دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

مهاجرت کاری یا ویزای کاری

اول از همه، من هم هر چند دیر، از طرف خودم سال نو رو به همه تبریک میگم و امیدوارم که همه به اونچه که دلشون می خواد تو سال جدید برسن و روزهای سرشار از پویایی رو پیش رو داشته باشند.




این پست را از این بابت می نویسم که احساس می کنم در رابطه با ویزای کار نیوزیلند برای بعضی ها سو تفاهم پیش آمده است. سو تفاهم از این لحاظ می گویم که شاید خیلی ها فکر کنند که کار در نیوزیلند بهتر از جاهای دیگر دنیا پیدا می شود و فاکتورهای لازم برای پیدا کردن کار در نیوزبلند خیلی کمتر از جاهای دیگر دنیاست. در صورتی که واقعیت چیز دیگریست. این را از این لحاظ می گویم که بالشخصه چند وقتی درگیر پیدا کردن کار در نیوزیلند بوده ام.


خیلی راحت بگویم: اگر تخصص دارید که به کشورهای دیگر دنیا بخورد و اگر قصد مهاجرت دارید، بهترین روش مهاجرت و سریعترین روش، پیدا کردن کار در کشورهای دیگر است، چه نیوزیلند باشد، چه در آلمان باشد و چه در کانادا. اکثر ویزاهای کار در دنیا هم به پاسپورت همان کشور ختم می شوند! گفتم کار تخصصی، چون اکثر کشورهایی که سرشان به تنشان می ارزد برای کار غیر تخصصی اقامت نمی دهند!


به نظر من فاکتورهای زیر در پیدا کردن کار تخصصی ایرانی ها بیشترین تاثیر را دارند:

1- اکثر ایرانی ها سابقه کار بین المللی ندارند.

2- اکثر ایرانی ها با رزومه نویسی آشنایی کافی ندارند.

3- ضعف زبانی چه انگلیسی و چه زبان رسمی کشور مربوطه

4- عدم آشنایی با روش های پیدا کردن کار

5- عدم داشتن دانش کاری قابل قبول حتی در کار مرتبط با سابقه کار وطنی

6- پنهان کاری هموطنان در راهنمایی دیگر هموطنان

7- عدم داشتن مدارک بین المللی


این ها واقعیت هایی است که به هم مرتبطند. شاید چیز دیگری که می شود عنوان کرد این است که اگر در ایران چند نفر زیر دستتان کار می کنند و به قول معروف خیلی کارتان درست است، این انتظار را داشته باشید که در محیط کاری جدیدتان چند نفر بالای دستتان کار کنند!! حداقل به تجربه من، به خصوص در کشورهای صنعتی نفرات با قابلیتهای منحصر به فرد، تعدادشان و کیفیت کارشان در مقایسه با ایران قابل مقایسه نیست.


می توانید در وبلاگهای زیادی که در رابطه با کانادا هستند، به طور نمونه ببینید که خیلی ها که در ایران کار تخصصی و در سطح بالا انجام می دادند، اکنون کار غیر تخصصی انجام می دهند که دلیلش می تواند یکی از دلایل بالا باشد.


تفاوتی که کشوری مثل نیوزیلند با کشورهای دیگر دارد این است که اگر کار پیدا کنید، خیلی سریعتر نسبت به کشوری مثل سوئد که 5 ساله ویزای دائم می دهد ویزای دائم می گیرید. وگرنه مشکل پیدا کردن کار کماکان مثل سایر کشورها باقی است. 


شکل های زیر آماری را از نرخ بیکاری در نیوزیلند، کانادا و انگلیس نشان می دهند. 





اگر بتوانید این 1 درصد را به کاناداییها و انگلیسی ها تخفیف بدهید!، می بینید که تفاوت معنی داری بین نرخ بیکاری در کانادا، انگلیس و نیوزیلند وجود ندارد. اگر دنبال کار می گردیم، احتمال پیدا کردن کار در این سه کشور انگلیسی زبان به صورت کلی بسیار نزدیک هم است، تفاوت شاید در نوع شغل ها و عوامل دیگر باشد، وگرنه احتمال پیدا کردن یا پیدا نکردن کار یکیست. این قابلیت های ماست که می تواند به پیدا کردن و یا پیدا نکردن کار بینجامد و مشکل کار پیدا کردن برای همه جا هست. 


دست آخر، چیز دیگری که برای نیوزیلند هست و شاید هم همین است که سو تفاهم برای ویزای کار نیوزیلند ایجاد کرده است، این است که ویزای همراه نفری که برای تحصیل، ویزای تحصیلی گرفته هست می تواند ویزای کار باشد. این به معنی پیشنهاد کاری و یا کار نیست، نوع ویزا، ویزای کاری است که به نفر همراه دانشجو اجازه کار داده می شود.


(من ترجیح دادم که این پست رو با توضیحی که خانم سپیده توی کامنت ها نوشتن تکمیل ترش کنم. معمولا در رابطه با پیدا کردن کار در نیوزیلند، شغلهایی هستند که تنها کسانی می تونند اقدام بکنند که اجازه کار در نیوزیلند داشته باشند. این جور کارها معمولا اگر از خارج ار کشور اقدام بشه، جوابی گرفته نمیشه. ولی اگه از داخل کشور اقدام بشه، مطمئنا جواب چه مثبت و یا چه منفی می گیرید. ولی کارهایی که براش مشخص شده که از همه جای دنیا میشه اقدام کرد، قضیه اش فرق می کنه. پشتکار داشتن توی پیدا کردن کار و پیگیری در مراحل مختلف، یک آیتم خیلی مهمه که نقش مهمی رو در پیدا کردن کار ایفا می کنه.)


روز و شبتان خوش / ناصر

نظرات 6 + ارسال نظر
رضا 1390/01/07 ساعت 05:33

سلام
من حدود دو ماه هستش که EOI ام رو ارسال کردم و متاسفانه تو هر دوره نام من نبوده - امتیازم حدود 125 هستش- سابقه کار خارج از ایران هم دارم و تخصصم هم کامپیوتر هست. میخواستم بدونم امکان این هست که از جایی حتی بطور صوری ما درخواست کار بگیریم، برای تسریع پذیرش EOI ؟ چون وقتی خارج از اونجا هستی وقتی برای کار apply میکنی تقریبا 99% حتی جواب هم نمیدهند. پیشنهاد شما چی هست؟
با تشکر

سلام رضاجان
امتیاز کمتر از 135 یا 140 زمان بره. تو این پست (http://2migrators.blogsky.com/1389/12/14/post-52/) من یه آمار از (EOI) دادم که اگه دقت کنی می بینی که امتیاز 140 و بالاتر بیشترین آمار قبولی رو داره. اما این جدول اوضاعش تو ماه های مختلف تفاوت می کنه. امتیاز حدود 115 تا 120 به شرطی که شغلت مورد نیاز نیوزیلند باشه، به طور متوسط 10-5 درصد کل اون 800-700 اسمیه که ماهیانه اعلام میشه. پس باید صبر کنی.
برای پیشنهاد کاری هم، ما هنوز جایی رو ندیدیم که پیشنهاد کاری بتونه بگیره. برای اون قضیه که جواب نمیگیری، یه بار دیگه به همین پست یه نگاه بنداز. موفق باشی.

سپیده 1390/01/07 ساعت 11:00

یه چیز دیگه اضافه کنم .. وقتی برای کاری رزومه می فرستید اگر توی اون ذکر نشده باشه که از کشورهای دیگه هم متقضی می گیرند معمولا به جایی ختم نمی شه و جواب نمی دن .. ولی اگر داخل کشور باشید و برای هرکاری که اقدام کنید محاله تقریبا که جواب ندن .. درسته که جواب سربالا زیاد می یاد و معمولا حتی shortlist هم گاهی نمی رسه اما حتما جواب میدن .. من خودم مدتی که اینجا دنبال کار می گشتم حدود 1000 تا باور کن جواب سربالا گرفتم ... ایشالا موفق باشید به هرحال .. ممنون از کامنتتون .. سپیده

علیرضا 1390/01/07 ساعت 11:03

پذیرش دانشگاه
سلام وتشکر از اطلاعاتی که ارایه نمودید-میخواستیم برای مقطع دکترا خانمم در رشته حسابداری از دانشگاه خارج پذیرش بگیریم-به نیوزیلند بر خوردیم-کمی در این مورد میتونید راهنمایی وکمک کنید-راستی قیمت بلیط تا اونجا چقدری هست-ممنون وپیروز باشید

راستش مسیرهای مختلف هست .. راستش از مسیر مالزی که ما یه بار اومدیم بلیط رفت فقط تقریبا حدود ۱ میلیون و سیصد شد .. اما بلیط رفت و برگشت از مسیر دبی حدود ۲۰۰۰ دلار نیوزلند هست که تقریبا ۱ میلیون و نیم تومان ایران البته رفت و برگشت ... اگر سوالتون رو جزئی تر بیان کنید ممنون می شیم چون که واقعا سوالات کلی و اینکه اونقدر این بحث ها طولانی هست که نمی شه در عرض یه کامنت جواب داد ...
سپیده

سارا 1390/01/07 ساعت 22:51

عنوان نامه مهاجرت
متن نامه با سلام و تبریک سال نو-من برای اولین با می خوام اقدام به پر کردن فرم های مهاجرت به نیوزلند کنم ۲۹ سال سنم فوق لیسانس زمین شناسی گرایش اقتصادی را دارم چه طور میتونم ویزای اقامت نیوزلند را بگیرم؟لطفا من را راهنمایی کنید .ممنونم.

راستش ما در مورد فرم ها و شروع و اقدام به مهاجرت مطالب زیادی نوشتیم .. اگر به فهرست کنار صفحه مراجعه کنید حتما جواب سوالتون رو می گیرید. اگر سوال جزئی تری داشتید حتما در خدمتیم ..
با ارزوی موفقیت
سپیده

عبدالحمید حقی 1390/01/08 ساعت 05:06

متشکرم از این اطلاعات ذی قیمت

http://hamidhaghi.blogsky.com

مجتبی 1392/02/20 ساعت 13:43

سلام
من مهندس برق هستم .
با 6 سال سابقه بعد از دریافت مدرک کارشناسی با بیمه و 4 سابقه قبل از دریافت مدرک کارشناسی بدون بیمه.
کل سابقه کاریم هم در زمینه صنعت نفت و گاز هستش.
میخواستم بدونم که آیا امتیاز برای سابقه کاری قبل از مدرکم هم حساب میکنند ؟؟؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.