دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

همه چیز در مورد زبان برای مهاجرت نیوزلند

در مورد امتیاز زبان برای مهاجرت خیلی این روزها کامنت ها زیاد بود و همین طور خیلی بحث شد. من سعی کردم اینجا از خود وب سایت مهاجرت اطلاعاتی رو که در این مورد بوده جمع اوری کنم و بدون دخل و تصرف براتون بیارم. در این مورد زیاد بحث شده اما فکر کنم ارزش بحث کردن داشته باشه. 

اگر از طریق Skill migrant برای مهاجرت اقدام کنید، فرد اقدام کننده باید حداقل امتیاز 6.5 از IELTS بیاره و اعتبار این مدرک هم برای مدت 2 سال هست.   

هر فرد دیگری که به عنوان همراه در application برای مهاجرت اقدام کرده و سن بالاتر از 16 سال داره باید حداقل امتیاز 5 داشته باشه.

اما غیر از مدرک زبان می تونید از یکی از راه های زیر هم برای اثبات زبان استفاده کنید: 

- اگر توی نیوزلند به مدت 12 ماه به عنوان Skilled worker کار کرده اید.  

- اگر دوره ای رو به صورت کامل به زبان انگلیسی گذرانده باشید.  (که خودش لیست و جزئیات داره)

- و یا اگر دلیل مستند و قابل قبولی که ثابت کنه زبان انگلیسی اتون در حد قابل قبولی هستش. (می دونم در بعضی از موارد اگر در کشورهای دیگه کار کرده باشید که انگلیسی زبان بوده اند و یا شرکت های بین المللی که در ایران شعبه دارند و اگر بتونید ازشون نامه و .. بگیرید ممکنه مورد قبول باشه).  

هرچند در نهایت گفته اگر هرکدوم از موارد رو ارائه بدید امکان اینکه در نهایت ازتون IELTS بخوان وجود خواهد داشت.  

 <><><><><><><><><><><><><><> 

توضیحات:

در مورد گزینه ها هم می تونید توی فرم بزنید که مدرکی ندارید برای اثبات زبانتون اما در این حالت application شما رو ineligible اعلام می کنه. پس قاعدتا موقع اقدام برای EOI حتما مدرک یا یکی از موارد مورد قبول بالا رو برای اثبات زبان باید ارائه بدید یا حداقل مدعی بشید که بعد می تونید توی قسمت توضیحات توضیح بدید چه چیزی برای اثبات دارید.  

  

<><><><><><><><><><><><><><>  

 

حالت خاصی که وجود داره اینه که شما برای همراهتون هم بخواهید point بگیرید به عنوان Skill migrant. در این صورت در مورد اثبات زبان برای همراه یه مقدار شرایط عوض می شه. و امتیاز زبان باید توی مدرک ielts حداقل 6.5 باشه و یا دوباره بتونید ثابت کنید که زبان اون هم در حد مورد قبول هست که باز اون هم توسط افیسر تائید می شه و در نهایت ممکنه باز هم ازتون ietls رو بخوان.  

  

<><><><><><><><><><><><><><> 

  

در حالت اول، شنیدم که می شه بابت مدرک فرد همراه پول پرداخت کرد یعنی در واقع اگر مثلا همسر شما مدرک زبان نداره به جاش می تونید پول پرداخت کنید اما راستش این مورد رو در زمانی که خودمون اقدام می کردیم دیده بودیم اما توی سایت ندیدم لینکش رو که براتون بذارم جزئیاتشو اما دونستنش بد نیست که اگر کسی جایی گیر کرد شاید بتونه قانوننش رو پیدا کنه و بهش استناد کنه.  

   

<><><><><><><><><><><><><><> 

و یه نصیحت کوچیک. اگر به چیزی و یا مطلبی از سایت استناد می کنید حتما سعی کنید منبع و مرجع و تاریخی که اون مطلب رو در سایت دیدید جایی ثبت کنید چونکه ممکنه وقتی اقدام کردید و مدارک رو فرستادید و تا 2 سال بعدش که بهتون اقامت بدن مثلا گیر بدن که این مورد قابل قبول نیست و اون موقع است که می تونید به حرف خودشون استناد کنید. در ضمن قوانین مهاجرت ریزه کاری زیاد داره و حتی در خیلی خیلی از موارد افیسر ها ممکنه اشتباه کنن و یا قانونی رو از قلم بیندازند پس اگر به شما مثلا گفتن که فلان چیز قابل قبول نیست قبل از پذیرفتن اون کاملا اطلاعات خودتون رو در این مورد کامل کنید چون شاید اشتباه از افیسر باشه .. مثلا من دیده بودم کسی رو که رشته کاریش جز short list بود اما وقتی مدارک اش رو بررسی کردند کاملا ریجکتش کردند چون گفتن رشته شما جز رشته های مورد نیاز نیست و امتیاز ندارید و غیره .. در صورتی که در تاریخی که سفارت مدارک رو دریافت کرده هنوز رشته اونها جز لیست سایت بوده و دو هفته بعد عوض شده و با یک ایمیل و توضیحات کامل پرونده اشون مورد قبول قرار گرفته .. و خیلی موارد مشابه .. حالا بازهم اگر مطلبی بود من سعی می کنم این پست رو کامل کنم .. 

  

<><><><><><><><><><><><><><> 

امیدوارم همه سوال ها جواب داده شده باشه. بازهم اگر سوالی هست بگید. خوشحال می شیم کمک کنیم.  

 

موفق باشید . 

سپیده.... 

نظرات 11 + ارسال نظر
azadeh 1390/02/24 ساعت 11:26

من مدرک ایلتس دارم اما مال بیشتر از دو سال پیشه که
مالزی اومدم واسه ادامه تحصیل .. فکر کنم تحصیل به زبان
انگلیسی شامل این قضیه بشه نه؟

بله . من هم فکر می کنم شامل بشه ولی به هرحال به نظر افیسر هم بستگی داره اما قطعا به نظر سند مستند و قابل قبولی هستش .. پیشنهاد می کنم جزئیات بیشتر رو توی سایت بخونید حتما
موفق باشید
سپیده

مانی 1390/02/24 ساعت 14:25

سلام من چند تا پست قبل تر در مورد گرفتن ۲۰امتیاز همسر پرسیدم گفتید آیلتس ۵ کافیه ولی اینجا نوشتید ۶.۵ میشه توضیح بدین

بعد لیسانس مترجمی زبان می تونه ثابت کننده زبان باشه

ما وقتی خودمون اقدام کردیم متفاوت بود و همین طور چند ماه قبل من خودم دوباره رفتم توی وب سایتشون رجیستر کردم که ببینم پروسه ها چه تغییری کرده .. نمی دونم قوانین چند وقت یک بار عوض می شه و واسه همین می گم هرچه سریع تر اقدام کنید بهتره چون اصولا سخت تر می شه قوانین که اسونتر نمی شه .. دویروز هم وقتی دیدم همه کامنتها این سوال رو می کنن رفتم و دوباره یه پروفایل جدید ایجاد کردم و دوباره همه مراحل رو رفتم تا به نتایج این پست رسیدم .ما وقتی اقدام کردیم در هر دو صورت برای فرد اصلی 6.5 بود و برای نفرهای دیگه توی application نوشته بود 5 کافیه ... راستش فکر کنم دلیل خوبی باشه مدرک لیسانس زبان اما همون طوری که توی سایت نوشته در هر صورت ممکنه در نهایت افیسر ازتون ielts بخواد .. اما بهتون پیشنهاد می کنم لینک های مربوط به این موضوع رو بخونید چون می شه فهمید چه چیزهایی مورد قبول هست و چه چیزهایی نیست .. مثلا اینکه می گم کار کردن در شرکت های بین المللی و نامه از اون شرکت ها چون به تجربه دیدم که مورد قبول قرار گرفته .. حالا ممکنه افیسر دیگه ای قبول نکنه .. در هر صورت مواردی که عینا ذکر شده مثل ielts و بودن 12 ماه در نیوزلند از همه محکم تر هستند .
موفق باشید.
سپیده

علی 1390/02/24 ساعت 16:45

باز هم ممنون از راهنماییهاتون
من مدت 3-4 ماه مترجم رییس UN شاخۀ ایران بودم؛ این برای من پوینت محسوب میشه؟

من نمی دونم راستش .. این قوانین دیگه خیلی ریز و جزئی هستند .. به نظرم لینک های این مورد رو توی سایت دنبال کنید. ولی وقتی زندگی در نیوزلند باید حداقل ۱۲ ماه باشه تا زبان رو قبول کنند خیلی بعیده که ۳-۴ ماه مترجمی رو مورد قبول قرار بدهند.
موفق باشید
سپیده

اورایاد 1390/02/25 ساعت 04:51 http://orayad.blogfa.com

سلام من یه جا خوندم که اگر همسر ایلتس نداشت میشه ژول اموزشش رو در نیوزلند داد؟
به عنوان مثال از نمره ۵/۴ تا ۲ رو طبقه بندی کرده بودند و هر نیم نمره یه قیمت داشت تا اونجا که یادم میاد اگر همسر نمره ۴.۵ داشت کمترین ژولو میخواست و نمره ۳ هم کمترین نمره بود که بیشترین پولو طلب میکرد ب

اره منم این قانون رو شنیدم اما پیداش نکردم که دربارش بنویسم . ممنون از یاداوری . اگر لینکش رو داری لطفا بذار. ممنون
سپیده

لاله 1390/02/25 ساعت 07:29

بعد از مهاجرت، اگر بخواهیم ادامه تحصیل بدیم باید ایلتس اکادمیک ارائه بدیم یا مثل یک بومی باهامون رفتار می شه و نیاز به هیچ مدرک زبانی نیست؟ ممنون.

راستش من خودم یه مدت دنبال این موضوع بودم .. این هایی رو هم که می گم از اینجا و اونجا خوندم و یا شنیدم .. اول اینکه ممکنه ازتون ielts بخوان ولی اگر مدت زمانی که اینجا بودید زیاد باشه ممکنه نخوان و مصاحبه باهاتون انجام بدن .. اما راستش مطمئن نیستم .. ولی می دونم توی سایت های دانشگاه ها می تونید راحت این مطلب رو پیدا کنید .
سپیده
خبر دار شدید به ما هم بگید ..

لاله 1390/02/26 ساعت 07:16

ممنونم. حتما.

:) سپیده

Amir 1390/02/26 ساعت 11:23

سلام ممنون همه وبلاگتون رو خوندم، خوب نوشته بودبد ،دسته تون درد نکنه.
من یک سوال داشتم آیا زمان تحصیل میشه اینترنشیپ جایی رفت کار کرد؟ یک چیزی مثل کار آموزی خودمونه معمولا شرکتا اکثرا افراد رو تو مالزی اینجوری جذب می کنند.

می دونم وقتی درستون تموم شد می تونید درخواست work visa کنید و یا اگر work ویزا دارید می تونید رد خواست PR کنید. اما نمی دونم می شه زمان دانشجویی کار کرد یا نه و یا شرایط خاص داره و یا به رشته و دانشگاه مربوط می شه . وقت کنم یه دوری تا سایت می زنم ببینم چیزی پیدا می کنم.
موفق باشید
سپیده

لاله 1390/02/26 ساعت 12:55

باز هم سلام. توی اپلای ابرود که برای استرالیا و نیوزلند پرسیدم گفتن باید ایلتس اکادمیک بدم. اگر جواب دقیق تری از طریق دانشگاه ها پیدا کردم میام می گم :)

برای دانشگاه که اره . اکادمیک می خواد ..
حالا باز اپمون کن.
مرسی
سپیده
اون پست اخر من فقط درباره PR هست ها . نه student visa

اورایاد 1390/03/01 ساعت 10:39 http://orayad.blogfa.com

سلام این لینکی که درمورده نمره زبان پارتنر نوشته که میشه با ژرداخت هزینه اموزش در نیوزلند بدون نمره ۵ پارتنر اپلای کرد اگر امکانش هست یه پست جدا این لینکو بذارید
http://www.immigration.govt.nz/opsmanual/i30543.htm
در ضمن عنوان این تاژیک در منوال اداره مهاجرت اینه
SM5.20 Pre-purchase of ESOL tuition
موفق باشید

ممنون . در اولین فرصت .
سپیده

مهدی رحمانی 1390/04/03 ساعت 20:28

سلام.
می خواستم بدونم آیا شما مشاوره خصوصی هم برای نیوزلند می دید. اگر اینجوره شرایطتون چیه و چطور می تونیم از تجارب شما استفاده کنم.
خوشحال میشم خبرش رو بهم بدین.

سلام . نه . ولی اگر سوالی دارید حتما سعی می کنم کمک کنم ..
سپیده

pi 1390/09/11 ساعت 08:54 http://coldestdark.persianblog.ir

سلام
احوال شما..
توی سایت شما در مورد زبان کلا به ایلتس اشاره کردید. تافل چطور؟ قابل قبوله؟

فقط آیلتس قبوله. آکادمیک یا جنرال.
ناصر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.