دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

قبل از اینکه بریم چیکار کنیم؟ وقتی رسیدیم چیکار کنیم؟

یه چیزی که این چند وقته متوجه شدم اینه که وبلاگ و مطالبش دارن به همراه اعضاء وبلاگ در پروسه مهاجرت می رن جلو. واقعیت اینه که تعداد افرادی که تازه شروع به اقدام برای مهاجرت کردن کم شده شاید دلیلش سخت شدن قوانین باشه و یا شاید دوستان زیادی اقدام می کنن ولی جواب سوال هایی که یه وقتی برای ما گنگ بوده و دنبال جوابش می گشتیم و باعث شد همگی اینجا دور هم جمع بشیم رو پیدا کردن و مسیر مهاجرت شفاف تر شده. ولی بهرحال هر دلیلی که پشتش هست باعث شده که مطالب وبلاگ همراه با نیاز مخاطبینش رشد کنه و از مسایل مربوط به پروسه اداری مهاجرت به مواردی مثل کاریابی و پیدا کردن خونه و ثبت نام بچه ها در مدرسه برسه.

مطالبی که در ادامه میاد، مجموع تجربیات دوستان عزیزمون، نوشکا و مهتاب عزیز، آقا سینا ، آقا حسین خودمون، آقا حمیدرضا و علی آقا 123 از تجربیات روزهای اولشون در نیوزیلنده و بخشی هم مربوط به تراوشات ذهنی بنده هستش. قطعاً کم و کسری زیاد داره و مطمئناً اگه شما هم تجربیات خودتون رو به اشتراک بگذارید یه مجموعه ارزشمند تهیه میشه.

 

بعد از اپلای کردن و انتظاربرای کیس آفیسر دار شدن، انتظار کشیدن برای دعوت به مصاحبه و بالاخره انتظار برای دریافت نتیجه، بالاخره طعم شیرین بیرون اومدن از بلاتکلیفی رو می کشیم و اون لحظه ایه که وضعیتمون روی سایت تغییر می کنه. اتفاقی که در اولین لحظه می افته شادی و پایکوبی بروش سرخپوستی و در پوست خود نگنجیدنه اما بعد از گذشت ساعاتی از این خوشحالی و فروکش کردن هیجانات آنی، حتی اگه کلی هم خودتون رو آماده کرده باشید، ناخودآگاه این سوال در ذهنتون پدیدار میشه که از کجا شروع کنم!!! و باور کنید که این تازه اولشه.

آقا حسین زحمت کشیدن و توی این لینک موارد رو خیلی قشنگ دسته بندی کردن و می تونید کلی از کارهاتون رو از روی لینک ایشون پیش ببرید.  اما یه قسمت خیلی مهم کارها کارهاییه که باید در آخرین روزهای اقامتتون در ایران انجام بدید تا در بدو ورود کارهاتون با سهولت بیشتری بره جلو و خلاصه اینکه فشار روزهای اول روتون کمتر بشه که تمرکز من الان بیشتر روی اون موارده و مواردی که بایستی در اولین روزهای اقامت اونور انجام داد.

 

1-      حتماً قبل از رفتن به فکر اقامت روزهای اولتون باشید و خواهشاً اگه می خواید توی هتل یا هاستل اقامت کنید دست کم یکی دو ماه قبل از عزیمت و به محض خرید بلیطتتون به فکرش باشید چون هرچقدر زودتر بجنبید امکان پیدا کردن جا با قیمت مناسب بیشتره. اگه کارت ندارید می تونید از سایت های ایرانی که رزرو هتل های خارجی هم انجام می دن استفاده کنید. نیوزیلند مثل خیلی از کشورهای توریستی نیست که با کوله توی چند تا کوچه که پر از هتل کوچیک و بزرگه بگردین و دست اخر یکی از اون هتل هارو انتخاب کنید. حالا محل اسکانتون شبیه اونی که توی عکسه هم نشد اشکال نداره.

 


2-      از اونجایی که سیستم انتقال مالی ما فوق پیشرفتست و از حمل و نقل جیبی استفاده می کنیم بایستی به توصیه دوستانی که باتجربه تر هستند از اینجا تحقیقات کافی در مورد بانکی که می خواید توش حساب باز کنید رو انجام بدید و باهاشون مکاتبه کنید تا با توجه به شرایطتتون بهتون بگن چه مدارکی رو بایستی برای افتتاح حساب همراه داشته باشید و حتی می تونید روزهای آخر قرار ملاقتتون رو هم باهاشون تنظیم کنید. این مسئله باعث میشه که در زمان ورود به کشور در کمترین زمان ممکن پولتون رو به بانک منتقل کنید.


3-      در مورد تبدیل ارزتون به ارز جاری کشور، طبق نظر اساتید، بهتره که نرخ های مختلف از جمله صرافی های کوچک و بزرگ بر خیابون، بانک ها و سوپرمارکت های ایرانی رو مقایسه کنید و پولتون رو به بهترین نرخ تبدیل بفرمایید.


4-        حتما قبل از رفتن نقشه  Auckland CBD رو روی گوشی یا تبلت یا هر نوع تکنولوزی همراهی که دم دستتون هست بریزید تا راحتتر و با استفاده از GPS بتونید راه خودتون رو در مملکت جدید پیدا کنید.



5-      در مورد خط تلفن هم می تونید از اینجا تحقیق کنید و با پلن های مختلف اونها آشنا بشید ولی لازم نیست به محض ورود از فرودگاه سیم کارت بخرید، زمان رسیدن توی شهر انتخاب های بهتری خواهید داشت.


6-      در مورد رسیدن به مرکز شهر و محل اقامتتون از فرودگاه هم سه روش وجود داره ( البته اگه مقصدتون اوکلند باشه) استفاده از اتوبوس، شاتل و تاکسی که قیمت هاشون هم به همین ترتیبی که نوشتم از کم تا زیاد اضافه میشه. اگه بارتون زیاد نیست می تونید اتوبوس سوار شید. شاتل رو از اینجا هم می تونید اینترنتی رزرو کنید و جای کافی برای بارتون داره. تاکسی هم که اگه پولدار هستید همیشه و در همه دنیا گزینه راحتیه.



7-      حتماً قبل از رفتن مدارکی که اونجا بهش احتیاج دارید رو چک کنید که چیزی از قلم نیفته . چند تا از مهم هاش ایناست: مدارکی که با بانکتون هماهنگ کردید، مدارک کاری و تحصیلی، ترجمه رسمی گواهینامه ایرانتون به همراه گواهینامه بین المللی. چند تا کپی از پاسپورت و ویزا داشته باشید روزهای اول بدرد می خوره. موقع تحویل پاسپورت هم یه کتابچه می دن که توش نوشته چه مدارک مهمی رو همراهتون داشته باشید.


8-         برای گرفتن خونه در روزهای اول احتیاج به صورت حساب بانکی دارید پس حتماً اول از همه پولاتون رو بگذارید بانک.


9-      از اونجاییکه پیدا کردن خونه به این راحتیا نیست قبل از رفتن چند تا مورد رو در نظر داشته باشید البته برسید اونجا بایستی حتماً کلی جا رو ببینید و برای همه اپلیکیشن پر کنید چون با توجه به اینکه برای هر مورد کلی آدم اپلیکیشن پر می کنن ممکنه ده تا جارو پسند کنید و هیچ کدوم رو هم به شما ندن. مخصوصاً اینکه در بدو ورود رفرنس درست حسابی هم نداریم.


10-      لباسها و کفشهاتون رو با خودتون ببرید چون اونجا چیز با کیفیت گرونه. مبادا فکر کنید می ریم خارج لباسای خوب و باکلاس می خریم. از همین جا کلی لباس ببرید. در ضمن چه فصل سرما می رید چه گرما لباس گرم فراموشتون نشه چون هم بیرون خونه بهشون نیاز دارید هم داخل خونه. از اون پتو مسافرتی ها هم ببرید به نقل از تعداد زیادی از دوستان خیلی مفیده.


11-      یه مورد دیگه که شاید به نظر خیلی مهم نیاد اینه که شما کلی مدت توی هواپیما هستید پس بجای لباس های پلوخوری از لباس های راحتتون استفاده کنید. از اونجایی که  اون وسط هم سوار و پیاده شدن دارید بهتره که بار داخل کابینتون رو که صد در صد خیلی هم زیاد و سنگینه و تا اونجایی که جا داشتید بردید تو، رو قابل حمل و ترجیحاً یکجا متمرکز کنید که در حین جابجایی هم اذیت نشید و هم چیزی رو جا نگذارید.


12-      چمدونتون رو خودتون ببندید و جای همه چیز رو توی چمدون توی ذهنتون داشته باشید که اگر مامور گمرک خواست چیزی رو چک کنه جاشو بلد باشید. اون فرم معروفی که بایستی موارد همراهتون رو اعلام کنید رو قبل از بستن چمدون چک کنید و وسایل مورد دارتون رو یه جا بذارید. مورد داشتیم که دوستان لیستی از وسایل چمدونشون رو پرینت گرفتن و به مامور گمرک نشون دادن و اینطوری خیلی کارشون سریع انجام شده. اگر هم دارید جنس فریت می کنید حتماً برای تک تک بسته هاتون همچین لیستی تهیه کنید که موقع تحویل راحت باشید.


13-     در مورد دوره های کاریابی هم قبل از رفتن مکاتبه کنید و اگه می تونید جاتون رو رزرو کنید چون تجربه دوستان نشون داده که ممکنه وقتی برسید کلاس هایی که در شهر شما برگزار میشه پر شده باشن. اما بعضی های دیگه رو بایستی حتماً برسید و ثبت نام کنید و بهتره همون روزهای اول اینکارو بکنید.


14-     در مورد خرید های روزمره هم باید به مرور زمان آدم دستش بیاد که چی رو از کجا بخره و واقعیت اینه که در نیوزیلند خیلی مهمه که بدونی چی رو از کجا بخری. دوستان عزیزی که رفتن، آقا سینا، نوشکای عزیز و آقا علی 123 زحمت کشیدن و تجربیاتشون رو در اختیارمون قرار دادن.

  •       در مورد میوه، سبزیجات و سیب زمینی و پیاز بهترین روش خرید هفتگی در فلی مارکتیه که روز یک شنبه برگزار میشه.
  •                     در مورد سایر خرید های روزمره هم می تونید از پک اند سیو و سوپرمارکت های چینی توی شهر خرید کنید. راستی در مورد مبدل برای تجهیزات برقی هم می تونید دو یا سه تا ببرید که کارتون رو در روزهای اول راه بنداره. طبق اطلاعات دوستان مغازه های چینی هم از اون مبدل ها دارن. کلاً به نظر می رسه دمپایی پلاستیکی، آبکش و خرت و پرت های پلاستیکی هم مرکزش فروشگاه های چینی هست.
  •           و اما وسایل برقی ابتدایی مثل کتری برقی پلوپز و اینجور چیزها رو قیمتش رو توی www.thewarehouse.co.nz چک کنید و اگه قیمت مناسبش توی نیوزیلند هست دیگه از ایران با خودتون نیارید.

19-      اگه توی مرکز شهر جا بگیرید تا یه مدت شاید ماشین لازمتون نشه. اما برای  اتوبوس، طبق اطلاعات دقیق علی آقا 123، توی خیابون کویین یه ساختمون هست به اسم  Britomart Transport Centreمی تونین برین اونجا AT HOP Card بگیرین که  کارت اتوبوسه و با  اون کارت اتوبوسهای سیتی لینک داخل شهر رایگان میشه براتون.  

      روش دومی هم که ایشون پیشنهاد دادن و  برای استفاده از اتوبوسها بیشتر توصیه اش کردن استفاده از سایت Maxx.co.nz هستش. با این هم مبدا و مقصد رو می دین و شماره ایستگاههای سوار شدن و پیاده شدن رو بهتون می ده. لزوما همیشه از یک ایستگاه سوار و پیاده نمیشین.


     اینها چیزایی بود که تا الان به ذهن من رسیده و تجربه دوستانی که الان رسیدن و لطف کردن با ما به اشتراک گذاشتن. امیدوارم که به تدریج این مطالب تکمیل تر بشه.   

نظرات 59 + ارسال نظر
رامین 1392/12/27 ساعت 23:24

مطلب جالبی بود خانم آزاده
ممنون

خواهش می کنم آقا رامین. سال نو شما مبارک و ایشاله بزودی خبرهای خوب
/آزاده

تی تی 1392/12/27 ساعت 23:40

سلام،
ممنون آزاده همه ی دوستان خوب
4شنبه سوری خوش بگذره، پیشاپیش سال نو مبارک و پر از خبری خوب باشه براتون.

مرسی تی تی جان. سال نو شما هم مبارک. ایشاله سال نو کشور نو به سلامتی
/آزاده

نازی-سعید 1392/12/28 ساعت 00:13

آزاده عزیز ممنون بابت اطلاعات ذیقیمتی که به اشتراک گذاشتی.همچنین از همه دوستان اونور آبیامیدوارم هممون در سرزمین جدید بتونیم زندگی آرام وبا کیفیتی رو تجربه کنیم دوستان عزیز پیشاپیش نوروز بر همه مبارک وانشا.. سال جدید پر از شادی وسلامتی برای همه باشه...
آقا هادی امیدوارم هر جا هستید موفق باشید ولی واقعیت اینه که jsv و rخیلی تفاوتی نداره مخصوصا برای شما که متاهل نیستیدو مطمئن باشید که این موقعیت مطلوب ودلخواه خیلیها هست ...به هر حال امیدوارم موفق باشید

اختیار دارید نازی جان. برای شما و همسر گرامیتون هم سال خوبی آرزو می کنم. عیدتون مبارک
/آزاده

فرحناز 1392/12/28 ساعت 00:49

آزاده جون
ممنون از اطلاعات مفیدی که گذاشتین.
همچنین از تک تک دوستان خوب دو مهاجری برای این همه دوستی و مهربونی و بخشندگی و همدلی سپاسگزارم و پیشاپیش یال نو رو به همه تبریک میگم.

ممنون فرحناز جان. برای شما هم آرزوی سالی پر از شادی در کشور جدید آرزو می کنم
/آزاده

محمد MSY 1392/12/28 ساعت 07:39

آزاده خانم. ممنون. خیلی خوبه که این مطالب رو یکجا جمع کردین.
عید همگی مبارک.

خواهش می کنم. عید شما هم مبارک
/آزاده

فرزین 1392/12/28 ساعت 10:10

آزاده خانم ممنون از اطلاعات مفیدتون. یه سووال:
آیا ایرانیها برای جشن سال نو و رسمهای ویژه ای مثل چهارشنبه سوری، سیزده بدر و ... گردهم آیی یا برنامه ای دارن مثل مهاجرای برخی دیگه از ملل (کانادا، آمریکا، استرالیا و ...)؟

فرزین

بله آقا فرزین
اینجا هم ایرانیها چند تا جشن نوروزی ترتیب داده اند
/حسین

سمیرا 1392/12/28 ساعت 10:40

ممنونم آزاده جون مطالب خوبی بود. سال خوبی برای همه دوستان آرزو میکنم.

فرزین: نگران نباشید خودمون حلش میکنیم .
با این اعضای گل ۲ مهاجر ایشالا در کشور جدید هم یک جمع خوب خواهیم داشت.

خواهش می کنم سمیرا جان. سال خوبی پیشرو داشته باشی
/آزاده

رامین 1392/12/28 ساعت 13:59

سال نو هم به شما خانم آزاده و همه دوستان 2 مهاجر و آقای حسین و دیگر دوستان عزیز مبارک باشه

صابر 1392/12/28 ساعت 15:00

سلام به همگی و سال نو پیشاپیش به همه مبارک باشه. ممنون از همه ادمین های فعال که زحمت میکشند و مطالب مفیدی رو به اشتراک میگذارن .

اختیا دارید آقا صابر. امیدوارم که اولین روزهای سال خبر خوش ویزای شما رو بشنویم
/آزاده

فرزین 1392/12/28 ساعت 17:32

ممنون جسین آقا،
کاش یه جورایی میشد این گردهم آییها رو اطلاع رسانی کرد تا علاقمندان بتونن شرکت کنن و دوستان جدیدی پیدا کنن.

سمیرا خانم: از شما هم ممنون برای انرژی های مثبت تون.

فرزین

مجید 1392/12/28 ساعت 22:14

مثل لحظه ای که باغ,
در ترنم ترانه شکوفا میشود,
غرق در شکوفه میشود روزگارتان بهـار
لحظه هایتان پر از شکوفـه باد.
پیشاپیش سال نـو بر همه شما عزیزان مبارک

ممنون آزاده خانم از پست شما که مثل همیشه مقید و به دل نشست.
و خسته نباشید ویژه به همه دوستانی که در این یک سال در این وبلاگ اطلاع رسانی کردند و چراغ این وبلاگ را روشن نگه داشتند از صمیم دل براشون آرزوی موفقیت ,بهروزی و سلامتی را در سال جدید داریم از جمله دوسنان عزیز آقا بابک , حسین آقا , آزاده خانم , علی آقای 123 گل , آقا سینا , سمیرا خانم ,آقا حمید رضا , مهتاب خانم , آقا سعید , آقا مسعود , آقا داریوش و سایر دوستانی که در این وبلاگ اومدند و مطلب نوشتند
شاد و سرافراز باشید.

قابلی نداشت برای شما و ماریا جان آرزوی بهترین مصاحبه و بهترین نتیجه رو داریم عیدتون مبارک
/آزاده

Farid 1392/12/29 ساعت 04:58

سلام، سال نو پیشاپیش مبارک!!
من متن زیر رو آماده کردم که همراه یک عکس برای Acukland Council و دانشگاه خودمون (بخش بین الملل) و نمیدونم سازمانهایی مثل ARMS بفرستم تا نوروز ایرونی رو اطلاع رسانی کنن.
اگه موافق باشید تا وقت هست فکر میکنم کار قشنگی باشه که فشار بیاریم بهشون که حداقل تو صفحه فیس بوکشون بذارن! البته من تو ایمیل گفتم که گوگل هم تو این روز لوگوی خودشو عوض میکنه!

March 21 as the International Day of Nowruz recognized by UN is the Iranian New Year name in the Solar Hijri calendar, describing it a spring festival of Persian origin which has been celebrated for over 3,000 years to promote peace and goodwill. Spring cleaning or Khouneh Tekouni is commonly performed before Nowruz. People a night before cooking rice with noodles which is said to symbolically help one succeed in life. On the New Year's Day, family members gather around the table, with the Haft Seen on the table and gifts are exchanged, dress in their new clothes and start visiting their most senior family members. On the thirteenth day families leave their homes and picnic outdoors, as part of the Sizdah Be-dar ceremony.
Thanks to share it in your website and Facebook page.
سال سرشار از موفقیت و سلامتی داشته باشید در کنار خانواده!

سینا 1392/12/29 ساعت 05:21

سال نو را به همه دوستان عزیز تبریک می گم. انشالله در سال جدید همه به آرزوهاشون برسن.

علی 123 1392/12/29 ساعت 05:47

Farid جان::: تااونجا که می دونم جشن نوروز بیش از 2500 ساله که برگزار میشه. با کارت 147 درصد موافقم.

سالار 1392/12/29 ساعت 12:31

سال نو رو خدمت همه دوستان تبریک میگم و امیدوارم سالی پر از موفقیت واسه همه به خصوص دوستان دو مهاجری باشه
آزاده عزیز ممنون از پست قشنگت
فرید جان کار خوبیه اما اونجا چون به جای بهار داره پاییز میاد ممکنه واسشون بی مفهوم بیاد
در مورد مبدل برق من فکر میکنم یدونه از این سیم سیار ها که چندین جای پریز داره میتونه خیلی مفید باشه اونو با مبدل به برق بزنیم و سایر وسایل رو به راحتی به اون وصل کنیم

مسعود.ک 1392/12/29 ساعت 15:06

سلام به همه دوستان:
آرزو دارم نوروزی که پیش رو دارید، آغاز روزهایی باشد که آرزو دارید. نوروزتان مبارک

@ خانم فرحناز با آقای سوار تماسی نداشتین ؟ یا تغییری خبری؟

فرشید 1392/12/29 ساعت 16:02

سلام دوستان عزیز
کسی میتونه یه وب لاگ خوب مشابه دو مهاجر در رابطه با مهاجرت به استرالیا معرفی کنه؟
این وبلاگ واقعا عالیه ولی می خوام در مورد استرالیا تحقیق کنم

ناهید 1392/12/29 ساعت 16:33

دوستان خوبم : سال نو همگی مبارک..امیدوارم سال خوبی پیش روی همه باشه و بتونم خیلی ها تون رو توی اکلند ببینم.

ازاده جان:: از پستت خیلی ممنون..برای ما که در حال رتنیم واقعا خوب بود

خواهش می کنم ناهید جون
/آزاده

مجید 1392/12/29 ساعت 17:03

@فرشید::: http://www.migranthelp.com/phpbbfa/index.php

سپیده2 1392/12/29 ساعت 19:23

سلام بر تمامی دوستان عزیز
سال نو بر همگی مبارک بهمراه بهترین آرزوها

سالار 1392/12/29 ساعت 21:33

دوستان به ساعت ثبت پیام نگاه کنید
اول اول اول اول اول اول اول اول

به این می گن عضو پی گیر
/آزاده

سمیرا 1392/12/29 ساعت 22:32

سلام به همه دوستای گل 2مهاجر:
عیدتون مبارک .در اولین لحظات سال 93 براتون بهترینها رو آرزو میکنم و سالی پر از شادی و سلامتی براتون در هرکجا که هستید آرزو میکنم. برای ما هم دعا کنید.

مهتاجیم به دعا خواهر عیدت مبارک
/آزاده

علی 123 1393/01/01 ساعت 13:55

دوستان عزیز::: این وبلاگ نه تنها خیلی توی پروسه مهاجرت به همه ما کمک کرد بلکه باعث دوستیهایی شده که اینجا واقعا آدم بهش نیاز داره و ارزشش رو متوجه میشه. گاهی آدم دوست داره که کسی دورش باشه که بتونه باهاش چند کلمه فارسی صحبت کنه و یا احساسات خودش رو برای کسی که با فرهنگش آشناست در میان بذاره سر سفره بشینه... و اگه دوستانی که در این وبلاگ پیدا کردم نبودند, اینجا زندگی برای من که تنها اومدم چندین برابر مشکلتر بود. شب عید خونه یکی از بهترینهای این وبلاگ که واقعا همه عزیزش می داریم جمع شدیم و اگه ایشون و همسرشون این مهمونی رو ترتیب نمی دادند من نه شب عیدی داشتم, نه هفت سین رو می دیدم و نه از شام شب عید که رسم ایرانیها هستش خبری بود. برای من که گذشته از مسائل شخصی مذهبی به رسمهای ایرانی خودمون خیلی وابستگی دارم خیلی ارزشمند بود که جا داره ازشون صمیمانه تشکر و تقدیر کنم. امیدوارم این وبلاگ برای همه ما دوستیهای بیشتر و ارزشمندی رو ایجاد بکنه و همه مون مثل ایشون فارغ از محل زندگی که انتخاب کردیم رسوم, ریشه ها و اصالت خودمون رو حفظ کنیم.

بدون ما شب عید؟! مهمونی ؟! ای وای من
ایشاله که سال خوبی باشه برای همه دوستان و ایشاله سال دیگه همه دوستان به همراه خونواده ها اونور باشیم و سال نو رو جشن بگیریم
/آزاده

مهتاب 1393/01/01 ساعت 15:02

سلام به تمام دو مهاجری های عزیز
آرزو میکنم
سال نو پر از ویزاهای تپل... شادی، آرامش، عشق، برکت، مهربانی، معنویت و تعادل باشه. نوروز همگی مبارک

به به مهتاب جان گل گلاب عید شما هم مبارک. امیدوارم که سال جدید پر باشه از شادی و سلامتی برای همه دوستان
/آزاده

لیلا 1393/01/01 ساعت 17:13

ما هم سال نو رو به همه دوستان دو مهاجری شادباش می گیم ... سالی پر از شادی و پیروزی و سلامتی باشه برای همه

فرحناز 1393/01/02 ساعت 00:26

دوستان عزیز و دوست داشتنی و مهربون دومهاجر، عید همتون مبارک. امیدوارم عید سال آینده رو توی نیوزیلند جشن بگیریم. البته فکر کنم ما تنها باشیم چون فعلا که تصمیم داریم بریم کرایسچرچ. و فکر نکنم از بچه های وبلاگ کسی کرایسچرچ باشه یا بخواد بره اونجا.

مسعود.ک عزیز
از وقتی پاسپورتها رو فرستادیم، دیگه خبری ندارم. البته 10 روز پیش یه ایمیل تشکر به اسوار فرستادم ولی اصلا جواب نداد.
فکر کنم اگه ویزامون صادر بشه توی سایت مهاجرت منعکس بشه و ایمیلش بیاد. درسته؟ بر اساس تجربه بچه ها، ما قاعدتا باید آخر فروردین یا اوایل اردیبهشت منتظر ویزا باشیم.
راستی سال نوی شما هم مبارک

عید شما هم مبارک. ویزاتون که صادر بشه استاتوسش روی وبسایت میاد. بعد از اون هم سه هفته طول می کشه معمولاَ تا برسه تهران. بسته های پستی هم یک شنبه ها می رسه به سفارت در تهران
/آزاده

نیلوفر 1393/01/02 ساعت 07:08

سال نو همگی مبارک دوستان عزیز دو مهاجر .

امیدوارم در سال جدید همه به آرزوهامون برسیم.

بابک-گلی 1393/01/02 ساعت 13:47

سلام به همه
عید همه بچه های گل دو مهاجر مبارک باشه و کلی آرزو های خوب برای همه
ممنون آزاده جان از مطلب زیباتون

خواهش می کنم. سال نو شما و گلی عزیز هم مبارک
/آزاده

فرحناز 1393/01/02 ساعت 21:41

سلام دوستان عزیزم، یه سوالی داشتم:
حداکثر وزن چمدان که برای پرواز امارات 30 کیلو هست، برای کسانی که مهاجرت می کنند، همونقدره یا بیشتره؟
سپاس

همونقدره
/آزاده

ماریا 1393/01/03 ساعت 00:45

@ دوستان عزیز دو مهاجر
فرارسیدن سال نو رو به همه شما تبریک میگم امیدوارم سالی پر از خیر و برکت پیش روتون باشه. ایشالا تمام دوستانی هم که رفتن نیوزلند به سلامتی کار پیدا کنن و کسانی هم که منتظر مصاحبه و نتیجه اون هستن تو سال جدید دلشون شاد شه.

برای شما هم بهترین مصاحبه نوروزی رو آرزو می کنیم
/آزاده

سینا 1393/01/03 ساعت 02:04

فرحناز خانم :: حداکثر بار مجاز به نوع ویزا بستگی نداره

Nasser Lorestani 1393/01/03 ساعت 11:55

سال نو همه مبارک
ممنون از آزاده عزیز بابت مطالب خوبش

اختیار دارید. سال نو شما و همسر گرامیتون هم مبارک
/آزاده

بابک-گلی 1393/01/03 ساعت 15:59

آزاده جان علی آقا حسن جان آقا سینا و بقیه اساتید فن میشه خلاصه بگید کجاها میشه برا کلاسا آمادگی ثبت نام کرد من چمبر رو که دیدم گویا یه هزینه هفتگی عضویت داره و باید آدرس اونجا رو بدیم

واله من که شاگردی می کنم . دوستان بفرمایند ما هم استفاده می کنیم
/آزاده

بابک-گلی 1393/01/03 ساعت 16:01

منظورم حسین آقا ی گل بود اشتباهی حسن خورد

من اینقدر آقا حسین رو آقا حسن تایپ کردم که دیگه تو خونه ایشون رو حسن صدا می کردن
/آزاده

سمیرا 1393/01/04 ساعت 01:23

سلام دوستان :
کسی تجربه گرفتن ویزا برای ویزیت خواهر یا برادر در نیوزیلند رو داره؟ من در سایت اداره مهاجرت تنها چیزی که دیدم یک فرم بود و پرداخت 140 دلار. آیا راحت ویزا میدن؟ در خصوص مدت زمان که طول میکشه تا ویزا صادر بشه چیزی پیدا نکردم.

علی 123 1393/01/04 ساعت 02:04

بابک - گلی::: سوالت رو متوجه نشدم.

دوستان::: اینجا اگه تصمیم دارین ماشین قدیمی بخرین خیلی باید مراقب باشین. ماشینهای ارزانقیمت شدیدا هزینه تعمیر و نگهداریشون بالاست. همین دیشب موتور ماشین یکی از همسایه های ما که خیلی هم ماشینش سالم به نظر میرسید داغ بکرد و بسوخت به همین راحتی

سمیرا 1393/01/04 ساعت 02:38

لیست و تاریخ کلاسها رو میشه اینجا پیدا کنید:
http://www.settlement.org.nz/auckaland-regional-migrant-services-calendar/job-search-workshop-in-three-kings/?stage=Live
ولی من جایی نتونستم پیدا کنم که انلاین بشه ثبت نام کرد . حالا یه ایمیل بهشون زدم ببینم چی جواب میدن

نیلوفر 1393/01/04 ساعت 06:24

فرحناز خانم عزیز
بله همون 30 کیلو بار مجاز و متاسفانه پرواز امارات کمی سختگیر هستش و من تجربه جریمه اضافه بار رو داشتم از این شرکت البته تا 3 کیلو بیشتر فکر نکنم مشکلی باشه
اگه خونوادگی سفر کنید که خیلی خوب میشه هر نفر 30 کیلو خودش خیلی خوبه
براتون یه سفر بسیار خوب و راحت و روزهای بهتر در سرزمین جدید آرزو میکنم عزیزم

فرحناز 1393/01/04 ساعت 13:17

آزاده جون، سینا جون و نیلوفر جون خیلی عزیز
ممنونم که وقت گذاشتین و جواب داددین.
باز هم از علی 123 عزیز سپاسگزارم
اگه بقیه اعضای جامعه ایرانیهای نیوزیلند هم مثل بچه های این وبلاگ باشن، که فکر می کنم و امیدوارم باشن، ما میتونیم سنت ایرانیهای خارج از کشور رو که معروفن به این که به هم کمک نمی کنن و تجربیاتشونو در اختیار جدیدترها قرار نمیدن، بشکنیم.
همتونو دوست دارم و چون میدونم که از نظر سنی از همتون بزرگترم، به عنوان خواهر بزرگتر، تک تک شماها رو از راه دور می بوسم
امید آن که بتونم از راه نزدیک هم ببوسم

خواهش می کنم
/آزاده

ماریا 1393/01/04 ساعت 14:18

@ آزاده جون
منم برای شما بهترینارو آرزومندم. امیدوارم روزی بتونم محبت شما رو جبران کنم.

سینا 1393/01/04 ساعت 14:20

فرحناز خانم :: خواهش می کنم. شرمنده می فرمایید. انجام وظیفه است.

فرحناز 1393/01/04 ساعت 15:50

باز هم سلام دوستان عزیزم

دوست دارم در آغاز سال جدید به همه عزیزانم یادآوری کنم که به بیایم خودمون قول بدیم این مهربونیها، دوستیها و بخشندگیها و تقسیم کردنهامونو همیشه، نسبت به همه و در هر جا که هستیم ادامه بدیم و در وجودمون حفظ کنیم و به نسلهای بعدیمون هم انتقال بدیم

دیگه ببخشید این عادت "خانم معلم بازی" دراوردن دست از سر من برنمیداره!!!

علی 123 1393/01/05 ساعت 00:45

فرحنازخانم::: اختیار دارین خواهش می کنم.

علی h 1393/01/05 ساعت 11:57

عید همگی مبارک.. این کامنت های اخری بیشتر شبیه دید و بازدید ایام عیدی بود :-D

فرحناز 1393/01/05 ساعت 13:56

سلام دوستان عزیزم
من یه اطلاعاتی درباره اجاره کردن خونه البته در کرایسچرچ پیدا کردم که فکر کردم بد نیست با شما هم share کنم. توی سایت http://www.settlementsupport.net.nz/
که همون SSNZشهر کرایسچرچه، توی قسمت accommodation به آدرس http://www.settlementsupport.net.nz/SSNZ/ssnzTemporaryAccommodation/
یه سری لینک برای اجاره کردن خونه برای تازه واردها معرفی کرده که یکیش مربوط میشه به اجاره موقت خانه مبله به آدرس http://www.christchurch-accommodation.co.nz/ وقتی باهاشون تماس گرفتم، و درباره امکان اجاره کردن خونه مبله از ابتدای ورود و برای مدت چند ماه پرسیدم، گفتن این امکان وجود داره که حتی برای 4 تا 6 ماه از همین ایران خونه رو اجاره کنیم و پرداختهای اولیه رو میتونیم به صورت نقد یا با کارت اعتباری انجام بدیم. من هم همه شرایطمونو بهشون گفتم و گفتم که ما برای اولین بار وارد نیوزیلند میشیم و هیچ رفرنسی برای اثبات مستاجر خوب بودن یا خوش حساب بودن در نیوزیلند ندارمیم. اونها هم گفتن اصلا کار ما اینه که به اسکان اولیه تازه واردها کمک کنیم.
حالا شاید برای اوکلند هم چنین جاهایی وجود داشته باشه که بشه از همین ایران خونه اجاره کرد. این اطلاعات ممکنه به درد کسانی بخوره که مثل ما با خانواده میرن. در هر صورت لینک settlementsupport در اوکلند اینه:
http://www.settlement.org.nz/
http://www.settlement.org.nz/category/accommodation/
http://www.settlement.org.nz/rental-accommodation-in-auckland/
ببخشید زیادی حرف زدم، فکر کردم شاید کمکی بکنه.

ماریا 1393/01/05 ساعت 18:02

آخی یه نفسی کشیدم داشتم خفه میشدم.........
مصاحبه ام بعد "1:10 تموم شد. همون سوال های معمول.
بچه ها خیلی برام دعا کنین.

لازمه در اینجا تشکر ویژه بکنم از آزاده و سمیرای عزیزم ممنونم از راهنماییهاتون. بابت زحمتی که بهتون دادم و تو این گرفتاریهاتون مزاحمتون شدم عذرخواهی میکنم دوستای گلم.
از علی 123 عزیز واقعا" سپاسگذارم که تو این شرایط قبول زحمت کردنو من مزاحمشون شدم.

از تمامی دوستان عزیز که چه فایل مصاحبشونو دادن و چه اطلاعاتشونو شر کردن واقعا" سپاسگزارم شرمنده که نامشونو نمیبرم چون الان یکم هنگ کردم خیلی فسفر سوزوندم.


واقعا" به دعاتون محتاجم

بابک-گلی 1393/01/05 ساعت 23:51

سمیرا جان ممنون منم به چمبر ایمیل زدم گفتن که میشه قبل از اومدن فرم پر کرد و رجیستر کرد ولی باز از اینکه پرداخت دارن یا نه زیاد خبر ندارم

علی جان منظور از سوال اینه که تو چند ماه اول اونجا تو چه کلاسایی میشه شرکت کرد و کدوما رو میشه از ایران براشون اقدام کرد و کدوماشون رایگانه کدوماشون پولیه کدوماشون بدرد میخوره ....

سمیرا 1393/01/06 ساعت 02:27

بایک-گلی: حواهش میکنم. من که جواب ایمیل رو هنوز نگرفتم و هنوز هم جایی برای رجیستر کردن پیدا نکردم.

فرحناز جون ممنونم بابت اطلاعات خوبتون.

ماریا جون خسته نباشی به سلامتی این خان هم رد شد. برات آرزوی موفقیت دارم .فعلا برو از تعطیلات حسابی لذت ببر. شرمنده من خیلی دیر متوجه تماس ات شدم.

نیلوفر 1393/01/06 ساعت 08:43

فرحناز خانم عزیز
ممنون بابت اطلاعات مفیدتون در مورد اجاره خونه.در ضمن در مورد کامنت قبلی هم من به خودم اون قول رو دادم و مرسی بابت یاد آوری این نکات اخلاقی ارزنده من که خیلی دوست داشتم .

ماریا عزیز
خسته نباشید و همچنین امیدوارم به زودی خبر گرفتن پی آرتون رو اینجا بشنویم و با شما خوشحال بشیم .

Saman 1393/01/06 ساعت 22:00

بالاخره ما هم CO دار شدیم
اگه میشه اطلاعات منو هم تو جدول ثبت کنین:
نام: سامان و آزاده
نوع ویزا : PR
Point Claimed: 145
Occupation : telecom network engineer
EOI Submit date: March 2013
EOI Select:March 2013
ITA Issued: March 2013
Lodgment Date: Sep- 2013
CO Assigned : March 2014

حتما بروز می کنم. خوش آمدید. اگه لطف کنید اسم آفیسرتون هم بگید که عالیه
/آزاده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.