دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

شما بگید !

سلام دوستان خوبم .. مرسی که سوالها رو با کمک هم جواب دادید .. راستش یه کمی ذهنم شلوغ پلوغه و الا نوشتن اینجا یا توی وبلاگ خودم جز کارهایی ه که بهم ارامش می ده .. اما وقتی متمرکز نباشی واقعا نمی شه کار مفیدی هم کرد .. و جواب دادن سوال ها خودش مسئولیت بزرگیه .. بگذریم ..

نمی دونم چه مطالبی براتون مفید هستش. اگر بهم موضوع بدید حتما براتون می نویسم . اینطور که تا حالا فهمیدم اکثرا در حال اقدام هستید و یا منتظر ویزا و غیره .. واسه همین کمتر به اینکه اینجا چه خبره و غیره پرداختیم .. اما خوب فکر کنم بهتون دید خوبی بده حتی اگر اطلاعات برای الان یه کم به نظر زود برسه و یا پرت باشه .. به هرحال بازهم نظر شما ارجح هست .. بازهم منتظر حرفاتون هستم ..

سپیده



نظرات 29 + ارسال نظر
شبنم 1390/05/05 ساعت 05:08

مرسی سپیده جون
ایشالا همیشه روبراه باشی
ما سلکت شدیم یه دو هفته ای میشه...به نظرت ITA ما کی میاد؟
دعا کن

وای مبارکه ه ه .. ایشالا هرچی زودتر .. فکر کنم یکی دوماهی طول بکشه
سپیده

بابک 1390/05/05 ساعت 05:34 http://persiance.wordpress.com

پست قدیمی تون خیلی خوب بود (درباره اوکلند). اگه بتونید از تجربیات هفته‌های اول زندگی در نیوزیلند بگید، خیلی ممنون می‌شم، یا مثلا مقایسه ای بین شهرهای مختلفش....

me 1390/05/05 ساعت 10:31

ممنون که نرفتی !!! راستش من اینجا بیشتر راجع به کسایی که برای تحصیل میان خواندم...ممنون میشم اگه راجع به بازار کار بتوانی بهمون اطلاعات بدی

چشم .. :)

مهراد 1390/05/05 ساعت 10:45

سپیده خانم، اگه از برخورد نیوزلندی ها با خارجی ها مخصوصا برای گرفتن کار یا تو اجتماع بگید میتونه خیلی مفید باشه.
ممنونم، همیشه خوب باشی.

چشم .. :)

بابک 1390/05/06 ساعت 08:59

کسی میدونه مهندسای عمران (civil engineering) چه جوری باید EOI رو سابمیت کنن که بتونن برای bonus point ادعا کنن. آخه مهندسی عمران level 7 هستش. اما bonus point رو به level 6 میدن. با خود مهندسی که می دونم نمیشه. چون بحث washington accord پیش میاد. باید به عنوان civil technician آپلای کرد.

رومینا 1390/05/06 ساعت 21:31

رومینا هستم 39 ساله تهرانی
راستش مدتهاست که سایت شما رو میخونم
امشب فکر کردم بعد نیست به عنوان همکاری تلاشی که برای اخذ ویزا کردم رو براتون تعریف کنم
داستان از اینجا شروع شد که دیدم نمیتونم ایلتس 7 بگیرم و با ایلتس 6.5 باید یه کاری بکنم یه مدت بود که با یک دفتر خدماتی در باب مهاجرت در باره ی نیوزیلند اطلاعات گرفته بودم هر کسی که اسمش رو خواست ایمیل بزنه تلفن این دفتر و مدیر مسولش رو معرفی میکنم
خلاصه اینکه دیدم این خانم مدیر اگر حرفی میزنه با اطلاعات کافیه و همه چیز رو هم از روی سایت مهاجرت خونده و برداشتهای شخصی یا شنیده هاش نیست
من هم مهندس کامپیوترم از دانشگاه شهید بهشتی با سابقه کار مرتبط بیش از 12 سال.
خلاصه با محاسبه ی ایشان و گشت و گذاری که خودم در سایت داشتم و زیر و رو کردن نحوه ی امتیاز دهی دیدم میتونم 125 الی 130 رو بگیرم.
وارد پول شدیم و بعد از یکهفته اسمم از پول درامد بعداز 20 روز هم ایمیلم زدن و نامه ی دعوت به مدارک رسید.
تازه داستان شروع شد. با اینکه از شهید بهشتی فارغ التحصیل شده ام ازم خواسته بودن که بهتره برای گرفتن امتیازات پاداشی یه فول اسس هم بگیریم . و 4 ماه هم بهم وقت دادن تا لاج کنم که دقیقا میشد 14 جولای.
من هم مدارکم رو یعنی اصل مدرک دانشگاهی و دیپلم و ریز نمرات رو با سلام و صلوات فرستادم برای NZQ بعد از 30 روز جواب امد در اوج ناباوری من رو مهندس کامپیوتر یا IT رکوگنایز نکرده بودن باورم نمیشد خودشون گفته بودن که حتی از بعضی دانشگاهها مثل شهید بهشتی اصلا احتیاجی با ارزشیابی نیست و درجا 50 امتیاز رو میدن حالا با این ارزشیابی که کرده بودن دیگه نمیتونستم لاج کنم یعنی دیگه امتیازات پاداشی هم بهم تعلق نمیگرفت . خانم مدیر این دفتر مهاجرتی بهم گفت که بهتره مدارک بفرستیم برای review من هم در اوج نا امیدی رفتم وزارت علوم تمام سر فصل دروسی که مربوط به زمان تحصیل خودم بود رو گرفتم دادم ترجمه حدود 100 صحفه میشد 400 هزارتومن تازه با تخفیف پول ترجمه شد به اضافه یک ارزشیای که از استرالیا داشتم که منو developer programer تشخیص داده بود و یه نامه به علاوه ی هزینه ی ارزیابی مجدد فرستادم . اینبار بعداز 20 روز جواب امد که اشتباه شده و یک اسس دیگه برام فرستاده بودن که اینجوری اینبار information science تشخیص داده شده بود و لطف هم کردن پولی که برای ریو داده بودم هم حدود 240 دلار بهم برگردوندن (بماند که پولی که برای پست رفت و برگشت داده بودم و ترجمه ها همش از بین رفت) با این که خوشحال بودم که مدارکم اینبار تکمیل شده حالا دیگه فرصت کافی برای لاج نداشتم باید تست پزشکی و سو پیشینه رو انجام میدادم که خودش زمان بر بود خلاصه ی با یه ایمیل از کیس افیسر مربوطه 2 هفته هم وقت اضافه گرفتیم تا اینکه مدارکم رو تکمیل کنم که دقیقا امروز یعنی 28 جولای اخرین مهلت من بود برای اینکه مدارکم رو به لندن برسونم که خداروشکر دیروز رسید.
عذر میخوام که شاید ناکافی براتون توضیح دادم ولی فقط منظورم این بود که چند چیز رو به دوستان متقاضی مهاجرت بگم.
1 - باید کفش اهنی بپوشید صبر کنید و برای اینکار پول کافی بزارید.
2 - امید داشته باشید هر بار که فکر کردم دیگه کار تموم شده یا دیگه نمیشه ادامه داد یه راهی باز شد.
3 - سعی کنید انتظار هر اتفاقی رو داشته باشید هیچی چیزی در عین اینکه قانون پذیر هست قانون مند نییست.

حالا منتظرم ببیهم قدم بعدی چیه دارم درباره ی نیوزیلند و احیانا سوالاتی که ممکنه کیس افیسر بپرسه تحقیق میکنم .

راستی از یه نفر هم شنیدم که هر سال نیوزیلند یک لاتاری هم برگزار میکنهه که از اینطریق مهاجر بگیره اگر کسی از این بابت اطلاعاتی داره بگه. اگذ کسی سوالی داره که من بتونم با این روالی که طی کردم بهش بگم خوشحال میشم کمک کنم
شب همگی خوش
رومینا

سلام رومینا جان .. ممنون . واقعا کسانی که راه رو رفتند وقتی به اشتراک بذارن اطلاعات رو خیلی کمک بزرگی هستنش .. هرچند من اعتقادی به مشاور و وکیل ندارم چون همه چیز واقعا توی سایت هست و اگر هم از این طرف اشتباهی کنند احتیاج به وکیل نیست و سر و نهش با یک ایمیل جور می شه چون ما هم این بلا سرمون اومده .. بگذریم .. ممنون .. اگر اینتوو داشتی حتما سوالاتی رو که چند پست قبلی گذاشتم بخون .. خیلی خیلی نزدیک هست به سوالهایی که می پرسند .. موفق باشید .. بازهم از تجربیات در اختیارمون بذار
سپیده

شروین 1390/05/07 ساعت 20:56

رومینا جان
میشه اسم و آدرس و یا شماره اگه از این موسسه داری واسه من ایمیل بزنی . ممنون میشم.

الهام 1390/05/08 ساعت 10:41

تشکر از رومینا بابت تجربه ای که شرح دادن.
به شبنم: شما job offer داشتین یا 140 امتیازی بودین؟ چون یه مدت فقط دارن اونایی که job offer دارن سلکت میشن...
به سپیده: برای فول اسس ( اگه از من خواستن) باید مدرک دیپلم هم ارائه داد؟! اونو واسه چی می خوان؟ مدرک دیپلم من پیش دانشگاهی است که فوقم رو خوندم. یعنی باید حتماً اونو هم ارائه کرد؟

نه مدرک دیپلم و اینها نمی خوان .. وقتی لیسانس یا فوق داری خودش یعنی بقیه رو داشتی .. خیلی چیز بعیدیه که بخوان .. که فکر نکنم .
سپیده

الهام 1390/05/08 ساعت 10:47

به بابک: bonus point رو به level 6 می دن؟! کجا اینو خوندین؟ توی EOI نوشته اگه می خوای bonus point بگیری باید در لیست Shortage list باشی. همین. نگفته که باید لول 6 باشی. اینو تازه می شنوم. شما اشتباه نمی کنید؟

رومینا 1390/05/08 ساعت 17:07

به شروین :
سایت این موسسه رو میزارم خودتون ببینید
http://www.sspmigration.com/Pcontact_us.aspx
به الهام : الهام جان من هم اصل دیپلم هم اصل مدرک دانشگاهی هم اصل ریز نمرات رو فرستادم.

یه سوال .خودشون ازت خواستن یا خودت فرستادی ؟

شبنم 1390/05/09 ساعت 07:09

به الهام : ما ۱۴۵ امتیاز بودیم بعد 20 روز هم ITA اومد الان باید واسه full assesment مدارکمو بفرستم

مرسی سپیده جان

الهام 1390/05/09 ساعت 10:54

به شبنم: تشکر. فول اسسمنت ازتون خواستن یا دانشگاهتون توی لیست نبود و لازمه که انجام بدین؟

شبنم 1390/05/10 ساعت 11:00

الهام جان من دانشگاه آزاد خوندم باید اسسمنت بشم...البته قبلا pre assess شدم.
فقط دارم مدارک کار رو هم ارائه میدم میترسم که بهم level 7ندن

الهام 1390/05/11 ساعت 05:07

ایشالا که level 7 میدن. موفق باشین.

ادریس 1390/05/11 ساعت 07:12

سلام خانم رومینا
ممنون از اطلاعات ارزنده شما
من هم مهندس کامپیوتر هستم و در حال ارسال فول اسس. لطف می کنید بفرمائید که غیر از دیپلم ، فوق دیپلم و لیسانس و سابقه کاری و مدارک هویتی چه چیزهای دیگری لازمه . عدم سوئ سابقه هم احتیاج است ؟
مرسی از لطف شما
ایمیل اینجانب :
moghaddamishaded@gmail.com

شهاب 1390/05/11 ساعت 14:51

سلام به همه

من امروز جواب PAR اومد که Level 7 بود فکر می کردم بگه که به کدوم رشته شناخته میشم.

الان هم میخوام واسه full assessment اقدام کنم نمیدونم چقدر شانس دارم من رشتم سخت افزار ولی سابقه کارم نرم افزار با 6 سال سابقه کار.

رومینا <===
میشه شماره اون خانم مدیر را لطف کنید و شما دفعه اول که مدارکتون برای QAR فرستادین با چه عنوانی assess شدین.

ممنون

رومینا 1390/05/12 ساعت 19:08

به شهاب:
در اینجا تلفن خانم ایازیان مدیر مسول موسسه ی سفیران سرزمین پارس رو میتونید ببینید http://www.sspmigration.com/Pcontact_us.aspx
دفعه ی اول که یه چینی کیس افیسر مربوط به اسسم بود هیچ تایتلی برام در نظر نگرفته بود و به این ترتیب نمیتونستم از امتیازات مربوط به مهندی کامپیوتر بودن و امتیازات پاداشی مربوطه استفاده کنم ولی بعد از review که براشون فهرست دروس دانشگاهی زمان تحصیلم رو فرستادم منو information science رکوگنایز کردن.
به ادریس:
فقط مدارک دانشگاهی و ریز نمرات و دیپلم اصل همراه با ترجمه ها + گواهی سابقه به کار از محل کارتون + مدارک هویتی و بهتره که اگر میتونیید بهتره که فهرست دروس دانشگاهی که گذراندید رو هم از وزارت علوم بگیرید بدید ترجمه که من بار دوم مجبور شدم بفرستمشون .

مرجان 1390/05/15 ساعت 20:18

سلام سپیده خانم.من اولین باره سایت شمارومیبینم.مثل اینکه سایت مهاجرت نیوزلندشنبه هاقطع میشه.داشتم دنبال اطلاعات دراین موردمیگشتم و۲۰ دلیل برای نیامدن به نیوزلند را دیدم.واقعادردسرزیاددارد؟راستش من نیازمشورتی خیلی جدی به شمادارم؟خلاصه کنم که اذیت نشوید: من پزشک عمومی هستم با۱۰ سال سابقه کار.به چندین دلیل که اکثراهمه داریم قصدمهاجرت داشتم.به خاطرمشغله زیاد برای گرفتن آیلتس وبازشدن مسیرهای تازه همه چیزرارها کردیم و ۵ ماه قبل اومدیم مالزی.هدف اصلیم استرالیابود ولی به خاطراینکه برای پزشکا۷.۵ شده وامتحان پزشکی هم داره و پروسش طولانی وازطرفی نیوزلند۶.۵ وبقیه شرایطش راحتترشده تصمیم به این طرف گرفتیم.حالاسوالات اصلی منو لطف میکنی جواب بدی؟
۱-آیابرای انجام پروسه حتماوکیل لازمه؟
۲-من فقط یه پسر۳ ساله دارم که بیماری شدیدمادرزادی قلب داره.ظاهرااینطورمواردوردمیکنن.فکرمیکنی راهی داره؟
۳-من ازدانشگاه اصفهان مدرک گرفتم.معدل بالایاپایین چقدر تاثیرداره؟
۴-همسرم لیسانس داره ولی زبانش زیادتعریفی نداره این چقدرمهمه؟
۵-من آیلتسم حدود۵.۵ شده ولی هنوزامتحان ندادم.کی آیلتس
رابایدارایه بدهیم؟همان اول کارمیخواهند؟
خب برای امشب دیگه بیشترازاین خسته ات نکنم.خیلی سپاسگذارمیشم اگه جواب منوبدی.شب بخیر



اینکه وکیل لازمه یا نه رو نمی دونم . معمولا وکیل ها اگر در موردی مشکلی داشته باشید و غیره می تونه کمک کنه .ا ما اینکه لازمه یا نه رو من واقعا نمی تونم بگم .. این یه تصمیم کاملا شخصی هستش ولی ما یا دوستانی که می شناسم از روش مهاجرت اقدام کردند وکیلی نداشتند. در مورد سوال ۲ نمی دونم .. خیلی تاثیر نداره . معمولا به لیسانس سطحی کهnzqa می ده 6 یا7 هست. 4- اگر برای همسر بخواهید برای مدرکش امتیاز بگیرید باید ایلتز 6.5 بگیره در غیر این صورت ایلتز 5.5 و یا پول بدید به جای مدرکش و اینجا زبان یاد بگیره . اگر بگید که مثلا یه بار دادید و دارید برای امتحان مجدد حاضر می شید ممکنه قبول کنند و موقع ارسال اولیه و ثبت برای قرعه کشی ازتون نخوان ..
حتما اون 20 دلیل برای اومدن به نیوزلند رو هم بخونید پست بعد از 20 دلیل برای نیامدن هست .
:)
سپیده

مرجان 1390/05/16 ساعت 09:57

سپیده جان بینهایت ازلطفت ممنونم.سوالهام که جمع شد
دوباره ازت میپرسم.واقعاکارتون درمورداین اطلاع رسانی
گسترده وبامحبت وسعه صدروصفایی که داریدبسیارارزشمنده
حقیقتاتحت تاثیرقرارگرفتم.دست مریزاد.خیلی کم پیدامیشه اونهم بااین وضعیت سردرگمی که ایرانی هاپیداکردند...کسی
بیادواینطوری وقت بذاره.امیدوارم تلاشتون تواعماق تاریخ
پردردورنج ماگم نشه.همینجاازمقابل برجهای دوقلوی مالزی براتون درودمیفرستم.

:)

شهاب 1390/05/17 ساعت 06:18

به رومینا:

دستت درد نکنه.

در مورد فهرست دروس دانشگاهی وقتی ریز نمرات میفرستیم دروسی که گذرونده شده هم زده. پس چرا فهرست دروس دانشگاهی که گذراندمد رو هم از وزارت علوم بگیریم؟

دیانا 1390/05/18 ساعت 14:30

باسلام اگر اطلاعی در مورد نظام اموزشی بچه های دبستانی دارید راهنمایی کنید

نه متاسفانه چیزی نمی دونم .. اما بگید دقیقا چی می خواهید بدونید شاید بتونم بپرسم
سپیده

نسیم 1390/05/19 ساعت 06:38

سلام سپیده جان
من ۲۵ سالمه و مدرک بین ا لمللی باغبانی با ۳ سال سابقه کار نیمه وقت دارم. البته سابقه کار اصلیمون که با بیمه هست مربوط به مخابراته. همسرم هم مدرک بین المللی برق داره .راجع به آیلس هم مشکلی نداریم. فقط اینکه ما مدرک تحصیلیمون که دستمونه فقط دیپلم هست. ظاهرا شغل باغبانی و برق توی لیست مشاغل مورد نیازشون بود البته کوتاه مدت. می خوام ببینم امیدی به پذیرفته شدن هست یا نه

جواب دادم تو کامنت قبلی . اگر جز مشاغل مورد نیاز هست چرا شانس نباشه .. حتما هست
سپیده

دیانا 1390/05/19 ساعت 15:03

سلام .من دو تا دختر 5و7ساله دارم.یه کم هم زبان انگلیسی بلدن. می خواستم بدونم از لحاظ مدرسه براشون مشکلی پیش نمیاد؟مدارس در چه سطحی هست؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

اینجا تا دلت بخواد بچه هایی هستند که توی همین سن ها میان و بدون اینکه زبان بدونند می رن و مدرسه رو شروع می کنن. به نظرم اصلا جای نگرانی نیست .. باور کن زودتر از اونچه فکر کنی شروع می کنن انگلیسی حرف زدن و فارسی یادشون می ره .. اما در مورد مدارس نمی دونم .. اینجا مدارس می دونم مختلف هستند و از فکر کنم سطح ۱ دارن تا ۵ و اینها .. اما کلا نباید خیلی فرقی با کشورهای دیگه داشته باشه .. اینجا به بچه ها کلا خیلی اهمیت می دن
سپیده

رومینا 1390/05/19 ساعت 16:05

به شهاب:
اجبار برای فرستادن سر فصل دروس نیست خیلی ها هم بدون این سر فصل اسس گرفتن ولی اگر یکی مثل من مشکل پیدا کنه فقط سر فصل دروس میتونه اثبات کنه که این عنوان درسی دقیقا مفادش چیه و هدف از این کورس چی بوده. وقتی درخواست ریویو دادم فقط سر فصل دروس رو فرستادم فکر کنم خودشون هم یه جایی تو سایتشون گفتن که لیست کورسهای اکادمیک رو از دانشگاه بگیرید و بفرستید ولی جزو مدارک اجباری نیست.

محسن 1390/05/19 ساعت 19:03

با سلام و عرض تشکر بابت اطلاعاتی که به اشتراک میذارین
من می خوام ویزای کار بگیرم اول باید از یک کارفرما پیشنهاد کار داشته باشم ، برای پیشنهاد کار باید از طریق آژانسهای کاریابی اقدام کنم؟ آژانس یا شرکتی که اینکاره باشه اگه می شناسین لطفا معرفی کنید. تجربه در صنایع نفت و گاز اونجا بازار کار داره؟مقدار حقوق سالیانه برای مهندس برق با 6 سال سابقه نظارت در صنایع نفت حدودا چقدره؟ حدودا چند درصد حقوق بابت مالیا ت و بیمه کسر میشه؟ ببخشید میدونم جا به جا فرق میکنه ولی فقط می خوام یه مضنه دستم بیاد. ببخشید زیادی هم سوال کردم
با تشکر

مالیات از ۳۰ در صد شروع می شه که می تونید توی سایت IRD ببینید. میزان حقوق برای رشته های مختلف رو هم می تونید توی سایت seek ببینید. برای کاریابی اینجا همه شرکت ها از طریق اژانس های کاریابی نیرو می گیرند تقریبا و بعضی شرکت ها خودشون این کار رو می کنند که باز هم لیست همشون توی seek.co.nz هست .. می دونم اینجا خیلی نفت و گاز و اینها صنعت معمولی نیست فقط یه شهر توی جنوب نیوزلند و یه جایی توی شمال در این رابطه یه کارهایی می کنن که بازم اطلاع دقیقی ندارم
سپیده :)

محسن 1390/05/20 ساعت 20:54

سلام سپیده خانمو عرض تشکر مجدد
تو نظرات چندتا پست قبل خوندم تو لیست مورد نیاز که در بخش توضیحات زده WASHINGTON مدارک مهندسی ایران رو قبول نمیکنند من درست برداشت کردم؟ تو فول اسسمنت مشخص میشه که بعنوان مهندسی قبول شده یا نه؟

مرجان 1390/05/25 ساعت 18:56

سپیده جان مجدداسلام
خواستم بپرسم شماپزشک ایرانی اونجانمیشناسی که شایدلطف کنه وبه سوالات من جواب بده؟

مورددیگه اینکه آیاپروسه مهاجرت حتماباکارهمراهه؟یعنی نمیشه اول pr گرفت بعداونجابرای کاراقدام کرد؟
ممنون

راستش پزشک ایرانی که نمی شناسم .. اما پروسه مهاجرت لزوما با کار همراه نیست . شما اگر رشته کاریت و مدارک تحصیلی ات در زمینه تخصص های مورد نیازشون باشه می تونه اقامت بگیری و بعد که اومدی برای کار اقدام کنی .. مثل همه کشورهای دیگه که اقامت می دن .
سپیده

علی 1390/06/06 ساعت 17:35

با سلام خدمت سپیده خانم: من میخوام از طریق ویزای تحصیلی در مقطع فوق اقدام کنم.چقدر شان برای گرفتن کار و اقامت دارم؟و همچنین دانشگاه های نیوزیلند در رشته های هنری در چه سطحی هستند و بازار کارهای هنری اونجا چطوره؟
بسیار ممنون از سایت خوبتون

سلام . راستش در مورد بازار کارهای هنری خیلی نمی دونم اما تجربیات و امار و ارقام نشون داده احتمال موندگاری افرادی که برای تحصیل میان زیاد هستش مخصوصا که بعد از تحصیل و در زمان تحصیل بهتون اجازه کار داده می شه و شرایط رو فراهم میاره که کار پیدا کنید و برای ویزای اقامت اقدام کنید و در ضمن اگر اینجا درس بخونید امتیازاتتون برای اقدام برای جاهای دیگه مثل استرالیا و غیره هم بهتر ..
اما در مورد اینکه بازار هنر و غیره چه طوری هست نمی دونم . می دونم خیلی هنرمند نیست شما بیاید بلکه متحولشون کنید ..
سپیده

مهدی حسن پور 1390/11/09 ساعت 09:40

خانم رومینا
لطفا اسم و آدرس و یا شماره این موسسه مهاجرت رو واسه من ایمیل بزنید. farkamekh@gmail.com

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.