دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مرجع کامل کاریابی-قسمت سوم

ادامه از قسمت دوم


1-16 (آمادگی برای مصاحبه)

·         اگر برای مصاحبه آماده می شوید باید مواردی را در نظر بگیرید. ابتدا باید محل دقیق شرکت را پیدا کنید و مطمئن باشید که حداقل 10 دقیقه قبل از مصاحبه آنجا خواهید بود. حتما شماره تماسی از شرکت به همراه داشته باشید تا اگر به هر دلیل دچار تاخیر شدید به آنها اطلاع دهید

·         با توجه به سطح و مهارت خود در زبان، تمرین مکالمه انگلیسی قبل از مصاحبه را فراموش نکنید

·         تنهایی به محل مصاحبه بروید تا اعتماد بنفس و آرامش خود را نشان دهید

·         یک کپی از رزومه خود و حتی الامکان نمونه ای از خروجی و محصولات خود به همراه داشته باشید. این نشان دهنده نظم و سازمان دهی شماست

·         برخی سئوالات مصاحبه عمومی و برخی اختصاصی و بر مبنای رزومه شما پرسیده می شود. سعی کنید با عبارات و جملات حرفه ای به زبان انگلیسی در پاسخ به سئوالات مصاحبه آشنا شوید ولی از حفظ کردن آنها پرهیز کنید

·         پوشش و لباس روز مصاحبه باید رسمی و در عین حال نشان دهنده چابکی شما باشد بخصوص اگر قرار است در این موقعیت شغلی سر و کار زیاد با مشتریان داشته باشید

·         اگر خانم هستید و موهای بلندی دارید بهتر است آنها را ببندید. این موضوع نشان دهنده باز بودن شما و پنهان نکردن چیزی است

·         اگر عضو شبکه های اجتماعی مثل ف.ی.س.ب.و.ک هستید مطمئن باشید کنترل مناسبی در دسترسی افراد به پروفایل و محتوای مربوط به خود گذاشته اید. در واقع اغلب کارفرمایان پروفایل شما را چک خواهند کرد و لذا لازم است یک نمای حرفه ای از خود پیش ایشان به نمایش بگذارید


1-17 (مصاحبه-در بدو ورود)

·         در بدو ورود به مصاحبه ممکن است علاوه بر احوال پرسی اولیه با سئوالاتی از این قبیل مواجه شوید: آیا راحت شرکت را پیدا کردید و مشکلی در رسیدن به اینجا نداشتید؟ آیا چای یا قهوه میل دارید؟ چطور با شرکت آشنا شدید و برای این موقعیت شغلی اقدام کردید؟


1-18 (مصاحبه-رفتار و منش)

·         قبل از مصاحبه خود را بصورت ملایم خوشبو کنید

·         در طول مصاحبه آرام، بدون استرس و با اعتماد بنفس باشید. در شروع و در طول مصاحبه نفس های عمیق بکشید

·         یکی از دلایل عدم موفقیت در مصاحبه، نگاه به پایین و ایجاد نکردن ارتباط چشمی مناسب و متقابل با مصاحبه کننده است

·         حالت نشستن روی صندلی باید مناسب باشد. نه خمیده و نه لم داده، بلکه باید بصورت راست قامت باشد در حالیکه دست ها روی میز قرار گرفته اند. هر وقت قصد پاسخ به سئوال را دارید کمی به جلو متمایل شوید و هر وقت پاسختان کامل شد به حالت قبلی برگردید تا سیگنال مناسبی به مصاحبه کننده داده باشید

·         توصیه می شود مودبانه از پذیرفتن چای یا قهوه پرهیز کنید تا ریسک ریخته شدن آنرا به حداقل برسانید. در صورت لزوم فقط تقاضای آب کنید


1-22 (مصاحبه-ویژگی های فردی)

·         وقتی در مصاحبه از شما پرسیده می شود که درباره خودتان بگویید می توانید راجع به سن، مدرک تحصیلی، علاقمندی ها و سوابق ورزشی و از این قبیل بگویید

·         احتمالا از شما سئوال می شود که در دانشگاه چه چیزی آموخته اید، راجع به چه چیزی نگران هستید (نه فقط نگرانی های شخصی) و اینکه از نظر شخصیتی چگونه فردی هستید


1-23 (مصاحبه-اشتباهات رایج)

·         یک اشتباه رایج در پاسخ به سئوالات مصاحبه، کوتاه بودن بیش از حد آنهاست. هر پاسخ باید بین 20 ثانیه تا 2 دقیقه طول بکشد

·         اشتباه دیگر تکرار عبارات و جملات رزومه در مصاحبه است

·         هنگام بیان مهارت های خود شرح دهید چگونه آنها قابل انتقال به موقعیت های واقعی زندگی و حل مشکلات هستند و صرفا به لیست کردن دانسته ها نپردازید

·         وقتی راجع به نگرانی ها از شما سئوال می شود سعی کنید پاسخی مختصر و کوتاه و مرتبط با حرفه شغلی ارائه دهید و از پاسخ های مفصل و نامرتبط پرهیز کنید

·         وقتی از شما راجع به آمال شما از استخدام در شرکت پرسیده می شود، بهترین فرصت برای نزدیک نشان دادن خود به اهداف کارفرماست. از ارئه اهداف نامرتبط با سازمان کارفرما پرهیز کنید و بر ایجاد ارتباط کاری خوب و جا افتادن و یاری رساندن به اهداف شرکت تاکید کنید


1-25 (مصاحبه-سئوال از نقاط قوت و ضعف)

·         سئوال درباره نقاط قوت فرصت طلایی جهت معرفی خود بعنوان بهترین انتخاب برای موقعیت شغلی مورد نظر است. از بیان مواردی که مدرکی از پیشینه شغلی دال بر اثبات آنها ندارید، پرهیز کنید

·         مصاحبه فرصتی برای فروش توانمندیهای شماست، لذا تواضع و فروتنی نکنید و قابلیت های خود را محکم، مستقیم و با اعتماد بنفس ارائه کنید و از جملاتی از قبیل "فکر کنم اینگونه هستم" پرهیز کنید

·         اگر از دلیل انتخاب دانشگاه از شما پرسیده شد، بر دلایل آکادمیک و علمی تکیه کنید و آنرا تصمیم خود معرفی کنید و نه تحمیل والدین یا شرایط دیگر

·         اگر راجع به نقاط ضعف شما پرسیده شد هرگز آنرا بدون جواب نگذارید و در عوض تلاش کنید از آن برای بیان نقاط قوت خود استفاده کنید(اگرچه ظاهرن یک عیب هستند)، از قبیل اینکه من خیلی کمال گرا هستم و انتظار دارم همه چیز بدون عیب و نقص باشد

·         وقتی از شما راجع به اوقات فراغت پرسیده می شود، منظور سنجش مهارت های قابل انتقال شما به محیط کار است. بطور مثال عمکرد خوب به عنوان بازیکن یک ورزش گروهی نشان دهنده پتانسیل هماهنگی در کار تیمی در محیط کار است. پیشنهاد این است که در پاسخ این سئوال بصورت ویژه پاسخ خودتان را بدهید بنحوی که توانایی شما را از دیگر کاندیداها متمایز کند. از گفتن جملات عمومی از قبیل علاقه به سفر یا مطالعه پرهیز کرده و در عوض به نوع مشخصی از سفر یا مطالعه موضوعات خاص اشاره کنید و حتی الامکان شخصیتی را از خود به نمایش بگذارید که در راستای نیازمندی های شرکت باشد


1-28 (مصاحبه-یک نمونه خوب)

·         در گفتگوی بین دو نفری که با یک جوینده کار مصاحبه کرده اند موارد ذیل به عنوان نقاط قوت وی ذکر می شود:

·         وی پیشاپیش بازار را بررسی کرده و نقش و موقعیت شرکت را در بازار و در میان دیگر رقبا می شناسد

·         او وبسایت شرکت را بصورت کامل بررسی کرده و می داند که شرکت با چه طیفی از مشتریان در ارتباط است

·         وی نشان داد که دارای اعتماد بنفس است و هر آنچه را ادعا می کند با ذکر دلایل، آمارها و فکت ها تایید و پشتیبانی می کند

·         همچنین توضیح داد چگونه تجربه کاری و دانش حرفه ای اش در راستای نیاز شرکت است

·         بسیاری از جویندگان کار روی کاغذ بسیار عالی بنظر میرسند ولی در مصاحبه نمی توانند خود را بعنوان فرد مناسب شغل پیشنهادی نشان دهند


ادامه دارد...


پی نوشت: با توجه به مسافرتی که در پیش دارم، انشالله قسمت چهارم را سه شنبه هفته آینده خواهم گذاشت

نظرات 84 + ارسال نظر
حمیدرضا 1392/07/23 ساعت 22:53

عالیه بود منتظر قسمت بعدی می باشم، باتشکر

آرمان 1392/07/23 ساعت 23:15

حسیت جان ویزا مبارک باشه. ایشاالا سفید بختت کنه

زهرا 1392/07/24 ساعت 08:23

سلام دوستان من جمعه ظهر با مکسین مصاحبه دارم میشه اگر کسی وقت داره و میتونه با من یک مصاحبه آزمایشی بکنه. شمارم: 09125658577 واقعا ممنون میشم.

مسعود.ک 1392/07/24 ساعت 10:11

@آزاده:
خبری ازتون نیست ،از NSC چه خبر ؟

الهام 1392/07/24 ساعت 10:28

واقعاً اگه آدم به زبان تسلط داشته باشه دیگه هیچ نگرانی نیست...هم اعتماد به نفسش بالا می ره و هم از پس هر مصاحبه ای بر میاد...مگه توی ایران مصاحبه نداشتیم؟!...هم سئوال تخصصی و هم روانشناسی...تازه اون موقع صفر کیلومتر هم بودیم ولی با اعتماد به نفس از پسش بر میومدیم...حالا اونجا هم اگه به زبان مسلط بشیم راحت از پسش بر میاییم.

سمیرا 1392/07/24 ساعت 13:50

زهرا جون به سلامتی، موفق باشی باهات تماس میگیرم

علی 123 1392/07/24 ساعت 18:10

حسین آقا ممنون, تا اینجا تقریبا نصف فایلهای صوتی کمبریج رو خلاصه سازی و به نحو زیبایی بیان کردید. متشکرم و می دونم زحمت زیادی داره و دارین جور همه مون رو می کشین.

ناهید 1392/07/25 ساعت 11:05

ممنون حسین جان از مطلب خوبت :: اگه در تهیه مطالب امکان همکاری ما هست به من خبر بدید ..شاید ما هم بتونیم کاری انجام بدیمم..

سالار 1392/07/25 ساعت 11:40

مثل همیشه مطالبت کاملا" مفید و خوبه دستت درد نکنه

[ بدون نام ] 1392/07/25 ساعت 13:27

تو EOI قسمت work experience حد اکثر چندتا سابقه کار می شه add کرد؟؟

سمیرا 1392/07/26 ساعت 01:00

حسین آقا دستت درد نکنه خیلی عالی بود. سفر خوبی داشته باشید.

@ نرجس جون خبری از مکسین نشد؟ ازش پیگیری نکردی؟ خیلی کند شده

علی 123 1392/07/26 ساعت 07:57

شماره 55 مجله لینکز دیشب منتشر شده:
http://www.ssnz.govt.nz/publications/LINKZ_issue55.pdf

علیh 1392/07/26 ساعت 08:09

دوستان من 18 سپتمبر سلکت شدم الان 18 اکتبر هنوز برام ITA نیومده... معمولا چقدر طول میکشه ؟؟؟؟؟

حسین 2 1392/07/26 ساعت 12:22

دوستان مصاحبه من لحضاتی قبل تموم شد ، فقط کیفیت صدا اصلا خوب نبود که باعث میشد بارها ازش بخوام تکرار کنه ، اما تو پاسخش اصلا مشکلی نداشتم ..
امیدوارم که نتیجه مثبت باشه
با تشکر مجدد از حسین آقا ، حمیدرضا و آقا مسعود

حمیدرضا 1392/07/26 ساعت 13:08

@ حسی ۲ عزیز منتظر شنیدن خبرهای خوبی از شما هستم.
اینهم کلی انرژی++++++++++++++++++++++++ برای منتظران نتیجه مصاحبه، دعوتشدگان به مصاحبه و سایر دوستان.
@علی h: همین روزها ITA شما به دست شما میرسد، با نگاه به جدول ما حدود زمان قابل محاسبه است.

مسعود.ک 1392/07/26 ساعت 14:22

@حسین 2: خسته نباشی.یکم از نحوه سئوال پرسیدن بگو همون طوریه که ما خودمون از هم میپرسیم یا پیچیده تر صحبت میکنن؟
@زهرا: مصاحبه شما چطور بود؟

حسین 2 1392/07/26 ساعت 14:38

خوب مکسین فوق العاده تند صحبت میکنه. با اینکه من تو شنیداری روز قبلش خیلی تمرین کرده بودم باز باعث میشد هی ازش سوال کنم و بیشترش بخاطر کیفیت تماس بود. اما اصلا مسیله شوخی نبود تقریبا همه سوالها رو از من پرسید . 1 ساعت تمام طول کشید
توصیه میکنم جمعه ها مصاحبه نذارین ،شایدم ربنی نداشته باشه اما دوستان دیگه راحت تر بودن تو روزای غیر جمعه
در کل باید خیلی تمرین کرد خصوصا کسانی که با مکسین مصاحبه دارن

علی 2 1392/07/26 ساعت 20:17

@ حسین 2 : به جماعت منتظرین خوش آمدید ! این جمعه سه هفته شد ! شاید تا جمعه بعد ...

زهرا 1392/07/26 ساعت 23:35

سلام، بالاخره مصاحبه منهم انجام شد، من فقط چون بعدش مهمون داشتم دیر اومدم اینجا. در مجموع بد نبود از خودم راضیم چون اصلا حول نشدم و با آرامش صحبت میکردم هر سوال را دقیقا دو بار میگفت تا من میفهمیدم چی میگه، 50 دقیقه هم طول کشید خیلی از سوالها رو هم نپرسید ولی مثلا پرسید با اکلند چه آشنایی داری.
الان فکر کنم بیشتر منتظرین با مکسین هستند نه؟

زهرا 1392/07/26 ساعت 23:36

راستی میخواستم از همه دوستانی که با من مصاحبه و کمک کردند خیلی تشکر کنم.

سمیرا 1392/07/27 ساعت 01:50

حسین ٢ و زهرا خسته نباشید، براتون یه ویزای PR تپل آرزو میکنم، روز به روز به منتظران مکسین اضافه میشه ورودتون رو به مرحله سماق مکیدن تبریک میگم

آزاده 1392/07/27 ساعت 08:42

سلام دوستان عزیر بالاخره من برگشتم!

@ زهرا و حسین2

خیلی مبارک باشه با ارزوی بهترین نتیجه ها

@ طیبه

مرسی طیبه جون من رفته بودم هیمالیا بست نشسته بودم ویزاتون هم مبارک باشه

@ مسعود.ک

مبارکه!!! من فعلاً خبری ندارم. کلاً کلیر که نیست افیس یه دو ماهی نمی دونم رفته مرخصی رفته ماموریت واقعاً نمی دونم. من هم امروز از تاریخ لاجمنتم یک سال و یک هفته گذشته

علی 123 1392/07/27 ساعت 09:00

حسین 2 عزیز و زهرا خانم::: براتون آرزوی موفقیت می کنم. دیگه از اینجا به بعد بسپرید دست خدا و استرس رو کنار بذارید انیشاءا... هرچی که خیرتون درش باشه براتون رقم می خوره.

ماریا 1392/07/27 ساعت 10:23

@ حسین آقا
ممنون بخاطر این زحمتی که میکشین. اطلاعات مفیدیه.

@حسین 2 و زهرای عزیز
امیدوارم بهترین نتیجه رو بگیرید.

@آزاده خانم
رسیدن بخیر. نبودتون اینجا احساس میشد.

Lara 1392/07/27 ساعت 12:24

سلا به دوستان خوب وعزیز،
منم بالخره کیس افیسردار شدم. آقا حسین لطفا Donna Boniface را بعنوان آفیسر بنده تو جدول اضافه کنید.
لطفا اگه هر مشخصاتی اد ای آفیسر و اخلاقیاتش دارین یبهم بگین.
ازم ایمیل محل کار میخواد، کی میدونه چیا میپرسه ؟ و از اونجا که شرکت ما خیلی بزرگه بهتره ایمیل چه کسی و بدم؟ قسمت اداری، مدیر مستقیم، دبیرخانه......
برای relationship اجارهًنامه مشترک فرسااده بودم میگه کافی نیست.قبض موبایل هم به ادرس خونه ندارم، چون اصلان به نامه پدرم هستش هنوز.چه گزینه های دیگه ای به نظرتون میرسه ؟
دیگه اینکه به نظرتون این خانم دونا معمولا فاصله بین گرفتن مدارک و قرار مصاحبه اش چقدر است؟

آزاده 1392/07/27 ساعت 13:12

@ ماریا

مرسی شما لطف داری

@ lara

مبارک باشه! من اگه بودم ایمیل مدیر مستقیمم رو می دادم چون هم پی گیریش راحت تره هم اینکه مدیر من انگلیسیش ازط واحد اداریمون بهتره. باز شما شرایطو بررسی کن. در مورد سوال هم فقط می پرسنکه این خانم با این عنوان شغلی در این شرکت کار می کنه یا نه و معمولا هم خودشون رو معرفی میکنن و در نتیجه اگه ایمیل مدیرتون رو بدید احتمالا متوجه میشه که دارید برای مهاجرت اقدام می کنید ولی خوب چاره ای نیست.

در مورد مدارک relationship من این مدارک رو در اول فرستادم و دیگه مورد دیگه ای ازم خواسته نشد. صرفاً برای ایده دادن چند تاشو براتون می فرستم.

1- کلی عکس مشترک از سال های مختلف زندگی و عکس عروسی و سفرها
2- حساب بانکی مشترک
3- سند خونه مشترک
4- قبض موبایل با آدرس مشترک ( که خوب در مورد شما مصداق نداره) ولی هرچیزی حتی پاکت پستی نامه های دریافتی که آدرس شم و همسرتون روش باشه.
5- توصیه می کنم اگه ف ی س ب و ک هم دارید عکس های تایم لاین و پروفایلتون رو مشترک کنید.

در مورد تاریخ مصاحبه هم ربطی به آفیسر نداره مهم اینه که نتیجه NSC تون کی بیاد که امیدوارم هرچه زودتر بیاد

علی 123 1392/07/27 ساعت 15:51

lara خانم::: قبض موبایلتون رو همین امروز برین آدرسش رو مشترک کنین برای بعد. سند ماشین آدرس داره, اگه بچه دارین برگه های پذیرش بیمارستان رو هم می تونین برین بگیرین چون آدرس درش هست. درمانگاه ها هم میشه با یه ترفندهایی ازشون خواست که براتون آدرستون رو پای یه گواهی مهر و امضا کنن.

لیلا 1392/07/27 ساعت 16:35

بچه ها دونا پریروز ایمیل زده به آخرین محل کارم و خواسته که وضعیت کاری منو تایید کنن اما با محل کارای دیگه که چک کردم می گن ایمیلی واسه ما نیومده ... به نظر شما درسته ... فقط به آخری می فرستن؟ من از 2008 اونجا سابقه دارم

علی 123 1392/07/27 ساعت 19:28

لیلا خانم::: برای من هیچوقت به محل کارم ایمیلی زده نشد, اگرچه برای اکثر بچه ها به آخرین محل کارشون ایمیل زدند. به کدوم محل کارتون ایمیل زده؟ همینجایی که الآن هستین؟ مراقب پاسخ این ایمیل باشین. مخصوصا تاریخ شروع کار و فول تایم بودن رو اگه پرسیده حتما جواب بدن.

مسعود.ک 1392/07/27 ساعت 19:30

@lara: من اصل و ترجمه معاینه فنی ماشین که آدرس داره را هم فرستادم.
@لیلا:از بنده هم فقط به آخری ایمیل زدن

هما 1392/07/27 ساعت 20:24

سلام به همه دوستان
دوستان کسی میتونه به ما کمک کنه و نظری در مورد کار ما بده؟

حالت سردرگمی داریم.اگه کسی نظری داره کمکمون کنه
دوستای گلم شاید یه تعدادیتون تو جریان کار ما باشید.
ما اوایل ژانویه افیسر دار شدیم که اون شناسنامه ها عقدنامه مدرک دکترای شوهرم و پاسپورتای قدیممون رو به خاطر اینکه ما برای دکترای شوهرم ٤ سال سوئد بودیم و افیسر میخواست ویزاهای سوئد رو ببینه که ما همه را برای وکیلمون فرستادیم و اون هم فرستاد.مدتی بعد نامه اومد که پرونده شما را به ipg فرستادیم و اواسط اردیبهشت بود که افیسری از اونجا میل زد و خودشو معرفی کرد و گفت که اسس داخلیش کامل تمام شده و فقط یک اپدیت نامه سابقه کار میخواد و درضمن سکیوریتی چک را شروع کردند.ما اون نامه را فرستادیم و خبری نبود تا هفته پیش که شخص دیگه ای میل زده و خودشو re allocated معرفی کرده و میگه که شما پاسپورتا و نامه سابقه کار رو فرستادید که شوهرم اسکن همه رو براش فرستاد و وکیلمون هم فکر کنم مساله رو حل کرد.
حالا سوال من اینه دوستان کسی براش اینطوری مثل ما براش پیش اومده؟ما اصلا نمیدونیم چرا پروندمون رو فرستادند ای پی جی. به خدا دیگه موندیم اصلا نمیدونیم کارمون چی میشه؟ چقدیر طول میکشه.چرا باز افیسر عوض شده و اصلا کارمون تو چه مرحله است.شوهرم هیت علمی دانشگاه است چک کردنش خیل راحته ولی اصلا نمیدونیم اونا به جایی هم میل زدند یا نه

تو را خدا برای ما دعا کنید.به خدا خیلی حالت بلاتکلیف و سردرگمی داریم
کسی رو میشناسید که اینطوری پروندش رفته باشه ای پی جی ؟چقدر طول کشیده

من تو سایتای خارجی رو خیلی چک کردم کسانی که درخواستهای پناهندگی دارند پروندشون توی ای پی جی طول کشیده و ماله بقیه خیلی اینطوری نیست.
دوستان کسی میتونه ما رو کمک کنه

علی 123 1392/07/27 ساعت 21:42

هما خانم:::
"ما اوایل ژانویه افیسر دار شدیم که اون شناسنامه ها عقدنامه مدرک دکترای شوهرم و پاسپورتای قدیممون رو به خاطر اینکه ما برای دکترای شوهرم ٤ سال سوئد بودیم و افیسر میخواست ویزاهای سوئد رو ببینه که ما همه را برای وکیلمون فرستادیم و اون هم فرستاد" : نرمال

"مدتی بعد نامه اومد که پرونده شما را به ipg فرستادیم": نرمال - برای همه ایرانیها این کار رو می کنن چون ایران جزء کشورهای ریسک بالا است از نظر اونها

"اواسط اردیبهشت بود که افیسری از اونجا میل زد و خودشو معرفی کرد و گفت که اسس داخلیش کامل تمام شده و فقط یک اپدیت نامه سابقه کار میخواد و درضمن سکیوریتی چک را شروع کردند" : نرمال - سکیوریتی چک توسط همون ipg انجام میشه. اسس آفیسرتون که کامل شده باشه بعد از اتمام کار سکیوریتی چک توسط ipg و دریافت مدرکی که آفیسر ازتون خواسته اگه تا اون موقع جاب یا جاب آفر نگرفته باشین به مصاحبه دعوت میشین.

"ما اون نامه را فرستادیم و خبری نبود تا هفته پیش که شخص دیگه ای میل زده و خودشو re allocated معرفی کرده و میگه که شما پاسپورتا و نامه سابقه کار رو فرستادید که شوهرم اسکن همه رو براش فرستاد و وکیلمون هم فکر کنم مساله رو حل کرد. " - نرمال - برای من هم کیس آفیسرم یک بار عوض شد یعنی پرونده م رو به جای اینکه جیسون استوارت کارهام رو انجام بده, دایانا لافنان انجام داد چون جیسون گذاشت رفت. اگه در این حد بوده باشه وکیلتون کار خاصی نکرده در این رابطه.

"حالا سوال من اینه دوستان کسی براش اینطوری مثل ما براش پیش اومده؟ما اصلا نمیدونیم چرا پروندمون رو فرستادند ای پی جی. به خدا دیگه موندیم اصلا نمیدونیم کارمون چی میشه؟ چقدیر طول میکشه.": برای ipg هیچ تایم فریم خاصی تا حالا نتونستیم پیدا کنیم برای بعضیها 4 ماهه جواب سکیوریتی چک رو می فرسته و برای بعضیهای دیگه 20 ماهه.

"چرا باز افیسر عوض شده و اصلا کارمون تو چه مرحله است": این یه موضوع اداریه بین خودشون, دلیلش لزوما این نیست که پرونده شما اشکالی داره. شما الآن منتظر نتیجه سکیوریتی چک هستین که ipg به اداره مهاجرت اعلام کنه, درست مثل لیلا خانم و خیلیهای دیگه.

هما خانم استرس نداشته باشین, اگه جای حسین آقا وطیبه خانم بودین چیکار می کردین. طیبه خانم دریابین این هما خانم همیشه استرس دارن

لیلا 1392/07/28 ساعت 09:07

آره هما خانم علی آقا راست می گن همه چی نرمال به نظر میاد ... البته واسه ما ایرانیا و برخیای دیگه !

Lara 1392/07/28 ساعت 10:29

ممنون از آزاده و علی١٢٣ و مسعودک عزیز از راهنماییهای خوبتون

@لیلا
تو ایمیلی که به محل کارت زدن چیا پرسیدن؟

علی 123 1392/07/28 ساعت 10:32

حسین 2::: حسین آقا به کیس آفیسرتون موقعی که داشتین مصاحبه می دادین گفتین کیفیت صدا نامناسبه؟ صحبت خاصی بین کلامتون میگفت؟ مثلا اینکه "به نظر میرسه آمادگیتون خوب باشه" یا چیزهایی شبیه این؟ من تازه از دیروز حالم کمی بهتر شده و هنوز دارم آنتی بیوتیک مصرف می کنم.

علی 3 1392/07/28 ساعت 11:24

استعلام از محل کار خیلی حساب و کتاب نداره برای من به اولین محل کار و آخرین زنگ زدن و خواستن مواردی رو که گفتن کتبا براشون ایمیل کنن

حسین 2 1392/07/28 ساعت 11:47

@ علی 123
بله علی جان ، همون اول که تماس گرفت گفتم که کیفیت صدا بده که گفت باشه بعد 30 ثانیه دوباره تماس گرفت گفتم حالا بهتر شد و ادامه بدیم ، اما بعدش بهش هی می گفتم که من دارم سعی میکنم بشنوم صدا رو و اونم تکرار میکرد ... اما کلا تو جواب دادنش مشکلی نداشتم ... اول و وسطو آخر مصاحبه هم سعی کردم جو مصاحبه رو یک کم دوستانه کنم ....

لیلا 1392/07/28 ساعت 11:49

@ لارا
گفتن که این خانم ادعا کرده که از این تاریخ تا این تاریخ با این عنوان توی شرکت شما کار می کرده ... آیا تایید می کنین؟

Lara 1392/07/28 ساعت 12:01

@لیلا
ممنون لیلا جان. الان درگیر این هستم که ایمیل کی و بدم بهشون که دردسر کمتری داشته باشه و در عین حال با ادرس شرکتمون باشه. شما چه ایمیلی دادی؟ میشه ایمیل شخصی تو یاهو یا جی میل داد؟

کتایون 1392/07/28 ساعت 12:06

@لارا:::

متن استعلام:::

My name is ***** and I am currently assessing an application from *****.
She has provided these details to confirm her employment with *****.
I would be thankful if you could confirm for me the nature of her role with the company and the duration of her employment.

من در دو شرکت کار میکردم و آفیسرم به هر دو جا ایمیل زده بود...

کتایون 1392/07/28 ساعت 12:08

درضمن محل کار اولم از جی میل بود و جاییکه الان مشغول کارم ، دامین خود شرکت ایمیل...

ماریا 1392/07/28 ساعت 13:36

سلام دوستان شاید این سایتها رو قبلا" دیده باشین اما من تازه پیدا کردم
http://www.stats.govt.nz/about_us/statistics2013/kiwifacts.aspx

http://www.stats.govt.nz/browse_for_stats/snapshots-of-nz/nz-in-profile-2013.aspx

@ کتایون جان
کم پیدایی؟ چه خبر از مصاحبت؟ به سلامتی انجام شد؟

علی 123 1392/07/28 ساعت 14:00

لینکها خیلی جالب بود ممنون

گلی - بابک 1392/07/28 ساعت 15:18

@ماریا جان
ممنون همونطور که علی 123 هم گفت لینکها خیلی خوب بود

کتایون 1392/07/28 ساعت 15:31

@ماریا::: کم سعادتیم...
بله قبول شدم و تا 6-7 ماه دیگه کانادا هستم

lara 1392/07/28 ساعت 15:41

@ کتایون
مرسی از اطلاعاتت،‌کلی خیالم راحت شد.بیچاره مدیرم و مجبور کردم یه ایمیل تو دامین شرکت درست کنه!!!!!!
پس می‌شه ایمیل معمولی هم داد.
سپاس فراوان :)

سمیرا 1392/07/28 ساعت 15:50

@lara
اگر ایمیل معتبر شرکت بدید خیلی بهتره و رسمی تره. من هر دو شرکت رو ایمیل خود شرکت دادم آفیسرم فقط بهشون ایمیل زد و دیگه نیازی به تلفن نشد.

کتایون 1392/07/28 ساعت 15:50

ماریا جان اگر میتونی آدرس ایمیل از دامین شرکت بدی که بهتره... من 7 سال سابقه کار دومی ام ایمیل از دامین شرکت بود ولی محل کار قبلی ام رییسم حس و حال چک کردن ایمیل دامین رو نداشت و چون ریسک داشت ایمیل gmail ش رو دادم... موفق باشی

سمیرا 1392/07/28 ساعت 15:52

ماریا جون خیلی لینکهای خوبی بود . مرسی

هما 1392/07/28 ساعت 18:07

سلام

علی ١٢٣ ::::::علی اقا شما بینظیرید
اولش با خودم گفتم چرا کل کامنت منو تکرار کردید
خیلی جالب جواب میدید.

علی اقا چرا من نمیتونم مثل شما اینقدر راحت فکر کنم؟
یعنی شما فکر میکنید هیچ جای نگرانی نیست؟
پس چرا پرونده ما کلا رفته ویلینگتون درحالی که پرونده اکثر شما توی لندن هست؟
نمیدونم به خدا شاید خیلی من عجله دارم
میدونید ادم وقتی منتظره این انتظار خیلی سخته
دعا کنید که کاره ما هم زودتر به سرانجام برسه



کتایون جان
تبریک میگم امیدوارم هر جا که هستی موفق باشی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.