دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

یه سوال یه جواب ..

سلام دوستان :)‌ اومدم بهتون سر بزنم .. من که یادتونه .. راستش نتونستم ساکت بمونم .. باید حرف ام رو می زدم .. 

راستش یه سوال دارم از کسانی که معتقدند مهاجرت به نیوزلند یه رویای توخالیه ؟!! خودم هم این روزها کامنتهای زیادی می گیرم که توبیخ ام می کنند که چرا ادم ها رو منصرف نمی کنم !! من از همشون یه سوال دارم !! پس راه حل چیه ؟ یعنی چون اینجا ممکنه کار سخت پیدا شه بمونن .. دست بذارن روی دست .. هیچ کاری نکنن .. هیچ تلاشی نکنن چون فقط ممکنه بهشون سخت بگذره !!!! چون زندگی سخته ! چرا به جای منصرف کردن ادم ها و گرفتنشون از راهی که براش تصمیم جدی دارن بهشون راهنمایی نکنیم ؟! بهشون بگیم زبان بخونید که از نون شب واجب تره .. بهشون بگیم وقتتون رو تلف نکنید و تخصص هاتون رو زیاد کنید .. چرا بهشون نگیم صرفه جویی کنید چون به پولتون اینجا بیشتر احتیاج دارید .. بهشون بگیم اگر ویزای کار به اقامت می گیرد از کار ایران مرخصی ۱ ساله بگیرید که اخر اخرش چیزی رو از دست نداده باشید ..  که پل های پشت سرتون رو خراب نکرده باشید ..بهشون بگیم با چشم باز مهاجرت کنید نه با احساسات و رویاها ..

اونهایی که اینجا هستند قطعا تجربه زیادی از زندگی در اینجا دارند و احترام به حرفاشون بسیار واجبه اما شما هم روزی یه ارزویی داشتید و یه امیدی .. و براش تلاش کردید .. و براش قطعا هم زمین خوردید هم پیروز شدید .. شاید امروز باید تجربه امون رو به دیگران منتقل کنیم و در کنارش برای ارزوهاشون احترام قائل بشیم .. اگر هرکسی بخواد چون رسیدن به ارزوهاش سخته ازش دست بکشه فلسفه زندگی بی معنی ترین اتفاق روی زمین می شه .. همیشه ته تلاش پیروزی نیست .. اما اگر موفق نشی اسمش رو شکست هم نمی شه گذاشت اسمش می شه تجربه .. به نظرم هرکسی که غیرت و جنبه این تجربه رو داره نباید بیکار بشینه ..   

نمی شه هیچ کسی رو تشویق و یا منصرف کرد از مهاجرت .. این تصمیم ادم هاست و متعلق به خودشون .. اما می شه کسی رو که تصمیم اش رو گرفته راهنمایی کرد ..

به امید دیدار همتون اینجا 

سپیده http://www.korushade.com/

نظرات 121 + ارسال نظر
نوشکا 1391/08/25 ساعت 23:29

درود برسپیده عزیز
بیشتر به ما سر بزن دوست قدیمی خوشحالمون میکنی
واقعیتش اینه که هیچکس به این راحتی تصمیم به مهاجرا نمیگیره
حتی وقتی تصمیم گرفت به این راحتیا اقدام نمیکنه
یعنی قدم در راه گذاشتن انرژی اولیه بالایی می خواد
وقتی به حد انرژی اقدام به مهاجرت رسیدی ،انگار یه هدفی داری که تا بهش نرسیدی آروم نمیشی
هدف رسیدن به زندگی بهتره .زندگی بهتر رو هم هر کسی یه جور معنی میکنه ولی برای رسیدن بهش تلاش میکنه .اینجوری اگه نشد ،میگه تلاش کردم و نشد...
مگه آدم چند سال زنده است و تو این چند سال ،چقدرش شانس تغییر به این بزرگی رو داره؟
ترکمن یه ضرب المثل داره میگه آتیش بدن دود نمیشه ...
چه اشکالی داره تا فرصتش هست ریسک کنیم امید که نتیجه خوبی بگیریم.

گر چه منزل بس خطرناک است و مقصد بس بعید
هیچ راهی نیست کان را نیست پایان غم مخور

سپیده عزیز، همیشه دلسوزی
و ما ممنونیم ازت برای همه محبت هات
برای همه خوب هات
برت آرزوی سلامتی و شادکامی میکنم
موفق باشی

Kian 1391/08/26 ساعت 00:34

سلام
من تو ترجمه مدرک لیسانس - مهندسی کامپبوتر، نرم افزار - دانشگاه آزاد قزوین عنوان مدرکم به این صورته :
...Bachelor's Degree program in the field of Computer Engineering- Software, by passing
به نظرتون برای ارسال مدارک به NZQA ، نوشتن کاور لتر و ذکر این که من می خوام مدرکم و برای SMC استفاده کنم کفایت می کنه ؟ می فهمن که من نیاز دارم مدرکم IT,Computer Science ارزیابی بشه؟
-- یا بهتر اینه که دوباره لیسانس و ببرم به یکی از این دارالترجمه های ناتی یا هرکدوم که شما پبشنهاد می کنید، بگم عنوان مدرک من و بی زحمت
Information Technology (Computer Science, Information Systems or other Information Technology
ترجمه کنن ..
اساتید بزرگوار ( اقایان بابک،ناصر،علی123 و خانم ها الهام و سپیده) هم اکنون نیازمند یاری سبزتون هستم

مترجم رسمی که نگران وجهه کاری و مجوزش باشه، عنوانی غیر از اون چیزی که تو مدرکتون نوشته توی ترجمه نمی‌نویسه.

توضیح دادن به NZQA که قصدتون از ترجمه مدرک، مهاجرته، فکر خوبیه. خیلی از اوقات ارزیاب مدرکتون خودش این سوال رو ازتون می‌کنه.

البته احتمال اینکه مدرکتون غیر از اون چیزی که می‌خوایید هم اسس بشه، خیلی کمه و احتمالا مشکلی در این خصوص وجود نداره. NZQA اصولا به ترجمه عنوان مدرکتون کاری نداره. اونها مستقلا دروسی رو که گذروندید با آیتمهای استاندارد خودشون تطبیق میدن.

کتایون 1391/08/26 ساعت 02:32

خیلی ممنون سپیده جان... واقعا گل گفتی... از تمام لطف و محبتی که داری سپاسگذارم... در ضمن خیلی خوشحال شدم که مجددا به اینجا میای و ما رو دراین راه تنها نمیگذاری... موفق باشی...

بیژن 1391/08/26 ساعت 06:37

سلام،
خوشحالم دوباره به اینجا سر زدید . من و همسرم پزشک هستیم و در حال آماده شدن برای مهاجرت . شاید یکی از سخت ترین مهاجرت ها برای پزشکان است چرا که بعد از 17 سال کار در ایران طبیعتا مشکل مالی نداریم و شغل خوب هم داریم ،برای من که این همه سال در مطب خودم بودم و چند نفر پرسنل برای من کار می کنند حتما خیلی سخت است که بیایم و تاره اگر در امتحانات آنجا موفق بشوم باید حقوق بگیر بشوم ولی با اشتیاق کامل دارم پیگیری میکنم . اسسمنت مدارکم کامل انجام شده فقط آیلتس لازم دارم تا استارت بزنم . به هرحال هر تغییری مشکلات خودش را دارد . موفق باشید

آریا 1391/08/26 ساعت 08:25

سپیده خانم خیلی خوشحال شدیم که شما دوباره به ما سر زدید.ممنون از شما

مهدی 1391/08/26 ساعت 09:13

سلام. والا من بعد از 1 سال تحقیق و تفحص در مورد مهاجرت هنوز نتونستم تصمیم بگیرم که موندن برام بهتره یا رفتن. در کل این ماجرا به فاکتور های بسیاری بستگی داره و جالب اینجاست که کسی هم نمی تونه در گرفتن تصمیم کمکت بکنه و از هر کسی می پرسی می گه که خودت باید ببینی موندن صلاح کاره یا رفتن. مهاجرت یعنی قبول یه ریسک بزرگ در زندگی و بی گدار به آب زدن اصلا کار درستی به نظر نمی آد. شاید من یه روزی روند مهاجرت رو شروع بکنم اما هیچوقت آینده و زندگی رو به بازی نمی گیرم و قمار نمی کنم که بخواد بگیره یا نگیره. پس کسی که قصد مهاجرت داره با مطالعه اقدام می کنه و جلو می ره و البته واسه کسایی رویای توخالیه که بدون بررسی شرایط اقدام می کنند.

این مسیر مشکلات خودش رو داره که ریز درشت هم دارند. اما با شما در این که قماره هم عقیده نیستم. :)

قطعا این تصمیم کاملا شخصیه و کسی نمی تونه برای کس دیگری تصمیم بگیره. اتفاقا دو کفه ترازوی ماندن یا رفتن، خیلی هم به هم نزدیک هستند.

علیرضا 1391/08/26 ساعت 11:06

نیوزیلند کشور بسیار عالی برای یک زندگی آرم و بی دقدقه ست. هر چند مشکلات همه جای دنیا هست و فقط شکل اون عوض میشه. اما در بعضی از مکانها این مشکلات غیر قابل تحمل میشه. در ایران رفتن به فروشگاه های بزرگ و خرید بجز چند شهر مثل تهران اون هم در بعضی از مکانها یک مشکل آزار دهند ست، پیدا کردن یک پارک ایمن برای بازی کودکان مشکله، تردد در سطح شهر عصاب خورد کنه و برای خانمها سخت، محیط برای یک تفریح دل انگیز محیا نیست و ... در صورتی که اینها در نیوزیلند یک امر عادی و طبیعی هست، هر زمان که اراده کنی و حاضر باشی پول بنزین رو پرداخت کنی میتونی بری بیرون و از محیط لذت ببری و اگر پول بنزین برات مهم باشه هم میتونی از حمل و نقل عمومی مناسب استفاده کنی و یا اینکه پیاده روی کنی.
من بیشتر جزیره شمالی رو گشتم و متاسفانه فرصت پیدا نکردم بهشت جزیره جنوبی رو بگردم.
سپیده خانم درست میگن زبان خوندن اگر هم به مهاجرت نیانجامه بازهم ارزشش رو داره و وقت تلف کردن نیست.
پیدا کردن کار مناسب همه جای دنیا سخته اما اگر پیدا کردی مشکلی دیگه نیست نه مثل ایران که تازه باید چند تا کار داشته باشی تا بتونی اوضاع زندگیت رو سرو سامان بدی. در کشوری مثل نیوزیلند دولت حساب میکنه که اگر یک نفر کار کنه چه مقدار باید درآمد داشته باشه تا بتونه هزینه هاش رو پرداخت کنه و اینکه هزینه زندگی و خواسته های شما جقدر هست البته اون یک امر دیگه ایه. محاسن و معایب کشور نیوزیلند بطور دقیق در این وب سایت قید شده که باید از نویسندگان این وب تشکر کرد.
اگر کسی تمایل به مهاجرت داره این وب سایت مکان خوبی برای دریافت اطلاعات هست بدون جانبداری عرض میکنم. من خودم هم برای مهاجرت در حال اقدام هستم و گاه گاهی به این وب سر میزنم.
بازهم از شما سپیده خانم، ناصر و بابک عزیز تشکر میکنم و براتون آرزوی موفقیت دارم شما چراغی بی طرف برای این راه هستید.
به امید دیدار


لطف دارید. برای شما هم آرزوی موفقیت داریم.

رومینا 1391/08/26 ساعت 12:07

سپیده جان خیلی خوشحالمون کردید که یادمونید و هنوز هم دلتون پیش ماست
در تایید صحبتهای شما همیشه من اعتقاد داشتم و دارم که موفقیت انطرف ریسکه و ساده به دست نمیاد.
کسانی که عادت کردن که به اسم زندگی و روزمرگی هاشون رو بزارن زندگی موفق هیچوقت طعم موفقیت واقعی رو نمیچشن.
با اینکه به نظر میرسه که من با گرفتن ویزای جاب سرچ شرایطم بسیار سخت شده و خیلی از دوستان در کنار تبریک گفتنشان ابراز نگرانی کردن باید بگم که اصلا نگران نیستم و خیلی خوشحالم که این فرصت هم بهم داده شده که اگر میتونم خودم رو محک بزنم همیشه فکر میکنم که من اصلا نمیتونم یک زندگی بدون تکاپو داشته باشم مثل ابی که یه جا بمونه تبدیل به مرداب میشه .باید حرکت کرد تلاش کرد من معتقدم که بارها زندگی ام و موفقیتم دستخوش بحران شده و حتی بارها به باریکی مو بود که از هم گسسته بشه ولی هیچ وقت دست از تلاش برای زندگی بهتر برنداشتم و همیشه خدا خواسته و تلاش کردم تا اوضاع و شرایط رو بهتر کنم.
فکر کنم هر جای دیگه ی دنیا هم که باشم حتما باز هم با همین روحیه زندگی میکنم و باز هم موفق خواهم بود.
بسیار نگرانم ولی همین نگرانی باعث میشه که به جای اینکه جا خالی کنم بیشتر تلاش کنم.
(امدم اکلند خوشحال میشم قرار بزاریم و همدیگر رو ببینم دوست عزیز مبوسمت و ارزو ی سعادت برایت دارم)

حتما .. باهام تماس بگیر .. برام پیغام بذار توی یکی از وبلاگ هام باهات تماس می گیرم .. :)
سپیده

شروین 1391/08/26 ساعت 14:30

مرسی سپیده جان خیلی خوب گفتی. واقعا با تلاش به همه چی میشه رسید فقط مشکل اینه که باید هر روز تلاش کنی و مشکل هم اینکه که حسش نیست:)

من که همیشه معتقدم باید از ایران رفت ولی باهدف.

علی 123 1391/08/26 ساعت 15:48

سپیده خانم::: خیلییییی خوشحال شدم که بهمون سرزدین ممنون. کاملا باهاتون موافقم. حرفتون حرف حسابه. این قسمت از صحبتتون: " اگر موفق نشی اسمش رو شکست هم نمی شه گذاشت اسمش می شه تجربه" دقیقا تز منه.

مهدی دوست منصور 1391/08/26 ساعت 16:36

دوستان بد نیست یک نگاهی به این گزارش بندازین که نیوزلند دوباره بهترین جا برای انجام بیزینس انتخاب شد
http://www.nzherald.co.nz/hamish-fletcher/news/article.cfm?a_id=702&objectid=10847700

حسین 1391/08/26 ساعت 16:38

سپیده جان کلبه حقیرانه ما را منور کردید. ممنون که لطفتان مستدام است.

سینا 1391/08/26 ساعت 17:24

سپیده جان، پدر من آدم بسیار محتاطی بود. همه دوستاش هر طور بود رفتند خارج و سختیها رو تحمل کردند و بالاخره به آرزوهاشون رسیدند، ولی پدرم یک عمر این حساب و کتابها رو کرد و جرأت نکرد ما رو ببره.
الان هم همه دوستای من رفتند و موفق شدند -البته سختی هم کشیدند- و من نمی خوام 20-30 سال دیگه بچه من همین حرفها رو بزنه.
من هر طور که هست میرم و تلاش خودم رو می کنم. اگر موفق شدم که فبها و اگر نشدم دلم خوشه که تلاشم رو انجام دادم.

علی 123 1391/08/27 ساعت 07:51

آقا Kian عزیز::: آقا بابک حرفش سنده. دارالترجمه ها عنوان مدارک تحصیلی رو خیلی خیلی کم می تونن تغییر بدن اما آنچه که مهمه ریز نمرات شما و فهرست دروستون هستش. من خودم طبق معمول فراموش کردم که کاورلتر روی مدارکی که به NZQA ارسال می کنم بذارم و خود شخص ارزیاب پرونده بهم ایمیل زد و ازم پرسید:
I would like to clarify with you if you intend to claim bonus points in regard to your qualifications under the New Zealand Immigration Long Term Shortage List (LTSSL).
و من هم جواب دادم که بله می خوام همین کار رو بکنم و نتیجه نهایی خوشبختانه همونی شد که می خواستم. ببینین، اگه یادتون باشه آقابابک یه جایی گفت که اونها نیروی فارسی زبان در اونجا دارند چون درموقع مصاحبه اسمشون رو آفیسر درست تلفظ کرده بود. به همین دلیل نمی شه بهشون دروغ گفت و این کار از نظر اخلاقی هم درست نیست.

رومینا خانم::: JSV شما، یک برد بزرگ در زندگیتونه قدر موقعیتتون رو بدونید و لیوانی که دستتونه 80 درصدش پره هم شما و هم آقا بابک می تونین محتوای لیوانتون رو دور بریزید و یا ازش استفاده کنین.

دوستان::: اینکه ما ایرانیها عادت داریم می گیم فلان جا بسیار عالیه از همه جای دنیا قشنگتره و جملاتی مثل این خیلی برام جالبه... یه دوست داشتم که حدود 43 سال آلمان زندگی کرده بود و بعد از بازنشستگی ایرانگردی و جهانگردی می کرد. تعریف می کرد، گفت که یه روز رفتم دریاچه زریوار در شهر مریوان (استان کردستان- جای زیباییه)، یکی اومد وایستاد کنارم گفت حاجی آقا !!! "این دریاچه ای که می بینی قشنگترین دریاچه دنیاست..." دوستم بهش جواب داده بود: "مگه تو همه جای دنیا رو رفتی؟!"
مساله دیگه این هستش که به صرف اینکه همه ما اینجا فکر مهاجرت توی سرمونه و همدیگه رو تایید می کنیم و جامعه هم گاهی از نظر فرهنگی کسی رو که از ایران می ره یه جورایی برتر از دیگران می بینه لزوما نمیشه گفت که مهاجرت کار درست یا غلطیه.
ببخشید طولانی شد

آقا سینا::: عموی من حدود 19 ساله که آلمانه بعد از 19 سال که دیدمش بهش گفتم کاری که پدران ما باید درحقمون می کردند رو بالاخره شما در حق بچه هات انجام دادی. بهشون حق انتخاب در ایران یا آلمان رو دادی و این لطف بزرگی به اونهاست.

آرش 1391/08/27 ساعت 08:03

Kian عزیز:

موردی رو سراغ دارم که بخاطر ترجمه Computer Software Engineer بهش امتیاز Bonus رو آفیسر نداده بود و گفته بود طبق دستور العمل باید Computer Science یا Information Technology و یا Information Systems باشی. با اینکه ما میدونیم مهندسی نرم افزار هم همونه اما آفیسر ها طبق دستورالعمل میرن. خلاصه طرف مجبور شد دوباره اسسمنت بگیره. به دارلترجمه بگو ترجمه رسمیش میشه Bachelor of Computer Science تو پرانتز (Major in Software) با این به هیچ مشکلی نمی خوری و همه دارلترجمه ها هم اینو قبول می کنن. ظاهراً روبروی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در پاسداران یک دارلترجمه هست که یکی دوستان اونجا ترجمه کرده بود خودشون بدون اینکه بگن آینطوری نوشته بودن ولی در کل بدون اسرار خاص به دارالترجمه بگو خارجیش اینوطوریه....90% قبول می کنن. نمیخوام واسه Bonus Point شر بشه برات. چون دقیقا مورد همینطوری بوده و آفیسر قید کرده بود ترجمت اینه!

موفق باشی

علیرضا 1391/08/27 ساعت 08:50

نمی دونم آدرس این وب کار یابی رو گدشته بودین یا نه در هر حال اگر تکرار مکررات هست هم بدنیست http://www.seek.co.nz/ وب سایت خوبی برای کار یابی در نیوزیلنده.

رومینا خانم نگران نباشید و توکلتون به خدا باشه، خدا رو شکر که بچه های بامعرفتی تو آکلند هستن که بتونن به شما کمک کنن مثل این دوست عزیزمون سپیده خانم گرامی.

ممنون. البته seek کاریابی نیست، اما پورتالیه که آگهی‌های کاریابی‌های زیادی رو تبلیغ می‌کنه و معمولا هر جویای کاری بهش سر می‌زنه.

سپیده خانم درورد به شما

بسیار متن خوب و منطقی بود و امیدوارم که دوستانی که معتقدند رفتنشون اشتباه بوده و یا فکر می کردند اگه مونده بودند بیشتر پیشرفت می کردند،صادقانه دلایلشونو بنویسند.

من شخصا فکر می کنم به تعداد آدمهای روی کره زمین میشه نسخه نوشت.

یادم میاد وقتی جریمه رانندگی ها تو ایران آخرین بار افزایش پیدا کرد هر کسی یه مورد خاص را در نظر داشت و در موردش صحبت می کرد.

من می گفتم طرح زوج و فرد اینقدر شده کلی شاکی بودم دیگری می گفت بهتر خلوت میشه.
یکی دیگه از همکاران می گفت چراغ قرمزو رد کنی اینقدر باید بدی اون یکی می گفت بهتر آدم دیگه راحت میتونه بعنوان عابر از خیابون رد بشه.

او یکی میگفت اگه مست باشی کلی جریمه میشی ما هم زل زل بهش نگاه می کردیم.
همه این حرفا را زدم که بگم معنی خوب و بد برای هر کسی معنایی داره.

من دوست دارم صبح که از خونه میام بیرون اگه ترافیک هست بخاطر رانندگی بعضی ها اعصابم خورد نشه.

دوست دارم وقتی برای سه سال دیگم برنامه ریزی می کنم همین فردا با یه تصمیم همه برنامه ریزیم بهم نخوره.

دوست دارم وقتی ماشین پلیس می بینم احساس کنم داره امنیت برقرار می کنند.

و ...

که خیلی از این چیزها شنیدم اونور (نیوزیلند، استرالیا، کانادا و خیلی جاهای دیگه) هست.

ولی فکر کنم اگه کارهایی که خیلی از ماها بخاطرش داریم از اینجا میریم و تصمیم بگیریم انجام بدیم بهتره همین جا بمونیم.

حسین 1391/08/27 ساعت 10:29

دوستان به میمنت و مبارکی قیمت بلیط سفرهای خارجی 2 برابر شد یعنی بلیط یک طرفه یک بزرگسال به اوکلند بالغ بر 3 میلیون خواهد بود.
مبارکه

فرشاد 1391/08/27 ساعت 11:26

سلام، لطفا در جدول اطلاعات من رو اضافه کنید:
Name: Farshad Rezvan
Visa: Resident
Points: 130
Occupation: Telecommunication Network Engineer
EOI Submitted: 20 Jun 2012
EOI Selected: 25 Jul 2012
ITA Issued: 31 July 2012
Lodgment Date:13 Nov 2012

خوش اومدید.

مجتبی 1391/08/27 ساعت 11:52

بابک جان ، قبل از interview سوالات را می فرستند یا نه ؟ این رو یکی در ENZ گفته :
when your case office notifies you about the phone interview by email, he will send a questionnaire list that you have to fill-up and submit (usually a day) before the actual phone interview.
برای شما چطور بود؟

در مورد من اینجوری نبود. سوالات رو از روی همین فروم و از طریق یکی دو تا از دوستان تهیه کردم.

مهتاب 1391/08/27 ساعت 12:00

سلام بر دوستان
سپیده جون خوشحال شدم دوباره اسمت رو به عنوان نویسنده این وبلاگ دیدم. ممنون از این همه لطف و انرژی مثبتی که همیشه داشتین...
برای مهاجرت باید ریسک پذیر بود، کرمی که به پیله اش عادت کنه هیچوقت لذت پرواز رو نمی چشه :)

به امید دیدن همتون توی سرزمین ابر سفید

آقا بابک قراره من و همسرم که رسیدیم نیوزیلند بیایم چند ماه پیش شما و همسر محترمه بمونیم بهتره قبلش بیشتر با ما آشنا بشیدها
راستی این قرار ما چی شد پس؟؟ کی بریم کافی شاپ؟


هیچ اشکالی نداره. فقط من قبلا هم گفتم، باز هم می‌گم: من سفره پاک نمی‌کنما.....!

الهام 1391/08/27 ساعت 17:20

سپیده جون خیلی خوشحالمون کردی........

دوستان: نظرات خیلی خوب بود..درد مشترک بود...

به بابک: ما سفره پاک می کنیم.. همین؟ دیگه مشکلی نیست ان شاالله؟ پس ما هم می یایم..دو نفریم فقط

فهیمه 1391/08/27 ساعت 19:01

سلام
من برای ویزای دانشجویی اقدام کردم. یه ایمیل دریافت کردم که میگه چون حجم درخواستها زیاده تا 2 ماه دیگه آفیسرتون تعیین میشه!!! شما خبر دارید جدیدا ویزاهای دانشجویی را چند وقته میدن؟

نه. اطلاعی ندارم ظاهرا سرشون شلوغ شده.

رومینا 1391/08/27 ساعت 19:25

از دوستان عزیزم، علی 123 و علیرضا تشکر میکنم که اینقدر به من روحیه میدن
مهتاب و اقا بابک:
میگم من حاظرم سفره پاک کنم به شرط اینکه کار دیگه ای ازم نخواین به نظر من سختترین کار اینه که کاری که دیگران نمیتونن انجام بدن رو قبول کنی (تازه با منت فراوان)

:)

مهرداد 1391/08/27 ساعت 20:01

سلام به همگی
راستش من فقط میتونم راجع به نوشته سپیده بگم در شرایطی که خیلی ها از زور فشار حتا فکر رفتن به افغانستان رو در سر دارن برای کار از اونجایی که افغاننستان الان به معنای واقعی کلمه رو به رشد به حساب میاد حتا اربیل عراق هم، چه جوری ممنکنه یه کشوری مثل نیوزیلند که حالا شرایطش تا حدودی از باقی جاها نه ساده تر بلکه شاید سریعتر باشه جای خوبی برای مهاجرت نباشه!!! افرادی که الان مثل ما اینجا تو ایران هستن که خودشون میدونن اما من خدوت شمایی که رفتین میگم "اینجا واقعن حال همه ما بده، همه واقعن همه" حالا بیخیال در نهایت از نظر من آقا در بدترین شرایط یعنی اصلن افتضاح شما اگه با مهاجرتتون موافقت شد و پاتون رسید جایی اگرم 2-3 ماه گذشت و هر چی داشتین از جیب خوردین با فرض اینکه پلهای پشت سرتون رو هم خراب نکردین برگردین، بیشترین خطای شما این بوده که با فرهنگی جدید مردمانی جدید سبک زندگی جدید خیلی متفاوت تر از چیزی که در ایران هست آشنا شدین همین.
ببخشید من به پر حرفی عادت ندارم اما یهو خیلی حرف زدم :)

مهرداد 1391/08/27 ساعت 20:09

من معذرت میخوام دو تا چیز یادم رفت یکی اینکه این بلاگ عالیه، عالی فقط همین رو میتونم بگم و از همینجا به همه اونایی که توش مینویسن میگم دمتون گرم و یادم رفت من یکی دو تا سوال پیش پا افتاده دارم:
یکی اینکه من مدرکم فیزیک اما کارم Web Design and Development هست از اونجایی که فکر نمیکنم بتونم پیشنهاد کاری بگیرم میخوام مستقیم برای اقامت اقدام کنم و میخوام امتحان CIW International برای Web Designer and Developer و CIW Javascript Specialist بدم که مطمئنم میگیرم. رو اینا برای گرفتن point حساب کنم یا نه؟ و اینکه میدونم خیلی خنده داره اما بعد اینکه مدارک و بررسی میکنن و قبل اینکه آدم و بندازن تو pool میگن چند point آوردی یا نه ؟ :) دمتون گرم

لطف دارید، آقا مهرداد.
در صورتی می‌تونید از طریق SMC اقدام کنید که رشته تحصیلی و سابقه کاریتون در یک راستا و مشابه باشه.
گواهینامه‌های تخصصی می‌تونه شانس کاریابی شما رو افزایش بده و البته اگه مصاحبه هم داشته باشید، آفیسر رو بیشتر متقاعد کنه که به صورت بالقوه قادر به پیدا کردن کار هستید. اما در شروع پروسه مهاجرت، امتیازی نداره.

بعد از اینکه EOI رو ارسال می‌کنید و پرداخت رو انجام میدید، وارد pool میشید، اگه انتخاب شدید، یه نفر جزییات اعلام شده توسط شما رو بررسی می‌کنه و اگه امتیاز ادعا شده رو کسب کرده باشید، براتون ITA میفرسته. در غیر اینصورت، بهتون فرصت داده میشه تا از خودتون دفاع کنید و اگه اشکالی وجود داره رفع کنید. چنانچه بعد از این، امتیازتون از 100 کمتر نشه، می‌تونید تو pool بمونید تا شاید مجددا انتخاب بشید. اگه امتیازتون کمتر از 100 بشه، باید دوباره EOI ارسال کنید.

حسین 1391/08/28 ساعت 10:52

جالب توجه دوستان گرامی

مشابه آنچه موضوع این پست وبلاگ هست که چرا نیوزلند و عاقبت رفتن چی میشه، بحثی در فروم enz.org در گرفته که حاوی اطلاعات جالبیه. تفاوت اینکه اغلب کسانی که جواب داده اند خودشان مدتهاست که نیوزلند زندگی می کنند.
از دست ندید:
http://www.enz.org/forum/showthread.php?t=39433

Kian 1391/08/28 ساعت 11:12

ممنون از جوابهای دوستان عزیز ( بابک،علی 123و آرش)

علی 123 1391/08/28 ساعت 11:25

می گم بچه ها توی سایت Realestate.co.nz یه خونه های بزرگی تبلیغ میشه عین کارتونهای قدیم تلویزیون مثلا 6 تا اتاق خواب و حمام و تشکیلات کامل. اونها هم بد نیست فکر کنم اگه بخوایم دسته جمعی خونه بگیریم برامون ارزون بشه.
بابک جان::: آقا من توی سایت ENZ خیلی وقته ثبت نام کردم اما وقتی لاگین می کنم هیچ لینکی رو نمی شه باز کرد، مشکلش چیه؟

والا بابام جان، دروغ چرا. من ادمین enz نیستم.

زهرا 1391/08/28 ساعت 12:48

سلام. من فوق لیسانس عمران-سازه هستم. سال 89 مدرک خودم رو گرفتم.6 ماه سابقه بیمه دارم چون پروژه ای کارکردم. امتیازم 120 شد البته با 3 سال سابقه کاری که زدم.
میخواستم بدونم برای اثبات سابقه کاری چه مدارکی را درخواست میکنند؟ ابا میتونم به بیمه پول بدم و سابقه کار بخرم؟

علی 123 1391/08/28 ساعت 16:27

زهرا خانم::: برای اینکه اثبات کنین شما سه سال کار کردین وقتی براتون دعوتنامه می آد میگن باید این مدارک رو ارائه بدین:
1-اولین و آخرین فیش حقوقی
2-قرار داد کاری
3- یه نامه از کارفرما که نشاندهنده مشخصات فردی تاریخ شروع و پایان کار , پست سازمانی, فول تایم یا پارت تایم بودن شغل باشه.
4- احیانا اگه برای اون شغل نامه دعوت به کار بهتون داده باشن. (که من نداشتم)
اما همه اینها به کنار... وقتی که هزینه های مختلف رو پرداخت کردین و کیس آفیسر براتون تعیین شد با کمال آرامش بهتون می گه خوب... پرینت حساب بانکیت رو بده ببینم حقوق به حسابت واریز شده؟ ایمیل رییس مستقیم و مدیر منابع انسانی شرکت/اداره تون رو بده باهاش مکاتبه کنم, کارت اداره/شرکت رو که برات صادر شده بده... به همین راحتی گیرتون میندازن و اگه اون موقع نتونین این مدارک رو ارائه کنین همه مخارجی که متقبل شدین هدر میره که هیچ ازتون سابقه بد هم به جا می مونه که اطلاعات غلط و گمراه کننده ارائه کردین و بعدش

ناهید 1391/08/29 ساعت 11:00

سپیده جان , خیلی خوشحالمون کردی با پستت .
.به نظر من هم ادم ها وقتی می رند از ایران یک سری مسائل رو فراموش می کنند .در واقع سطح توقعاتشون و نیازهاشون تغییر می کنه و فراموش می کنند اوضاع اینجا چه جوری بوده .

مساله اینجا است که بعد تصمیم قطعی گرفتن و کلی هزینه زمان و پول کلی باید صبر داشته باشی و تازه ببنی چی میشه..

بچه ها:: بعد از 6 ماه و 3 از تاریخ لاج هنوز خبری نیست که نیست!!!

Kian 1391/08/29 ساعت 13:38

سلام
یه سوالی در زمینه امتیاز ها دارم.
این Bonus point سابقه کار گویا اگه 15 تا نباشه و 10 تا باشه..به سرنوشت آقای علی دچار میشیم و تو پول غرق میشم با 135 امتیاز
که 15 تا امتیازBonus کار هم حداقل 6 سال سابقه می خواد.. حالا اگه من 10 امتیاز bonus فقط بگیرم از کارم و مجموع امتیاز هام برسه به 140 ..سریع انتخاب میشم یا چون 15 تا نگرفتم تو پول ولم می کنن ؟
یه سواله دیگه فرق این دو تا سوال با هم چیه ؟ انگار که یه سوال 2 بار تکرار شده ....
?Number of years work experience in any one of New Zealand's: areas of absolute skills shortage ?
...................................................
?Was the work experience gained in a comparable labour market or an area of absolute skills shortage?

مجتبی 1391/08/29 ساعت 13:46

یک سوال داشتم ، ویزای JSV فقط در همان رشته کدی که اسس شدید می تونید کار کنید یا هر رشته کدی ؟
منظورم این هست که ، کسانی که JSV می گیرند می تونند کار مرتبط با رشته خودشون داشته باشند یا فقط باید در همان رشته خودشون کار کنند؟
آقا آخر هفته ما رو هم دعا کنید! Daina وقت مصاحبه داده.

کسایی که JSV میگیرن، باید در زمینه تخصصی خودشون کار پیدا کنند.

انشاله موفق باشی. با اعتماد به نفس به سوالا جواب بده. اجازه نده در موردت با تردید قضاوت کنه.

انی 1391/08/29 ساعت 15:37

سلام به همه عزیزان
ممنون که همگی به هم دلگرمی میدین منم خیلی موافق سپیده خانوم هستم . من تازه مدارکمو برای اسس فرستادم واقعا نمیدونم چی میشه ولی معتقدم رفتن خیلی بهتر از موندنه ابته این نظر منه بخاطر اینده بچه هام من و همسرم موقعیت خوبی داریم ودر امد همسرم خوبه ولی همیشه میگم وقتی شوهرم ورودی پزشکی25 سال پیش بود والان من در یکی از بدترین نقاط کشور زندگی میکنم تا در امد خوبی داشته بشیم جایی که حتی امنیت جانی نداریم در اینده فرزند من حتی اگر بالاترین تحصیلات رو هم داشته باشه دیگه جایی برای یه کار مناسب نداره و اگه ادم ازاده ای باشه دیگه .... و خیلی مسائل دیگه دوست دارم فرزندانم بدون نگرانی برای اینده بزرگ بشند نه مثل ما که عمرمون رفت تا اینده مالی متوسطی بچه امون داشته باشند........

مجتبی 1391/08/30 ساعت 05:45

بابک جان ، برای شروع interview و جملاتی که در شروع و پایان باید گفت هیچ ایده ای داری؟ می تونی سایتی معرفی کنی ؟
من سوالات interview را کار کردم و جواب هامو نوشتم. فکر خوبی هست که از روی جواب هام بخونم یا باید کاملا محاوره ای صحبت کرد؟
Diana تند صحبت می کنه ؟ یواش صحبت می کنه ؟
یک سری اطلاعات اینطوری اگه داری که می تونه کمک کنه ، ممنوم می شم.

حسین 1391/08/30 ساعت 08:53

@مجتبی

در این شب های عزیز به یادت هستیم و دعاگوییم(صلوات)
مجتبی جان سعی کن شمرده، محکم و واضح صحبت کنی. مطمئن باشی موفق میشی. نمونه زنده اش هم همین آقا بابک خودمان

saeed ocean 1391/08/30 ساعت 09:38

سپیده خانم سلام

خیلی خوشحال شدم که دوباره اومدین و با نوشته های خوبتون یه حس و حال جالب به همه دادین . امیدواری از طرف شما خیلی روی بقیه تاثیر داره ، بخاطر اینکه اونجا هستین و قلم گرمی دارین. امیدوارم هر از گاهی مطالب خوب شما رو باز اینجا بخونیم و یه روز بالاخره اونجا حضوری ازتون تشکر کنیم.

علی 123 1391/09/01 ساعت 05:40

(قابل توجه آقا مجتبی) دوستان نسخه 52 مجله لینکز امروز منتشر شده این هم لینکش:
http://www.ssnz.govt.nz/publications/LINKZ_Issue52.pdf

الیوم اوصیکم بالبیع الدلار !!!

صابر 1391/09/01 ساعت 06:57

سلام. من EOI خودم رو submit کردم و بعد از یک مدت selected شد. اما دوباره استاتوسش برگشته به submitted. می شه راهنمایی کنید که این یعنی چی؟ آیا به این معنی هست که از ما برای اپلای اقامت دعوت نمی کنند؟ اگه اینطوریه، چطور می شه فهمید که مشکلمون کجا بوده؟
تنها چیزی که به عقل خودم رسید اینه که من مدرک ایلتس 7 دارم و اما همسرم چون لیسانس مترجمی زبان ارزیابی شده توسط NZQA داره، آیلتس نداد ولی براش تقاضای 20 امتیاز کردم.
ممنون می شم اگه منو راهنمایی کنید.

مهدی دوست منصور 1391/09/01 ساعت 08:51

سلام دوستان
آخرین نسخه نشریه LINKZ منتشر شده. در لینک زیر میتونین بخونین:
http://www.ssnz.govt.nz/publications/LINKZ_Issue52.pdf

حسین 1391/09/01 ساعت 09:09

دوستان به فایل صوتی زیر از رادیو نیوزلند گوش کنید که گفتگو با یکی از متخصصان درباره آینده جمعیت نیوزلنده. خیلی جالبه .و اون رو مقایسه کنید با تصمیماتی که یک شبه در ایران درباره دو برابر شدن جمعیت گرفته میشه:
http://podcast.radionz.co.nz/ntn/ntn-20121023-0932-what_will_nzs_demographics_look_like_in_the_next_50_years-048.mp3

حسن 1391/09/01 ساعت 12:17

سلام
بعد از مصاحبه و برای صدور ویزا چه مدارکی ازتون خواستند که بفرستید.

Kian 1391/09/01 ساعت 15:35

سلام .
من به عنوان پارتنر فردی که ویزای تحصیلی داره می خوام اپلای کنم برای ویزای کار ... و قصدم اینه که رسیدم و تونستم جاب افر بگیرم. برای SMC اقدام کنم ... از اونجایی که من 1 بار دارم پارتنر شیپ و اثبات می کنم و مدارک و می فرستم وو برای بار دئم باز نیاز به اثبات پارتنر شیپ هست ؟ چون اکثر مدارک من مثل اجاره خونه و قبض اینترنت و ... قابل برابر اصل نیست و منم 1 سال گذشته ایران نبودم و بعد از رسیدن به نیوزلند هم دیگه دسترسی به مدارک ندام .

حسن 1391/09/02 ساعت 07:18

سلام آقا بابک
میشه لطف کنید بگید بعد از مصاحبه چه مدارکی ازتون خواستند که بفرستید؟ شما چی رومینا خانم؟

گذرنامه ها +Migrant Levy + ESOL package fee/signed contract

مجتبی 1391/09/02 ساعت 11:53

سلام، من همین الان interview تمام شد. به نظرم خیلی خوب بود و من کاملا آمده بودم. سوالات رومینا و بابک بسیار بسیار کمک کرد واصلا هول نشدم .
حدودا 40 دقیقه طول کشید.
تمام سوالات همون ها هست و فقط باید خیلی خوب مسلط بود . Diana گفت 10 روز صبر کن تا جوابت رو بدم.
من حدود 14 روز هست که دارم رو سوالات کار می کنم.
حتما فکر هت ست باشید که خیلی خیلی مهم هست موقع مصاحبه.
آقا بابک واقعا دست درد نکنه که این قدر خوب سوالات را مرتب کردی.
از همه بابت پشیبانی معنوی تشکرررررررررر

به سلامتی، انشاله که ویزای رزیدنت بگیری. :) زود هم نتیجه مصاحبه ات مشخص شه. اگه نکته خاص و جدیدی وجود داشت بگو که بقیه هم بدونند.

مجتبی 1391/09/02 ساعت 15:19

یه سوالی که از من کرد و توی مصاحبه بقیه نبود این بود :
اوکلند کجاست و چه جوری هست؟ آب و هواش چطوره؟

جالبه.

مهتاب 1391/09/02 ساعت 18:04

سلام دوستان
آقا مجتبی تبریک ما رو پیشاپیش برای PR بپذیر

آقا صابر وقتی سلکت بشید براتون ایمیل می فرستند که یا امتیازتون مورد قبوله و ITA براتون ارسال میشه یا دلایل اینکه امتیازی ازتون کسر شده و باید دوباره به پول برگردین رو اعلام می کنن. به هر حال برای خانومتون بدون آیلتس نمیشه امتیاز مدرک تحصیلی رو گرفت و احتمالا به همین دلیل امتیازتون 20 تا کم شده.

علی 123 1391/09/02 ساعت 19:26

آقا مجتبی::: تبرییییییییک میگم. از صمیم دل آرزو می کنم که هرچه زودتر خبرهای خوب بهمون بدین. ضمنا ً
1- آفیسر من هم دایانا هستش, لهجه ش چطور بود؟ آروم صحبت می کرد یا سریع؟
2- خواهش می کنم جوابهای غیر خصوصی مصاحبه رو در اختیار ما که در انتظار مصاحبه هستیم قرار بدین ممنون.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.