دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مراحل اقدام برای مهاجرت نیوزلند

·         به نظرم سوالات زیادی در رابطه مراحل مهاجرت نیوزلند هست که البته قبلا توضیح داده شده اما سعی می کنم اینجا خیلی خلاصه و مرحله به مرحله بنویسم:

·       

       - وب سایت اداره مهاجرت نیوزلند که لازم است در این سایت با مشخصات درست، دقیق و کامل ثبت نام کنید: http://www.immigration.govt.nz/

·       

       - مرحله بعدی تکمیل فرم EOI (expression of interests) می باشد که شامل همه ادعا های فرد اقدام کننده از لحاظ شخصی، تحصیلی، کاری و ... می شود. (این فرم تا قبل از submit نهایی امکان تغییر و .. دارد و می توانید امتیاز خود رو در اخر حساب کنید.). اگر امتیاز شما از 140 به بالا باشد در سری بعدی مورد بررسی قرار می گیرد و سایرین بر اساس بالاترین امتیاز و نیازمندی های شغلی و تحصیلی اداره مهاجرت فایل های اونها مورد بررسی قرار می گیرد. اگر تا 6 ماه اسم شما جز افراد منتخب بالا نباشد، فرم شما باطل و می توانید مجددا اقدام کنید. وقتی فرم شما Submit می شود که هزینه این مرحله را پرداخت نمایید و ان را در سایت Submit کنید.

·        

      - مدارک تحصیلی برخی از دانشگاه ها که در سایت لیست نشده است باید توسط NZQA در همین مرحله EOI تائید شود. اگر دانشگاه شما در این لیست وجود دارد در زمان ارسال مدارک تائیده NZQA باید با مدارک ارسال شود. پس برای کسانی که دانشگاه آنها در لیست نیست بهتر است نائید NZQA را قبل از Submit فرم EOI بگیرند که معمولا همه کارها انلاین انجام می شود.

·        

     - اگر اسم شما جز افراد انتخاب شده باشد، ادعاهای شما مورد بررسی قرار گرفته تا تائید شود امتیاز مورد نظر و یا کسب شده بر اساس فرم تکمیلی درست می باشد. در این مرحله آفیسر به صورت انلاین (ایمیلی) با شما تماس می گیرد و اگر لازم باشد و در مورد چیزی شک و یا ابهام داشته باشند سوال پرسیده و یا مدرکی را به صورت انلاین درخواست می کنند.

·         وقتی افیسر از صحت ادعای شما و امتیاز کسب شده مطمئن شده برای شما نامه(Invitation to apply)  ITA ار سال می شود.

·       

  --   - از روز دریافت نامه ITA شما مدت 4 ماه فرصت دارید مدارک خود را که شامل مدارک پزشکی نیز می شود برای دفتر مشخص شده توسط افیسر ارسال کنید. این مرحله شامل پرداخت هزینه های اقدام برای مهاجرت نیز می باشد که قابل پرداخت توسط کارت های اعتباری نیست. اگر مدارکی ناقص و یا کسری داشته باشه، افیسر با شما تماس می گیرد.


نوشته شده توسط newwishes.perianblog.ir

نظرات 12 + ارسال نظر
لیلی 1389/11/10 ساعت 09:07

سلام خیلی ازتون ممنونم با اینهمه اطلاعات مفیدتون
من چند سئوال مهم دارم اگه امکان داشت و زحمتی نبود جوابم را بدید1- من فوق لیسانس معماری علم و صنعتم و 8 سال سابقه میدونم استرالیا معماری مارا با عنوان معماری رجیستر نمی کنه آیا نیوزلند هم همینطوره؟
2-برای ویزای متخصصین من شنیدم باید از شرکتهای بین المللی سابقه داشته باشیم من سابقم از ارگانهای دولتی و خصوصی ایرانیست فکر می کنید می تونم اقدام کنم ضمنا من 34 سال سن دارم
قبلاً از لطفتان ممنونم.

برای Talent Visa لازم نیست حتما سابقه کار از شرکت های بین المللی داشته باشید. یکی از مهمترین نکات این هست که مدرک اتون رو تائید کنن و دوم اینکه سابقه کارتون با مدرکتون در یک زمینه باشه والا سابقه کار غیر مرتبط با مدرک رو بهش امتیازی نمی دن.

رضا 1389/11/11 ساعت 09:19

سلام
ممنمون که وقت میگزارین
من EOI رو پر کردم و پولش هم پرداخت کردم... مرحله بعدی چی هست؟ باید کدوم غول رو بکشیم که بریم مرحله بعد؟ :)
با تشکر

با توجه به امتیازهاتون باید صبر کنید تا اسمتون رو در بیارن و بعد باهاتون تماس می گیرن. از وقتتون استفاده کنید و مدارکتون رو تکمیل کنید. چون وقتی اسمتون در بیاد فقط ۴ ماه وقت دارید و با پروسه های طولانی ایران ممکنه وقت کم بیارید. مدرک تحصیلی - سابقه کار - ازدواج و ... فکر کنم وقتی اسمتون انتخاب بشه توی سایت نشون می ده. مال ما دو هفته بیشتر طول نکشید. ایشالا موفق باشید.

رضا 1389/11/12 ساعت 04:19

مرسی بابت چوابتون
منن امتیازم 120 تاست و چون واسه جاهای دیگه نیاز داشتم همه مدارکم رو جمع کردم البته گواهی عدم سوء پیشینه ام مربوط به پارسال هست و برای سابقه کار گواهی کار شرکت رو دارم نه بیمه... شما کدوم رو تحویل دادین؟ امتیاز تون چقدر بود؟ چون خیلی زود جواب گرفتین؟ فضول هم هستم !!! کی تشریف بردین؟ :)
با تشکر فراواااان

گواهی عدم سوء پیشینه فکر کنم مدت اعتبار داره. که فکر می کنم ۶ ماه اینطورا هستش. سابقه کار ترجمه شده باید کافی باشه. سابقه بیمه از ما نخواستن و ندیدم از کسی دیگری هم بخوان. ما کل کارمون ۱ سال طول کشید اما فکر کنم پروسه ها از زمان تکمیل و تحویل مدارک ۲ سال باشه. البته توی سایت اشون و کلا همه جا اینقدر شرایط دارن ریز ریز دارن که همه چیز به نفعشون هست. یعنی اگر بخوان می تونن درخواست سابقه بیمه و یا حتی مصاحبه هم کنن. یادمه اون موقع توس سایت نوشته بود حتی ممکنه افیسر لازم باشه بیاد کشورتون برا مصاحبه و غیره و خرجشو شما باید بدید که ما چشمامون ۴ تا شد اما این رو برای موارد نادر فکر کنم می ذارن .. محظ احتیاط .. ایشالا که کارتون زود راه می افته.

سامر 1389/11/14 ساعت 11:56

سلام. اونطورکه من متوجه شدم ارائه مدرک زبان در زمان تکمیل فرم EOI نیست و زمان ITA لازمه . درسته ؟ اگه اشتباه می کنم توضیح بدین. چون من هنوز برای مدرک زبان اقدام نکردم. مرسی

درسته. وقتی اسمتون از پول دراومد و خواستید مدارک رو بفرستید باید مدرک زبان رو هم بفرستید.

سپیده 1389/11/14 ساعت 21:52

اما سامر جان یک نکته ای وجود داره و اینکه شما بابت مدرک زبان امتیاز می گیرید . و وقتی ادعا می کنی در مراحل اولیه که مدرک زبان داری از شما می پرسه چه امتیازی گرفتی و شماره مدرک و .. چیه ... که بر این اساس شما لازمه مدرک رو داشته باشید تا امتیاز اش رو بگیرید. مثل قضیه مرغ و تخم مرغ می شه...

سامر 1389/11/15 ساعت 11:28

اول خوشحال شدم. دوباره که اسکرل را پایین کشیدم ناراحت! به هرحال مرسی .

لیلیان 1389/11/21 ساعت 20:54

می خواستم ببینم در مورد نیوزلند آیا بعد از اینکه تمام مراحل را پشت سرگذاشتی برای کار پیدا کردن می تونی بری آن کشور یا نه باید از همینجا کار پیدا کنی و تا کار نداشته باشی نمی تونی بری(ویزای مهاجرت از طریق تخصص)

هیچ ویزای مهاجرتی کاری (Skilled Migrant) تو دنیا نیست که ربطی به پیدا کردن کار داشته باشه! یعنی شما ویزاتو بگیر برو اونجا کار نکن! خوش باشی.

هدیه 1389/11/30 ساعت 12:00

با عرض سلام و تشکر،
در انتهای این پست نوشته شده که بعد از دریافت نامه ITA، هزینه ها قابل پرداخت توسط کارتهای اعتباری نیست. آیا اشتباه تایپی هست؟ چون یه مقدار به نظر عجیب میاد.

بعضی از افیس ها از جمله افیس چین پول این مرحله رو توسط کارت اعتباری قبول نمی کنن. اما همیشه وقتی افیسر با شما تماس می گیره می تونید ازش روشهای پرداخت رو سوال کنید تا مطمئن شید. یا در مورد دسترسی محدود ایران به بانک درفت بگید تا بهتون روشهای ممکن رو که مورد قبول اون دفتر هست بگن ..

الهام 1390/02/18 ساعت 04:10

سلام. ممنون از توضیحاتتون.در این پست نوشته شده که اگه دانشگاه شما در لیست وجود دارد در زمان ارسال مدارک تائید شده NZQA باید با مدارک ارسال شود. ببخشید من متوجه منظور جمله نمی شم ...می شه توضیح بدین؟ یعنی باید چیکار کرد؟

یعنی اگر مدرکتون رو برای تائید برای nzqa فرستادید قبلا و تائید اش رو گرفتید وقتی می خواهید مدارک رو برای مهاجرت ارسال کنید باید اون تائید nzqa رو که دارید براشون بفرستید که امتیاز مدرک رو بهتون بدن ..
سپیده

سمیرا 1390/09/30 ساعت 13:12

من دونه دونه دارم نوشته هاتونو میخونم میام جلو ولی متوجه نشدم حالا که دانشگاه ما مورد تایید هست یعنی مستقیم باید بریم سراغ قسمت eoi?
یعنی هیچ کاری قبلش نمیخواد انجام بدیم؟ میشه فرم های eoi رو لینک بفرمایید ممنون

اگر دانشگاه مورد تائید هست می تونید مستقیم فعلا EOI را ثبت کنید تا انتخاب شید و برید مراحل بعدی .. برای لینک های EOI می تونی انلاین انجام بدی فقط کافیه رجیستر کنی توی سایت یعنی یه log in بگیری .. به فرم ها دسترسی دارید و همه کارش انلاین انجام می شه
سپیده

سلام و با تشکر از وبلاگ خوبتون. میخواستم برای مهاجرت به عنوان اسکیل ورکر اقدام کنم.لیسانسم دانشگاه آزاده و فوقم پیام نور و در حال حاضر دانشجوی دکتری دانشگاه یو ام مالزی هستم.پوینتم تا الان که محاسبه کردم بالای 140 بوده.اما اینطور که متوجه شدم مدارک باید تایید بشه توسط موسسه NZQA .وقتی به این سایت مراجعه میکنی سه نوع ارزیابی داره: Pre-assessment(PRA),IQA, OSA دو دل بودم برای کدوم مورد باید اقدام کنم؟ چیزی که من تو سایت دیدم انگار باید PRA بدم. درسته برداشت من یا خیر؟

The PAR is only issued for the purposes of an ‘Expression of Interest' by an intending immigrant in being invited to apply for residence in New Zealand under the Skilled Migrant Category, and not for any other purpose. If you use the PAR for any other purpose, that is your sole responsibility

بهتره که برای IQA اقدام کنید. چون نتیجه Preassessment و Full-assessment می‌تونه متفاوت باشه و خروجی مورد نظر شما رو نداشته باشه. یا برعکس، ظاهرا همونی باشه که مد نظرتونه، ولی بعدا از شما full-assess خواسته بشه و نتیجه‌اش خلاف نتیجه pre-assessment باشه.

گلناز 1391/08/05 ساعت 12:42

ممنون از اطلاعات مفیدتون
راستش من و همسرم کمی دچار سردرگمی شدیم خواستم از شما راهنمایی بگیرم. همسر من کارشناس ارشد عمران از امیر کبیر هستش و آیلتس 6/5 هم داره که ادعای 140 امتیاز کرده قبول شد ازش اسسمنت خواستند و 4 ماه فرصت دادند. همسرم مدارکش رو برای اسسمنت فرستاد و تا چند روز دیگه نتیجش به دستمون می رسه. ما از کسی شنیدیم که اگر عنوان مهندسی در اسسمنت عنوان نشه پرونده رد می شود و امتیاز رشته تعلق نمی گیرد. آیا اینطور است؟
اگه در اسسمنت "مهندسی " ذکر شود ما تا چند روز دیگه کل مدارک را براشون میفرستیم. بعد از این مرحله چه اتفاقی می افته و چقدر طول می کشه تا ما بتونیم به نیوزیلند بریم؟ آیا ویزای اقامت می دهن یا ویزای کار؟ آیا حتما مصاحبه انجام می شود؟
ممنون می شم اگه ما رو راهنمایی کنین.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.