دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مصاحبه سفارت کانادا

مصاحبه از مواردی است که خیلی‌‌ها منجمله خود من برایشان سوال است که چرا مصاحبه؟ چرا بعضی‌‌ها برای مصاحبه دعوت میشوند و بعضی‌ ها نه، به اصطلاح ویو میشوند؟ بعضی‌‌ها فکر میکنند که این به خاطر سنجش دانش زبان انگلیسی‌ است و تا اندازه ای هم درست فکر میکنند. بوکلت OP6 صراحتاً اشاره می‌کند که آفیسر حق ندارد که سطح زبان را با مصاحبه بسنجد و فقط حق دارد که مدرک و صحت و اعتبار آن را چک کند (بند ۱۱.۱۱ بوکلت را ببینید). اما اگر آفیسر به صحت و سقم مدرک شما شک کند چه؟ در این صورت آفیسر به شما این فرصت را میدهد که آزمون دیگری بدهید، منتهی با نظارت ویزا آفیس و هزینهٔ سازمان برگزار کننده. منتهی هماهنگی این کار با ویزا آفیس است. در صورتی‌ که از دادن آزمون امتناع کنید، رد خواهید شد!



اما موارد دیگری هم هست که آفیسر از شما برای مصاحبه دعوت می‌کند. مثلا اگر پس از بررسی مدارک شما به صحت مدارک شما شک کند و یا سوالی برایش پیش بیاید از شما برای مصاحبه دعوت به عمل میاورد.


یکی‌ از وظایف ویزا آفیسر این است که به صورت تصادفی نمونه هایی را از بین درخواست کنندگان ویزا انتخاب کند و از آنها دعوت به عمل آورد. تعداد این نمونه‌ها به اندازی باید باشد که آفیسر از صحت و سقم مدارک کل متقاضیان اطمینان حاصل کند.


من از وکلای زیادی شنیده‌ام که آفیسر هیچ موقع با محل کار شما تماس نمیگیرد و یا هیچ وقت ترتیبی به عمل نمیاورد که از محل کار شما یا هر جای دیگری بازدید به عمل آید. اما باید بدانید‌ که این از وظایف آفیسر است. مصاحبه، تماس تلفنی و بازدید از مکان‌ بهترین راه برای کشف تقلب توسط آفیسر‌ها معرفی‌ شده است.


نتیجه ای‌ که می‌توان گرفت این است که آن را که حساب پاک است، از مصاحبه چه باک است! ولی‌ تا جای ممکن بایستی مدارک را طوری تهیه کرد که شک برانگیز نباشد تا یا وارد این خان نشد و یا به سلامت از آن گذر کرد. موفق باشید.


منبع: کتابچه OP6

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.