دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

Partnership در مهاجرت به نیوزیلند

اثبات Partnership یکی از مواردیه که پس از پذیرفته شدن EOI باید ارائه شود. خوب شاید برای خیلی ها جای سوال پیش بیاد که ما که ماشاالله یه 12-10 سالی از ازدواجمون گذشته و یه بچه هم که داریم، پس همین کفایت می کنه. ولی  خیلی ها با این که سند ازدواجشون رو ارائه کردن باز هم ایمیل یا نامه هایی دریافت می کنند که باید شریک زندگیشون رو اثبات کنند. در واقع سند ازدواج به منزله اثبات Partnership نیست. این قضیه می تونه با ارائه مدارک زیر حل بشه:


1- ارائه یه مدرک مبنی بر سرمایه گذاری مشترک مثل سند آپارتمان، قولنامه آپارتمان (اجاره یا خرید). (بهتره که اگه قولنامه اجاره آپارتمان ارائه می کنید، تعداد نفرات یا امضا هر دو طرف پای قولنامه درج شده باشه). 

2- هر گونه سند دیگری مبنی بر مالکیت مشترک (زمین، ماشین و ...)

3- مسلما سند ازدواج مهمترین سنده، ولی فراموش نکنید اگه بچه دارید، شناسنامه بچه ها رو هم ضمیمه کنید.

4- یکی از مهمترین مدارکی که می تونه مشکل اثبات Partnership رو حل کنه، ارائه حساب بانکی مشترکه.این مدرک ساده ترین مدرکیه که میشه با تبدیل یه حساب تک نفره به دو نفره تهیه کرد.

5- ارائه مدرکی دال بر ارتباط پیوسته دو نفر. این مدرک می تونه بلیط یه مسافرت باشه یا پرینت تلفن های شخصی، اس ام اس ها و ...

6- توی یه مورد و برای یه زوج که چند ماه از ازدواجشون گذشته بود، دیدم که عکس های مشترک در میهمانی و در جاهای مختلف و معروف مشکل رو حل کرد. 

7- ارائه یه تاریخچه از رابطتون به صورت یه نامه ضمیمه.


این مهمه که اگه دو نفر به دلایلی مدتی رو جدا از هم زندگی کردن، زمان این مدت، دلیل و اینکه به چه شکل رابطشون رو تو اون مدت حفظ کردن ارائه کنن. مدرک می تونه ایمیل، پرینت تلفن، بلیط یه مسافرت مشترک، هزینه های هتل، عکس و ... باشه. 


از نظر INZ،  تعریف Partner به صورت زیر است: 

Partners’ as either currently residing together permanently, or have recently done 

so, and are in a genuine and stable relationship


و دست آخر شکل های زیر، چگونگی دریافت ویزا از طریق پارتنری که در نیوزیلند زندگی می کنه رو نشون میده. اگه پارتنر شهروند یا مقیم دائم باشه، شکل اول رو ببینید و اگه پارتنر تو نیوزیلند ویزای کار داره، شکل دوم رو ببینید.



شکل اول: اگه پارتنر شهروند یا مقیم نیوزیلند باشه (بالا)




شکل دوم: اگه پارتنر ویزای کار نیوزیلند داشته باشه (بالا).


/ناصر

نظرات 20 + ارسال نظر
علی 123 1390/10/24 ساعت 21:21

درود
آقا ناصر خیلی ممنون از اطلاعات مفیدی که ثبت کردید. دو تا سوال پیش میاد:

1- اگه حساب بانکی رو مثلا 7 سال پیش افتتاح کرده باشیم و الآن بخوایم اسم همسر رو اضافه کنیم قضیه حله؟ تاریخی چیزی توی سندی که بانک دال بر مشترک بودن حساب ارائه میده ثبت نمی شه که مثلا همین یک ماه پیش این حساب دونفره شده؟

2- بعد از اینکه حساب بانکی رو مشترک کردیم باید از بانک دقیقا چه چیزی رو مطالبه کنیم؟ منظورم اینه که به بانک بگیم چی بهمون بده؟

از شما و سپیده خانم خیلی خیلی ممنون

1- از بانکتون بپرسید. معمولا تاریخ تبدیل حساب ذکر نمیشه.
2- می تونین گردش حسابتون رو بگیرین و ترجمه کنین. بانک ها گواهی تمکن مالی هم میدن که البته خیلی هاشون به زبان انگلیسی میدن که هزینه ترجمه رو براتون کاهش میده. البته خودتون بهتر میدونین که باید با حسابتون کار کرده باشید.
/ناصر

مبینا 1390/10/24 ساعت 21:32

سلام سپیده جان
وکیل من و همسرم در مورد اثبات Partnership بهمون گفت که میتونین حساب مشترک درست کنید ولی سوال من اینه که در این حساب چقدر باید پول باشه و همچنین چقدر از مدت زمان باز شدن حساب گذشته باشه ؟
البته من و همسرم خودمون رو 2سال است که بیمه عمر کردیم (به نفع همدیگه) نظرتون در مورد ترجمه اون برای ثبات Partnership چیه؟

خیلی سند خوبی هست قطعا .. حتما ترجمه کنید و بفرستید .. اگر حساب مشتر ک دارید و یا می خواهید باز کنید هم دلیل خوبی هست .. همینکه نشون می ده به هم اطمینان دارید و سرمایه اتون یه جا هست خیلی مهمه ولی اینکه چقدر توش باشه رو نمی دونم
سپیده

ناهید 1390/10/24 ساعت 21:58

ممنون ناصر جان از پست مفیدتون , فکر کنم این حساب بانکی مشترک برای ما ها بهترین روش هست..
علی 123 و بابک عزیز , ممنون از پاسخ های مفصل و کافی تون ..
توی سایت خوندم که pre assessment رو باید توی فرم EOI پر کنی , یعنی به درد این مرحله می خوره .حالا من که چند وقتی هست فرم رو submit کردم , به دردم می خوره ؟ یعنی اگه گیر بدن می تونم اون رو بهشون بدم یا دیگه فایده نداره؟

علی 123 1390/10/24 ساعت 23:31

ناهید خانم::: بعد از اینکه اسمتون از pool در بیاد حدود دو هفته در نظر می گیرند که یه چک اولیه یا همنو preliminary check از اطلاعاتی که در EOI ثبت کردید به عمل ببارند و بعد تصمیم می گیرند که براتون ITA بفرستند یا اینکه ردتون کنند. اگه ITA بخوان بفرستند که می فرستند اما درغیر اینصورت براتون ایمیلی ارسال می کنند که توی اون ایمیل امتیازهایی که گرفتین یا ازدست دادین ثبت شده و دلیل رد کردنتون رو هم نوشته ودر انتها هم نوشته که تا دوهفته مهلت دارید که هرگونه سند یا مدرکی که دارین رو برای اثبات ادعاتون ایمیل کنید. مثلا اگه از مدرک تحصیلیتون ایراد بگیرند در این مرحله اسکن ترجمه مدرک رو به همراه نتیجهpre assessment می تونید براشون ایمیل بزنید. پیشنهادم اینه که پری اسس رو submit کنید و هزینه رو بپردازید تا کارتون توی روال بیفته و سرموقع ازش استفاده کنید.

قابل توجه همه دوستان::: این دوهفته که اداره مهاجرت انتخاب کرده, با توجه به Fact sheet, امتیاز 110 به بالا کسی در pool نبوده که انتخاب کنن!!! تعداد صفر!!! خیلی عجیب بود!!!

دانشجوی دکترا تو نیوزلندم. هنوز درخواست اقامت ندادم. می خوام بدونم اینکه پارتنر نیوزلندی دارم می تونه برای قبول درخواست اقامتم موثر باشه یا نه؟

داستان اینه که کلاس های مختلف ویزا، قوانین مختلف داره. قاعدتا شما چون دانشجو هستید، ویزاتون هم ویزای تحصیلیه. همیشه امکانش هست که ویزای تحصیلی رو به ویزای کار یا اقامت تبدیل کرد. برای Partnership و شرایط اولیه اون، لینک زیر رو ببینید:

http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/live/partner/canimovetonz/quickcheck/default.htm

/ناصر

داریوش 1390/10/25 ساعت 03:23

آقا ناصر:: خیلی ممنون از اطلاعات خوبی که share کردین.

اختیار دارین آقا داریوش.../ناصر

ناهید 1390/10/25 ساعت 05:57

علی 123
بسیار سپاسگذارم دوست عزیز

نسیم 1390/10/25 ساعت 06:45

سلام دوستان عزیز
کسی می دونه من می تونم با مدرک تور لیدری اقدام کنم یا نه ُ ؟ اگه میشه راهنمایی کنید. البته همسرم Main هست . من برای اینکه امتیازمون بیشتر بشه می خوام مدرک خودم رو هم ارائه بدم.

ناهید 1390/10/25 ساعت 07:44

اقای علی 123
من امروز فرم Pre asseseement رو پر کردم ,در صورت امکان میشه ایمیلتون رو به من بگید تا چند سوال در مورد این فرم ازتون برسم .من شک دارم که دقیقا چی بنویسم تا رشته من رو Computer science شناسایی کنند؟
ممنون میشم از لطف شما

علی 123 1390/10/25 ساعت 12:04

سرکار خانم ناهیدخانم:::
world@yours.com
خواهش می کنم. من خودم با توجه به اینکه از اسس معاف بودم Pre assess ارسال نکردم اما بعد یه سری موضوعات پیش اومد که مستقیما فول اسس رو اقدام کردم به همین دلیل از روند پری اسس زیاد اطلاعاتی ندارم.

بقیه دوستان::: کسی اطلاع داره که برای هرنفر باید چه مبلغی توی حساب بانکی یه به شکل سرمایه به عنوان سلف ساپورت مالی داشت؟ اصلا این قانون که مال سوئد هست آیا برای نیوزیلند هم وجودداره یا نه؟ اگه هست میشه لطفا توضیح بدید؟

کدوم قانون سوئد؟!؟! فکر می کنم برات سو تفاهم شده علی آقا.. بحث حساب بانکی که تو این پست شده فقط به عنوان مدرکی که ثابت کنه شما با پارتنرتون، علاوه بر مدرک ازدواج مشترکات دیگه ای هم دارین عنوان شده که توی وبسایت سازمان مهاجرت نیوزلند در قسمت operation manual تقریبا تمام بحث هایی که تو این پست شده رو می تونید پیدا کنید. موفق باشی.
/ناصر

ندا 1390/10/25 ساعت 13:30

سلام علی آقای 123 میشه منم اگه اجازه بدید مزاحم بشم.البته قول میدم زیاد سرتون خراب نشم.

علی 123 1390/10/25 ساعت 18:09

درود
نداخانم::: خواهش میکنم. درخدمتتون هستم در حد
اطلاعات ناچیزی که دارم دریغ نمی کنم.

مبینا خانم::: از مطرح کردن موضوع بیمه مشترک ممنونم چون همچین بیمه ای دارم که خانمم رو تحت تکفل دارم. خیلی توی فکر اثبات پارتنرشپ هستم.

آقاناصر::: من حدود 3سال پیش می خواستم ویزای تحصیلی سوئد رو بگیرم اما اینقدر دست دست کردم که دانشگاههاش "از رایگان" به "گران" تبدیل شد و من هم آیلتسم جور نشد و نهایتا قسمت نشد. اون موقع سوئد قانونی داشت که دانشجوهایی که مهاجرت می کنند معادل حدود 18 میلیون تومان اون زمان می بایست توی حساب بانکیشون به مدت سه ماه وجود می داشت که تا یک سال و نیم خودشونو ساپورت کنن,به ازای هر نفر. آیا اینجور قانونهایی برای مهاجرت نیوزیلند هم وجود داره؟ این سوال برام پیش اومد چون در مدارکی که برای اداره مهاجرت دارم میفرستم دوتا آپشن داره می گه "چطور میخواین خودتونو ساپورت کنین: شغل دارید یا سرمایه؟" امروز با بانکهای ملی و صادرات هم صحبت کردم. هیچکدوم اجازه نمی دن که حساب بانکی از منفرد به مشترک تبدیل بشه و میگن باید حتما حساب بانکی جدید باز کنید.

از بانک های خصوصی هم بپرس. این مشکل شما رو من 3-2 سال پیش داشتم و با بانک پاسارگاد مشکلم حل شد. یکی از خواننده ها هم همین مشکل رو داشت و 5-4 ماه پیش و به این شکل مشکلش حل شد. راجع به ساپورت مالی برای ویزای تحصیلی نیوزیلند گواهی بانکی می خواد (فکر کنم ماهی 1000 دلار نیوزلند). برای ویزای SKILLED MIGRANT CATEGORY من اطلاعی ندارم. ولی حدسم اینه که حداقل برای سال اول بخواد. دوستان اگه اطلاع دقیقی دارن بگن..../ناصر

مهسا 1390/10/26 ساعت 05:22

ممنون از جواب

علی 123 1390/10/26 ساعت 11:33

سلام
ما یه بچه 9 ماهه داریم و حدود 50 تا عکس مشترک از چندسال قبل تا حالا. همچنین من امروز یه گواهی از بیمه گرفتم که از سال 89 تا 91 خودم به عنوان بیمه شده اصلی وخانمم به عنوان فرد تحت تکفل و همسر, تحت پوشش بیمه هستیم ؛ مشخصات کامل شناسنامه ای مون هم توش نوشته شده. ضمنا دو سه ماه پیش 3تا حساب سرمایه گذاری توی بانک قوامین جمعا معادل 40میلیون تومان بازکردم و امروز رفتم و اون رو با همسرم 50 - 50 مشترک کردم.آیا اینها برای اثبات پارتنرشپ کافیه؟ البته حساب بانکیه از اون حسابهای سپرده ایه که باید پول برای شش ماه باقی بمونه و دست نخوره تا سود بهش تعلق بگیره. گردش حساب هرکدومش عملا فقط یه دونه واریز داره.

ممنون

سلام
مدارکتون کافیه. دیگه ۵۰ تا عکس خیلی زیاده علی آقا! ۵-۴ تاشو بفرستین کفایت می کنه. البته یه سوال من اینه که علاوه بر مدرک ازدواج این مدارک رو از شما خواستن که دارین میفرستین دیگه؟ وگرنه به نظر من می توینین عکسهاتونو حذف کنید. /ناصر

علی 123 1390/10/26 ساعت 18:28

آقا ناصر دروووود

یه روز رفتم بیمه تامین اجتماعی آقایی که جواب ارباب رجوع رو می داد الکی به مدارک همه گیر می داد. یه آقایی هم صف رو رعایت نکرده بود و اومده بود اون جلو. نوبت من که شد , کارمنده تا خواست صحبت کنه یک خروار مدارک گذاشتم جلو دستش. اینجوری نیگاه می کرد: آقایی که کنار دستم وایستاده بود آروم بهم گفت بابا بیچاره تا تو حلقش مدرک چپوندی اصلا نذاشتی حرف بزنه. هرچند در نهایت کارم انجام نشد. حالا من که تو شهرستان زندگی می کنم برام خیلی سخته برای ناتی و وزارت امورخارجه و دی اچ ال همش مرخصی و ماموریت بگیرم و بیام تهران و عجله عجله دنبال کارهام بیفتم. به همین دلیل دارم سعی می کنم همه مدارک رو طوری کامل کنم که در یک مرحله پست همه کارهام انجام بشه. تجربه ثابت کرده که بعضی از انسانها اصولا خیلی گیر میدن و بعید نیست افسر ما هم یکی از اونها از آب در بیاد. در مورد سوالتون هم عرض کنم که من غیر از اینکه سند ازدواج رو ترجمه کردم این مدارک رو هم جورکردم. درمورد عکسها هم به این دلیل تعدادش زیاد شده که از 7 سال پیش که قیافه هامون عوض شده چاق و لاغر شدیم و توی عکسها فصلها عوض شده همه اینها نشون دهنده مدت زمانی هستش که سپری شده. راستی ما 3تایی مرداد 90 مسافرت خارج هم داشتیم که مهرش توی پاسپوزتهامون هست. فکر کنم دیگه افسره قانع بشه در مورد سایر مدارک هم کیلویی اما منظم دارم همین کار رو می کنم. افسره از خوشی میمیره

عبدالرضا 1390/10/27 ساعت 09:02

اقا ناصر با سلام و ممنئن از اطلاعات مفیدتون

من مدرک کارشناسی ارشدم را از علم وصنعت گرفتم که با توجه به سایت به نظر میاد نیاز به اسس ندارم و سابقه کارم هم بالای 11 ساله که تقریبا میتونم امتیاز خوبی کسب کنم. تنها مشکل من اینه که امتحان زبانم تقریبا تیرماه برگزاز میشه.
میخواستم بپرسم ، ایا میتونم فرم EOI را بدون مدرک زبان در حال حاضر اپلای کنم ؟ و در زمانی که مدارک را خواستند مدرک زبان IELTS را ارائه کنم ؟
اگر میشود، بنظر شما در فرم EOI در بخش مربوطه چی باید بنویسم ؟
ممنون از پاسختون
التماس دعا که نیوزلند ما را هم بطلبه

شدنش می شه .. اما اولا تا امتحان شما خیلی زمان مونده و اگر نمره نیارید کل صبر و زحمات اتون به هدر می ره .. و یه نکته منفی میشه واسه پرونده ات .. اما اگر مطمئنی امتیاز میاری خوب می شه .. یه نکته دیگه اگر شما الان EOI رو ثبت کنید و امتیاز اتون هم خوب باشه مثلا یکی دو ماه دیگه براتون ITA میاد و دیگه صد در صد مدرک زبون رو می خوان .. در این صورت به اون شرایط که باید مدارک رو تا قبل ۴ ماه به دستشون برسونید می رسید ؟
می تونید توی فرم یه ابشن دیگه رو انتخاب کنید و توی توضیحات هم توضیح بدید که امتحانتون کی هست ! نهایتا افیسر تماس می گیره و اگر لازم باشه سوال می کنه ازتون
سپیده

عبدالرضا 1390/10/30 ساعت 23:01

مرسی سپیده خانوم از جوابتون و زمانی که برای راهنمائی ما صرف میکنید
در جدول لیست مشاغل بلند مدت در مقابل رشته های مهندسی برای ارزیابی مدارک و سابقه کار A Washington Accord accredited نوشته و یا مدرک ارزیابی شده توان سط NZQA ، حالا که کشور ما عضو پیمان واشینگتن آکورد نیست، به مدرک مهندسی عمران امتیاز میدن یا نه ؟ و با توجه به لیست دانشگاهها در سایت اداره مهاجرت نیوزلند، اگر تو لیست باشیم نیاز به پری اسس یا فول اسس داریم ؟

واشینکتن اکورد فعلا برداشته شده شرطش. اکه تو لیست دانشکاهها نیستید میتونین به خاطر اینکه تو وققتتون صرفه جوبی بشه، preassess رو انجام بدین و بعد از إرسال مدارکتون وقبول شدن eio تون برای fullassess اقدام کنین. Fullassess در هر صورت لازمه برای ita. یه نکاهی به صفحه سؤالات متدوال که لینکش در قسمت راست صفحه است بندازید. /ناصر

ملینا 1390/12/13 ساعت 10:15

سلام،

ممنون از اطلاعات مفید.
من سوالم اینه که اگه بخواهم با دوست پسرم به عنوان partner اقدام کنیم و حساب بانکی مشترک و عکس و ... داشته باشیم کافیه؟

مرسی,
ملینا

قبلا سند ازدواج مهم بود براشون برای ایرانی ها. باید بتونید با مدارک مستدل توجیهشون کنید. /ناصر

leila 1391/01/19 ساعت 19:40

سلام همسر من موافق مهاجرت نیست می تونمبدون اون برای مهاجرت اقدام کنم.... در ضمن نمی خوایم جدا بشیم
اما من جداگانه مهاجرت کنم؟
توی پستهای قبلی ندیدم کسی این مشکل رو داشته باشه

میشه. اما اینکه از امتیاز ایشون می خواین استفاده کنین یا نه مهمه. اگه ایشون در اپلیکیشن شما باشن نیازه که یه سری فرم ها بعدا توسط ایشون امضا بشه. بهتره که تکلیف اینا رو معلوم کنین..وگرنه صرف اینکه خودتون اقدام کنید مانعی نداره../ناصر

leila 1391/01/22 ساعت 08:40

ممنونم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.