دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

کی بلیط بخریم؟

اونایی که دنبال خرید بلیط هستند همیشه یه سوال تو ذهنشون هست که کی بلیط بخریم؟ مثلا اگه کرسیمس امسال می خوایم بلیط پرواز خارجیمون رو بگیریم، آیا الان زمان خوبیه و یا دیره و یا باید صبر کنیم؟ احتمالا اولین حدس میتونه این باشه که به قولی "First come, first served"! یه سوال دیگه اینکه برای پروازای داخلی این قضیه چطوریه؟ آیا زمان خرید بلیط پروازهای داخلی و خارچی یکیست؟ 


جواب این سوال ها رو میشه از دوتا راه پیدا کرد. یکی اینکه اینقدر بلیطهای مختلف بخرید که شم خرید بلیطیتون بالا بره که کار عاقلانه ای نیست و راه دیگه اینه که برید سراغ تحقیقهایی که تا به حال انجام شده. این تحقیقات رو عموما موتورهای جستجوی بلیط هر ساله انجام میدن و نتایجش رو در اختیار عموم میزارن. سایتهایی مثل Skyscanner و یا Ceapoair از معروف ترین سایتهان که معرف حضور خیلیهاست..


بنا بر تحقیقات سایت آمریکایی Ceapair، بهترین زمان خرید برای بلیط پروازهای داخلی 54 روز قبل پرواز است و بدترین زمان هم درست قبل پرواز. معمولا شرکتهای هواپیمایی پروازها رو 331 روز جلوتر باز می کنند، اما قیمت این پروازها در چهار ماه اول خیلی گرونه و البته ثابت. بهترین زمان بین 29 تا 104 روز مونده به پرواز است و همونطور که گفته شد بهترین زمان 54 روز. مشابه این تحقیق رو سایت Skyscanner هم انجام داده و به عدد پنج هفته رسیده. 


اما یک نکته هم اینجا مطرحه و اونهم اینه که این اعداد برای فصلهای شلوغ جواب نمیدن و برای خرید بلیط برای مثلا کریسمس باید بلیطتون رو زود تهیه کنید، اما نه خیلی زود! معمولا 4 تا 6 ماه زمان خوبیه برای خریدن بلیط این جور فصلها. علاوه بر این بلیطهای آخر هفته همیشه گرونتر از بلیطهای روزهای کاریه. پس اگه برای تعطیلات میرین یا براتون روزهای کاری و غیرکاری مهم نیست، حواستون به قیمت بلیطهای آخر هفته باشه.

نظرات 57 + ارسال نظر
مهاجر 1393/05/03 ساعت 08:01

ممنون آقا ناصر. مختصر و مفید و پر کاربرد.
در ضمن اول....

ati 1393/05/03 ساعت 12:24

عالی

بی تا 1393/05/03 ساعت 13:40

ممنون آقا ناصر از پست کاربردی و اطلاعات مفیدتون.
گروه وایبری امکان انتقال سریع و راحت اطلاعات رو فراهم می کنه و تشکیلش خیلی راحته. اگر ممکنه یه ایمیل اعلام بشه تا شماره هامون رو بفرستیم و گروه تشکیل بشه. ضمنا گرد همایی چی شد؟

سحر 1393/05/03 ساعت 14:38

سلام . من هم با تشکیل گروه وایبری بسیار موافقم
اگر یکی از دوستان ایمیل بدن که اون کسایی که تمایل دارن شماره شون رو به ایشون ایمیل کنن و به سلامتی گروه تشکیل بشه .
فکر میکنم بیتا خانم که این پیشنهاد رو دادن خودشون و زحمت تشکیل گروه رو بکشن. نظر دوستان چی هست؟

ati 1393/05/03 ساعت 14:51

سلام منم باگروه موافقم ولی پیشنهاد میدم تولاین باشه بهتر.
توایبر زیاد امنیت نیست ازلحاظ اینکه همه به شماره های گروه دسترسی دارن حتی اون شخصی که یبار تو گروه بخواد بیات برای همیشه اون اطلاعات رو داره ولی تولاین اینجوری نیست فقط شماره هارو یکی از مدیران وبلاگ داره.البته این یه پیشنهاد بقیه هم نظر بدن

مائده 1393/05/04 ساعت 00:24

مرسى اقا ناصر
مدیران سایت خواهشا یه ایمیلى بدین واسه فرستادن شماره هامنم با پىشنهاد ati موافقم

می تونید به ایمیل 2migrators [at] gmail [dot] com بفرستید. البته من با لاین آشنایی جندانی ندارم. اما اگه شماره هاتون محفوظ میمونه و شیر نمیشه با این اپلیکیشن، شماره هاتون رو بفرستبد تا این گروه رو براتون درست کنم.
ناصر

مهران 1393/05/04 ساعت 12:53

دوستان
با توجه به اینکه اکثر ما ها سالها سابقه کار داریم ، آیا راهی برای انتقال سابقه بیمه به نیوزلند هست ؟ ظاهرا برای بعضی کشورها این کار امکان پذیره . یا اینکه کلا باید بیخیال بشیم و حق بیمه ها ی پرداختی رو به دوستان زحمتکش تامین اجتماعی تقدیم کنیم ؟

نخیر آقا مهران. حالا خبر بدتر اینکه اگر عضو kiwisaver بشید و از حقوقتنون پول بریزید به حسایشون و از نیوزیلند هم بخوایر بید باز هم پولتون می مونه واسه اداره مالیات نیوزیلند
/آزاده

... دل 1393/05/04 ساعت 15:21

دوستان ، سئوالی که مهران پرسید بسیار مهمه و منم مدتیه فکرم مشغول همین قضیس ، میشه لطفا دوستانی که اونورن راجع به این قضیه نظر بدن
ممنونم
ضمنا پیشنهاد گروه وایبری بسیار خوبه ولی مشروط بر اینکه سایت رو تعطیل نکنین چون من بنا به دلایلی امکان دسترسی به وایبر ندارم و ممکنه باشند دوستانی که شرایط من رو داشته باشند .

ati 1393/05/04 ساعت 16:16

سلام به همه دوستان
سوال @دل@مهران سوال منم هست.
برنامه دورهمی سرجاشه ؟مابرنامه هامونو برای ۱۷ کنسل کردیم که به این دورهمی برسیم

امیر 1393/05/04 ساعت 17:13

سلام. خواستم بگم برنامه دور همی منم هستم. 17 مرداد ساعت 5 جلوی پارک ملت دیگه؟ شاید خوب باشه یه نفر هم مسوول بشه و شماره موبایلشو اعلام کنه. احتمالا مثل دفعه قبل زیرانداز و کمی تنقلات هم لازمه. یادشون به خیر خیلی از حاضرین دفعه قبل دیگه این دفعه بینمون نیستن و جای خیلی بهتری هستن

سحر 1393/05/04 ساعت 23:17

من شمارم رو برای ایمیل اعلام شده ارسال کردم . امیدوارم اکثر دوستان توی این گروه باشن

از شما هم من ایمیلی نگرفتم هنوز. /ناصر

رضا 1356 1393/05/05 ساعت 08:20

سلام
به نظرم بهتر یکی از بچه های سایت این قرار دورهمی رو تو یه پست جداگانه بنویسه و در ضمن تو فیسبوک هم اعلام بشه.
پس فعلا برنامه جمعه 17 مرداد جلوی پارک ملت ساعت 5
من هم شماره ام رو به ایمیل دو مهاجر فرستادم

رضا جان، به دلایلی بهتره که این جور برنامه ها از طربق وبلاگ اعلام نشه. گردهمایی های قبلی هم رو هم بچه ها از طریق ایمیلی و یا تماس های شخصی برنامه ریزی می کردن. من از شما ایمیلی دریافت نکردم هنوز. /ناصر

سالار 1393/05/05 ساعت 08:46

سلام
دوستان منم به احتمال بسیار زیاد هماهنگ میکنم بیام تهران واسه 17هم پس لطفا" تاریخ رو تغییر ندید

مائده 1393/05/05 ساعت 11:42

منم شماره مو فرستادم برای میل 2migrators
روبروی پارک ملت ، جمعه 17 مرداد ایشالا میبینمتون

چیا باید بیاریم دوستان؟

ایمیلتون رسید.

بی تا 1393/05/05 ساعت 14:08

سلام دوستان. من برنامه لاین رو روی موبایلم نداشتم و دیشب تازه ریختمش و شماره ام رو هم ای میل کردم.

اگه به ایمیل 2migrators فرستادین هنوز نرسیده.
/ناصر

ati 1393/05/05 ساعت 15:07

سلام دوستان منم دیروز شماره ام رو فرستادم

بی تا 1393/05/05 ساعت 21:06

سلام من الان دوباره فرستادم. لطفا اگر دریافت شد خبر بدید ممنون.

رسید.

سحر 1393/05/05 ساعت 21:07

ایمیل دوباره ارسال شده اقا ناصر . ممنون

رسید.

ati 1393/05/06 ساعت 02:13

آقاناصر شماره منم رسیده ؟

آره. امروز گرفتم.

حمید 1393/05/06 ساعت 12:59

آقا ناصر من هم شمارمو فرستادم برات. ممنون

رسید حمید جان.

رضا ۱۳۵۶ 1393/05/07 ساعت 00:27

سلام
من مجددا شماره رو فرستادم.
قرار شد تو برنامه لاین گروه داشته باشیم؟

بی تا 1393/05/07 ساعت 01:28

سلام . بله قرار بر این بود. من خودم لاین رو تازه نصب کردم و باهاش آشنایی ندارم و منتظر تشکیل کروه از جانب آقا ناصر هستم که امیدوارم زودتر انجام بشه.

به زودی invite می کنم دوستان رو. فعلا دارم باهاش سر و کله میزنم دستم بیاد این اپ.

فرحناز 1393/05/07 ساعت 03:12

سلام به همه دوستان عزیز دو مهاجری
و سلام مخصوص به آقا ناصر عزیز وبقیه ادمین های عزیز که هیچوقت لطف و محبتشونو از ما دریغ نمیکنن

فقط خواستم از همه دوستان عذر خواهی کنم که من مدتیه کمتر به وبلاگ سر میزنم. شاید یه کمی به خاطر گرفتاریها و مشغولیتهایی باشه که به دلیل تازه وارد بودن در سرزمین جدید باهاش روبه رو شدم ولی فکر میکنم هیچ کار و مشغله ای نباید ما رو از سر زدن و توجه کردن به وبلاگ و بچه های قدیمی و جدید دو مهاجری غافل کنه. خیلی از ماها و از جمله خود من، خیلی مدیون این وبلاگ و ادمین ها و بچه های خوب و مهربونش هستیم. و نباید ازش غافل بشیم.

باز هم از طرف خودم برای این کوتاهی های اخیر از همه دوستان عزیزم عذر خواهی میکنم و همیشه از تک تک شما دوستان عزیز سپاسگزارم و برای همه تون بهترینها رو آرزو میکنم.

ممنون فرحناز جان
/آزاده

مهرشاد 1393/05/07 ساعت 11:32

سلام دوستان
من یک سئوال داشتم که خیلی فکرمو مشغول کرده واقعا ممنون میشم کسی کمک کنه
من فوق لیسانس مهندسی شیمی خوندم از دانشگاه دولتی (معاف از اسس) و دارای جاب افر توی رشته خودم از اکلند
من میخوام برای ویزای نیروی کار متخصص اقدام کنم

اینجوری که من تو کامنتها دیدم معمولا مدرک مهندسی ما BS ارزیابی میشه و بچه ها معمولا نیاز به گرفتن نامه از ipenz دارن برای BE این مشکل هنوز هست یا حل شده؟
ایا همه بچه هایی که مشکل bs داشتن تونستن از ipnz نامه بگیرن؟
این موضوع غیر از گرفتن نامه از IPENZ راه حل دیگه ای داره؟

حالا اگه من بخوام با همین bs اقدام کنم ایا اصلا میشه اقدام کرد یا نه؟ (امتیاز من بدون bonus point باز هم به 140 میرسه)

اصلا اگه من bonus point نخوام باز هم افیسر اسس میخواد؟

شما که جاب آفر دارید اصلا به امتیاز بونوس احتیاجی ندارید و دانشگاهتون هم که دولتی. مسئله ipenz مال وقتیه که بونوس رو لازم داشته باشید.
/آزاده

سیروس 1393/05/07 ساعت 14:38

مهرشاد عزیز
لطفاً شماره تلفنتون رو به آدرس ایمیل من بفرستید تا با هم صحبت کنیم. من هم رشته ام مهندسی شیمیه.
sirusraad[at]gmail(dot)com

فاطمه 1393/05/09 ساعت 09:25

آقا سیروس من هم رشته م مهندسی شیمیه
لطفا منو هم راهنمایی کنید ممنون میشم

سامان 1393/05/10 ساعت 20:39

کسی نمیدونه این شاسی های چوبی عکس رو گمرک NZ بهشون گیر میده یا نه؟

سیروس 1393/05/10 ساعت 21:48

سلام
@ فاطمه خانم
من در خدمت شما هستم. اگر سوالی دارید در همین وبلاگ مطرح کنید یا به آدرس ایمیل من (sirusraad[at]gmail[dot]com) بفرستید اگر بتونم کمک میکنم.
کلاً فکر میکنم دوستانی که هم رشته ای هستند (مثلاً همین رشته مهندسی شیمی) میتونن علاوه بر اطلاعات کلی مهاجرت که همگانی هست در خصوص پیدا کردن کار کمک بیشتری بهم بکنند و فرصتهای شغلی رو به اطلاع هم برسونند. در این زمینه من از همه دوستانی که رشته شون مهندسی شیمی هست برای این همکاری دعوت میکنم.

مهرشاد 1393/05/10 ساعت 22:21

سلام
@ سیروس
اقا من شماره موبایلو فرستادم

بی تا 1393/05/10 ساعت 22:29

دوستان عزیز گروه لاین تشکیل شده و در حال حاضر 6 عضو داره . بقیه دوستان هم شماره هاشون رو برای آقا ناصر بفرستند تا گروه اکتیو بشه

فاطمه 1393/05/11 ساعت 09:23

ممنون آقا سیروس
سوال اصلی منم در رابطه با بازار کار مهندسی شیمی تو نیوزلنده،
من گرایش ارشدم صنایع غذایی بوده و 2.5 سال سابقه کار دارم
ولی تو این وبلاگ اکثر دوستان عمران و برق و آی تی هستن واسه همین کاملا با پیشنهادتون موافقم آدرس ایمیلم f.arab63 at gmail dat com بازم ممنون

مهرشاد 1393/05/11 ساعت 12:58

دوستان من هنوز منتظر جواب سئوالام هستم
ممنون میشم کسی جواب بده

مهرشاد 1393/05/11 ساعت 13:21

@ سیروس و فاطمه
با پیشنهادتون کاملا موافقم
ایشالا بقیه بچه ها هم کم کم اضافه بشن

رامین 1393/05/11 ساعت 14:58

با سلام به همگی
همونطور که در صفحه 2 مهاجر در فیس بوک هم عرض کردم خدمت دوستان من جمعه عازم نیوزلند هستم .
کسی از دوستان اگر امری داره در خدمت هستم .
اگر هم از دوستان کسی نظری درباره مکانهای اقامتی داره نظری بده بد نیست .
مرسی از لطف همگی و ممنونم.

سمیرا 1393/05/11 ساعت 15:05

سلام به دوستان عزیز
خیلی ممنونم از آقا ناصر عزیز که هنوز به فکر این وبلاگ دوست داشتنی هستن.

مدتی بود سر نزده بودم دلم برای این وبلاگ حسابی تنگ شده بود.

یه چیز جالب اینکه این ماه بلیط اتوبوس و قیمت نون اینجا کمی ارزون شده برای ماها که فقط عادت به گرون شدن داشتیم همین مبلغ خیلی ناچیز هم خیلی هیجان انگیزه

درسانا 1393/05/11 ساعت 15:28

@رامین
سلام....سفر به سلامت آقا رامین
خودتون جایی رو رزرو نکردید؟
با توجه به تحقیقاتم من به بچه ها هتل پیشنهاد کردم البته خودم هنوز از نزدیک تجربه اش نکردم...
بازم بستگی داره که با خانواده هستید یا تنها.....
شما فریت هم انجام میدید؟

رامین 1393/05/11 ساعت 15:38

خانم درسانا
نه من فعلا تنها میرم تا ببینم چی پیش میاد .
رزرو نکردم هنوز جایی را . فریت هم فعلا انجام نمیدم .
کدام هتل را پیشنهاد میدید . قیمت هاش چطوره؟

سعید 1393/05/11 ساعت 20:47

سلام دوستان
یک سوال داشتم.
من لیسانس معماری و فوق لیسانس مدیریت پروژه و ساخت دارم.
آیا در امتیاز بندی از هر دو مدرمک امتیاز می گیرم؟
ممنون

درسانا 1393/05/11 ساعت 20:54

@رامین
سلام دوباره
راستش بچه های مجرد راحتتر میتونن جا پیدا کنن مثل bag packer که میتوننین سرچ کنید که البته بعضی قسمتها share هست...
هتلی که من پیشنهاد دادم jucy hotel هست با شبی 71$ که به نسبت چند هتل دیگه قیمتش مناسب تره و کامنت های خوبی براش نوشته بودن....
موفق باشید

درسانا 1393/05/11 ساعت 21:01

sorry me
Backpacker*

هانی 1393/05/12 ساعت 12:29

دوستان یه دوستی بود به اسم آراد، کسی ازش شماره ای یا آدرس ایمیلی داره؟ میشه برای من ایمیل کنید ؟ تماس باهاش خیلی برام مهم هست.

hani.safizadeh@outlook.com

درسانا 1393/05/12 ساعت 12:41

سلام دوستان

میخواستم سوال کنم که آیا کلاس های زبان برای کسانی که ویزای پارتنرشیپ دارن(work visa) به صورت رایگان در اوکلند هست؟
اگه جایی رو میشناسید لطفا اطلاع رسانی کنید.

ممنون

درسانا 1393/05/12 ساعت 13:03

@هانی جان

این وبلاگ آقا آراد هست
http://aotearoa-sky.blogspot.com

مائده 1393/05/13 ساعت 02:21

سلام
ویزای منم اومد بالاخره (تحصیلی و همسرم کار)
درسانا جان : یه سوال (کلی دارم ازت حالا بی زحمت اینو جواب بده)
با توجه به اینکه تاریخ شروع ترمم 1 سپتامبره و من کمتر از 1 ماهوقت واسه جمع و جور دارم به نظرت بهتر نیست از استاده 1 ماه وقت اضافه بگیرم و differ کنم یه ماه؟؟
استاده رو چطور قانع کنم دوست جونی؟؟

راستی 17 مرداد جمع قرار ok؟؟

hessam 1393/05/13 ساعت 15:38

رامین خان. یک ایمیل به من بزن. ممنون

Hessam 1393/05/13 ساعت 15:39

فراموش کردم. ایمیل من: hesamoddinus@yahoo.com

رامین 1393/05/13 ساعت 17:55

آقای حسام . ارسال شد ایمیل برای شما

مهران 1393/05/14 ساعت 09:18

دوستان
کسی تازگیها برای دادن پاسپورتها به سفارت در تهران مراجعه کرده ؟ می دونید برای هر پاسپورت باید 20 یورو داد یا فرضا برای یک سری پاسپورت ( مثلا 4 نفر ) 20 یورو ؟ به جز نامه آفیسر ، چیز دیگری هم مورد نیاز هست یا نه ؟
ممنون .

مهران 1393/05/14 ساعت 10:09

دوستان
همین الان با آقای تهرانی سفارت نیوزلند صحبت کردم :
مدارک مورد نیاز :
- پاسپورتها
- نامه آفیسر ، Migrant Levy و کلاس ESOL همسر در صورت لزوم
- 40 یورو برای تمام مدارک ( 20 یورو شد 40 )
- هزینه های لازم به یورو ( در صورتیکه هزینه رو می خواهید به صورت مستقیم پرداخت کنید )
یکشنبه تا پنج شنبه 10 تا 12
ممنون .

سحر 1393/05/14 ساعت 10:33

اقا ناصر من نرم افزار line رو نصب کردم و منتظر هستم من رو ادد کنید در ضمن با ایمل هم به شما اطلاع دادم به دستتون رسید؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.