دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مصاحبه شغلی بدون ترس - قسمت ششم (استراتژی خود را کوک کنید)

پی نوشت1 : دوستان گل گلاب بابک و گلی  عزیز هم  APPROVED شدن!!!!. مبارکشون باشه 


من با همه وجودم دنبالش هستم (Vincent Van Gogh)

استراتژی خود را کوک کنید

 

شاید تصور کنید الان کاملا آماده اید که در یک مصاحبه کاری شرکت کنید، ولی عجله نکنید. اگر این چند مورد رو لحاظ کنید با اعتماد بنفس و آمادگی خیلی بیشتری به مصاف مصاحبه کننده خواهید رفت:

  1.        چند تا معرف و توصیه جور کنید. (لازم نیست از بیل گیتس یا استیو جابز مرحوم باشه)
  2.        یک پوشه تر و تمیز و شیک حاوی مستندات ضروری از قبیل نسخه ای از رزومه، لیست معرف ها و توصیه نامه ها آماده کنید (کلا 2 زار بیشتر خرج بر  نمیداره )
  3.        مطمئن باشید باد، باران، برف، کولاک، بوران، کوران، طوفان، سونامی، تورنادو و از این قبیل نمیاد . نکنه دیر برسید سر قرار

 

توصیه نامه ها

به احتمال زیاد شما تاکنون چند شغل را تجربه کرده اید و اینکه الان دنبال کار می گردید میتونه ناشی از دلایل مختلف باشه. چه بسا مشکلاتی در شغل های قبلی با مدیران خود داشته اید ولی بهرحال اگر بتونید توصیه نامه در سربرگ رسمی شرکت از مدیران قبلی داشته باشید بسیار مفید خواهد بود. بطور کلی یک مصاحبه کننده از 3 منبع اصلی راجع به شما کسب اطلاع و نهایتا راجع به شما قضاوت می کنه:

  1.        آنچه در رزومه راجع به خودتان قلم فرسایی کرده یا در مصاحبه باب سخن گشوده اید
  2.        آنچه معرفین و دیگران از طریق توصیه نامه یا طرق دیگر راجع به شما گفته اند
  3.        آنگونه که در عمل رفتار و برخورد کرده اید

از آنجاییکه هر استخدام جدید هزینه های پنهان و آشکار زیادی برای شرکت در بر خواهد داشت طبیعیه که دقت زیادی در استخدام شما داشته و سعی در کسب حداکثر اطلاعات داشته باشه. لذا شک نکنید ارزشش رو داره که مستقیم یا غیر مستقیم از رئیستون بخواهید که توصیه نامه ای حاوی مطالب زیر براتون بنویسه:

  1.        برخی از مهارت های ارزشمند شما
  2.        بعضی از خصلت های شخصی شما
  3.        تعدادی از دست آوردها و کمک های شما به شرکت
  4.        کارایی که داوطلبانه انجام داده اید
  5.        جایزه ها، تقدیرنامه هایی که گرفته اید
  6.        اینکه چقدر شرکت داغدار و غصه دار رفتن شما از شرکت هستند 
  7.        به کارفرماهای آینده توصیه کنند قدر این تافته جا بافته (شما رو میگم) رو بدونن 
  8.        اینکه اگه لازم باشه میشه با ایشون (رئیس قبلی شما) تماس گرفت

یه چیزی مثل این نامه.

معمولا مدیران فعلی نیتش رو دارند که براتون توصیه نامه بنویسن ولی وقتش یا حالش رو ندارن. لذا بد نیست پیشنهاد کنید که خودتون نامه رو بنویسید و اونها ویرایش و تصحیحش کنن.

وقتی برای مصاحبه میرید، سعی کنید 3 تا از این توصیه نامه رو همراهتون داشته باشید تا در صورت نیاز و اشاره مصاحبه کننده بعنوان برگ برنده اونها را رو کنید. لازم نیست قبل از مصاحبه توصیه نامه رو به مصاحبه کننده برسونید چون اولا طرف فرصت مطالعه اش رو نداره و ثانیا برگ برندتون سوخته میشه. مطمئن شوید که توصیه کننده شما در جریان استخدام احتمالی شما هست و خلاصه اگر باهاش تماس گرفتن سوتی بده: هان؟ حسین؟ کی هست حالا؟ (دود شدم رفت )

 

معرف ها

معرف ها (همکاران، مدیران قبلی) هم نقشی مشابه توصیه نامه ها ایفا می کنند با این تفاوت که قبلی نوشتاری و این یکی شفاهی است. لازم است معرف گوش بزنگ باشد تا اگر تماسی از طرف کارفرما داشت بخوبی بتواند طرف را توجیه کند J. جهت آمادگی معرف، نسخه ای از رزومه خود، کمی درباره شغل هدف و یک تشکر آبدار J برایش بفرستید. این را هم احتمال دهید که یک شرکت بزرگ مدیران و کارمندان خودش رو از دادن توصیه و معرف شدن منع کرده باشه که در این صورت مجبورید برید سراغ شرکت های قدیمی تر. در بدترین حالت اگر از محل کار و همکاران و مدیران قبلی نا امید شدید برید سراغ یکی یا چند تا از موارد زیر:

  •          یک آدم نسبتا شناخته شده که شما را از نظر خصلت های فردی از قبیل صداقت، امانت داری و مورد اعتماد بودن، تایید کند
  •          یک معلم یا استاد قبلی که شما را از نظر توانایی در حل مشکل، سرعت در یادگیری و پایبندی به زمان بندی، مورد تایید قرار دهد
  •          عضوی از باشگاه ورزشی یا داوطلبان که شما هم عضوش هستید، شما را از لحاط مهارت های و ویژگی های فردی تصدیق کند

بسیاری از مردم از اینکه معرف باشند یا برای کسی توصیه نامه بنویسند، احساس خوبی دارند و در واقع از انجام این کار احساس محترم و مهم بودن می کنند. پس بجنبید و 3 تا از معرف های تپل مپل J را گلچین کنید و اطلاعات دقیقشون رو توی یک برگه آماده کنید تا به موقع تحویل کارفرما بدید مثل این نمونه.

 

پوشه مدارک

پوشه مدارکی که قبلا آماده کرده اید را در ابتدای مصاحبه و پس از چاق سلامتی اولیه به مصاحبه کننده تحویل دهید (دو دستی و با احترامات لازمه. آورین بچه خوب و نازنین ). برای وی توضیح دهید که پوشه حاوی رزومه و برخی اطلاعات دیگه است که ممکنه بدردش بخوره. اگر مصاحبه کننده تصمیم گرفت که پوشه را باز کند و درجا آنها را مطالعه کند، بدون اینکه حرف بزنید منتظر شوید تا مطالعه اش را تمام کند.

 

رسیدن به موقع سرقرار

قبل از اینکه سراغ بخش دوم کتاب بریم و یه دور مراحل مصاحبه رو گام به گام با هم مروز کنیم، یاداور میشم که حتما مسیر رو از نظر فاصله، ترافیک و وضعیت جوی بررسی کنید که یه موقع دیر سر قرار نرسید. بد نیست روزهای قبل این مسیر رو یکی دوبار امتحانی برید تا تخمین خوبی از طول کشیدنش داشته باشید. اگر با ماشین خودتون میرید عنایتی به محل پارک هم داشته باشید تا روز موعود سرگردان جای پارک نشید. در روز مصاحبه هم نیم ساعت خطا رو در نظر بگیرید و زودتر راه بیفتید.

 

چک لیست قبل از مصاحبه

تا اینجای کار شما باید موارد زیر را در جیب داشته باشید:

  •          20-25 تا مهارت که دارا هستید یا دوست دارید انجام بدید
  •          20-40 تا گزاره Q
  •          مقادیر مورد نیاز معرف و توصیه نامه
  •          اطلاعات وافی راجع به شرکت
  •          کفشا رو پوشیده، چتر بدست، سوئیج ماشین در جیب

 

ببینم چکار می کنید

نظرات 119 + ارسال نظر
نرجس 1392/12/10 ساعت 10:40

سحر خیز باش تا کامروا باشی

آقا حسین ممنونم که هنوز به یاد بچه های دو مهاجر هستی و ممنونم بابت مطالب خوبی که به اشتراک میذاری

نرجس 1392/12/10 ساعت 10:42

راستی، مهتاب و علیرضا هم الان تو راه سرزمین ابرهای سفید هستند.براشون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم

سمیرا 1392/12/10 ساعت 12:33

خیلی ممنون حسین آقا بابت مطلب خیلی مفید و ممنون که هنوز به یاد ما هستی.

من همیشه دیر میجنبم بازهم فکر کردم که ۴ مارچ پروازشونه و میخواستم ببینم اگر کمکی لازم دارن هماهنگ کنم . با سپیده جون هم تماس گرفتم در دسترس نبود یادمه که پروازشون یه تاریخ بود پس ایشون هم الان تو راه سرزمین ابرهای سفید هستن . براتون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم

حمیدرضا 1392/12/10 ساعت 14:17

@ سمیرا خانم ، ممنون از ابراز لطف شما، باید خدمت عرض کنم خیر ، سابقه اجاره خانه در ایران اینجا بکار نمی آید.

بابک-گلی 1392/12/10 ساعت 15:07

سلام به همه
حسین جان بسیار ممنون از اینکه با مشغله کاری اونجات هنوز مطالب زیبا میزاری

@حمیدرضا: ینی بالاخره چجوری خونه گرفتی با صحبت حل میشه یا باید کار دیگه ای کرد

یه سوالم کلی برای رزرو بلیط سایت cheapoair با آدم و هوا یه اختلاف قیمت 50 درصدی دارن برا مثال برای 13 may سایت آدم و هوا 3ملیون و 100 تومن بلیط میده ولی همون تاریه cheapoair زده 679 دلار که میشه حدود 2 تومن از کجا بلیط بگیریم؟
کسایی که تازه رفتن (علی123, داریوش, حمیدرضا و ....) هلپ پلیز در مورد بلیط اطلاعات بدید

علیh 1392/12/10 ساعت 19:22

@ازاده: هنوز کیس افیسر مشخص نشده از اخر این ماه پیگیر میشم
@دوستانی که رسیدن نیوزیلند: کاشکی از تجربیات روزمره بنویسید هر چیزی که ممکنه جالب باشه
@یه ایده دارم برسم اکلند حتما سعی میکنم اجراییش کنم اینه که گروه دو مهاجر رو فیزیکی دور هم جمع کنیم مثل میتینگهای ماهانه یا مناسبتهای خاص...

ایشاله
/آزاده

فرحناز 1392/12/10 ساعت 21:32

سلام دوستان
احیانا شما میدونین چرا آدم و حوا قیمت بلیط امارات به نیوزیلند رو در یک تاریخ و ساعت مشخص گرونتر از اژانسهای دیگه میده؟
آدم و حوا: 3351100 تومان
آژانسهای دیگه: 2660000 تومان

قیمت اول قیمت کلاس های اکانامی دیگست و قیمت دوم قیمت پایه بلیطه. برای یک تاریخ مشخص و در کلاس اکانامی تعدادی از بلیط ها رو با قیمت پایه می دن و سایر بلیط های همین کلاس رو با قیمت های مختلف می دن. برای همینه که هرچه به پرواز نزدیک تر میشید قیمت یه پرواز مشخص گرونتر میشه چون بلیط هایی باقی می مونه که قیمت بالاتری دارن ولی از نظر کلاس همشون اکانامی هستن. شاید اون موقع که از آدم و هوا قیمت گرفتید، کلاس استاندارد پر شده باشه.
شخصاً توصیه ام اینه که وقتی که امارات دفتر داره توی تهران بهتره که آدم خودشو درگیر این مسایل نکنه و مستقیماً از دفتر هواپیمایی خرید کنیم. البته به شرطی که بخواید امارات بخرید وگرنه که می تونید مسرهای مختلف با پرواز های مختلف رو از آژانس ها چک کنید. من تا الان خودم تجربه خرید از امارات رو نداشتم. ولی در مورد ترکیش وقتی از دفتر اصلی خرید کردم برای تعویض و کنسلس و ... راحت تر بودم. چون اصولاً آژانس ها اون جور مواقع یه مقدار ممکنه شما رو حواله بدن به دفتر اصلی.

علاوه بر این اگه می خواید از آژانس بلیط امارات بخرید، دفتر امارات در تهران، اسم سه تا آژانس رو به عنوان عاملیت فروش بلیط امارات معرفی کرده که به نظرم اگه می خواین از آژانس بخرید، از اون آژانس ها بخرید. من ققنوس رو که اولی بود یادم میاد ولی بقیه اش رو حضور ذهن ندارم.
/آزاده

سمیرا 1392/12/11 ساعت 00:05

@بابک - گلی :
طبق تحقیقاتی که من کرده بودم . خرید از chepoair فلکسیبل نیست مثل چارتر میمونه و امکان تغییر پرواز رو نداره. ولی امارات یا آدم و حوا تا یک روز قبل از پرواز امکان یکبار تغییر زمان رو بدون شارژ هزینه دارید. و البته میتونید از امکان ثبت طول پرواز و رزرو اینترنتی صندلی هم داشته باشید که این مورد رو در خصوص chepoair مطمین نیستم

حمیدرضا 1392/12/11 ساعت 00:07

@ بابک-گلی : سلام، تو یکی از بازدیدها، یک مشاور عراقی پیدا کردم و پیش از دیدن خانه از در دوستی و ... وارد شدم و بعد نیم ساعت حرف زدن خواسته و مشکلم را هم گفتم و اون هم علاوه بر مدارک عرف (کپی پاسپورت، کپی ویزا) صورتحساب بانکی از من خواست و در نهایت گفت تلاش می کند کاری برای انجام دهد و خوب خداروشکر به نتیجه هم رسید.
نکته مهم در اجاره خانه در اینجا این است که تامی توانید باید خانه ببینید و فرم درخواست پرکنید و تا زمانی که کلید به دست شما داده نشده است شما مالک خانه نیستید و به هیچ عنوان هم به قول و وعده های اینها پیش از امضا قرارداد اجاره مبنی بر اینکه خانه برای شما است اعتماد نکنید (بلایی که سر من و یک عزیز دیگر آمد ) چون به محض اینکه یک نفر با شرایط بهتر از شما پیدا شود خانه را به او می دهند ولی بعد از عقد قرارداد واقعا به وعده ها و گفتارشان براساس قرارداد متعهد هستند(حداقل تا این لحظه در مورد من صادق بوده)
نکته بعدی، در زمان دیدن خانه و تکمیل فرم درخواست خانه حتما کپی پاسپورت و ویزا را همراه داشته باشید چون ممکن است درصورت نقص مدرک یک فرصت مناسب را از دست بدهید.

سمیرا 1392/12/11 ساعت 00:08

برای ما که بار اول میریم و به هر دلیلی امکان تغییر زمان حرکت داریم بهتره که پرواز فلکسیبل بگیریم حتی اگر گرونتر باشه . ایشالا سفرهای بعدی که مستر کارت درست حسابی هم داشتیم از اینجا خرید میکنیم .

@فرحناز: منظورتون از آژانسهای دیگه کدومه؟

علی 123 1392/12/11 ساعت 05:04

بابک - گلی::: بابک جان تا اونجایی که من شنیدم اینها بلیطها رو براساس نرخ لحظه ای ارز نمی فروشن بلکه یک تاریخ خاص رو (مثلا امروز رو) مد نظر قرار می دن و نرخ بلیطها رو برای مدتی بر اساس این نرخ حساب می کنن. ضمنا بلیطها رو هرچه زودتر خریداری کنین هم ساعت پرواز کوتاهتری رو می تونین پیدا کنین و هم قیمت مناسبتر. راستی در مورد انتخاب غذا و صندلی هم باید عرض کنم که اصلا اون صندلی که توی سایت انتخاب می کنین رو در نظر نمی گیرن و به صورت تصادفی یه صندلی بهتون داده میشه و در مورد غذا هم ازتون سوال میشه که چی میل دارین.

ممنون علی آقا. در تکمیل فرمایشتون امارات قیمت پروازهاشو برای هر هفته سه شنبه ها بر اساس قیمت ارز به روز می کنه. که البته با توجه به نوسانات ارز الان حدود هفته ای دو یا سه هزار تومان قیمت بلیط ها بالا و پایین میشه.
/آزاده

رامین 1392/12/11 ساعت 07:31

آقای علی ::
شما از چه طریقی خریده بودید و چطور صندلی خود را رزرو کرده بودید؟
آقای بابک ::
در مورد فلکسیبل بودن پرواز حق با خانم سمیرا است .لااقل جایی در سایت Cheapoair نیست که بشه پرواز را عوض کرد
آقای حسین :
تشکر از مطالبتون

یک سوال هم در پست قبلی کردم فکر کنم کسی ندید:
اگه بجای گوشی آدم تبلت بدون امکان مکالمه بیاره میتونه مطمئن باشه که همیشه اینترنت در دسترسش هست که مشکلی برای مکالماتش نداشته باشه؟

علی 123 1392/12/11 ساعت 11:30

آقا رامین::: من از کرمانشاه پول رو به حساب آژانس آدم و حوا با کارت واریز کردم, دقیقا 2573700 تومان - و اونها هم بلیط رو برام رزرو کردند. توی سایت هواپیمایی امارات میشه صندلی و نوع غذا رو رزرو کرد اما در عمل اون صندلی رو بهتون ممکنه ندن.

سمیرا 1392/12/11 ساعت 12:01

هی وای من علی آقا من کلی فسفر سوزوندم و پلن هواپیماهای ۳۸۰ رو زیر و رو کردم تا ببینم کدوم صندلی بهتره و یه جای خوب رزرو کردم حالا زمان دریافت کارت پرواز مشخص میشه ؟

دوستانی که اونور هستن یه چیزای سبک مثل چای ساز اگر اینجا هم نداشته باشیم به صرفه هست که بخریم و بیاریم یا اونجا میشه دست دوم همین قیمتا پیدا کرد؟

همه چیزا رو قیمت نو شو می تونی در بیاری در مورد دست دوم هم trademe قیمتشو در بیار و تصمیمتو بگیر
/آزاده

حمیدرضا 1392/12/11 ساعت 12:20

@ سمیرا خانم ، در مورد من و همراهم طبق صندلی که در سایت امارات رزرو نموده بودیم صندلی داده شد. در خصوص وسیله هم هرچی که بیاورید خوبه ولی باید مواظب اضافه بار باشید. لازم به ذکر است که اگر خانه full furnished بتوانید بگیرید عملا نیازی به وسیله ندارید، البته تاکید می نمایم که آوردن وسیله یک تصمیم شخصی است و باید ببینید آیا ارزش دارد یا خیر

رامین 1392/12/11 ساعت 14:37

آقای علی :
آدم و حوا به شما یک بلیط الکترونیکی داد (e-Ticket) که با اون در سایت امارات صندلی تون را رزرو کردید درسته؟

در مورد سوالم :
اگه بجای گوشی کسی تبلت بدون امکان مکالمه بیاره میتونه مطمئن باشه که همیشه اینترنت در دسترسش هست که مشکلی برای مکالماتش نداشته باشه؟
هنوز کسی جواب نداده !

من همچین ریسکی نمی کنم. بعدش هم توجه داشته باشید که همونطور که دوستان گفتن خیلی جاها هم که wifi مجانی هست، امکاناتی مثل وایبر رو روش بستن. در ضمن شما پرسیدید میشه مطمئن بود، یعنی اینکه جواب قطعی خواستید و خوب شاید سخت باشه کسی تایید یا رد کنه
در مورد بلیط بعد از اینکه بلیط رو خریدید، با شماره بلیطتتون می تونید برید توی سایت امارات و شماره صندلیتون رو انتخاب کنید.
/آزاده

سمیرا:
در مورد رزرو کردن صندلی هواپیما، به نظرم فکر خیلی خوبیه. من و همسرم دوتا صندلی رزرو کردیم که یکیش جلوش خالی بود و راحت میشد پات رو دراز کرد. هر چند ساعت یه بار جامون رو عوض میکردیم و خیلی خوب بود. در ضمن دقیقا همون صندلی بود که خودمون رزرو کرده بودیم و عوض نشده بود!
در مورد چای ساز هم، اگر خونه مبله بگیرید که معمولا همشون دارن و بنظرم اینجا یه وسیله ضروریه با اینکه من ایران استفاده نمیکردم. در مورد قیمتش هم باید بگم که از 15 دلار شروع میشه به بالا. چون چایی ساز خونه ما خراب شد من خودم دنبال یه مارک خاص بودم که البته اون 100 دلار بود. میگم با قیمت ارزونتر هم میشه پیدا کرد.
رامین:
من خودم تبلت دارم و کاملا هم ازش راضیم. منظورم اینه که تمام نیازهای من رو جوابگو هست. برای مکالمه با ایران هم از skypeاستفاده میکنم. اگر skypeرو شارژر کنین با یه هزینه خیلی خیلی پایین میتونین با ایران تماس داشته باشین. مثلا برای مامانم که بنده خدا نمیتونه با اینترنت سر و کله بزنه، خیلی راحت شماره خونه رو میگیرم و بدون هیچ قطعی باهم صحبت میکنیم.

رامین:
عذرخواهی میکنم، من به قسمت اینترنت توی سوالتون دقت نکرده بودم. وقتی سیم کارت ندارین، نمیشه مطمئن بود که همه جا به اینترنت دسترسی داشته باشین. بعضی جاها اینترنت مجانی در اختیارتون میزارن، مثل کتابخونه ها و تعداد محدودی کافه یا رستوران. ولی به نظرم به قول آزاده جان ریسک نکنین.
آزاده جون مرسی

قربون شما خانم گل. از اطلاعاتتون استفاده می کنیم
/آزاده

سالار 1392/12/11 ساعت 16:34

کیوی تازه وارد@ اون صندلی که جلوش خالیه چطوری از امکانات تلویزیون استفاده میکنه ؟ یا اینکه اون امکانات رو نداره؟

سالار:
راستشو بخواین منم فکر کردم که نداره، البته زیاد هم برام مهم نبود، ولی وقتی که مهماندار
برای سرو غذا اومد دیدم که از زیر دسته صندلی مانیتور رو برام کشید بیرون. البته من فقط ازش برای ببینم کجای مسیر هستیم استفاده کردم ولی همسر هم فیلم دید هم بازی کرد و هم آهنگ گوش کرد.

به این می گن استفاده کامل از پولی که دادین!
/آزاده

رامین 1392/12/11 ساعت 17:05

مرسی از دوستان که پاسخ دادند ::
منظورم تبلتی بود که سیم کارت میخوره ولی امکان برقراری مکامله را ار روی شبکه موبایل نداره و فقط میتونه اس ام اس بزنه .
مثل تبلت Nexus 7 LTE که قابلیت ارتباط با 3G,4G,LTE را داره .
و منظورم هم از ارتباط تلفنی با Skype بود . Skype یک سرویس داره که شما شماره تماس میگیرید ازش . شماره های نیوزلند را و یا هر کشور دیگری را.
ضمنا من اکانتم اسکایپم را شارژ کردم و میتونم به همه جا از طریق اون اس ام اس بزنم یا تماس تلفنی داشتی باشم.
در این صورت فکر میکنم فقط نیاز به یک سیم کارتی هست که روش اینترنت باشه . در این صورت میشه از اتصال همیشگی اینترنت مطمئن بود؟! و هزینه اون ماهیانه چقدره ؟

سالار 1392/12/11 ساعت 17:24

کیوی تازه وارد@
مرسی از پاسخت ضمنا" وبلاگتون هم خیلی خوبه
حسین جان ممنون از مطلب قشنگت مثل همیشه انرژیک و عالی

مهدی-فاطمه 1392/12/11 ساعت 17:43

سلام
یک سوالی داشتم من. برای مدارک اثبات پارتنرشیپ می خواستم چند مورد برگه رو ترجمه کنم. مثلا بیمه ماشین که آدرس هم داره. مشکلی که دارم در مورد کپی برابر اصل کردن این برگه ها هست. دوستانی که تجربه دارند می شه یه توضیحی بدن که دقیقا چی کار بکنم؟
نیاز هست ببرم سفارت؟ روش ارزونتری هست؟ دارالترجمه این کار رو می کنه؟
راستی اگر دارلترجمه خوبی هم سراغ دارید معرفی کنید.
یک توضیحی هم بدم که مدارکی مثل بیمه یا سند ماشین موقتی دست ما هست و بعد فروشش دیگه اصلش رو نداریم که بفرستیم پس مجبوریم با روش مطمئنی ترجمه و کپی برابر اصل کنیم که مجبور نباشیم اصلشو بفرستیم.
پیشاپیش ممنون از بابت راهماییتون

فرحناز 1392/12/11 ساعت 19:59

سپاسگزارم آزاده جون
ممنون برای زحمتهایی که می کشین.

خواهش می کنم فرحناز جان
/آزاده

تی تی 1392/12/11 ساعت 20:23

مهدی فاطمه
مدارک رو ببرید دارالترجمه شکیبا میدون توحید بهش بگید ترجمه ناتی میخواین، اونا واسه این ترجمه خودشون برابر اصل میکنن تو دفترخانه، برگی هم 30 تومان میگیرن،
در ضمن افسر ها اصلش رو ممکنه بخوان.
واسه اثبات بهتره یه چیزایی مثل رسید های پستی که نامه اومده واسمون یا حتی فاکتور های خریدی که مهر دارن و به نام هر کدوم جدا اومده بفرستید، بلیط مسافرت، برگه رزرو هتل و چیزایی از این دست.
موفق باشید.

مهدی-فاطمه 1392/12/11 ساعت 21:50

سلام تی تی
دستت دردنکنه .. خیلى ممنون بابت راهنمایى :) واقعا متشکریم

علی 123 1392/12/11 ساعت 23:24

سمیرا خانم::: دقیقا من هم برای صندلی همین مقدار فسفر رو سوزوندم قبل از این هم مثل اینکه نوشته بودم که لزوما همون صندلی رو بهتون نمی دن... در مورد چای ساز نمی دونم اما باید عرض کنم که اینجا توی منطقه Avondale که من هستم یه فروشگاهی به اسم warehouse هستش که این سایتشه:
http://www.thewarehouse.co.nz/red/
همه چی داره. من چند وقت پیش یه کتری برقی از توی بازار خریدم 20 دلار, دیشب متوجه شدم که توی این فروشگاه قیمتش رو زده 12 دلار ایناهاش:
http://www.thewarehouse.co.nz/red/catalog/product/Necessities-Cordless-Kettle-1.7L?SKU=1596165

حمید رضا::: عجب پس چرا علی رغم اینکه من بهشون گفتم صندلی خودم رو می خوام بهم ندادنش؟! تا سیدنی یه جامائیکایی کنارم نشسته بود عین رادیوشکسته اخبار می گفت و مشروب می خورد.

رامین جان::: در مورد بلیط بله. در مورد موبایل هم باید بگم معمولا خونه ها] هاستلها و جاهایی که آدم برای زندگی ممکنه بره اینترنت وایرلس دارن شما با خودت دست کم یه گوشی اندرویدی بیار که بتونی روش وایبر و اسکایپ رو بدون دردسر نصب کنی و به خانواده هم بگی همین کار رو بکنن تا تماسها برات رایگان بشه اگه هم گوشی اندرویدی نداری اینجا که رسیدی یکی از این پلنهایی که با سیم کارت گوشی قسطی می دن رو بگیر. مراقب باش برای تماس با ایران از لحظه ای که شماره گیری انجام میشه ثانیه میندازه چه اصلا بوق بخوره یا نه هزینه داره و این پلنی که من دارم دقیقه ای 1 دلار و 43 سنته و اگه تماست بشه یک دقیقه و یک ثانیه برات 2 دلار و 86 سنت آب می خوره که اصلا مناسب نیست. خلاصه نگران ارتباط با ایران نباش اینجا از این نظرها مشکل زیادی وجود نداره.

مجید 1392/12/12 ساعت 10:23

سلام
دوستان درخصوص اخذ گواهینامه بین المللی بنظرتون همینجا بهتره اقدام کنیم یا اونجا هم میشه؟ البته در تهران فدراسیون اتوموبیل رانی ظاهراْ صادر میکنه درسته ؟

البته اگه حسین آقا بذاره یکی جواب ما رو بده و فوری پست جدید باز نکنه ه ه ه ه آخه تا ما یه سوال میپرسیم فوری یه پست جدید باز میکنه .آخه چرا ضایع میکنی آدمو آخه ه ه

آقا مجید تعدادی از آژانس ها اینکارو می کنن اصلا به فکر اونور نباشید. خیلی هم راحته. صبح اول وقت با گواهینامه و پاسپورت برید آژانس مربوطه ظرف یکی دو ساعت بهتون می دن. فقط توجه داشته باشید گواهینامه بین المللی اعتبارش یک ساله برای همین بگذارید روزهای آخر اینکارو انجام بدید. ترجمه رسمی گواهینامه فارسیتون هم بایستی آماده کنید و ببرید. این کار برای اینه که وقتی ایشاله اونور خواستید گواهینامه نیوزیلندی بگیرید، اگه مدرکی دال بر سابقه رانندگی در کشور خودتون رو نداشته باشید، گواهینامتون رو با لحاظ کردن محدودیت صادر می کنن و مدتی بایستی در کنار یک راننده باتجربه رانندگی کنید. اما ترجمه گواهینامه ایران بهتون کمک می کنه که ثابت کنید تجربه رانندگی دارید. گواهینامه بین المللی اطلاعاتی در مورد سابقه گواهینامه شما در اختیار نمی گذاره و بایستی هر دو تا کار رو انجام بدید
/آزاده

فرزین 1392/12/12 ساعت 10:52

@علیh : حتما و لطفا این کار رو انجام بدین! یکی از مهمترین دغدغه های من برای رفتن به نیوزلند، داشتن ارتباط با ایرانیها است.
فرزین

سمیرا 1392/12/12 ساعت 11:18 http://null

علی۱۲۳ و بقیه دوستان ممنونم از جوابتون.

@تی تی جان با زحمتهای ما ..شرمنده من نمی دونم چرا هربار تلاش کردم موفق نشدم با شما تماس بگیرم و تشکر کنم.
این ترجمه ناتی مهر معتبر کپی برابر اصل رو چه جوری میزنه . اگر ناتی ببریم دیگه نیاز به دادگستری و وزارت خارجه نیست؟ آخه یه عالمه مدرک دارم که باید این روزا ببرم ترجمه

آقا فرزین زیاد نگران نباشید بچه های 2مهاجر خیلی باحال تر از این حرفانکم کم اونجا Irantown میسازیم

مجید 1392/12/12 ساعت 11:45

ممنون آزاده عزیر .

اختیار دارید
/آزاده

محمد MSY 1392/12/12 ساعت 13:42

@سمیرا: من تمام مدارکم رو با ناتی کپی برابر اصل کردم. بدون استثنا. تا حالا هم که مشکلی نداشته.
دارالترجمه آبیز تجریش رو پیشنهاد میدم. بگین برابر اصل میخواین با مهر ناتی و دفترخانه هر دو. بنابراین روی هر کپی یک مهر و امضای ناتی میخوره، یک مهر و امضای فارسی دفتر خانه، یک مهر انگلیسی دفتر خانه که نوشته
true certified copy
و یک مهر برجسته دفترخانه.
هر برگ 5 هزار تومان بابت ناتی و 2 هزار تومان بابت دفتر خونه میگیرن.
من آخرین بار 3 ماه پیش استفاده کردم.

سالار 1392/12/12 ساعت 15:32

دوستان ببخشید ناتی یعنی چیه

بابک-گلی 1392/12/12 ساعت 15:42

به قول شیر فرهاد ایییییی که گفتی ینی چه

ناتی یه موسسه بین المللی زبان هست فکر کنم تو استرالیا که مترجماش معتبر ان بسیار زیاد تو ایران فقط یه آقای حسینی نام ای هست داره مدرکشو که دو سه تا دارالترجمه با مهرش ناتی میدن آبیز هم تو تجریش هی هم تو میدون انقلاب

هادی 1392/12/12 ساعت 16:13

از آدمای بدقول بیزارم!! بدم شادمهر عقیلی سیرکومستانسمو یه ترانه بخونه برام!

سمیرا 1392/12/12 ساعت 16:20 http://null

@محمدMSY و بابک-گلی : ممنون از توضیحاتتون. این خیلی خوبه . آخرین بار که بردم سفارت هر برگ رو 20 یورو برابر اصل کرد. ضمن اینکه فقط تا 12 ظهر مدارک رو قبول میکنه

@هادی : حالا چرا اینقده عصبانی .. صبور باش که صبح سفید در راه است حق میدم ولی خوب بهتره کمی بیخیال باشید فعلا

هادی 1392/12/12 ساعت 17:13

سمیرا :: عصبانی نیستم دپرسم از این همه بدقولی :(

سمیرا 1392/12/12 ساعت 17:24 http://null

آقا هادی امید داشته باشید و مثبت فکر کنید ایشالا کارا خوب پیش میره.

دوستان این لینک و ببینید جالبه :
http://www.mercer.com/qualityofliving
ranking 3

همسفر 1392/12/12 ساعت 18:00

سالار:
ناتی همونیه که بابک - گلی گفت. اگر شما مدرکی دارید که به هر دلیلی قوه قضائیه مهر نمیکنه میتونید از ترجمه ناتی استفاده کنید. مثلاً نامه هایی که رونوشتش دست شماست ولی اصل نامه خطاب به یک نفر دیگه هست رو دارالترجمه قبول نمیکنه چون نمیتونه به قوه قضائیه بده. در این صورت از ترجمه ناتی استفاده میشه. نیوزلند اینطور که من در جریانم خیلی ناتی رو قبول نمیکنه ولی اگر مجبور بودید حتماً ازش استفاده کنید چون بودنش بهتر از نبودنشه.

گلی - بابک 1392/12/12 ساعت 21:43

ما هم approve شدیم هووورااااااااااااا

مبارکه!!!!!

گلی - بابک 1392/12/12 ساعت 21:48

هادی جان واقعا بهت حق می دم ، منم این هفته کاملا بی حوصله و دپ بودم، منی که روزی ده بار سایت رو چک می کردم، دیگه بی خیالش شده بودم، الان دیدم برام ایمیل اومده که تغییری توی اپلیکشن داریم.
دعا می کنم تو هم به زودی خبرهای خوب خوب بهت برسه

رامین 1392/12/12 ساعت 22:25

آقای بابک ::
تبریک میگم . امیدوارم در بقیه مراحل نیز موفق باشید

علی 123 1392/12/12 ساعت 22:26

گلی-بابک::: تبریییک می گم.

دوستان::: اینجا همه کار روی اینترنت انجام میشه و اینترنت بخشی از زندگیه. به محض اینکه برای AbsoluteIT رزومه فرستادم دعوت به مصاحبه شدم! پس قبل از اینکه شروع به فرستادن رزومه کنین از آمادگی خودتون برای مصاحبه اطمینان حاصل کنین.

خیلی خیلی خوشحال شدم علی آقا!!!

سالار 1392/12/12 ساعت 23:30

گلی- بابک عزیز تبریک میگم خیلی خوشحالمون کردید امیدوارم سایر دوستان عزیز هم اپروو بشن
علی123 عزیز @ اقا خبر خیلی خوبی بود امیدوارم کار رو بتونی بگیری

نازی-سعید 1392/12/12 ساعت 23:36

گلی-بابک خیلی خیلی تبریک میگم اینشاا.. در مراحل بعدی هم پیروز وموفق باشید.آقا هادی نگران نباشید به زودی از شما هم خبرای خوب میشنویم....همچنین بقیه بچه هایی که مصاحبه دادن ....
آقا حسین ممنون بابت پست جالب ونکات کلیدیش..آزاده جون ممنون که وقت میذارین همینطور بچه های اونور که اتفاقات روزمره ومهمی رو به اشتراک میگذارین

خواهش می کنم نازی جان
/آزاده

فرحناز 1392/12/12 ساعت 23:53

گلی - بابک عزیز تبریک میگم. براتون بهترینها رو آرزو می کنم

علی 123 عزیز به شما هم به خاطر دعون شدن به مصاحبه تبریک میگم و برات آرزوی موفقیت می کنم.

مسعود.ک 1392/12/13 ساعت 00:16

بابک گلی یا گلی بابک بهتون تبررررییییییییک میگم خوشحالیم براتون

مسعود.ک 1392/12/13 ساعت 00:20

علی123 اگه شما رو میشناختن کیو بهتر از شما میتونستن استخدام کنن امیدوارم که موفق شین

مسعود.ک 1392/12/13 ساعت 00:23

بقیه بچه های دو مهاجرم Approved میشدن دیگه غمی نداشتیم البته بجز کار پیدا کردن حمیدرضا و حسین 2 عزیز

ایشاله این دو عزیز هم همین روزا خبرای خوب بهمون می دن
/آزاده

علی 123 1392/12/13 ساعت 01:22

ای بابا... ای خدا.................. اینها مثل اینکه گیر دادن به ما... این AbsoluteIT زنگ زد برای امروز ساعت 4 بعد از ظهر قرار گذاشت که برم اونجا Face-to-Face صحبت کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بچه ها تورو خدا دعا کنین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.