دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

توصیه

هدف از نوشتن پست ماقبل آخر در خصوص دوره‌های زبان بیشتر روشن کردن این موضوع بود که به بهانه گذراندن دوره زبان نمیشه رفت به نیوزیلند و ویزای کار/ مجوز کار یا اقامت دریافت کرد. اگر کامنتهای ارسال شده رو هم دنبال می‌کردید، یکی دو نفر از هموطنانمون از نیوزیلند این موضوع رو تایید می‌کردند. بنابراین، خواهش می‌کنم کسانی که قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت به نیوزیلند رو دارند، با چشم باز عمل کنند و به دنبال اطلاعات، منابع و افراد مطمئن باشند. 

امروز ایمیلی به دستم رسید که با توجه به اطلاعات قبلی من پربیراه نیست و به نحوی وظیفه خودم دونستم که اینجا منعکس کنم. پیام رو در ادامه می‌خونید که البته بخش‌های غیرمرتبط، بدون لطمه وارد کردن به کلیت موضوع حذف شده:


«سلام ...

آقا من 3 سال هست ساکن نیوزیلند هستم
اخیرأ دیده شده که شخصی به نام [م. م.] در نیوزیلند اقدام بخش تبلیغات در مورد اقامت از طریق فروش ملک و فروش پیشنهاد کار در ازای مبلغ بسیار هنگفت نموده.
لذا از شما خواهشمندم برای جلوگیری از کلاهبرداری از هموطنان گرامی متنی در این خصوص انتشار دهید.

همانطور که احتمالأ جنابعالی در جریان هستید در کشور نیوزیلند امکان دریافت اقامت از طریق خرید ملک وجود ندارد و جاب آفر نیز باید حداقل 50000 دلار در سال برای کار تمام وقت  که در لیست مشاغل بلند مدتباشد که پس از کسر مالیات 42000 تا 45000 دلار که میشود  25 درصد بالاتر از نرخ خط فقر نیوزیلند( 36000 دلار) باشد. من از شما خواهش میکنم که با دادن آگاهی به مردم توسط این وبلاگ جلوی فعالیت چنین افرادی را بگیرید. 

متشکرم.


***

لازم به ذکره که این شخص صفحه‌ای هم در فیس بوک با نام ...IRA ایجاد کرده و مشغول تبلیغاته. خواهش می‌کنم که دنبال راههای آسون نباشید. کلیه قوانین و راههای دریافت ویزای نیوزیلند در سایت اداره مهاجرت این کشور مشخصا ذکر شده. هر منبع دیگری غیر از این غیرقابل اطمینان هست. 

نظرات 36 + ارسال نظر
پویا 1391/06/28 ساعت 07:34

با درود به دوستان عزیز
بابک جان ببخشید من یه مدت نبودم نتونستم زودتر بهت تبریک بگم، امیدوارم نتیجه مصاحبت به PR منجر بشه و سریع هم اتفاق بیفته.
جدیدا با من مکاتبه کردن "David Lemalie" گفتن یک فرم رو تکمیل کن و بفرست (فرم1200) قبلا هم خانم Chau ازم یک سری اطلاعات دیگه با اصل مدارک خواسته بود که همه رو آماده کردم ولی منتظر افیسرم بودم ببینم چیز دیگه ای نخواد
الان نزدیک 5 ماه از lodge میگذره به نظرتون این جدیده افیسرمه؟ اصلا افیسر چه جوری خودشو معرفی میکنه؟

ممنون.
معمولا یه ایمیل میزنه و خودش رو معرفی می‌کنه. :) ولی آفیسر بدون معرفی هم داریم. ;) فکر کنم همین آقا آفیسرتون باشه. اگر اینطور باشه، تبریک داره. :)

leila 1391/06/28 ساعت 07:44

خیلی ممنون که پیگیری می کنید.
تو کشور ما هم اگه همه سعی می کردیم جلوی دزدی و کلاه برداری رو بگیریم وضعمون این نبود

مهتاب 1391/06/28 ساعت 07:52

ممنونم آقا بابک بابت اطلاع رسانی تون :)

نوشکا 1391/06/28 ساعت 08:14

درود به همه دوستان
مدارکم حدود 4 ماهه که دست افسر مونده.بازم جای شکرش باقیه که گم نشده هنوز.
 
I have your original documents but need them for a little longer while I get up to date with your file.
 
I will return them once I am ready to interview you in the coming weeks.
این جواب رو تازه دادن وقتی گفتم مدارک رو بر گردونین. فکر کنم بخاطر رفتن آقای استوارتز زمانش طولانی شده
رومینا جان ما رو بیخبر از مصاحبه نذارین
بچه هایی که مدارکشون رو پس گرفتن به محل کارشون ایمیل زدن ؟میدونین چه چیزایی رو استعلام میگیرن ؟

در مورد مالزی متاسفم فقط برداشت خودمو گفتم .به هر حال هر جای دنیا که ارامش داشته باشین برای زندگی خوبه .ای کاش ایران شرایط دلخواه رو داشت چون هیچ جای دنیا زادگاه آدم نمیشه...

ندا 1391/06/28 ساعت 13:45

سلام
یه وبلاگی بود به همین نام که امروز از دسترس خارج شده در وردپرس هم می نوشت. که من مثل خیلی از وبلاگهایی که دنبال می کنم از طریق گوگل ریدر می خوندمش. نویسنده این وبلاگ همین فرد است؟

یه وبلاگ به همین نام در وردپرست هست که خودیه. اتفاقا به نویسنده این وبلاگ هم اطلاع دادم که اعلام برائت کنه.
نه. ایشون متخصص IT هست. کارش هم درسته. :)

sanaz 1391/06/28 ساعت 16:14

ای بابا. ببینیم میشه اینجا رو هم گند زد یا نه.....
ما چجوری اومدیم و چه بدبختیا که نکشیدیم تا کار پیدا کنیم و یه لقمه نون حلال تو غربت و بعضیا تو چه فکرا هستن.
ملت بدانید و آگاه باشید دروغه محضه..............داره خالی میبنده بدجور. جالبه که تو فیس بوکش لینک دومهاجر هم داره

آره. در حد لالیگا. (البته تازگیها میگن "لا" تو زبون اسپانیولی حرف اضافه است و جزو اسم نیست؛ زین پس بگوییم "لیگا")

رومینا 1391/06/28 ساعت 20:14

به نوشکا ،
راستش من احتمالا برای جمعه یا دوشنبه اینده قرار مصاحبه رو میزارم (هنوز زمان تعیین نکردم گرفتار بودم دیگه نشد)
چشم حتما هر اتفاق جدیدی بیفته به شما میگم البته یه خبر اینه که همسرم به جای زبان خوندن و نمره ایلتس گرفتن رفته برام یه هدست خریده (دیگه عمرا زبان بخونه ) حالا موندم 6 هزار دلار رو از کجا درست کنیم بماند دیگه درد دل زیاده
دوستان بعد از مصاحبه من هرچی اطلاعات جمع کردم رو در اختیار همه میزارم شاید کمکی باشه برای مصاحبه ها. دعا کنید هم برای من هم برای اقا بابک
اقا بابک ؛
اقا ما هم عین هدست شما رو داریم اماده اجاره با نرخ ارزان تر (میخوام قیمت رو بشکنم )
لطفا همگی دستها رو بالا ببرید و برامون دعا کنید که این قائله بعد از یه سال و نیم ختم به خیر بشه الهی آمین

علی123 1391/06/29 ساعت 04:20

پویا جان::: تبریک می گم. ضمنا آقای دیوید لیمالی به من هم یک ماهی قبل از مشخص شدن کیس آفیسرم ایمیل زد و ازم رزومه شغلی همسرم رو استعالم کرد مثلا اینکه همسرتون شغلش چیه و از چه تاریخی تا چه تاریخی کجا کار کرده... اما وقتی آقای استیوارت بهم ایمیل زد گفتش که من به پرونده شما اختصاص داده شدم و کیس آفیسرتون هستم اون موقع تازه متوجه شدم کیس آفیسرم کیه.

نوشکا خانم::: پس به سلامتی چند هفته دیگه مصاحبه دارین. اگه اینطور باشه نشون می ده که یحتمل زمان نشنال سکیوریتی چک اداره مهاجرت نیوزیلند برای ایرانیها کوتاهتر شده (یعنی خدا کنه اینجور باشه که خودمم بعید میدونم) که بعد از جهار ماه بهتون میگن چند هفته بعد مصاحبه دارین! کلا ترس برم داشت که نکنه بهم بگن بیا مصاحبه بده.

دوستان::: من نمی دونم چرا بعضی از آدمها هرجا که باشند هرچقدر هم که پول داشته باشند باز هم کلاهبرداری توی خونشونه. به قول سعدی زاغ از طواف کعبه کبوترنمی شود...

آقا شانس مارو میبینی؟
به یه کارفرما استرالیایی ایمیل زدم و نظرشو در مورد کاررام خواستم، جواب داده:
کارات خیلی خوبن و ما اینجا چند تا Developer ایرانی داریم که ازشون خیلی راضیم، اگه اومدی استرالیا یه زنگ به ما بزن که برات کار داریم :((((((
خب نامرد آفر بده دیگه که پاشم بیام

لاله 1391/06/29 ساعت 06:45

سلام به همه
وقتی این خبرها رو می خونم کلی ناراحت می شم که چرا ما ایرانیها بیشتر از اینکه هوای همدیگرو داشته باشیم دنبال براشتن کلاه همدیگه هستیم.من یه تجربه تقریبا مشابه رو در انگلیس با یه وکبل ایرانی داشتم که به خاطر بی توجهی و مادی بودن ایشون ویزای کار من دچار مشکل شد و مجبور شدم برگردم ایران.لطفا خیلی حواستون به آدمها و پیشنهاداتشون باشه و مهمترین موضوع اینه که نباید همه چی رو دست بقیه سپرد همه ماها دارای عقل و فهم و شعور هستیم و اگر هم راهی رو به ما پیشنهاد می کنند حتما باید شخصا در موردش تحقیق کنیم.
من یه سوال دارم و اگه کسی بتونه کمک کنه ممنون میشم .میخوام بدونم کسی از دوستان اطلاعاتی در مورد ثبت شرکت و ایجاد شعبه شرکت خارجی در نیوزلند داره؟

علی 123 1391/06/29 ساعت 06:52

رومینا خانم و آقابابک گل::: واقعا از صمیم دل براتون آرزوی موفقیت می کنم. قبل از اینکه زمان تعیین کنین حتما درسها رو حاضر کنین. راستی بچه ها مدل هدستی که خریدین چیه و چند خریدین؟

KX-TCA60 با سوکت 2.5 میلیمتری.
17,500 + هزینه پیک :)

لاله 1391/06/29 ساعت 07:02

راستی یادم رفت آقای علی 123 ایمیل من رو هم لطفا اضافه کنید.
laleh.parsa@gmail.com

saeed ocean 1391/06/29 ساعت 07:31

سلام به همه دوستان

بابک جان من مدارکم رسیده و وضعیت پروفایلم شده Application received ولی تاریخ لاج نزده؟؟؟ راستی همون مشکل کپی برابر اصل که برای خانم کتایون پیش اومد برای منهم پیش اومده. اسم آفیسر لاجمنت من هم Ataraiti Waretini هست. اینکه هنوز تاریخ لاج نخورده طبیعی ؟؟؟!

راستش، در بعضی موارد تاریخ لاج دیر توی سایت ثبت میشه. به نظر نمی‌رسه که مشکل خاصی باشه. هر چیزی کم و کسر باشه، بابتش با شما تماس می‌گیرن.

/بابک

کتایون 1391/06/29 ساعت 08:47

@آقای Saeed Ocean: از اونجایی که سفارت NZ فقط پاسپورت را برابر اصل میکنه و لا غیر و همینطور از آنجاییکه دفاتر اسناد رسمی مهرشون فارسی هست برای برابر اصل کردن... لذا گزینه ها به نظر من:
1- از دارالترجمه بپرسیم ببینیم که آیا روی کپی مدارک (کپی فارسی) میشه که مهر دادگستری و خارجه زد؟
2- آیا سفارت با چونه بقیه مدارک رو برابر اصل میکنه؟
3- شاید هم بشه که دفتر اسناد رسمی مدارک رو برابر اصل کنه و کارت و آدرس تماس دفتر اسناد رو هم برای UK بفرستیم... در مورد استرالیا میدونم که بعضی ها از این کارا میکنن...

در ایمیلی که به من زدن گفتن که در هر حال ما از شما اصل مدارکتون رو میخواهیم و اگر الان بفرستید پروسه شما سریعتر انجام میشه... من هم چون بحث سرعت شد همه رو فرستادم...
الان هم خیلی نگرانم که در این حین برای مصاحبه کبک دعوتم کنن و... شاید برم دنبال گرفتن المثنی...

تاریخ لاج من همزمان با رسید مدارک DHL به UK در سایتشون خورد و مدیکالم 4 روز بعدش تاریخ خورده...

@مسیو بابک: اگر با پیک میفرستن بی زحمت شماره پاناسونیکی رو به من هم بدین... شانس که نداریم... 1دفعه میبینید پاناسونیک و تمام خرت و پرت هاش هم تحریم شد!

@علی آقای 123: خیلی ممنون بابت ADD کردن من... ولی بهتر نیست گر همه موافقن همدیگر را در yahoo messenger یا Gtalk اضافه کنیم یا حداقل ایمیل هم رو داشته باشیم؟...

http://panasoniccenter.ir

مهتاب 1391/06/29 ساعت 10:38

سلام دوستان
آقای saeed ocean از منم کپی برابر اصل مدارک رو خواستن منم به مترجمم گفتم گفت نسخه دیگری از ترجمه رو بهش بدم خود مترجم مهر certified copy و مهر اسم خودش رو روی تمام صفحه های کپی های فارسی زد. هزینه ای هم نداشت. آفیسر لاجمنت هم گفت اوکی هست.

آقای علی123 ایمیل ما رو هم توی گروهت add کن: asemoon_ma@yahoo.com

saeed ocean 1391/06/29 ساعت 10:46

به کتایون

مرسی از راهنمایی مفیدتون. مشکل من اینه که فعلاً تاریخ لاجمنت رو خالی گذاشته؟ منم اگه مجبور شدم شاید اصل مدارک رو بفرستم. منتظر جواب ایمیل آفیسر لاجمنت هستم . فعلاً که خبری نشده

صادق 1391/06/29 ساعت 11:02

با سلام خدمت آقا بابک و بقیه دوستان
تو مراحل پرکردن فرم آنلاین فول اسسمنت یه جایی بعد از اسم دانشگاه Name of Qualification رو می خواد با توجه به اینکه عنوان رشتم مهندسی کامپیوتر - نرم افزار هست باید Bachelor of Science رو انتخاب کنم یا
Bachelor of Science in Computer Science ؟
سپاس گزارم اگه دوستان کمکم کنند .

Qualification Name: Karshenasi/Lisans
Name in English (if different): Bachelor of Engineering
Awarding Body Country: IRAN

به علی 123:

اطلاعات ایمیل رو کجا دخیره می کنی که بقیه دسترسی داشته باشند؟
برا ی من هم اضافه کن.
shahab.jamshidi@gmail.com

حامد۱۲۳ 1391/06/29 ساعت 11:32

سلام به همه دوستان
از اونجایی که به زودی عازم دیار آکلند هستم می خاستم اگر امکانش باشه با یکی از دوستان که الان ساکن آکلند هست تلفنی با ایمیل یا اسکایپ صحبت کنم و یک سری اطلاعات کلی بگیرم.
اگر ایمیل بدید ممنون میشم.

omid 1391/06/29 ساعت 12:51

خانم لاله
در مورد ثبت شرکت اگر بخواهید نمایندگی از یک شرکت بین المللی در نیوزیلند بگیرید باید نامه اخذ نمایندگی رو به اداره مهاجرت و مینطور هزینه تاسیس شرکت رو نشون بدید و برای ویزای بلند مدت بیزنس اقدام کنید و همینطور 2 نفر نیوزیلندی رو بیارید سر کار و اگر میخواهید خودتون شرکت ثبت کنید باید اول پیشنهاد و طرح بدید و اگر طرحتون توجیه اقتصادی داشت باید نشون بدید که هزینه 2 یا 3 سال شرکت که شامل هزینه ثبت و وکیل و حقوق حداقل 2 کارمند نیوزیلندی و اجاره محل و مالیات وغیره و همینطور مدرکی دال بر اینکه قبلأ شما سابقه ی کار در چنین شرکتی رو جای دیگه داشتید+ آیلس. در اینصورت بشما یک ویزای 2 ساله یا 3 ساله میدن که اگر خوب کار کردید میتونه به اقامت تبدیل بشه.

علی 123 1391/06/29 ساعت 13:46

سرکار کتایون خانم::: راستش من فکر می کنم بهتره به جای اینکه بچه ها پخش و پلا بشن و با همدیگه در یاهومسنجرگوگل تاک صحبت کنن این پیستگی فعلیمون از بین نره و وبلاگ موجود و به روز باقی بمونه.

شهاب جان::: ایمیلهایی که بچه ها همینجوری توی کامنتها می نویسن که هیچی, همه دسترسی دارن. اما ایمیلهایی که برام ارسال می شه رو توی فلدری در میل باکسم ذخیره کردم. در کامنتهای پست قبلی از بچه ها خواسته بودم درصورتیکه اجازه می دن که ایمیلشون با دیگران شیر بشه برام بنویسن اما هنوز کسی بهم اجازه نداده که شیر کنم. حالا اجازه بدین که جمع آوری کنم همه رو, اونهایی رو هم که اجازه ندادن ازشون کانفرم بگیرم, بعد یه فکری برای امن ترین و سریعترین نحوه شیر کردنش می کنیم. شاید یه CC برای همه بنویسم.

laleh 1391/06/29 ساعت 15:43

آقای علی ۱۲۳
ایمیل من رو میتوانید share کنید .
آقای امید
ممنون از جوابتون .من نمی خوام از این طریق ویزا بگیرم من می خوام بعد از اینکه وارد newzealand شدم یک شرکت باز کنم که کارش مرتبط با کار ایرانم باشه و یک جورایی این ۲ تا شرکت بتونن باهم کار کنند زمینه کاری من آبزیان هاست اگه در این مورد هم به من اطلاعات بدهید ممنون میشم

الهام 1391/06/29 ساعت 16:45

آقا علی 123
ایمیل منو هم که دارید:
star_sa1362@yahoo.com

علی 123 1391/06/29 ساعت 17:12

به دوستانی که مصاحبه دارن پیشنهاد می کنم که به لینک زیر برین و PDF ها رو دانلود کنین و تا می تونین بخونین:
http://www.ssnz.govt.nz/living-in-new-zealand/information-resources/linkz.asp

علی جون دستت درد نکنه. اما کار شما مثل کار استاد خوبی میمونه که کل ترم رو می‌پیچونه، بعد دقیقا 1 روز مونده به امتحان میاد یه عالمه جزوه خوب میده دست دانشجوها. ما الآن دیگه با اینا چیکار کنیم؟!

لیلی 1391/06/29 ساعت 18:38

سلام دوستان
من همین الان Payment رو برای IQA انجام دادم ولی توی cover sheet متوجه شدم که تعداد Qualification ها برای ارزیابی رو اشتباه وارد کردم ، براشون email زدم ولی تا جوابش بیاد فکر کنم سکته کنم به نظرتون می تونم اطلاعاتم رو دوباره edit کنم ؟ دوباره برام coversheet می فرستند؟ لطفا هرکی می دونه زود منو از نگرانی دربیاره.

فکر کنم با ایمیل بتونید مواردی رو که می‌گید اصلاح کنید.

روزبه 1391/06/30 ساعت 06:42

سلام دوستان 2 مهاجری. با تبریک به آقا بابک و آرزوی موفقیت برای ایشون خواستم بگم که یک شرکت به من یک پرسشنامه داده که حدود 20تا سوال هست و در اون از برنامه من برای مهاجرت وضعیت فعلی درخواست ویزا و تواناییهای شغلیم پرسیده. خواستم ببینم کسی تاحالا این تجربه رو داشته؟

علی 123 1391/06/30 ساعت 08:47

لیلی خانم::: کارتون تمومه دیگه نمی شه ادیت کرد اما من یه سری مدارک مثل دوره های حین کار رو فرستادم و دستی توی اون فایل PDF که باید چاپ و امضا کنی اضافه کردم. می تونی این کاررو بکنی اگه نهایتا در مورد ادیت جواب منفی دادن و یه نامه روش بذاری و توضیح بدی.
بابک جان ای کاش آخرین شماره یعنی شماره 51 مجله هم برای دانلود موجود بود چون در مورد آوکلنده و زیادی محشره. به سرگذشت کسانی که موفق شدن خوب دقت کن. به هرحال سوالهای مصاحبه رو بذار جلو دستت توی کامپیوتر و جوابها رو تکمیل کن. این یک فصلنامه هستش پس زیاد به صلاح نیست که نسخه های قدیمیش رو مطالعه کنی چون خیلی از آدرسهای سایتهایی که معرفی کرده دیگه آپ نیستن. اگه دقت کنی این مجله مال خود اداره مهاجرته و فک آفیسر میفته وقتی اون همه اطلاعات توی مصاحبه داشته باشی. ضمنا خیلی خوندنش راحته مجله ها من توی دوسه ساعت یکیشو خوندم. اینقدر متون سخت می خونیم فکر می کنیم همه متنها سختن و دیر جلو میرن... اما نه این مجله خوندنش راحته نگران نباش. پی آر رو میگیری... فقط قربون دستت جوابهات نهایی که شد یه نسخه ازش برام ایمیل کن تغییرش میدم استاده نمیفهمه

علی جون دیگه تموم شد داداش!
مصاحبه‌ام دقیقا 50 دقیقه طول کشید. امیدوارم که خوب بوده باشه و نتیجه خوبی داشته باشه. شما هم دعا کنید.

صادق 1391/06/30 ساعت 14:20

با سلام خدمت آقا بابک و بقیه دوستان
می خواستم برای آخرین بار از امتیازاتم مطمئن بشم و مدارک اسسو پست کنم . سن : ۲۵ - سابقه کار ۱۰ سال :۳۰ - سابقه کار در Area of absolute skills shortage ده سال : ۱۵ امتیاز Bonus - مدرک لیسانس : ۵۰ امتیاز - تا حالا شد ۱۲۰ امتیاز - حالا سوال من اینه آیا من با مدرک کامپیوتر ۱۰ امتیاز Bonus مربوط به Qualification in Area of absolute skills shortage را هم میتونم بگیرم ؟ با سپاس از شما

ندا 1391/06/30 ساعت 14:35

علی آقا ایمیل منم اینه:
nedaafsahi at yahoo.com

کتایون 1391/06/30 ساعت 17:17

@مسیو بابک::: چشمتون روشن ن ن ن ... چطور بود؟؟؟ براتون آرزوی موفقیت دارم...

علی 123 1391/06/30 ساعت 17:32

بابک جان::: تنم لرزید چقدر وحشتناکه این مصاحبه... چطور بود؟ قبول میشی؟. برات دعا می کنم. سوالات چی بود؟ لهجه ش خوب بود؟ ضبط کردی که؟ چی شد... بگو... سوال اضافه بر اینهایی که توی وبلاگ داریم, هم پرسید؟

داریوش 1391/06/30 ساعت 17:39

علی جان این هم ایمیل من:zn.mahmoudi@yahoo.com
البته که ایمیل من رو داری ولی خواستم موافقتم رو اعلام کنم.

علی 123 1391/06/30 ساعت 18:47

داریوش جان آقا شما دیگه چرا همینم کم بود... بچه هایی که قبلا باهام مکاتبه کردن من اتوماتیک ایمیلهاشون رو دارم همه رو

صادق 1391/06/30 ساعت 20:00

با سلام خدمت آقا بابک و بقیه دوستان
می خواستم برای آخرین بار از امتیازاتم مطمئن بشم و مدارک اسسو پست کنم . سن : ۲۵ - سابقه کار ۱۰ سال :۳۰ - سابقه کار در Area of absolute skills shortage ده سال : ۱۵ امتیاز Bonus - مدرک لیسانس : ۵۰ امتیاز - تا حالا شد ۱۲۰ امتیاز - حالا سوال من اینه آیا من با مدرک کامپیوتر ۱۰ امتیاز Bonus مربوط به Qualification in Area of absolute skills shortage را هم میتونم بگیرم ؟ با سپاس از شما

صنم 1391/06/31 ساعت 08:11

سلام
یک سال از زمان مدیکال ما می گذره، آیا دوباره ازمون مدیکال میخوان؟ یا طبق قانون جدید مدیکال 3 سال اعتبار داره؟

فکر کنم زمانی که بخوان بهتون ویزا بدن، باید مدیکالتون رو آپدت کنید.

فرزاد 1392/01/20 ساعت 18:18

با سلام خدمت بچه های خوب ایرانی-کیوی

من در حال اقدام برای ویزای اقامت از طریق کار هستم. 2 تا سوال دارم . اگه راهنمایی کنین ممنون میشم:
1-مزایای ویزای اقامت دائم نسبت به ویزای کار-اقامت چیه؟ یعنی مشمول بیمه دولتی ومدرسه دولتی و ... میشه؟
2-کسی که ویزای کار-اقامت داره و داخل نیوزلند هست قبل از دوسال میتونه درخواست اقامت دائم بده؟

ممنون از کمکتون
فرزاد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.