دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مهاجرت به نیوزیلند-ارزیابی مدرک تحصیلی 1

بررسی مدرک تحصیلی

اولین گام در مهاجرت به نیوزیلند ارسال مدرک تحصیلی برای ارزیابی است. فارغ التحصیلان دانشگاههای زیر نیازی به ارسال مدرک برای ارزیابی ندارند. تاریخ نوشته شده، تاریخ مربوط به تاسیس دانشگاه است که در واقع تقریبی است و درباره بسیاری از دانشگاهها صدق نمی کند.

Institution Name

Effective date

Bachelor degree

or

Doctor of Medicine

or

Doctor of Dental Surgery

or

Doctor of Pharmacy

Master degree

Ahvaz University of Medical Sciences (Ahwaz University of Medical Sciences, Ahwaz Jundishapur (Jondishapour) University of Medical Sciences), Ahvaz

1992

1994

Allameh Tabataba'i University, (Allameh Tabatabaei University, Allameh Tabatabai University) Tehran

1992

1994

Alzahra University (Al-Zahra University),Tehran

1992

1994

Amirkabir University of Technology (Amir Kabir University of Technology),Tehran

1992

1994

Arak University of Medical Sciences, Arak

1992

x

Babol University of Medical Sciences (Baabol University of Medical Sciences), Babol

1992

x

Bakhtaran University of Medical Sciences (Baakhtaran University of Medical Sciences), Bakhtaran

1992

1994

Baqiyatallah University of Medical Sciences (Baghyatoolah Medical Sciences University, Baqiyatallah Medical Sciences University), Tehran

1992

1994

Bu-Ali (Buali, Boo-Ali) Sina (Avicenna) University, Hamadan

1992

1994

Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad

1992

1994

Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources (Gorgan University of Agriculture and Natural Resources), Gorgan

1992

1994

Guilan University (Gilan University), Rasht

1992

1994

Guilan University of Medical Sciences (Gilan University of Medical Sciences), Rasht

1992

1994

Hamadan University of Medical Sciences and Health Services, Hamadan

1992

1994

Hormozgan University of Medical Sciences, Bandar Abbas

1992

x

Imam Sadiq University (Imaam Saadegh University, Imam Sadegh University),Tehran

1992

1994

Iran University of Medical Sciences and Health Services, Tehran

1992

1994

Iran University of Science and Technology, Tehran

1992

1994

Isfahan University of Medical Sciences (Esfahan University of Medical Sciences) Isfahan

1992

1994

Isfahan University of Technology (Esfahan University of Technology), Isfahan

1992

1994

K. N. Toosi University of Technology (Khaje Nasir Toosi University of Technology, Khaajeh Nasir-e Toosi University of Technology), Tehran

1992

1994

Kermanshah University of Medical Sciences, Kermanshah

1992

1994

Mashhad University of Medical Sciences (Mashad University of Medical Sciences), Mashhad

1992

1994

Mazandaran University (Maazandaran University, The University of Mazandaran), Babolsar

1992

1994

Petroleum University of Technology (College of Petroleum), Ahvāz

1992

1994

Qazvin University of Medical Sciences, Qazvin

1992

x

Razi (Raazi) University (Razi University of Kermanshah, Bakhtaran University), Kermanshah

1992

1994

Sahand University of Technology, Tabriz

1992

1994

Semnan University (University of Semnan), Semnan

1993

1995

Shahid Bahonar (Baa-Honar) University of Kerman (University of Shahid Bahonar, Shahid (Martyr) Bahonar University), Kerman

1992

1994

Shahid Beheshti University (Martyr Behesti University), Tehran

1992

1994

Shahid Beheshti University of Medical Sciences and Health Services, Tehran

1992

1994

Shahid Chamran (Chamran University of Ahwaz, Shahid Chamran University of Ahwaz), Ahvaz (Ahwaz)

1992

1994

Shahid Chamran University of Medical Sciences (University of Medical Sciences Shahid Chamran, Ahwaz University of Medical Sciences)

1992

1994

Shahrekord University, Shahrekord

2004

2004

Shahrood University of Technology, Shahrood

(Shahrood University 1993-2002)

2002

2002

Sharif University of Technology (Sharif Industrial University), Tehran

1992

1994

Shiraz University (University of Shiraz), Shiraz

1994

1994

Shiraz University of Medical Sciences (University of Medical Sciences Shiraz), Shiraz

1992

1994

Tabriz University of Medical Sciences (University of Medical Sciences Tabriz), Tabriz

1992

1994

Tarbiat Modarres (Modares) University (Tarbiat Modares University), Tehran

1994

Teacher Training University of Tehran, Tehran

1992

1994

University of Art (University of Arts, Tehran Art University)

1992

1994

University of Isfahan (Esfahan)

1992

1994

University of Sistan and Baluchistan (Sistan and Baluchistan University), Zahedan

1992

1994

University of Tabriz

1992

1994

University of Tehran (Tehran University), Tehran

1992

1994

Urmia University (Uroomieh University), Urmia

1992

1994

Urmia University of Medical Sciences (Uroomieh University of Medical Sciences), Urmia (Faculty of Medicine of Urmia University 1992–1996)

1996

1998

Yazd University,Yazd

1992

1997

Yazd University of Medical Sciences, Yazd

1992

1994

Zanjan University, Zanjan

1992

1994

Zanjan University of Medical Sciences, Zanjan

1992

x

 

این جدول نیز میزان امتیاز دهی را به مدارک فارغ التحصیلان ایرانی نشان می دهد: 

Qualifications

Level in New Zealand terms

Points under SMC

Bachelor degree / Karshenasi or

Bachelor degree / Lisans

7

50

Doctor of Medicine / Doctorai-e Pezeshki

7

50

Doctor of Dental Surgery / Doctorai-e Dandanpezeshki

7

50

Doctor of Pharmacy / Doctorai-e Daroosazi

7

50

Karshenasi-Arshad Payvasteh

Refer to the NZQA for assessment

Master degree / Karshenasi-Arshad or

Master degree / Fogh Lisans

or

Master degree / Karshenasi-Arshad Napayvasteh

9

55

البته این جای خوشوقتی است که نیوزیلند لیست دانشگاههای مورد قبول را به این تعداد افزایش داده است. در سال 2006 تعداد این دانشگاهها، 9 عدد بوده است. متاسفانه دانشگاههای آزاد و غیر دولتی در این لیست جایی ندارند. در پست بعدی راجع به چگونگی اقدام برای ارزیابی مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان سایر دانشگاهها می نویسم. 

 

موفق باشید.


Reference: 

www.immigration.govt.nz/migrant/general/formsandfees/formsandguides/lorq/default.htm

نظرات 26 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1389/04/20 ساعت 17:43

سلام. با توجه به اینکه هر دو کشور زمان یکسانی رو برای بررسی یرونده های مهاجرت گذاشته اند درکل چه فرقی بین اقدام به مهاجرت بین نیوزلند و استرالیاست؟ مهاجرت به نیوزلند از نظر زمان و پول و ... چه مزیتی می تونه داشته باشه؟ با تشکر.

والا من راجع به استرالیا اطلاعات مناسبی ندارم. ولی چیزی که در وهله اول به نظر من میاد اینه که مهاجرت به استرالیا داره سختگیرانه تر میشه. یکی از نشونه هاش هم اینه که آیلتس ۷ می خواد برای مهاجرت فدرال (البته برای مهاحرت ایالتی هنوز همون ۶ قدیمیه). از نظر زمانی و مالی هم من اطلاع چندانی راجع به استرالیا ندارم. راجع به نیوزیلند هم در پستهای مختلف توضیح دادم و در آینده هم بیشتر توضیح خواهم داد. موفق باشید.

بریم نیوزلند 1389/04/22 ساعت 12:52

با سلام
من 27 ساله فوق دیپلم نرم افزار کامپیوتر با ۴ سال سابقهکار بیمه ای هستم و همسرم هم ۲۵ لیسانس کامپیوتر (بدون سابقه کار) و هر دو از دانشگاه علمی کاربردی فارغالتحصیل شدیم (‌من در حال حاضر در همین علمی کاربردی برای لیسانس میخونم ولی زیاد نمیشه روش حساب کرد چون دارن منحلش می کنن) . هر دو میتونیم نمره ۶.۵ رو برای زبان بگیریم (البته هنوز اقدام نکردیم)

با توجه به تست آن-لاین نمره ۱۰۰ رو گرفتم.که البته با توجه به جدول شما باید نمره بالاتری میاوردم که واقعا گیچ شدم - می خوام ببینم که چقدر می تونم امیدوار باشم که برای مهاجرت اقدام کنم

و همچنین اینکه من خیلی راحت تونستم راجع به EOI اطلاعات بدست بیارم و حتی قسمت های بسیار زیادیش رو هم کامل کنم (‌بصورت آن-لاین) اما متوجه نشدم که این اسسمنت چیه و از کجا باید بگیری و چجوری پرش کنی.

لطفا در مورد اسسمنت مربوط به برنامه نویسی و یا طراحی وب توضیحات بدید و اینکه فلان جا باید ثبت نام کنید یعنی چی و این اطلاعات اسسمنت رو چجوری و به کجا باید ارسال کرد

در هر صورت لطف کنید و راع به این اسسمنت و نحوه ارسالش بیشتر بنویسید.و اینکه میشه اسسمنت و EOI رو با هم بصورت آن-لاین ارسال کرد

با سپاس

سلام
همون طور که میدونی برای فوق دیپلم در نیوزیلند امتیازی در نظر گرفته نمیشه. پس باید لیسانستو بگیری حتما.
این جدول و Quick Check امتیاز رو به صورت حدودی محاسبه می کنن و امتیازات کامل رو توسط جداول دیگه ای که موجود هست باید محاسبه کنی. ولی تفاوت امتیاز فاحش نیست.

چشم. راجع به ارزیابی مدرک تحصیلی و EOI هم تو پست های بعدی حتما می نویسم.

موفق باشید.

علی 1389/04/22 ساعت 21:27

با سلام

من سال ۲۰۰۷ برای استرالیا اقدام کردم... ۲ سال آفیسر داشتم و همه مدارک رو فرستادم ...تا مدیکال هم حتی ارسال کردم...اولویت بندی ها بعد از بحران اقتصادی باعث شده که تمامی پرودنده های قبل سپتامیر ۲۰۰۷ رو به دستور وزیر مهاجرت برگشت کنن که کردن و پولمون رو درن پس میدن. بعد از ۳ سال و ارسال مدیکال و پشت سر گذاشتن همه مراحل..... حالا فکر نیوزیلند هستم و از سایت های NZQA و اداره مهاجرت هم اطلاعات رو خوندم و با سایت شما نیز الان آشنا شدم.... عالیه و نمی دونم چطور تشکر کنم.

سوال بنده این است که ظاهرا امتیاز های اضافی رو در برخی شرایط میشه گرفت. البته تو فرم EOI که پر می کردم مشخص شد:

Work experience in future growth area و qualification in future growth area. گرفتن این 2 ظاهرا مشروط به داشتن کار یا پیشنهاد کار در نیوزیلند است. اما امتیازهای اضافی qualification و Work Experience در absolute skill shortage رو میشه گرفت.

من رشتم مهندسی کامپیوتر نرم افزار است اما ظاهرا باید یجورایی Computer Science ترجمه بشه که NZQA قبول کنه و امتیاز اضافیش رو بگیرم....

خیلی سوال دارم....هم روم نمیشه بپرسم هم نمی دونم از کجا شروع کنم.

فقط الان بگم که بسیار بسیار زیاد از شما ممنونم. لطف بزرگی دارین می کنین تو این وبلاگ.

سلام علی جان
متاسفم که کارت تو استرالیا به اونجا کشید. به هر حال مهاجرت همیشه کار سختی بوده و مهم هم همیشه اینه که دنبال کارتو بگیری و یه جا واینستی. امیدوارم به اونچه که میخوای برسی. چیزی که هست اینه که مهاجرتی به نام مهاجرت آسون وجود خارجی نداره! و روز به روز هم شرایط همه مهاجرتها مشکل تر میشه. علاوه بر اون شرایط اقتصادی دنیا رو هم که میبینی. یک روز بحران آمریکا و الان بحران اروپا.

امیدوارم که اطلاعات اینجا به دردت بخوره.سعی من اینه که اطلاعاتی که دارم رو در اختیار هموطنام قرار بدم.

راجع به کار و تحصیل در زمینه های رو به رشد شرط لازم داشتن پیشنهاد کار نیست. بلکه ملاک کار در این زمینه هاست که با نامه سابقه کار ثابت میشه. برای کار از ۵-۲ سال ۱۰ امتیاز و از ۶ سال به بالا هم ۱۵ امتیاز تعلق می گیره. کمتر از ۲ سال هم برای این رشته ها امتیازی تعلق نمی گیره. راجع به امتیازهای کار و سابقه کار در نیوزیلند امتیازها در یه بخش جداگانه محاسبه میشه که تو جدول احتمالا دیدی.

من فکر می کنم که مهندسی کامپیوتر با علوم کامپیوتر فرق می کنه و ترجمه بایستی طوری انجام بشه که آفیسر مجاب بشه. NZQA کار بررسی مدرک شما رو انجام میده و امتیاز رو آفیسر بررسی می کنه.

موفق باشی.

داریوش 1389/04/23 ساعت 15:56

سلام
مدرک کارشناسی پیوسته معماری هم امتیاز ۵۵ رو داره؟

سلام داریوش جان
برای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته باید مدرکتو NZQA ارزیابی کنه. موفق باشی.

علی 1389/04/29 ساعت 22:05

سلام.

خیلی ممنونم از پاسخ شما.

من فرم EOI رو انلاین پر کردم. در مورد امتیاز سابقه کار در زمینه های رو به رشد امتیاز رو نیمیده. فقط به شرطی میده که سابقه کار نیوزلندی یا مدرک نیوزلندی داشته باشم! یعنی حتی ذکر هم کرده تو فرم انلاین که اگر امتیاز سابقه کار نیوزیلندی رو گرفته باشی یا مدرک نیوزیلندی داشته باشی این امتیاز رو به شما میدیم !!! قید کردن! اما توی جداول قید نشده که چنین شرطی داره. فرم آنلاین اتوماتیک جمع میزنه امتیازهارو. به محض اینکه واسه تست حتی بزنیم که مدرک یا سابقه کار یا پیشنهاد کار نیوزیلندی داریم یهو امتیازهای زمینه های رو به رشد هم اضافه می کنه.

کاش میشد از صفحش print screen بگیرم شما هم ببینید. خیلی شرط عجیبیه. شاید تازه گذاشتن. رسما نوشته برای گرفتن امتیاز Work experience in future growth area باید امتیاز Skilled Employment در اینجا رو هم بگیرین. تو یک note نوشته در فرم آنلاین و گفته اگر اون رو نمی گیرین بیخود Yes رو انتخاب نکنین.

کلا واسه future growth area شرط گذاشتن . چه مدرک چه سابقه کار در اون زمینه. وگرنه امتیاز ما میزد بالا خیلی.
:(


[ بدون نام ] 1389/04/31 ساعت 18:27

سلام. ممنون از وبلاگ خوبتون و ممنون از راهنمایی هاتون.
می خواستم برای مهاجرت اقدام کنم. امکان داره که همزمان تقاضای مهاجرت به کانادا و نیوزلند(یا استرالیا) بدم؟ یعنی برای 2 کشور همزمان تقاضای مهاجرت بدم؟ با تشکر.

[ بدون نام ] 1389/05/01 ساعت 21:49

سلام. ارایه مدرک آیلتس برای نیوزلند در چه مرحله ای الزامیه؟ برای کبک ظاهرا موقع تقاضا و پر کردن مدارک لازم نیست و موقع مصاحبه مهمه. برای نیوزلند می شه بدون مدرک اقدام کرد؟ ممنون.

با عرض سلام و تشکر از زحمات شما

اسم رشته من تو لیست هیچ کدوم از کشورهای مهاجر پذیر نیست. اما بعید می دونم مثلا استرالیا یا نیوزلند به این تخصص بی نیاز باشند.

کارشناسی رشته بازرگانی دریایی- گرایش بنادر و کشتیرانی

که معادلش تو دانشگاههای علوم دریایی جهان میشه:

Maritime Business
یا
Port & Shipping Management

که در کل با حمل و نقل دریایی، کشتیرانی و بنادر بازرگانی سر و کار داره.

با توجه به اینکه تعداد دانشگاههای دریانوردی و علوم دریایی در سطح جهان خیلی کمتر از دانشگاههای رشته های دیگه است، چطور این کشور های مهاجرپذیر این همه به رشته های فنی و پزشکی و ... نیاز دارن اما به کشتیرانی و حمل و نقل دریایی (در کل تخصص های بازرگانی) نیاز ندارن؟ و در حالی که ارتباط استرالیا و نیوزلند با جهان از راه دریاییه و اینکه بیش از 90درصد تجارت جهانی از طریق کشتیرانی و حمل و نقل دریایی انجام میشه.

واقعا حالا که رشته من تو لیست مورد نیازشون نیست، من به هیچ وجه نمی تونم از طریق Skilled worker مهاجرت کنم؟

ممنون میشم نظرتون رو بدونم.

مهاجر 1389/08/05 ساعت 17:37

سلام دوست عزیز من ۲۲ سالمه و مدرک لیسانس مکانیک دارم و بدون سابقه کار رسمی هستم دانشگاهمم تو لیست هست در مورد ای التس هم مشکلی ندارم میتونی راهنماییم کنی از چه را هی با هزینه کمتر میتونم اقامت بگیرم.
خوشحال میشم اگه از طریق ایمیل بهم خبر بدی.

مهدی 1389/10/11 ساعت 20:57

سلام
من رشتم علوم کامپی.تر هستش و دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم و میخواستم بدونم اعتبار دانشگاه پیام نو رچقدره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
لطفا جواب رو برام میل کنید ممنونتونم دوستان

رضا شادمانی 1390/03/17 ساعت 06:08

سلام وعرض ادب.
سوال من اینه که برای ارزیابی مدارک توسط NZQA از کجا باید شروع کنم. آیا کار اسس آنلاین انجام میشه؟ لینک درستی از سایت مربوط به NZQA ندیدم.
ممنون اگر راهنمایی کنین.

سایت nzqa همه اطلاعات رو می ده و لینکش توی سایت مهاجرت هم هست .. کار اسسمنت اگر کامل باشه باید مدرک و .. رو براشون بفرستید اما اگر پری اسسمنت باشه باید فرم های لازم رو پر کنید و بفرستید و هزینه هاش هم در هر دو صورت پرداخت کنید.
سپیده

نسم 1390/05/19 ساعت 06:11

سلام و خسته نباسید
من ۲۵ سالمه مدرک بین المللی باغبانی از فنی حرفه ای دارم با ۳ سال سابقه کار پاره وقت. کشاورزی و باغبانی جزو مشاغل مورد نیازشون هست ظاهرا. همسرم ه مدرک بین المللی برق داره. آیلس هم داریم مشکلی نسیت
می خوام ببینم چقدر شانس قبولی رو دارم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اینطوری که به نظر خوبه .. امتیازاتتون رو محاسبه کنید .. اگر بالای ۱۰۰ باشه می تونید وارد pool بشید و اگر بالای 130 و اینها باشه خیلی زودتر امکان انتخابتتون هست ..
سپیده

نسیم 1390/05/23 ساعت 10:01

سپیده جان اگه مدرک دانشگاهی نداشته باشیم ولی مدرک فنی و حرفه ای باشه قبول می کنن؟؟؟؟؟

همش بستگی به این داره که توی لیست های شغل های مورد نیازشون باشی و یا نه و در ضمن برای اقدام کردن چقدر امتیاز بگیری.
سپیده

شهلا سامی 1390/06/24 ساعت 13:37

با عرض سلام من لیسانس مامایی از دانشگاه ازاد بابلم

با بیست سال سابقه کار مامایی به خاطر دانشگاه ازاد

می خوام مدرکم را ارزیابی کنم در مورد اطلاعات فرم وقتی که پر میکنم error میزند وهنوز موفق به ارزیابی مدرکم نشده ام لطفا مرا راهنمایی کنید (برای وارد شدن مبه pool من 115امتیاز می گیرم )

والا من متوجه نشدم که چه راهنمایی باید بکنم.....؟ /ناصر

فرخ 1390/10/17 ساعت 19:24

با سلام و تشکر از اطلاعاتان در مورد دوستی که فرموده بودند امتیاز اضافی Work experience in future growth area و qualification in future growth area مشروط به داشتن کار یا پیشنهاد کار در نیوزیلند است باید عرض کنم در فرمی که برای اندازه گیری امتیازها در سایت مهاجرت قرارداده شده هم وقتی گزینه کار و یا پیشنهاد کار در نیوزلند را انتخاب نمی کنید به صورت اتوماتیک امتیاز های مذکور را مخاسبه نمی کند اما در جدول امتیازات اطلاعات واضحی در این مورد ارائه نشده است لطفا راهنمایی فرمائید چگونه باید متوجه شد که آیا این امتیاز را میگیریم یا نه. با تشکر مجدد

وقتی مشروط به کار در نیوزلند هست یعنی امتیازش رو نمی گیرید . .. در کدوم جدول امتیازات توضیح کافی نیست .. می تونی لینک بدی !
سپیده

فرخ 1390/10/17 ساعت 19:28

سوال بعدی من این است که برای حالتی که مدرک کارشناسی ناپیوسته داریم فرم اسسمنت چگونه باید پر کنیم؟ آیا باید فوق دیپلم را در قسمت ساپورت وارد کنیم؟ ممنون از وقتی که می گذارید

راستش نمی دونم .. بچه ها کسی جواب سوال رو می دونه ؟!
سپیده

فرخ 1390/10/24 ساعت 09:26

سلام در مورد مدارک ناپیوسته خودم جوابش رو پیدا کردم اینجا می نویسم شاید برای دیگران هم مفید باشه. از توجه شما هم ممنونم
Supporting Qualification
If your nominated qualification was dependent on other qualifications (for example, a PhD, which was dependent on a previous master's degree and bachelor's degree), please list the previous qualifications. If you do not provide this information, it may affect the outcome of your pre-assessment report. NZQA will not be responsible if you fail to provide this information.

ممنون :)
سپیده

امین 1391/02/03 ساعت 18:40

سلام سپیده جان، ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار همه می‌ذاری.

من یه سوال حیاتی دارم اونم اینه که من فرم آنلاین EOI رو تکمیل کردم و امتیازی رو که خود به خود محاسبه کرده 100 هست.
از اونجایی که مدرک من از دانشگاه تهرانه و رشتم هم نرم افزاره، این طور که متوجه شدم پری اسسمنت رو بهم اختصاص می‌دن. حالا آیا این به معنی اینه که من اصلا نیازی نیست که نو NZQA اسمم رو ثبت کنم؟
آخه من ثبت کردم و 138$ پرداخت کردم و بهم گفته که در حال بررسیه! یعنی آیا بیخودی پول دادم و پولم پریده؟!

ضمن اینکه مگه نباید 20 امتیاز به مدارک IT اضافه تر بدن؟

سوال دوم که برام خیلی مهمتره اینه که الآن که فرم EOI میگه 100 امتیاز دارم، آیا امتیاز اسسمنت که گویا 50 هست به این 100 تا اضافه میشه و میشه 150 یا باز هم همون 100 میمونم؟

ممنون از راهنماییهات.
امین

راستش یه کم سوالت برام هنوز مفهوم نیست .. اما من توضیح می دم شاید جواب ات باشه ..
باید برای ثبت EOI پری اسسمنت بگیری .. و اون بهت لول مدرک رو می گه مثلا ۶ یا ۷ .. بر اساس این امتیازت معلوم می شه .. وقتی خواستی مدارک ات رو در مرحله ITA بفرستی باید مدرک فول اسسمنت رو بگیری و برای اداره مهاجرت بفرستی .. در واقع اسسمنت به تو امتیاز نمی ده بهت می گه چقدر از مدرک با توجه به لول امتیاز میاری ..
احتمال انتخاب شدن با امتیاز ۱۰۰ یه کم سخته اما ..
سپیده

فرشاد 1391/05/10 ساعت 14:34

با سلام، بسیار از اطلاعات مفیدتون. میخواستم بپرسم برای فول اسسمنت حتما باید سرفصل های درسی ترجمه و ارسال شود؟

به گفته سایت، آره. اما عملا نیازی به اینکار نیست. خیلی از دوستان تو این وبلاگ (همه به جز یه نفر) این کار رو نکردند، مشکلی هم پیش نیومد.

/بابک

فرشاد 1391/05/24 ساعت 10:32

با سلام مجدد، من رشته در دانشنامم مهندسی کامپیوتر - سخت افزار درج شده. برای فول اسسمنت مدارکم رو فرستادم. در گزارش NZQA برای این رشته چه چیزی میزنن؟ آیا با مدارک خودشون معادل سازی میکنن؟

احتمالا (Bachelor of engineering technology (computer engineering.

/بابک

فرشاد 1391/05/28 ساعت 06:31

با سلام مجدد و ممنون از پاسخ های مفیدتون. مدت زمانی که طول میکشه تا جواب Full Assessment بصورت عادی بیاد، چقدر میشه حدودا؟ خودشون تو سایتشون زدن 35 روز کاری.

همین حدود طول می‌کشه. اما اگه سرشون شلوغ باشه، ممکنه 3-4 ماه هم طول بکشه.

فرشاد 1391/06/21 ساعت 13:11

با سلام، جهت اطلاع سایر دوستان و پیرو سوالات قبلی، من بررسی مدارکم در NZQA حدود 1 ماه طول کشید و مدرکم Computer and Information Science, Level 7 معادل سازی شد.

بسیار عالی. همونیه که باید باشه.

سلام
من احسان 24 ساله از اهواز مهندسی عمران دانشگاه آزاد مجرد سربازی رفته زبانم متوسط قصد دارم مهاجرت کنم نیوزیلند برای کار درس و همون جا هم ازدواج کنم باید چیکار کنم واقعا سر در گمم هیچ کسی رو هم ندارم کمکم کنه فامیلی هم اونجا ندارم وضع مالیم خوب نیست کار هم انگاری ستاره سهیل شده
با تشکر

مطالب قبلی این وبلاگ رو بخونید. در مورد همه این موارد توضیح داده شده. :)

محمد 1391/11/14 ساعت 11:46

سلام.
من اسم دانشگاهم توی لیست نبود. برای Pre-Assessment Result (PAR) اقدام کردم که در نتیجه 7 امتیاز گرفتم. حالا ITA اومده برام و میدونم که باید Full Assessment انجام بشه. آیا این کار رو باید خودم از NZQA درخواست بدم و نتیجه اش رو برای سازمان مهاجرت بفرستم؟ یا خودشون بصورت داخلی این کار رو میکنن؟ یعنی درخواست Full Assessment رو برای NZQA میفرستن؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
تشکر.

شما باید اینکار رو انجام بدید.

سولماز 1391/12/09 ساعت 06:23

من برای Full assessment اقدام کردم و الان دو هفته است که تو مرحله allocation مونده می خواستم از بچه هایی که نتیجه شون اومده بپرسم این زمان طبیعیه ؟ اگه allocation اینقدر طول می کشه پس Evaluation چقدر زمان می بره؟

بله، طبیعیه. اتفاقا این مرحله بیشتر از بقیه طول میکشه. :) نگران نباشین. چون ارزیابی 1-2 روز کاری طول میکشه.

مسعود 1392/01/13 ساعت 08:57

با سلام ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیارمون میزارین من مطالب وبلاگ رو خوندم در مورد ارزیابی مدرک برای مدرک فوق دیپلم و کارشناسی ناپیوسته اطلاعاتی نبود اگه امکانش هست کمک کنید چون من مدارکی که دارم فوق دیپلم معماری غیر انتفاعی و لیسانس تکنولوژی معماری دانشگاه آزاد هستش ممنون میشم منو راهنمایی کنید.

شما مدارک تحصیلی فوق دیپلم و لیسانس رو با هم بفرستید که با هم ارزیابی بشن. در واقع شما مدرک لیسانس رو ارزیابی می کنید. خودتون رو هم گیج نکنید!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.