دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

کی بلیط بخریم؟

اونایی که دنبال خرید بلیط هستند همیشه یه سوال تو ذهنشون هست که کی بلیط بخریم؟ مثلا اگه کرسیمس امسال می خوایم بلیط پرواز خارجیمون رو بگیریم، آیا الان زمان خوبیه و یا دیره و یا باید صبر کنیم؟ احتمالا اولین حدس میتونه این باشه که به قولی "First come, first served"! یه سوال دیگه اینکه برای پروازای داخلی این قضیه چطوریه؟ آیا زمان خرید بلیط پروازهای داخلی و خارچی یکیست؟ 


جواب این سوال ها رو میشه از دوتا راه پیدا کرد. یکی اینکه اینقدر بلیطهای مختلف بخرید که شم خرید بلیطیتون بالا بره که کار عاقلانه ای نیست و راه دیگه اینه که برید سراغ تحقیقهایی که تا به حال انجام شده. این تحقیقات رو عموما موتورهای جستجوی بلیط هر ساله انجام میدن و نتایجش رو در اختیار عموم میزارن. سایتهایی مثل Skyscanner و یا Ceapoair از معروف ترین سایتهان که معرف حضور خیلیهاست..


بنا بر تحقیقات سایت آمریکایی Ceapair، بهترین زمان خرید برای بلیط پروازهای داخلی 54 روز قبل پرواز است و بدترین زمان هم درست قبل پرواز. معمولا شرکتهای هواپیمایی پروازها رو 331 روز جلوتر باز می کنند، اما قیمت این پروازها در چهار ماه اول خیلی گرونه و البته ثابت. بهترین زمان بین 29 تا 104 روز مونده به پرواز است و همونطور که گفته شد بهترین زمان 54 روز. مشابه این تحقیق رو سایت Skyscanner هم انجام داده و به عدد پنج هفته رسیده. 


اما یک نکته هم اینجا مطرحه و اونهم اینه که این اعداد برای فصلهای شلوغ جواب نمیدن و برای خرید بلیط برای مثلا کریسمس باید بلیطتون رو زود تهیه کنید، اما نه خیلی زود! معمولا 4 تا 6 ماه زمان خوبیه برای خریدن بلیط این جور فصلها. علاوه بر این بلیطهای آخر هفته همیشه گرونتر از بلیطهای روزهای کاریه. پس اگه برای تعطیلات میرین یا براتون روزهای کاری و غیرکاری مهم نیست، حواستون به قیمت بلیطهای آخر هفته باشه.