دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

کمی درباره اوکلند ..

اگر  به سلامتی یه روز اومدید نیوزلند و خواستید ببینید بهترین جا برای اقامت کجاست حتما اطلاعات زیر رو بخونید ..

اوکلند شهر خیلی بزرگی هست اما همه اتفاقات مهم که لازمه اولیه برای زندگی یه مهاجر هست توی مرکز شهر یا Auckland CBD می افته .. همه شرکتهای کاریابی .. همه شرکت هایی که قراره و ممکنه در اینده براشون کار کنید .. خطهای اصلی اتوبوس و Ferry .. دانشگاه های و موسسات اموزش زبان و ... اداره مهاجرت . دفتر اصلی بانک ها و هواپیمایی ها و اپراتورهای موبایل و غیره .. و یک چیز خیلی مهم دیگه  و اون خونه ها و یونیت هایی مبلمان شده  است که توی این قسمت از اوکلند خیلی بیشتر از جاهای دیگه پیدا می شه .. معمولا توی city بیشتر مغازه ها و سوپرمارکت های پیدا می کنید که تا دیروقت باز هستند.. راستش قضیه اینه که توی نیوزلند و استرالیا اکثر مغازه ها و فروشگاه های بزرگ و حتی بعضی رستوران ها و کافی شاپ ها ساعت کاریشون مثل ساعت کاری اداری هست و اکثرا ساعت ۵-۶ می بندند و کلا شهر ساکت ساکت می شه .. اما معمولا ۲ شب و یا یک شب در هفته تا دیرتر مثلا تا ۹-۱۰ باز هستند که معمولا این شب ها ۵ شنبه ها و جمعه ها هست .. و به Late night معروفه.. و بقیه روزها زود تعطیل می کنند. البته اکثر فروشگاههای موارد خوراکی و سوپرمارکت های بزرگ تا ۱۰-۱۱ باز هستند و یه چندتایی هم ۲۴ ساعته هستند که تعدادشون کمه .. بگذریم ..

به هرحال به جز مرکز شهر مثل همه شهرهای دنیا اوکلند یه قسمت شمالی و جنوبی و غربی داری.. جنوب معمولا هرچی پایین تر برید متوجه می شید که مائوری ها که محلی های اینجا هستند و هندی ها و هندی فیجی ها و کلا کسانی که از جزایر اطراف به شهر اومدند بیشتر می شن و مناطق خیلی خوبی برای زندگی محسوب نمی شند. البته جاهای خوبی هم داره اما کلا خیلی اسم جنوب خوب در نرفته .. غرب هم جای نسبتا خوبی هست و دسترسی اش به مرکز شهر خوبه ... یکی دیگه از قسمت های خوب که کلا با اب جدا شده از مرکز شهر و سایر قسمت های شمال هست که با دو تا پل (یکی از پل ها پل معروف اوکلند هست که به Harbour Bridge معرفه ) به بقیه اوکلند وصل می شه و به Northshore شناخته می شه .. Northshore معمولا خونه های مسکونی داره و کمتر مراکز اداری و غیره توش پیدا می شه .. اما فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید و همه چیز دیگه توش هست .. معمولا خونه اگر بخواهید اجاره کنید مبلمان نشده است اما چیزهایی از قبیل گاز و ماشین لباس شویی و پرده و موکت و گاهی یخچال رو اکثر خونه ها دارند.

ایرانی هایی که من دیدم و می شناسم خیلی هاشون northshore زندگی می کنند و البته تعدادی هم در اطراف Mt Eden.

یه مغازه ایرانی هم توی Mt Eden هست که خوراکی هایی ایرانی می فروشه .. البته گوشت و اینها نداره .. اگر دنبال گوشت حلال هستید یه مغازه توی northshore هست که عرب هستند و گوشت حلال دارند .. همه جوره و قیمتشون هم خیلی خوبه .. چیزهای دیگه مثل رب و نبات و عرق نعنا و گلاب و زعفران و ادویه وغیره هم داره .. خلاصه به جز نون ایرانی همه چیز پیدا می شه ..

توی جنوب قیمت خونه ها نسبتا مناسب تره و از نظر بافت خونه ها هم مثل shore می مونه.. اما دسترسی و ترافیک زیادتره و همین طور از نظر اینکه بتونید منطقه خوبی برای زندگی پیدا کنید شناخت بهتری می خواد ..

به نظر من ایده ال ترین راه اینه که یه مدت مثلا ۲-۳ ماه توی city زندگی کنید و بعد به مطقه های دیگه برای اقامت دائمی تر فکر کنید چون قطعا توی این مدت شناخت خوبی دارید و مسیرهای رفت و امد هم دستتون میاد ..


نمی دونم برای امروز دیگه چه بنویسم ..

راستی شاید یه مدت طولانی ننویسم .. نمی دونم .. احتیاج به خلوت دارم ..

به امید اینکه همتون همون جا و همون جوری که دوست دارید زندگی کنید ..

سپیده


نظرات 14 + ارسال نظر
اورایاد 1390/04/29 ساعت 03:57 http://orayad.blogfa.com

سلام
امیدوارم هرچه زودتر سرحال دوباره شروع کنید به نوشتن من که هر روز این وبلاگو میخونم
سرفراز باشید

شبنم 1390/04/29 ساعت 05:10

نه سپیده نرووووووووووووووووو
ما کلی حال میکنیم و انرژی میگیریم با این وبلاگ
بابا کلی آدمو یتیم میکنی اگه نباشی
take care

لیلی 1390/04/29 ساعت 05:47

من هم امیدوارم هرچه زودتر حالتون بهتر بشه .
اولین کاری که من هرروز بعداز بیدارشدن از خواب انجام می دم اینه که حتما وبلاگ شما رو بخونم.

نفیسه 1390/04/29 ساعت 10:30

سلام

مرسی سپیده جون از ایمیل.

موفق باشی.

رضا 1390/04/29 ساعت 11:49

سلام

ممنون از اطلاعات مفیدتون
می خواستم بدونم اگه همسرم ویزای تحصیلی نیوزیلند رو بگیره ، آیا من اجازه کار در اونجا رو دارم یا خیر؟ در واقع ویزای من به عنوان همسر چه امکاناتی داره؟

باز هم خیلی ممنون

رها 1390/04/30 ساعت 02:26

سلام سپیده جون،
مرسی‌ از نوشته‌های خوبتون.

me 1390/05/01 ساعت 07:03

خانوم معلومه حسابی از سوالهای ما اذیت شدی...امیدوارم یه کم استراحت حالتو بهتر کنه که زود برگردی....حالا هفته ای یه بار هم بیای خوبه....به هر حال بابت همه اطلاعاتی که این مدت به همه دادی ممنون.

مائده 1390/05/01 ساعت 08:54

سلام سپیده جان از وبلاگ خوبتون تشکر می کنم.
یه سوال دارم که اگر جوابم رو بدی خیلی ممنون میشم.
شما برای اقامت نیوزلند از وکیل استفاده کردین یا نه.
اگر جوب مثبت هست که هزینه هاش چقدر بوده.
مرسی از راهنمایی های خوبت.

nope

وبلاگ خوبی داری . به وبلاگ من هم سر بزن.

شروین 1390/05/01 ساعت 15:31

من که خیلی دلم گرفت دیدم که نوشتی چند وقت نمی نویسی. امیدوارم زندگی بر وفق مرادت باشه. شاد و موفق باشی سپیده جان

رضا 1390/05/01 ساعت 15:36

از زمان select شدن در EOI تا صدور ITA چقدر طول می کشه؟

a few month

لیلا 1390/05/03 ساعت 10:07

سلام سپیده جان. ممنون از اینکه اینقدر وقت میزاری برای نوشتن و راهنمایی ما . منم دقیقا سوال مائده رو دارم
شما برای اقامت نیوزلند از وکیل استفاده کردین یا نه.
اگر جوب مثبت هست که هزینه هاش چقدر بوده. و وکیلتونو به منم معرفی کن. اگر توی شیراز هم وکیل خوب میشناسی ممنون میشم معرفی کنی.
آرزو می کنم همیشه شاد و تندرست باشید.

سلام. نه من هیچ وکیلی نمی شناسم . ساری .
سپیده

بابک 1390/05/03 ساعت 17:49 http://persiance.wordpress.com

ممنون. اطلاعات خیلی خوبی بود.

شادی 1390/11/19 ساعت 11:14

سپیده ایمیلت رو میتونم داشته باشم؟ کلی سوال های اساسی دارم.

:)‌ راستش هر سوالی داری ما اینجا در خدمتیم .. اگر من ایمیلم رو بدم مشکلی نیست اما فکر کن اگر هر کسی سوالی داره از من بخواد ایمیلی جوابش رو بدم اولا یه جورایی وقت نمی شه .. بعد هم سوال هایی که ممکنه سوال بقیه باشه و به یک بار جواب دادن برای ۱۰ نفر حل شه رو من باید دونه دونه توضیح بدم .. و یه جورایی هدف وبلاگ که به اشتراک گذاشتن تجربیات هست می ره زیره سوال .. اما اگر کمک خاصی ازم بر میاد حتما در خدمتم :)‌
سپیده

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.