دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مهاجرت به نیو زیلند-‌امتیاز بندی

امتیاز بندی در مهاجرت به نیو زیلند 

فاکتور‌های زیادی در امتیاز به نیو زیلند موثر هستند، ولی‌ در کلّ خیلی‌ فرقی‌ با کشور‌های دیگر نمیکند. در کلّ امتیاز شما باید به ۱۰۰ برسد. این سیستم هم بسیار شبیه به سیستم کاناداست. به عبارت دیگه اول شما در یک سیستم On-line (اصطلاحا EOI گفته میشود) ادعا می‌کنید که امتیازات لازم را برای مهاجرت دارید و پس از آن این ادعا‌های شما بررسی می‌شود و در صورت مناسب بودن شرایط شما؛ برای شما دعوت نامه ای ارسال میشود که مدارک نهایی را به سفارت مشخصی‌ بفرستید. 

اگر امتیاز شما زیر ۱۰۰ باشد شما رد خواهید شد.

اگر امتیاز شما بالاتر از ۱۴۰ باشد، شما توسط سیستم به صورت اتوماتیک انتخاب میشوید.

اگر امتیاز شما بین ۱۰۰-۱۴۰ باشد، آفیسر شرایط شما را بررسی می‌کند و به احتمال زیاد برایتان دعوت نامه میفرستد. 

در کلّ امتیاز ها با استفاده از جدول زیر محاسبه میشود:

 

 

جدول امتیاز بندی مهاجرت به نیوزیلند

امتیاز شغل

اشتغال به کار در نیوزیلند به مدت ۱۲ ماه یا بیشتر

60 امتیاز

پیشنهاد کار از نیوزیلند یا اشتغال به کار کمتر از ۱۲ ماه

50 امتیاز

امتیاز اضافی (Bonus) شغل (پیشنهاد کاری یا استخدام) در نیوزیلند

کار در زمینه های رو به رشد *

10 امتیاز

کار در زمینه رشته های long term

10 امتیاز

کار در منطقه بیرون آکلند (بزرکترین شهر نیوزیلند)

10 امتیاز

پیشنهاد کاری یا استخدام همسر

20 امتیاز

سابقه کار

2 سال

10 امتیاز

4 سال

15 امتیاز

6 سال

20 امتیاز

8 سال

25 امتیاز

10 سال

30 امتیاز

امتیاز اضافی (Bonus) سابقه کار در نیوزیلند

1 سال

5 امتیاز

2 سال

10 امتیاز

3 سال یا بیشتر

15 امتیاز

امتیاز اضافی (Bonus) سابقه کار در زمینه های رو به رشد *

2 تا 5 سال

10 امتیاز

6 سال یا بیشتر

15 امتیاز

امتیاز اضافی (Bonus) سابقه کار در زمینه رشته های مورد نیاز (Long term)

2 تا 5 سال

10 امتیاز

6 سال یا بیشتر

15 امتیاز

تحصیلات

کارشناسی

50 امتیاز

کارشناسی ارشد

55 امتیاز

امتیاز اضافی (Bonus) تحصیلات

تحصیلات همسر

20 امتیاز

دوسال تحصیل پیوسته در نیوزیلند

5 امتیاز

تحصیل در نیوزیلند (کارشناسی، ...)

5 امتیاز

تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا در نیوزیلند

10 امتیاز

تحصیلات در زمینه های رو به رشد*

10 امتیاز

تحصیلات در رشته های مورد نیاز (Long term)

10 امتیاز

امتیاز خویشاوندی

خویشاوند نزدیک در نیوزیلند

10 امتیاز

امتیاز سن

۲۰-۲۹ سال

30 امتیاز

۳۰-۳۹ سال

25 امتیاز

۴۰-۴۴ سال

20 امتیاز

۴۵-۴۹ سال

10 امتیاز

۵۰-۵۵ سال

5 امتیاز

 

* این کارها عبارتند از:

- بیوتکنولوژی

- IT

- صنایع خلاق (تبلیغ و اگهى تجارى، نرم افزار، صنایع چاپ، رادیو و تلوزیون، فیلم و ویدیو، معماری، طراحی، طراحی مد، موسیقی و هنرهای نمایشی و هنرهای بصری). 

 

همانطور که در جدول بالا می بینید؛ بیشترین امتیازات مربوط است به کار در نیو زیلند (۶۰-۵۰ امتیاز)، تحصیلات (۵۵-۵۰ امتیاز)، سابقهٔ کار (۳۰-۱۰ امتیاز) و سنّ (۳۰-۵ امتیاز). مطمئناً برای بیشتر ایرانی ها؛ گرفتن پیشنهاد کاری خیلی‌ ساده نیست. به همین خاطر امتیازات برمیگردد به فاکتور‌های تحصیل، سابقهٔ کار و سنّ. می‌بینید که به طور متوسط جمع این امتیازات نزدیک ۱۰۰ میشود. حال اگر ازدواج کرده اید و همسرتان تحصیلات دانشگاهی دارد، ۲۰ امتیاز دیگر هم اضافه میشود و الی‌ آخر.... نتیجه ای که می‌خواهم از این جدول بگیرم این است که امتیازات در سیستم مهاجرت در نیو زیلند خیلی‌ سختگیرانه نیست. چیزی که در مهاجرت به نیو زیلند مشکل است عموما به طریقهٔ تهیه مدارک شما باز میگردد، چون عوامل زیادی را در تهیه مدارک بایستی لحاظ کرد (در مقایسه با سیستم مهاجرت به کانادا). در پست های بعدی بیشتر در این رابطه می نویسم.   

 

پ.ن.۱. از این لینک می‌توانید وارد سیستم on-line بررسی سریع (Quick Check) امتیازاتتان شوید و امتیازتتان را بسنجید. 

پ.ن.۲. pdf source

نظرات 24 + ارسال نظر
احسان 1389/03/15 ساعت 11:40

سلام
ممنون از این مطلب خوبی که گذاشتی.چند سوال:
پزشک عمومی چی محسوب میشه؟کارشناس ارشد؟
ایا برای اون مشاغلی که گفته رجیستر میخواد باید امتحان داد؟این امتحان چند مرحله است؟کجا میشه راجع به اون اطلاع پیدا کرد؟
ایا میشه از ۲ سال سربازی هم به عنوان سابقه کار استفاده کرد؟پزشکا در دوره سربازی در درمانگاههای نظامی کار پزشکی میکننو برای کانادا امکان استفاده از این سابقه کار هست.
ممنونم که وقت میگذارید و جواب میدید.

سلام احسان عزیز
۱- این لینک رو ببینین:
http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/i6954.htm
دکترای پزشکی ۵۰ امتیاز داره.

۲- این لینک سازمانی که کار رجیستر شما رو انجام میده نشون میده:
http://www.mcnz.org.nz

پیشنهادم اینه که قبل هر کاری بهشون ای‌میل بزنید و ازشون سوال کنید. متأسفانه رشتهٔ تخصصی من مهندسیه و با شما فرق میکنه و راجع به اینکه امتحان داره یا نه اطلاعی ندارم. خوندن این ورک بوک تو این آدرس (http://www.mcnz.org.nz/Resources/MedicalRegistration/tabid/291/Default.aspx) هم بهتون کمک می کنه.

۳- کارتون در دورهٔ خدمت سربازی جزو سابقهٔ کاریتون محسوب می‌شه.

موفق باشین.

نادر 1389/03/15 ساعت 18:51

سلام
ممنون از اطلاعات
من برای کانادا اقدام کردم الان حدود یک سالی میشه اما خیلی دارن طولش میدهند و تصور میکنم یک سالی تا ویزای من اگر به مشکلی برنخوریم زمان میبره به همین خاطر میخواهم برای نیوزلند هم اقدام کنم

سلام نادر عزیز
والا زمان ویزای نیو زیلند کمتر از کانادا نیست. تا ۳-۲ سال پیش این زمان حدود یکسال بود ولی‌ الان بیشتر از ۲ سال طول میکشه. پس به نظر من اگه نسبت به مدارکتون در کانادا مطمئن هستید و هیچ مشکلی‌ نداره پیشنهاد می‌کنم منتظر بمونید، چون همهٔ مهاجرت‌ها زمان برند. شاد باشید.

احسان 1389/03/15 ساعت 21:38

سلام
تا جواب قبلی رو ندادی یه سوال دیگه:من حساب کردم درست ۱۰۰ میارم.حالا به جز ازدواج از چه طریقی میتونم این ۱۰۰ نمره رو بالاتر ببرم؟

منظور از این جمله چیه؟Bachelor of Medicine and Bachelor
of Surgery AND registered within
a provisional general, general,
provisional vocational or vocational
scope of practice with MCNZ
جراحی یه تخصص از پزشکیه اما واسه پزشک عمومی اینجا نوشه فارغ التحصیل پزشکی AND جراحی!!!!!منظور از بقیه جمله همون امتحاناته دیگه؟

دوست عزیز، من نمیدونم امتیازاتتون رو چطوری محاسبه کردین، ولی‌ همه امتیازات در همین جدول خلاصه می‌شه و امتیاز دیگه‌ای نیست. ولی‌ رشتهٔ شما جزو رشته‌های مورد نیازه و نمیدونم امتیازات مربوط به اون رو در نظر گرفتین یا نه؟ راجع به اون سوال دوم همون طور که در جوابتون در بالا دادم، حتما ای‌میل بزنید و مطمئن باشید جواب می‌گیرید. متاسفانه تخصص من چیز دیگه‌ایه.

نادر 1389/03/15 ساعت 23:35

ممنون از جواب
زاستش من یادمه که تو 6-7 ماه ویزا میامد و دلیل کمتر بودن مشتری نیوزلند شرایط سخت پذیرش و همچنین نیاز به آیلس 6.5 از ابتدا بود .آیا مطمئن هستید که 2 سالی طول میکشه؟

بله دوست عزیز، پس از پذیرفته شدن شما در پذیرش اولیه، ۹ ماه زمان تخصیص ویزا آفیسر به شماست. پس از این زمان؛ ۱۸-۱۲ ماه زمان بررسی مدارک شماست. تمام اینها در صورتی‌ است که مدارک شما نقصی‌ نداشته باشد. تجربه نشون داده که زمان واقع بیشتر از این زمان‌های اعلام شده است.

قاصدک 1389/03/17 ساعت 09:10 http://migratorca.blogfa.com

مطالبتون بسیار خوب بود. بخصوص مطالب نیوزلند

امیدوارم که مورد استفاده واقع شده باشه. ممنون از اینکه سر زدید.

مهاجر 1389/03/17 ساعت 13:56 http://migrant.blogfa.com

وای!
مگه نیوزلند بازم مهاجر میگیره؟!
سال ۲۰۰۷ که درها رو بستن!
شما مطمئنی؟!!!

شما فکر می کنید کشوری که یکی از پیشرفته ترین اقتصادها رو داره می تونه نیاز روز افزونشو به نیروی کار ماهر از چه طریقی تامین کنه؟ بهترین راه مهاجرته. درسته قوانین مهاجرت کشورهای مهاجرپذیر روز به روز برای جذب مهاجرین نخبه تر سخت تر و سخت تر میشه؛ اما حالا حالاها متوقف نمیشه! نگران نباشید. اگه شرایطشو دارید اقدام کنید. شاد باشید.

سلام

ممنونم
من هم برای کانادا اقدام کردم ولی خیلی طول داده اند

از شما ممنونم
باعث شد احساس کنم که در صورت عدم موفقیت در ورود به کانادا
هنوز امیدی هست تا از این خراب شده بروم

سلام سیاوش جان. امیدوارم که اوضاع احوال دمشقی ها زودتر سر جاش بیاد و کلی آدمو از انتظار در بیارن! مطمئنا این چند تا کشور مهاجرپذیر حالا حالاها مهاجر می خوان. در پستهای بعدی اطلاعات کامل تری درباره طریقه تهیه مدارک نیوزیلند میذارم. ممنون.

سعید 1389/04/23 ساعت 13:40

سلام دوست عزیز من قصد دارم با همسرم مهاجرت کنم
۲۹ سال سن داریم و ایشون رشته تحصیلی طراحی لباس و پارچه رو با مدرک کارشناسی دارند و ۴ سال سابقه کار در همین زمینه و خدم مهندس نساجی هستم امتیازاتمون بدون long term ها 135 شد حالا باید از کجا شروع کنم و فرم ها رو از کجا بگیرم و کجا بفرستم و اگر پروسه زمان زیادی ببره و سن ما از 30 رد بشه 5 امتیازمون کم میشه؟ ممنونم از راهنمایی شما

سلام سعید جان
اگه اجازه بدین من تو پستهای آینده مفصل توضیح میدم. پستهایی که در این وبلاگ میبینید از جایی آورده نشده و از جایی هم کپی نمیشه. از طرفی نوشتن مراحل کار نیاز به جزئیاتی داره که زمان بره و من در آینده هر کدوم از مراحل رو مفصل توضیح میدم، فقط یه خورده صبر لازمه که امیدوارم شما داشته باشید! مراحل کار همونهایی هست که در پست (http://2migrators.blogsky.com/1389/04/03/post-13) نوشتم. راجع به زمان بررسی هم در همون پست بالا نوشتم. در ضمن ملاک امتیازات همیشه زمان شروع ارسال مدارک است و با گذشت زمان از امتیازات شما کم نمیشه. موفق باشید.

سعید 1389/04/29 ساعت 10:25

دوست عزیز از لطف و راهنمایی واقعا ممنون و متشکرم

سعید 1389/04/29 ساعت 11:15

دوست عزیز من الان از لینکی که داده بودید هم استفاده کردم اما امتیازم در اونجا کمتر از اینجا شد
سابقه کار ۴ سال
رشته کاری طراحی
تحصیلات کارشناسی طراحی لباس و پارچه
تحصیلات همسر کارشناسی نساجی
؟؟تحصیلات در زمینه رو به رشد برای خودم یا همسرم؟؟؟؟
سن ۲۰.تا ۲۹ سال
محاسبه کردم اگر امتیاز تحصیلات در زمینه رو به رشد برای متقاضی و نه همسرش باشه امتیاز ۱۳۵ میشه
اما در لینک امتیاز بندی اداره مهاجرت با انتخاب گزینه ها ۱۰۰ شد لطفا راهنمایی کنید بسیار ممنونم

مهدی 1389/06/31 ساعت 17:33

سلام دوست من من مهندسی صنایع خوندم و خیلی مصر هستم برم نیوزیلند برای ادامه زندگی. میتونی با ایمیل من تماس بگیری میخوام ازت کمک بگیرم.

احسان شیرخانی 1389/10/10 ساعت 10:36

سلام دوست عزیز با تشکر از اطلاعات خوبی که در اختیار دوستان گذاشتید.
سوال من اینه که پس امتیاز مربوط به ielts چی؟ تو جدول امتیاز ها نبود.

شادی 1390/11/19 ساعت 11:31

سپیده جان ایمیلت رو می خوام.

:)‌ راستش هر سوالی داری ما اینجا در خدمتیم .. اگر من ایمیلم رو بدم مشکلی نیست اما فکر کن اگر هر کسی سوالی داره از من بخواد ایمیلی جوابش رو بدم اولا یه جورایی وقت نمی شه .. بعد هم سوال هایی که ممکنه سوال بقیه باشه و به یک بار جواب دادن برای ۱۰ نفر حل شه رو من باید دونه دونه توضیح بدم .. و یه جورایی هدف وبلاگ که به اشتراک گذاشتن تجربیات هست می ره زیره سوال .. اما اگر کمک خاصی ازم بر میاد حتما در خدمتم :)‌
سپیده

امیر 1390/11/21 ساعت 09:38

سلام
از لینکی که گذاشتین امتیاز رو محاسبه کردم شد 170!
قضیه چیه؟ این لینک واقعا درست کار میکنه؟

والا برا خیلیا که درست کار کرده! به احنمال خیلی زیاد اطلاعاتتو درست وارد نکردی. چک کن که به خصوص اونجاهایی که راجع به کار در نیوزلند و تحصیل در نیوزیلند پرسیده، به اشتباه علامت نزده باشی. ناصر

هومن 1390/11/21 ساعت 15:03

من اصلا متوجه نمیشم
تو ارزیابی آنلاین می پرسه که آیا دارای مدرک level 7 or 8 هستی می گم آره
سئوال بعدی اینه که آیا دارای مدرک level 5 or 6 هستی خوب من لیسانس هم دارم دیگه پس بازم باید بگم آره؟
اگه میشه ناصر جان راهنمایی کن ممنون میشم.
یه جا دیگه می پرسه چند سال سابقه کار داری در صنایع روبه رشد و مشاغل مورد نیاز؟ بعدش می پرسه آیا سابقه کارت تو کشورهای مورد نظر بوده مثل ژاپن و انگلیس و ... و یا اینکه تو مشاغل مورد نیازه؟ خوب وقتی مدت زمان سابقه کارو تو سئوال قبل می پرسه چرا باز دوباره با آره یا نه اونو تکرار می کنه؟

bahram 1390/12/24 ساعت 09:23

سلام
من EOI با ۱۰۰ امتیاز فرستادم.امتیازاتم :
۱-سن ۲۵
۲-مدرک ۵۰
۳-سابقه کار ۲۵

به نظر شما شانس دارم؟
شغلم روElectrical Engineer اظهار کردم.همسرم هم مهندس مخابرات ولی ielts نداره.
اگه با ۱۰۰ امتیاز شانس ندارم پتانسیل چه کارهایی برای افزایش امتیاز برام هست؟


مرسی از لطفتون

راستش بهترین راه اینه که بتونید برای مدرک همسرتون هم امتیاز درخواست کنید .. البته لازمه ایلتز بگیرن . با ۱۰۰ امتیاز شانستون خیلی کم می شه و اگرم اسمتون در بیاد خیلی طول می کشه ... میزان سابقه کارتون هم امتیاز میاره نمی دونم چقدر گفتید این رو .. به هر حال هنوز امکانش هست ..
موفق باشید
سپیده

[ بدون نام ] 1390/12/29 ساعت 19:44

mer30 az lotfet
sabegheye karam 8 sale

sara 1391/01/12 ساعت 20:15

salam man diplome fani herfeyie graphic daram va pishdaneshgahiye honar alan ham daneshjoye kardanie memari hastam yani baraye hamsaram tahsilam emtiaz nemiare?
sabeghe kar ham vase khodam kar mikardam naghashi akasi tarahi ina, ielts ham 5 mitonam begiram

لول تحصیلی با اساس استاندارد انجام میشه که از لول ۳ شروع میشه. شما باید ایلتس ۶.۵ بگیرید اگه که میخاین به همسرتون امتیاز بدین...
nasser/

ب.زندی 1391/01/16 ساعت 20:26

ممنون ناصر جان از راهنمایی
فقط با عرض معدرت یک سوال دیگه
ازدواج بانیوزلندی منظورتون هست دیگه یا کلا ؟!

سحرناز 1391/02/25 ساعت 12:26

با سلام و سپاس
من هر چی گشتم نتونستم مطلبی درباره نحوه محاسبه امتیاز آیلتس پیدا کنم
ممکنه لطف کنید لینک بدید
همسر من آیلتس ۶ گرفته ولی یه ۵.۵ هم داره یعنی ۶-۶-۶-۶ نیست ولی اورالش ۶ شده میخواستم ببینم نیوزلند هم مثل استرالیا ۶ تو هر باند میخواد؟
راستی سایر شرایطمون اینجوره
همسرم:

ایلتس که گفتم ۶
۱۰ سال سابقه کار برنامه نویسی
لیسانس کامپیوتر دانشگاه آزاد
۳۴ سال سن

خودم:
لیسانس مرمت ساختمان(یه چیزی تو مایه های معماری)
دانشگاه سراسری
سابقه کار ندارم چون تازه فارغ التحصیل شدم
۳۱ سال سن
به نظرتون میتونیم اقدام کنیم یا باید همسرم آیلتس ۶-۶-۶-۶ بگیره؟؟؟؟؟

در مهاجرت به نیوزلند، آیلتس یه شرطه و امتیاز نداره. نفر اصلی باید 6.5 داشته باشه و همراه 5. اگه از امتیاز همسر هم می خواید استفاده کنید باید ایشون هم 6.5 داشته باشند. /ناصر

زهرا 1391/05/08 ساعت 13:46

سلام

وقت به خیر .ممنون از اطلاعات خوبتون . من سئواالی داشتم . رشته تحصیلی من مهندسی کامپوتر نرم افزار هست و سابقه کارم هم در همین زمینه است . که هم در لیست long term و هم در مشاغل رو به رشد وجود داره . آیا من امتیازات هر دو اینها رو میگیرم ؟ هم واسه سابقه کار و هم واسه تحصیلات ؟

بله، می‌گیرید. البته باید مدرکتون رو توسط NZQA ارزیابی (full-assess) کنید.

/بابک

زهرا 1391/05/09 ساعت 07:59

یعنی ۵۰ امتیاز واسه این موارد میگیرم ؟ چون سابقه کارم ۶ سال به بالاست

مقدار امتیازات رو یادم نیست. می‌تونید تو صفحه points indicator ببینید. این هم لینکش: http://www.immigration.govt.nz/pointsindicator/

/بابک

زهرا 1391/05/09 ساعت 08:03

یه سئوال دیگه هم داشتم .سابقه کار اگه ۸ سال داشته باشم که یک سال اولش مرتبط با رشته ام نبوده باشه آیا از سابقه ام کم می کنند ؟ منظورم اینه که ۷ سال پیش کارم مرتبط بوده ولی یک سال قبل از همه اونها که شروع کارم بوده کارم مرتبط نبوده .

واسه اثبات سابقه کار باید بیمه و قرارداد کاری بفرستیم ؟
شرمنده سئوالام زیاد شد

امتیاز سابقه کار رو می‌گیرید، اما شاید امتیاز سابقه کار مرتبطتون کمتر بشه. توی لینکی که رو کامنت قبلی براتون گذاشتم، دقیقا معلوم میشه تفاوت این دو حالت که گفتین در چیه.

بیمه نمی‌خواد، اما گواهی اشتغال به کار، قرارداد، فیش حقوقی یا برگه مالیاتی می‌تونه مفید باشه. گواهی اشتغال به کار الزامیه.

/بابک

سعید 1391/06/23 ساعت 08:42

سلام
من 40 سال سن دارم 10 سال سابقه کار مرتبط در ایران رو دارم.لیسانس مهندسی نرم افزار از فردوسی مشهد .که دانشگاهم تو لیست نیوزلند هست.متاهل هسم ولی همسرم مدرک زبان نداره.دو تا سوال دارم.1-
1- من امتیازم و محاسبه می کنم می شه 125.درسته؟

2-همسرم اصلا مدرک زبان نداره اشکالی نداره؟یا حتما باید نمره 5 رو داشته باشه؟

احتمالا درست محاسبه کردید. :)
اگر یه اکانت تو سایت بسازید و شروع به تکمیل EOI بکنید، مرحله به مرحله سوالهای دقیقتری از شما پرسیده می‌شه و امتیازتون دقیقتر محاسبه میشه. :)

اگر از سمت ایشون هم بخواهید امتیازی بگیرید، باید آیلتس 6.5 یا بیشتر داشته باشند، در غیراینصورت، الزامی نیست. (البته باید هزینه شرکت در کلاسهای زبان رو پرداخت کنید که هزینه نسبتا بالاییه).

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.