دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

Google Trend

بعد از یک تعطیلی نسبتا طولانی دوباره برگشتم و شروع به نوشتن کرده ام. به هر حال کسی که عادت به نوشتن پیدا کرده است نمیتواند آن را کنار بگذرد. من هم از این قائده مستثنی نیستم! این چند وقت که این وبلاگ فعال نبوده است، کامنت های زیادی دریافت کردم که بیشتر آنها مربوط به مهاجرت و بحث های آن میشود و خوب به همان دلیل قبلی نتوانستم که به اکثر آنها جواب بدهم.  به دلیل آنکه نمی دانستم که پرسش کنندگان هنوز خواننده این وبلاگ هستند با نه، همه آنها را بدون جواب تایید کردم. امیدوارم که دوستان از دست من ناراحت نشده باشند.. .از ابن به بعد تا جائی که از دستم بربیاید  به سوالات پاسخ خواهم داد. 

بپردازیم به موضوع اصلی این پست... احتمالا تا به حال با ابزار گوگل ترند کار کرده اید. این ابزار جالب گوگل به تعداد جستجو در اینترنت میپردازد . به عبارت دیگر با توجه به زمان جستجو، تعداد جستجو و مکان جستجو. نمودارهایی را رسم می کند که پارامتر های گفته شده را نشان می دهد. نمودارهای رسم شده خیلی ساده و کلی هستند و نتایج نسبتا جالبی از آنها می شود گرفت...محور افقی، محور مربوط به سال است و محور عمودی مربوط به تعداد جستجو.

تا به حال شاید ایمیل هائی دریافت کرده باشید که به شما بگویند که فلان کلمه در ایران بیشترین سرچ را در دنیا داشته است. این همان چیزی است که این ابزار نشان میدهد که در نوع خودش جالب است.این ابزار اولین بار در سال ۲۰۰۷ ارائه شد. با یک جستجوی ساده برای عبارت های مهاجرت، مهاجرت کانادا، مهاجرت استرالیا، گرین کارت و س*ک*س و واژه انگلیسی آن و کلمه انگلیسی Immigration  به نتایج زیر برخورد میکنید:

1- مهاجرت: می توانید ببینید که چه اتفاقی افتاده است. بالاترین میانگین جستجو در سالهای اخیر و یک رشد ناگهانی از اواسط سال 2008 در میان پارسی زبانان.

2-  مهاجرت کانادا: یک زشد ناگهانی در اواخر سال 2008 که قوانین جدید اعلام شد و این رشد  در 2010 تقریبا 2 برابر شده است. جالب است که شهر کرج بیشترین جستجو را بین شهرهای ایران داشته است. دلیل؟ نمی دانم!
3- مهاجرت استرالیا: من دلیل اصلی که در سال 2008 چنین رشد ناگهانی در جستجو پیدا شده است را نتوانستم متوجه شوم. ولی در مورد استرالیا جالب است که دیگر تعداد جستجو رشدی نداشته است.
4- گرین کارت: برای این کلمه جالب است که هر ساله در ماه اکتبر که ثبت نام گرین کارت آمریکا شروع می شود، به یکباره میزان جستجو افزایش پیدا می کند و پس از آن کاهش تا سال بعد! در طی این چند سال هم تعداد جستجو ثابت مانده است! یک چیز جالب دیگر آن که بیشترین جستجو مربوط به شهر اهواز بوده است....!
5- س*ک*س: جالب است که علیرغم آن ایمیل هایی که شما هم شاید دریافت کرده باشید، بیشترین آمار برای کلمه پارسی آن، مربوط به ایران نیست! بلکه مربوط به افغانستان است!  البته این آمار در زمان های مختلف تفاوت می کند... ولی در کل برای بررسی میزان تغییر آن با زمان، می توانید در زمان های دیگری این آمار و آمارهای دیگر را دوباره چک کنید. در بین شهرها، اولین شهر اردبیل، بعد قم و بعد کرج و اصفهان هستند.  نکته دیگر آنکه، این آمار نسبت به آمار بالا، رشد کاهشی داشته است (یه جورایی مثل اینکه پیشرفت داشته ایم یا شاید کلمات دیگری جایگزین شده اند؟!!).
برای کلمه انگلیسی واژه S*E*X، بیشترین آمار در دنیا مربوط به ویتنام، هند، اندونزی، لهستان، ترکیه و ... است و ایران سربلند در آمده است!  شکل زیر را ببینید. اما اگر باز هم اگر آمارهای مربوط به ایران را بخواهید، بیشترین جستجو برای شهرهای قزوین، اردبیل و کرج است....دیگر در این رابطه چیزی نمی نویسم. تفسیرش با خودتون!

6- کلمه انگلیسی مهاجرت یا IMMIGRATION. کشورهای پاکستان، الجزایر، نیوزیلند و امارات رکورد دارند.

در بین شهرهای ایران هم تهران اول است! شیراز، کرج، اصفهان،.....در رده های بعدی هستند. 
 
ابزار گوگل ترند ابزار خوبی است موقعی که بخواهید در مورد یک جستجو، یک دید کلی کسب کنید ولی مطمئنا یک ابزار علمی نیست....و یک چیز دیگر اینکه  به آمارهای ایمیلی تا موقعی که مستندی ارائه نشده است اعتنایی نکنیم. 

نظرات 2 + ارسال نظر
باران 1389/08/26 ساعت 16:30 http://asem0n.blogfa.com

سلام،من مدام میومدم چک می‌کردم ببینم وبلاگ مطلب جدید نوشتین یا نه،خیلی‌ خیلی‌ خوشحالم که دوباره مینویسین
واقعا مطالبتون مفیده،واقعا ممنونم
1)همسر من لیسانسe_commerce هست از دانشگاه MMU از مالزی،الان هم دانشجوی MBA هست شاخه finance از همون دانشگاه
اگه لطف کنین راهنمایی کنین که جزو کدوم طبقه قرار میگیره ممنون میشم،آیا جزو مشاغل finance حساب می‌شه؟
2)در مورد سابقه کار،حتما باید مرتبط با رشته باشه؟
3)ما الان حساب کردیم اگه سال دیگ هر دمون IELTS ۶.۵ بگیریم،بدون سابق کار حدود ۱۰۵ امتیاز میارایم،به نظر شما الان اقدام کنیم یا اینکه اگه سابقه کار فراهم باشه خیلی‌ موثره
من لیسانس مهندسی‌ کشاورزی شاخه گیاهپزشکی از دانشگاه سراسری هستم،اگه زبان IELTS 6.5 بگیرم ۲۰ امتیاز مربوط به همسر رو میارم؟ما با احتساب این ۲۰ امتیاز ۱۰۵ امتیاز میگیریم
ممنون از محبتتون

سلام باران عزیز
ممنون از لطف زیادتون. خوشحالم که مطالب وبلاگ مورد استفادتون واقع شده.

اما راجع به سوالی که پرسیده بودین:
1- رشته همسرتون جزو رشته های finance محسوب میشه. شغل Finance/Business جزو شغل های long term هست. آدرس زیر رو ببینید:
http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/063ECB35-F5D5-44D8-8325-7041A727A9D5/0/1093.pdf
صفحه 3. دو نوع از این شغل است که برای دومی 5 سال سابقه کار لازمه. نوع اول هم به دو قسمت تقسیم میشه که اولی لیسانس حسابداری لازم داره که شامل همسر شما نمیشه. برای اینکه ببینید internal Auditor شامل ایشون میشه یا نه، سایت زیر رو چک کنید:
www.nzica.com
این سایتیه که در هر صورت ایشون باید خودشون رو ثبت کنن. در مورد رشته های short term هم تحصیلات در حسابداری مورد نیاز است. من توصیه می کنم که حتما سایت www.nzica.com رو با دقت بخونید.

2- در رابطه با سابقه کار مرتبط هم جوابتون اینه که بله باید مرتبط باشه. به هر حال اگه بتونین سابقه کار هم جور کنین میتونه راه سومی باشه!

3- توی مهاجرت های حرفه ای سابقه کار خیلی مهمه. یعنی اینکه اگه حتی بتونین پیشنهاد کاری از اون کشور بگیرین ، پرونده شما خیلی زودتر به نتیجه میرسه. چون شما به دلیل سابقه کارتون و مهارتتون مورد نیاز اون کشورید. در مورد زمان اقدام کردن هم بستگی به برنامه های خودتون داره. ولی چون برنامه های مهاجرتی کشورها دائم در حال تغییره، پس با برنامه جلو برید. راجع به سوال آخرتون هم جوابتون مثبت است به شرط این که:
a. Recognised qualifications held by the partner of a principal applicant qualify for 20 points.
b. A partner's recognised qualification only qualifies for points under this provision if:
i the partner is included in the application; and
ii the partner meets the English language requirements for principal applicants (see
SM5.5 on page 27-1); and
iii a visa or immigration officer is satisfied that the principal applicant and their partner
have been living together for 12 months or more in a partnership that is genuine and
stable (see F2.10.1 on page 16-2) and otherwise meets Partnership policy rules (see
F2.15 on page 16-3).

موفق باشید....

مهتاب 1389/09/01 ساعت 12:57

سلام
ممکنه پست ها ی مربوط به مهاجرت به نیوزیلند رو تکمیل کنید :) من منتظر بقیه مطالبتون هستم. ممنون از زحمتی که می کشید

سلام. چشم....سعی می کنم پست های نیوزیلند رو به مرور زمان تکمیل کنم. امیدوارم که پست بعدی به اون اختصاص داده بشه....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.