دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

کشکول شیخ کیوی !!!

 

در طول 2 سال گذشته که با وبلاگ در ارتباط بوده ام، نکات پراکنده زیادی مطرح شده و جوابهای متنوعی نیز به آنها داده شده است. علاوه بر این موارد زیادی را نیز شخصا برخورد کرده ام یا از برخی دوستان شنیده ام که احیانا در وبلاگ مطرح نشده است. بنظرم رسید مجموعه ای از تجربیات را در قالب یک کشکول (برگرفته از کشکول شیخ بهایی) و بصورت پرسش و پاسخ عرضه کنم که امیدوارم مفید واقع شود.

   

آیا آفیسر ممکن است اشتباه کند و آیا می توان وی را متقاعد کرد؟

قطعا ممکن است آفیسر مثل هر انسان دیگری اشتباه کند. این اشتباه معمولا در اثر عدم دسترسی به مدارک و اطلاعات کافی بوجود میاد. در بسیاری اوقات با توضیحات مستدل، منظم و مشروح می توان وی را متقاعد کرد، در غیر این صورت لازم است با مشورت با خود وی هر گونه مدرکی که نگرانی وی را رفع کند ارائه داد. در بسیاری از اوقات آفیسر بر اساس استانداردهای بین المللی مدرکی را از ما می خواهد که ممکن است تهیه آن برای ما غیر ممکن یا مشکل باشد، در این قبیل موارد می توان با ذکر توضیحات کافی مدرک جایگزین را به وی عرضه کرد. در کل بحث و چانه زنی با آفیسر در بعضی مواقع توصیه می شود به نحوی که در نهایت هم او به اطلاعات مورد نیاز برسد و هم برای ما کمترین دردسر و زحمت را داشته باشد.

 

چه معیارهایی در مورد آفیسر قطعی است؟

به نظر من 2 معیار اساسی در مورد هر آفیسری صادق است. اول اینکه آفیسر هم مثل ما انسان است، ممکن است اشتباه کند، ممکن است مریض شود و چند روز سر کار نیاید یا سرش خیلی شلوغ باشد و جواب ایمیل های ما را ندهد و الی آخر و لذا بسیاری از گمانه زنی ها در مورد وی بیهوده است. دومین معیار این است که کلیه آفیسرها صرفا بر مبنای قانون و پالیسی های ذکر شده در آیین نامه های قانونی اداره مهاجرت عمل می کنند و نه هیچ چیز دیگر. البته هیچ کدام از اینها مانع از برقراری ارتباط محترمانه و منطقی نیست.

 

چطور متوجه شویم که آفیسر ایمیل ارسالی ما را خوانده است؟

یک روش که بصورت نامحسوس این امکان را به ما می دهد، استفاده از Bananatag Extension در مرورگر کروم است که موجب می شود به محض باز شدن ایمیل توسط گیرنده، با دریافت یک ایمیل از این موضوع مطلع شویم. البته این موضوع موکول به این است که ویژگی مشاهده تصویر توسط گیرنده ایمیل فعال باشد.

 

آیا آفیسر قطعا ایمیل به محل کارها می فرستد؟ چه زمانی؟

به احتمال قریب به یقین اینکار را می کند و معمولا این اتفاق بلافاصله بعد از تعیین آفیسر رخ می دهد. عدم دریافت پاسخ از محل کار می تواند باعث طولانی شدن پروسه پرونده تا مدت نامعینی شود.

 

چگونه از ارسال ایمیل آفیسر به محل کار مطمئن شویم؟

هیچ تضمینی نیست که آفیسر ما را از ارسال ایمیل به محل کارها مطلع کند و با توجه به وضعیت شرکت ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی ایرانی هیچ تضمینی نیست که ایمیل ارسالی آفیسر دریافت شود، خوانده شود و پاسخ داده شود. پس چاره چیست؟ لازم است با هر دو طرف در ارتباط باشیم و این لینک را بر قرار کنیم. از طرفی از آفیسر بپرسیم آیا ایمیلی فرستاده یا نه و از طرف دیگر از محل کارها بخواهیم گوش به زنگ باشند و بخصوص اسپم ها را از نظر دور ندارند. تجربه ای که به کرات تکرار شده است گم شدن ایمیل آفیسر در لیست اسپم هاست بخصوص اگر از نرم افزار outlook و نرم افزارهای مشابه pop3 استفاده شود. در موارد حاد از آفیسر یا محل کارها بخواهید که ایمیل های ارسالی خود را به آدرس ایمیل شما رونوشت کنند تا از آن مطلع شوید.

 

آیا ویزای رزیدنت قابل خریدن است؟ چه چیزی باید در مقابل عرضه کرد؟

در کمال تعجب باید بگویم بله قابل خریدن است. منتهی واحد پولی اش متفاوت است. اگر می خواهید یک ویزای رزیدنت بگیرید باید از همین حالا شروع کنید به اندوختن هزینه آن. اگر بتوانید در مصاحبه دست پری از موارد زیر داشته باشید نونتان در روغن است:

-نشان دهید تلاش زیادی برای کاریابی کرده اید و احیانا پاسخ های امیدوار کننده ای دریافت کرده اید

-روشن کنید که اطلاعات زیادی راجع به چشم انداز شغلی، آشنایی با نیوزلند و زندگی در آنجا دارید و خود را برای همه چیز آماده کرده اید

-نشان دهید از سطح زبان خوبی از نظر شنیدن و صحبت کردن برخوردارید و می توانید گلیم خود را در مصاحبه با کارفرماهای احتمالی در آینده بیرون بکشید

- شخصیتی منطقی، واقع نگر، دارای اعتماد بنفس و در عین حال امیدوار و خوش بین از خود عرضه کنید

 

چطور می توان آفیسر را از خواب بیدار کرد؟

بد نیست هر چند وقت یکبار آفیسر را سیخونکی بهش زد تا از خواب بلند بشه. بهترین وسیله برای اینکار هم ارائه پاسخی از یک رکروتر یا کارفرما است مبنی بر اینکه شما دارای توانایی ها و ویژگی های خوب و مورد نیازی هستی و انشالله زودتر تشریف میارید تا فرش قرمز را در فرودگاه اوکلند برایتان پهن کنیم و از این قبیل. شک نکنید این قبیل ایمیل ها تاثیر مثبتی داره و حتی میتونه پروسه مهاجرت را سریعتر کند.

 

مشی و منش کلی ما در پروسه مهاجرت چگونه باید باشد؟

بنظرم بطور کلی مثل بقیه زندگی باید مشی و منش اعتدال را در پیش بگیریم و از افراط و تفریط بپرهیزیم. چه در مکاتبات با آفیسر، چه در ارسال مدارک، چه در مصاحبه، چه حتی نزد خودمان و افکار مثبت و منفی که در طول پروسه مهاجرت ما را رها نمی کنند.

 

چطور دوره طولانی صبر و انتظار را طی کنیم؟

میدانم تحمل و گذراندن این دوره انتظار تا رسیدن به ویزا آسان نیست ولی بطور کلی توصیه ام این است که همواره امیدوار باشید، آمادگی خودتان را حفظ کنید و همزمان بیخیال باشید و آنرا رها کنید تا به سر منزل مقصود برسد. بین خودتان و خداوند تقسیم وظایف کنید.

 

از سکوریتی چک چه می دانیم؟

بقول بوعلی سینا همی دانم که نادانم. در حقیقت اطلاعات بسیار ناچیزی در مورد سکوریتی چک وجود دارد از جمله اینکه:

-این موضوع کاملا خارج از اراده و دستان آفیسر است و توسط سازمان و اداره دیگری انجام می شود

-زمان قابل پیش بینی ندارد ولی قطعا هر چه ریسک کشوری بالاتر باشد، سکوریتی چک شهروندان آن کشور طولانی تر خواهد بود

-ممکن است داشتن سفرهای طولانی مدت خارج از کشور (در حد اقامت چند ماهه یا چند ساله) این پروسه را طولانی تر کند

-داشتن سوابق رسمی نظامی غیر اجباری این پروسه را طولانی تر می کند

 

تا چه حد مجازیم به آفیسر دروغ بگوییم؟

تحت هیچ شرایطی مطلب خلاف واقعی که قابل دفاع نباشد یا مدرکی در اثبات آن نداشته باشید، را مطرح نکنید. البته ممکن است نخواهید همه واقعیت ها را بگویید بخصوص اگر از شما خواسته نشده باشد که این موضوع منافاتی با موضوع مورد بحث ندارد.

 

آمادگی آیلتس همسر را از کی شروع کنیم؟

به تجربه ثابت شده که بسیاری از همسران شخص اصلی این موضوع مهم را موکول به گرفتن ویزا می کنند یا آنرا به تاخیر می اندازند. این موضوع منجر به این می شود که در بسیاری از مواقع غافلگیر شوند (با مشخص شدن سریعتر از انتظار پرونده)، دریافت ویزایشان به تاخیر بیفتد، دچار استرس شوند (بخصوص در آن وانفسای دریافت ویزا با کلی کار و مشغله) یا خدای نکرده متحمل هزینه سنگین ESOL شوند. پس تا دیر نشده دست بکار شوید و خودتان را برای آیلتس آماده کنید بخصوص که هیچ اطمینانی از برگزاری منظم و قابل پیش بینی آزمون آیلتس در ایران وجود ندارد.

 

در پول ماندگان چه کنند؟

گاهی اوقات پیش میاید افرادی که امتیازشان کمتر از 140 است ماهها در پول بمانند یا حتی EOI را هم نفرستند. چه می شود کرد؟ بنظر می رسد حداقل کاری که (در صورت امکان) می شود کرد تلاش جهت استفاده از امتیاز همسر است بخصوص اینکه نمره آیلتس 6.5 همسر سرمایه بسیار با ارزشی در آینده خواهد بود.

 

مهمترین عنصر نزد آفیسر چیست؟

بنظر می رسد مهم ترین پارامتری که نزد آفیسر تعیین کننده است توانایی شما در کار پیدا کردن است. لذا هر عاملی که این ذهنیت را در آفیسر تقویت کند به پیشرفت و گرفتن نتیجه خوب از پرونده کمک می کند. مثال های زیر به درک بهتر مطلب کمک می کند:

-تلاش های مستمر شما در کاریابی و ارسال نتایج خوب گرفته شده به آفیسر

-تهیه یک پروفایل حرفه ای جذاب در لینکدین و تقویت ارتباط با رکروترها. خدا را چه دیدید؟ شاید آفیسر بصورت نا محسوس سری به پروفایل شما در لینکدین بزند و گوشه چشمی به آن داشته باشد

 

قبل از مصاحبه چکار کنم که مصاحبه راحت تری داشته باشم؟

تصور کنید قرار است با فردی برای اولین بار ملاقات داشته باشید. طبیعی است کمی استرس داشته باشید و سئوالاتی از این دست از خودتان بپرسید؛ طرف چه شکلی است، آیا خوش اخلاق است، چطور صحبت می کند و از این قبیل سئوالات. حال اگر این شخص جدید آفیسر پرونده باشد که ریش و قیچی دست اوست که دیگر موضوع مضطرب کننده تر نیز می شود. خوب چکار می شود کرد؟ کارهای مختلفی می شود کرد که بصورت تیتروار ذکر می کنم:

-آفیسر را در فیسبوک، لینکدین یا جای دیگری پیدا کنید و با چهره، وجنات و احیانا علاقه مندی هایش آشنا شوید

- بهانه ای پیدا کنید و با وی تماس بگیرید و چاق سلامتی کنید

-مثل کسی که برای اولین بار به دیدار محبوب خود می روید، ببیند آفیسر دوست دارد از شما چه چیزی در مصاحبه بشنود تا بله را بگوید

 

آیا می شود مدرکی را از آفیسر پس گرفت؟

چرا که نه. بسیاری اوقات پیش می آید که به یکی از مدارک اصلی نزد آفیسر بخصوص شناسنامه احتیاج مبرم پیدا می کنیم. در این قبیل موارد هیچ اشکالی ندارد که با ذکر دلیل از آفیسر بخواهیم آنرا برایمان پس بفرستد. البته برخورد آفیسرها با این موضوع یکسان نیست. برخی مثل آفیسر عزیز خود من خیلی سریع، راحت و حتی بدون طلب هزینه پست آنرا ارسال می کنند و برخی دیگر توقع دارند بلافاصله آنها را برگردانید. در مجموع به نظر می رسد اگر دلایل متقنی داشته باشید هیچ آفیسری اصراری بر نگهداشتن مدارک نداشته باشد.

 

چه حرفهایی را هرگز به آفیسر نگوییم؟ با چه ادبیاتی با آفیسر صحبت کنیم؟

هرگز نباید با آفیسر از در احساسات وارد شد. هر گونه صحبتی که حاکی از انتقاد به شخص وی یا سیستم مهاجرتی باشد قطعا نباید گفته شود. هم چنین هیچگاه احساسات شخصی که نشان دهنده هیجانات روحی و روانی ما باشد را نباید علنی کنیم. بطور کلی بهترین نوع بیان آن است که محترمانه باشد، جامع و مانع باشد و حاشیه پردازی بیش از حد نکند و بطور خلاصه یک متن نسبتا حقوقی خوب و با ادبیات قوی باشد.

 

آیا درست است ارتباطی خارج از مجرای قانونی مهاجرت با آفیسر برقرار کنیم؟

به هیچ عنوان این کار درست نیست. در جوامع مترقی و در پرونده های حقوقی و قانونی از این قبیل، هر گونه تلاش در جهت ایجاد ارتباط خارج از مجرای قانونی از قبیل فیسبوک، ایمیل شخصی و غیره تعبیرات منفی داشته و حتی می تواند منجر به رد شدن پرونده شود.

 

 

نظرات 93 + ارسال نظر
سینا 1392/04/17 ساعت 18:12

من توی لینکدین نیستم ولی اینطور که میگی خیلی مهمه. برای عضویت احتیاج به دعوتنامه داره؟ یا ابتدا به ساکن میشه عضو شد؟

آزاده 1392/04/17 ساعت 18:47

❊ سینا

آقا سینا عضویت رایگان هست و احتیاجی به دعوتنامه نداره.

* شیخ کیوی

یا شیخ نقل قول از بو علی سینا بسی عالی بود!

کتایون 1392/04/17 ساعت 19:11

همانا مریدان که این توصیفات تفضیلی را دیدند جامه بر سر کشیدند و نعره کشان سر به بیابان گذاردند...
ممنون برای تمام پست های خوبتون...

راضی به زحمت نبودم :)
/حسین

مجتبی 1392/04/17 ساعت 19:20

به نوشکا:: فقط اصل گواهینامه ایرانی همرات باشه.
بقیه مدارک ایرانی رو فقط ترجمه رسمی بیاری کافیه. گواهینامه رانندگی رو هم بین المللی کن تا 1 سال می تونه باهاش رانندگی کنی. فقط روزهای آخر برو دنبالش. یک روز بیشتر کار نداره.
حتما گواهینامه بین المللی رو بگیر. چون موقع IRD باید دو تا مدرک نشون بدی. یکی پاسپورت و دیگری گواهینامه بین المللی

عکس مبدل و قیمتش رو تو این آدرس ببینید.
http://www.dicksmith.co.nz/adaptors-power-supplies/korjo-reverse-adaptor-aa01-dsnz-m7585

اگر خونه یا اتاق رزرو کنید و پول بدید براتون رزرو می مونه.

بقیه دوستان:: حتما LinkedIn داشته باشید. من دو تا از مصاحبه هامو خودشون بهم زنگ زدند و گفتند از روی LinkedIn پیدات کردیم. بنابراین داشته باشید. اینجا هم که اومدید سریعا سیم کارت بگیرید و شماره تلفن و آدرس خودتون رو در LinkedIn قرار دهید و پروفایل خودتون رو Public برای همه بزارید تا شماره هاتونو ببیند.

در رابطه با سیم کارت هم نکات خوبی هست. می تونید شماره های رند داشته باشید.

الهام 1392/04/17 ساعت 20:09

تشکر خیلی عالی بود...

خواهش می کنم الهام جان :)
/حسین

لیلا 1392/04/17 ساعت 20:20

خدای یک ویزای تپل اجرت دهاد ای شیخ !
@ مجتبی :: ممنون از شما هم ... شما دو تا مصاحبه توی ایران داشتین یا نیوزیلند؟!

اجرکم عند الافیسر :)
/حسین

مهتاب 1392/04/17 ساعت 20:20

ممنون حسین جان

شرایط فروش ویزای رزیدنت بعد از مصاحبه کی منتشر میشه؟؟

خواهش می کنم مهتاب جان
انشالله در چاپ بعدی کشکول به اون هم می پردازیم :)
/حسین

آرش 1392/04/17 ساعت 20:23

با اجازه من می خواستم 2 تا نکته رو عرض کنم:
1) ویزای اقامت با پول هم قابل خریدن است (از طریق مهاجرت به صورت سرمایه گذاری در نیوزیلند)
2) در سکیوریتی چک خیلی چیزا چک می شه که من همش رو نمی دونم ولی این موارد رو می دونم که مورد بررسی قرار می گیرند:
- نداشتن سابقه بزهکاری در کشور مقیم
- نداشتن سابقه بزهکاری در کشورهایی که بیش از 3 ماه در آنها اقامت داشتید
- نداشتن رکورد خلافکاری در کشورهایی که توافقنامه به اشتراک گذاشتن اطلاعات امنیتی رو با نیوزیلند امضا کردند (مثل استرالیا و سایر کشورهای Common Wealth)
- نداشتن رکورد برای معاملات مشکوک و خلاف قوانین بین المللی از جمله تحریمهای سازمان ملل در گمرکات کشورهایی که به نیوزیلند در معاهده های پیگیری مجرمین اطلاعات می دن.

ممنون آرش جان از اطلاعات خوبت
/حسین

علی 123 1392/04/17 ساعت 20:44

چند تا عرض مهم:
در مورد ایمیل زدن به محل کار استثنا هم وجود داره (نمونه زنده ش خودم که بعد از اون همه استرس آخرش به محل کارم ایمیل نزدند احتمالا از بس که مدارکم زیاد و محکم بود)
تحت هیچ عنوان به آفیسر دروغ نگین و مدرک سازی هم نکنین مگه بخواید از پروسه مهاجرت برای همیشه دست بکشید.
از زدن ایمیلهای مکرر جدا و اکیدا خودداری کنید و سعی کنید در یک ایمیل چند مطلب مهم رو با هم در پاراگرافهای جداگانه مطرح کنید. (خودم در کل پروسه دوساله, هفت هشت تا ایمیل بیشتر رد و بدل نکردم)
اگرچه خیلی جالب انگیز به نظر می آد, اما تحت هیچ عنوان توی فیسبوک و از طرق دیگه سعی نکنین با آفیسر سر دوستی رو باز کنین.

علی 123 1392/04/17 ساعت 20:54

آقا مجتبی::: این مبدل پریز برق حدود 17 دلار قیمتشه! یعنی پریزهاشون برای دستگاههای ما مبدل می خواد, باید بخریم با خودمون بیاریم؟

مهتاب 1392/04/17 ساعت 22:34

علی 123 عزیز به پیشنهاد جنابعالی پروفایل لینکدینم تکمیل شد :)

داریوش 1392/04/17 ساعت 22:40

فدای خودت و کشکولت که ازش در بیرون میاد.

سرت سلامت داریوش جان :)
/حسین

مسعود.ک 1392/04/17 ساعت 23:25

خیلی ممنون عالی بود اما مورد منو و آزاده خانم تو آیتم ها نبود :
آیا ممکن است آفیسر داشته باشین اما هیچگونه تماسی حتی پس از ورود به ماه دهم پس از لاج از طرف ایشان گرفته نشود؟! در این صورت Applicant چه کار بایستی کند :(

مخلصیم مسعود جان
بنظرم بهانه ای پیدا کن و از طریق آخرین نفری که تماس ایمیلی داشتی آفیسرت را پیدا کن. شناختن آفیسر حق مسلم ماست!
/حسین

سینا 1392/04/18 ساعت 01:29

مرسی آزاده خانم از راهنماییتون

منم عضو لینکدین شدم و پروفایلم رو تکمیل کردم. البته بازهم جای کار داره. چطوره همه با هم توی لینکدین کانکت بشیم؟ مزیتی داره؟

با شناخت و آشنایی در این سطح که ما از هم داریم قطعا مزیت داره.
تردید در آنجایی است که آیا بهتر است با افراد کاملا غریبه کانکت شویم یا خیر. حتی در آنجا هم خیلی ها توصیه مثبت دارند
/حسین

لیلا 1392/04/18 ساعت 08:55

برای افراد جویای کار واجب موکد است که پروفایل کاملا باز داشته و هر کی از راه رسید را کانکت کنند (در لینکد این) (نقل از blueskyresume)

سینا 1392/04/18 ساعت 09:18

امروز لینکدین من یک مرض عجیب گرفته. وقتی یوزر و پسوردم رو می زنم گیر میده که باید دو کلمه داخل تصویر رو تایپ کنی تا من بفهمم شما روبات نیستی. مشکل اینجاست که تصویری وجود نداره! کسی راهی به فکرش نمی رسه؟

کتایون 1392/04/18 ساعت 09:32

@ آقا سینا::: با ف ی ل ت ر ش ک ن امتحان کردید؟

آیه:
و ویل للغیر العضو من لینکدین (سوره کاریابی).
و وای بر کسانی که در LinkedIn عضو نیستند.

تفسیر:
تعجب میکنم از بچه هایی که به قدرت لینکدین شک دارن. شما اگه سبزی فروش توی کوچتون هم هستین باید اونجا باشین.
من خودم دو تا آفرم رو از اونجا گرفتم.
قدرتی که Social Network ها داره رو دست کم نگیرید.

چند نکته مهم در رابطه با تاثیر گذاری بهتر پروفایل لینکدین:

1-از عکس پرسنلی حرفه ای استفاده کنید
2-آدرس لینکدین مخصوص به خودتون رو داشته باشید که بتونید راحت توی ایمیل ها تون ذکر کنید یا به دیگران بدید
3-آدرس لینکدینتون رو توی رزومه، ایمیل و از این قبیل بیارید
4-هر چه بیشتر Recommendation داشته باشید بهتره
5-پروژه ها و دوره های آموزشی را با تفصیل هر چه بیشتر ذکر کنید

/حسین

راستی
بچه هایی که رفتن یا در حال رفتن هستن:
امکانش هست بگین چقدر سرمایه با خودتون بردین یا میبرین؟
یا اینکه ریز خرج هایی که اون اول وارد میشید رو توضیح بدین.
مثلا هزینه تاکسی، هتل، اجاره خونه و ...

اطلاعات خیلی مهمی هستن.
باید یه براورد داشته باشیم.

ممنون

حسین 2 1392/04/18 ساعت 09:56

حسین جان اگه زحمتی نیست سطر "آمادگی آیلتس همسر را از کی شروع کنیم؟" رو با فونت 100 بنویس .... ای خدا 7000 دلار مگه کمه
آقا مجتبی : با توجه به اینکه سیم کارت خیلی ضروریه در بدو ورود میشه بهترین سیم کارت که در بدو ورود میشه خرید و سرویس دهی بهتری داره و یا هزینه بهتر معرفی کنی که دیگه ادم شمارش عوض نشه
آقا منم شدیدا با اد کردن اکانت های linkedin مخصوصا دوستایی که تو یک رشته هستند موافقم ... میتونیم هممون به حسین آدرسش رو ایمیل کنیم

حسین جان اون زمانا امکانات نبود مجبور شدیم با فونت 10 بنویسیم :)
فکر خوبیه. دوستانی که تمایل دارید یه ایمیل به آدرس two.migrators@live.com بفرستید و خودتون رو معرفی کنید و آدرس لینکدینتون رو بدید تا بیام سراغتون
/حسین

مجتبی 1392/04/18 ساعت 10:01

به علی 123: آره خیلی این مبدل الکی گرون هست . البهته بقیه چیز ها هم همین طور. خودت رو آماده کن پسر جان !!!
بهتره هست که همون جا پیدا کنید. ولتاژ برق فرق نمی کنه اما شکل سوکت فرق می کنه.
اگر همون جا توی لاله زار بگردید قطعا پیدا می کنید. استرالیا و نیوزلند مثل هم هست .پس وقتی می رید خرید کنید بگید برای استرالیا می خواهید. چون خیلی نیوزلند رو نمی شناسند.

به لیلا :: از ایران من نتونستم مصاحبه بگیرم. من اینجا مصاحبه داشتم. پیشنهاد می کنم به جای اپلای کردن و یه عالمه جواب رد گرفتن، وقتتون رو بزارید روی جاب دیتیل ها و سعی کنید برای هر شغلی ، یک رزومه و یک کاور لتر داشته باشید. چون بعد از یه مدتی برای همه کار شروع می کنید اپلای کردن. البته می دونم که کارها مرتبط با هم هست اما هر شغلی نیاز های خودشو فقط نگاه می کنه.

سینا 1392/04/18 ساعت 10:37

کتایون خانم :: ممنون. مشکل همونی بود که گفتین. یعنی عمراً به فکرم می رسید. ظاهراً کل سایت آزاده و فقط اون تصویر امنیتی ف ی ل ت ر ه. جل الخالق

هادی 1392/04/18 ساعت 10:42

سلام دوستان من یه سوال دارم.

من لاجمنت رو در ماه می انجام دادم وانتظار میرود که تو دسامبر آفیسر دارم شم. من الان ایران کار می کنم ولی یه جاب آفر از کشور سنگاپور گرفتم و در این کار حداقل باید 2 سال بمونم از لحاظ حرفه ای و اخلاقی. می خواستم بدونم آیا اگه من PR بگیرم برای نیوزیلند حتما باید بلافاصله بعد 3 ماه اونجا مستقر شم؟ نمیشه لندینگ کنم و بعد برگردم سنگاپور ادامه کار بدم؟ یه چیزایی در مورد Double Tax Agreement شنیدم که سنگاپور هم جزو اون کشورهایی هست که این اگریمنت رو با نیوزیلند داره ... و یکی از شرطهای تعهد به نیوزیلند رکورد مالیاتیه آیا این قضیه DTA اینجا راهگشا است؟ کسی در این مورد اطلاعاتی داره؟

علی 123 1392/04/18 ساعت 11:03

آقا مجتبی ممنون، میشه یه لیست از لوازمی که بهتره با خودمون بیاریم، مثل همین مبدل پریز برق، برام بنویسین خیلی ممنون میشم.

آقا هادی::: در مورد کار در سنگاپور به آفیسر چیزی نگید.

آقا این لینک منه:
http://ir.linkedin.com/pub/omid-kaveh-rad/36/652/476/

متظریم

در ضمن اگه تو صفحات همدیگه مشکلی دیدیم، به هم گوشزد کنیم با پروفایل غنی تری داشته باشیم.

و پیشنهاد میشه به نویسنده های وبلاگ:

اگر بتونین مقالاتی رو ترجمه کنید که پروفایل رو چطور تنظیم کنیم، خیلی عالی میشه

از مقالات وارده استقبال می شود :)
/حسین

هادی 1392/04/18 ساعت 11:30

آقا علی 123:: یعنی چطور چیزی نگم؟ من اگه برم موقع مصاحبه اونجا خواهم بود .. اصلا بودن و کار کردن در اونجا تاثیر مثبت می تونه در PR گرفتن داشته باشه؟

کار کردن در comparable labour market و هم چنین کار در شرکت های multinational یک مزیت عمده محسوب میشه
/حسین

ناهید 1392/04/18 ساعت 11:57

دستت درد نکنه حسین جان بابت فوت های کوزه گری که نوشتی ..سوالاتی که توی این مدت برای همه پیش میاد..و سر جمع کردنش یک جا عالی بود

تجربه شخصی من این بود که خانوم لیتل واقعا بعضی جاها چیزی رو از من خواست که قبلا فرستاده بودم ..بعضی جاها براش توضیح دادم که مگه این رو دوباره می خای؟بعد نظرش رو عوض کرد..
به محل کارم بعد از 8 ماه میل زد , افیسر ها واقعا متفاوت عمل می کنند..ادم نباید زیاد به پروپاشون بپیچه..

لطف داری ناهید جان. کم پیدایی؟ :)
/حسین

سینا 1392/04/18 ساعت 11:58

اینم لینک منه:
http://www.linkedin.com/pub/sina-morshedi/11/775/498

یک کلبه خرابه ای هست، حتماً تشریف بیارید

منزل امید کاریابیه :)
/حسین

هادی 1392/04/18 ساعت 13:04

حسین :: مرسی می تونی راهنمایی کنی اینکه اگه PR گرفتم و لندینگ کردم آیا حتما باید نیوزیلند بمونم؟ من یه چیزایی در مورد Double Tax Agreement خوندن برام مبهم بود. در این مورد اطلاعاتی دارید؟

اگر ویزای رزیدنت بگیری و در نیوزلند اقامت کنی، بعد از 2 سال میتونی درخواست ویزای pr کنی و در صورتیکه در طول این 2 سال حداقل 1 سالش رو در نیوزلند بوده باشی، ویزای pr را میگیری و تمام. بعد از گرفتن pr هیچ محدودیتی دیگری نخواهی داشت.
در مورد Double Tax Agreement هم به لینک زیر مراجعه کن که حاوی 18 پست از فروم enz است که راجع به این موضوع بحث کرده اند:
http://www.google.co.nz/cse?cx=partner-pub-3014167868888894%3A2229147608&ie=UTF-8&q=%22Double+Tax+Agreement%22&sa=Search#gsc.tab=0&gsc.q=%22Double%20Tax%20Agreement%22&gsc.page=1

/حسین

kian 1392/04/18 ساعت 13:12

سلام بر شیخ و مریدان
این لینک پروفایل لینکد این بنده هست ...ممنون میشم تشریف بیارید
http://nz.linkedin.com/pub/amin-kian/26/5b5/78/
هم اکنون نیازمند endorse های شما هستم ..
مخصوصن در زمینه web development ، Mysql Joomla

سلام کیان جان
مومنان کیان را دریابید :)
/حسین

سینا 1392/04/18 ساعت 13:18

من یک سوال دارم. endorse دقیقاً یعنی چی؟ آیا ما می تونیم کسی رو که به اندازه کافی نمی شناسیم endorse کنیم؟ مسئولیتی نداره؟

یعنی اینکه شما تایید می کنید طرف این مهارت را داراست.
از نظر حقوقی کسی نمیتونه شما را تعقیب کنه. از جنبه کاری و اخلاقی خب موضوع متفاوته
/حسین

روزبه 1392/04/18 ساعت 13:23

این هم لینکداین من:

http://ir.linkedin.com/pub/rouzbeh-ghirizadeh/52/6a2/759/

علی 123 1392/04/18 ساعت 13:24

دوستان به نظر شما منطقیه که برای یک کشور 4.6 میلیونی که به طور رسمی اعلام می کنه که اکثر مشاغل هیچوقت تبلیغ نمی شن، سایت seek تعداد شغلهایی که از زمان به وجود اومدنش درش ثبت شده به بیش از 24 میلیون و هفتصد هزار برسه؟

ساختار این لینک رو ببینید:
http://seek.co.nz/apply/24786679

عددی که در انتهای این لینک MVC نوشته شده در حقیقت یک شماره سریاله که در برنامه نویسی به جای id قرار می گیره و هر بار که شغلی رو در سایت اضافه می کنن به طور خودکار یکی یکی زیاد میشه و هر بار هم که دنبالش بگردی با این شناسه پیداش می کنی. این عدد روز اول از 1 شروع شده و کم کم زیاد شده تا به این عدد بزرگ رسیده (اگه قالب کد بندی خاصی رعایت نشده باشه که اینطور هم به نظر نمی رسه). در این مورد خاص اکشن ِاپلای برای شغل با شناسه 24786679 فراخوانی شده. این عدد بسیار بزرگ می تونه دلیل بسیار محکمی برای پوچ بودن اکثر مشاغل تبلیغ شده در سایت seek باشه. مشاغل تکراری که آقا بابک می گفتن رو به راحتی میشه توجیه کرد که این مشاغل در حقیقت با روش خاصی در Entity Framework به راحتی Seed میشن و حتی کار کنان Seek این زحمت رو نمی کشن که بشینن و تک تک اینها رو ثبت کنن. پس اگه از Seek جواب نمی گیرید چندان نگران کننده نیست.

دوستان اگر کسی میخواد منو Endorse کنه، روی اسکیل های زیر انجام بده:
HTML5 و HTML
CSS3 و CSS
User Interface
Photoshop


ممنون

در ضمن دوستان نمونه کارای منو میتونن اینجا ببینن:
http://oreallove.deviantart.com/
که برای endorse مطئن بشن

نظرات هم فراموش نشه

علی 123 1392/04/18 ساعت 13:53

حالا اینقدر همدیگه رو Endorse می کنین و مصاحبه هاتون شبیه همه که تابلو میشین گروهی دارین به هم کمک می کنین ها

اصن یه وضی :D
/حسین

حسین 2 1392/04/18 ساعت 14:16

علی 123 : آقا بگذار بدونن آفیسرا خوب... مگه بده
هر چند من توصیه می کنم دوستان به حسین ایمیل بزنن و آدرس لینکد این بدن ... این روش بهتره تا تو سایت اعلام بشه

کتایون 1392/04/18 ساعت 14:44

@ علی آقای 123::: خوب مگه بده؟ میدونن ما چقدر به همدیگه وابسته هستیم و دلشون نمیاد به ما ویزا ندن...

@مسیو امید راد::: من دیگه نمیدونم... همه رو endorsed کردم رفت پی کارش

آگهی بازرگانی::: 1 بار Add کنید، 20 بار endorsed شوید... تازه اگر متن ریکامند هم بفرستید recommand هم میکنم چون الان خیلی گیر فایل مصاحبه ام هستم و نمیرسم براتون متن بنویسم

@کتایون:: خیلی ممنون،
ماشالله چه ولخرجین، آفرین

طیبه 1392/04/18 ساعت 15:20

آزمون آیلتس دانشگاه آزاد 17 آگوست به 29 آگوست موکول شد! ثبت نام اواخر تیرماه.

روزبه 1392/04/18 ساعت 15:33

@کتایون

یه مثل قدیمی هست که میگه از هردست endorse کنی از همون دست endorse میگیری :) یا مثلا تو endorse میکن و در دجله انداز که ایزد در NZت دهد باز

کتایون 1392/04/18 ساعت 15:52

@ مسیوان امید راد و روزبه::: قابلی نداشت و دست شما هم درد نکنه

دوستان 1 سوال... این عبارت One quarter of 2 bedroom houses rent for more than: که در بالای ستونهای این لینک نوشته یعنی چی؟! منظورش از One quarter چیه؟
http://www.enz.org/house-rents-auckland-central.html

من دیدم که مثلا مینویسند 1/2 F2 که یعنی خونه ای که 2 تا اتاق داره (که یکی اش آشپزخونه است) و 1/2 هم یعنی سرویس... ولی معنی 1/4 چیه؟!
ممنون

داریوش 1392/04/18 ساعت 16:30

علی 123 عزیز:
اتفاقا من فکر میکنم اگر بدونن که ما ارتباطات خوبی داریم و اطلاعاتمون رو شر میکنیم بد که نیست خوب هم هست. این نشون میده ما sociable هستیم.به هر حال ما از یه جایی باید بتونیم اطلاعات درست کسب کنیم و به روز بشیم.

سینا 1392/04/18 ساعت 16:43

حسین جان اگر فکر می کنی گذاشتن لینک لینکدین در وبلاگ ممکنه اثر منفی داشته باشه زحمت بکش کامنتهای حاوی لینک رو حذف کن.

تصور نمی کنم مشکلی داشته باشه
در هر حال اختیار با خودتان، اگر دوست داشتید حذفش می کنم
/حسین

مسعود.ک 1392/04/18 ساعت 18:01

سلام:
من به توصیه حسین، پاپی خانم چاو شدم اونم تو جواب نوشت:
Your case officer is Svar Barrington. You may email him at for an update on your application.

حالا ایمیل بزنم به آقای Svar ؟این آقا همونی نیست که به یکی از بچه ها گفته بود من تا آخر جولای هستم و دارم از اینجا میرم؟ کی دیگه آفیسرش آقای Svar هستش؟

خب یک قدم جلوتر رفتی
بله ایشون همون آق سوار معروفه :)
یه نگاه به جدول ما بینداز
/حسین

رامین 1392/04/18 ساعت 18:15

توی ایمیلهایی که آفیسر من برام میفرسته شماره تلفن نیست ! آیا این به این معنی است که ایشون دفتر لندن تشریف ندارند؟
راه ارتباط تلفنی با این جور آفیسرها به نظرتون چیه؟ آیا به دفتر لندن تماس بگیریم و بگیم با فلانی کار داریم موردی نداره؟

چرا از خودش نمی پرسی؟
/حسین

رضا 1392/04/18 ساعت 18:17

دوستان، یک مدتی نبودم فرصت نشد عرض ارادت کنم.
در مورد نکات ساخت پروفایل لینکدین یک PDF خوب 16 صفحه ای از link humans دارم که اگه به دردتون می خوره بگید یک جوری براتون بفرستم.
چندتا مستند (یکیش در مورد آشپزی) هم هست که سایزشون بزرگه.

طرز تهیه پروفایل خوشمزه هم داره؟ :)
/حسین

رامین 1392/04/18 ساعت 20:03

به آقای حسین ::
باید 1000 تا ایمیل بزنم که یکیش را جواب بده . تازه ایمیل بزنم بهش بگم چطوری میتونم باهات تلفنی صحبت کنم ؟؟!!
من فکر میکنم که بصورت پارت تایم کار میکنه . اینم شانس ماست از آفیسر دار شدن فکر کنم آقای علی 2170 یک جانشین پیدا میکنه بعد از اینکه ویزاش بیاد . اونهم منم

نفوس بد نزن پسر :(
چرا شماره را از یکی از بچه های هم آفیسری نمی پرسی؟ شماره تلفن اونها برای ما که مشتری شان هستیم سکرت نیست
راستی اسمت رو توی جدول ندیدم
/حسین

لیلا 1392/04/18 ساعت 21:08

چه خبره بابا ... همه که IT و نرم افزارن اینجا !!!

مهتاب 1392/04/18 ساعت 22:28

سلام دوستای گلم :)

من تصمیم گرفتم بی خیال دنیا بشم ... ببینم تصمیمم تا کی دوام میاره :)

تصمیم درستی گرفتی :)
/حسین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.