دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مهاجرت به نیوزیلند - مشاوران معتبر

در سایت رسمی‌ مهاجرت به نیو زیلند و در قسمت پایین سمت راست، لینکی وجود دارد به نام سازمان مشاوران مهاجرت (Immigration Advisors Authority) که ارگان نظارت بر مشاوران رسمی‌ مهاجرت به نیو زیلند است. در نگاه اول این سایت، سازمان جدیدی است. تاریخ ثبت این سازمان مارچ 2009 است، یعنی بیشتر از یکسال پیش.

در اینجا میتوانید وکیل‌های ثبت شده را در کشور‌های مختلف ببینید. وکیلی از ایران فعلا وجود ندارد (1).

به دلیل آن که این سایت یک سایت یک رسمی‌ است، محدوده قیمتی نیز برای مشاوره در نظر گرفته شده است که در این لینک می توانید ببینید. همان طور که می‌بینید، برای مهاجرت کاری، به طور متوسط هزینه ای معادل ۴۰۰۰ دلار نیو زیلند در نظر گرفته شده است که حدودا 3 میلیون تومان می شود. این مقدار به طور متوسط اعلام شده است. میزان ماکزیمم حق الزحمه حدود ۱۲۷۵۰ دلار نیو زیلند است که میشود به پول خودمان حدودا ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان!! این سقف پرداختی به یک مشاور است. مواردی که باعث تغییر قیمت میشود عبارتند از:

۱- سابقه کار وکیل (مسلما وکیلی با سابقه کار بیشتر مبلغ بیشتری طلب می‌کند)

۲- سطح پیچیدگی‌ پرونده شما

این هزینه‌ها شامل هزینهٔ پست، تلفن و غیره نمی‌شود!

اگر شما از این مشاوران این سازمان شکایتی داشتید، میتوانید به همین سازمان چه به صورت شفاهی و چه به صورت کتبی‌ شکایت کنید و آنها تا ۱۵ روز کاری جواب شما را میدهند. این یکی‌ دیگر از مزایای کار با وکیل‌های ثبت شده است. به عبارت دیگر اگر از یک وکیل ثبت نشده به اداره مهاجرت نیو زیلند شکایت کنید به احتمال زیاد راه به جائی‌ نمبرید!

در پایان باز هم من توصیه ای که می کنم هیچ کس به اندازه خودتان دلش برای شما نمی سوزد. سعی کنید که کار خودتان را خودتان انجام دهید. ابن کار شما را با قوانین آن کشور بیشتر آشنا می کند و هزینه مالی شما را نیز کاهش می دهد و علاوه بر آن با اصطلاحات حقوقی آشنا می شوید که در زندگی خارج از کشور به دردتان می خورد.

من تا به حال با مشاوران رسمی تماسی نداشته ام. اما اگر شما به هر دلیلی تماس برقرار کردید اطلاعاتتان را اینجا در اختبار دیگران قرار دهید که بقیه هم استفاده کنند.


موفق باشید.



پ.ن1. من بالشخصه خیلی‌ دوست دارم ببینم اولین وکیل ایرانی‌ چه کسی‌ است که خودش را اینجا ثبت می‌کند؟! این را از آن جهت میگویم که واقعا وکیل‌ها یا همان مشاوران مهاجرت ایرانی‌ نوبر همهٔ مشاورانند! قصد من توهین نیست. واقعیت این است که من تا حالا وکیل با انصاف ایرانی‌ ندیده ام. مشاور ایرانی‌ پول زحمت خودش را نمیخورد. پول ندانستن ما را میخورد. امیدوارم که منظورم را گرفته باشید!  در بسیاری از موارد، قوانین ساده را بی دلیل بزرگ جلوه می کند تا کارش را مهم جلوه دهد و هیچ نظارتی هم بر آنها نمی شود. در ایران هم من کسی‌ را نمی‌شناختم که کار وکالت برای مهاجرت به نیو زیلند را انجام دهد که اگر از من دلیلش را بپرسید میگویم که آنها در ایران به دنبال موارد ساده و راحت مهاجرت هستند مثل مهاجرت به کانادا یا استرالیا و مشاوری هم اگر اطلاعاتش درباره نیو زیلند مناسب باشد حاضر نمی‌شود که کار مشکلی‌ را به نسبت مهاجرت‌های دیگر بگیرد. در آینده هم اگر هم کسانی‌ در ایران خود را وکیل رسمی مهاجرت نیو زیلند معرفی‌ کنند با چک کردن در این سایت متوجه میشوید که ثبت شده هستند یا نه؟


پ.ن2. این هم یک نوبر دیگر از عرب ها در فیس بوک.

http://www.facebook.com/TheArabianGulf

چه به فیس بوک دسترسی دارید چه ندارید، لطفا این صفحه را گزارش کنید! به این ترتیب که به لینک بالا بروید، در صفحه باز شده روی لینک پایین سمت چپ به نام Report کلیک کنید. بعد Contains hate speech or attacks an individual را انتخاب کنید. Submit کنید و در بین گزینه ها Targets a race or ethnicity را انتخاب کنید و نهایتا Submit.