دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

یه سوال یه جواب ..

سلام دوستان :)‌ اومدم بهتون سر بزنم .. من که یادتونه .. راستش نتونستم ساکت بمونم .. باید حرف ام رو می زدم .. 

راستش یه سوال دارم از کسانی که معتقدند مهاجرت به نیوزلند یه رویای توخالیه ؟!! خودم هم این روزها کامنتهای زیادی می گیرم که توبیخ ام می کنند که چرا ادم ها رو منصرف نمی کنم !! من از همشون یه سوال دارم !! پس راه حل چیه ؟ یعنی چون اینجا ممکنه کار سخت پیدا شه بمونن .. دست بذارن روی دست .. هیچ کاری نکنن .. هیچ تلاشی نکنن چون فقط ممکنه بهشون سخت بگذره !!!! چون زندگی سخته ! چرا به جای منصرف کردن ادم ها و گرفتنشون از راهی که براش تصمیم جدی دارن بهشون راهنمایی نکنیم ؟! بهشون بگیم زبان بخونید که از نون شب واجب تره .. بهشون بگیم وقتتون رو تلف نکنید و تخصص هاتون رو زیاد کنید .. چرا بهشون نگیم صرفه جویی کنید چون به پولتون اینجا بیشتر احتیاج دارید .. بهشون بگیم اگر ویزای کار به اقامت می گیرد از کار ایران مرخصی ۱ ساله بگیرید که اخر اخرش چیزی رو از دست نداده باشید ..  که پل های پشت سرتون رو خراب نکرده باشید ..بهشون بگیم با چشم باز مهاجرت کنید نه با احساسات و رویاها ..

اونهایی که اینجا هستند قطعا تجربه زیادی از زندگی در اینجا دارند و احترام به حرفاشون بسیار واجبه اما شما هم روزی یه ارزویی داشتید و یه امیدی .. و براش تلاش کردید .. و براش قطعا هم زمین خوردید هم پیروز شدید .. شاید امروز باید تجربه امون رو به دیگران منتقل کنیم و در کنارش برای ارزوهاشون احترام قائل بشیم .. اگر هرکسی بخواد چون رسیدن به ارزوهاش سخته ازش دست بکشه فلسفه زندگی بی معنی ترین اتفاق روی زمین می شه .. همیشه ته تلاش پیروزی نیست .. اما اگر موفق نشی اسمش رو شکست هم نمی شه گذاشت اسمش می شه تجربه .. به نظرم هرکسی که غیرت و جنبه این تجربه رو داره نباید بیکار بشینه ..   

نمی شه هیچ کسی رو تشویق و یا منصرف کرد از مهاجرت .. این تصمیم ادم هاست و متعلق به خودشون .. اما می شه کسی رو که تصمیم اش رو گرفته راهنمایی کرد ..

به امید دیدار همتون اینجا 

سپیده http://www.korushade.com/

گزینه‌های محتمل ویزا برای SMC


بچه‌ها ظاهرا مجتبی هم خبرای خوبی از آفیسرش گرفته و باید خودشو برای مصاحبه آماده کنه.      هورااااااا............ 


جواب رومینا هم اومد و با JSV براشون موافقت شد.      مبارک باشه............ 



دوستانی که مدت بیشتریه این وبلاگ و به طور کلی اخبار مهاجرت به نیوزیلند رو دنبال می‌کنند، احتمالا به یاد دارند که در جولای سال 2011 تغییراتی در شرایط و نحوه پذیرش متقاضیان داده شد. (برای مرور این موضوع، این پست رو بخونید) بخشی از تغییرات در خصوص ویزای تحصیلی، بخشی در خصوص افراد تحت تکفل و بخشی هم در خصوص ویزای صادره برای متقاضیان ویزا از طریق SMC بود. تغییری که قرار شد برای این گروه اعمال بشه، این بود که اگه پیشنهاد کاری یا سابقه کار در نیوزیلند رو نداشته باشند، بهشون ویزای Job Search  تعلق می‌گیره. معنی داشتن این ویزا اینه که فرد متقاضی اصلی مهاجرت دریافتش می‌کنه، سه ماه وقت داره که وارد نیوزیلند بشه، 9 ماه وقت داره که کار مرتبط پیدا کنه یا حداقل 3 ماه از این 9 ماه رو به کار مرتبط با تخصصش مشغول بوده باشه. در صورتیکه این شرایط احراز نشه، ویزا باطل می‌شه و اگر اداره مهاجرت برای تمدیدش متقاعد نشه، شخص باید به کشور خودش برگرده. در این مدت، همراهان این شخص (همسر و فرزندان) هم با دریافت ویزای گردشگری اجازه ورود به نیوزیلند رو خواهند داشت. 

خوشبختانه به نظر می‌رسه که این تغییرات به شیوه گفته شده، در عمل هیچوقت اجرا نشد. من با یکی از موکل‌های وکیلی که در ایران مورد تایید اداره مهاجرت نیوزیلند هست ارتباط داشتم و از ایشون، به نقل از وکیل مذکور شنیدم که به دلیل اعتراضاتی که از همان ابتدا به این تصمیم شد، عملا اجرا نشد. البته باورش بدون دلیل و مدرک ساده نبود؛ به خصوص که اداره مهاجرت هم هیچ خبری درباره تجدید نظر در این تجدید نظر (!) منتشر نکرد. 

از طرفی، اگر قرار بود این تغییرات اعمال بشه، دلیلی نداشت کسی مثل من که پیشنهاد به کار یا سابقه کار در نیوزیلند رو نداشتم، برای سنجش دورنمای اشتغال مصاحبه بشم! یعنی با فرض اعمال قوانین جدید، باید بدون انجام هیچ مصاحبه‌ای به من JSV تعلق می‌گرفت و انجام مصاحبه ناقض تغییرات مصوب بود! 

القصه، ظاهرا اون تغییرات به صورتی که در وهله اول به نظر می‌رسید و یه مقدار هم ترسناک بود اجرایی نشده. هر چه قدر هر اینترنت، سایت اداره مهاجرت و فروم enz.org/forum رو زیر و رو کردم، اثری از این مسئله ندیدم. 

من هر چه قدر گشتم، حتی نتونستم در قسمت "Latest News" سایت اداره مهاجرت خبر اعلام این تغییرات رو پیدا کنم! تا جاییکه یادمه، حدودا ماه‌های ژوئن یا اوایل ژوییه بود که این تغییرات اعلام شد. اما دیگه در بخش اخبار سایت اداره مهاجرت نمی‌تونید در این دو ماه هیچ خبری پیدا کنید؛ حتی اخبار انتخاب‌های هر دو هفته یکبار از pool!!!  

متن انگلیسی که در پست شماره 96 می‌بینید (لینکش در ابتدای مطلب گذاشته شده)، سپیده خانم از سایت اداره مهاجرت کپی کرده و لینکش رو هم گذاشته، اما .... 

بنابراین، می‌تونیم این تغییر رو منتفی بدونیم و پرونده این قضیه رو هم ببندیم و اگه کسی پیشنهاد کار نداره، به این معنی نیست که حتما JSV بهش داده میشه.