دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

ساعت زمین یا Earth Hour

این پست خوب هیچ ربطی به مهاجرت و داستانهاش نداره و صرفا راجع به یه اتفاقیه که هر سال داره میافته و مثل اینکه از سال قبل در ایران هم انجام میشه. 


خیلی خلاصه اگه بخوام بگم داستان از این قراره که برای نشون دادن نمادین اینکه ما به فکر زمین هستیم، توی اکثر کشورهای دنیا روز 31 مارچ که امروز 13 فروردین میشه، سر یه ساعت بخصوصی (ساعت هشت و نیم تا نه و نیم شب) همه چراغ های خونه هاشون و یا ساختمون هاشون رو خاموش می کنند. صفحه گوگل هم حتی چراغهاش خاموش میشه و سیاه میشه! این ساعت، ساعت زمین بهش گفته میشه.



امسال مثل اینکه توی تهران چراغ های میدان آزادی و برج میلاد، در اصفهان چراغ های سی وسه پل و در اهواز چراغ های پل سفید خاموش میشن. در شهرهای دیگه هم برنامه هایی هست که من ازشون خبر ندارم به صورت دقیق. خلاصه اگه جایی بودید که یهو دیدین چراغ ها خاموش شدند، نترسید...قضیه برمی گرده به ساعت زمین..خواستین می تونین خودتون هم در این برنامه شرکت کنید... عکس زیر هم اهرام مصر رو قبل و هنگام ساعت زمین نشون میده..



تاریخچه ای هم اگه از این اتفاق براتون بگم اینه که اولین بار در سیدنی استرالیا و در سال 2007 این کار انجام شد و در سال قبل در 135 کشور دنیا این کار انجام شده.


من خیلی نمی خوام راجع به این قضیه که چقدر حال زمین بده! چیزی بنویسم که جاش اینجا نیست. صرفا دعوتتون می کنم که فیلم An inconvenient truth یا یک حقیقت تلخ رو ببینید. لینک تورنت این فیلم اینجاست. این فیلم قسمتی از برنامه کمپین الگور معاون سابق بیل کلینتون رئیس جمهور قبلی آمریکا در حمایت از محیط زیست بوده که خودش هم در این فیلم شرکت داره.



/ناصر

نظرات 66 + ارسال نظر
ندا 1391/01/12 ساعت 12:33

اگه اشتباه نکنم این فیلم رو دو سه سال پیش دیدم. خیلی تکان دهنده بود راستش هروقت آب گرم رو زیاد باز می کنم توی حمام یا آشپزخونه یادش می افتم. یاد یخ های قطبی و وال ها و ....خیلی بده که آدم داره اینقدر به زمین جفا می کنه. یعنی به خودمون و بچه هامون دیگه :(
منم توصیه می کنم ببینینش.

فرحناز خسروی 1391/01/12 ساعت 15:29

ممنون ٱقا ناصر عزیز. بسیار جالب بود. با اجازتون من این مطلب رو با ذکر نام منبع یعنی ٱدرس وبلاگتون برای چند تا از دوستان نزدیکم می فرستم. چون فکر می کنم دونستنش برای همه و به ویژه برای بسیاری از ما ایرانیهای میهن پرست و نژادپرست ولی کم توجه به سرنوشت وطن واقعیمون، کره زمین، خیلی لازمه.
بازم ممنون

فرحناز

ممنون /ناصر

بابک 1391/01/13 ساعت 08:18 http://persiance.wordpress.com

من هم یک ساعت چراغها رو خاموش کردم. البته اهل و عیال نبودن؛ وگرنه ...

:)
nasser/

[ بدون نام ] 1391/01/13 ساعت 08:58

سلام به همگی
یه سوالی از اساتید داشتم.
رشته بنده جزو مشاغل مورد احتیاج نیوزیلند هست ولی سابقه کار بنده در مراکز نظامی هستش با این اوطاف آیا بنده امکان مهاجرت رو دارم یا خیر
کلا افراد نظامی هم میتونم مهاجرت کنن یا خیر؟

ابوالفضل

عاطفه 1391/01/13 ساعت 17:32

سلام به سپیده وناصرجان عزیز ما قصد داریم بیایم نیوزلند یا استرالیا ولی امتیاز لازم رو نداریم وبه هردری می زنیم نمیشه الان نظرم اینکه بریم سفارت وببینیم اونا چی به ما می گن شما هم اگه فکری به ذهنتون می رسه لطفا پیشنهادبدید ویه سوال دیگه من می تونم برای دوره زبان پذیرش بگیرم مممممممممممنون

راه های رسیدن به خدا به قول معروف زیاده .. راه های مهاجر شدن هم همین طور .. ببینید چه راهی وجود داره که امتیازتون رو برسونید .. مثل سابقه کار بیشتر .. گرفتن امتیاز برای سابقه کار همسر و یا مدرک تحصیلی اش و وو ... یا از راه ویزای دانشجویی .. برای دوره زبان هم امکانش هست اما خوب لازمه با موسساتی که در این زمینه کار می کنند ثبت نام کنید و غیره .. و هزینه بالایی داره .. از راه سرمایه گذاری هم ممکنه .. و یا ادامه تحصیل و یا پیشنهاد کار .. این ها راه های ممکنه .. که به ذهن من می رسع
سپیده

صحرا 1391/01/13 ساعت 17:48

سلام
یه سوال داشتم که ممنون می شوم راهنمایی کنید
جهت ادامه تحصیل یکی از مدارکی که لازم است توصیه نامه اساتیده. باید این توصیه نامه را هر استادی آنطور که می خواهد بنویسد بعد آنرا جهت ترجمه به دالرتجمه ببرم یا اینکه فرمت خاصی دارد و باید آنرا به اساتید بدهم تا پر کنند؟ اگر فرمت خاصی دارد از کجا می توانم تهیه کنم؟ ممنون از راهنمایی ها یتان

راستش من در این زمینه اطلاعات خاصی ندارم .. دوستانی که می دونند لطفا راهنمایی کنند .. ممنون
سپیده

مهدی 1391/01/13 ساعت 19:42

باسلام وتبریک سال نو خدمت شما
راستش من تمامی راههای مهاجرت به نیوزلند واسترالیا روبررسی کردم البته بامراجعه ومشاوره با چندشرکت ووکیل اما اونابعدازبررسی وامتیازبندی وجمع بندی شرایط من وهمسرم ودختر۵سالم میگن که ماشرایطش رانداریم وعمده دلیل عدم کسب امتیاز راژایین بودن معدل لیسانس من میدونن کهمیگن بایدفارغ التحصیلان دانشگاه آزادباید حداقل معدلشون ۱۷به بالا باشه وچون معدل من کمتراز۱۷هستش پس پذیرش دانشگاهی منتفی هست
من لیسانس حسابداری دارم ازدانشگاه آزادزنجان با۱۰سال سابقه کاردرهمین رشته ودرشرکتهای بزرگ وشناخته شده.
حالا میخوام بدونم آیامیشه از طریق درخواست خوندن زبان دراونجا اقدام به مهاجرت کرد؟
یا بهتره بپرسم آیابعدازسپری شدن دوره زبان دراونجا راهی برای موندن دراونجا وجودداره یا نه؟
باتشکر ازشما-مهدی

راستش من هم این جمله رو شایطش رو نداری رو زیاد شنیدم .. بشنو و باور نکن .. بهترین کار اینه که خودت امتیازاتت رو حساب کنی و مدرک ات رو برای اسس بفرستی و ببینی چه لولی بهش تعلق می گیره ...
دوستان دیگه هم اگر نظری دارند خوشحال می شیم کمک کنید
مرسی
سپیده

علی 123 1391/01/13 ساعت 20:25

ابوالفضل جان::: آقا تا اونجا که حقیر اطلاع دارم افراد نظامی ممنوع الخروج هستند چه برسه به مهاجرت. نمی دونم استثنا وجود داره یا نه اما با همه اینها حتی اگه پاسپورت داشته باشید نمی دونم که اصلا از گیت خروجی فرودگاه بذارن جلوتر برین یا نه و یا اینکه اصولا قصد خارج شدن شما از کشور براتون دردسرساز بشه یا نه. ضمنا چندین بار ممکنه مدارکی نیاز داشته باشید که باید به مهر و امضای رئیس رؤسا برسه که باید ببینین می تونین جورش کنین یا بهتون گیر می دن و دردسرهای آنچنانی براتون درست میشه. اگه پاسپورت گرفتین یه بار امتحانی سعی کنین به یه کشور دوست, برادر و جان در یک قالب برین و اسکن کنین تا ببینین چی پیش می آد. توکل کنین به خدا.

نسیم۳۶۴ 1391/01/14 ساعت 04:24

سلام دوستان عزیز. سال نو همگی مبارک. مخصوصا سپیده جان و آقا ناصر عزیز. امیدوارم همیشه لبتون خندون و دلتون شاد باشه.
هفته دیگه امتحان آیلتس دارم و حسابی درگیر خوندن هستم.

ایشالا با موفقیت و عالی بگذرونی .. راز موفقیت در ارامشه :)‌
ما برات دعا می کنیم
سپیده

مهشید 1391/01/14 ساعت 06:59

به دوست عزیزمون صحرا بگم که توصیه نامه اساتید فرمت خاصی داره که اگه موضوع recommendation letter رو گوگل کنی چندین نمونه بهت می ده ، هم می تونی از این فرمت ها استفاده کنی و هم با الگو گرفتن از اونا یکی خودت بنویسی. البته اینم بگم که این نامه باید انگلیسی نوشته بشه و در بسیاری از موارد اساتید دانشگاه خودشون فرمت مشخص و آماده ای دارند.

پویا 1391/01/14 ساعت 09:39

درود بر همه دوستان
نمیدونم چرا هرچی بدشانسی داره تو این پروسه من اتفاق میفته:
- برای دریافت ITA مجبور شدم 4 بار ایمیل و مدارک بدم و نهایتا با هزار مشکل ITA رو بگیرم
- برای دکتر کاظمی 1 ماه وقتم به علت برف و بارندگی و اینکه دکتر به علت سنشون نمیتونست تشریف بیاره بیمارستان عقب می افتاد
- فول اسس برای همه 1 ماه میومد به علت حجم پرونده ها و سال نو میلادی 2 ماه مال من طول کشید
تازه اینها خوباش بود
- به خاطر یکماه IELTS من Expire شد مجبور شدم دوباره IELTS بدم که برای اولین بار 3 بار امتحان کنسل شد و با بدبختی 1 ماه دیرتر امتحانو دادم و مجبور شدم 1 ماه دیگه برای ارسال مدارک درخواست تمدید بدم.
- همیشه جواب امتحان 2 هفته ای میومد، الان 1 ماه گذشته جواب رو نگرفتم و اصلا معلوم نیست چه کار دارند میکنند.
امیدوارم همینجا این مشکلات تمام بشه ولی فکر می کنم این تازه اول راهه ولی خوب کاریش نمیشه کرد و به قول معروف هر که طاووس خواهد ، جور هندوستان کشد

الهام 1391/01/14 ساعت 13:00

به پویا
تبریک می گم...روحیه تون قابل تحسینه...معلومه شما ساخته شدین واسه مهاجرت..

رامین 1391/01/14 ساعت 17:45

بچه ها دعا کنید من این بار سلکت بشم !

عاطفه 1391/01/14 ساعت 21:07

سلام به همگی خسته نباشید ببخشید هزینه دوره زبان چقدر می شه؟ ومن ازکجامیتونم اقدام کنم برای ثبت نام ومن با وجود متاهل بودن ودارای یک بچه ۴ساله می تونم اقدام به دریافت ویزابکنم بعدازگذروندن دوره زبان. ویه سوال دیگه اینکه سایتی هست که من خودم امتیازاتم رو محاسبه کنم ممنننننننون

برای محاسبه امتیازات باید سایت خود مهاجرت رو چک کنید . برای زبان هم موسسات و یا کالج هایی که کارشون همینه ..
سپیده

بهار 1391/01/15 ساعت 05:49

دوستان کمک فوری:
آقا هادی منهم لیسانس و فوق مخابرات از دانشگاه دولتی دارم اما تو چک لیست من اصلا حرفی ازتاییدیه ipenz یا nzqa نگفته، مال شما رو تو چه بندی و کجا گفته، یعنی من نیازی به اسسمنت مدارکم ندارم؟؟؟
سوال دیگه:
بالاخره باید اصل شناسنامه و پاسپورت رو بفرستیم یا کپی برابر اصل شده رو قبول میکنند و اصل مدارک در مراحل بعدی میخوان ؟چون تو چک لیست من گفته کپی یا اصل مدارک.
با تشکر

اگر گفته کپی یا اصل همون کپی برابر اصل رو بفرستید .. دانشگاه شما اگر جز دانشگاه های مورد تائیدشون هست نیازی به اسس ندارید . اگر لازم بوده باشه حتما ازتون می خوان.
سپیده

ناهید 1391/01/15 ساعت 08:02

به پویا:
پویا جان کم و بیش برای همه از این مسائل پیش اومده , خونسرد باش..چرا خودتو الاف دکتر کاظمی کردی؟بچه ها می گن دکتر شهیدی دردسرش کمتره.من هم هفته دیگه ازش وقت گرفتم ...
امیدوارم از این به بعد کارات خوب پیش بره ..هم کار های تو و هم کارهای همه بچه ها...خونسرد باش

مجتبی 1391/01/15 ساعت 08:35

سلام ، امروز CO بهم ایمیل زد و مدارک مربوط به Partner را که فرستادم بهم OK داده.و اطلاعات کاری Partner را خواسته تا براش بفرستم. اینم نامه :
I received your documents thank you and all are acceptable. Now all that we are waiting on is the verification of your application which unfortunately is likely to take some time, but I will contact you if I have any updates.

Could you please email me the following details in regards to your wife:
Employment history from 2005 to present, including name and address of employer/s, dates of employment, position held and type of business.
هنوز سپیده جان من رو توی جدول اضافه نکرده .
اطلاعات من :
EOI Selected - Aug 2011 ( no job offer,145)
ITA Lodged - 17 Oct 2011
Co Assigned - 28 Feb 2012(London Branch)

مریم 1391/01/15 ساعت 10:24

سلام سال نو مبارک از راهنمایی های خوبتون ممنون ،یه سوال داشتم ،من دانشجوی کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی سبزی دانشگاه تهران هستم آیا همین جا ادامه بدم؟ یا میتونم از دانشگاه های نیوزلند یا استرالیا بورس بگیرم؟ سطح دانشگاه لینکولن چطوره؟ البته همسرم ارشد برق ، اونجا کار ÷یدا کردن راحته یا نه؟چون ایشون اینجا استخدام قراردادیه، ممنون میشم راهنمایی کنید

بورس می تونید بگیرید، با هزینه شخصی هم می تونین برین. دانشگاه لینکلن جزو دانشگاههای خوب نیوزلنده. اما برای رشته خودتون باید تحقیق کنید و ببینید اساتید اونجا روی موضوعات مد نظر شما کار می کنند یا نه...جواب سوالتون دست خودتونه یه جورایی...:) کار پیدا کردن هیچ جا راحت نیست..اما شدنیه. /ناصر

پویا 1391/01/15 ساعت 10:27

ممنون از الهام و ناهید عزیز به خاطر پستهای امیدوار کنندتون
به نظر من هر کسی می خواد برای مهاجرت اقدام کنه و مهمتر از اون تصمیم منطقی و نه احساسی و با در نظرگیری همه جوانب برای زندگی تو یه کشور دیگه گرفته باشه باید انسان با اراده ای باشه.
منم امیدوارم کار همه بچه چه تو پروسه مهاجرت چه سایر امور به خوبی پیش بره بازم به قول معروف
مشکلی نیست که آسان نشود مرد خواهد که هراسان نشود البته امروزه خانمها شیرمردند

امید راد 1391/01/15 ساعت 10:27

سلام
سال نوتون مبارک باشه
انشاالله همه سلامت و موفق باشید و همه به آرزوهامون برسیم ( مخصوصا قضیه مهاجرت )
خب نوبت به سوال پرسیدن میرسه :
تو یکی از نظرات دیدم که نوشته بودید بعضی از شرکت ها اجازه دارن که نیروی کار خارجی بگیرن.
حالا از کجا میشه فهمید که کدوم شرکت این اجازه رو داره؟
آیا اگر به یه شرکت معمولی درخواست بدیم و اونم نیاز داشته باشه ، امکانش نیست که نیرو رو از خارج از کشور بگیره؟؟

امید خان، پایین هر آگهی اگه فقط از نیوزبلند بخوان نوشتن، در غیر اینصورت می تونی اقدام کنی. /ناصر

pejman 1391/01/15 ساعت 10:52

سلام بنده لیسانس و فوق لیسانس مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد دارم امروز با ادوایزری که از سایت اداره مهاجرت پیداش کردم تماس گرفتم و به من گفت که تو نمیتونی خودت رو جزو آکیوپیشن Finance / Business Supply and Distribution Manager
(Procurement Professional)
(133611) که از absolute skills shortage هست معرفی کنی باید رجیستر بشه و این جزو بازرگانی هست و باید لیسانس بازرگانی داشته باشی در صورتی که توی ایران زنجیره تامین از بحثهای مدیریت صنعتی هست
و پایان نامه من هم در همین زمینه هست و 4 سال سابقه با بیمه و 1 سال هم بدون بیمه دارم حالا به نظر شما باید چکار کنم ؟ واقعا گیج شدم آیا راهی هست؟

رشته مدیریت صنعتی تا اونجا که میدونم ندارن همچین رشته ای به این اسم
و رشته industrial engineer هم دقیقا شبیه رشته من هست و تو لیست هست با تفاوت یکی دو درس که مشابه هش رو خوندیم من یه ایمیل میخوام که بتونم اینارو توضیح بدم و ببینم که آیا قبول میکنن و یا نه
من توی سایت مهاجرت نتونستم ایمیلی پیدا کنم که بتونم سوالهام رو بپرسم میشه بگید از کجا باید ایمیل رو پیدا کنم؟


متشکرم

چک کردی که می تونی خودت رو با این رشته رجیستر کنی. اگه بتونی احتمالا باقیش رو هم می تونی...به حرف مشاورها اعتماد نکن و حتما با اداره مهاجرت و سازمان مربوطت تماس بگیر..از این لینک می تونی سوالت رو بپرسی...
http://dol.govt.nz/immigration/knowledgebase/contact
/ناصر

ندا 1391/01/15 ساعت 10:56

سلام دوستان همچنان در حال راست و ریس کردن سوابق کاریمون هستیم تا ادعای الکی نکنیم. بعدش سابمیت کنیم EOI رو. حالا دوتا سوال پیش اومده دوستان با تجربه کمک کنن:
1) آیا سوابق کاری دوران سربازی رو باید بصورت پاره وقت اعلام کرد؟ یعنی مثلا بجز همون 6 ماه اولش بقیه اشو همسرم کار می کرده و 1.5 سال همزمان با سربازیش بوده. سوال اینجاست آیا درخواست می کنن کارت پایان خدمت رو یا اینکه از اون دوره اطلاعاتی درخواست میشه بعدا؟ نکته اینه که همسرم سابقه کار کم نداره چون یه بخش عمده اش مدیرعاملی هست فکر نکنم مرتبط درنظر گرفته بشه. به همین دلیل در گیر جور کردن اعداد سابقه کار هستیم.
2) من امروز سابمیت کنم وارد قرعه کشی فردا میشم. قرعه کشی چهارشنبه چه ساعتیه و آیا به محض سابمیت شدن واردش میشویم؟
ممنون

ناهید 1391/01/15 ساعت 11:58

سلام به همه

دوستانی که سابقه کار گرفتید .از اونجا که حقوق باید توی رزومه ذکر بشه و از طرفیحکم قرارد رو که توش حقوق پایه هم هست باید ترجمه کنیم و معمولا اینعدد از حقوق دریافتی کمتر است ..شما ها چی کار کردین؟
اگه حقوق پایه رو توی رزومه بیاریم و به دلار همون دولتی هم توی ترجمه تبدیل بشه ..اینها شک نمی کنند که این متخصص ها چرا اینقد حقوقشون کمه؟!!!

البته می دونم فیش حقوقی رو هم ترجمه می کنیم ولی در هر صورت توی رزومه حقوق پایه رو می نویسیم دیگه./
پیشنهاد خاصی دارین؟؟

(اگر چه اکه دریافتی رو هم بنویسیم به دلار شرم اوره!!)

ناهید جان. تا حالا من نشنیدم که کسی توی روزمه حقوق بنویسه. منظورت نامه سابقه کارته؟ راجع به مقدار هم نگران نباش. آفیسرها معمولا از میزان حقوق توی ایران خبر دارن و اگه غیر معمول بنویسی شک می کنن.../ناصر

مجتبی 1391/01/15 ساعت 13:13

سلام ندا جان ، من دوشنبه شنبه شب 22Aug 2011 برای EOI کارهامو انجام دادم و روز بعد payment را ok کردم و چهارشنبه یعنی24Aug 2011 اسمم از pool درآمد. حتما تا سه شنبه باید payment انجام شود تا در pool اسممت ثبت بشه.
روز چهارشنبه ساعت 5 بعدازظهر برای من Email اومد که Select شدم. البته 145Point داشتم.

Hassan 1391/01/15 ساعت 16:53

سلام دوستان. من امروز رفتم با دو تا وکیل صحبت کردم، و متوجه شدم که من واجد شرایط نیستم :(
با اینکه من ۱۳ سال سابقه دارم، سابقه ام قبل از مدرکمه که پذیرفته نیست. ۱۳ سال پاره وقت هم زبان تدریس کردم، که اون هم اونجا متقاضی نداره؛ این یعنی من تو این زمینه شانس ندارم. اما میخام از طریق درسی (برا دکترا اقدام کنم). اینجا، تو مالزی، MBA گرایش Human Resources خوندم. با این اوصاف ممنون میشم اگه از راهنمائی تون بهره مندم کنید. هر گونه نظر ، توصیه و یا تجربه ی شما رو به دیده ی منت پذیرا هستم.

به زودی یه پست راجع به پی اچ دی در نیوزلند می زارم..امیدوارم که جواب سوالات رو اونجا پیدا کنی. /ناصر

فرحناز خسروی 1391/01/15 ساعت 17:19

به دوست عزیز، پژمان
برای پرسیدن سوالاتتون از وبسایت مهاجرت نیوزیلند به ٱدرس زیر ایمیل بزنید.
INZ-.ICCGeneralEmailEnquiries@dol.govt.nz
در عرض سه روز کاری جواب می دن.

امید راد 1391/01/15 ساعت 17:57

میبینم که کسی نیست به سوالات پاسخ بده
فقط تایید میشن
حالا یه سوال دیگه :
این کاریابی ها چقدر از حقوقت رو برای خودشون بر میدارن؟

کاریابی چیزی واسه خودش بر نمی داره. جواب سوالت قبلیت رو بالا نگاه کن. /ناصر

هادی 1391/01/15 ساعت 18:38

به بهار:
ما چون Bonus Point داشتیم و توی ستون 4 مربوط به Skilled Shortage ذکر شده که تاییدیه NZQA یا رجیستر IPENZ میخواد توی چک لیستم بود. شما اگه توی چک لیستت نیست حتما نیاز نبوده. براتون آرزوی موفقیت دارم

هادی 1391/01/15 ساعت 19:00

دوستان من چند تا ابهام دارم در مورد مدارکی که باید واسه اسسمنت بفرستم NZQA :
1- ظاهرا من غیر از مدرک فوق لیسانس و لیسانس باید مدرک دیپلم هم بفرستم! درسته؟
2- ظاهرا سیلابس دروس دانشگاهی هم میخوان. آیا باید با مهر و امضای رسمی دانشگاه باشه؟ و اینکه هم سیلابس لیسانس و هم فوق رو باید بفرستم؟
3- سابقه کار چی میخوان؟ باید با جزییات کامل باشه و شرح شغل و حکم و.... یا یه گواهی اشتغال به کار ساده کافیه؟

از دوستانی که اسسمنت گرفتن یا مدارک فرستادن لطفا راهنمایی کنن. یه دنیا ممنون

فرحناز خسروی 1391/01/15 ساعت 19:35

هادی عزیز
حدود دو هفته پیش نتیجه فول اسسمنت همسر من اومد و بدون هیچ مشکلی به لیسانس دانشگاه ٱزاد او level 7 تعلق گرفت و کمی هم کمتر از ۳۵ روز کاری طول کشید تا نتیجه اسسمنت و تمام مدارک اصل ارسالی رو صحیح و سالم پس فرستادن. مدارکی که ما فرستادیم به شرح زیر بود:
- اصل، ترجمه و کپی برابر اصل دانشنامه لیسانس
- اصل، ترجمه و کپی براباصل ریز نمرات لیسانس
- اصل، ترجمه و کپی برابر اصل ریز نمرات دیپلم
- فقط ترجمه و کپی برابر اصل گواهی های سابقه کار، (بدون هیچ حکم کارگزینی و یا گواهی بیمه)
- ترجمه و کپی برابر اصل شناسنامه
- کپی برابر اصل پاسپورت
سیلابس درسی لازم نبود، همون ریز نمرات (transcript) کافی بود.
هیچ مشکلی هم در طول کار پیش نیومد و به محض allocate شدن پرونده به کارشناس، ظرف یه هفته، نتیجه و مدارک رو به DHL دادند و به دست ما رسید.
این تجربه ما بود، شما هر مدرکی که صلاح می دونید بفرستید. سوالاتتون رو از ٱدرس ایمیل زیر بپرسید
QRS@nzqa.govt.nz
موفق باشید

فرحناز خسروی 1391/01/15 ساعت 19:44

ٱقا هادی عزیز
فراموش کردم بگم که در گواهی های اشتغال به کار همسر من که به NZQA فرستاده بود، مشخصات شناسنامه ای، عنوان سمت، تاریخ شروع و پایان کار و فول تایم یا پارت تایم بودن شغل ذکر شده بود. البته اگر نامه های شما حاوی شرح مختصری از وظایف هم باشد بهتر است. و یادٱوری می کنم که کار فول اسسمنت همسر من بدون هیچ مشکلی انجام شد و نتیجه هم و رضایت بخش بود.

ممنون فرحناز خانوم عزیز.../ناصر

امید راد 1391/01/15 ساعت 21:24

دست گل ناصر جون درد نکنه
بخاطر پاسخ ها

ندا 1391/01/15 ساعت 22:42

آقا هادی
من هنوز NZQA رو نفرستادم اما طوری که من خوندم و متوجه شدم فقط یه مدرک قبل از مدرک مورد درخواست رو باید ارسال کنی. یعنی اگه واسه لیسانس درخواست اسس شدن دارید باید مدارک دیپلم و اگر برای فوق لیسانس درخواست اسس شدن دارید فقط مدارک مربوط به لیسانس رو ارسال باید کرد. اگه اشتباه می کنم دوستان تصحیح بفرمائید.

نسیم۳۶۴ 1391/01/16 ساعت 04:08

به حسن آقا
این مشکل که شما دارید راجع به سابقه کار ما هم داریم . من خودم ۲ بار به سفارت زنگ زدم و پرسیدم که اگه سابقه کار حین تحصیل یا قبل از اون باشه آیا از نظر نیوزلند مورد قبول هست یا خیر؟ جوابی که دادن این بود که همه چیز بستگی به افیسر داره و احتمال اینکه قبول کنند هست. چون توی ایران اکثراْ این شرایط رو دارن
با این حال من قصد دارم اقدام کنم در اینده ای نه چ.ندان دور.

علی 123 1391/01/16 ساعت 05:25

دوستان یه عرضی داشتم و اون اینکه ما (شامل آقابابک، بنده، آقا داریوش، ناهید خانم، الهام خانم، نسیم خانم و...) که یکی دو مرحله قبل از شما مراحل EOI، ITA, NZQA و لاجمنت رو انجام دادیم همه تجربیات، استرسها، مشکلات و راه حلها رو توی نظرات پستهای همین وبلاگ نوشتیم تا شما به موارد مورد نیازتون به سرعت دسترسی داشته باشید. تعجب می کنم چرا دوباره همه مراحلی رو که ماگذروندیم دارین اینجا می نویسین و هنوز دنبال راه حل می گردین؟ ما پله اول رو طی کردیم چه لزومی داره که شما همون پله رو دوباره طی کنین؟ خواهشم این هستش که قبل از اینکه کامنت بذارین یک بار پستها رو مرور کنین که مطالب تکراری نشه. ببخشید و مرسی

رامین 1391/01/16 ساعت 05:29

چرا هنوز نتایج سلکت را نزده اند!!
امروز باید انجام میشد درسته؟!

بهار 1391/01/16 ساعت 06:44

ناهید عزیز قبلا گفته بودی که از شما اسسمنت نخواستند میخواستم ببینم شما فقط مدرک تحصیلی با ریز نمراتت رو فرستادی و قبول کردن. من میخواهم مدارکمو پس از نامهITA بفرستم یک کمی استرس گرفتم میشه من رو راهنمایی کنید باید مطابق چک لیستی که برام Email شده مدرک بفرستم دیگه؟ برای اثبات همسری شما چی فرستادی؟ حساب مشترک من با همسرم در بانک ثامن است که نامه نمی ده!
با تشکر

مهتاب 1391/01/16 ساعت 06:46

سلام دوستان
ما امروز سلکت شدیم سپیده جون لطفا اطلاعات ما رو update کن
ثبت EOI: 22MARCH
تاریخ سلکت و احتمالا نامه ITA: 4APRIL
هنوز نامه ITA برام نیومده... امتیازمون 140 بود و رشته من و همسرم مهندسی کامپیوتر

مبارکه. من یه مهتاب دیگه هم تو جدول میبینم. باید اسم شما اضافه شه یا آپدیت شه؟
nasser/

رامین 1391/01/16 ساعت 07:46

مهتاب :
مگه زدند جواب سلکت ها را ؟!
من وقتی صفحه را باز میکنم اطلاعات 21 مارچ میاد هنوز

مهتاب 1391/01/16 ساعت 08:20

سلام آقا ناصر
من همون مهتابم
ولی اون موقعی که توی جدول اضافه شدم چون آیلتس نداشتم فول اسس رو انجام ندادم و فقط پری اسس گرفتم. الان هم بعد از گرفتن نمره آیلتس eoi فرستادم و نمی دونم فول اسس می خوان یا نه... منتظر نامه ITA هستم

ممنونم از تبریکتون
به امید روزی که استرس ها تموم بشه
بازم ممنونم از محبت و لطف و راهنمایی هاتون

I wish....

ندا 1391/01/16 ساعت 10:01

دوستان از دیشب اعصابم خورد شده
قریب 10 بار EOI (مخصوصا اون قسمت مربوط به شرح شغل رو پر کردم. برای هر قسمت چند خطی تایپ کرده ام از فایل ورد کپی می کنم میارم. بعد به محض زدن قسمت next همه چیز می پره و میگه احتمالا مربوط به متنی است که شما وارد کردید. مجددا باید وارد سیستم کندشون بشی. راههایی که امتحان کرده ام: 1) دقت در اینکه یه آیکونی چیزی توی متن نباشه فقط حروف الفبا باشه 2) متن رو تایپ کرده ام 3) متن رو یکبار ریخته ام توی نوت پد مجددا کپی کرده ام. دیگه نمی دونم چیکار کنم احتمال داره متن طولانی باشه 8-9 خطه واسه هر قسمت شغلی. 4) تک تک وارد کرده ام
هیچ کدوم از راه های بالا جواب نداده من دست به دامن عزیزان هستم. یادمه یکی از دوستان پیش کسوت! یه بار نوشته بود که خیلی سخت این فرم رو تکمیل کرده. تو رو خدا به دادم برسید. الان دود از کله ام بلند شده.

ناهید 1391/01/16 ساعت 10:28

به اقا ناصر:
ممنونم ناصر جان ...منظورم همون سابقه کار بود..

به بهار::
بهار جان , من منتظر ایلس همسرم هستم (اگه سروقت برگزار بشه) و هنوز مدارک ای تی ای رو نفرستادم.

از من اسستمنت نخواستند..خودم هم سر این قضیه نگران هستم ولی توی چک لیست نگفته ..به نظر می یاد طبق همون چک لیست باید ارسال بشه..

چیزهایی که من برای اثبات پارتنر بودن اماده کردم اینهاست
حساب مشترک
صفحه اول دفتر چه بیمه خودم و همسرم (همسرم بیمه من هستند)
ویزای یک سفر خارجی
عکس ازدواج
سند ازدواج.
اگه از این بیشتر بخواند باید تشریف بیارند منزل ما شام درخدمتتوشون باشیم..

به محض ارسال مدارکم و دریافت گیر هاشون براتون می نویسم...امیدوارم درست بشه همه چی

علی 123 1391/01/16 ساعت 10:31

ندا خانم::: تا جایی که امکان داره متن رو کوتاه کنید. من هم این مشکل رو داشتم. در حد دو سه خط بنویسین. تعداد کاراکترهاش باید کم باشه. اعصاب خردی نداره بابا... ریلکس تازه اول کارین حالا کو تا برای چیزهای دیگه استرس براتون پیش بیاد...

رامین 1391/01/16 ساعت 11:07

مهتاب: میشه بگید چطوری باخبر شدید که سلکت شدید؟!
من هرچی میرم توی سایت خبرهای 21 مارچ را میزنه . میشه اون متنی که میگه چه کسانی انتخاب شدن را برای امروز اینجا بزنید؟
عجب سایت دره پیتی دارن

فرحناز خسروی 1391/01/16 ساعت 11:07

مهتاب جان،
از زمانی که ITA رو براتون ایمیل می کنن، چهار ماه فرصت دارین تا مدارک رو جمع ٱوری و ارسال کنین. اگر مدرک شما نیاز به اسس داشته و پری اسسمنت رو انجام دادید، الان باید درخواست فول اسسمنت بدین و نتیجه فول اسسمنت رو همراه با بقیه مدارک بفرستین. نتیجه فول اسسمنت هم ظرف حدود ۳۵ روز کاری بعد از رسیدن مدارک کامل شما به NZQA براتون فرستاده می شه. اگر نقص مدرک نداشته باشین، حدود هفت-هشت هفته طول می کشه تا نتیجه به دستتون برسه و حتما باید همراه مدارک اپلیکیشن برای دفتر لندن بفرستین.

مهتاب 1391/01/16 ساعت 11:35

به رامین: من توی پروفایلم دیدم که وصعیتم شده selected هنوز برام ایمیلش نیومده.

ندا جان:
نیاز به 7-8 خط توصیح نیست... من حدود 3 خط در مورد شرح کارم نوشتم خیلی حلاصه و خیلی هم راحت فرمم ثبت شد و مشکلی هم نداشت. پیشنهاد میکنم نوع شغلت رو (که احتمالا باید مشابه مشاغل مورد نیاز نوشته ای) سرچ کنی در آدرس زیر:
http://www.abs.gov.au و یه جورایی شبیه همون شرح شغلی که توی این سایت هست فرمت رو پر کنی

موفق باشی

فرحناز خسروی 1391/01/16 ساعت 11:51

ندا جان
همون طور که دوستمون علی ۱۲۳ گفتن اول بهتره متن رو مختصر ولی مفید تایپ کنین. دوم، حتما قبل از زدن next، متن رو validate کنین تا اول اطلاعات به طور کامل ذخیره بشه. پس بعد از validate کردن، next رو بزنین. و تا می تونین previous stage رو انتخاب نکنین چون بازهم ممکنه اطلاعاتتون پاک بشه. بعد هم اگر در ایران هستین، سعی کنین در ساعتهایی که سرعت اینترنت بیشتره EOI رو پر کنین مثلا هفت صبح. ضمنا سوابق کاری اضافی و مطالبی رو که اصلا در امتیازتون تاثیر نداره حذف کنین. من حتی مجبور شدم دوتا از سوابق کاریمو که تاثیری در امتیازگرفتنم نداشت حذف کنم تا EOI سابمیت بشه.
موفق باشین

ندا 1391/01/16 ساعت 12:49

مهتاب، علی 123، فرحناز خسروی ممنون از توجه اتون
مرسی از اینکه لطف کردین پاسخ دادین. مشکلم رفع شد.

رامین 1391/01/16 ساعت 12:54

مهتاب :
آخه هنوز وقتی روی لینک آمار انتخاب شده ها میزنم اطلاعات 21 مارچ را میاره !!! فکر کنم برای من اطلاعات را آپدیت نکرده . وقتی شما روی فرم EOI کلیک میکنید زیر اون یک لینک دیگه هست که نوشته این بار تا چه امتیازی را انتخاب کرده اند میشه اون را اینجا paste کنید؟

ندا 1391/01/16 ساعت 13:53

من یه بار زدم اطلاعات 4 آپریل اومد. اما الان که اومدم واستون کپی اش کنم دیدم همون تاریخ 21 مارچ هستش.
عجیبه!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.