دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

پاسپورت نیوزیلند

هر شهروند مقیم نیوزیلند 16 سال به بالا می تواند برای دریافت پاسپورت نیوزیلندی اقدام کند. کلا 4 نوع پاسپورت وجود دارد:

1- پاسپورت معمولی (با جلد سیاه) در شکل زیر

2- پاسپورت دیپلماتیک (با جلد قرمز)

3- پاسپورت رسمی (Official passport) برای نمایندگان بازرگانی نیوزیلند (جلد سبز)

4- مدرک مسافرت اضطراری (جلد سیاه)



عکس سرخس (flora) معروف نیوزیلندی در رو و پشت جلد پاسپورت، اونو از پاسپورت خیلی از کشورها متمایز می کنه. علاوه بر اون پشت جلد نقشه کشور نیوزیلند هم به تصویر کشیده شده و همین طور روی جلد نشان دولتی نیوزیلند به چشم می خوره. کلا جای خالی رو و پشت جلد دیده نمیشه و طراح همه جا رو پر کرده! ;)


در نشان دولتی هم که شکل اون رو در زیر می بینید، نمادی از تاج پادشاهی بریتانیا، یک زن اروپایی، یک رئیس قبیله مائوری و چیزای دیگه دیده میشه. تا قبل از استقلال نیوزیلند از بریتانیا در سال 1907، از نماد دولت بریتانیا استفاده میشده. روی جلد پاسپورت به زبان انگلیسی و مائوری عبارت "پاسپورت نیوزیلند" نوشته شده. 


مراکز صدور پاسپورت در شهرهای اوکلند، کرایسچرچ و ولینگتون واقع شدن. علاوه بر اون دفاتری در لندن و سیدنی (استرالیا) هم کار صدور پاسپورت رو انجام می دن. پاسپورت نیوزیلندی برای 5 سال صادر میشه و میتونه برای 5 سال تمدید بشه. 


برای مهاجرین نیوزیلند پاسپورت نیوزیلندی بعد از 5 سال صادر میشه به شرط اینکه:

1- 1350 روز در طی این 5 سال نیوزیلند زندگی کرده باشید و در ضمن در هر سال از این 5 سال، 240 روز را در نیوزیلند حضور داشته باشید. 

2- قصد این را داشته باشید که به زندگی خود در نیوزیلند ادامه دهید.

3- دانستن زبان انگلیسی (آفیسر مربوطه با توجه به تحصیلات، سابقه و نوع کار و همچنین مصاحبه حضوری نسبت به برآورده شدن این شرط اطمینان حاصل می کند).

4- نداشتن سو پیشینه


با داشتن پاسپورت نیوزیلندی برای مسافرت به چه کشورهایی نیاز به ویزا ندارید؟

نقشه زیر همه این کشورها رو نشون میده. کشورهایی که با رنگ آبی پر رنگ مشخص شدن، کشورهایی هستند که با داشتن پاسپورت نیوزیلندی نیاز به ویزا برای ورود به این کشورها ندارید. کشورهایی که با رنگ آبی آسمانی مشخص شده اند هم کشورهایی هستند که در بدو ورود ویزا برایتان صادر میشود. کشورهایی هم که با رنگ خاکستری مشخص شدن کشورهایی هستند که برای ورود به انها نیاز به ویزا دارید. در واقع پاسپورت نیوزیلندی یکی از معتبرترین پاسپورت هاست که در رده حدود 20 دنیاست و با داشتن اون می تونید به 163 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید.



/ناصر

نظرات 91 + ارسال نظر
Ali 1390/10/25 ساعت 02:12

دستت درد اقا ناصر....از اون مطالب متفاوت بود...........

خواهش می کنم. امیدوارم که کاراتون زودتر راست و ریس شه..../ناصر

جمال 1390/10/25 ساعت 06:42

سلام اگه کسی بصورت غیر قانونی وارد نیوزلند بشه البته و بتونه ثابت کنه که نمیتونسته بدلایلی پاسپورت ایرانی بگیره و دارای مدارک معتبر IT هم باشه میتونه پاسپورت نیوزلندی بگیره؟ باتشکر
مدراک mcitp
سیسکو
فوق دیپلم کامپیوتر
متاهل
یک فرزند

مهتاب 1390/10/25 ساعت 07:46

سلام آقا ناصر
رسیدن به خیر! کم پیدایین :) هر جا هستید خوش بگذره

سلام. ممنون. یه خورده سرم شلوغه این روزا و .....ایشالا شما هم هر جا هستید موفق باشید....:) /ناصر

جمال 1390/10/25 ساعت 09:27

با سلام
اگر تمامی مراحل قانونی گفته شده در این سایت طی شود و بعد بدلیل عدم امکان خروج قانونی از ایران به نیوزلند پناهنده شوم ایا میتوانم درانجا اقامت بگیرم
با تشکر

دوست عزیز، راجع به پناهندگی و مسائل اون ما اطلاعی نداریم..البته من آخرش متوجه نشدم که شما پاسپورت ایرانی دارین یا نه.../ناصر

جمال 1390/10/25 ساعت 13:29

سلام نه متاسفانه پاس ایرانی ندارم بدلیل داشتن مدارک سیسکو و مایکروسافت جهت همکاری در پروژه اینترنت ملی تحت فشارم و به همین دلیل پاسم رو گرفتن تا نتونم خارج بشم
تشکر

داریوش 1390/10/25 ساعت 13:43

مرسی آقا ناصر عزیز از اینکه برای ما دوباره وقت گذاشتین.
البته تشکر همیشگی رو از سپیده خانم داریم.

در مورد این پست ،خیلی جالبه که کشور های جهان سوم و چهارم به همراه چین و روسیه نازشون خیلی بیشتره.
ضمنا من هم با پاسپورت فعلیم میتونم بدون گرفتن ویزا به سهههههه کشور دنیا(ترکیه ، سوریه و ونزوئلا ) سفر کنم.

خواهش...والا با پاسپورت ایرانی به 43 کشور دنیا میشه سفر کرد:
http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_requirements_for_Iranian_citizens

/ناصر

مهشید 1390/10/25 ساعت 14:35

با اجازه آقا ناصر وو سپیده عزیز ، اگر اشکالی نداره من پاسخ سوال آقای جمال رو بدم چون خودم هم دنبالش رفتم.
خوشبختانه یا متاسفانه کشور نیوزیلند جزو کشورهایی هست که برخلاف کشورهای اسکاندیناوی و اروپا و برخی دیگه از کشورها، مقررات بسیار سفت وسختی داره. در مورد پناهندگی اجتماعی خیلی خیلی سخت گیرن و پروسه اقامت دادن به شما شاید تا 10 سال طول بکشه. چون بسیار مدارک سفت و سخت از شما می خوان برای دلیل مهاجرت و اثبات اینکه در کشور خودتون نمی تونستین زندگی کنین. اما برای پناهندگی سیاسی این مدت به حداکثر 5 سال کم می شه اما راهش اینه که شما اول برین ترکیه و یه مدت اونجا تو کمپ پناهندگان باشین و بعد از گذشت زمانی که اصلا مشخص نیست چقدره! ( از 3 ماه تا n ماه!!!) می تونین پناهندگی سیاسی به نیوزیلند بگیرین. ولی کافیه برین سر بزنین به سایت پناهندگان ایرانی ترکیه ببینین چندهزار نفر سالهاست منتظر خروج از ترکیه به مقصد کشورهای دیگه هستن. یه راهش هم اینه که آدم پرون از شما 32 میلیون می گیره و شما را با اسم و هویت جدید توی خاک نیوزیلند پیاده می کنه. کاملا سیف هست و پول رو هم وقتی رسیدین می گیره ولی شما دیگه چون یه آدم جدید هستین نمی تونین از پیشینه شغلی و سوابقتون استفاده کنید. حتی دردسر سند ازدواج و . . . هم خواهید داشت. پس بازهم بهترین راه روش خروج قانونی هست.
البته قصدم ناامید کردن شما نبود. فقط چون خودم هم دنبالش هستم دارم تحقیق می کنم راهنمایی کردم. ایشالا یه روزی برسه که هرکی هرکجا می خواد آزادانه سفر کنه.

مهتاب 1390/10/25 ساعت 16:11

سلام دوستای گلم
من بازم سوال دارم:
می تونم برای pre assessment وضعیت تحصیلم رو پارت تایم بزنم تا سابقه کارم تمام وقت حساب بشه؟ قانونی داره؟ کسی چیزی می دونه؟

کیارش 1390/10/25 ساعت 20:27

وضعیت کسانی که ویزای پرمننت نیوزلند را دارند برای کار و زندگی در استرالیا چطوره؟ آیا اجازه دارند و اگر دارند چه محدودیتهایی دارند؟

متاسفانه برعکس قضیه برای ویزای نیوزلند و استرالیا صادق نیست .. کسانی که ویزای اقامت نیوزلند دارند برای حتی ورود و یا ترانزیت استرالیا احتیاج به ویزا دارند .
سپیده

سعید م 1390/10/25 ساعت 20:41

سلام
وقت بخیر ناصر خان پست جالبی بود
اگر امکان داره در فرصتی مناسب دوست دارم یه پست داشته باشید در مورد وضعیت اقتصادی، اللخصوص وقایع بعد از بحران اقتصادی در نیوزیلند.
_______________________

سرکار خانوم سپیده وقت شما هم بخیر
متشکرم از لطف سرکار در ضمن خیلی ببخشید تصور بنده این بود حمل بر بی ادبی نشه
مستدام باشید

*********************************
یه صحبت کلی با تمام دوستانی که وبلاگ شما دو عزیز رو مطالعه می کنند.
به خدمت تمامی دوستان اللخصوص دوستانی که متاهل هستند عرض کنم در رابطه با کشوری که قصد مهاجرت دارید صرفاً به این نکته توجه نداشته باشید که کدوم کشور شرایط آسانتری داره.
توجه به یک سری از مسائلی که حتی فکرشو نمیکنید امکان داره در این پرسه شما رو دچار مشکل بکنه.
البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مهاجرت همنطور که از اسمش بر میاد یعنی دلکندن از تمام تعلقات چه موقت چه دائم، که اصلاً کار ساده ای نیست.
بقول یکی از دوستان که واژه مهاجرت رو اینطوری معنی میکرد ( م=مسافر - ه= هجر - ا= آزادی - ج= جسارت - ر=رنج - ت=تجربه )
ذکر این نکته هم ضرورت داره که مهاجرت وقتی باعث پیشرفت انسان میشه که با برنامه و پشتوانه فکری باشه (خارج از مباحث مادی عرض می کنم).
با تشکر از وقتی که برای مطالعه گذاشتید امیدوارم هر کجا هستید در مرحله اول سلامت باشید در مراحل بعدی یادتون باشه با پشتکار از پس هر کاری بر میایید.

در پناه خدا

میلاد 1390/10/25 ساعت 21:38

سلام خدمت همه دوستان... تو پستهای قبلی در مورد مدارک سیسکو و مایکروسافت پرسیده بودم که آقای بابک جوابمو دادن ... به سایت مورد نظرتون سر زدم بیشتر کارها یا برنامه نویسی یا شبکه هست... به نظرتون اگر کلاسهاشو بذارم آخر خدمت برم و بعدا برم یک کشور دیگر امتحان بدم که نزدیک به شروع کارهای اقامتم باشه چطوره؟ در ضمن به نظرتون این شرکتهای داخلی که مدرک سیسکو و مایکرسافت میدن اصلا اعتبار داره، میشه اینها رو ترجمه کرد و یا باید حتما مدرک اصلی از شرکت مایکروسافت باشه؟؟ اگر میشه کدوم شرکت از همه معتبرتره؟؟؟ در ضمن مدرکم هم مهندسی IT هست...

مهشید 1390/10/26 ساعت 07:39

می خواستم بدونم شما عزیزان اطلاعاتی در مورد کار و در آمد در رشته تبلیغات و گرافیک و همینطور ساخت تابلوهای تبلیغاتی و نئون در نیوزیلند و مخصوصا آکلند دارین؟ از این نظر که حقوق و مزایا در چه سطحی هست و همینطور بازار کارش چطوره؟ ممنون

جواب که دادم مهشید جان ! بهترین راه اینه که یه گوگل کنید ببینید محل هایی که این کار رو می کنند چقدر شارژ می کنند :)
سپیده

کیارش 1390/10/26 ساعت 08:06

پرمننت های نیوزلند که بچه دارند ، آیا نیوزلند امکاناتی مثل مدیکر و هزینه مهد کودک برای اونها داره؟

نه .. اگر Single mom باشی بله و اگر کار نداشته باشی هم بله ولی در غیر این صورت نه ..
سپیده

مهشید 1390/10/26 ساعت 08:06

ممنون عزیزم. البته جواب شما رو نگرفته بودم. و چون هیچ سوالی رو بی جواب نمی ذارین تعجب هم کردم!
توی گوگل گشتم و حتی توی سیک جاب نیوزیلند ولی خیلی متغیر هست و اینکه کسانی که بالاخره اونجا هستن اطلاعاتشون دقیق تره. برادر خودم هم آکلند هستن و دارن برام جستجو می کنن ولی چون رشته اون چیز دیگه ای هست گفتم شاید شما بیشتر آشنایی داشته باشین. بازهم از لطفتون ممنون.

بابک 1390/10/26 ساعت 08:23 http://persiance.wordpress.com

میلاد عزیز ::

- اینکه بری در کشور مقصد امتحان بدی فکر خوبیه. حتی اگه بتونی اونجا یه کلاس هم بری که بهتره، چون ممکنه تو همین کلاسا با افراد جدیدی آشنا بشی که بتونن برات فرصتهای کاری پیدا کنن. اما مسئله اینه که باید دید میتونی تو 1-2 ماه اولی که میری اونجا تو مود درس خوندن و امتحان پاس کردن باشی یا نه.

- والا ما که تو عمرمون از شاه عبدالعظیم اونورتر نرفتیم و به هزار و یک دلیل دیگه وقتی بریم اونجا، مدتی رو این شکلی و این شکلی هنگ میکنیم و فقط باید در و دیوار و خیابونای نیوزیلند رو نگاه کنیم . بنابراین، من شخصا فکر نمی کنم بتونم تو اون روزهای اول یا حتی ماههای اول امتحانی بدم و تو کلاسی شرکت کنم. شما رو نمی دونم. :)

- قاعدتا این کلاسا وقتی ارزش دارن که مدارک بین المللی رو بگیری. برای مایکروسافت، از ایران هم میشه با کلک رشتی امتحانش رو داد. اما برای سیسکو می دونم که باید بری خارج از کشور.

مینا 1390/10/26 ساعت 10:24

سلام خدمت آقا ناصر و سپیده خانم

می خواستم بدونم با ویزای مهاجرت دائم مشروط استرالیا (176 که فقط اجازه کار و اقامت در ایالت خاصی از استرالیا مثل NSW رو میده) هم میشه توی نیوزیلند کار و زندگی کرد؟ در این صورت وقتی توی استرالیا نباشیم که دیگه ویزا رو تمدید نمی کنن درسته؟

راستش اینکه شما ویزا دارید اما استرالیا زندگی نمی کنید و بخواهید ازش استفاده کنید برای من هم یه کمی جای سوال داره خودش .. و همین سوال خودتون هم .. اگر چیزی پیدا کردم حتما بهتون می گم اما می تونید ازشون ایمیل هم سوال کنید ..
سپیده

نوشکا 1390/10/26 ساعت 11:56

1350 روز خیلی زیاده !ببینم تو این مدت پاس نمیدن ؟ یعنی تا 5 سال با پاسپورت ایرانی باید بریم و بیایم ؟ واسه کسی ویزا نمیشه فرستاد ؟... محدودیتهای این مدت چیا هستش کسی میدونه ؟

آره دیگه! برای کانادا فکر می کنم ۳ سال از ۵ سال باشه که یه چیزی تو همین حدود میشه. یکی از محدودیت ها اینه که حق رای ندارین و عملا نمی تونین به کشورهای دیگه به عنوان یه نیوزلندی سفر کنین. می تونین خودتون رو جای متخصصینی که تو نروژ کار می کنن بزارین که بعد ۷ سال مالیات دادن پاسپورت می گیرن!! اینجوری شاید یه خورده خوشحال شین!! /ناصر

Alireza 1390/10/27 ساعت 01:03

Salam khedmate Sepide khanoom va agha naser, Man yek soal dashtam shayad marbo be bahse jadidi ke farmodid nabashe, amma khanome bande chand hafte pish baraye residency eghdam kard, ishon daneshjoye doctora hastand dar daneshgahe Victoria ke az in daneshgah ham borsie gereftand, edareye mohajerat be ishon goftand ke moshkeli nist baraye apply kardan vase residency amma vaghti ke ishon apply kardand ba tavajoh be shayeati ke shenidan dobare ba edare mohajerat tamas gereftan va sharayeteshono goftan, ishon emtiazeshon hodode 240 hast amma edareye mohajerat goftand hatman bayad dar new zealand kare tamam vaghte balaye 30 saat dar hafte dashte bashi ta inha residency bedan dar gheire in sorat daneshjoye PhD nemitone residency begire va applicatione ishon be ehtemale ziad reject mishe. mishe lotf befarmaeid va yek meghdar rahnamaei konid ke aya omidi hast vase gereftane residency? Kheili mamnooon

من راستش یه کم خوب سوال شما رو متوجه نشدم ؟
الان همسرتون کجا هستند ؟ کدوم کشور ؟
چه نوع ویزایی دارند ؟
و می خواهید برای نیوزلند اقدام کنید ؟؟؟
سپیده

Alireza 1390/10/27 ساعت 02:34

MAmnoon sepide khanoom, Bebakhshid age yekam soalamo bad porsidam, Khanome bande Alan 7 mahe ke dar daneshgahe Victoria dar Wellington mashghole tahsil dar maghtae PhD hastand, alan visaye ishon Student hast va ishon borsieye daneshgahe Victoria hastand ke majborand be sorate fulltime tadris konand va emkane taghire visa nadarand, Ishon chon khareji hastand be nazaram omad ke zodtar az bande ke irani hastam mitonan PR begiran, amma moshkel injast ke ishon daneshjo hastand va be gofteye edareye mohajerat chon sabegheye kare bish az 30 saat hafte dar nez zealand ro nadaran be ehtemale ziad applicatione ishon reject mishe, mikhastam bedonam aya omidi hast, shoma kasio mishnasid ke ba in sharayet toneste bashe residency begire? ishon kare Volenteer va tadris dar inja ham dashte vali kamtar az 20 saat dar hafte, emtiazeshonam 240 hast.kheili mamnoonam age rahnamaei befarmaeid.

راستش اینطوری که من از وب سایت مهاجرت نیوزلند فهمیدم برای دانشجو ها بهترین کار اینه که درخواست ویزای کار کنند .. وقتی درسشون تموم می شه ویزای کار می گیرند و می تونند دنبال کار بگردند .. و بعد می تونند بعد از پیدا کردن کار درخواست ویزای اقامت کنند .. این روشی هست که خودشون پیشنهاد می دهند و فکر کنم جواب بده . می تونید شرایط ویزای تحصیلی به کار رو توی سایت بخونید .. :)
سپیده

نسیم 1390/10/27 ساعت 06:09

سپیده جان
میشه لطف کنید یه راهنمایی بدین که آیا برای رشته Automotive Electrician (321111) می تونیم امتیاز اضافه رو بگیریم ؟ همسر بنده مدرک بین المللی برق خودرو داره و از فنی حرفه ای گرفته . به نظرتون این مدرک مورد قبولشون هست ؟ ساعت کلاساش هم بیشتر از ۴۰۰ ساعت بوده .توی لیست مشاغل نوشته national certificate level 4
و سوال دیگه اینکه میشه پری اسس رو قبل از اینکه آیلس بگیریم انجام بدیم. چون نوشته احتیاج به ارائه هیچ مدرکی نداره و فقط بر اساس گفته های ما اسس میشه . راستش من خیلی عجله دارم بدونم که با این شرایطی که داریم ما رو قبول می کنن یا نه ؟ هنوز امتحان ایلس رو ندادیم ولی مطمئنم نمره لازم رو می یاریم.

ممنون از لطفی که در حق همه انجام می دید.

اسسمنت هچی ربطی به زبان نداره .. بله می تونید
در مورد این رشته نمی دونم اما خوب بزنید اگر امتیاز بهتون می ده حتما می ده دیگه :)
سپیده

جمال 1390/10/27 ساعت 07:23

سلام متاسفانه پاس ایرانی ندارم البته دنبالشم پاس کشور ذیگری را داشته باشم اما اگه بتونم پناهنده بشم دیگه مشکل پاس ندارم اگه میشه دراین زمینه راهنمایی کنید البته همسر و پسرم مشکل پاس ندراند
ممنون از مطالب مفید سایت

والا دوست عزیز، قضیه اینه که ما اطلاعی إز این قضیه نداریم. موفق باشید. /ناصر

ندا 1390/10/27 ساعت 07:33

سلام
دیروز موضوعی در مورد نیوزیلند شنیدم که در مورد صحت و سقم آن می خواستم از شما سوال کنم.
اینکه نیوزیلند بدلیل اینکه ارتفاعش از سطح دریا کمتر است!! آنجا برخی دچار آلرژی می شوند و کلا برای ایرانیان که در ارتفاع بالاتر از سطح دریا زندگی می کنند این نکته آزار دهنده است.
اول استنباط علمی و منطقی خودم رو بگم. خب من تجربه کیش رفتن رو دارم (نمی گم دریای خزر چون می دونم سطح اش بالاتر از دریای آزاد است) من هیچ وقت اونجا حالم بد نشد. نشنیدم کسی همچین حرفی بزنه. بعد اینکه من شنیده بودم خاک هلند پائینتر از سطح دریاست (داستان پطرس رو که یادتونه) بعد من رفتم توی ویکی پدیا دیدم بابا نیوزیلند مناطق مرتفع داره تا 3700 متر از سطح دریا !!! (حالا به پای دماوند خودمون 5600 نمی رسه ولی خب بنظر نمیاد پایین تر از سطح دریا باشه خب میره زیر آب وگرنه!!!
می دونین در یک جمعی این حرف مطرح شد و ابتدا یه نفر خیلی مستدل اینو مطرح کرد و بعد یکی دیگه هم کاملا تائید کرد اینطوری شد که من به دانسته های خودم شک کردم والله
حالا این مورد آلرژی و ..... رو سپیده خانوم شما نشنیدی ندیدی؟ جل الخالق

چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا این حرف ها چیه .. بی خیال تروخدا .. هرکی هرچی گفت باور نکنید لطفا .. والا هنوز من حالم بد نشده بد شد خبر می دم
سپیده

کیارش 1390/10/27 ساعت 08:23

جواب Pre-assess من بعد از 11 روز اومد توی جواب اینو نوشته :
On the information available, the New Zealand Qualifications Authority (NZQA) assesses this qualification as comparable to the learning outcome of a qualification at Level 7 on the New Zealand Qualifications Framework.
این الان یعنی چی؟ یعنی من میتونم EOI را پر کنم؟ یک کدی داده باید اون کد را بزنم توی بخش اسسم ؟ البته کدش 4 رقمیه

درسته . الان دیگه می تونید EOI را بفرستید :)
سپیده

آرمین 1390/10/27 ساعت 11:03

با سلام و تشکر از مطالب مفیدی که در اختیار ما قرار میدهید.

می خواستم بپرسم آیا با ویزای اقامت نیوزیلند میشه در آنجا ادامه تحصیل داد و اقامت را تمدید کرد یا فقط باید کار کرد و اینکه کار باید حتما مرتبط با مدرک تحصیلی باشه یا نه؟

ویزای اقامت یعنی اقامت .. یعنی شهروند اون کشوری و هرکاری دلت می خواد می تونی انجام بدی
سپیده

علی 123 1390/10/27 ساعت 20:41

ندا خانم:::
تصادفا من از اونجایی که به همه کاری کار دارم یه بار که مسافرت رفته بودم محض کنجکاوی خودم دستگاه جی پی اس واقعی رو روی سطح آب دریای خزر در ساعت حدود 9 صبح در فرح آباد ساری قراردادم (نمی دونم دریا در حالت جذر بود یا مد)و ارتفاع سطح آب دریای خزر رو از سطح متوسط دریای آزاد اندازه گرفتم. حدس بزنید چه عددی رو نشون داد؟ منفی 15 تا منفی 20 متر (جی پی اس ها معمولا در اندازه گیری ارتفاع خطای بیشتری دارند). یعنی دریای خزر سطحش پایینتر از متوسط سطح دریاهای آزاد هستش و اگه فرضا یه روز با یه کانال خزر به دریاهای جنوب وصل بشه این موضوع امکانپذیر هستش البته سواحل شمال به زیر آب میره و رودخانه ها طغیان می کنن. در مورد ارتفاع مناطق مختلف نیوزیلند می تونید با استفاده از نرم افزار GoogleEarth یا نرم افزار رایگانی که ناسا در این زمینه داره(NASA World Wind)مشخصه Elevation رو با نگه داشتن ماوس برروی هر منطقه از کره زمین مشاهده کنید. البته هرچند ارتفاع زیاد و کم باعث تفاوت فشار هوا می شه ولی اصولا برای انسانهایی که از نظر سیستم تنفسی و قلبی عروقی مشکل خاصی نداشته باشند محسوس نیست. اگرچه نزدیک شدن به مرکز زمین و افزایش میزان فشار هوا باعث افزایش وزن شما می شه.
ضمنا من یاد فیلم مارمولک افتادم که می گفت اگه بین مسلمانان و اهالی قطب شمال جنگ در بگیره و مسلمونها اسیر بشن نمازشون رو باید کی بخونن!!! همه که امکانات فضا نوردی ندارند که برن نیوزیلند و حالشون بد بشه

هادی 1390/10/27 ساعت 22:13

سلام سپیده خانم و آقا ناصر عزیز
تشکر بسیار فراوان از این وبلاگ خیلی کامل و قشنگتون. من امروز پروندم لاج شده برای ویزای دانشجوی. دعا کنید برای ویزا به مشکل نخورم چون سنم یخورده بالاست(31).
راستی از Massey پذیرش گرفتم کسی اطلاعاتی در رابطش داره؟
آرزوهای خوب برای شما بهترینها.

تنها چیزی که می تونی راجع بهش نگران نباشی همین سنته! نگران نباش.../ناصر

هادی 1390/10/28 ساعت 00:52

بازهم سلام،
مرسی آقا ناصر از امیدواریتون، یک مشکل دیگه اون هم اینکه من باید 20 Feb سر کلاس باشم به نظر شما ممکنه طی این یک ماه ویزا صادر کنن؟ به من گفتن حداقل 2 ماه صدور ویزا طول میکشه!!! برای اونا تاریخی که باید سر کلاس باشیم مهم نیست؟ تاثیر در روال رسیدگی نداره؟ بعد واقعا این سفارت تهرانشو چکار میکنه که باید مدارکو بفرستن دبی یا نیوزلند؟ شرمنده خیلی شاید بیربط پرسیدم!! اعصابم خورده انتظار بد چیزیه!
موفق باشید.

معمولا زمان شروع کلاسهاتون تاثیر داره، اما نه اونجور که فکر کنی سر زمان مشخص أینا کارشون رو تموم می کنن. معمولا کار با یه ایمیل از افیسرت شروع میشه که خودشو معرفی میکنه و میکه که کار رو بروندتو شروع کرده. با اون در تماس باش و می تونی ازش زمان تقریبی اتمام کارتو ببرسی. ولی معمولا زمان میبره و شده که تا ٦ ماه یا بیشتر طول کشیده. یه جورایی باید صبور باشی تا کارت رو روال خودش تموم شه. موفق باشی. / ناصر

کیارش 1390/10/28 ساعت 06:17

با این llevel 7 میتونم اون امتیازات اضافه را بگیرم؟

لول ارزیابی ربطی به امتیازات اضافه نداره اون طوری که من میدونم. منتهی اگه منظورت از امتیازات اضافه امتیاز شغلیه اونها رو میگیری اگه سابقه کارت مرتبط باشه و بالاتر از ۲ سال سابقه کار داشته باشی./ناصر

ندا 1390/10/28 ساعت 08:37

ممنون دوستان
راستش اگه این حرفا رو گفتم بیشتر محض خنده بود وگرنه تصور کنین همه آدمها اونجا دارن زندگی می کنن.

ولی خب کلمه آلرژی رو چون هم خودم و هم دخترم بشدت درگیرش هستیم منو تحت تاثیر قرار داد. می دونم بعضیا عادت دارن حرفهای همین جوری بزنن. خصوصا بعدا فهمیدم طرف زیاد آدم قابل اعتمادی نیست. یعنی همینجوری می پرونه!!

علی آقا چه جالب که سطح دریای خزر پایین تره من نمی دونستم. تصورم هم این بود که بالاتر باشه.
بازم ممنون دوستان

ناهید 1390/10/28 ساعت 09:28

سلام به شما ناصر جان و بقیه دوستان
من یک سوال برام پیش اومد , فرم EOI رو که فرستادم و حتی زمانی که پول از حسابم کم شد , هیچ میلی برای من مبنی بر confirmation یا چیزه دیگه نیومد.
دیروز که preassessent v رو submit کردم هم برای ارسالش هم برا کم شدن پول میل زدن و خبر دادند.
می خواستم بدونم برا بقیه چطور بود؟ یادتون هست ایا بعد از اینکه EOI رو فرستادین ایمیلی براتون اومده باشه؟

علی 123 1390/10/28 ساعت 13:33

ناهید خانم:::
بعد از ثبت و پرداخت پول EOI ایمیلی نمیاد. فقط وقتی به اکانتتون در سایت اداره مهاجرت لاگین می کنید, در سمت راست زیر قسمتی که EOI تون دیده می شه نوشته: Submitted. بعد از اینکه ITA براتون می آد هم می نویسه Decision Successful. درمورد اسس برای من هم که فول اسس کردم invoice با ایمیل اومد. اما در مورد EOI نه.
موفق باشید.

مهتاب 1390/10/28 ساعت 17:30

خوب به سلامتی مدرک لیسانسم پری اسس شد! حالا میریم واسه فول اسس!
راستی بر و بچه ها ... با این اوضاع قیمت ارز چه می کنید؟؟ من فکر می کنم وقتی خواستیم بریم نیوزیلند تمام زندگیمون رو بفروشیم میشه به اندازه یه هفته زندگی توی نیوزیلند!

من خودم دارم جای همتون غصه می خورم ! اره واقعا اوضاع ارز چی می شه واسه اونهایی که در حال مهاجرت هستند !
سپیده

ناهید 1390/10/28 ساعت 19:47

ممنون علی 123 از پاسختون

اوستا 1390/10/28 ساعت 21:33

شرایط اقامت بوسیله ازدواج با یک فرد نیوزیلندی چگونه است؟ با این روش مدت زمان شهروندی چقدر طول میکشه؟
با تشکر از سپیده و ناصر عزیز

برای گرفتن اقامت با فرد مقیم اینجا (می تونه اقامت دایم داشته باشه و یا شهروند باشه) به فرد که میاد ویزای کار می دن و بعد از ۱ سال که باهم زندگی کردید و ثابت کردید این مدت باهم زندگی کردید بهش اقامت دایم می دهند .. شرایط نداره دیگه .. لزومی هم نداره ازدواج کنید می تونه طرف پارتنر اتون باشه
سپیده

فرید 1390/10/28 ساعت 21:34

با سلام
از اونجایی که من هم دنبال پذیرش از دانشگاه Massey هستم میشه لطف کنید ایمیل هادی رو به من بدید تا باهاش واسه چند سوال در مورد دانشگاه در تماس باشم.

یک سوال هم اینکه اگر با ثبت نام توی یک دوره پیشرفته زبان که 3-4 ماه طول میکشه وارد خاک نیوزلند بشی و اون وقت واسه اقامت دایم اقدام کنی سریع ترین روش مهاجرت نمیشه. این پروسه ممکنه جواب بده؟
راستش من دنبال اینم که بجای انتظار 2 ساله با ویزای تحصیلی بتونم بیام و از داخل نیوزلند واسه اقامت اقدام کنم.

با تشکر

نه لزوما .. چون به هر حال باید همون شرایط رو بگذرونید .. اگر اینجا مثلا چند سال در حال تحصیل باشید خوب اسونتر می گیرند اما به هر حال باید امتیاز بگیرید و یا کار داشته باشید ..من کسی از دوستانم رو می شناسم که ایرانی هم تازه نیستند ۵ سال اینجا کار کرد با ویزای کار و زن و ۲ تا بچه تا بهش ویزای اقامت بدن فقط چون رشته کاریش در زمینه تحصیلاتش نبود ..

راستی اقا هادی اگر می خواهید ایمیل اتون رو بگذارید برای اقا فرید
سپیده

حسین 1390/10/29 ساعت 08:09

سلام ...
دوستان آیا تو فرم additional form ITA که مربوط به خدمت سربازی هم میشه ، باید کارت پایان خدمت رو هم ترجمه کرد و فرستاد.....
آیا فرستادن ترجمه پاسپورت قبلی که داشتیم لازم هست ؟ با توجه به اینکه من مشخصات پاسپورت قبلیم رو هم تو EOI دادم

اوستا 1390/10/29 ساعت 08:20

مرسی ار راهنماییتان ولی من در مورد پارتنر اطلاع چندانی ندارم. میتونید کمی برایم توضیح دهید یا سایتی در این زمینه معرفی کنید.

اوستا جان. بعضی ها از طریق سایت های محلی و یا شبکه های احتماعی اقدام به پیدا کردن دوست یا به عبارتی پارتنر میکنند که بتونن بعد چند وقت اقامت بگیرن، حالا چه ظاهری یا چه واقعی... شرایط نیو زلند به این صورته که باید با پارتنر حداقل یک سال زندگی کرد تا به مرحله اقدام به اقامت رسید. این لینک رو ببین:
http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/live/partner/canimovetonz/quickcheck/default.htm
/ناصر

ناهید 1390/10/29 ساعت 11:34

دوستان
نتیجه pre assesset من بعد 2 روز اومد!اگه می دونستم اینقد کم طول می کشه فرم EOI نمی فرستادم و وامیستادم نتیجه این بیاد.!!

جمال 1390/10/29 ساعت 15:15

با تشکر از مهشد عزیز بخاطر پاسخ

مهدی 1390/10/29 ساعت 19:38

با سلام خدمت دوستان
من لیسانس کامپیوتر سخت افزار از دانشگاه آزاد میبد دارم و تازه می خوام کارهای اقامتم رو شروع کنم و چند تا سوال دارم.
1- می تونم از همون اول کار ، درخواست full assess بدم که لازم نباشه یک بار pre assess کنم و بار بعدی full assess یا هر دو لازمه?
2- توی سایت NZQA باید PAR رو انتخاب کنم یا IQA رو؟
3- برای IAQ یک قسمت داره که سوابق school qualification رو میخواد. این به چه معنی است منظورش لیست نمرات و مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی است؟ اگه اینجوری باشه خیلی بده چون من توی این دو مقطع گند زدم و حتی یک درس رو 13 بار افتادم
4- مدارکی مثل مدارک microsoft رو هم میشه توی assess ها (full یا pre ) وارد کرد؟
5- گروه شغلی رو خودمون انتخاب می کنیم یا NZQA به ما میده؟
6- من سابقه کاریم در پشتیبانی و رفع عیب شبکه و کامپیوتر و به اصلاح help desk است می تونم از bouns point ها استفاده کنم و چه عنوان شغلی رو باید در نظر بگیرم؟
7- من 4 سال گذشته رو توی یک شرکت کار کردم که پیمانکار IRANAIR برای شبکه و کامپیوتراش بوده و اصلا کارش کامپیوتر نبوده فقط با پارتی تو مناقصه برنده شده بود و کلا دو تا قرارداد برای این 4 سال دارم یکی مال 6 ماه اول و یکی هم برای سال آخر حالا هم باهاشون درگیر شدم و بهم نه سابقه میدن نه قرار داد ولی احتمالا می تونم از کارفرمای اصلی یعنی IranAir سابقه کار بگیرم ولی قرار داد نه ، به نظرتون برای اقامت و گرفتن امتیازهای لازم با مشکل مواجه می شم؟ دو سال هم سربازیم بوده که توی مرکز رایانه بودم و نه قرار داد دارم و نه سابقه کار درست و حسابی و نه بیمه این چطوری میشه؟ به نظر تون سابقه بیمه اون 4 سال می تونه مشکلمو حل کنه؟
شرمنده که سوالاتم طولانی بود ولی گفتم یکباره همه رو برسم که هر روز مزاحم نباشم.
دست گل صاحبان بلاگ هم درد نکنه با این بلاگ خوب و اطلاعات خوبشون.
یک پیشنهاد هم داشتم و اون هم اینه که اگه امکان داره اطلاعات رو دسته بندی کنید مثل سایت applyabroad تا جای هر سوال معلوم باشه و راخت تر و سریعتر بشه به موارد و اطلاعات دسترسی پیدا کرد. البته این فقط یک پیشنهاده و می دونم که شماهاهم زندگی دارید و سرتون خیلی شلوغه و واقعا دارید به ماها که تو این کشور گیر کردیم کمک می کنید.
باز هم متشکر.

مهدی 1390/10/29 ساعت 20:42

با سلام
دیدم که یکی از دوستان در مورد مدارک microsoft and cisco پرسیده بود امیدوارم که این اطلاعات بدردتون بخوره.
ایرانیها می تونن توی این آزمونها شرکت کنند فقط به شرط اینکه بیرون از ایران و توی یک کشور دیگه در آزمون شرکت کنند البته به غیر از هندوستان و چین که فقط سیتیزنهای اونها می تونن توی آزمونها شرکت کنند.
آزمونهای microsoft و خیلی از شرکتهای دیکه رو یک شرکت به نام prometric برگزار میکنه به آدرس http://prometric.com که توی اکثر کشورها نمایندگی داره به غیر از ایران و چندتا کشور جهان سومی دیگه
آزمونهای cisco رو هم شرکت pearson vue برگزار میکنه به آدرس https://vue.com توجه کنید که حتما باید https رو چلوی آدرس بزنید وگرنه وارد سایت نمی شه.
من در مورد آزمونهای cisco اطلاعات زیادی رو ندارم فقط اینو می دونم که هرکی میگه از توی ایران آزمون برگزار میکنه چندین برابر از شما پول میگیره و مدارکش اعتبار نداره چون شنیدم که توی مراکز آزمونش ازتون اثر انگشت میگیره. در کل چه برای microsoft و چه برای cisco باید برید بیرون از ایران دلیلش هم اینکه تو قانونشون برای ایرانیها میگویند که باید بیرون از ایران امتحان بدید و اگه افیسر بهتون شک کنه شما توی پاستون توی تاریخ آزمون مهر ورود و خروج ندارید ضمنا برای آزمونهای microsoft شما توی prometric ثبت نام می کنید و براتون یک profile تشکیل می شه که برای آزمونهای بعدیتون هم به این profile احتیاج دارید و هم به کدی به نام SR که توی این profile خورده که معمولا هیچ کدام از مرکز آزمون توی ایران بهتون این اطلاعات رو نمی دهند تازه بعد از آزمون توی مراکز اصلی بعد از قبولی به شما score report با مهر حرارتی میدهند که مراکز داخلی کلاه بردار به هیچ وجه بهتون اونو نمی دهند.
من خودم برای MCSA دوتا از امتحانهامو توی ایران دادم که بعدش هم کلی پشیمون شدم اون هم به دو دلیل 1- وقتی با صاحب آموزشگاه دعوام شده هر روز تهدید می کرد که به prometric اطلاع میده که من آزمون جعلی یا به اصلاح online دادم و این مساوی بود با از بین رفتن کل سوابق و بی آبرو شدن من 2- من توی یکی از آزمونها 1000 شدم و توی اون یکی 975 وقتی به مرکز آزمون شک کردم از prometric درخواست score report کردم و بعد از کلی دردسر فهمیدم که توی اولی نمره من 780 شده و توی دومی 921 این باعث شد که کلی عذاب وجدان بگیرم که آیا اگه توی آزمون اصلی شرکت می کردم اصلا قبول می شدم یا نه دوم هم اینکه بعد از کلی تلاش یه نمره افتضاح توی کارنامم بود چون خداقل نمره پاسی تا جایی که یادمه 750 بود.
هزینه آزمون از کشور به کشور فرق داره microsoft به کشورهای در حال توصعه تخفیف میده مثلا من توی تایلند دوتا آزمون آخرمو دادم که جزء ارزون ترین جاها بود ، اون موقع حدود 80$ بود ولی این مبلغ توی کشوری مثل استرالیا اون موقع 125$ بود.
نکته بعدی هم این که در سال prometric چندین با offer ها و package های جالب میده مثلا اگه بار اول fail شدی بار دوم دیگه ازت پول نمی گیره با مثلا اگه می خوای چندین آزمون بدی میتونی کمتر پول بدی که همه اینها رو توی سایتش اعلام می کنه.
من اون موقع حساب کردم که اگه بخوام دو تا آزمون همزمان بدم تفاوت قیمتی آزمون جعلی ایران با مثلا تایلند به اندازه هزینه سفر و آزمون و ... است و تازه یه تفریحی هم میکنم.
نکته بعدی هم اینکه هر کشوری رو که برای آزمون انتخاب میکنید از قبل به صورت تلفنی یا با میل بپرسید که ازتون پول نقد میگیرند یا حتما باید online پول بدید و اینکه آزمون مورد نظر شما توی اون مرکز آزمون توی چه روزهایی برگذار میشه. مثلا مرکزهای آزمون بیروت حدود 60$ برای ثبت نام می گرفتند به غیز از پول آزمون ، نمایندگیهای دبی اصلا جواب ایمیلهامو نمی دادن و خیلی از مراکز هم روزهای محدودی آزمون بر گذار می کنند.
من به چند دلی تایلند رو انتخاب کردم 1- کشور فوق العاده امنی است یکبار تمام پول و پاس و همه چیمو توی دستشویی جاگذاشتم و بعد از 2 یا 3 دقیقه که برگشتم نفر بعدی بهم تحویل داد. 2- کشور فوق العاده ارزونی بود. 3- مرکز آزمونی که من انتخاب کردم هر روز آزمون می گرقت. 4- از من پول نقد گرفتند و برای ثبت نام هم پول اضافه ای نگرفتند. 5- فوق العاده خوش برخورد بودند برعکس مراکز دبی که دوستانم می گفتند فوق العاده بد برخورد میکنند با ما ایرانیها. 6- هزینه آزمون کمترید بود. 7- کشوری فوق العاده زیبا با جازبه های توریستی بود البته توی ایران اسم بدی داره چون اکثرا برای کارهای انسان وار اونجا نمی رن ایرانیها.
نکته آخر هم اینکه برای دریافت نمونه تستها برید سراغ سایت examcollection.com تست ها رو به صورت رایگان بهتون میده ولی برنامه شبیه ساز آزمون رو باید بخرید که اونو هم توی آدرس زبز گذاشتم برید حالشو ببرید
https://rapidshare.com/files/401569753/visual_certexam_suite_setup.zip
در انتها از همه خواهش می کنم که توی مراکز ایران اصلا امتحان ندید. شاید خیلی ها از این روش مدرک گرفته باشند و هیچ اتفاقی نیافتاده باشه ولی در کل این هم یک کار ریسک داره.
اگه در مورد آزمونها و ادرس مرکز آزمون سوالی داشتید بهم ایمیل بزنید توی subject حتما عبارت prometric رو وارد کنید چون من ایمیلهای ناشناسو اصلا باز نمی کنم.
subtile_fox@yahoo.com
موفق و پیروز باشید.

علی 123 1390/10/29 ساعت 21:24

ناهیدخانم

توی pre assessment چی نوشته؟ معادل چی اسس شدین؟ کارشناسی رو اسس کردین یا ارشد رو؟

ناهید 1390/10/30 ساعت 00:53

دوست عزیز علی 123
من کارشناسی رو اسست کردم .ظاهرا 7 دادن

The Pre-assessment Result for your nominated qualification, Bachelor of Science awarded in 2007 by Ferdowsi University of Mashhad, Iran.

Pre-assessment Result:

On the information available, the New Zealand Qualifications Authority (NZQA) assesses this qualification as comparable to the learning outcome of a qualification at Level 7 on the New Zealand Qualifications Framework.

علی 123 1390/10/30 ساعت 07:53

ناهید خانم::: مرسی

آقا مهدی::: از اطلاعات مفصلی که در مورد مدارک Cisco و Microsoft گذاشتید ممنون. درپاسخ به سوالات شما با اجازه بقیه بچه ها:
اول اینکه در فول اسس هر مدرکی رو که ثبت می کنید باید اصلش رو هم بعدا براشون پست کنید این رو فراموش نکنید.

1-از همون اول می تونید فول اسس کنید.
2-PAR برای Pre assess و IQA برای Full Assess هست.
3-بله باید دیپلم و ریزنمرات رو به همراه مدارک مربوط به پیش دانشگاهی ترجمه کتید وبفرستید.
4- من خودم یه سری دوره رفته بودم که وقتی برای فول اسس اقدام کردم اونها رو هم فرستادم. (توی قسمت Vocational ثبتشون کردم) البته باید مواظب باشید تا حتما اون لولی رو بیارید که اداره مهاجرت لازم داره. نه بیشتر و نه کمتر. وگرنه اداره مهاجرت بهتون گیر می ده. نتیجه فول اسس من هنوز نیومده.
5- شما قرارداد یا حکم کارگزینی دارید که توش مثلا نوشته رسته IT یا همچین چیزی.
6- اول باید ببینید که در معادل سازی, عنوان مدرک دانشگاهیتون چی اسس می شه. اما تجربه بقیه بچه ها نشون داده که سخت افزاریها به صورت لول 7
bachelor of engineering technology
(computer engineering)
اسس می شن. در این صورت شما باید با مراجعه به یه لیست تحت عنوان LTSSL در وب سایت اداره مهاجرت ببینید که مدارک کاریتون رو به چه عنوان می تونید بگیرید که مرتبط با اسس رشته تون باشه.
7- شما بعد از اینکه اسمتون از سیستم pooling انتخاب بشه باید در مورد کارتون این مدارک رو ارائه بدید: 1- قرارداد 2- نامه ای که ضمن ثبت مشخصات کامل شناسنامه ایتون, عنوان پست سازمانی رو بهمراه تاریخ شروع و پایان استخدامتون رو ثبت کرده باشه. اولین و آخرین فیش حقوقی-4 نامه آفر شغلی تون. در هرصورت دو حالت پیش می آد اول اینکه واقعا اینها رو تهیه کنید و دوم اینکه از یه شرکت دیگه که دوستتون باشه همه این مدارک رو بگیرید و بگین کارمند اونجا بودم. ولی تضمینی نیست که متوجه نشن.

مهدی 1390/10/30 ساعت 09:54

علی آقا در مورد جواب شما به سوال 6 یه مشکلی برام پیش اومد، computer engineering یا computer science ؟
چون من هر چقدر که گشتم توی 1093 اصلا اسمی از computer engineering نبود فقط این موارد توش هست Bachelor degree (Level 7) specialising in InformationTechnology (Computer Science, Information Systems or other Information technology) OR Bachelor degree (Level 7) specialising in Electrical and Electronic Engineering and Technology نکنه که نمی تونم اقدام کنم؟
دو تا سوال دیگه هم داشتم
1- مثل کانادا اینجا هم به رزومه نیاز هست ؟
2-از کجا می تونم شرح وظایف یک شغل رو بدست بیارم تا طبق اون رزومه بنویسم براشون مثلا برایICT support and Test Engineers nec (263299)

علی 123 1390/10/30 ساعت 11:12

مهدی جان:::

0- Computer Science, Information Technology, Information Science شما از طریق آقا بابک و آقا شهاب که هردو سخت افزاری هستند اطلاعات بیشتری می تونید به دست بیارید. من نمی دونم اونها با چه شغلی اقدام کردند.

1- اینجا رزومه رو می گن کافی نیست. باید اون چهارتا مدرکی رو که عرض کردم تهیه کنید. من خودم رزومه ارائه ندادم. هرچند هنوز مدارکم رو لاج نکردم که ببینم چی میخوان بعدش.

2- در لینک زیر ببینید:
http://www.abs.gov.au/AUSSTATS/abs@.nsf/Lookup/D2A8A606C9A17434CA2575DF002DA64D

مهتاب 1390/10/30 ساعت 12:38

:( نتیجه پری اسس همسرم شد 6! دانشگاه آزاد تهران جنوب رشته مهندسی نرم افزار با معدل 12.5 البته! بهشون نامه نوشتیم که دوباره بررسی کنن. همسرم الان دانشجوی ارشد مهندسی IT شیرازه امیدی هست که لول 7 بدن؟ اگر ندن که خیلی ستمه! مفتی 10 امتیاز پارتنر رو از دست میدیم!

[ بدون نام ] 1390/10/30 ساعت 13:50

به مهدی:

تا جایی که یادمه اینجا شما کد رشته رو انتخاب نمی کنید ( دقیقا بر عکس ACS که کد را باید بگید). در مورد PAR به شما فقط لول را اعلام می کنند ولی وقتی فول اسس کنید می گن معادل چه رشته ای هستین به همین دلیل من فول اسس را قبل EOI انجام دادم تا در فرمش Computer Engineering را نزنم جون احتمال زیاد اضافی شما را قبول نمی کنند.

به مهتاب :
اگه مدارکی دارین که بتونه نشون بده که ایشون دارن فوق IT می خوننه خیلی کمک می کنه.

کیارش 1390/10/30 ساعت 14:22

مبلغ پولی که میگیرن واسه EOI چقدره؟

۴۴۰ دلار نیوزیلند
/ناصر

کیارش 1390/10/30 ساعت 17:00

من در حال پر کردن فرم EOI هستم ولی در لیست رشته ها فقط Electrical Engineer technician هستش . چرا؟ ولی در لیست رشته هایی که در سایت هست Electrical Engineer هم هست . آیا من باید Technician را انتخاب کنم؟
من توی Pre-assessment و در قسمت شغل زدم مهندس برق آیا این موضوع مشکلی پیش نمیاره!؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.