دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

شروعی تازه!

خوب بالاخره ما هم وارد نیوزیلند شدیم. امیدوارم تمامی دوستان دو مهاجری که هرکدوم در حال سپری کردن مرحله ای از این دوران گذار هستن زودتر برن مرحله بعد و همگی به زودی جا بیفتیم

و اما در مورد تجربیات سفر چند نکته به ذهنم می رسه که باهاتون در میون بگذارم:


۱- در مورد خود سفر و پرواز به نظر من که مورد خاصی وجود نداشت فقط اینکه در زمان ورود  به فرودگاه اوکلند اگه پول نقد همراهتون باشه بایستی از یه گیت دیگه ای رد بشید و چند تا فرم پر کنید که منبع پول مشخص باشه و اصولاَ جای نگرانی نیست. 


۲- من هیچ نوع مواد غذایی همراه خودم نیاوردم ولی همونطور که سایر دوستان هم گفتن حتما حتما اگه چیزی همراهتون هست توی فرم اعلام کنید که توی فرودگاه گیر نیفتید.


۳- در مورد حساب بانکی ما توی ANZ حساب باز کردیم و مشکلی هم بابت پول پیش نیومد. البته من از قبل باهاشون مکاتبه کرده بودم و گفتن مدارکی مورد نیاز نیست ولی من بابت احتیاط یه چیزایی همرام آورده بودم که خوشبختانه لازم نشد.


۳- در مورد آدرس هم همون آدرس هاستل یا هتل رو قبول می کنن برای افتتاح حساب.


۴- یه نکته خیلی مهم دیگه اینه که اینجا هرکاری رو انجام می دید باید برید توی سایتش و رجیستر کنید. برای مثال:


  - سیم کارت رو که خریدید برید تو سایت اون اپراتور و رجیستر کنید و اپ مربوطه رو نصب کنید و دیگه برای پرداخت ها و خرید پلن های مختلف و میزان مصرف از حجم اولیه از اپ مربوطه استفاده کنید.

   

   - حساب بانکی رو که باز کردید باز آنلاین باید رجیستر کنید البته ما اینکارو توی بانک انجام دادیم ولی بعد من خودم اپ مربوطه رو نصب کردم و اینطوری می تونم بین حساب هام پول جابجا کنم. البته فکرنکنید ما میلیاردریم ها  منظورم اینه که بین حساب پس انداز و جاریتون خیلی راحت پول جابجا می کنید خلاصه اینجا برای همه چی اپ هست دیگه


    - عین موارد بالا در مورد کارت AT که برای استفاده از سیستم حمل و نقل هست هم لازمه.



دیگه فعلاَ مورد دیگه ای به ذهنم نمی رسه ولی با توجه به اینکه امروز روز دومی که اینجام احتمالا باز یه عالمه مورد و نکته کنکوری به ذهنم خواهد رسید پس فعلاَ تا اون موقع 



نظرات 38 + ارسال نظر
سینا 1393/02/11 ساعت 06:13

رسیدن به خیر

آرشید 1393/02/11 ساعت 06:32 http://sheed.blog.ir/

سلام
موفق باشید ... و ممنونم از اشتراک تجربیات

نیلوفر 1393/02/11 ساعت 07:29

آزاده جان
خداروشکر که سفر خوب و راحتی داشتید
امیدوارم روزهای بسیار خوب و پرباری در انتظارتون باشه و موفق باشید در کارهاتون .

سالار 1393/02/11 ساعت 09:11

رسیدن به خیر. شدید چهار ادمین در یک اقلیم

آزاده :: رسیدن بخیر، امیدوارم هرچه زودتر و راحت تر جا بیفتید شاد و موفق باشید همیشه.

مائده 1393/02/11 ساعت 10:22

آ زاده جان, رسیدنت به سلامتى
ممنون که تو این اوضاعت بازم مینویسى
موفق باشى دوستم

علی همسر پگاه 1393/02/11 ساعت 11:07

آزاده خانم رسیدنتون به خیر باشه میدونم که حسابی خسته راه هستید و کار های زیادی در روزهای اول لازمه که انجام دهید ولی اگر در فرصت های خالی تونستید حتما ما را هم از تجربیاتتون آگاه کنید

سلام دوستان عزیز
این چند روز خیلی گرفتار بودم و علیرغم اینکه تصمیم داشتم زودتر تجریبات این چند روزه رو بنویسم امکانش فراهم نشد. مطالبی که در ادامه می نویسم تجربیات و یا نکاتی بوده که در این چند روز تونستم کسب کنم و شاید همشون درست نباشن و شاید خیلی هم ارزشمند نباشند.
- برای خرید در داخل CBD سعی کنید حتی الامکان خریدهاتون رو از countdown انجام بدید. سوپر مارکت ها قیمت های بالاتری دارند.
- در داخل CBD می توتنید از یک گیگابایت اینترنت رایگان برای مدت یک هفته بهره مند بشید و فقط کافی هست که نزدیک کیوسک های تلفن Telecom باشید تا بتونید این سرویس آزمایشی رو فعال کنید و البته برای فعال کردنش نیاز به خط موبایل دارید و البته لازم نیست حتما خط تون از Telecom باشه. ضمنا کلیه نرم افزارهای ارتباطی مثل وایبر، اسکایپ، لاین و ... روی این سرویس باز هستند.
- حتما نقشه آفلاین شهر رو روی گوشی تون داشته باشید. من از Nokia Here استفاده می کنم و در مقایسه ای که با گوگل مپ داشتم بسیار بسیار دقیق تر هست و بهتر عمل میکنه. بهترین راه ها رو براتون انتخاب میکنه و پلاک کلیه ساختمون ها رو هم داره. البته تا جاییکه می دونم صرفا قابل نصب بر روی گوشی های ویندوز فون سری لومیا هست. و البته نسخه ویندوز 8 اش برای همه تبلت های ویندوزی موجود هست.
- اگر موبایل کلنگی دارید حتما قبل از اومدن به اینجا عوضش کنید چون بدون موبایل هوشمند عملا نمی تونید زندگی کنید. خریدش هم در ایران ساده تر هست و هم ارزون تر ! ضمنا تهیه گوشی ای که 4G ساپورت کنه ثواب بیشتری داره.
- برای خرید شارژ اضافه خط های اعتباری به کارت اعتباری نیاز دارید که البته در همون ابتدای کار هم ندارید پس حواستون جمع باشه که خیلی از حال خاله و عمه و کیفیت قرمه سبزی ناهار پای اسکایپ نپرسید.
- من تمام تماس های خودم رو با مشاورین مسکن از طریق اس ام اس انجام دادم. 2 تا حسن داره اول اینکه روی تمامی سرویس ها تعداد نامحدودی اس ام اس دارید و دوم اینکه بدلیل اینکه اول با لهجه ها مشکل دارید، متن خیلی بی دردسرتر خواهد بود.
- داشتن آشنا و معرف در نیوزلند، داشتن کار و منبع درآمد کافی و پرینت حساب بانکی که نشون دهنده دارایی شما باشه کمکی زیادی در قبول شدن اپلیکیشن شما نزد مشاورین مسکن خواهد کرد. من گواهی تمکن مالی بانک سامان رو داشتم که به زبان انگلیسی هست و نرخ تبدیل ریال به دلار در اون درج شده سایر بانک ها رو نمی دونم.
- در روزهای اول اتفاقاتی میفتند که شما رو بشدت ناراحت یا بشدت خوشحال می کنند.
- اگر سمت K’road خونه می گیرید حواستون باشه که معناد نشید و ایدز نگیرید ! بچه ها خلافشون سنگین هست در این محله ! یا حداقل به چشم من اینطور اومد. خلاصه کلام مناسب خانواده نیست !
- من خیابان hosbon رو زیاد جالب ندیدم و با اینکه نرخ اجاره در این محل تفاوتی با سایر محله ها نداره اما کیفیت سایر محله ها رو نداره.
- سعی کنید خونه رو خیلی نزدیک به ساحل یا اسکله نگیرید چون با مشکل رطوبت هوا روبرو خواهید شد.
- سیستم حمل و نقل عمومی به اون بدی که گفته میشه نیست. از نظر من خیلی هم خوبه !
- مراحل عبور از خیابون : اول سمت راست رو نگاه کنید، بعد سمت چپ، بعد یک یا حسین و بعد عبور.
- مراحل عبور از میدون: اول توبه به درگاه خداوند، دوم زیارت عاشورا، سوم 1000 بار صلوات، چهارم دعای ندبه، پنجم آیت الکرسی، ششم جیغ کشیدن و نگاه کردن 360 درجه و دویدن. من واقعا هنوز از سیستم میدون ها سر در نیاوردم. همیشه سعی کنید اول جهت حرکت ماشین ها رو نگاه کنید و متوجه بشید و بعد وارد میدون بشید. در کل جیغ کشیدن در زمان عبور از میدون ها بسیار توصیه میشه.
- برای ثبت نام در کارگاه های ARMS ایمیل بزنید. من بیچاره تا اونجا رفتم و بعد دیدم دو نفر دارن منو نگاه میکنن، خلاصه گفتم Hello، گفتن Hello و باز نگاه کردن، خلاصه گفتم خب من اومدم الان باید چیکار کنم و تنها کاری که کردن این بود که لیست کارگاه ها (که همه در سایت در دسترس هست) رو اعلام کردن و مجددا من رو نگاه کردن.
- نیوزلندی ها اصطلاحات عجیب زیاد دارن. چیزهایی که شاید لزوما یک انگلیسی زبان هم متوجه نشه. یه چیزی تو مایه های امشوشوشَ لیپک لیلی لونه (مطمئن نیستم فارسیش رو هم درست نوشته باشم :D).
- برای باز کردن حساب نیاز به آدرس تایید شده دارید. پس قدم اول اجاره خونه، قدم دوم باز کردن حساب. بر خلاف چیزی که سایت اداره مهاجرت در مورد باز کردن و ارائه شماره صندوق پستی به بانک ها به جای آدرس میگه، اداره پست هم برای باز کردن صندوق نیاز به آدرس تایید شده داره. البته من با توجه به اینکه احتمالا چندین بار مکان زندگی ام تغییر پیدا میکنه، صندوق پستی رو ثبت نام کردم اما کمکی برای باز کردن حساب بانکی نمی کنه.
- در سطح CBD گدا زیاد می بینید ولی بهتون قول میدم که در سایر محل ها خبری از گدا نیست. تعجب نکنید که "عوا مگه اینجا هم گدا داره؟!"
- برای روزهای اول که باید مسافت های زیادی رو طی کنید و حسابی خسته میشید بدن نیاز به انرژی داره. پس سعی کنید غذاهایی بخورید که کالری بالایی دارن. رژیم هم مثل ایران از هفته بعد شروع کنید ! چیزهایی که من پیدا کردم که انرژی بالایی داشته باشه و قیمت مناسبی داشته باشن، شکلات های مارس سایز کوچیک، مربا، بسکویت Arnotts، شکلات صبحانه Nutella ، کورن فلکس و نان های تست غنی شده Ploughmans و موز بود که البته همه قابل تهیه از countdown هستن و مهمتر از اون قابل حمل هستن و اصولا در هر وعده غذایی می تونن استفاده بشن. آب رو فراموش نکنید. بدنتون با پیاده روی های طولانی آب از دست میده. پس حتما به صورت مداوم آب بخورید.
- در صورتی که خیلی هوس قهوه کردید و خواستید در خیابون قهوه بخورید به کافه ها برید و از Starbucks خرید نکنید چون عملا همون هزینه و یا حتی بیشتر پرداخت می کنید و کیفیت پایین تری تحویل می گیرید.
- اپلیکیشن های Trip Advisor، Foursquare، Here Map یا Google Map، Weather، Bing Translator، Office Lense یا Cam Scanner، OneDrive یا Drop Box، World Clock ، Skype، Viber، Line رو حتما همراه داشته باشید.
- توصیه من بهتون حتما استفاده از پلتفرم ویندوز چه بر روی گوشی، چه تبلت و چه موبایل هست.
- مبدل برق در صورتی که از ایران میارید فقط برند Universal Traveler تهیه کنید. طبقه پایین پایتخت و هایپر استار موجود هست. از این مبدل های سفید رنگ خپل تهیه نکنید.
- اجر همراه داشتن چند راهی برق دو چندان هست.
- عکس سایز پاسپورتی اینجا 6 عدد با تخفیف خاص برای شما ناقابل 15 دلار هست. پس تا می تونید عکس همراه بیارید.
- آرایشگاه مردانه و زنانه اینجا گرون هست. البته من خودم موی چندانی ندارم که نگرانش باشم اما برای شما که دهه 60 بلند کردی و اینا خلاصه گرون تموم میشه، قبل از اومدن تون آقا تشریف بیارید !
- هیچ وقت این Please از دهنتون نیفته. فحش تون هم که دادن بگید Yes Yes Please !
- لباس گرم همراه داشته باشید. همزمان که من با کاپشن اسکی ام اینجا تردد می کنم ملت شلوارک و تی شرت به تن دارن و خیلی ها هم چیزی به تن ندارن و کلا سردشون نیست.
- اگر توی فروددگاه ایران اضافه بار داشته باشید (هر چقدر هم که باشه مهم نیست)، هی میگید آقا حالا من چیکار کنم، بیچارم، ببین منو، جان من و اینا خلاصه به قسمتی هدایت میشید که با هزینه خیلی مختصری مشکلات برطرف میشه !
- قسمتی از وقت تون رو به شناخت خیابون ها اختصاص بدید . بدلیل اینکه اینجا شمال رو براحتی گم می کنید، براحتی گم می شید و براحتی پیدا نمیشید.
- زندگی در بیرون CBD با CBD به مراتب تفاوت داره و از نظر من با اختلاف بسیاری بهتر هست. پس در صورتی که کارتون اجازه میده و یا مشکلی برای تردد ندارید (به ماشین شخصی یا با حمل نقل عمومی) حتما در خارج از CBD اقامت کنید.
- روحیه تون رو در روزهای اول نبازید. مهاجرت خیلی بزرگ تر و سخت تر از اون چیزی هست که فکر می کنید.

مرسی آراد جان. خسته نباشی
هر بار از میدون رد میشی کلی ایمانت زیاد میشه
/حسین

مائده 1393/02/11 ساعت 15:05

آ راد عزیز
واقعا ممنون که وقت گذاشتى و اطلاعاتت رو share کردى
موفق باشى و سلامت

فرحناز 1393/02/11 ساعت 17:34

خیلی ممنون آزاده جون. بسیار مفید بود. و رسیدنتون هم به خیر

آراد جان از شما هم ممنون، هم خیلی مفید و هم خیلی بامزه بود.

ندا 1393/02/11 ساعت 18:03

آزاده جان رسیدن بخیر

"نکته کنکوری" خیلی خوب بود!

مسعود.ک 1393/02/11 ساعت 20:40

آزاده و آراد عزیز سپاس از اطلاعات مفیدتون

آژند 1393/02/11 ساعت 22:22

دوستان کسی میدونه حدود بلیط تهران اکلند (یکطرفه) پرواز امارات الان چنده ؟ من تو سایت چک میکنم هر دفعه یک قیمت میزنه

مجید 1393/02/11 ساعت 23:37

@ آزاده خانم ::: رسیدن بخیر و خسته نباشید ممنون از اطلاعات مفیدی که قرار می دید.

@آقا آراد ::: با سپاس از شما اطلاعاتتون خیلی مفید بود . همچنین به شخصه از وبلاگ مفیدتون لذت بردم.

فقط یک سوال : سیم کارت را از چه اپراتوری بهتره تهیه کنیم؟ و اونو از فرودگاه تهیه کنیم؟ آیا اینترنت سیم کارت GPRS فعاله هزینش چقده؟

آژند:: متاسفانه قیمتها هر روز داره بالا میره , از سایت AOH.ir میتونید چک کنید البته بسته به تاریخ و پروازی که میخواهید قیمتها متقاوته از 2900 تا 4000

ماریا 1393/02/11 ساعت 23:57

@ آزاده جون
رسیدن به خیر. خدا رو شکر صحیح و سالم رسیدین. امیدوارم بهترینا در انتظارتون باشه و روز به روز شاهد موفقیتتون باشیم. ممنون بابت اطلاعات مفیدت.

@ آراد
ایشالا موفق باشین ممنون بابت اطلاعات مفیدی که اینجا میزاری.

ati 1393/02/12 ساعت 03:20

آزاده جان رسیدن بخیرایشالا روزای خوبی پیشرو داشته باشی آراد عزیز ممنون ازتجربیات خوب و مفیدت دستت دردنکنه بازم بنویس

مجید 1393/02/12 ساعت 08:56

سلام
دوستان میشه لطف کنید محله های خوب نزدیک به مرکز شهر اکلند را معرفی کنید

علی 3 1393/02/12 ساعت 11:38

آزاده خانم رسیدن به خیر ! راستی امروز سایت رو چک کردم ویزای ما اول می صادر شده . ولی زیر شماره پاسپورت فقط شماره پاسپورن من خورده و نه برای بقیه اعضای خانواده . برای همه همینطور بوده ؟

فرحناز 1393/02/12 ساعت 14:30

سلام دوستان عزیزم
یه سوالی داشتم. به نظر شما اگه بخوایم گوشی جدید بگیریم، از اینجا بخریم یا بریم اونجا با سیم کارت از شرکتهای مخابراتی بگیریم؟ و چرا؟
ممنون از راهنماییتون

نوشکا 1393/02/12 ساعت 17:19

آزاده جون رسیدن بخیر
کجایی ؟
از خودت خبر بده

ronak 1393/02/12 ساعت 22:42

ba salam khedmate hameye dustane aziz
va tabrik be azade khanum
ye soali dashtam harkas mitune komakam kone mmanun misham
man shenidam australia ba energy atomie iran moshkel dare
yani bach eha migan behtare ke aslan nagi unja kar mikardi
dar morede newzland oza be che shekle?
aya unha ham ba in ghazie moshkel daran?
yani age unja shaghel budim va karemun mortabet ba san-ate haste ei hast nagim???

محمد MSY 1393/02/13 ساعت 08:39

آزاده:: رسیدن به خیر. امیدوارم که همه کارات خوب پیش بره و بعد بیای سر فرصت به ما هم تقلب برسونی بازم

آراد:: بسیــــــــــــــــــــــار ممنون بابت این اطلاعاتی که دادی بهمون. برای من خیلی مفید بود.

پردیس 1393/02/13 ساعت 08:58

سلام

طبق راهنمایی شما من مدرک Full Assessment را از NZQA گرفتم و آنها فوق لیسانس الکترونیک مرا تصویب کردند و حالا می خواهم EOI را پر کنم. منتها در بند E9 فایل INZ1100 که برای ثبت مشاغل است دچار سردرگمی شده ام.

سوال: آیا لازم است قبل از ارسال EOI در CPEng ثبت نام کنم؟

ُSaeed Ocean 1393/02/13 ساعت 12:43

سلام به همگی

آزاده خانم رسیدن به خیر و آرزوی خوب پیش رفتن بقیه کارها

@ پردیس :

اگه مدرک شما master of science تایید شده باشه به جای Master of Engineering یا Bachelor of Engineering باید برید دنبال تایید گرفتن از IPENZ .

ronak 1393/02/13 ساعت 13:20

bache ha chera hishki be man ahamiat nemide :P
yeki toro khoda javabe soale mano bede
sepidejun
shoma ke un tarafi
aghanaser shoma ke suedi ok vali fek mikonam etelaatetun heili khub bashe
ali gha
shoma ba tajroebin toro khod komakam konin
mamnunam

پردیس 1393/02/13 ساعت 14:04

@ُSaeed Ocean
آقا سعید ممنون از راهنمایی شما

متن آنها به صورت زیر است:
Qualification 3: Master's Degree in Electrical Engineering (Electronics)
...
Standard Programme Duration : 2 years full time
Comparative Assessment Outcome: A master's degree at Level 9


COMMENTS

Registration as a Chartered Professional Engineer (CPEng), Engineering Technology Practitioner (ETPract), Certified Engineering Technician (CertETn), or Registered Engineering Associate (REA) is determi d by the
appropriate occupational registration body.

سوال: آیا تاییدیه IPENZ لازمه؟

پردیس 1393/02/13 ساعت 14:11

@ronak
1- فینگیلیش ننویسید
2- بحث سیاسی و غیر مرتبط نکنید
3- اگر فقط وبگردی می کنید، سایت های بهتر از این برای شما موجودند.

فاطمه 1393/02/13 ساعت 14:12

آزاده جون رسیدنتون بخیر
من خیلی وقته که با این وبلاگ آشنام.
هنوز سابقه کارم کمه و فعلا برنامه ریزی رو برای مهاجرت شروع کردم،
خیلی عالیه که با این همه مشغله ای که روزای اول دارید باز هم تجربیاتتون رو اینطور دقیق با همه به اشتراک میذارید.
واقعا ممنون
هروقت که حجم کارای روزای اول رو میبینم و تصور می کنم دارم دنبال خونه و بانک و کار و خورد وخوراک و ... می گردم کلی ترس برم می داره.
فکر میکنم از پسش بر نمیام..

saeed ocean 1393/02/13 ساعت 15:03

@ پردیس

فکر کنم لازمه که IPENZ رو داشته باشید. ولی بازهم در جهت اطمینان با توجه به هم رشته بودن شما و آزاده و سمیرا از این دو نفر بپرسید منطقی تره

ronak 1393/02/13 ساعت 15:37

خانم پردیس محترم
شرمنده finglilish نوشتم واقعا عذر میخوام...

آیا این سوال که من سابقه کار مرتبط با رشتم در سازمان انرژی اتمی هست و من می تونم ازش استفاده کنم یا خیر با توجه به وضع موجود سوال سیاسی محسوب میشه؟
من از وقتی دکترامو گرفتم دارم اینجا دانشجو میگیرم و تحقیق میکنم و از الان که تصمیم گرفتم در بهترین حالت!!! دوسال طول میکشه که موفق شم و تا 2 سال دیگه میشه 10 سال سابقه کار، و این امتیاز بالایی رو به من بده یا ند...
آیا اینجا جاش نیست که نگرانیمو ازین بابت بپرسم که منم مثل شما عزیزان با آسودگی خاطر از بابت سابقه کارم، می تونم برای نیوزلند اقدام کنم یا خیر؟
راستش الان دو ماهه با این وبلاگ آشنا شدم و وقتی پستا و کامنتها و برخورد ناصر آقا و سپیده خانم (و همچنین بعدتر و جدید تر آزاده خانم البته) تو سالای اول شکل گیری این مرکز کمک رسانی عالی رو می بینم و الان این جواب رو می خونم یه کم ...
به علاوه من با Search اینجا رو پیدا کردم :)
نه وبگردی عزیزم....
اگه دوستی هست که بتونه کمکم کنه ازش ممنون میشم
با تشکر از شما ...

هما 1393/02/13 ساعت 16:22

روناک عزیز سلام
به جمع دومهاجر خوش اومدید.
اول از همه اینکه به نظر من هم سوالتان اصلا سیاسی نیست
دوم اینکه من نگرانی شما را درک میکنم،و بله در مورد استرالیا من هم مواردی مثل شما را شنیدم که تو سکیوریتی رد شدند.ولی درمورد نیوزیلند تا بحال هیچیک از دوستان محل کارشون مثل شما نبوده،به نظر من شما اول مطمئن بشید که شرکت شما جزو لیست سیاه مشاغل هست یا نه؟و بعد هم بهتره با یه وکیل مشورت بگیرید.چون من میدونم ایران خودرو مثلاً جزء شرکت های تحریم بوده ولی مهندس هایی که اونجا کار میکردند میشناسم مهاجرت استرالیا گرفتند.به نوع کار هم مربوطه که چقدر از نظر اونها شما دانش هسته ای رو داشته باشید.
بازهم میگم بهترین کار مشورت با یک وکیل هست
موفق باشید

ronak 1393/02/13 ساعت 16:57

:)
با سلام و تشکر فراوان خدمت شما هما خانم عزیز
خیلی ممنونم از کمک و راهنماییتون
چشم حتما همین کارو انجام میدم
امیدوارم هرجا هستین سلامت و شاد و موفق باشید بازم یک دنیا ممنونم

علی 3 1393/02/13 ساعت 18:01

@ روناک : اگر مشاغل حساس نداشته اید که فکر نکنم چون معمولا در مشاغل حساس حق خروج از کشور ندارند . چند مسئله زیر را در نظر بگیرید .

1- جهت تایید سابقه کار با محل کار شما تماس می گیزند که ممکن است مانند محل کار من تماس تلفنی باشد. آیا حساسیتی در این زمینه وجود ندارد و پاسخ می دهند؟

2-جهت ارائه سوابق و اسس مدرک نیاز به نامه با ریز شرح فعالیت ها هستید . آیا امکان در یافت این نامه ها موجود است ؟

در صورت جواب مثبت به دو سوال فوق با فروم اداره مهاجرت تماس بگیرید و سوال خود را خیلی واضح مطرح نمایید . بلافاصله پاسخ می دهند .منطقی فکر کنیم اگر شرح شغل شما شغل حساسی نباشد و از محل کارتان محدودیتی جهت گرفتن پاسپورت و سفر نداشته باشید و تخصصتان مورد نیاز در نیوزلند باشد . بعید است منعی وجود داشته باشد .

ronak 1393/02/13 ساعت 19:58

با سلام و تشکر از توجه و جواب مبسوط شما علی آقای عزیز
راستش من فعالیتام همه در واقع بشردوستانه بوده
radiopharmaceutical preparation
ولی نمیدونم آیا حاضرن همچین اطلاعاتی رو مکتوب بدن؟
باید یه جوری اینایی که گفتین بفهمم

از شما واقعا ممنونم
کمک و راهنمایی بسیار بزرگی بهم دادین
براتون آرزوی سلامتی و شادی و موفقیت دارم
ازتون سپاسگزارم نذاشتین نور امیدی که تو دلم روشن شده بود خاموش شه ...

سعیده 1393/02/16 ساعت 22:10

آزاده جون بهت خسته نباشید میگم و امیدوارم مراحل بعدی رو هم به خوبی طی کنی

آراد عزیز مطالبت عالی بود کلی هم خندیدم به خصوص در مورد عبور از میدون .

شیدا 1393/02/31 ساعت 16:27

سلام دوستان

من تو یه آژانس هواپیمایی کار میکنم که قیمتاش بدک نیست .شاید بتونم کمکی در زمینه بلیط هواپیما و گرفتن متل انجام بدم .
یه سوالی هم داشتم ....احتمالا اینجا کسی از دوستان هست که در همیلتون اقامت داشته باشه یا بتونه اطلاعاتی در مورد این شهر بهم بده ؟

شیدا 1393/02/31 ساعت 16:30

راستی اگر بلیط ارزون بخواید میتونید از کانتس که ایرلاین استرالیایی هست بلیط تهیه کنید .آفرهای خوبی به مقصد اکلند داره
اینم ایمیل من sheida.moosavi@gmail.com

soheila 1393/03/09 ساعت 18:29

من یک سوال دارم: ما لاج کردیم و بلافاصله بهمون آفیسر دادن . بااین که تو چک لیست نوشته NZQA OR IPENZ و ما NZQA رو فرستاذیم و توش دقیقا نوشته BAchlor in engineering ، افسرمون EMAIL زد که IPENZ هم باید میفرستادید . خوب ما از کجا بدونیم. ما هم بهش ایمیل زدیم که ما دقیقا طبق چک لیست عمل کردیم و اگر لازمه IPENZ بهمون فرصت بدید و تصمیم نگیزید لطفا.
اما الان 20 روزه جواب نداده. بهش زنگ زدیم رفت رو انسرینگ . حالا ما چیکار کنیم ؟ میخواد مارو رد کنه به نظرتون؟ که جواب نمیده؟اسمش HOLLY هستش . کسی میشناستشون
؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.