دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

تعطیلات - جشن ها .. کلا خبرهای خوب ..

وقتی ما اومدیم نیوزلند تا مدت ها از خیلی از چیزها بی خبر می موندیم. تقریبا ۱ سال که بگذره یعنی یک دور که همه فصل ها و ماه ها و اتفاقات مهم رو تجربه کنید دیگه دستتون میاد کی باید کجا باشید. از اونجاییکه من خودم طول کشید تا این چیز ها رو بعضی هاش رو بفهمم و دوستان مهربونی هم نداشتم که وقتی جایی می رن ما رو هم خبر کنند من به شما ها می گم که وقتی اومدید از چیزی جا نمونید.   

من در مورد اوکلند می نویسم و قطعا دوستانی که قصد سفر به شهرهای دیگه رو دارند اتفاقات مشابه رو می تونند پیدا کنند.  

داریم کم کم به XMas نزدیک می شیم و من از همین ایام شروع می کنم. 

روز ۲۵ و ۲۶ دسامبر که روزهای کریسمس و boxing Day هستند همیشه تعطیل رسمی هستند. و یه قانون کلی وجود داره که اگر هر روز تعطیل رسمی بیفته روزهای اخر هفته به جاش روز کاری بعدی تعطیل می شه. مثلا پارسال ۲۵ و ۲۶ ام می شد شنبه و یکشنبه و واسه همین دوشنبه و سه شنبه رو تعطیل کردند.  

توی این دو روز تقریبا می تونید قیمت ها و تخفیف های زیادی رو ببینید اما لزوما به معنی ارزون بودن نیست. معمولا ۱ ماه بعد از این همه سر و صدا و تخفیف و غیره توی Feb تخفیف های خوبی می ذارند چون توان خرید مردم بعد از سال نو کم می شه و مغازه دارها و فروشگاه ها نیاز به فروش دارند. بگذریم .. پس فقط موقع خرید دقت کنید گرون نخرید .. 

 

معمولا توی کریسمس همه شرکت ها مهمونی می گیرند و کلا Xmas Party همه جا برگزار می شه. یه سری Xmas Party ها هم عمومی هست و همه می تونند برند مثل این یکی :  

Coca cola xmas party که به ما پارسال خوش گذشت. معمولا موسیقی زنده دارند و کلی رقص و نمایش و غیره .. بابانوئل میاد سوار کالسکه بزرگ و غیره و اخر شب هم اتش بازی دارند. کلا برنامه توی پارک های بزرگ انجام می شه. لینکش هم اینه:  

 

http://www.christmasinthepark.co.nz/  

 معمولا جاهای معروف شب توی شب های ماه دسامبر و گاهی اواخر Nov هم برنامه و اتیش بازی دارند. معروف ترین Shopping Center های اینجا Westfield  ها هستند و می تونید با نگاه به وب سایت هاشون اینجور برنامه ها و غیره رو پیدا کنید. 

 

یه سایت خوبی که می تونید کلا برای اینجور برنامه ها چک کنید هست:  

 

Events.nz.com 

 یه برنامه جالب دیگه Santa Parade هست که در همه نقاط شهر برگزار می شه و همه از جاهای مختلف مثل فروشگاه ها و مدارس و .. لباس های مبدل می پوشند و یه جوری رژه با اهنگ و شکلات و .. کلا شادی قبل از سال نو هست. که بازهم می تونید با جستجو Santa parade 2011 مثلا پیداشون کنید.   

 

راستی یه جای دیگه هم که خبرها اتفاق می افته Event center ها هستند.

  

 

کنسرت ها و برنامه هایی که گروه ها و خواننده های بین المللی و یا از کشورهای دیگه میاد معمولا و شاید همیشه بلیط هاش از طریق Ticketmaster فروخته می شه و اینجور برنامه ها توی سالن های اصلی Vector Arena و یا ASB Teathre و .. اجرا می شه.  

 

کلا می تونید عضو این سایت ها بشید و همیشه اخبار برنامه ها براتون میاد.  

روز تعطیل بعدی روز ۱ ژانویه است که خوب سال نو هست و کلا همه جا تعطیله و کلا هیچ خبری نیست.  

 

تعطیلی بعدی روز 6 Feb است که روز Waitangi  و اگر جستجو کنید دلیل اش رو پیدا می کنید. هرچی هست که ارتباطی داره به اینکه نیوزلند یه ارتبطای با انگلیس پیدا کرده و .... 

 

تعطیلات بعدی روز Good Friday هست که می شه اخرین جمعه قبل از Easter Monday. معمولا اینجوری یه جمعه و یه دوشنبه تعطیل می شه و با وجود شنبه و یکشنبه بین اشون موقع خوبی هست برای تعطیلات رفتن.  

 

راستی به اخر هفته هایی که مثلا دوشنبه اش هم تعطیله می گن Long weekend . 

 

روزهای تعطیل بعدی روز Queens birthday یعنی 6 June و بعد هم 24 Oct روز Labour day هست... 

 

اما خبرهای ایرانی ها...  

توی اوکلند معمولا خواننده های ایرانی سالی یکی دوتا میان و معمولا وقتی میان که استرالیا کنسرت داشته باشند چون جمعیت ایرانی های اینجا خیلی کمه و مثلا یکی دوتایی که من رفتم واقعا بهشون حق می دم این طرف ها به صرف اومدن به نیوزلند پیداشون نشه اما کلا بد نیست. معمولا اخبار این جور چیزها رو می تونید توی رستوران های ایرانی و یا مغازه های ایرانی ببینید و بلیط اش رو هم از همون جا تهیه کنید.  

 

یه مغازه ایرانی خوب که جنس های مورد نیاز ایرانی می فروشه به اسم Caspian توی Mt Eden  هست درست بعد از خیابون Ballmoral . همه به اسم مغازه رضا که صاحبش هست می شناسنش.  

 

یه رستوران ایرانی به اسم Apadana هم توی Dominian Rd هست که رستوران مرتب و تمیزی هست و شبنه شب ها هم ساعت ۸ تا ۸:۳۰ رقص عربی دارند.  

 

یه کبابی خوب ایرانی به اسم Alibaba هم درست جلوی خروجی مرکز خرید Lynn mall هست که تقریبا جنوب اوکلند به حساب میاد. 

 

گوشت حلال و خوراکی های ایرانی و .. رو توی North shore می تونید از مغازه عرب یا شاید هم کردها خرید کنید که هم قیمتش خوبه و هم جنس هاشون .. توی خیابون Archers Rd. 

  

راستی روزهای عید و چهارشنبه سوری ایرانی ها اینجا هرسال توی یه پارکی دور هم جمع می شوند .. البته جاش معمولا سال تا سال یه کمی فرق می کنه. متاسفانه ایرانی های اینجا صفحه اینترنت واحد ندارند که همه اخبار و غیره ردش باشه بشه بهش مراجعه کرد .. اما به هر حال پراکنده و اینور و اونو اخبار به گوش همه می رسه.  

 

اینجا متاسفانه خوراکی های ایرانی خیلی پیدا نمی شه .. مثلا نون بربری و سنگگ و بستنی سنتی و فالوده و شیرینی های ایرانی و غیره ..

 یه کم پراکنده شد اما اگر چیز جدیدی به ذهنم رسید حتما بهش اضافه می کنم.  

سپیده

نظرات 134 + ارسال نظر
الهام 1390/09/03 ساعت 05:27

تشکر...مرسی سپیده جون..

مهراد 1390/09/03 ساعت 16:39

مرسی سپیده جون واقعاً فهمیدن اینا خیلی طول میکشه که شما همشو یه جا گفتی.

عباس 1390/09/03 ساعت 21:43

خیلی ممنون دوباره و دوباره و همیشه
در مورد عید نوروز خودمون که تازه گی ها هم ثبت جهانی شد چطور؟منظورم اینه که برا ایرانیا تعطیلش می کنند یا قبولش ندارن؟

نه هنوز عید نوروز اینجا خبری نیست اما ایرانی ها معمولا خودشون درو هم جمع می شن.
سپیده

Ali 1390/09/04 ساعت 03:57

علی - همسر مریم 1390/09/04 ساعت 05:07

سلامAliجان آقا اسم من هم علی هستش. بیاهمیشه شما اسمتو به انگلیسی بنویس و من به فارسی تا پیغامهامون قاطی نشه. قربانت علی

Alan kodoom ali ATI esh umade?

Ali 1390/09/04 ساعت 12:29

علی اقا چشم...

Ali 1390/09/04 ساعت 15:03

سپیده خانم...من علی h هستم هنوز تو pool گیر کردم

جواد 1390/09/04 ساعت 20:07

سلام.
قبل از همه از وبلاگ خوبتون ممنونم. واقعا مطالب مفید و مناسبی برای افرادی مثل من گذاشته شده که کار ما رو برای مهاجرت ساده تر میکنه. غرض از مزاحمت اینکه من برای مهاجرت به نیوزلند اقدام کردم. آفیسر پرونده ام مشخص شده و چند درخواست داشته که میخواستم در مورد اونها سوال کنم. از من خواسته تا Payslips و job offer/contract رو براش بفرستم. راستش در مورد payslips یا قرار داد، من قراردادهای چند سال اخیرم رو دارم ولی نه قرار دادها و نه payslips ها چند سال گذشته رو ندارم. ایا ترجمه و فرستادن لیست بیمه برای اونها کار درستیه؟ یا این موضوع رو از خوشون سوال کنم.

نکته دیگه برای نشون دادن اینکه من و همسرم در12 ماه گذشته در یک خانه زندگی میکردیم آیا میتونیم قبضهای موبایلمون رو برایشون ترجمه کنیم و بفرستیم.

در ضمن ممنون میشم که اسم منم به اون جدولتون اضافه کنید.

اگر بتونی از محل کارتون با سربزگ و غیره نامه بگیری که مدت زمان کار و غیره رو کامل توش بنویسه بهترین چیزه .. برای زن و شوهر بودن هم چیزهایی که خیلی قبول دارند یکی حساب بانکی مشترک هستش .. یکی اجاره نامه خونه که به اسم هردوتون باشه یا خونه که به اسم هردوتون باشه .. و همین طور سفرهای مشترک .. مثلا اگر سفر مشترک خارج از کشور باهم داشتید و هنوز بلیط هاش رو دارید و یا مهر ورود و خروج همزمان توی پاسپورت هاتون خورده می تونید براشون بفرستید .. عکس های عروسی و غیره اگر دارید مثلا .. در مورد بیمه نمی دونم شاید بتونید ازشون بپرسید .. و قبض موبایل هم فکر خوبیه برای نشون دادن اینکه شما در ادرس یکسانی زندگی می کنید .. مثلا یه قبض مال 1 سال گذشته و چند تا قبض اخیر ..
اگر بهم بگی در چه مرحله ای هستی و چند امتیاز دارید و کی اقدام کردید چشم حتما به جدول اضافه اتون می کنم .
مرسی
سپیده

مهتاب 1390/09/04 ساعت 20:32

سلام خانومی
به قول بچه ها ما واقعا مدیونیم بهت به خاظر اطلاعات ارزشمندی که بهمون میدی...
یه سوال دارم که توی آرشیو جوابی براش پیدا نکردم. مهلت زمانی ارسال مدارک پس از پذیرفته شدن در EOI چقدره؟؟ ممنون میشم دوستای خوبم جواب بدن

وقتی ITA رو دریافت کردید یعنی مرحل ه بعد از EOI بهتون 4 ماه وقت می دن مدراکی رو که ادعا کردید و بابتش امتیاز گرفتید براشون پست کنید.
سپیده

نوشکا 1390/09/05 ساعت 06:06

مرسی سپیده جون چه حال و هوای خوبی داشت این پست
و چقدر لینکهایی که گذاشتی به درد بخور و جالب بود
راستی اینایی که توی جدول از مدتها پیش ITA موندن یعنی بهد از اینهمه وقت هنوز Visa شون نیومده ؟

راستش سوالی خوبیه . یه نگاهی می کنم اپ دیت می کنم
مرسی
سپیده

صابر 1390/09/05 ساعت 06:40

سلام خسته نباشید به همه مخصوصا سپیده جان
عزیز من یک سوالی که برام پیش اومد از خوندن نوشته های بچه ها ، درباره ثابت کردن اینکه با همسر یکجا بودیم ! مگه ترجمه عقد نامه برای اونها کافی نیست ؟ و اینکه اگر کسی مثلا 10 ماه باشه ازدواج کرده باشند اونوقت هنوز یک سال نشده مشکلی هست برای این مسئله ؟!؟

نه .. ترجمه عقد نامه کافی نیست حتی اگر 20 سال پیش عقد کرده باشید .. راستش اونقدر از این ور و اونور دنیا از این طریق به صورت تقلبی برای اقامت اقدام کردند و .. این رو اصلا قبول ندارند .. 99 درصد موارد به جز عقد نامه ازتون دلیل می خوان مثل محل زندگی مشترک و یا حساب مشترک و غیره که ثابت کنید با هم یه جا زندگی می کنید ..
سپیده

علی 1390/09/05 ساعت 08:43

سلام
مهتاب خانم:
روی فرمITA Letter یه تاریخ داره که از اون تاریخ شما4ماه فرصت دارین که مدارک رو به دستشون برسونید.مراقب باشید که در این4ماه باید مدارک به دستشون برسه نه اینکه در این4ماه تاریخ پست خورده باشه.

سوال: برای نشان دادن اینکه در12ماه گذشته باهمسرم زندگی کردم (بچه هم داریم) باید چه مدارکی رو ارائه بدم؟ حساب بانکی مشترک نداریم.

اجاره خونه مشترک . مسافرت مشترک . عکس عروسی و غیره . عکس های قدیمی تر مشترک
نامه ای که براتون اومده و ادرس هردوتون رو نشون می ده که یکی هستش .. مثلا ایده قبض موبایل خوب بود ..
سپیده

جواد 1390/09/05 ساعت 10:28

سلام.
ممنون که با دقت نوشته هام رو خوندید و جواب دادید.
برای گواهی کار من از شرکت نامه برای سوابق کاری گرفتم و این نامه ها روی سربرگ شرکت بوده. ولی حالا از من میخواند که مدارک بیشتری رو بفرستم. چیزی که از من خواستند دقیقا اینه:
You are also required to submit supporting evidence of your work experience such as payslips,job offers/contracts
حالا من نمیدونم قراردادهام رو بفرستم کافیه و یا باید فیشهای دریافتی رو هم براشون بفرستم. مشکل اینه که من جاهایی که کار میکردم فیش دریافتی ندارم و غیر از آخرین جایی که کار کردم بقیه جاها قراردادم موجود نیست.

من حدود اردیبهشت ITA رو دریافت کردم و مدارکم رو فرستادم. الان آفیسرم مشخص شده و داره مدارکم رو بررسی میکنه. امتیازم 120 است. فوق لیسانس کامپیوترم و 9 سال سابقه کار دارم.

قرارداد خوبه . فیش های حقوقی و یا چک و یا اگر ایمیل برات می اومده براش توضیح بده و یا هرچی داری بفرست .. شرح وظایفی چیزی اگر می تونی بگیری. همش خوبه
سپیده

رومینا 1390/09/05 ساعت 16:36

به جواد و صابر:
علارقم اینکه براشون عقد نامه رو ترجمه کرده و فرستاده بودیم کیس افیسر از ما هم مدارکی که نشون بده در یک سال اخیر من و همسرم با هم زندگی میکردیم خواسته بود که براشون قبض های موبایل که به ادرس مشترک فرستاده میشه رو ترجمه کردیم و همینطور از بانک یک statement برای حساب مشترکمان گرفتیم و علاوه بر اینها عکسهایی که در یکسال اخیر داشتیم حتی من توی یه سی دی فیلم مهمانی شب عید رو که با دوستانمون دور هم جمع شده بودیم رو فرستادم همینها کافی هستن اگر چیزی دارید که به نام هردوتان هست براشون ترجمه کنید مثل منزل یا ماشین یا حتی اگر از بانکی وام گرفتید به نام هردو بوده این هم کافیه بهتره که چند تا از این مدارک رو باهم براشون بفرستید

حسین 1390/09/06 ساعت 07:57

سپیده و بابک عزیز

دو تا سئوال داشتم. ITA من آمده و مدارکم هم آماده است ولی حدود یکسال ایران کار دارم و باید اینجا بمانم:
1-اگر امروز اقدام کنم و به فرض هیچ مشکلی نداشته باشم کی ویزا آماده میشه؟
2-با فرض اینکه در ابتدا ویزای Job search بدهند چند وقت فرصت دارم تا به نیوزلند بروم؟

ممنون از وقتی که می گذارید
حسین

ویزا کم کم یه ۷-۸ ماهی طول می کشه و بعد هم فکر کنم ۱ سال وقت دارید بیاید.
سپیده

حسین 1390/09/06 ساعت 08:30

آقا بابک عزیز

توی یکی از نظرات اشاره کرده بودی که full assesment در هر صورت نیاز است. من به سایت NZQA مراجعه کردم و خیلی واضح ذکر کردند که اگر رشته توی لیست باشد نیازی به assesment نیست. به لینک زیر یه سری بزنید:
http://www.nzqa.govt.nz/qualifications-standards/international-qualifications/get-international-qualifications-recognised-for-immigration/

حسین 1390/09/06 ساعت 08:56

بابک جان

در ادامه نظر قبلی راجع به full assessment لینک زیر از سایت مهاجرت نیز به صراحت اعلام می کنه اگه مدرک شما توی لیست باشه نیازی به assessment نداره:

http://dol.govt.nz/immigration/knowledgebase/item/1199

صابر 1390/09/06 ساعت 10:07

مدت زمانش مهم نیست ؟ مثلا زیر یک سال مهم نیست ؟
بعدم اینکه خوب حساب مشترک که نشون دهنده زن شوهر بودن نیست ،هرکی با هرکی میتونه حساب مشترک داشته باشه !!؟

خوب از نظر شما اینجوریه ولی برای اینها حساب مشترک یعنی زندگی مشترک ...
سپیده

نوشکا 1390/09/06 ساعت 13:00

سلام
من دانشگاه شهید بهشتی درس خوندم و مدرکم بنا به نوشته های توی سایت نیازی به Assessment نداره
وقتی EOI رو سابمیت کردم اولین بار افسر بهم ایمیل زد و گفت که رد شدم چون امتیاز مدرک رو بهم نداده بود .
منم مجبور شدم مدرک لیسانس و ریز نمراتم رو براش بفرستم بعد ار ارزیابی نامه ITA اومد
فکر میکنم رومینا هم یه همچین مشکلی رو داشت .یعنی حالا که پستهای قبلی رو بیشتر میخونم با خودم فکر میکنم فقط به خاطر موارد قبلی من راحتتر گذشتم از این مرحله ، یعنی مجبور نشدم که سیلابس های درسی رو از دانشگاه بگیرم و اونهمه پول ترجمه بدم ولی به هر حال دانشنامه و ریز نمره ها رو ترجمه کردم ، اسکن کردم و فرستادم ... باز جای شکرش باقیه که مجبور نشدم پست کنم ...
توی نامه ITA اشاره ای به اسسمنت نکرده
البته همه مدارکی که لازمه داره ارسال میشه ،
حالا هم مدارک رو دادم ترجمه کنن تا بفرستم
یه سوال دارم
اصل مدارک رو برای ITA باید بفرستم ؟ مثلا شناسنامه و پاسپورت رو ؟

نه اصل مدارک رو نمی خواد مگر خودشون بگن که نمی گن معولا
سپیده

Hessam 1390/09/06 ساعت 15:49

سلام،
چون 24 ساعت گذشته، کامنتی هم اضافه نشده، خواستم تذکر بدم اینطور که بوش میاد تو نیوزلند از کله پاچه خبری نیست. دوستان قبل از تصمیم به مهاجرت به این نکته مهم توجه کنند.

ربطش رو به کله پاچه نفهمیدم .. راستش ولی من یه کم سرم شلوغ بود. .
سپیده

پروانه 1390/09/06 ساعت 18:22

سپیده جون سلام عزیزم ، خسته نباشی

می گم یه سوال : شما هم ویزای ترانزیت استرالیا گرفتید؟ مدارک چی دادین؟ آیا هر دفعه می یاییم ایران باید ویزای ترانزیت رو بگیریم؟؟

ممنون دوستم

اگر از مسیر استرالیا بیاید باید ویزای ترازیت بگیرید حتما .. تو ایران باید ۱ هفته ای اینها بدن تا اونجا که من شنیدم ما اینور گرفتیم دفعه اول یه دو سه هفته ای طول کشید دفعه دوم یه روزه دادن
سپیده

صابر 1390/09/07 ساعت 04:34

سپیده جان ممنون از راهنماییت ، اما یک سوالی که بود پرسیده بودم فکر کنم ندیدیش اینکه ، مدت زمان یکسال حتما برای زندگی مشترک لازم هست ، خوب اگر ما ازدواجمون هنوز یک سال نشده چطور میشه ؟!

بستگی داره چقدر مدارک اتون متقاعد کننده باشه .. می گم مثلا برای اینکه ادرس مشترک و یا خونه مشترک باهم داشتن و یا حساب بانکی خیلی براشون خوبه .. شایدم مطمئن نیستم به نفر اصلی ویزا اقامت بدن به همسر ویزای کار و بعد 1 سال به همسر هم ویزای کار بدن اما به این دلیل رد اتون نمی کنن .
سپیده

الهام 1390/09/07 ساعت 05:10

من فکر می کنم اگه از طرف شرکتی که مدتی کار کردیم دوره آموزشی تشکیل شده و دوره دیدیم این می تونه اویدنس خوبی باشه...من certificate هایی که در محل شرکت قبلیم گرفتم دادم به دارالترجمه. در واقع فقط گواهی سابقه کار داشتم و این certificate های آموزشی که مربوط به اون شرکته...امیدوارم کافی باشه...

علی 1390/09/07 ساعت 06:12

سرکار خانم نوشکا

من دقیقا مشکل شما برام پیش اومد و چندروز بعد از ایمیلمITA اومد. مشکل این بود که همه امتیازاتم رو رد کردند و فقط امتیاز سن رو بهم داده بودند. بعد از اون ایمیل که بهشون زدم رئیس اداره مهاجرت گفت که من براتITA رو میفرستم ولی ممکنه چون در NZQA اسس نکرده افسری که بعد از ارسالITA بهت اختصاص میدیم امتیاز رو دوباره ازت بگیره و بهمین دلیل تصمیم گرفتم یه تائیدیه ازNZQAبگیرم. آیا به شما هم دقیقا گفته شده که ممکنه امتیازت رو پس بگیریم؟

به حسین:

فکر کنم منظور بابک بیشتر برای رشته کامپیوتر هستش.
چون برای Bonus point تو رشته کامپیوتر چیزی به نام مهندسی کامپیوتر قبول ندارند و از اونجا که حداقل زمان من فقط مهندسی نرم و سخت افزار بود در هر صورت شما باید فول اسس بشین. ولی اگه Computer science یا IT باشین و دانشگاه سراسری به فول نیاز ندارید.

me 1390/09/07 ساعت 08:18

دوستان عزیز ممنون میشم اگر براتون مقدوره، رشته تحصیلیتون رو بگید. منظورم کساییه که برای skilled work دارند اقدام می کنند.

پروانه 1390/09/07 ساعت 20:42

ای بابا چقدر دنگ و فنگ داره ، ما که تو بانکوک هم توقف داریم با امارات میاییم . چون میریم کرایست چرچ تو بانکوک هم توقف داره .

الهام 1390/09/08 ساعت 04:49

به پروانه:
پروانه جون می شه بپرسم چرا کرایست چرچ رو انتخاب کردین؟ دلیل به خصوصی داره؟ رشته شما هم کامپیوتره؟

نوشکا 1390/09/08 ساعت 08:12

به علی و شهاب :
مدرک من مهندسی کامپیوتر ، نرم افزار ه
افسری که به من ایمیل زد فقط امتیاز سن رو داده بود ، منم ترجمه مدرک و ریز نمره رو براش فرستادم .اونم بهم گفت که مدارک رو داده دست Advisor که بررسی کنن ، حدود یک هفته بعد همون افسر برایم ITA رو فرستاد و چیزی راجع به اسسمنت نگفت و اشاره ای هم به این نکرد که ممکنه امتیاز رو بگیرن ازم .
در واقع اینجوری که من فهمیدم ، توی EOI گفته بودم که مدرک مهندسی دارم و اشاره ای به Bachelor نکرده بودم .بعد از رد و بدل کردن ایمیل با افسر متوجه شدم که برای اونا مدرک مهندسی میتتونه زیر لیسانس باشه ، در واقع یه سری کالج دارن که دوره های حرفه ای برگزار میکنه و مدرک مهندسی میده که لزوما برابر با 4 سال تحصیل دانشگاهی نیست .حتی ترجمه دانشنامه هم قانعش نکرد ولی ریز نمره رو که فرستادم ITA رو فرستاد .
توی چک لیست هم اشاره ای به اسسمنت نکرده .
حالا من 3 تا سوال دارم
1- من کمتر از یک ماه فرصت دارم برای ارسال مدارکم ، اگه بفرستم و مثلا اسسمنت لازم داشته باشه منو Reject میکنن ؟ یا بهم میگن که مدرکم رو بفرستم ؟ یا باید الان ExtendTime بگیرم ؟
2- توی نامه ITA گفته Original Or Certified Copy Of Passport ، یعنی چی ؟ من باید اصل پاسپورت و یا کپی برابر با اصلش رو بفرستم ؟؟؟
3- هزینه ای که برای ارسال مدارک باید بدم کی از حساب برداشت میشه ؟

لطفا راهنمایی کنین

به نظرم حالا مدارک رو بفرست اما همزمان برای اسسمنت هم اقدام کن که تا مدارک به دستشون می رسه اگر اسسمنت خواستند اماده داشته باشی و بگی چون نخواسته بودید نفرستادم و بعد می تونی براشون بفرستی .. در مورد پاسپورت هم ببر همون داراترجمه و اونها می تونن بهت بگن که کپی برابر اصلش چه جوری کنی و یا برات انجام بدن با مهر قوه قضاییه .... هزینه رو باید به صورت چک براشون بفرستی اگر هم جای کردیت کارت داره احتما لا وقتی مدارک برسه به مدت یکی دوهفته پول رو بر می دارن ..
موفق باشی
سپیده

پروانه 1390/09/08 ساعت 08:31

به الهام:
عزیزم ما از کرایست چرچ job offer گرفتیم .

به نوشکا:
1-من هم به نظرم مدارک رو بفرست و اگر مشکلی پیش اومد توضیح بده ولی از الان برای فول اسس اقدام کن.
2-امکان فرستادن اصل پاسپورتاز طریق DHL یا TNT وجود نداره از لحاظ قانونی مشکی داره و اگه خدایی نکرده گم بشه گرفتن یدون دیگه خیلی سخته
3-من مدارکم دیروز از طریق DHL رسیده فعلا از حسابم چیزی کم نشده ولی یکی از همکارام که 2 3 ماه پیش فرستاده بود 2 روزه کم شده.

:)

رها 1390/09/08 ساعت 13:34

سلام به همگی‌،

به پروانه:

خیلی‌ خبر خوبی‌ بود،

ما هم خیلی‌ وقته دنبال جاب آفر هستیم، با اینکه رزوممونو جاهای مختلفی‌ فرستادیم اصلا جواب ندادن.
می‌تونم بپرسم شما چطوری پیشنهاده کار گرفتین.
و یک سوال دیگه شما که WTR گرفتین، به همسر چه نوع ویزای دادن؟

مرسی‌

پویا 1390/09/08 ساعت 13:35

درود فراوان
بعد از چهار بار نامه نگاری و ارسال مدارک گوناگون سابقه کار و گواهی های آموزشی و لیست نمرات و غیره بالاخره آفیسرم قبول کرد و گفت بزودی ITA رو برام صادر می کنه
از کمکهای شما بابک، سپیده و الهام عزیز سپاسگذارم.
به امید موفقیتهای بعدی برای همه بچه های خوب این وبلاگ
سپیده جان اطلاعاتمو آپدیت کن بی زحمت (امتیازم 120 بود)

Hessam 1390/09/08 ساعت 15:16

پروانه خانم و سپیده خانم،
سلام،
نظرتون در مورد کرایست چرچ چیه؟ یه موضوع مهم هست که ذهن منو مشغول کرده و اون هم اینه که اگه یه وقتی به شهر کوچک تر برم آسایشم بیشتر و هزینه هام کمتر خواهد شد. آیا این فکر درستیه؟
زندگی کردن تو ولینگتون، اوکلند یا کرایست چرچ و یا شهرهای کوچکتر چه تفاوتهایی داره؟
ممنون از توضیحی که خواهید داد.

راستش زندگی توی شهرهای کوچیک تر ارزون تر هست .. ولی مساله ای که هست اینه که پیدا کردن کار با توجه به سابقه کارتون و غیره کجا راحت تر باشه . مثلا ممکنه بعضی شهرها بعضی کارها راحت تر پیدا بشه و در بعضی ها نه .. اما از بقیه نظرها مثل سطح زندگی و غیره خیلی فرقی نمی کنه .. در ضمن جزیره جنوبی کلا سردتر هست . یعنی کلا هوا خنک تره .. ولی جزیره شمالی تقریبا گرمتره و مثلا زمستون ها برف نداره و تابستون ها واقعا تابستونه ..
سپیده

علی 1390/09/08 ساعت 21:23

به نوشکا خانم:
در جواب سوال دوم: دقیقا من هم دیدم که نوشته اصل یا کپی برابر با اصل پاسپورت درصورتی که نیاز به سفر اضطراری داشته باشید. خودم که عمرا اصل رو نمیفرستم مگه اینکه بقیه بچه ها نظری غیر از این داشته باشند. در هر صورت مهر ویزا رو باید داخل اصل پاسپورت بزنن دیگه ولی آدم به پست اطمینان نمی کنه. توی ایران اگه پاسپورت گم بشسه تا 3ماه صادر نمی کنن. مترجمهای رسمی هم پاسپورت رو برابر با اصل می کنن برای من انجام دادند حدود 15 تومن برای هر پاسپورت. سفرهای خارجی که با همسر و بچه تون رفته باشید تاریخهاش از همین طریق چک می شه و یکی از روشهای اثبات زن و شوهر بودن پایدار از نظر اونها همین موضوع هستش.
درجواب سوال سوم: من از طریق سفارت نیوزیلند می خوام 1090 پوندITA رو واریز کنم.

پروانه 1390/09/09 ساعت 08:58

به رها :

باید خیلی تلاش کنی خیلی جاها به ما هم جواب رد دادن حتی جاهایی که واقعا با سابقمون مچ بود . نباید نا امید بشی البته من فکر می کنم که چون ما WTR گرفتیم موفق به گرفتن job offer شدیم . چون تقریبا هم زمان شد .
جواب سوال 2 : به هر دومون WTR دادن.

به حسام :

زندگی ارزون تره ولی همونطور که سپیده جان گفته سردتره . ولی خوب هر جا کار پیدا بشه باید اولش بری دیگه.

پویا 1390/09/09 ساعت 10:57

با درود
لطفا وضعیت منم تو جدول آپدیت کنید
ITA : Nov 2011 امتیاز: 120 شغل:مدیر پروژه
به امید اینکه ستون ویزای همه دوستان پر بشه

[ بدون نام ] 1390/09/09 ساعت 13:37

من مدرک مهندسی مواد دارم لز علم و صنعت که دانشگاهم نیازی به اسسمنت نداره. اما ظاهرا باید یا واشنگتن اکورد مدرکم و تایید کنه که برای ایرانیا امکان پذیر نیست. پس دارم از طریق عضویت تو نظام مهندسی استرالیا اقدام می کنم، اما وکیلم میگه ممکنه باز هم نیوزلند مدرک مهندسیت رو با وجود عضویت در نظام مهندسی استرالیا تایید نکنن. شما چیزی می دونی؟

به نظرم بهترین راه اینه که مکاتبه کنی و ازشون بپرسی. ممکنه که جواب بده. ما رو هم بی خبر نزار..../ناصر

الهام 1390/09/10 ساعت 05:54

من از branch لندن پرسیدم که میشه فی رو در سفارت نیوزیلند در تهران پرداخت کرد (برای ITA) متاسفانه پاسخ دادن که نه و باید حتماً با کارت اعتباری یا بانک درفت باشه...
یه سئوال : من ویزا کارتمو به دلار آمریکا می تونم شارژ کنم این موضوع مشکلی ایجاد نمی کنه؟ ( چون INZ باید 1090 پوند کسر کنه...مشکلی نیست؟)

والا معمولا برای ویزا یا مسترکارت های حقیقی اینور مشکلی نداره، فقط یه چیزی حدود 30 دلار برای تغییر واحد پولی علاوه بر مبلغ کل کم میشه...نمیدونم اون کارت اعتباری که شما دارین چطوریه؟ ....کسی تجربه ای داره...؟

ناصر

علی 1390/09/10 ساعت 09:15

سوال:

اگه کسی ویزای اقامت دائم SMC نیوزیلند رو بگیره و ازش استفاده هم بکنه و بعدش برگرده به ایران تحت چه شرایطی ویزاش باطل میشه؟ مثلا ً آیا میشه ویزای اقامت دائم نیوزلند رو داشته باشم و بعد از اولین استفاده از اون برگردم و برای چندسال ایران زندگی کنم؟

مهران 1390/09/10 ساعت 11:43

سلام، مدرک من مهندسی مواد از دانشگاه علم و صنعته. رشته من تو مهارتهای مورد نیاز هست اما جلوش نوشته یا واشنگتن اکورد می خواد یا عضویت آسیا پاسیفیک. مدرک من الان توسط نظام مهندسی استرالیا اسس شده، حالا وکیلم میگه باید عضو مهندسین استرالیا هم بشی و تازه ممکنه با این کار هم نظام مهندسی نیوزیلند نپذیره. سوالم اینه با این که دانشگاه من از ارزیابی معافه باز هم این کارا لازمه؟ یا اصلا کسی چیزی می دونه؟

آره لازمه، ولی واشینگتن اکورد لازمه نه تاییدیه مدرک تحصیلی. این دو تا رو با هم قاطی نکن! یعنی این که اگه دانشگاهت مورد تایید نبود هر دو تا شو باید بگیری..
ناصر

شهرام 1390/09/10 ساعت 13:00

سلام به همگی
من تازه تصمیم گرفتم اقدام کنم برای مهاجرت.
شغلم در ضمینه چاپ هست 15 سال سابقه دارم
متاهلم و یک دختر دارم تحصیلاتم دیپلم و 35سال سنم
کسی میتونه راهنمایی کن از کجا شروع کنم.

شهرام خان. یه وقتی بزاری و اینجا رو بخونی متوجه کل پروسه میشی. ما و دوستان خوبی که اینجا رو می خونن هم کمکت می کنیم تا ابهاماتت زودتر رفع بشه. موفق باشی...
ناصر

حدیث 1390/09/10 ساعت 20:17

سلام. ممنون به خاطر وقتی که برای راهنمایی ما میذارید

آیا شما درباره نحوه مهاجرت پزشکان به نیوزلند و GPشدنشون اطلاعی دارید؟ آخه اگه مثل استرالیا باشه، روندش با بقیه متفاوته. چون باید اول یه امتحان پزشکی بدن و قبول بشن و آیلتس هم 7 آکادمیک بگیرن و بعد پیشنهاد کار پیدا کنن تا بهشون ویزا بدن.

میخواستم بدونم آیا برای نیوزلند هم اینطوریه و آیا امتحان پزشکی که هر 2 کشور دارن یکیه؟

ممنون میشم اگه اطلاعی دارید پاسخ بدین

موفق باشید

از اینجا شروع میشه:
http://2migrators.blogsky.com/1389/11/07/post-27

با سازمان مربوطتون که فکر می کنم (www.mcnz.org.nz) باشه و شرایط رو تو همین وبسایت بجونین و تماس بگیرین. اطلاعات بهتری می گیرین.

ناصر

علی - همسر مریم 1390/09/11 ساعت 06:39

سلام به همه

چند تا سوال که ممنون می شم دوستان جواب بدن:
1- بهترین و مطمئن ترین سرویس پستی برای ارسال مدارک به NZQA و اداره مهاجرت چیه؟

2- آیا اون سرویس پستی که بهم معرفی می کنین بازگردوندن مدارک رو هم تقبل می کنه یا41$ به خود NZQA بدیم تا مدارک رو برگردونه؟ کدومش بهتره؟

3- گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه چند روز طول می کشه؟

4- آیا همین گواهی های سوء پیشینه معمولی رو صادر میکنن یا فرق داره؟ چون معمولا می نویسن "فلانی سوء پیشینه و محکومیت کیفری ندارد". آیا فقط همین کافیه یا چیز دیگه ای باید بنویسن؟

از سپیده خانم و بقیه دوستان واقعا ممنونم.

مهران 1390/09/11 ساعت 18:59

سلام. سپیده عزیز پس چرا منتشر نمی کنی سوال منو؟

صابر 1390/09/11 ساعت 21:56

میشه یکم درباره WTR توضیح بدید دقیقا چی هست و چطور میشه گرفت و کاربردش ؟

این لینک رو بخون:
http://2migrators.blogsky.com/1390/06/22/post-115

ناصر

نوشکا 1390/09/12 ساعت 05:29

بچه ها مرسی از راهنماییتون

- دارالترجمه هم گفت که خودش کپی برابر اصل میکنه و اصل پاسپورت رو نمیخواد بفرستم

- اگر سفارت خودش قبول کنه که پول رو واریز کنه خیلی عالیه ، علی آقا شما پرسیدین از سفارت که میشه این کار رو کرد؟ چون من میخواستم حواله بفرستم که افسر EOI جوابمو این جوری داده :
We can accept bank cheques. However, bank cheques must be drawn on a UK bank, if there are no UK bank details listed, it is not acceptable. Cheque must be made payable to "Immigration New Zealand"
ولی Administrator این جواب رو داده :
You will need to check with your bank how to pay using bank draft - the only condition we have is that the draft needs to bear the name of a bank in the UK.

راستش من دیگه دارم قاطی میکنم چی درسته و چی درست نیست

اگه مطمئنین که میشه از طریق سفارت پرداخت کرد از این سردرگمی نجات پیدا میکنم

نوشکا 1390/09/12 ساعت 05:36

یه چیز دیگه
اگه قرار باشه که یکی از دوستام از توی انگلیس پول رو پرداخت کنه ، میشه چک رو جدا بفرستم ، مدارک هم جدا بره ؟

فکر نمی کنم مشکلی باشه، فقط باید بهشون اطلاع بدین. تو پست هایی مثل دی اچ ال و ... معلومه که کی تحوبل گیرنده مدرکه و مشکلی پیش نمیاد. فقط به نظر من یه نامه هم بالای اون چک بگین دوستتون بزارن.

ناصر

پویا 1390/09/12 ساعت 07:38

دوستانی که از full-asssess تجربه دارند:
علاوه بر مدارک دانشگاهی و سوابق کاری، با توجه به الزامات رشته من در LTSSL من می بایست مدارکی را مرتبط با مدیریت پرو‍ژه نشون می دادم. افیسرم مدارک دوره های کوتاه مدتی که در کنار سابقه کارم گذرونده بودم با توجه به سوابق کاریم قبول کرد و ITA رو صادر کرد منتهی بهم گفت برای Full-assess در کنار سایر مدارکم بفرستم
مشکل اینه که NZQA در راهنماش نوشته دوره های زیر 300 ساعت و این جور مدارک رو assess نمی کنه
به نظرتون تو کدوم قسمت IQA این مدارک رو بیارم و آیا میشه براشون توضیحی در این مورد نوشت که قبول کنند.
اصلا مدارک رو نفرستم بهتر نیست چون ممکنه جواب بدن قابل ارزیابی نیست که این یه رکورد بد محسوب میشه و بجاش مستقیم مدارک رو با سایر مدارکم به دفتر لندن بفرستم؟

الهام 1390/09/12 ساعت 09:59

به دوستان عزیز مهندس
یه خبر خوش...به زودی نیوزیلند شرط واشینگتن اکورد را برای مهندسها حذف می کنه... قابل توجه دوستانی که مهندس بودن و امکان اپلای نداشتن..

خوش خبر باشین :)
ناصر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.