دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

گزینه‌های محتمل ویزا برای SMC


بچه‌ها ظاهرا مجتبی هم خبرای خوبی از آفیسرش گرفته و باید خودشو برای مصاحبه آماده کنه.      هورااااااا............ 


جواب رومینا هم اومد و با JSV براشون موافقت شد.      مبارک باشه............ 



دوستانی که مدت بیشتریه این وبلاگ و به طور کلی اخبار مهاجرت به نیوزیلند رو دنبال می‌کنند، احتمالا به یاد دارند که در جولای سال 2011 تغییراتی در شرایط و نحوه پذیرش متقاضیان داده شد. (برای مرور این موضوع، این پست رو بخونید) بخشی از تغییرات در خصوص ویزای تحصیلی، بخشی در خصوص افراد تحت تکفل و بخشی هم در خصوص ویزای صادره برای متقاضیان ویزا از طریق SMC بود. تغییری که قرار شد برای این گروه اعمال بشه، این بود که اگه پیشنهاد کاری یا سابقه کار در نیوزیلند رو نداشته باشند، بهشون ویزای Job Search  تعلق می‌گیره. معنی داشتن این ویزا اینه که فرد متقاضی اصلی مهاجرت دریافتش می‌کنه، سه ماه وقت داره که وارد نیوزیلند بشه، 9 ماه وقت داره که کار مرتبط پیدا کنه یا حداقل 3 ماه از این 9 ماه رو به کار مرتبط با تخصصش مشغول بوده باشه. در صورتیکه این شرایط احراز نشه، ویزا باطل می‌شه و اگر اداره مهاجرت برای تمدیدش متقاعد نشه، شخص باید به کشور خودش برگرده. در این مدت، همراهان این شخص (همسر و فرزندان) هم با دریافت ویزای گردشگری اجازه ورود به نیوزیلند رو خواهند داشت. 

خوشبختانه به نظر می‌رسه که این تغییرات به شیوه گفته شده، در عمل هیچوقت اجرا نشد. من با یکی از موکل‌های وکیلی که در ایران مورد تایید اداره مهاجرت نیوزیلند هست ارتباط داشتم و از ایشون، به نقل از وکیل مذکور شنیدم که به دلیل اعتراضاتی که از همان ابتدا به این تصمیم شد، عملا اجرا نشد. البته باورش بدون دلیل و مدرک ساده نبود؛ به خصوص که اداره مهاجرت هم هیچ خبری درباره تجدید نظر در این تجدید نظر (!) منتشر نکرد. 

از طرفی، اگر قرار بود این تغییرات اعمال بشه، دلیلی نداشت کسی مثل من که پیشنهاد به کار یا سابقه کار در نیوزیلند رو نداشتم، برای سنجش دورنمای اشتغال مصاحبه بشم! یعنی با فرض اعمال قوانین جدید، باید بدون انجام هیچ مصاحبه‌ای به من JSV تعلق می‌گرفت و انجام مصاحبه ناقض تغییرات مصوب بود! 

القصه، ظاهرا اون تغییرات به صورتی که در وهله اول به نظر می‌رسید و یه مقدار هم ترسناک بود اجرایی نشده. هر چه قدر هر اینترنت، سایت اداره مهاجرت و فروم enz.org/forum رو زیر و رو کردم، اثری از این مسئله ندیدم. 

من هر چه قدر گشتم، حتی نتونستم در قسمت "Latest News" سایت اداره مهاجرت خبر اعلام این تغییرات رو پیدا کنم! تا جاییکه یادمه، حدودا ماه‌های ژوئن یا اوایل ژوییه بود که این تغییرات اعلام شد. اما دیگه در بخش اخبار سایت اداره مهاجرت نمی‌تونید در این دو ماه هیچ خبری پیدا کنید؛ حتی اخبار انتخاب‌های هر دو هفته یکبار از pool!!!  

متن انگلیسی که در پست شماره 96 می‌بینید (لینکش در ابتدای مطلب گذاشته شده)، سپیده خانم از سایت اداره مهاجرت کپی کرده و لینکش رو هم گذاشته، اما .... 

بنابراین، می‌تونیم این تغییر رو منتفی بدونیم و پرونده این قضیه رو هم ببندیم و اگه کسی پیشنهاد کار نداره، به این معنی نیست که حتما JSV بهش داده میشه. 

نظرات 155 + ارسال نظر
مجتبی 1391/08/11 ساعت 08:25

امروز ایمیلی دریافت کردم که گفته شده ، مرحله Verification تمام شده است و آخرین مرحله که خیلی هم مال همه طول میکشه مربوط به security Check است. حداقل خیالم از دانشگاه راحت شد که برای اونجا ایمیل نزدند که فکر کنم گم شده است.
خوب الان دیگه باید کم کم برای مصاحبه آماده شم. ازم خواستن که بهشون تاریخ و ساعت اعلام کنم.
آقا بابک ما رو در یاب ، ای هم افیسر !!!


به به. مبارک باشه. پس به سلامتی شما هم کارات داره درست میشه. تاریخ آفیسردار شدنتون فوریه 2012 بود؟ اگه security check بی‌خودی طولانی نشه، باید ظرف همین دو سه هفته تموم بشه.

سوالات که رو وبلاگ هست، جوابها رو هم که share کردم. یه نگاهی بهشون بنداز. انشاله که مشکلی پیش نمیاد. فکر کنم برای یک هفته یا 10 روز آینده قرار مصاحبه بذاری بد نباشه. 5 شنبه یا جمعه که خونه باشی و بتونی بری تو حس.

بهار 1391/08/11 ساعت 09:57

بازم سلام و خسته نباشید
من تبلیغات یه موسسه رو دیدم که ادعا میکنن نماینده موسسه EF هستن تو ایران. که این موسسه خودش توی خیلی از کشورها شعبه داره و برگزارکننده دوره های زبان هست. ظاهرا توی اکلند هم شعبه دارن و یه سری امکاناتی هم در اختیار شرکت کننده ها قرار میدن.
میخواستم بپرسم که آیا شما اطلاعی از این موسسه دارین و اینکه نظرتون چیه ؟
دوم اینکه برای انجام کارای مهاجرت یا گرفتن ویزا خودمون اقدام کنیم بهتره یا از طریق وکیل؟
با تشکر فراوان و آرزوی سلامتی

من اطلاعی در خصوص این موسسه ندارم، اما اگه ادعا می‌کنن که برای شما ویزای کار یا اقامت می‌گیرن، از همین الآن بگم که متاسفانه دارند در باغ سبز نشون میدن.
مسیر درخواست ویزای نیوزیلند مشخص و روشنه. همه اطلاعات مورد نیاز تو سایت اداره مهاجرت و چند فرومی که در این رابطه فعال هستند وجود داره. تو همین وبلاگ هم بخش زیادی از اطلاعات مورد نیاز به فارسی در دسترس هست.

مجتبی 1391/08/11 ساعت 12:35

مرسی بابک جان - Diana گفت که security check تمام شده و تمام Verification ها هم اومده. درواقع چیزی نمونده.
من هم فکر کنم در 2هفته آینده این قرار را confirm کنم.
فعلا وقتم رو گذاشتم روی اطلاعاتی که رو سایت قرار دادی و سایر سایت ها.
بابت راهنماییهات ممنونم.

پس همه چی تمومه دیگه.... خب، موفق باشی. باز هم اگه کاری داشتی بپرس. یا از طریق 2migrators {at} outlook {dot-com} o با من در ارتباط باش.

مجید 1391/08/11 ساعت 21:11

بابک جان
ما کمتر از ٣ هفته هست که مدارک را فرستادیم NZQA
از مراحل زیر تا مرحله sign off انجام شده !!! و فقط مرحله آخر یعنی notification در حال progress هست ! مگه نباید ٣٥ روز کاری طول بکشه؟ !!ممکنه بزودی نتیجه را اعلام کنن ؟
Progress > Receive Original Documents > File Set Up > Allocation > Evaluation > Report Preparation > Quality Checking > Sign-off > Notification

سرشون خلوت باشه، سریعتر از زمان اعلام شده روی سایت انجام میشه. :)

داریوش 1391/08/11 ساعت 21:13

بابک عزیز، مرسی تا حدودی از نگرانیهامون کاسته شد.

آقا مجتبی مبارک باشه. آرزوی موفقیت برات دارم.

خواهش می‌کنم. :)

مهدی دوست منصور 1391/08/11 ساعت 22:31

سلام. بلاخره جایکزین جیسون معلوم شد. خانم Clare simmons
از بچه ها کسی آشنایی داره؟ ضمنا فکر کنم این security check ما دیگه داره رکورد گینس رو میزنه. بچه ها داعا کنین برامون. این انتظار کشنده است.....

نوشکا 1391/08/12 ساعت 06:05

آقا مجتبی موفق باشین .این مرحله verification requestراستش تا حالا که منو پیر کرده .مگه برای دانشگاه هم ایمیل میزنن .افیسر من به هیچکدوم از آدرسایی که بهش داده بودم ایمیل نزده بود رفته بودرو سایت شرکت قسمت ارتبا با ما درخواستش رو فرستاده بود که بعد از پیگیری متوجه شدم اصولا هیچ کس صاحبش نیست ...
آقا بابک چه خبر خوبی دادین چون با اینهمه هزینه اگه تهش قرار باشه ویزای مدت دار بدن و بعد 9 ماه برگردیم خیلی ستمه .راستی اینجوی که متوجه شدم هزینه لاجمنت افزایش پیدا کرده مگه اونا هم تحریمن !
آقای مهدی دوست منصور :مبارکه باز اقلا کارتون روی روال برگشت ایشالا شما هم به زودی خبرای خوب میدین

معمولا با متقاضی ادرسها رو هماهنگ می کنن. اگه هم جوابی نیاد، بهتون میگن.

نوشکا 1391/08/12 ساعت 06:37

مصاحبه رومینا اونجا که میپرسه
have uou sent letter of confirmation to any company
منظورش چیه ؟
letter of confirmation
چی هست ؟

منظور اینه که آیا پیگیری کردید درخواست همکاریتون رو یا نه؟

مجید 1391/08/12 ساعت 08:00

بابک جان
خانم من main applicant هست آیا اگه من اونجا بخوام کار کنم بایستی مدرک من هم ارزیابی بشه؟

اجباری نیست. اما بهتره اینکارو بکنید؛ چه بسا بخواهید ادامه تحصیل هم بدید. شاید برای کارفرماها هم مهم باشه.

الهام 1391/08/12 ساعت 10:47

تبریک به آقا مجتبی...به تمام محل های کارتون ایمیل زدن؟

رضا 1391/08/12 ساعت 19:17

من فرم پر کردم پول هم واریز کردم برام پیعام داد که پول دریافت شده.حالا باید برام ایمیل بزنند که من ثبت نام شدم و در قرعه کشی شرکت داده خواهم شد؟چطور بفهم که همه چی درست است و تو قرعه کشی شرکت داده خواهم شد؟

به سلامتی. :) وضعیتتون رو سایت تغییر می کنه به submitted و payment:received.
هر وقت از پول دربیاید، رو سایت بهتون پیام میده.

بهنام 1391/08/12 ساعت 23:13

سلام
از دوستانی که تو این وبلاگ فعال هستن و اقدام کردن کسی هست که اهل مشهد باشه؟ فکر میکنم ناهید اهل مشهد هست، من چند تا سوال دارم اگه ممکنه بهم ایمیل بزنید بپرسم ممنون میشم behnamhakimi@gmail.com
کسی اطلاع داره که لیسانس مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) از دانشگاه علمی کاربردی اسس میشه یا نه؟

فکر کنم تا به حال کسی از این دانشگاه مدرکش رو برای اسس نفرستاده نیوزیلند. نمیشه به راحتی حدس زد.

مجید 1391/08/13 ساعت 05:33

به خانم آزاده :
من میتونم Email شما را داشته باشم ؟
با سپاس
Majid50_1999@yahoo.com

انی 1391/08/13 ساعت 08:28

سلام دوستان عزیز
از همه کسانی که اطلاع رسانی میکنند واقعا ممنون من از این وبلاگ اطلاعات خیلی مفیدی بدست اورددم یه سوالی داشتم اینکه ممکنه برای امسال یک سری از رشته ها حذف بشه یا نه ؟هر چند وقت به چند وقت این کارو انجام میدن چون من دنبال ایلتس هستم ونمیدونم کی موق میشم ایا اگر تا تیر ماه موفق نشم برای سال اینده میتونم رو یاین قضیه حساب کنم و مطمئن باشم رشتم حذف نمیشه یا قوانین طوری که سخت تر بشه تغییر نمیکنه .ممنون دوستان گل

نگفتید رشته‌تون چیه دوست عزیز.
با توجه به اینکه چشم انداز رونق اقتصادی مثبته، می‌شه امیدوار بود که روال فعلی تا مدتی همینطور باقی بمونه. اما به هر حال، هر چیزی ممکنه اتفاق بیفته و به نرخ مهاجرت نیروی کار به نیوزیلند هم بستگی داره. اگه تصمیمتون جدیه، بهتره سریعتر مدارکتون رو آماده کنید.

مجتبی 1391/08/13 ساعت 12:54

به الهام، بله به تمام محل کارهای من ایمیل زدند و چک کردن. من فقط ترسم از دانشگاه بود که صاحب نداره و معلوم نیست به کجا میل بزنن. اونم خوشبختانه به جایی میل نزدند و کلا همون اسس را قبول کردند.

انی 1391/08/13 ساعت 17:25

با سلام مجدد
من صنایع غذایی خوندم فکر میکنید تا سال دیگه تغییری تو حذف واضافه رشته ها بوجود مییاد یا نه؟ ممنوووووون

کسی چیزی نمی‌دونه. :) تغییرات تو لیست مشاغل بر اساس بازخوردی که وزارت مهاجرت از نیاز بازار کار و وزارت اقتصاد می‌گیره، اعمال میشه.

رامین 1391/08/13 ساعت 19:12

اخیرا ایمیلی دریافت کردم که اعلام کرده بود که زمان را از 4 ماه به 6 ماه افزایش دادیم !!
ولی بعدش گفته که اگه مدیکال و چک امنیتی طول نکشه قول میدیم بعد از 1 تا 3 ماه تکلیفتون مشخص بشه !!
نظرتون درباره اون 1 تا 3 ماه که گفته چیه؟ آیا میشه بهش اعتماد کرد یا ...

یعنی بعد از اینکه آفیسر تعیین شد، (بعد از همون 6 ماه) بررسی پرونده 1-3 ماه بیشتر طول نمی‌کشه. اما چون ما جزو 20-30 کشور high risk محسوب می‌شیم و کنترل اضافه امنیتی داریم، شما 7-8 ماه دیگه هم به این زمان اضافه کنید؛ اگه زیاد خوش شانس نباشید، شاید هم بیشتر.

مسعود 1391/08/13 ساعت 19:44

سلام دوستان،



من دیروز در شرکت rayford migration بودم که وکیل اونجا آقای جیمز یاپ هست و از این نظر که مورد تایید هست باید گفت که وکیل رجیستر شدهٔ استرالیا و نیو زیلند هست. اونجا به من گفتن که امتیاز من برای نیو زیلند ۱۲۰ هست و با این امتیاز شانس من برای خارج شدن از pool حدود ۲۰-۳۰% هست. آیا واقعا این صحت داره؟ با این امتیاز آیا می‌شه شانسی برای بیرون اومدن از pool رو داشت؟ پیشاپیش از راهنماییتون ممنونم.

بستگی به میزان تقاضا و میانگین امتیاز کسانی داره که EOI ارسال می‌کنند. شاید با روند فعلی، حرف ایشون درست باشه. تا حالا، من ندیدم که کسی وارد Pool بشه و قبل از 6 ماه، انتخاب نشه.

حسین 1391/08/14 ساعت 05:19

بابک جان دستت درد نکنه از بابت خبر دلگرم کننده ای که دادی

@مجتبی عزیز: خیلی مبارکه، ایشالله این قدم آخر رو محکم بر میداری و یکراست Resident می گیری(اعتماد بنفس و آرامش یادت نره)
@مهدی دوست منصور: خدا را شکر حداقل آفیسر معلوم شد. Security Check من هم خیلی طولانی شده. بد به دلت راه نده

پویا 1391/08/14 ساعت 06:37

به مجتبی
ضمن تبریک امیدوارم این مرحله حساس هم به خوبی پشت سربگذاری و به زودی خبر PR رو اینجا بنویسی.
طبق SM21.10 که حتما خودت بخونش نوشته: Assessment of whether a principal applicant can realise their potential to successfully settle and contribute

That assessment will include consideration of the following factors:
i skilled employment prospects;
ii familiarity with New Zealand and preparedness for settlement of the principal applicant
and, where relevant, the partner and dependent children included in the application;
and
iii linkages and support in New Zealand, through networks and family

در نتیجه به نظر من یکی از مهمترین فاکتورها برای افیسر آشنایی و چشم انداز شما از شغل و پیدا کردن کارتونه که فکر میکنم ارزششو داره درباره زمینه کاریت تا میتونی تحقیق کنی وچکیدشو تو مصاحبه بگی. اینجا هم دوستان واقعا سرسهای خوبی گذاشتن مثل جزوه استرا‍ تژی کاریابی اتاق بازرگانی اوکلند که به نظرم حتما یه دور کامل بخونش.
ضمنا مهدی عزیز و رومینا خانم واقعا امیدورام هر چه زودتر پروندتون به نتیجه برسه.

پویا راست میگه. جزوه Newkiwis در مورد job search strategy خیلی به من ایده‌های خوبی داد و کمکم کرد بهتر جواب سوالای آفیسر رو بدم.

داوود 1391/08/14 ساعت 06:40

آقا مجید :::
شما برای NZQA چه مدرکی برای identity document فرستادین ، نوشته سند ازدواج یا گواهی تغییر نام. یعنی باید یکی از اینا باشه؟ مثلا میشه شناسنامه رو فرستاد؟

مهتاب 1391/08/14 ساعت 07:11

دوستان سلام:)
آقا مجتبی تبریک میگم و آرزوی موفقیت براتون دارم... از همین الان تجسم کنید که توی سایت وضعیتتون رو APPROVED زدن و منتظرش باشید

می خوام بدونم SECURITY CHEK به تعداد کشورهایی که مسافرت کردید ربط داره؟؟ یعنی مجتبی و بابک ویزای چند تا کشور تو پاسپورتتون بود که زود این مرحله رو تموم کردید؟ و مهدی دوست منصور چطور؟؟ ممنون میشم جواب بدین

احتمالا به کشورهایی که بیش از 6 ماه توش بودید و گواهی عدم سوء پییشینه اون کشور رو نیاز داشته باشه بستگی داره.

امارات، شاه عبدالعظیم، عوارضی کرج و .... ای خواهر توقعاتی داریدا!

شروین 1391/08/14 ساعت 07:35

سلام
مجتبی جان تبریک فراوان. بچه ها دارالترجمه نوتوری رو ادرس یا تلفنشسو دارین که مورد قبول نیوزلند هست.من از خانم رومینا تعریفشو شنیده بودم. میخوام فیش حقوق و قراردادامو ترجمه کنن.

ممنون

تو اینترنت بگردی هست. فکر کنم تو شیخ بهایی یا ونک یه دفتر دارند. ولی فکر کنم که جاهای دیگه هم دفتر دارند.

لیلی 1391/08/14 ساعت 09:18

سلام دوستان

من به Original document ام واقعا احتیاج دارم. ممکنه زمان Lodgment فقط certified copy رو بفرستم ؟
سفارت می تونه برابر اصل کنه ؟
خودشون گفتن
submit certified copies or original documents

شما از الآن اصل مدارک رو نفرستید. هر موقع آفیسردار شدید، خودش ازتون درخواست می‌کنه. باهاش هم صحبت کنید که زود بهتون برشون گردونه. اینجوری احتمالا 1-2 ماه مدارک دست خودتون نخواهد بود.

رضا مشهدی 1391/08/14 ساعت 10:41

دوستان خوشحالم که کم کم داره کاره همه درست میشه
البته لازم به ذکر هست که هر چی میتونید با خودتون پول بیارید چون فعلأ اوضاع کار خیلی خرابه و تا پیدا کردن کار شاید بیشتر از 6 7 ماه زمان صرف بشه در مورد کارهای کژوال هم که میدونید اول بهتون میگن یکی دو هفته مجانی کار کنید بعدش هم که حسابی ازتون کار کشیدن به یک بهانه ای دست به سرتون میکنن. تازه اگر بهتون کار هم بدن انتظار دارن که شما در ازای ساعتی 10 12 دلار براشون مثل هندی ها که اخیرأ زدن رو دست چینی ها کار کنید. پس مواظب باشید و تا میتونید با خودتون پول بیارید چون پول فعلإ جابجا نمیشه.
اگر تنها میاید ماهی 1000 دلار رو در نظر بگیرید اگر با زن و بچه میاید رو 2000 تا 2500 حساب کنید از کمک خرج و یارانه هم برای مهاجرای جدید خبری نیست. نمیخوام تو دلتون رو خالی کنم ولی بهتره با چشم و گوش باز بیاید هنوز هم جای انتخاب های بهتر هست......پیروز باشید

ممنون که تجربیاتتون رو در اختیار ما می‌گذارید.
راستش، من که چند تا دوست دارم اونجا هم کار مرتبط با تخصصشون پیدا کردند ظرف چند ماه، و هم اونهایی که دانشجو بودند و احیانا دنبال کار casual، گیرشون اومد و مشکلی هم از لحاظ اخلاقی با صاحب کار نداشتند.

مجتبی 1391/08/14 ساعت 13:46

مرسی پویا و بابک از اطلاعاتتون. دارم همه رو همزمان می خونم. چه شود !!!!

تو می‌تونی .......

مجید 1391/08/14 ساعت 17:01

به آقا داوود:
من ترجمه شناسنامه و کپی برابر اصل پاسپورت را فرستادم.یادت باشه مهر وزارت خارجه و دادگستری هم هزینه نکن، نیازی نیست.

amin 1391/08/14 ساعت 17:36

سلام. چند تا سوال درباره فول اسسمنت داشتم..
1- معدل تاثیری در اسسمنت یا مصاحبه نهایی یا انتخاب شدن از پول داره ؟
2- تو پروسه فول اسسمنت نمره ها درس به درس بررسی میشه ؟ من دو سری ریزنمرات رسمی ترجمه شده دارم ..تو یکیش واحدهای حذفی و افتاده قید نشده که اگه دونه دونه حساب کنن معدلم میشه 15.67 ولی تو اون یکی سری معدلم 14.91 هست که با معدل درج شده تو اصل مدرکم یکیه...اگه معدل تاثیر خاصی نداره الکی ریسک نکنم.
3- کسی تاحالا فوق لیسانس از مالزی و اسس کرده ؟ چون یدون اسس 50 امتیاز و Level 8 حساب میشه.اما تو لیست گفته اگه فکر می کنین که امتیاز بیشنری میگیرید بفرستید برای فول اسسمنت.. فکر میکنم چون مستر و 2 ساله خوندم بهم 60 امتیاز و بدن..
4- داشتن فلوشیپ در دوره دکترا یه مدت 2 سال .. سابقه کار حساب میشه ؟
5- یرای فول اسسمنت همه مدارک با هم اسس میشن؟ یا مثلا لیسانس و باید سوا بفرستم و مستر و سوا..و برا هرکدوم هزینه جدا یدم؟؟ سابقه کار و هم باید بفرستم همراه مدارک تحصیلی ؟
6- سیلابس و سرفصل دروس الزامیه ؟ چون ریزنمرات همه درسها رو داره و من کمتر شنیدم کسی بفرسته یا خیلی گیر باشن رو این قضیه.. چون سر فصل هر رشته حدود 140 صفحه هست یا بیشنر که هزینه ترجمه فارسی به انگلیسیش خیلی میشه...
7- برای مهندسی نرم افزار کامپیوتر .. تو ستون 3و4 لیست نوشته که 3 سال سایقه کار میخوان.. من 2 سال دارم ماکزیمم..یعنی کلا بوناس مدرک و نمیگیرم؟
ممنون

1. در اسسمنت احتمالا تاثیر داره، ولی پلکانی نیست. به نظر میرسه که اگه معدلتون خیلی پایین باشه، مثلا زیر 13، تاثیرگذار باشه. در بقیه موارد تاثیری نداره.

2. بعیده. مگر اینکه معدل کل پایین باشه و بخوان ببینن معدل کل دروس تخصصی‌تون چند شده. ولی در جهت مچگیری و ملا نقطه‌ای بازی...، بعید می‌دونم. البته نظر شخصیه و نمی‌دونم دستورالعمل NZQA چی میگه. از وکلای رجیستر شده هم فقط تاثیر معدل رو شنیده‌ام، نه معدل دروس خاصی رو.

3. اگه فکر می‌کنید، ارزش وقت صرف کردن داره، اسس کنید. :)

4. ای که وگفتی یعنی چه؟! فکر کنم حساب بشه.

5. وقتی مدارکتون رو می‌فرستید (از دیپلم به بالا)، می‌تونید درخواست کنید فقط آخرین مدرک (مثلا کارشناسی ارشد) یا لیسانس و فوق لیسانس اسس بشه. اما یادتون نره که اگه می‌خواهید امتیازات بونوس رو هم بگیرید، اسس لیسانس لازمه.

6. نه. از دوستانی که می‌شناسم، تقریبا هیچکس نفرستاد و مشکلی هم پیش نیومد.

7. یه کاری‌اش بکن. خوب فکر کن بله. اهمیت سابقه کار تو سیستم مهاجرتی نیوزیلند دستکمی از مدرک آکادمیکتون نداره.

نوشکا 1391/08/14 ساعت 17:42

راستی میشه راجع به وسایل گرمایشی و سرمایشی برامون بگین ؟میدونم تو اروپا زمستونا خونه ها سرده و اکثرا شبا شوفاژ رو خاموش میکنن .تابستون رو نمیدونم . به هر حال انرژی براشون گرون در میاد و تا میتونن تو مصرفش امساک میکنن .نیوزلند چی ؟

والا چه عرض کنم! شهرهای بزرگ نیوزیلند و به خصوص اوکلند، انگاری زمستونای سختی ندارند. اما ظاهرا همون عادت اروپایی‌ها رو دارند.

رومینا 1391/08/14 ساعت 18:56

سلام به همگی دوستان
خاله ریزه بر اساس مصاحبه ی من بهم ویزای جاب سرچ داده و سه ماه فرصت داده که مدارک لازم رو بهشون تحویل بدم تا بعدش 9 ماه در نیوزیلند فرصت دارم که کار پیدا کنم
من که خودم راضی هستم واقعا با این دلار به این گرونی بیشتر از 9 ماه هم نمیشه بدون کار دوام اورد (یه نفره ام سخته چه برسه به یه خانواده)
اقا بابک لطفا وضعیت منو در جدول اپدیت کنید

حیف شد.
حتما اگه تو مصاحبه تمرکز بیشتری داشتید، نتیجه بهتری می‌گرفتید. به هر حال اشکالی نداره. هر وقت برای اومدن برنامه ریزی کردید، رو کمکمون حساب جدی باز کنید. برای من هم عملا وضعیت به همین منواله، هر چند که ویزای رزیدنت داشته باشم.

رومینا 1391/08/14 ساعت 21:02

به شروین:
یکی از مترجمین ناتی میدان توحید هست که اسمش شکیباست که من خودم خیلی از مدارکم رو دادم بهشون ترجمه کردن اینهم تلفنشون :
66564591

علی 123 1391/08/14 ساعت 21:31

دوستان سلام
آقاداریوش, بابک جان, شهاب عزیز, آقا مجید از پیغامهای تسلیتتون ممنون و سپاسگذارم امیدوارم بتونم به روال عادی برگردم. ضربه روحی بسیار شدیدی خوردم متاسفانه.

آقا مجید من براتون یه ایمیل میفرستم حتما بخونین. بابت قولی که نتونستم بهش عمل کنم متاسفم.

آقا مجتبی::: از صمیم قلب براتون آرزوم موقیت می کنم و پیشنهاد می کنم سوالهای مصاحبه رو تک تک روی اینترنت بررسی کنید و جواب دقیق براشون پیدا کنید. بخصوص توی سایتهای دولتی نیوزیلند خیلی از سوالها پاسخ داده شده.

رومینا خانم::: من حدود 4 ماه مرخصی دارم. هر نوع ویزایی بگیرم اگه توی 4 ماه تونستم کارپیدا کنم و کاملا جاگیر بشم که فبها, اما اگه نتونستم, به شغل و زندگی فعلیم برمی گردم. چهارماه هم فرصت زیادیه و آدم نمی تونه منتظر معجزه باشه چه برسه به 9 ماه ویزای جاب سرچ. پیشنهادم اینه که بازار کاررو بیشتر مطالعه کنین و رزومه تون رو به سمت بازار سوق بدید مطالب علمی موردنیازشون رو یادبگیرید و با مشاورهای سایتهای کاریابی رزومه و تواناییهاتون رو چک کنین. یادتون باشه که براساس جاب سرچ استراتژی آوکلند چمبر آو کامرس مشاغلی که تبلیغ نمی شن حدود 80% بازار کار رو تشکیل می دن و اونچه توی روزنامه ها و اینترنت می بینین تنها 20درصد فرصتهای موجوده. پس امیدوار باشید و منطقا چیزی عوض نشده. راستی اگه ممکنه جوابهاتون رو مثل آقا بابک شیر کنین تا ما هم که منتظر مصاحبه ایم بتونیم استفاده کنیم.

ناهید 1391/08/14 ساعت 21:59

به بهنام ::
من برای شما میل زدم..

به بابک::
بابک جان شما به سلامتی کی عازم هستید؟کی ویزاتون میرسه دستتون ؟

انشاله تا 1 ماه دیگه ویزا به دستم میرسه. شاید تا آخر سال برم.

کتایون 1391/08/15 ساعت 00:34

@مسیو بابک: ممنون از اطلاعات و تحلیل هایی که با ما share میکنید... خدا کنه تا نوبت ما میرسه دوباره همه چیز به هم نریزه... از اونجایی که برای تبدیل ویزای 9 ماهه به PR باید حتما کار مرتبط با رشته مون رو پیدا کنیم، این نگران کننده هست... من شخصا با وجود اینکه 10 سال سابقه کار رد کردم ولی احساس میکنم اونطور که باید در رشته کاریم خبره نیستم... در ضمن ممنون میشم اگر بفرمایید:
1- آیا شما برای آفیسرتون سابقه بیمه یا ترجمه صفحه اول دفترچه بیمه تون رو فرستادین؟
2- سرچ کاری یا اقدامی که با آفیسر نشون بده که شما در پی کار هستید رو برای آفیسرتون در مصاحبه یا قبلش فرستادین؟
3- شما مدرک تحصیلی تون از دانشگاه سراسری بوده؟ معاف از اسس؟

@ علی آقای 123: من در مسافرت بودم و الان که کامنتهای قبل رو خوندم متوجه شدم گویا مادربزرگتون به رحمت خدا رفتن و بهتون تسلیت عرض میکنم و برای شما و خانواده محترمتون بقای عمر آرزو میکنم...

@ رومینای عزیز: بهتون تبریک میگم و امیدوارم به هرچیزی که در زندگیتون میخواهید و صلاحتون هست برسید و ممنون میشم اگر ممکنه همچنان ما رو در جریان رفتن و موارد بعدی هم بگذارید... درضمن خودتون فکر میکنید که چرا آفیسر بهتون ویزای 9 ماهه داد؟ اگر نکته ای به نظرتون میاد لطفن بفرمایید...

درضمن اینطور که از کامنتها متوجه شدم باید برای کیس آفیسر دار شدن قید 6 ماه رو به جای 4 ماه بزنیم... واقعا این پروسه مهاجرت چقدر فرسایشی شده... تازه ماجرا از لندینگ در اونجا شروع میشه و ما منتظران همچنان اندر خم اولین کوچه هستیم...

1. نه. البته صفحه اول دفترچه بیمه خودم و همسرم رو بابت اثبات ارتباطمون فرستادم، نه به خاطر اثبات سابقه شغلی.

2. در خلال مصاحبه واسه‌اش توضیح دادم و اون هم چیز بیشتری نخواست.

3. بله. بله. اما به خاطر اسم رشته، فول اسسمنت انجام دادم تا از bonus point استفاده کنم.

رضا 1391/08/15 ساعت 04:52

سلام در مورد سرما و گرما. اکلند شهری است با میانگین 15 درجه و تقریبأ در هر فصلی که باشه روزهای سرد وجود داره بخصوص در حاشیه ی شهر یعنی خارج از منطقه ی سیتی.
خونه ها معمولأ سرده اما روشن کردن یا نکردن وسیله گرمایشی بسیار بسیار سلیقه ای هست. درکل خونه ها وسیله ی گرمایشی ندارن و شما باید خودتون هر چیزی که لازم دارید تهیه کنید بعضی خونه ها هم شومینه دارند که خب خیلی کارسازه در غیر اون باید بخاریی و هیترهای برقی بگیرید که اگر در روز 2 ساعت روشن کنید هزینه برق به 120 دلار در ماه میرسه. باید لباس گرم پوشید و خلاصه به سرما توجهی نکرد. در کل ایران از نظر مصرف انرژی واقعأ خیلی عالیه زمستونا همه ی خونه ها گرم گرم اما اینجا اینجوری نیست متاسفانه

واسه همینه که به اندازه کشور چین انرژی مصرف می‌کنیم دیگه.

نوشکا 1391/08/15 ساعت 05:26

رومینا جون به هر حال تبریک داره و امیدوارم که از حالا به بعد خوب پیش بره و بتونی زود کار کنی .میتونی آدرس ایمیل بدی که با هم در تماس باشیم ؟ به هر حال شما هم کامپیوتر خوندید و زودتر از ما دارین میرین .

ببینم مگه مصاحبه رومینا و بابک چه فرقی داشت ؟ مگه شما با هم هماهنگ نبودین واسه جوابا ؟

حسین 1391/08/15 ساعت 05:34

@رومینا

نمی دونم باید تبریک بگم یا نگم ولی حسن ویزای JSV اینه که از نظر کار پیدا کردن فرقی با Resident نمی کنه و به محض کار پیدا کردن می تونی برای Resident اقدام کنی.
قسمت سختش همراه نبودن خانواده است که دیگه چاره ای نیست

حامد۱۲۳ 1391/08/15 ساعت 06:04

سلام به همه دوستان عزیز و به ویژه بابک

بالاخره ویزای من (به همراه خانومم و دخترم) هم صادر شد و اگر خدا بخواد تا ۲ هفته دیگه عازم آکلند هستیم.
می خواستم به همه شما دوستان بگم که به موازات اقدام از طریق SMC حتما دنبال کار هم بگردید و ناامید نشید چون اگر رزومه خوبی داشته باشید حتما براتون offer می فرستند و براشون مهم نیست که ویزای کار دارید یا نه (برای من که اینطور بود).

از شما دوستان موی خواستم بپرسم اگر مطلب خاصی به نظرتون می رسه یا اینکه چه چیزایی لازم هست که ببرم با خودم لطفا بگید.

ایمیل من : HA58AL2003 [AT]YAHOO[DOT]COM

به رضا مشهدی عزیز: اگر امکانش هست با ایمیل با شما در تماس باشم.ممنون

مبارک باشه. موفق باشید.
حق با شماست. حتی اگه احتمالش کم باشه، باز هم ارزش تلاش داره. و البته بهتر اینه که روی رزومه‌مون کار کنیم.

بهار 1391/08/15 ساعت 06:55

سلام رومینا جون، به هر حال مبارک باشه بالاخره تکلیفتون روشن شد، منهم با شما موافقم یعنی آدم بیشتر از 9ماه نمیتونه اونجا بدون کار دوام بیاره! راستی به همسرتون هم ویزا دادند؟ میتونید با اعضا خانواده برید یا اینکه باید تنها برید؟

JSV فقط به متقاضی اصلی داده میشه. بقیه اعضای خانواده اگه بخواهند برند نیوزیلند، باید ویزای توریستی بگیرند.

ندا 1391/08/15 ساعت 07:24

علی آقای 123
تسلیت میگم. یه مقدار کم میام اینجا دیر متوجه شدم. امیدوارم هرچه زودتر با قضیه کنار بیاین. آروز ی سلامتی واسه خودتون و خانواده اتون دارم.
رومینا خانوم
تبریک میگم. امیدوارم هرچه که براتون بهترینه پیش بیاد و حتما همینطور هم هست. شاد باشید


دوستان ما همچنان مدارکمون رو که اواخر جولای راسال کردیم هیچی هیچی یعنی نه تاریخی واسمون توی سایت درج شده و... نمی دونم بنظرم همچنان باید در چروسه سماق مکیدن بمانیم.

آخه سماقم داره گرون میشه...

مجید 1391/08/15 ساعت 08:07

با سلام به همگی،
خوشحالم که باز علی آقا در جمع ماست.
یک سوال داشتم:
اگر همسر ویزای کار بگیره نمیشه باهاش رفت؟چه ویزایی؟و آیا راهی هست که همسر اونی که ویزا گرفته اونجا دنبال کار بگرده و کار پیدا کنه؟

کتایون 1391/08/15 ساعت 08:37

@ ندا جان: بهتره شما 1 ایمیل بزنید و بهشون بگید که چرا تاریخی نزدن و ازشون در مورد رسید و پیوست مدارکتون به پروندتون Confirmation بگیرید... همیشه به ایمیل ها در اسرع وقت پاسخ میدن...

شروین 1391/08/15 ساعت 08:56

رومینا جان
اول تبریک بابت ویزا بعدش هم خیلی ممنون بابت شماره تلفن.
علی ۱۲۳ عزیز تسلیت میگم و امیدوارم همیشه شاد باشی .
من احتمال زیاد بی خیال نیوزلند میشم چون هر چی فکر میکنم ارزش افزوده ای دیگه نداره ولی هنوز تصمیم نهایی نگرفتم و ۲۰ روز وقت دارم برای ارسال مدارک.
شما جای من بودین چیکار میکردین؟ ۳سال تو مالزی قرارداد کار داشته باشین و تو سال ۲۰۱۶ هم گرین کارت امریکا درست میشه. واقعا تصمیم گیریش برام سخته .

انشاله هر جا هستی موفق باشی شروین جان. ما که دوست نداریم نیوزیلند از وجود شما بی‌بهره بشه. هر جور صلاح می‌دونی عمل کن.

amin 1391/08/15 ساعت 10:06

ممنون از جواب
اگه شرایط پارتنری و داشته باشم .. شانس گرفتن ویزا پارتنری با اجازه کار برای ایرانی ها چقدره .. البته پارتنر من ایرانی نیست و برای دکترا داره میاد آکلند.. چون الان بچه هایی که برای ویزای تحصیلی اقدام کردن حدود 7-8 ماهه منتظرن .
- در صورت گرفتن ویزای پارتنری یا سیلور فرن ... امکانش هست که بعد از یه مدتی که وارد اکلند شدم برای SMC اقدام کنم ؟
- در صورتی که فقط بهم ویزیتور ویزا بدن می تونم که افر تحصیلی بگیرم و ویزا مو به دانشجویی تغییر بدم یا اینکه باید از نیوزلند برم بیرون و منتظر شم ویزام اپروو بشه بعدش بیام
ممنون

همسر/پارتنر کسی که ویزای دانشجویی می‌گیره، می‌تونه ویزا بگیره و اگه تخصصش جزو LTSSL باشه، اجازه کار هم داره.

البته اثبات partnership هم خودش شرایطی داره.

- شما هر زمان و از هر مکان می‌تونید برای SMC اقدام کنید. اگه سابقه حضور و اشتغال در نیوزیلند رو داشته باشید، امتیازتون بیشتر میشه.

- تداخلی با هم ندارند. اما اگر قبل از انقضای ویزای گردشگری، ویزای دانشجویی‌تون صادر نشه، باید اونجا رو ترک کنید یا حضور غیرقانونی داشته باشید. شاید هم بشه چک و چونه زد.

لیلی 1391/08/15 ساعت 11:45

سلام

به رومینا خانوم
می تونم بپرسم شما تو چه گرایشی از کامپیوتر سابقه کاری داشتید و آیا Certificate بین المللی هم داشتید؟


من چند تا certificate Cisco دارم و دوره های آموزشی زیادی هم در زمینه Network گذراندم به نظر کل دوستانیکه PR گرفتن اینا چقدر می تونه به PR گرفتن کمک کنه ؟؟

از نظر قوانین تاثیری نداره، اما ممکنه تو نظر آفیسر در زمان مصاحبه موثر باشه. در واقع خیلی خوبه که از این دست گواهینامه‌ها دارید. فکر می‌کنم مفید باشه، چون می‌تونید اینجوری آفیسر رو بهتر و بیشتر مجاب کنید که قادر خواهید بود کار مرتبط با تخصصتون پیدا کنید.

یه دستی هم به سر ما بکشید.

پویا 1391/08/15 ساعت 12:59

تبریک فراوان به رومینا خانم. به نظر من که ویزای JSV هم با ارزشه و کلا اگه قرار باشه تا 9 ماه کار پیدا نکنیم با این وضعیت ارز همون برگردیم سنگین تریم. ضمنا انگیزه و تلاشتو در مورد پیدا کردن کار خوب که مطمئنا اولویت اول مهاجرهایی مثل ماست که از طریق تخصصی میریم رو بیشتر میکنه پس بازم تبریک و موفق باشی.

یه سوال هم داشتم دوستانی که مرحله verification رو رد کردن حدودا چه زمانی بعد از آفیسر دار شدن، ایمیل برای محل کاراشون ارسال شده ؟

آفیسر من همون اول که خودشو معرفی کرد، ایمیل مدیر منابع انسانی و مدیر مستقیمم رو خواست و همون هفته باهاشون تماس گرفت.

مجتبی 1391/08/15 ساعت 14:35

به پویا : قیقا همون روزی که من افیسردار شدم ، همون روز ایمیل به تمام شرکت هایی که کار کرده بودند زدند. اما من 3 ماه بعد به صورت کاملا شانسی متوجه شدم.
بنابراین از همان روز اول اسم افیسر را توی ایمیل های شرکت جستجو کن.

در مورد من خوشبختانه فقط همون دو تا ایمیل رو زد و به جاهایی که قبلا کار می‌کردم، ایمیلی زده نشده بود.

رومینا 1391/08/15 ساعت 15:52

خیلی از تبریکات دوستان تشکر میکنم
دوستانی که فکر میکنند من با اقای بابک سوالات و جواب ها رو شیر کرده بودیم درست میگن ولی تمرکز من و شاید هم جدی نگرفتن مصاحبه از دلایلی هست که میتونه باعث شده باشه که کیس افیسر قانع نشده که ویزای دایم بده .
علت اینکه به موضوع نیوزیلند به عنوان یه هدف جدی فکر نکردم این بوده که برای استرالیا هم اقدام کردم و به هرحال پرونده ی استرالیا برام در اولویت قرار داده هرچند که اگر استرالیا هم نتونم بعد از 8 الی 9 ماه کار پیدا کنم مسلما باید برگردم با این دلار به این گرونی اصلا نمیشه یه خانواده 4 نفره با هزینه های بالای زندگی در یه کشور ثالث بدون کار برای مدت طولانی دوام بیاره.
در حین پروسه مصاحبه خودم فکر میکردم که من اگر جای خاله ریزه بودم به این شخص ویزای دایم نمیدادم

از بابت کار پیدا کردن خیلی نگران نیستم راستش از بعد از مصاحبه بیشتر نگران زبان هستم تا کار تا ارتباط نتونم برقرار کنم کار پیدا نمیشه شاید هم ناتوانی در پاسخ دادن به سوالات خاله ریزه هم مزید بر علت بوده
خلاصه که زبان رو خیلی جدی بگیرید دوستان
لیلی :
تجربه های کاری من در زمینه ی برنامه نویسی و بانک اطلاعاتی و سیستم انالیز هست که البته برای کیس افیسر مهم نیست که چه تخصصی دارید مهم اینکه بتونه قانع بشه که شما اونجا کار پیدا میکنید فقط همین
برای همه شما دوستان ارزوی موفقیت میکنم
خاله ریزه سه ماه فرصت داده که مدارکی که لازم هست رو به سفارت بدم و بعدش ویزای جاب سرچ صادر میشه فقط برای درخواست کننده اصلی و سه ماه هم فرصت هست که به نیوزیلند برسم و بعدش 9 ماه فرصته که جاب افر بگیرم که به محض جاب افر گرفتن ویزای دایم برای همگی اعضای خانواده صادر میشه.

الهام 1391/08/15 ساعت 17:19

رومینا جان تبریک می گم که بلاخره تکلیفت روشن شد خدا رو شکر که خودت راضی هستی...به همسرت چه ویزایی داده شد؟ واقعا می خوای تنها بری؟ روز 26 جولای سال 2011 برای من یه ایمیل اومده بود که قوانین جدید روی اپلیکیشن من بی تاثیره چون قبل از اون تاریخ اقدام کردم...یعنی درست نبود؟!!!

راست میگید! قبلا اگه WTR میدادن، به همسر هم WTR داده میشد. ولی نمی‌دونم چرا قوانین جدید رو اعمال می‌کنن.

الهام 1391/08/15 ساعت 17:55

کسی که jsv می گیره همسرش با ویزای توریستی می تونه همراهش باشه درسته؟ حالا اگه همسرش بتونه کار گیر بیاره و خودش نتونه چی می شه؟ آیا با توجه به شاغل شدن همسرش ویزای اقامت می تونه بگیره؟

البته با توجه به روند جداگانه صدور ویزای توریستی، مشکله که زوجین بتونن همزمان و با یه پرواز برن نیوزیلند.

فکر نکنم خیلی کمکی بکنه. یعنی روی نوع ویزای متقاضی اصلی تاثیرگذار نیست. ولی به هر حال اون هم یه ویزای کاره دیگه. میشه بعد از مدتی روش اقدام کرد و تبدیلش کرد به اقامت. فکر کنم باید یه پرونده دیگه باز شه.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.