دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

از فرودگاه تا خونه

توی نیوزلند مثل خیلی از کشورهای دنیا و برعکس خیلی از کشورهای دیگه شما نمی تونید پولی غیر از دلار نیوزلند رو خرج کنید. پس حتما وقتی وارد کشور می شید یا حتما با خودتون دلار نیوزلند داشته باشید و یا توی فرودگاه مقداری پول Change کنید. 

فرودگاه و گمرگ نیوزلند به عنوان سخت گیر ترین ها معروف هست و جریمه های سنگینی برای این موضوع داره. پس حسابی مراقب باشید.

نمی خوام وارد جزئیات بشم. خودتون می تونید موارد ممنوع و غیره رو توی سایت اشون ببینید اما فقط یه نکته رو فراموش نکنید و اون اینکه هرچیزی رو که همراه دارید از لحاظ خوراکی و موادی که براش محدودیت هایی قایل هستند توی کارت هایی که توی پرواز بهتون می دید کامل بنویسید. همین طور اگر پول با خودتون همراه دارید حتما ذکر کنید. اینطوری اگر هم بخواهید به چیزی گیر بدهند چون قبلا اعلام کردید مشکلی برای خودتون پیش نمیاد و در نهایت ممکنه یه کیسه پسته و .. دور ریخته بشه.

اگر می خواهید می تونید بار زیادی رو قبلا بفرستید و بعد توی فرودگاه تحویل بگیرید. یه چیزهایی واقعا ارزش داره که از ایران بیارید چون واقعا باید اینجا چندیدن برابر پولش رو بدید و در ضمن نه با اون کیفیتی که می خواهید که خودش بحث جدایی داره. 


فرودگاه های اینجا خیلی کوچیک هستند و بی نهایت مرتب و فرودگاه اوکلند جز بهترین های دنیا به حساب میاد. 

اگر می خواهید از فرودگاه به محل اقامتتون برید ۴ تا راه وجود داره.

۱- تاکسی

۲- دوستاتتون بیان دنبالتون

۳- Shuttle

۴-کرایه ماشین


اینجا تاکسی واقعا انتخاب اخر هست. چون بی نهایت گرونه و من واقعا متاسفم که روز اول اومدم نمی دونستم راه های دیگری هم هست برای رسیدن به مقصد. معمولا اینجا تاکسی ها رو فقط شرکت ها بیشتر استفاده می کنن و یا کسانی که شب می خوان از کلاب ها برن خونه .. مثلا از فرودگاه تا City Center حدود ۱۷۰ دلار حدودا پول تاکسی می شه که واقعا نمی ارزه.


بهترین راه گرفتن Shuttle هست که در واقع همون ون خودمونه و معمولا ۵ الی ۶ نفر باهم سوار می شن.

شما اصلا نمی خواهید در این مورد نگران چیزی باشید. شما فقط از سالن فرودگاه میاید بیرون و می رید قسمت shuttle ها و ادرستون رو به یه راننده می دید و اونها خودشون مسیرش رو و مسافر هاشو هماهنگ می کنه و مدت زمان رسیدن به مقصد هم اصلا با تاکسی فرقی نداره. 

از فرودگاه تا City Center برای دو نفر حدود ۵۰ دلار می شه. 


گزینه بعدی کرایه کردن ماشین هست. می تونید به صورت انلاین و با داشتن کردیت کارت از قبل ماشین رو برای لحظه ورودتون کرایه کنید و همونجا توی فرودگاه تحویل بگیرید. هرچند وقت بخواهید دستتون باشه و بعد هم به دفاترشون توی شهر تحویل بدید. قیمتش هم نسبتا مناسب هستش. از روزی ۱۰ دلار تا روزی ۴۰ دلار اینها و بیشتر :البته بستگی داره چه جور ماشینی می خواهید بگیرید. اما خوب ۲ تا مشکل وجود خواهید داشت. یکی اینکه رانندگی در نیوزلند در جهت عکس ایران هست و قطعا مدتی طول می کشه که بهش عادت کنید و دوم اینکه مسیر ها رو بلد نیستید. اما خوب در نهایت این انتخاب برای اینده نزدیکتر که شاید بعد از یکی دو هفته دونستنش بد نباشه. 


نمی دونم شاید تا اینجا اگر سوال خاصی دارید خوشحال می شم کمک کنم. توی پست بعدی حتما از جاهایی که می تونید برای اقامت اولیه استفاده کنید هم براتون می نویسم.


><><><><><><><><>


اینها یه سری مواردی هستند که اجازه وارد کردنشون به نیوزلند رو ندارید. البته هرکدوم توضیحات داره که می تونید توی لینک زیر دقیق مطالعه کنید.

Money
Agricultural items
Domestic pets and animals
Radio transmitters and telecommunications equipment
Firearms and weapons
Medicines
Objectionable publications
Hookah pipes, water pipes and smoking utensils
Convention on International Trade in Endangered Species (CITES)

اینجا منظور این نیست که اقلام بالا رو اصلا نمی شه با خودتون داشته باشید بلکه محدودیت هایی دارن . مثلا میزان پولی که می برید اگر از مقداری بیشتر باشه باید حتما اعلام کنید. یا خوراکی هاتون رو اعلام می کنید و ممکنه فقط چک کنند و ایرادی هم نگیرند. حتما لینک رو بخونید و اگر سوالی داشتید حتما بپرسید. من یه ۵-۶ باری از این گمرک رد شدم و دیگه حسابی ابدیده شدم .. :)


http://www.customs.govt.nz/travellers/Arriving+in+New+Zealand/Prohibited+and+Restricted+Imports/default.htm


سپیده


نظرات 9 + ارسال نظر
الهام 1390/02/22 ساعت 06:46

نمی شه پول برد؟ پس باید چیکار کرد؟

چرا می شه پول برد . گفتم که هرکدوم شرایط خاص دارن . مثلا برای پول اگر از مقداری بیشتر باشه فقط باید اعلام کنید. بعد مثلا ازتون ممکنه بپرسن این پول رو از کجا اوردید و غیره و مثلا می تونید بگید اینقدر سال توی ایران کار کردیم و این سرمایه Saving امون هستش .. حتی خوراکی هم می شه اورد اما به بعضی چیزها حساس هستند .. حتما به لینک یه نگاهی بنداز ..
سپیده

در پاسخ به سوال الهام :
الهام جان فکر کنم یکی از نظراتتون رو که گذاشته بودی گم کردم . خلاصه جواب اینجوری بود که pool در واقع یک سیستم قرعه کشی هست و فکر کنم هفته ای ۱ بار انجام می شه و ممکنه بین ۲ هفته از بهترین حالت تا حدود ۲ ما اینها طول بکشه تا اسمتون در بیاد.
سپیده

اوستا 1390/02/22 ساعت 13:25

عالیه. مرسی از اینکه به موضوعی که پیشنهاد کردم پرداختید. مسئله فرودگاه کمی روشن شد فقط اینکه چه مقدار پول همراه داشته باشیم؟ تجربه شما چی میگه. در ضمن لینک وبسایت مورد نظر در این پست فعال نیست. به عبارتی url به لینک اضافه نشده. مرسی

لینک رو کپی کنید توی ie کار می کنه خوب.
در موردن پول هم اول که هرچی بیشتر بهتر اما خوب بستگی داره کی کار پیدا کنید. اینجا یه زندگی بدون ولخرجی کم کم برای ۱ نفر حدود ماهی ۲۰۰۰ دلار نیوزلند در میاد .. دیگه بقیه اش یه موضوعیه هستش که از ادم تا ادم فرق داره ..
خلاصه اینکه ولخرجی رو در ایران فراموش کنید و پولهاتون رو جمع کنید.
سپیده

لاله 1390/02/22 ساعت 19:03

سلام. چند سوال دارم و ممنون می شم منو راهنمایی کنید.
برای مهاجرت به نیوزلند
- چیزی به اسم مصاحبه با افیسر نداریم؟ فقط مدارک را می فرستیم و بعد هیچ مصاحبه ای لازم نیست؟
- قوانین مهاجرت نیوزلند، مثل استرالیا، قرار نیست تغییر جدیدی بکنه؟
- بعد از مهاجرت به نیوزلند می شه در دانشگاههای استرالیا با شهریه ای که بومی استرالیایی می ده درس خوند؟
- در امتیازبندی نمره ی زبان نداریم؟ حداقل نمره ی ایلتس لازم برای نیوزلند چنده؟
با تشکر.

این که قرار هست و یا نیست که قوانین تغییر کنه که من چیزی نمی دونم در باره اش ..
۶.۵ برای کسی که اقدام می کنه و ۵ برای کسی که همراه هست البته یه کم جزئیات داره که اوی وب سایت اش می تونید پیدا کنید و شاید به زودی یه پست در باره باز بذاریم . هرچند یه عالمه در موردش بحث شده توی کامنتها و پستهای قبلی
با اقامت نیوزلند باید برای استرالیا جداگانه اقدام کنید اما با اقامت استرالیا می تونید توی نیوزلند خیلی راحت تر زندگی و تحصیل کنید . بازهم احتمالا ریزه کاری زیاد داره . اما می دونم با اقامت خالی نیوزلند خیلی توی استرالیا فرقی نداره و به هرحال برای هرکاریش ویزای جدا می خواهید .
توی سایت اش نوشته ممکنه مصاحبه لازم بشه که بستگی به case اتون و افیسر هم داره ...
سپیده
پستی های قبلی ما رو حتما بخونید.

لاله 1390/02/23 ساعت 06:27

خیلی ممنون از راهنماییتون.

سارا 1390/02/23 ساعت 13:06

سلام
ممنون از اطلاعات مفیدتون
دوست عزیزم من در حال اماده کردن مدارک برای سفارت نیوزلند هستم
الان همسرم بورسیه دکترا گرفته و یک ماهه که به نیوزلند رفته
میخوام بدونم مدارکم رو به چه آدرسی در دوبی بفرستم و هزینه ارسال رو چطور بدم؟
و اینکه آیا برای دریافت ویزا باید برم دوبی یا خودشون برام یه ایزان میفرستن؟
منتظر جوابتون هستم
بی نهایت ممنونم

ادرس رو که من نمی دونم اما توی وب سایت مهاجرت هست. به نظرم یه سری به دفتر سفارت توی تهران بزنید و ازشون بپرسید که ایا می شه کدارک رو بفرستید دبی و اونها ویزا رو براتون بفرستند تهران و شما پاسپورت رو ببرید و ویزا رو دریافت کنید. دیدم که این کار شدنی هست . راه دوم اینه که مدارک رو بفرستید و وقتی ویزا حاضر شد یه سفر تا دبی برید و ویزا رو بگیرید. در مورد پولش هم همین طور .. هم می تونید از دفتر تهران بپرسید ببینید پول رو قبول می کنن و به شما رسید بدهند که ضمیمه مدارک کنید و یا اگر شوهرتون از نیوزلند پرداخت کنه و براشون جزئیات رو ایمیل کنه و یا برای شما ایمیل کنه و شما به همرا مدارک بفرستید .. نمی دونم توی این مرحله چه جوری پرداخت می کنن اما در هر صورت چون همسرتون اینجا هستند نباید مشکلی باشه ..
موفق باشید.
سپیده .. می تونم بپرسم کدوم شهر هستند و یا کدوم شهر میاید؟

سارا 1390/02/24 ساعت 10:22

سپیده جان ممنون از اطلاعات مفیدت... ولینگتون میایم عزیزم

به سلامتی .. ایشالا کارها خوب پیش بره ..
سپیده

علی 1391/04/31 ساعت 13:11

سلام سپیده جان می خواستم یه کم در مورد کارهائیکه زمان ورود از فرودگاه باید انجام دهیم چیست مثلا کسی که آشنایی نداره چطور محل اقمت پیدا و رزرو کنه و چطور آپارتمان اجاره کنه
ممنون از راهنماییت

تو سایت immigration.govt.nz توضیحاتی در این مورد داده شده. می‌تونید به hostel برید و بعد از یکی دو هفته که با جاهای مختلف شهر آشنا شدید، خونه بگیرید یا همخونه پیدا کنید.

/بابک

آزیتا 1391/08/11 ساعت 14:08

سلام سپیده جان من ودو پسرم داریم میام نیوزلند واسه تحصیل وزندگی اطلاعات دقیق تو از استرس من کم کرده ازت ممنونم.من نگران آوردن پول هستم.باید حتما اطلاع بدیم؟اگه نگیم ودر بازرسی بفهمند کلی پول همراه داشتیم چی میشه؟ممنونم



اگر اعلام کنید، مشکلی پیش نمیاد. :) اگه غیر از چیزی که اعلام کردید باشه و بخواهند که سختگیری کنند، باید مالیات بابتش پرداخت کنید. :)

/بابک

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.