دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

داستان IPENZ ادامه دارد....

همونطور که می دونید بحث IPENZ هنوز بازه. تو این پست باز من سعی کردم یه مقدار قضیه رو بیشتر باز کنم. اگه یه نگاه هم به پست های قبلی بندازید می بینید که تعداد بچه هایی که باید برای تاییدیه اقدام کنند کم نیستند. ولی مطمئنا اگه اطلاعات رو در اختیار هم قرار بدیم این مشکل هم حل میشه

 

قبل از هر چیز یه خبر هم بد نیست در مورد کانادا بگم که از این تاریخ تا ژانویه بعد، کانادا مهاجری به اسم Skilled Worker نمیگیره و در ژانویه هم شرایط جدید رو اعلام می کنه. این رو به عنوان یه نمونه دیگه از سخت تر شدن شرایط مهاجرت به کشورهای مهاجر پذیر گفتم که مسلما سراغ نیوزلند هم خواهد اومد..

 

به هر حال، راجع به IPENZ، یه مقدار دیگه من خوندم و دوستان هم زحمت کشیدن و خبرها و مکاتباتشون رو گذاشتن که می تونین توی پستهای قبل ببینید...

 

در کل همونطور که می دونید، واشینگتون اکورد یه پیمانیه که بین چند تا کشور به منظور اعتبار بخشیدن به مدارک مهندسی وضع شده. این چند تا کشور هم عبارتند از

استرالیا، کانادا، چین تایپه (تایوان)، هنگ کنگ، ژاپن، کره، مالزی، نیوزلند، سنگاپور، آفریقای جنوبی، ترکیه، انگلیس و آمریکا. 

 

این به این معنیه که اونایی که از دانشگاههایی از این کشورها فارغ التحصیل شدن، توی هر کشور دیگه عضو این پیمان مدرکشون معادله. این هم دونستنش مهمه که مدارک واشینگتن اکورد برای مدارک لیسانس (به مدت حداقل چهار سال) معنی پیدا می کنه و نه برای مدارک فوق لیسانس و بالاتر

 

بد نیست این رو هم بدونید که کشورهای پاکستان، بنگلادش، آلمان، هند و سریلانکا هنوز عضو این اتحادیه نشده اند. اما در آینده ای نزدیک عضو خواهند شد(لینک). در هر صورت، چیزی که باز دونستنش جالبه اینه که از کشور پاکستان من زیاد شنیدم که تاییدیه IPENZ رو دارن، با اینکه این کشور جزو پیمان واشینگتن اکورد نیست. به هر حال، اگه فکر می کنید که میشه برای واشینگتن اکورد اقدام کرد، جوابش اینه که همچین چیزی امکان نداره. این وزارت علوم یا هر سازمان مهندسی دیگه از ایرانه که برای این کار باید اقدام کنه.

 

یه مقدار عقب تر برگردیم...مدارک مهندسی (کارشناسی مهندسی) صادره از کشورهای بالا رو IPENZ معادل مدارک صادره از نیوزلند می دونه. اما این الزامی نیست. یعنی شما حتما نباید فارغ التحصیل یکی از این کشورها باشید تا مدرکتون مورد قبول قرار بگیره. برای دونستن معیارهای IPENZ این لینک رو بخونید. برای دونستن معیارهای واشینگتن اکورد هم اینجا. در کل معیارهای  واشینگتن اکورد یه سری کلیاته. اما برای IPENZ این قضیه متفاوته. معیارهای زیر معیارهای IPENZ هستند:

 

Part 1: The programme and programme outcomes

Graduate outcomes

 سرفصل دروس The curriculum

Admission standards

Assessment

 

Part 2: Institutional Infrastructure, Staffing and Culture

Academic staff

Technical staff

Laboratories

Independent study facilities

Educational and professional culture

 

Part 3: Management structures and quality systems to sustain and enhance the programme and its delivery

Management structure

Institutional support

Advice from Industry

Quality processes

 

جزئیات همه معیارهای بالا رو می تونین توی همون لینکی که گذاشتم ببینید. اما در کل چیزی که مشخصه اینه که معیارهایی که وجود داره، دور از مدارک دانشگاههای ایران (شاید بیشتر دولتی) نیست

 

برای اقدام برای IPENZ، اون جور که لیست بلند مدت قبولش داشته باشه، دو راه وجود داره

1- یه نامه از IPENZ داشته باشید که مدرک شما رو BE  یا ME بدونه:

2- به عنوان Chartered Proffisional Engineer رجیستر کنید

 

برای اطلاع از جزئیات اینکه چطور برای دو مورد بالا اقدام کرد باید پست جداگانه گذاشت که حتما توی پست های اینده بیشتر قضیه رو توضیح می دم. اما الان بهتره برم سراغ اطلاعاتی که بچه ها زحمت کشیدن گذاشتن:

 

1- سعید موفق شده که نامه از IPENZ بگیره. چون قبلا در Engineering Australia رجیستر کرده بوده، به همین خاطر با پر کردن فرم KA01 و ارسال مدارکش تونسته نامه رو بگیره. هزینه این کار هم 172 دلار نیوزلند است

2- رامین از NZQA تونسته نامه تاییدیه بگیره. البته رامین مدرک فوق دیپلم هم داشته

 

نتیجه ای که فعلا میشه گرفت اینه که اگه از یکی از کشورهای عضو واشینگتن اکورد، تاییدیه داشته باشین، میشه از IPENZ هم تاییدیه گرفت که البته امیدوارم که نتیجه درستی باشه. من نمیدونم چقدر گرفتن تاییدیه از استرالیا طول می کشه. 

 

یه چیزی که من از دوستان دوباره درخواست کنم اینه که اگه کسی برای Chartered Profissional Engineer رجیستر کرده و اطلاعات گرفته، لطفا اطلاعاتشو اینجا بزاره


/ناصر 

نظرات 78 + ارسال نظر
leila 1391/04/10 ساعت 05:54

خدا خیرتون بده همین طوری ادامه بدید:)
برای گرفتن تاییده از استرالیا می شه مستقیم مدرک نرجمه شدمون رو بفرستیم یا باید برای استرالیا اقدام کرده باشیم؟ ممکنه راهنمایی بیشتری بذارید؟

saeed ocean 1391/04/10 ساعت 07:03

سلام به همگی

به ناصر عزیز :

من متن نامه IPENZ رو اینجا میذارم که دیگه هیچ ابهامی نباشه . ( قبلاً متن ایمیل رو گذاشته بودم):

I can confirm that IPENZ has evaluated the Knowledge Assessment undertaken by yourself via engineers Australia and advise this would satisfy the benchmark for professional membership of IPENZ and registration as a chartered professional engineer in new zealand

saeed ocean 1391/04/10 ساعت 07:13

به لیلا :
داستان Assessment ' گرفتن از استرالیا یه کم طولانی . من نمیدونم شما رشته تحصیلیتون چیه ولی باید به هر حال برای رشته های مهندسی سه تا از کارها یا پروژه هاتون رو براشون طبق فرمتی که اونا میخوان براشون بنویسید + رزومه + چندتا جدول دیگه و دروه هایی که گذروندین. حتماً هم باید IELTS each 6 داشته باشین . بعد از اون حدود 4 ماه طول میکشه تا جواب بیاد. البته ترجمه رسمی مدارک و ریز نمرات و پاسپورت و ... لازمه.

لاله 1391/04/10 ساعت 07:32

سلام خدمت تمام دوستان
من همونطور که قبلا گفتم لز دانشگاه انگلیس مدرک دارم ولی چون فوق لیسلنس هست جز واشنگتن آکورد محسوب نمیشه به من ایمیل زدند و از من مدزکی خواستند که تائئد کننده امتیاز بونس باشه من مستقیما تلفنی با دفتر لندن تماس گرفتم و از اوتها در مورد اینکه کدوم یک از روشهایی که تو این پست هم نوشته شده رو انتخاب کنم سوال کردم اول که جواب قطعی داده نمی شد و همه چیز رو منوط به مطالب وبسایت می کردند ولی با کلی پا فشاری غیر مستقیم به من گفتند که گرفتن international qualification certificate راحتتره حالا من همه کارهاش رو انجام دادم مدارکی که لازم بفرستم دیپلم-پیش دانشگاهی-مدرک دانشگاهی که میخواهیم تایید بشه-اگه کار آموزی و یا مدرک فنی حرفه ای معتبر دارید-نامه سابقه کار و کپی پاسپورت و ترجمه شناسنامه اینها چیزهایی که از من خواسته شده پول رو هم من با کردیت کارت پرداخت کردم که رسیدش رو برام ایمیل کردند.من فردا مدارکم رو پست میکنم و از روش fast track استفاده کردم نتیجش رو و یا هر خبر دیگه ای که گرفتم حتما خبر می دم.امیدوارم این مطالب مفید باشه.
فقط یک موضوع دیگه با هر مدرکی که باشید حتی اونهایی که معاف از اسس هستند بهتر حتما فول اسس رو بگیرند چون خودش یه سند مهمی هست.

لاله 1391/04/10 ساعت 07:49

بابک جان سلام
اطلاعات تکمیلی من برای جدول
EOI من اول تو می با امتیاز 140 سلکت شد ولی بعدا به من گفتند که امنیازم 130 در نتیجه تو jun دوباره رفتم تو پول و 13 جون سلکت شدم. 20 جون نامه ITA اومد خودم مین هستم رشتم مهندسی شیمی پارتنر هم دارم که براش امتیازی درخواست نکردم

leila 1391/04/10 ساعت 09:31

به saeed ocean


من لیسانس صنایع دارم
خوب می گید چیکار کنیم؟
راستی با مشکل پیش اومده امیدی نیست بتونیم مهاجرت کنیم یا امتیاز بونوس دچار مشکل می شه؟
کمی گیج شدم

علی d 1391/04/10 ساعت 10:30

به لاله::
من متوجه نشدم از این که گفتی "حتی اونهایی که معاف از اسس هستند بهتر حتما فول اسس رو بگیرند چون خودش یه سند مهمی هست"
این موضوع تو چه مرحله ای کمک میکنه:
برای افیسر پرونده و اخذ ویزا
یا
برای کار پیدا کردن تو NZ ؟

برای کار پیدا کردن تو نیوزلند به هیچ کدوم از اینها احتیاجی نیست ..
سپیده

کتایون 1391/04/10 ساعت 10:35

فکر کنم درهای رحمت الهی فعلا رو به بچه های کامپیوتری باز شده... چون اسس استرالیای من 5 روز طول کشید فقط! همینطور فول اسس NZ هم بدون مشکل انجام شد... البته اگه از این به بعدش چیزی پیش نیاد

نگید سقم سیاهه، اما وقتی راحتتر از فیلتراشون رد می‌شیم، رقابت تو بازار کار هم سختتر میشه اونجا.
/بابک

ناهید 1391/04/10 ساعت 13:08

دوستان ::
به همه هشدار بدم که خیلی هم به بعد از ای تی ای امید نداشته باشید!!!!
یک ماه ونیم از ارسال مدارک ای تی ای من می گذره و هنوز به من میل نزدند!!!!!!!
دوبار میل زدم هی میگن سرمون شلوغه

omid001 1391/04/10 ساعت 14:18

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان،

ممنون از بابت اطلات مفیدی که در اختیار دوستان قرار می‌دهید. در پیرو مطلب فعلی‌، اگر کسی‌ برای مثال لیسانس مهندسی‌ از ایران داشته باشه و مدرک فوق لیسانس از یکی‌ از کشورهای واشنگتن آکورد ( برای مثال مالزی)، میتونه از ipenz نامه تایدییه بگیره؟

ممنون میشم اگر به این سوال جواب بدید.

باز هم خسته نباشید

تونستنش میشه. ما هم دنبال همین قضیه هستیم. شاید من باید این رو بیشتر توضیح میدادم. منظور اینه که شما با کسی که مدرکش رو از ایران گرفته فرقی ندارید. /ناصر

laleh 1391/04/10 ساعت 17:17

به علی d
منظورم این بود که برای اثبات امتیاز خیلی سند خوبی هست.مسلمن officer مدرکی رو که ی نهاد تو کشور newzealand تایید کرده رو قبول داره .
به omid 001
مدرک فوق لیسانس به هیچ وجه جزو واشنگتون آکورد محسوب نمیشه من خیلی در موردش تحقیق کردم پس اینکه از کدوم کشور گرفتید خیلی فرقی تو تایید مدرک نداره

رامین 1391/04/10 ساعت 19:05

گویا هزینه لاج از 2 جولای (2 روز دیگه) از 1090 به 1200 پوند تبدیل میشه آیا این مشمول پرونده من که قبلا برام ITA اومده هم میشه؟ توی چک لیست زده 1090 پوند باید بدید .
راستی تاریخ لاج تاریخی است که مدارک و پول بدستشون میرسه یا وقتی اون نامه را بعد از 14 روز صادر میکنند؟

تاریخی که مدارک به دستشون برسه و پول از حساب برداشت شه.
/بابک

[ بدون نام ] 1391/04/10 ساعت 20:00

آقا بابک::: دور از جون آقا سق شما سیاه نیست کلا هرجا که من پا می ذارم آسمون می تپه. از وقتی برای نیوزیلند لاج کردم داره تنم میلرزه برای کار... خیلی رقابتیه بازارش... گاهی فکر می کنم بزنم توی یه شغل دیگه.
برای IPENZ هم پیشنهاد می کنم بچه هایی که کارشون جلوتره مثل قبلا های ما که برای کارهای NZQA به همدیگه کمک می کردیم, زودتر اقدام کنن تا نتیجه رو به بچه های دیگه برسونن بالاخره چاره ای نیست.

حسین 1391/04/11 ساعت 06:01

با سلام خدمت همه عزیزان
لطفا آپدیت کنید:
تعیین CO در تاریه می 20102 ، آقای جیسون استیوارت

ستونهای قبلی‌اش رو هم مور التفات قرار بدین لطفا
/بابک

حسین 1391/04/11 ساعت 06:58

سلام خدمت بابک عزیز

یکجایی خواندم که قبل از اینکه ویزا داده بشه باید نشون بدیم که میتونیم در نیوزلند خود و خانواده مان را از نظر مالی تامین کنیم.
آیا معنی اش این است که باید یک حساب بانکی نشون بدیم که مقدار زیادی پول توش باشه؟
تشکر

می‌تونی بگی منبعش چی بوده؟ تنها چیزی که من در این مورد دیده‌ام، همون تعهد به توانایی پشتیبانی مالی به مدت 2 سال بوده که در انتهای فرمهای Application for Residence بود. اگر اطلاعات بیشتری دارید، بگین.
/بابک

حسین 1391/04/11 ساعت 08:30

سلام بابک جان

فکر کنم همین تعهد به توانایی پشتیبانی مالی بود. آیا همان که تعهد دادیم تمامه؟

امیدوارم تموم باشه وگرنه دو سال پشتیبانی مالی، خیلی پول میشه. من که از پسش بر نمیام.
/بابک

omid001 1391/04/11 ساعت 09:10

سلام به دوستان مرسی‌ از جوابتون،

می‌خواستم بپرسم آیا داشتن سابقه کار مثل آیلتس باید حتما وجود داشته باشه یا اگر کسی‌ بدون سابقه کار به امتیاز بالای ۱۰۰ برسه هم میتونی برای مهاجرت اقدام کنه؟

ممنون میشم جواب این سوال رو بدید.

اگر سابقه کار نداشته باشین، امتیازات ذیل رو از دست می‌دین:
1. سابقه کار
2. سابقه کار در یکی از حوزه‌های قید شده در LTSSL

مورد دوم به صورت bonus point بهتون تعلق می‌گیره که خیلی تاثیرگذاره. اگر این دو تا امتیاز رو از دست بدین، احتمال کمی داره که امتیازاتتون به بالای 100 برسه. اگر به 140 یا بالاتر برسه، می‌تونید روش حساب کنید. اما اگه از 100 تا 135 باشید، از اونجاییکه معمولا انتخاب از pool با تکیه بر 15 امتیاز مربوط به سابقه کار در لیست مشاغل (امتیاز شماره 2) صورت می‌گیره، شانستون برای انتخاب شدن کمه.

اگر امتیازتون بین 100 تا 135 هست، یه راه حل دیگه هم وجود داره. اون هم گرفتن job offer هستش.

/بابک

علی 123 1391/04/11 ساعت 10:22

omid001 عزیز::: در ادامه فرمایش بابک جان مطلع باشید، در صورتی که امتیازتون بین 100 تا 135 باشه اما 15 امتیاز سابقه کار مرتبط با تحصیلاتتون رو نداشته باشید فقط در صورت داشتن Job یا Job offer می تونین از Pool انتخاب بشید. به زبان ساده تر اگه 15 امتیاز بانوس رو ندارین ولی امتیازتون 100 تا 135 هستش باید حتما Job یا Job offer داشته باشین و در اینصورت در دوهفته یا کمتر از pool انتخاب میشین و براتون دعوتنامه می آد.

mehdi 1391/04/11 ساعت 11:25

سلام بابک جان .
امیدی هست با 120 امتیاز از پول خارج شد ؟ راستش گیج شدم الان نمیدونم روی زبان وقت بزارم و واسه استرالیا اقدام کنم یا با رشته کامپیوترو زبان اورال 7 که دارم و نهایتا 120 امتیازی که بیارم واسه نیوزلند اقدام کنم . ممنونم .

در مورد اینکه کدوم کشور رو انتخاب کنی، ما نمی‌تونیم کمکی به شما بکنیم. این تصمیم تا حدود زیادی شخصیه. شاید یه تصمیم محافظه‌کارانه این باشه که هر دو رو موازی جلو ببری.

در مورد امتیازت هم یه نگاه به «جدول ما!!» که لینکش تو ستون سمت راست وبلاگ هست، بنداز.

چند ماهیه که افراد با 120 امتیاز انتخاب نمی‌کنن، اما معمولا در نهایت افراد با امتیازات زیر 130 هم انتخاب می‌شن (ممکنه مجبور شید که 5-6 ماه منتظر بمونین).

/بابک

omid001 1391/04/11 ساعت 11:35

من یه کم گیج شدم. یعنی‌ اگر امتیاز من بین ۱۰۰ تا ۱۳۵ باشه ولی‌ سابقه کار و دعوتنامه شغلی نداشته باشم هیچوقت از پول در نمیا‌م؟

یا اگه از پول در میام مدت زمان چه قدر است؟ مثلا ممکنه ۱ سال یا بیشتر طول بکشه؟

ممنون میشم اگه جواب این سوال رو بدین

روی کاغذ این طور نیست. اما عملا اگر امتیازاتتون بین 100 تا 135 باشه، بدون سابقه کار (ترجیحا 15 امتیاز) شانستون خیلی میاد پایین. برای روشن شدن موضوع، یه نگاهی به تاریخچه انتخابها در سال 2011 بنداز:

http://formshelp.immigration.govt.nz/SkilledMigrant/ExpressionOfInterest/historyofselectionpoints/2011eoi.htm

اگر ظرف شش ماه از پول خارج نشید، درخواستتون باطل میشه و باید دوباره EOI ارسال کنید.

/بابک

سمیرا 1391/04/11 ساعت 11:56

salam be sepide va naser azizi bade ye sal ke dobareh khordim be dar baste canada dobareh omadam dast be daman belage shoma shodam

bazam ye alame soal

koli khosh hal shodam ke mitonim eghdam konim ama az onjay ke reshtamon olome azmayeshghahi pezeshki hast zaheran bayad eltse 7 dashte bashim in doroste?? chon eltse ma jenaral hast va over all 6.5 age in etelat dorost bashe ma ba dashtan hame sharaye nemitonim eghadam konim na?:(

mehdi 1391/04/11 ساعت 12:50

سلام بابک جان
ممنون از راهنماییت .
من لینک 2012 نگاه کردم

http://formshelp.immigration.govt.nz/SkilledMigrant/ExpressionOfInterest/historyofselectionpoints/eoi2012.htm

مثل اینکه سلکشن ها بیشتر واسه 140 به بالا بوده و اصلا زیر 130 انتخاب نکردن .اینی که گفتید بعد از 5-6 ماه ممکنه انتخاب بشیم به چه صورت هست ؟ یعنی هر چی که بیشتر توی pool باشیم امتیاز واسه انتخاب شدن بالا میاد ؟

نه. این شکلی نیست. مرور زمان باعث افزایش اولویت متقاضی نمیشه. اما معمولا «ان مع العسر یسری» D:

معمولا بعد از چند سلکشن که سختگیرانه تر انجام میشه، چند تا سلکشن راحت هم برگزار می‌کنن. البته باز هم میگم. اینها قانون نیست. بلکه روالیه که این چند وقت برقرار بوده. مثلا اواخر سال 2011 حتی با 110 امتیاز هم کسایی بوده اند که انتخاب شده باشن.

/بابک

omid001 1391/04/11 ساعت 14:20

سلام. شرمنده من زیاد سوال می‌پرسم

من فوق لیسانس مکانیک از مالزی دارم و برای دکترا می‌خوام برم نیو زیلند. ۱ سال کار همزمان با تحصیل در نیو زیلند( مثل tutor که در لیست مشاغل هست) با ویزای دانشجویی به عنوان دانشجوی دکترا میتونه به عنوان سابقه کار مورد نیاز محسوب بشه یا خیر؟

در جدول امتیاز بندی قید شده بود اشتغال به کار به مدت ۱۲ ماه یا کمتر ۵۰ امتیاز محسوب میشود. این کار میتونه کار همزمان با تحصیل هم باشه؟

بله، کار/تحصیل در نیوزیلند امتیاز داره. اما اینکه چند امتیاز داره و جزییاتش رو باید رو سایت ببینی. این 12 ماه، باید فول تایم باشه. اما دانشجویان نمی‌تونن بیش از 20 ساعت در هفته کار کنن. یعنی تقریبا 2 سال سابقه کار دانشجویی، میشه 1 سال سابقه فول تایم.

/بابک

علی 123 1391/04/11 ساعت 18:06

mehdi جان::: آقا اگه مطمئنی (و می تونی اثباتش کنی) که 120 امتیاز رو به احتساب 15 امتیاز بانوس میاری (جمعا 120) پیشنهاد من اینه که روی اقدام کردن فکرکنی و EOI ثبت کنی و وقت رو هدر ندی. یه وقت می بینی چند ماه بیشتر به اکسپایرشدن آیلتست نمونده و ازش هم استفاده نکردی. بنابراین روی یه میلیون ریسک 40-60 بکنی زیاد هم بد به نظر نمی رسه. اصولا مهاجرت یعنی ریسک پذیری. الآن هم که چندماهه زیر 130 انتخاب نکردن, خدا رو چی دیدی شاید انتخاب شدی... من هم با امتیاز 120 چهار ماه توی pool موندم و هر دو هفته شبها تا نصف شب بیدار و منتظر بودم تا ببینم توی اخبار سایت امتیاز 120 رو اعلام میکنن یانه. ریسکه دیگه... روی پیشنهادم فکرکن.

مسعود 1391/04/12 ساعت 03:35

سلام آقا بابک،
من و همسرم تاریج لاجمنتمون 10 آوریل 2012 هستش و کیسمون به لندن فرستاده شده ولی هنوز کیس آفیسر برامون مشخص نشده، می خواستم بدونم که معمولا چقدر این پروسه طول می کشه؟ و اینکه چرا کیس ما به لندن رفته در حالیکه سایر دوستان کیسشون چین هستش؟ این مشکلی ایجاد نمی کنه؟
ما الان نزدیک 1 سال تو پروسه هستیم، هیچ رفرنسی هست که مدت زمان تقریبی این پروسه رو بگه؟

> چون نسبت به گذشته سرشون شلوغتر شده، معمولا بعد از لاج 3-4 ماه طول می‌کشه تا آفیسر assign بشه.

> از بهار سال 2011 پرونده‌های SMC ایران میره به لندن. قبل از اون میرفت به شانگهای. شعبه لندن بزرگتره و پرسنل بیشتری داره.

> پروسه رو از زمان لاجمنت حساب کنید. در واقع 3 ماهه که پروسه‌تون شروع شده. تو سایت immigration یه زمانبندی تقریبی داره. اما با توجه به افزایش تقاضا، خیلی خطا داره و نمیشه روش حساب کرد. اما برای غیربریتانیایی‌ها بین 12-18 ماه از زمان لاجمنت طول می‌کشه.

/بابک

حسین 2 1391/04/12 ساعت 05:49

سلام دوستان ...
خوب من دیدیم حسین 2 تا شده گفتم بگم شماره 2 هستم
راجع به مهاجرت بچه ها تجربه من بعد از 3 سال وقت و هزینه برای کانادا این بوده که آقایون کانادایی تو آنکارا خیلی راحت (نامردانه) طی یک نامه گفتن(حداکثر 2 ساعت وقت گذاشته افیسره دیده فایلمو بعد 3 سال ) ما قانع نشدیم شما فلان شغل متخصصی ...
نه من .. بلکه این کار برای گروه زیادی از متقاضیان به صورت دسته جمعی همین پاسخ رو دادن ...خواستم بگم که مهاجرت رو فقط به عنوان یه جور بخت و اقبال ببینین و دور وکیل و وصی رو هم خط بکشین

الانم که در خدمت آقایون کیوی ها هستیم و سرو کله کیس آفیسر باید پیدا بشه همین روزا .( از حق نگذریم سیستم مهاجرتی نیوزلند خیلی خیلی خیلی معقول تر وانسانی تره و توصیه من به کسایی که حق انتخاب دارن نیوزلنده )
از همه مهمتر اینجاست که دو تا وکیل بی جیره و مواجب داریم که اخیرا شدن 3 تا و آرزوی موفقیت برا هر 3 تاشون دارم

آزاده 1391/04/12 ساعت 05:59

سلام به همگی،

من یه مدتی نبودم و بعد از مدت ها تونستم سری به وبلاگ بزنم. آقا بابک تبریک می گم و امیدوارم پست های خوبتون ادامه داشته باشه.
سپیده خالنم شما هم امیدوارم که هرجا که هستید موفق و شاد باشید. با این روحیه و انرژی مثبتی که توی شما سراغ دارم مطمئن هستم که همینطوری هم خواهد بود.
در مورد ipenz باید بگم من روش دوم که اسس سابقه کار و رشته با هم هست رو دلم رو زدم به دریا و شروع کردم حالا بماند که اول گفتن 1070 دلار ولی آخرش با GST شد 1300 دلار. الان تازه مدارکم رسیده دستشون و ظاهراً 6 تا 8 هفته طول می کشه تا جواب بدن. من توصیه می کنم کسی فعلاً این رو امتحان نکنه تا حداقل مال من جواب بده چون این خیلی جدیده و حتی فرم هایی که برای من فرستاد همه draft بودن و حتی نهایی هم نشده بودن. بعدش هم اینکه هزینه اش هم زیاده خلاصه فعلا در مقام موش ازمایشگاهی قرار دارم دیگه:)
یه سوال هم داشتم من می خوام ایمیل بزنم به اداره مهاجرت و وقتم رو تمدید کنم 1.5 تا 2 ماه. می خوام ببینم کسی تونسته بیشتر از یک ماه تمدید کنه و اینکه اگه تمدید نکنن برمی گردم تو pool یا اینکه اتفاق دیگه ای میافته. راه حلتون چیه که اگر هم وقت نمی دن لااقل بتونم برگردم تو پول که دوباره تا ita بیاد و اینها وقت کافی داشته باشو. البته همه اینها منط به اینه که این حضرات ipenz بتونن فوق منو با 10 سال سابقم رو اسس کنن!

ممنون.
من دو مرتبه و هر بار به مدت یک ماه مهلتم رو تمدید کردم. اگه بهشون توضیح بدی، مشکلی پیش نمیاد و قبول می‌کنن.

امیدوارم نتیجه تلاشتون مثبت باشه. :)
/بابک

مسعود 1391/04/12 ساعت 08:45

ممنون از پاسخ سریعتون،

الان واسه من یه سوال دیگه پیش اومده اینکه خود شما با اینکه آفیسرتون مشخص شده تو جدول، هنوز ویزاتون نیومده؟ یا هنوز آپدیت نکردین؟
سوال دیگه هم اینکه با این تفاسیر آیا ما می تونیم به صورت دانشجویی برای دانشگاههای نیوزلنداقدام کنیم یا این موضوع پروسه ی پی آر رو تحت شعاع قرار می ده؟
چون خود من از دانشگاه آکلند پذیرش دارم و متقاضی اصلی پی آر خانمم هستش، میشه با ویزای دانشجویی رفت و بعد منتظر اتمام پروسه ی پی آر شد؟

هیچ مشکلی از لحاظ همزمانی دو اپلیکیشین شما (ویزای تحصیلی و PR) وجود نداره و می‌تونه در زمان حضور شما در نیوزیلند هم ادامه پیدا کنه. :)

وقتی همه چیز به خیر و خوشی تموم بشه، ویزا میاد. :)

/بابک

علی 123 1391/04/12 ساعت 09:35

مسعودجان+بابک عزیز::: فقط یه چیزی می مونه و اون اینکه پایین نامه لاجمنت آفیسر من (جویل کلارک) نوشته توصیه اکید می کنیم که تا وقتی که پروسه تون تموم میشه به نیوزیلند سفر نکنین. (یعنی حتی توریستی؟!) حالا این یعنی چی و دلیلش چیه نمی دونم. ضمنا ً قرار بود روز جمعه که دقیقا میشد چهارماه از تاریخ Application Received من، برام آفیسر مشخص بشه که نشد. بعدش هم به تعطیلات شنبه و یکشنبه خورده حالا امروز که دوشنبه هست منتظرم ببینم بالاخره CO من هم مشخص می شه یانه.

راستی یه سوال از دوستانی که C.O دارند... تاحالا غیراز موارد مصاحبه، آفیسرتون اصلا بهتون تلفن زده یا همش مکاتبه ای بوده؟

روز اول به خاطر برداشت پول از حساب، هم به خونه تلفن زد و هم به موبایلم.

/بابک

روزبه 1391/04/12 ساعت 09:59

سلام دوستان.

برای ترجمه مدارکتون خواستم یه نکته بگم. من برای ترجمه مدارک دو دل بودم که مهر دادگستری و امور خارجه نیاز هست یا نه. در اینمورد هم خیلی جستجو کردم در آخر هم به خودم شعبه لندن ایمیل زدم و گفتن که فقط ترجمه توسط مترجم معتبر نیاز هست و مهر دادگستری و امور خارجه نیاز نیست. این هم جواب ایمیل:

We accept translations prepared by any recognised official translation service. Stamps of Ministry of Justice and Ministry of Foreign Affairs are not required.

اینجوری توی هزینه هاتون خیلی صرفه جویی میشه.

ممنون از تذکرت. نکته خیلی خوبی بود.
/بابک

علی ف 1391/04/12 ساعت 10:12

دوست عزیز saeed ocean

من هم مهندس عمران هستم با اسسمنت structural engineer از استرالیا...از NZQA هم فقط BSC‌ و MSC ارزیابی شدم. با خانم boniface ایمیل زدم و گفتم ... چون قبلا مدارکمو براشون ارسال کرده بودم گفت برام ارزیابی استرالیا رو بفرست من هم اسکنشو براش فرستادم... الان یک هفته میشه خبری نیست. می خواستم بدونم اگه امکان داره شمارتو برام ایمیل کنی باهات مشورت کنم.

ممنون میشم. a.fotovat@yahoo.com

علی d 1391/04/12 ساعت 11:44

سلام
دوستانی که ITA رو lodge کردن یه سئوال:
وضعیت شما هم تو پروفایلتون به صورت "pending" هست و آیا تغییری درش دیدین تاحالا؟
(دق کردیم از بس این کلمه رو دیدیم، خواستم مطمئن شم بقیه دوستان هم حال و احوال ما رو دارن!)

البته تو پروفایل من، یکی دو بار وضعیت medical تغییر کرد ولی الان اونم ثابت شده. انگار زمان تو این موضوع متوقف شده! جداً صبوری لازم داره این پروسه.

بله. ما هم چشممون به statusمون خشکیده.

**** زیر status نوشته application received. و زیر payment نوشته received. ****
دردناکتر اینه که برای بریتانیایی‌ها کل داستان از فرستادن EOI به 3-4 ماه هم نمی‌رسه.

/بابک

بهاره 1391/04/12 ساعت 12:57

سلام
همین الان رفتم تو سایت نیوزلند و رجیستر کردم. خیلی حس خوبی دارم هرچند که بازهم نگران و دو دل هستم که باید وکیل بگیرم یا خودم همینطوری ادامه بدم؟ آیا آماری هست از اینکه چند درصد از کسانی که به نیوزلند میرسن خودشون اقدام کردن؟
در ضمن داشتم این Terms and Conditions - Skilled Migrant Online رو میخوندم که دیدم نوشته فقط سه ماه در Pool میشه منتظر بود و بعدش withdraw خواهد شد!!! من یه کم گیج شدم!!! مگه 6 ماه نبود این مدت؟
با تشکر از این سایت واقعا عالیتون

خیلی عجیبه! تو این فرم که مربوط به Nov. 2011 میشه، همون شش ماه رو نوشته!

http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/E741D6F6-7670-48E1-B824-69B3959461D4/0/INZ1101.pdf

من به eoiteam ایمیل زدم ببینم قضیه چیه. خبرش رو میدم.

/بابک

رامین 1391/04/12 ساعت 13:13

دوستان یک همفکری ازتون میخوام :
من امروز بالاخره مدارکم را با آرامکس ارسال کردم . ولی مشکل در پرداخت دارم . من کارت ویزا دارم ولی بدلیل قوانین مسخره بانک پارسیان و وثیقه 50 میلیون تومانی نمیتونم پول توش بریزم (از بانک پارسیان است) . به هرحال برای اینکه فرمم پر باشه و شاید تا 4 روز دیگه که مدارک میرسه یه فرجی بشه شماره کارتم را دادم .
به دفتر لندن ایمیل زدم و این موضوع را گفتم و ازشون خواستم که شماره حساب بدهند تا براشون پول بریزم یا اجازه بدهند که از طریق سفارت نیوزلند توی تهران پول بریزم . به نظرتون منتظر جوابشون بمونم یا برم دنبال یک کارتی چیزی ؟
در ضمن من باید مدارکم تا قبل از 16 جولای یعنی 14 روز دیگه لاج بشه .

دنبال یه کارت دیگه هم باشی بد نیست. اما احتمال زیادی داره که بذارن از طریق سفارت پرداخت کنی.

/بابک

فرحناز 1391/04/12 ساعت 14:27

دوست عزیز علی 123

در نامه تاییدیه لاجمنت ما نوشته: تا زمانی که نتیجه اپلیکیشن شما مشخص نشده، هیچگونه برنامه ریزی غیر قابل برگشتی برای سفر به نیوزیلند نکنید. منظورش اینه که مثلا از حالا لازم نیست بلیط رزرو کنین یا مثلا خونه تونو بفروشین یا ... هر گونه برنامه ریزی و هزینه ای که در راستای سفر باشه و بعدا نشه به حالت اول برگردوند. خلاصه کاری نکنین که اگر کار ویزاتون انجام نشد، دیگه کار از کار گذشته باشه و نشه ضرری رو که بهتون خورده جبران کرد.
We strongly advise you not to make any irreversible travel plans to NZ ... به نظر من اصلا منظورش این نیست که نمی تونین توریستی به نیوزیلند سفر کنین. فکر کنم فقط می خوان بگن تا تکلیف معلوم نشده دلتونو صابون نزنین!!!

محمد س 1391/04/12 ساعت 15:14

آقا بابک اینکه می فرمایید پروسه بین 12 تا 18 ماه طول میکشه که خیلی وحشتناکه
آخه تو سایت خودشون نوشته اگه job offer داشته باشید بین 1 تا 3 ماه و اگه نداشته باشید حداکثر 6 ماه طول میکشه
اگه قرار باشه اینقدر خطا داشته باشه که نمیشه برنامه ریزی کرد

محتوای سایت خیلی وقته آپدیت نشده. اگر job offer داشته باشین، 2-3 ماهه کارتون راه میفته. اما در غیر اینصورت، باید رو 1-2 سال حساب کنین.

اصولا دو مقوله مهاجرت و برنامه‌ریزی از دو جنس متضاد هستن.
/بابک

علی 123 1391/04/12 ساعت 18:17

علی d عزیز::: برای ما که لاج کردیم نوشته شده Application Received و زیرش هم تاریخ لاجمنت رو زده البته وقتی با لاجمنت آفیسر صحبت می کردم و پرداختم OK شد ازش خواستم وضعیتم رو توی وب سایت آپدیت کنه. اون هم بعد از چند ساعت این کار رو کرد.
بهاره خانم::: EOI من حدود 4 ماه توی Pool بود بعدش هم سلکت شد. تابستان 2011, EOI ثبت کردم. این یعنی اگه تغییری باشه مال اواخر 2011و 2012 هستش.
سرکار فرحناز خانم::: بله من هم دقیقا منظورم همون عبارتی بود که نوشتین چهارماه پیش خونده بودم توی ذهنم مونده بود ومفهومش رو درست متوجه نشده بودم؛ ممنونم برای راهنماییتون, درسته.
رامین جان::: آقا فکر یه کارت مطمئن و درست درمون باش یه وقت دیدی "جویل کلارک" (Lodgment Officer من) به پستت خورد ها. ضمنا صاحب کارت باید بابانکش تماس بگیره و بگه اجازه بدن تا مبلغ اینقدر توسط اداره مهاجرت نیوزیلند در انگلیس از حسابم کسر بشه.
بابک جان::: ما مثل اینکه هرجا پا می ذاریم یه عده سهمیه دارن و با ما برابرترند! برای هرجا هم رزومه میفرستم خبری نیست. حتی نمی پرسن اقامت یا اجازه کار داری یا نه...

اتفاقا چند وقت پیش به همین موضوع فکر می‌کردم. به نظر من فقط بخشی از این اختلاف سرعت در رسیدگی به درخواست‌ها به بریتانیایی بودن و نبودن (به خاطر ملیت و فرهنگ) بستگی داره. بقیه‌اش دلایل منطقی داره و تبعیض آمیز نیست. مثلا اینکه verification مدارک اونها (اعم از تحصیلی، بیمه‌ای، شغلی و ...) خیلی سریعتر و احتمالا از طریق سیستمهای paperless و به صورت آنلاین انجام میشه. یا مثلا یه بریتانیایی که تو فلان دانشگاه تو لندن درس خونده، حتما دانشگاهش از قبل مورد ارزیابی و تحقیق و تفحص قرار گرفته. مثل دانشگاه‌های ما نیستن که اسمشون رو اولین بار شنیده باشن. همه اینها رو بذار کنار اینکه با محل کار یا دانشگاه‌های ما تماس میگیرن و ممکنه چند ماه طول بکشه جواب بگیرن یا اصلا جوابی نیاد و ما مجبور شیم خودمون هم پیگیری کنیم.

به نظر من بخشی از این تبعیض ناشی از این مسائله. خیلی هم ناامید نباش. اما با همه اینها، یه چرخی رو اینترنت بزنید، خواهید دید که مهاجرای بریتانیایی رو با آغوش "بازتر" می‌پذیرن.

/بابک

ناهید 1391/04/12 ساعت 18:34

به رامین::
رامین جا لطفا بعد از اینکه پول رو دادی , و بهت برای اطلاعات بیشتر میل زدند , اینجا اطلاع بده .فکر منم توی بچه ها فقط شمایی که داری مدارک می فرستی..برای من هنوز میل نزدند..
ممنون

رامین 1391/04/13 ساعت 04:53

به علی 123:
همین دیروز مطلع شدم که بانک تاجیکی هم کارتهای جدید که از طرف بانک پارسیان صادر شده را بلوکه کرده . بانک رویال هم یه مقدار زیادی از کارتهایی که بانک توسعه برای ایرانی ها صادر کرده بوده را بلوکه کرده مبارکه .
اینکه گفتی کارت درست درمون را از کی بگیرم !! چونکه کلیه اطلاعات کارت را باید از طرف بگیرم (این اطلاعات برای برداشتهای بعدی از طریق اینترنت کافیه) خودم روم نمیشه به کسی بگم چون رک و راست بگم اگه خودم بودم این اطلاعاتو نمیدادم .
رئیس من هم یک ویزا کارت الکترون داره که نمیشه باهاش اینترنتی خرید کرد ولی اون میتونه سریعا پول حواله کنه ولی حساب بانکی اداره مهاجرت را نمیدونم . کسی بوده که به حسابشون پول واریز کنه؟
2 ایمیل هم به دفتر لندن زدم جواب ندادند تابحال . نمیدونم چیکار کنم

رامین 1391/04/13 ساعت 05:27

پیشنهاد میکنم آقا ناصر و یا سپیده خانم یا آقا بابک یک تاپیک در خصوص پرداخت هزینه لاج بزنند و راهکارها را بررسی کنند . مثلا توی فرم لاج هست که نوشته چک و بانک درفت هم قبول می کنیم که واقعا ما نمیدونیم اینا چیه و توی فرم هیچ توضیح درباره نحوه گرفتن چک نگفته .

چشم. :) ولی بیشتر گزینه‌ها به خاطر تحریم غیرقابل استفاده‌اند.

چک و bank draft (یه جورایی میشه فیش واریزی) موقعی به درد می‌خوره که بانکهای بین المللی تو ایران شعبه داشته باشن. با وضعیتی که اینجا حاکمه هیچکدوم از اینها کاربردی ندارند؛ مگر اینکه شخصی رو در خارج کشور داشته باشید که چک بکشه یا bank draft بگیره.

/بابک
-------------------------------------------------------------------------------------
See this link:
http://2migrators.blogsky.com/1389/11/26/post-39
nasser/

رامین 1391/04/13 ساعت 06:19

به آقا بابک:
رئیس من یک حساب در دبی داره که گفتم یک ویزا الکترون داره و یک دسته چک . آیا میتونم از دسته چکش استفاده کنم؟
اگر بله باید روی چک چی بنویسم و چه مدت طول میکشه که چک پاس بشه؟ البته باید دوباره چک را ارسال کنم و نمیدونم چک را courier ها ارسال میکنند یا نه ؟!
ضمنا هزینه ارسال بسته من به دفتر لندن با وزن 1235 گرم شد 69000 تومن با ARAMEX که نسبت به DHL و TNT واقعا ارزونتره

باید از INZ بپرسی که چک باید در وجه چه کسی صادر بشه. فکر کنم بانک رییستون باید تو لندن شعبه داشته باشه. این سوالا رو باید از بانک مربوطه تو دبی بپرسی. ولی چک موقعی به درد می‌خوره که حضوری چک رو تحویلشون بدی.
/بابک

------------------------------------------------------------------------------------
ویزا الکترون تا اونجایی که من می دونم محدودیت داره و همه جا نمیشه استفاده کردو تو اون پستی که آدرسش رو بالا گذاشتم توضیح دادم که چه روشهایی برای پرداخت پول مهاجرت هست. برای ارسال چک هم باز هم تا اونجایی که من میدونم محدودیت نداره ولی باید ریسکشو قبول کنی. یه لینک کنار صفحه است به نام Fee Guide - INZ 1028 و یکی دیگه به نام محاسبه کننده هزینه اقدام (لینک INZ). تو هر دوتای اینا توضیح داده که مثلا برای چک باید چی کار بکنی و غیره. 

nasser/

ندا 1391/04/13 ساعت 06:29

سلام در خصوص ترجمه مدارک مربوط به سوابق کاری (فیش حقوق ها و قراردادها و .....) آیا جای دیگری در این پروسه مهاجرت استفاده دارن که دو سه نسخه ترجمه کنیم. یادمه سپیده قبلا گفته وبد مدارکتون رو در سه نسخه بدین ترجمه ه بعدا دوباره کاری نشه. این ها هم شاملش میشه. ممنون

معمولا چیزای کلی به درد می خوره. مثلا مدارک تحصیلی، مدرک ازدواج، نامه های سابقه کار و گواهینامه رانندگی. ولی مثلا شناسنامه، کارت ملی، فیش حقوق، مدارک بیمه، قرارداد کاری و امثالهم کمتر و یا شاید اصلا استفاده نشن. /ناصر

علی 123 1391/04/13 ساعت 07:09

بله دیگه هم معنویاتمون رفته بالا هم مادیاتمون که قولشو داده بودند...
ببینین شماره 16 رقمی کارت و اون کد 3 رقمی رو هرکی داشته باشه یعنی یه چیزی توی مایه های چک سفید-امضا تو دستشه. بالاخره بگردین می بینین با یکی اینقدر دوست هستین یا بهش اینقدر خوبی کردین که جواب خوبیهاتون رو بده خدا بزرگه...

البته دادن شماره حک شده روی کارت و رمزش که اصلا کار درستی نیست. بهتره از کسی که این کار رو براتون می‌کنه بخواید که Virtual Card واسه‌تون بسازه.

/بابک

حسین 1391/04/13 ساعت 08:05

سلام به همه دوستان

شخصی به نام bostonian کار خیلی جالبی کرده و یک flowchart کامل از روال ویزای SMC درست کرده که بحث های مربوط به آن در آدرس زیر است:
http://www.enz.org/forum/showthread.php?t=35909&highlight=flow+chart

لینک عکس هایی هم که آپلود کرده در آدرس زیر است:
http://i1087.photobucket.com/albums/j476/Bostonix/SMCpart1v2.jpg
http://i1087.photobucket.com/albums/j476/Bostonix/SMCpart2v2.jpg
http://i1087.photobucket.com/albums/j476/Bostonix/SMCpart3v2.jpg

متاسفانه من نتونستم فایل های را دانلود کنم. اگر از دوستان کسی این عکس ها رو پیدا کرد برای بقیه share کنه. فکر کنم خیلی مفید باشه

عمید 1391/04/13 ساعت 08:06

سلام
من چند ماه پیش مدارک را به ادرس لندن فرستادم و 14-May
تاریخ lodgement هست. بعد از مدتی یک ایمیل گرفتم که مدارک پزشکی در تاریخ 23 Jun دریافت شده. ممکن مراحل بعدی و زمان تقریبی اونها رو به من بگین.
با تشکر

فرحناز 1391/04/13 ساعت 08:13

آقای علی 123 عزیز
ممنون می شم اگه بگین بالاخره بعد از چهار ماه کیس افیسر شما تعیین شد؟ می خوام بدونم مدت انتظار واقعا چهار ماهه یا این هم طولانی تر شده؟

ممنون

لاله 1391/04/13 ساعت 08:54

سلام به همه
ببخشید که من زیاد سوال می پرسم.الان هم 2 تا سوال دارم
1- برای NZQA اگه اصل پاسپورت رو نفرستاده باشم بهم ایمیل می زنن و اصلش رو می خوان ؟من کپی پاسپورت -و ترجمه کارت ملی رو فرستادم براشون
2- از اونجایی که دوستان قبلا گفته بودن که دکتر کاظمی پیر هستند و حواسشون خیلی جمع نیست,بیمارستان ایرانمهر هم که تو آزمایش یکی از دوستان اشتباه بزرگی کرده بود ,دکتر هاکوپیان هم که سرشون خیلی شلوغه و دیر وقت می دن من تصمیم گرفتم به دکتر ابراهیمی راد زنگ بزنم ولی تلفنی که از ایشون تو سابت هست جواب نمی ده اگه دوستان راهنمایی کنند که من با کدوم دکتر هماهنگ کنم کارهام زودتر پیش می ره ممنون می شم.

علی 123 1391/04/13 ساعت 10:09

ندا خانم::: در جریان باشین که اگه برای NZQA مدارک فرستادین یا خواهید فرستاد, بعد از اسس مدارک رو به همراه ترجمه ها براتون پس میفرستند و میتونین دوباره از ترجمه ها استفاده کنین. یه وقت اضافه پول ترجمه ندید...
فرحنازخانم::: نه تا این لحظه هنوز آفیسرم مشخص نشده و تا الآن 4 روز تاخیر دارند. به محض مشخص شدن خبر می دم.
لاله خانم:::
1- برای NZQA لازم نیست پست هم اجازه نمیده اصل پسپورت رو بفرستین. من کپی اون رو که توسط دارالترجمه رسمی برابر با اصل شده بود ومهر دادگستری و وزارت امورخارجه داشت براشون فرستادم.
2- تلفن جهت تعیین وقت از دکتر ابراهیمی راد رو از تلفنخانه بیمارستان دی بگیرید. راستش یه شماره موبایل ازشون دارم که احتمالا شخصیه بهمین دلیل صلاح نیست اینجا بذارم. ضمنا حتما ازشون بخواین که آزمایش قندوچربی ناشتا ازتون بگیرن تا مشکل ما براتون پیش نیاد.

روزبه 1391/04/13 ساعت 10:24

به لاله ::

1. برای NZQA نیازی نیست که اصل پاسپورت یا شناسنامه بفرستید کاری که من کردم اصل ترجمه شناسنامه براشون فرستادم و کارم انجام شد.

2. دکتر ابراهیمی راد یکی از تجربه های خوب من در راه مهاجرت بود و 3 روزه مدارک ما رو آماده کرد. تلفن ایشون: 84942844 و مطبشون بیمارستان دی خیایان ولیعصر هست. برای هرنفر 150 هزار تومن ویزیتشونه و آزمایشگاه و X-RAY هم که همون بیمارستان انجام دادیم هر نفر حدود 180 هزار تومن شد.

رامین 1391/04/13 ساعت 10:58

به لاله :
من فکر میکنم موردی برای NZQA براتون پیش نیاد من ترجمه سند ازدواج را برای تشخیص هویت فرستادم .
من خودم دکتر هاکوپیان را پیشنهاد میکنم چون هم خودشون و هم منشی ایشون خیلی محترم و با ادب و خوش برخورد و دقیق هستند .
ولی اگه وقت ندارند که باید سراغ دکتر دیگری برید .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.