دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

چند نکته برای کار پیدا کردن در نیوزلند

تو این پست سعی دارم که راجع به کار پیدا کردن و مراحل اون بنویسم و سعی کردم که تمام منابعی که استفاده می کنم نیوزلندی باشه. ولی واقعیتش تفاوتی ندیدم بین سیستم نیوزلندی و انگلیسی. تقریبا همون استانداردهایی رو استفاده می کنن که همه جای دنیا استفاده می کنن و یه جورایی حتی فکر می کنم ساده ترش هم کردن.


1- اولین مرحله در پیدا کردن کار، داشتن رزومه و cover letter خوبه. برای این که این مساله رو روشن کنم، بزارین مراحل پیدا کردن کار رو تو ایران یک بار مرور کنیم. البته اینجا منظورم اون کارایی نیست که سفارشیه و یه راست میرین میشن رئیس... منظورم کاراییه که با توجه به سطح تحصیلات و سابقه کاریتون مناسبتونه و شما لیاقت گرفتن اون کار رو دارین. توی تهران که من اونجا کار کردم برای پیدا کردن کار میرفتیم روزنامه همشهری رو نگاه میکردیم، به خصوص شنبه ها و دوشنبه ها و اکثر کارها رو این روزنامه چاپ می کرد. تو صفحه های میونی هم یه نگاه مینداختیم که شرکت های درست و حسابی بعضی وقتا، نیروی کار زیادی می خواستن. اگه از یه کاری هم خوشمون میومد سریع رزوممون رو برای اون شرکت فکس می کردیم. معمولا تمام این کارها در طی 5-4 دقیقه انجام میشد. و بعد هم منتظر میشدیم که بهمون زنگ بزنن و بعضی وقت ها هم خودمون زنگ می زدیم پیگیری می کردیم. بماند که اکثر برخوردها پشت تلفن چندان جالب نبود...کلا همه چی به طور خلاصه در یک رزومه (که معمولا تغییری نمی دادیم) و یه فکس بود (شاید حالا ایمیل شده، ولی تا 3 سال پیش همون فکس بود). 


ما در ایران چیزی به عنوان cover letter نداشتیم. یعنی واقعیتش خیلی هم نیازی نبود...چون مواقع کمی پیش می اومد که بخوان بدونن چرا تو برای اون کار مشخص اقدام می کنی؟ و یا چرا تو برای اون کار مشخص مناسب هستی. همین که رزومت رو میفرستادی یعنی علاقه داشتی دیگه! دیگه حالا چرا توضیح بدی؟!؟! یا مثلا اگه فارغ التحصیل یه دانشگاه دولتی خوب بودی دیگه همه چی از قبل مشخص بود که شما همه فاکتورهای لازم از لحاظ صلاحیت علمی اون پست رو دارید، مگه اینکه خلافش ثابت بشه....در هر صورت برای اکثر کارهای نیوزلند و اکثر کشورهای پیشرفته نیاز به یه همچین نامه های دارین که روی رزومه میزارین و توضیح میدین که چرا برای اون کار مشخص قابلیت دارید و برای چی دارید برای اون کار اقدام می کنید. 


cover letter  معمولا نباید از یک صفحه A4 بیشتر باشد. نمونه ای از cover letter رو در اینجا می تونید پیدا کنید.


نکته مهم: برای هر کاری سعی کنید که رزومه و Cover letter خودتون رو update کنید. عادت ایران رو بزارید کنار! ممکنه که اوایل کمی سخت باشه و یا شاید مسخره که مثلا 2 ساعت پای رزومه نوشتن بشینید. ولی به این دید نگاه کنید که باید یاد بگیرید. بعد از چند تا نوشتن رزومه براتون عادی میشه...


2- بالاخره رزومه یا CV؟ این دو تا خیلی با هم فرقی نمی کنند. قضیه اینجاست که باید بدونید که رزومه ای که میفرستید برای کجا میفرستید. اگر برای شرکتهای بزرگ میفرستید، حتی الامکان سعی کنید شرح مفصل تری از سوابق کاریتون رو که بهش میگن CV بنویسید. برای شرکتهای کوچک نیازی به نوشتن جزئیات تحصیلی و کاری نیست و رزومه کفایت می کنه. رزومه معمولا نباید از 2 صفحه بیشتر بشه، ولی CV میتونه بیشتر هم بشه.


نمونه ای از CV نیوزلندی رو می تونید اینجا پیدا کنید. 


3- کجا دنبال کار بگردیم؟!

ایران کجا دنبال کار می گشتید؟! ..................................................یعنی بیاید اینجوری فرض کنیم که یه دانشجوی تازه فارغ التحصیل دانشگاه تو شهرستان هستید که اومدید تهران دنبال کار بگردید. من فرض می کنم که شما یکی از رشته های مهندسی رو خوندید و می خواید شرکتها رو بشناسید. کجا میرید برای اینکه لیست شرکتها رو پیدا کنید؟ مسلما وزارت صنایع که تو کتابخونش لیست همه شرکتها رو با توجه به نوع کار دسته بندی کرده و گذاشته! این لینک هم یه چیزی تو همین مایه هاست. لیست تقریبا تمام شرکتهای نیوزیلند. و این لینک هم شرکتها رو دسته بندی کرده.


زیر هم لیست سایتهایی که کارها توشون آگهی میشن گذاشتم:

SEEK

Career Jet

Careerzone

Carefinder

GradConnection

Green Sky

I'm Looking

JobCafe

Jobs.co.nz

JOBX.co.nz

Local Government Careers

Locanto

MyJobSpace.co.nz

New Kiwis

NZ Government Jobs Online

NZ Herald Jobs

Otago Daily Times job listings

Rotorua Business - job list

Seasonal Jobs New Zealand

Student Job Search

TradeMe Jobs

Work and Income job search database

Working In New Zealand

Wowjobs


4- کسی هست بهمون کمک کنه که کار پیدا کنیم؟!

ایران هست! درسته؟ از این موسسه های کاریابی که کار اگه برات پیدا کنن کلی پیادت می کنن همه جا هستن. منتها فرقشون اینه که با شما کاری ندارن! میرن سراغ کارفرما!

این لیست چند تا شرکت کاریابی هست.


Able Personnel Services

Adecco

Advanced Personnel

Alpha Recruitment

Beyond Recruitment

Connex Recruitment

Fanselow Human Resources Ltd

Find Your Niche

Frog Recruitment

GBL Personnel

Hudson

Jobs North

The Johnson Group

Kelly Services

Kinetic Recruitment

KiwiOz Nannies

Lawson Williams Consulting Group

Martin Personnel

Momentum

OCG Consulting

Randstad

rec2REC

Retail World Resourcing

RIOT Recruitment

Ross

Ryan Recruitment

Sheffield Consulting Group Ltd

Sterling Human Resources

Talent Capital

Tradestaff

The Ultimate Recruitment Company

Wheeler Campbell Consulting


4- مصاحبه

تقریبا تمام کارها مصاحبه دارن. برای مصاحبه:

- درباره شرکت مطالعه کنید. سعی کنید بیشتر راجع بهش بدونید.

- بدونین با کی دارین مصاحبه می کنین. سعی کنین که با جستجو توی اینترنت و جاهای دیگه کسی که باهاتون مصاحبه می کنه رو بشناسین.

- سعی کنین سوال ها و جواب ها رو آماده داشته باشین و تمرین کنین. اینها چند تا سوالاتی هستند که در همه مصاحبه ها ازتون می پرسن:

Tell me a little about yourself

What do you know about our organization?

Why do you want to work for us?

What are your strong points?

What are your weak points?

What are your long term goals?

What important trends do you see in our field?

- مثبت باشید و لبخند بزنید و سعی نکنید خیلی جدی باشید و یا خیلی شوخ! 

- سوالها رو درست جواب بدید و اگه چیزی رو نمی دونید بپرسید.

-  Sell yourself! سعی کنید توانایی های خودتون رو توضیح بدید و نقاط قوت خودتون رو بگید. این خیلی با تواضع و فروتنی و البته با بزرگ جلوه دادن تواناییها فرق می کنه!


5- دست آخر هم یه چیزی که ما جماعت ایرانی هم بدمون میاد، مفت و مجانی کار کردنه! کلا برای کسی کاری انجام نمیدیم مگه نفعی داشته باشه! ولی این رو بدونید که کارهای خیریه و یا به عبارتی Voluntary Job  ها موقعی که برای کار پیدا کردن دچار مشکل هستید بهتون کمک می کنند که با محیط و سیستم بیشتر آشنا بشید. به خصوص این کارها برای دانشجوهایی که سابقه کاری ندارند و بعد از فارغ التحصیل شدن می خوان دنبال کار بگردن فیدبک خوبی به کارفرما میده. حتی اگه مشکل زبان هم دارید اینجور جاها کمک می کنند که زودتر راه بیافتید. این هم لیستی از این شرکتهاست:

Barnardos NZ

Do Good Jobs

English Language Partners

New Zealand Trust for Conservation Volunteers

RMS Refugee Resettlement

The Royal New Zealand Foundation for the Blind

Volunteer Services Abroad (VSA)

VolunteerNet

VolunteerNow.org.nz

World Volunteer Web


این ها نکات اولیه ای بودن که من فکر می کنم با دونستن اون ها اگه تا بحال دنبال کار نبودین، می تونین کار پیدا کردن رو شروع کنید و اگه فکر می کنین چیزی جا مونده بگین.


/ناصر

مصاحبه و جواب هاش !!

این جوری که به نظر می رسه این روزها افیسر ها تعداد مصاحبه رو بیشتر کردند و یه جورایی همه رو از این فیلتر می گذرونند. قبلا سوال هایی که توی مصاحبه پرسیده می شه رو گذاشته بودم و امروز موفق شدم جواب هاش رو پیدا کنم .. احتمال اینکه سوال هایی که ازتون پرسیده می شه شبیه این سوال ها باشه خیلی زیاده چون چند نفر به من تائید دادند که همین سوال ها و یا حداقل در همین زمینه ها پرسیده شده اما این هیچ تعهدی نیست که سوال دیگه نپرسن.. به هرحال حفظ آرامش به نظر من کلید موفقیت هست..  

جواب ها رو من ننوشتم و از همون منبعی که سوال ها رو پیدا کردم جواب ها رو پیدا کردم. بعضی از جواب ها کاملا شخصیه و به شرایط شما برمی گرده اما بعضیش کلی و قابل پاسخ. اگر سوالی هست که جواب عمومی داره و بتونیم کمک کنیم حتما بگید. ایشالا همه رو اینجا ببینم ..   

راستی دوستانی که ویزا گرفتند و یا می گیرند در آینده خواهشا باز هم به اینجا سر بزنن چون اونها بهترین منبع برای اطلاع رسانی به بقیه هستند .. و می تونند از راهی که رفتند دست بقیه رو هم بگیرند .. و یا مثلا کسی اگر مصاحبه کرده تازگی ها سوال ها رو با بقیه به اشتراک بگذاره . ممنون  

سپیده 

 

Q: How do you plan to get a job?

A: 3 main ways; websites (www.seek.co.nz/ or www.trademe.co.nz or jobs.search4.co.nz or myjobspace.co.nz/search ), News papers: NZ Herald or local newspapers, employment agencies like ‘work and income NZ’.
Q: What Challenges have you expected?

A: settling and finding a house, getting used to driving on the left side of the road, finding my way around, getting a job, finding suitable schools for my kids, getting used to the weather, way of life and NZ accent. Finding good friends.

Q: What would you do if having difficulties applying for a job?

A: Support if can’t find a job. Or I can support myself for how long. Or thinking about alternative jobs.


Q: Do you go for Alternative career?

A: Yes, why not


Q: Consider community service?

A: Yes, why not

Q: Who do you know in NZ?

A: Tell them if you have any relatives or friends.

Q: How will contacts help in settling?

A: If no relatives available: will find work in other jobs even if it means low pay and difficult shifts, this will help until I can get a better job.


Q: what If no relatives available?

Q: Why NZ?

A: Stable, peaceful country, English Speaking, Excellent record of human rights, Very good racial harmony and tolerance compared to other countries, Moderate climate, Known for beautiful natural scenery

Q: Where in NZ?

A: It is good if you know a little bit about cities or the city you are going to.


Q: Cost of living?

Q: Plans on how to get started.

A: the plan is generally look for renting, and start looking for a job, Apply to get a driver’s license and buy a car, get children into schools.

Q: How much does a house cost?

Q: Plans to send children to a particular school

Q: What is your plan?
Q: Do you have any relatives/friends?
Q: What kind of media did you use for research about NZ?

A: Internet has been the most powerful tool and I have registered at various forums to get as much information possible.

Q: What will you do if you don't get a job as quickly as you would have hoped
Q: What have you done to look for employment so far?
Q: What support will you have in NZ?
Q: What would you do if you came across any obstacles? (List possible obstacles)
Q: What do you think about the impact of migrants on the socio-economic balance of New Q: Q: Zealand and the wider South West Pacific basin?
Q: How much money did we think we needed to make a good living in NZ

A: salary bracket for my current role stands between NZD …… , if there is any problem with employment I will consider to take up junior roles during the interim period.

Q: How long did we think it would take to find work?

A: I consider my self to be lucky that within my experience I always had continuity at jobs, though I’d give about 3-4 weeks time frame to find a work.

Q: Mainly how do you plan to make friends ?

A: By participating in volunteering and social work. Membership at social clubs, gym etc.

Q: How do you intend to find work ?

Q: What will your Partner do for a living?

A: My Partner is a ….. and has her qualification listed on NZIS website; she can look for ……  job as well.

Q: When do you want to go?

A: In about 3 months time, as I’d need to train a replacement at my work and do … here my home town.

Q: What is your financial situation?
Q: What wages to you expect?
Q: How much do you expect to pay for your flat/house?

A: After a research, I could gauge the rentals to be around NZD 250-450 per week in CBD area, on a long term I can streamline my expenses and look for reasonable accommodation as well.

Q: How will you build up your social networks and get new friends?

By participating in volunteering and social work. Membership at social clubs, gym etc.

Q: Why do you want to leave your home country?

A: Good racial and cultural balance

Better place to retire and settle on a long term

Excellent human rights

Cleaner and much greener country with good land scapes, work-life balance

Q: Why do you want to go to NZ?

[Same answers as above]

Q: Have you considered going anywhere else?

A: One consideration that I’d made in 2007 to move to Australia but that did not fit as much as NZ fitted our need. Again work-life balance is much better in NZ than Australia.

Q: What have you heard about NZ?
Q: What do you know about NZ?

Q: Have you ever been before, even for a visit?
Q: Do you have any friends in NZ?

Q: Has anyone given you any advice about moving to NZ?
Q: What will you do if you can’t find a job?
Q: Have you ever worked away from your hometown?
Q: Have you any idea what you might earn in NZ?

Q: Have you thought about the cost of living?

Q: Where do you want to live?

A: Prefer CBD areas of Auckland and Wellington but open to any place where my work takes me.

Q: What will you do for accommodation initially?

A: If I go there with a job then will certainly book a good hotel for first 15 days, otherwise will look for a cheaper accommodation like motel/Bed & Breakfast and then looking for rentals.

Q: Are you planning on renting or buying property when you arrive in NZ?

A: Right now, I’m looking to rent the property whereas on a long term I would like to study the market, have a look n feel of the places and then invest.

Q: What if you do not find work in the area you have chosen to live in?
Q: How will you support yourselves?
Q: What have you heard about the NZ life style and from whom?
Q: How will you overcome barriers that you encounter?

A: By interacting with the local people, participating in the cultural events, travelling. Make some good friends who can guide us.

Q: What do you know about the education system?
Q: What interests do you have?
Q: What do you like about NZ, as opposed to Australia, say, that makes you want to move here?
Q: Why are you moving to NZ right now?

A: : I’m a bit over 30 now and it’d be ideal to plan a country to settle for long term. Its right age to adapt to new place and culture than after 5-10 years. I will be able to contribute more towards the country while settling, this peak period of my career with give a win-win situation to me/NZ.

Q: What sort of support would your friends give if you were without a job?

A: Initial accommodation

Renting a place

Financial help if required.

Guide through the city/places around.

Q: If your current job were to end, could you find skilled employment?
Q: What have you done to look for skilled employment?
Q: What companies would you apply at to find such employment?
Q: What would you do if you could not find a job in your desired field? 

Q: What sort of difficulties do you expect to face in NZ?
Q: What would you do if you faced one of those obstacles?Where do you want to live long-term?
Q: What is your long-term plan?

Q: What support do you have in NZ?

Q: Do you have any further comments or questions for me?

تضاد ...

 راستش این خط رو بعدا به پست اضافه کردم فقط واسه یه توضیح .. مهم نیست اصلا که ما الان کجاییم و کجا می خواهیم بریم و مشکلات در چه حدیه و غیره .. من فقط با این پست خواستم بگم کاش می شد همه چیز رو باهم داشت .. کاش می شد خانواده کنارت بود وقتی داری از ارامش جایی که دوست داری لذت ببری ... به همین سادگی ..

----------------------- 

هیچ وقت شده وقتی عید توی خیابون های تمیز و خلوت تهران رانندگی می کنی ارزو کنی کاش تهران همیشه همینقدر خلوت بود !  

 

هیچ وقت شده فردای یه روز بارونی که افتاب ملایم می تابه و اسمون ابیه با چند تیکه ابر تمیز و سفید ارزو کنی کاش اسمون همیشه اینجوری صاف و تمیز بود !  

 

هیچ وقت شده  توی مسافرت صبح با صدای پرنده ها از خواب پاشی و چشم باز کنی به طبیعت و ارزو کنی کاش همیشه همینقدر صبح ها دلپذیر بود !  

 

هیچ وقت شده در تعطیلات شمال وقتی می ری بیرون بوی تازه چمن و صدای دریا بهت لذت بده و ارزو کنی کاش دریا همیشه اینقدر نزدیک بود !  

 

هیچ وقت شده توی مسیر برگشت خونه ۲۰ دقیقه ای برسی و ساعت ۵:۳۰ خونه باشی و بتونی از بقیه روزت استفاده کنی و ارزو کنی کاش همیشه می شد ترافیک رو دور زد !   

هیچ وقت شده بری بانک و نفر اول باشی و از خوشحالی ارزو کنی کاش هیچ وقت هیچ صفی وجود نداشت !  

 

هیچ وقت شده فروشنده مغازه بهت لبخند بزنه و به جای اینکه جنس رو از دستت بکشه بگه برو اول بگرد بعد بیا اینجا خرید بهت ادرس جایی رو بده که همون جنس رو بهت ارزونتر می فروشن! 

 

هیچ وقت شده توی هتل پول هاتو رو برات Change  نکنن و بگن ما نرخ امون گرونه برو صرافی change کن برات به صرفه تره !  

 

هیچ وقت شده دلت بخواد اونجوری زندگی کنی که دلت می خواد نه اونجوری که مردم خوششون میاد !  

  

هیچ وقت شده دلت بخواد ازاد باشی ! 

هیچ وقت شده ...

 

------------- 

 

هیچ وقت شده دلت بخواد وسط هفته بری بیرون شب و یه جایی مثل دربندی جایی پر از ادم و شلوغی و هیجان و نصفه شب ساعت ۲ برگردی و تو ترافیک بمونی و با این حال کلی با دوستات بهت خوش بگذره اما یهو یادت بیفته اینجا هم ۵ تعطیل می کنن و همه سوت و کور می شه !

 

هیچ وقت شده دلت بخواد بری سینمای شلوغ  و یه فیلم هیجان انگیز ببینی و با سوت و هیجان بقیه تو هم از فیلم لذت ببری اما یادت بیفته اینجا همیشه سینما حتی شلوغ هم باشه پر از صندلی خالیه !

  

هیچ وقت شده دلت صبح روز تعطیل نون بربری و سنگگ داغ با سرشیر دلت بخواد اما بدونی جز باگت و یه چیزی شبیه تافتون خیلی انتخاب نداری !   

 

هیچ وقت شده دلت برای مامانت تنگ شه و دلت بخواد پاشی الان بری پیشش اما یادت بیفته کیلومتر ها ازش فاصله داری ! 

 

هیچ وقت شده خبر ناگواری رو بشنوی و دلت بخواد باشی تا کمکی کنی اما یادت بیفته دستت به هیچ جا بند نیست ! 

 

هیچ وقت شده تنهایی کنار خونه نشسته باشی و یا دلت گرفته باشه و هوس کنی به دوستت زنگ بزنی و درد دل کنی اما یادت بیفته الان اون سر دنیا نصف شبه و باید غصه ات رو تنهایی قورت بدی ! 

  

هیچ وقت شده دلت بخواد وقتی کسی اون ور خط داره بغضش رو قورت می ده یا اشکی می ریزه حداقل  فقط باشی ... بعد یادت بیفته ..

 

هیچ وقت شده ....

 

---------------------- 

 

هیچ وقت شده ارزو کنی کاش ایران جایی بهتری بود برای ماندن !! هیچ وقت شده ارزو کنی کاش از جنس سنگ بودی ....  هیچ وقت شده ارزو کنی کاش می شد همه اینها رو باهم داشت .. 

سپیده

آنها که می‌روند .....

آنها که می‌روند وطن‌فروش نیستند. آن‌هایی که می‌مانند عقب مانده نیستند. آن‌هایی که می‌روند، نمی‌روند آن طرف که مشروب بخورند. آنهایی که می‌مانند، نمانده‌اند که دینشان را حفظ کنند. همه‌ی آنهایی که می‌روند سبز نیستند. همه ی آن‌هایی که می‌مانند پرچم به دست ندارند. آن‌هایی که می‌روند، یک ماه مانده به رفتنشان غمگین می‌شوند. یک هفته مانده می‌گریند و یک روز مانده به این فکر می کنند که ای کاش وطن جایی برای ماندن بود. و آن‌هایی که می‌مانند، می مانند تا وطن را جایی برای ماندن کنند.....


"نقطه سر خط، نشریه دانشجویان دانشگاه شریف"

رنکینگ دانشگاههای نیوزلند

قبلا توی یه پست دانشگاههای نیوزلند رو معرفی کردم. تو این پست رنکینگ جهانی دانشگاهها رو می نویسم. ولی قبل از هر چیز نقشه زیر رو ببینید که دانشگاههای نیوزلند رو تو کل کشور نشون میده:



قبل از همه بگم که برای دو تا دانشگاه Auckland University of Technology و Lincoln University، رنکینگی در سیستم QS وجود نداره. اولی دانشگاه نسبتا جدیدیه (تاسیس 2000) و دومی هم با این که دانشگاه خوبیه ولی دانشگاه کوچیکیه. ولی راجع به AUT این رو باید اضافه کنم که سال 2000 سالیه که این موسسه که انستیتو بوده به دانشگاه تبدیل میشه. وگرنه قدمت این دانشگاه به سال 1885 بر می گرده و بیشتر از 27000 دانشجو داره. شرایط پذیرش در این دانشگاه به نسبت از دانشگاه اوکلند مشکل تره (به خصوص آیلتس). ولی در هر صورت این دو دانشگاه در لیست 500 تای اول دانشگاههای دنیا جایی ندارند.


به هر حال جدول زیر دانشگاههای نیوزلند رو به تفکیک نشون میده و در ستون آخر هم رنکینگ هر دانشگاه رو می بینید.


دانشگاه

محل

سال تاسیس

تعداد دانشجو

رتبه جهانی در سال 2011

QS ranking

اوکلند

اوکلند

1883

32،000

82

لینکن

لینکن

1878

3000

مسی

پالمرستون

1927

20،000

329

صنعتی اوکلند

اوکلند

2000

27،000

کنتربری

کنتربری

1873

16،000

212

اوتاگو

دوندین

1869

20،000

130

وایکاتو

همیلتون

1964

11،000

357

ولینگتون

ولینگتون

1897

18،000

237


رنکینگ دانشگاه ها به تفکیک رشته ها:

توی شکل های زیر رنکینگ دانشگاههای مختلف نیوزلند رو به تفکیک رشته ها برای سال 2011 می بینید.







برای اونایی هم که دنبال PhD تو رشته های مهندسی تو نیوزلند هستند، خوندن این مقاله رو توصیه می کنم. به طور خلاصه مقاله راجع به یه دانشجوی مهندسی از ایرانه که پروسه ویزاش زیاد طول میکشه و بورسش دچار مشکل شده. 


در آخر هم امیدوارم که فرصتی باشه تا روند اقدام برای ادامه تحصیل رو با جزئیاتش و برای دانشگاههای مختلف تو پستهای آینده بنویسم.


/ناصر


پستهای مرتبط:

اقدام برای تحصیل در نیوزیلند