دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

فضای کار در نیوزیلند

ما که هنوز نرفتیم از نزدیک ببینیم کیوی‌ها چطوری کار می‌کنن و اخلاق و کردارشون چه شکلیه. و البته که شنیدن کی بود مانند دیدن. تنها کاری که می‌تونیم بکنیم اینه که تو اینترنت و از این و اون در موردشون بپرسیم و بخونیم و ببینیم.  

در سایت workingin-newzealand مطلبی منتشر شده از خانمی به نام الی (Ali) که مشاور امور ویزا و پشتیبانی خود سایت و موسسه Workingin هست و از تجربیات خودش از کار در نیوزیلند و تفاوتهای اون با کشور اصلی‌اش (انگلستان) گفته. در ادامه مطلب ترجمه بخشی از این یادداشت رو می‌خونید: 

... دو کشور انگلستان و نیوزیلند شباهتهای بسیاری دارند. اما بی‌تردید تفاوتهایی هم وجود دارد. همه چیز از آنچا شروع می‌شود که شباهتها پایان می‌یابد و باید با تفاوتها روبرو شد. یک شغل جدید در کشوری جدید چیزی فراتر از یک جابجایی فیزیکی است. یکی از مهمترین چیزها این است که کشف کنید نیوزیلندی‌ها در محیط کار چگونه رفتار و با یکدیگر تعامل می‌کنند. 

فرهنگ انگلیسی‌ها و نیوزیلندی‌ها با یکدیگر تفاوت دارد و اگر تفاوتهای ایندو را بشناسید، بهتر می‌توانید خود را برای تغییرات پیش رو آماده کنید. 

نیوزیلندی‌ها جدی‌تر کار می‌کنند، اما فضای غیررسمی و دوستانه نیز در بینشان قوی‌تر است. معمولا در نیوزیلند می‌بینید که در اتاق رئیس به روی همه باز است و این موضوع کاملا با آنچه در انگلستان می‌بینیم متفاوت است. هر شغلی سیاسی کاری خاص خود را دارد، اما این موضوع به طور کلی خیلی کمتر به چشم می‌آید. همکاران در محیط کار معمولا برخوردی دوستانه و صریح دارند و معمولا خیلی راحت در مورد شما اظهار نظر می‌کنند؛ چه مثبت و چه منفی. این موضوع می‌تواند در اوایل کار کمی غافلگیرکننده باشد. شرکتهای نیوزیلندی که معمولا کوچکتر از شرکتهای انگلیسی هستند، مایلند کارکنانی داشته باشند که انعطافپذیر هستند و می‌توانند کارهای بعضا فراتر از وظایف محوله را نیز انجام دهند. شرکتها معمولا ساختار سازمانی کم عمق یا مسطح (flat) دارند و به همین دلیل مدیران میانی را کمتر در آنها می‌بینیم و ضمنا فعالیت‌ها و بخشهای سازمان نیز شفافتر هستند. 

در نیوزیلند احتمالا اوقات بسیار بیشتری را با همکاران خود سپری خواهید کرد. کیوی‌ها با همکاران خود رفت و آمد می‌کنند، چرا که شهرها غالبا کوچکتر هستند و زمان سفرهای شهری نیز معمولا کوتاهتر است. ورزش یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی نیوزیلندی‌هاست و خیلی از آخر هفته‌ها با مسابقه فوتبال داخل سالن و سایر ورزشها و صرف ناهار می‌گذرد. کیوی‌ها معمولا افراد مهمان‌نواز و مهماندوستی هستند و معمولا یکدیگر را به باربکیو یا میانوعده دعوت می‌کنند. البته هر رفتی آمدی هم دارد! 

حتما بارها و بارها شاهد استفاده از عبارت 'work-life balance' در خصوص تناسب کار و زندگی شهروندان در نیوزیلند بوده‌اید. در نیوزیلند این احساس را خواهید داشت که در محیط کار سخت‌تر و حتی بیشتر از انگلستان کار می‌کنید. یعنی ساعات بیشتری را به کار اختصاص می‌دهید. اما در عوض کارها سریعتر انجام می‌شود و ساختار بروکراتیک به آن معنا در نیوزیلند وجود ندارد و سازمانها چابکتر هستند. در سازمانهای نیوزیلندی سیاسی کاری نیز کمتر به چشم می‌خورد و سطح استرس کارکنان به مراتب پایین‌تر است. وقتی از محل کار خود خارج می‌شوید، دیگر به آن فکر نمی‌کنید. زمان بسیار کمتری را در رفت و آمد بین منزل و محل کار سپری می‌کنید و بنابراین وقت بیشتری را برای در کنار خانواده بودن خواهید داشت. در محل کار نیز فضا دوستانه‌تر، اجتماعی و مثبت است. بنابرین، کار کردن در نیوزیلند دلچسب‌تر است. 

نظرات 167 + ارسال نظر
الهام 1391/09/24 ساعت 10:55

عالیه...در مقایسه با جو کار در ایران، فوق العاده است...اینحا همش به فکر هستی چیکار کنی که بعد زیر پات خالی نشه!

[ بدون نام ] 1391/09/24 ساعت 11:10

خیلی خوب بود .مرسی

salnooshka 1391/09/24 ساعت 11:45

آقا بابک تورو به خدا این چیزا رو ننویسین .من همینجوری هم 25 ساعت از 24 ساعت شبانه روز فکرم اونجاست این چیزارو که مینویسین دیگه بدتر میشم

علی2170 1391/09/24 ساعت 11:50

خیلی جالب بود .ممنون از اینکه وقت میگذاری.

مارو هم تو جدول بیارین:

Points: 125
Occupation: Network and Systems engineer
EOI Submitted: April 2011
EOI Selected: April 2011
ITA Issued: May 2011
Lodgment date: July 2011
Case Officer Assigned: October 2011
Interview:19 April 2012 *
Officer: Clare Simmons
در مورد مصاحبه خودم اصرار کردم که زودتر برگزار کنه

اسمتون اضافه شد.
شما هم جزو باسابقه‌هایید پس. :)

داوود 1391/09/24 ساعت 11:56

ولی انگار اداره مهاجرتشون از این چابکی اداری چیزی به ارث نبرده
آفیسرهاشون هم که اند چابکی اند یه ایمیل بهشون میزنی یه ماه بعد جوابتو میدن

دیبا 1391/09/24 ساعت 20:10

سلام، من حدود 2 ماه هست که اینجا مشغول به کار شدم. حرفای بابک 90% با محیط کاری من مطابقت داره. آفرین (:

ممنون؛ ولی حرفای من نبود. نقل قول بود.

حسین 1391/09/24 ساعت 20:42

بابک جان تشکر فراوان

من 2 مورد دیگر به نظرم میاد که ذکرش خالی از لطف نیست:
ظاهرن اکثر شرکت های نیوزلندی سخت گیری راجع به نوع پوشش در محیط کار و اجبار به پوشش رسمی ندارند، البته شرکت های بزرگ قاعدتا سیاست های مخصوص به خود را دارند.
نکته دوم اینکه در استرالیا وعده های غذایی اصلی روزانه صبح و عصر و میان وعده ها ظهر و شب است. این روش هم به حفظ سلامتی کمک می کنه و هم باعث میشه وسط کار معده سنگین نشه و خواب بر آدم مسلط نشه. فکر کنم این روش توی نیوزلند هم رایج باشه

یاللعجب!

حسین 2 1391/09/25 ساعت 06:04

آقا بابک صد آفرین

دوستان یک پیشنهاد داشتم .... من فکر می کنم مصاحبه من و چند تا از دوستان دیگه حدود 2 و3 ماه دیگه باشه و آمادگی زبان برای این مصاحبه و بعدش یکی از ضروریاته ...

بچه ها یی که تهران هستند اگه بتونیم یه آموزشگاه زبان هماهنگ کنیم و یک کلاس free discussion با هم بریم میتونه از خیلی جهات مفید باشه ...

حسین 2:

پیشنهاد خیلی خوبیه، من الان دارم کلاس می رم تو یه موسسه سمت غرب تهران، استادش هم خیلی خوبه.

اگه مایلید برای اونجا من صحبت کنم.
کسانیکه تمایل دارن به من اعلام کنند (ساعت و روز مورد نظرشون هم بگن) تا تعداد مشخص بشه و من صحبت کنم و قیمتشو هم بپرسم.

پویا 1391/09/25 ساعت 10:35

@ شهاب:
من و همسرم هستیم . همه روزه 6 به بعد و آخره هفته ها آزادم .

Pilix 1391/09/25 ساعت 11:43

سلام دوستان خوب و باحوصله دو مهاجری
در مورد سابقه کار 2 تا سوال داشتم:
1- اگه بخشی از سابقه کار تو یه وزارتخونه یا یه سازمان دولتی وابسته به ارگانها باشه، میتونه مشکل ساز بشه (به عنوان کارشناس)؟
2- در مورد همون سازمانهای بالا، چون حاضر نیستن نامه سابقه کار هم بدن، چه میشه کرد؟ بخصوص اینکه اون قضیه ایمیل زدن و استعلام هم از اونجاها منتفی میشه.

ممنون از وقتی که میذارید.
روزی 2-3 بار وبلاگتون رو چک میکنم، بادیدن پست جدید کلی خوشحال میشم و خوندن خبر موفقیتهاتون واقعا بهم انرژی میده. برای همتون بهترینها رو آرزو میکنم.

معمولا مشکلی اگه باشه از اینطرفه، مثل صدور گواهی اشتغال (به خصوص اگه فرمت خاصی مد نظر باشه)، جواب دادن به ایمیل برای تایید اشتغالتون و ....

امیدوارم وبلاگ مفیدی باشه واسه‌تون.

شروین 1391/09/25 ساعت 12:16

سلام

در رابطه با مصاحبه که به نظر من مهمترین قسمت هست برای کار گرفتن بعد از رزومه نویسی، معمولا مصاحبه کننده مصاحبه رو با این دو سوال معروف شروع میکنه:

What do u know about our company
tell me about yourself
بقیه سوالات دیگه مربوط میشه به job description هر چی مربوط به نیازهای شغل و وظایف باشه میپرسند و اگر هم که شغل سرپرستی یا SEnior باشه سوالات Teambuilding & leadership هم میپرسند که همیشه بهترین جوابها در مصاحبه اینه که مثال بزنی از کارایی که کردی، اعتماد بنفس در جواب دادن و مثبت بودن هم بی نهایت تاثیر داره در انتخاب فرد.

ممنون.

رامین 1391/09/25 ساعت 12:30

یک سوال:
بر اساس گفته های دفتر لندن و ایمیل که به من زده بودند حدودا 20 روز دیگه جناب کیس آفیسر من (گوش شیطون کر) مشخص میشه . توی نامه ای برای من فرستاده بودند که این موضوع را گفته بودند همچنین یک سری مدارکی (اصل مدارک) را خواسته بودند و اعلام کرده اند که این چیزها را کیس آفیسر نیاز داره . آیا الان برم سفارت بفرستم یا بذارم وقتی که کیس آفیسر خواست بفرستم . در ضمن ارسال اون از طرف پست دیپلماتیک بهتره یا از طریق Courier؟
به دفتر آرامکس زنگ زدم گفتش که میفرستیم مشکلی نداره.

بهتره از طریق سفارت بفرستید.

تا حالا که صبر کردین، یه خرده دیگه هم صبر کنین آفیسر خودش بهتون بگه. به خصوص که معلوم نیست این مدارک تا کی باید پیشش بمونه.

مهتاب 1391/09/25 ساعت 12:44

سلام دوستان
آقای علی2170 چقدر شما به نظر آشنا میاین سرماخوردگیتون چطوره بهتر شدید؟
من هم با کلاس زبان موافقم ولی من و همسرم شرق تهرانیم و معمولا 6 به بعد وقتمون آزاده... یک روز در هفته کلاس بذاریم مرکز شهر که همه بتونن بیان

لیلا 1391/09/25 ساعت 12:47

خیلی جالب بود ممنون
اهمینطوری من به نیوزلند علاقه مندم با اینا بیشتر هوایی می شم.

حسین 1391/09/25 ساعت 13:16

مفید و جالب توجه دوستان

سایتی که قیمت همه نوع اجناس داخل نیوزلند را داره:
http://www.priceme.co.nz/

خدا خیرت بده.
انشاله بهشتی‌اش نصیبت بشه.

سالار 1391/09/25 ساعت 15:13

سلام بابک جان راستی من 135 امتیاز و عمران خوندم

ممنون. جدول رو آپدیت می‌کنم. :)

هما 1391/09/25 ساعت 17:16

سلام
به اقا رامین
میبخشید میتونم بپرسم شما پروندتون کی لاج شده؟و اینکه اصل مدارک را خواستند فقط شناسنامه ها و قباله است یا همه مدارک از جمله مدارک تحصیلی؟درضمن شما قبلا مدارکتون را برابر اصل کرده بودید؟
ممنون میشم از لطفتون

علی2170 1391/09/25 ساعت 18:59

مهتاب ; بله مرسی میبینم که هویتم لو رفت. سلام برسونید

الان بابک میاد پرتمون میکنه بیرون

ها؟ چی میگه؟
منم که بچه مثبت، از همه جا بی‌خبر!

علی 123 1391/09/25 ساعت 19:19

Pilix::: شما قرار نیست برین و به مسوول کارگزینی یا هرکسی که قراره بهتون نامه اشتغال به کار بده برگردین بگین: "سلام خوبی ببین من دارم میرم نیوزیلند قربون دستت یه نامه اشتغال به کار برام بنویس به اداره مهاجرت نیوزیلند یا سفارت توش برام سابقه کارم رو تایید کن". اون این نامه رو می نویسه به نظر شما؟ درخوشبینانه ترین شرایط اولین اتفاقی که برات میفته اینه که اسمت می پیچه توی کل اداره و همه از صبح تا شب بهت میگن چی شد پس کی عازمی به سلامتی. خوب راه حل چیه؟ راه حل رو باید بگردی و پیدا کنی! حتما راهی پیدا میشه کاری که همه ما کردیم و برای هرکسی شرایط فرق می کنه. راستشو بخوای رسما از استرس و فکرهای جورواجور وسواس میگیری اما جوینده یابنده س و بعد از اینکه راهش رو پیدا کردی پشت دست خودتو می بوسی.

رامین 1391/09/25 ساعت 20:42

بابک جان مرسی از لطفت . راستی تجربیاتت را درباره خرید بلیط و اسکان موقت را بنویس .
به هما :
تاریخ لاج من : 08 جولای 2012 بوده . من اصل مدارک تحصیلی را فرستادم
قباله را خواسته ، شناسنامه و سند خونه و قرارداد کار و همچنین اصل فیش حقوقی !

حتما.
بلیط رو خوشبختانه قبل از گرون شدن خریدم.
احتمالا برای اسکان هم سراغ همخونه و backpackers میرم تا بعدش ببینم چی میشه.

هما 1391/09/25 ساعت 21:42

سلام
ممنون اقا رامین.ما تاریخ لاجمون ١٢ جولای است.پس امیدوارم مال ما هم کمی بعد از شما به جریان بیفته.بازم ممنون از اینکه جواب دادید

امیر 1391/09/26 ساعت 07:56

سلام
رسیدن ویزا رو تبریک می گم آقا بابک.
رشته من نرم افزار با سه سال سابقه کار مستقیم، از راهنمایی شما استفاده کردم و گزینه های:
identified future growth areas
areas of absolute skills shortage
در سیستم امتیاز دهی دخیل کردم، اما با این حال 120 حاصل شد
به نظر شما احتمال انتخاب شدن از پول طی شش ماه چقدره؟
لینک مربوط به آمارهای انتخاب از پول رو دیدم، اما متوجه نشدم چرا بعضی از دوستان اشاره میکنند که کمتر 125 قبول نخواهد شد.

ممنون.
باید ببینید روند انتخاب‌ها در ماههای اخیر به چه صورت بوده. معمولا روند انتخاب افراد با امتیازات مختلف، رفتار موجی داره. من در این مدت ندیدم که کسی 6 ماه در pool بمونه و انتخاب نشه. امتیاز خود من هم 120 بود.

Pilix 1391/09/26 ساعت 09:26

سلام و تشکر از جوابهاتون
بازهم سوال درمورد سابقه کار (فکر کنم درست مطرح نکرده بودم):
1- در مورد سابقه کار وزارتخونه و اداره دولتی وابسته به ارگان خاص، یه وکیل مهاجرت به استرالیا گفت بهتره این سابقه ها رو ارائه نکنیم و به جاش از یه جای دیگه نامه الکی بگیریم چون ممکنه پرونده رو دچار مشکل کنه و تو چک امنیتی رد بشیم یا بهمون حساسیت پیدا کنن(البته من ترجیح میدم کلا صرفنظر کنم ازشون اما دروغ و نامه الکی در کار نباشه).
2- در مورد فرمت نامه هم چون بعضی ادارات فقط فرمت خودشون رو دارند و مثلا شرح وظایف رو نمینویسن، میشه تو یه cover letter قضیه رو شرح بدیم و وظایفمون رو بنویسیم و بگیم اینا به ایمیل کسی جواب نمیدن (واسه verification) و ترجمه و اصل قرارداد رو بفرستیم و ریزحساب بانک. آخه شنیدم برای پرونده های کبک میشه این کارو کرد. البته شرکت فعلی این مشکلات رو نداره و این شرایط محل کار قبلیه.
3- یکی از محلهای کار قبلیم هم منحل شده، اونو چه کنم؟

به علی 123 عزیز:::
ممنون که وقت گذاشتی برام.من از اداره قبلی(همون وابسته به ارگان) نامه سابقه کار گرفتم اما مدید عزیز نبودن و باموافقت معاون منابع انسانی مطابق چارت سازمانی و شرح وظایف نامه ای توسط منابع انسانی تنظیم شد و به امضای خود معاون منابع انسانی رسید.پس از بازگشت مدیر،وقتی قضیه به گوششون رسید بانفوذی که داشتند کارمند منابع انسانی رو تا پایای اخراج بردن تا نامه رو برگردونم.همچین مدیرای پیگیری داریم ما... (تازه این فقط بخشی از ماجرا بود)

نوشکا 1391/09/26 ساعت 09:43

درود به همه دوستان
کلاس زبان رو منم هستم و مخصوصا اگه غرب باشه
منم هر روز بعد از 6 موافقم
لطفا خبر بدین
فکر کنم تا اونور سال دیگه با کسی مصاحبه نمیشه ، فعلا که دوباره همه چیز راکد شده تا سری بعد که چند نفر دیگه مصاحبه بشن

حسین 1391/09/26 ساعت 10:48

@Pilix
به نظر من عملکرد مدیر شما کاملا جنبه سلیقه ای داره. من فردی را سراغ دارم که در یکی از مراکز امنیتی کار می کرده و بسادگی از آنها نامه سابقه کاری گرفته بشرطی که اسم واقعی پروژه ها و ماهیت امنیتی آنها در نامه فاش نشود.
بهر حال فکر می کنم می توانید مدیران خود را قانع به دادن سابقه کار کنید، البته هر کسی لم مخصوص بخود رو داره که باید پیداش کنید.
یه پیشنهاد دیگه اینکه سراغ ارشدترین مدیر مجموعه برید و موضوع را براش شرح بدید. معمولا مدیران ارشد حساسیت کمتری به این قبیل مسائل دارند و اساسا این چیزها براشون پیش پا افتاده محسوب میشه و لذا راحت باهاش برخورد می کنند

نوشکا و پویا:

لطفا ایمیلتون برام بفرستین که بتونیم با هم هماهنگ کنیم.

من سعی می کنم امروز با موسسه تماس بگیرم و مبلغشو بپرسم.

حسین 2 1391/09/26 ساعت 13:37

سلام دوستان
من این سه تا موسسه به نظرم بد نیومد
خودم می تونم بعد از ظهر های روزهای فرد 5 به بعد و پنج شنبه جمعه برم کلاس

http://blog.ili.ir/Default.aspx?tabid=184 کانون زبان ایران
http://www.icid.ir رسپینا تاک -( ایران کانادا )
http://icadedu.ir/ مرکز آموزش ایران و کانادا

لطفا بقیه دوستایی که موافقن پیشنهاد بدن

هر سه تا موسسه معتبر هستند، ولی بیشتر دنبال کاسبی هستند تا آموزش. با این همه مشتری هم که دارند، خیلی بعیده که کلاسی به سفارش مشتری و خاص اون ترتیب بدن. دستکم کانون زبان که عمرا ...

بهتره دنبال موسسات کوچیکی باشید که تعاملشون با مشتری بیشتره و بیشتر حاضرن ناز مشتری رو بکشن. :) اگه خواستید من هم می‌تونم یکی از دوستانم رو که مترجم و مدرس زبان هست بهتون معرفی کنم.

سالار 1391/09/26 ساعت 16:36

سلام
بابک جان از تاریخ صدور ویزا چند روز مهلت هست که وارد نیوزیلند شی؟

12 ماه.

پویا 1391/09/27 ساعت 05:54

@ شهاب
neysaryan[at]gmail

مهتاب 1391/09/27 ساعت 05:55

سلام دوستان
حسین جان من فکر می کنم برای کلاس زبان حتما دنبال لهجه بریتیش باشیم... من با پیشنهاد بابک موافقم، خودم هم برای آیلتس معلم خصوصی داشتم که تحصیلاتش توی استرلیا بود و خدا خیرش بده خیلی کمکم کرد، می تونیم با اون هم تماس بگیریم

من تا حالا به جز یه خانمه توی موسسه آفرینش کسی رو ندیده‌ام که راس راسی بریتیش صحبت کنه. به نظر من خیلی دنبال لهجه نباشید تو این مقطع.

لیلی 1391/09/27 ساعت 07:44

به خانم مهتاب

ممکنه معلم آیلتستون رو معرفی کنید ؟
من و همسرم دنبال یه معلم آیتلس هستیم .
ممنون

حسین 2 1391/09/27 ساعت 08:17

ممنون بابک جان

البته من نظرم کلاس خصوصی نیست ، کلاس free discussion باشه و اگه بتونیم بچه ها یک جا جمع شن خیلی خوب میشه ..... خوب دوستت یا آموزشگاهی که میشناسی رو معرفی کن

بذار یه تماس باهاش بگیرم و خبرش رو بهتون بدم. آخرین بار یادمه که دفتر آموزشگاهش نزدیک میدان ولیعصر بود. البته گفته باشم که لهجه‌اش هم آمریکاییه. شاید تو موسسه‌شون مدرس بریتیش هم داشته باشن البته. بذار ببینم چی میشه.

علی2170 1391/09/27 ساعت 08:43

دوستان تلفظ R رو حذف کنید هر چی E هست هم A تلقظ کنید میشه نیوزیلندی !!!

دوستانی که روی گوشی موبایل اندروید دارن نرم افزار Tune in رو نصب کنید از مارکت ایزانی "بازار". میتونید به هزاران رادیوی زنده جهان با دسته بندی های عالی کوش کنید. تعداد زیادی رادیوی نیوزیلندی هم هست که حتی برنامه فارسی زبان هم گاهی داره. در کل با لحجشون آشنا می شید.

Pilix 1391/09/27 ساعت 08:59

ممنون حسین جان

از دوستان عزیز خواهش میکنم با فرض اینکه شرایط دیگه ای موجود نباشه، میشه لطفا نظرشون رو درمورد سه تا سوال قبلیم بگن. واقعا به کمکتون نیاز دارم.

بازهم ممنونم

دوستانی که برای کلاس سمت غرب تمایل دارند من و پویا تقریبا ok شدیم(4 نفر) و تا آخر هفته اگر کسی دیگه هم تمایل داره ایمیلشو به من بده که باهاش هماهنگ کنم.

بهنام 1391/09/27 ساعت 10:12

سلام،
ببخشید که هی سوال می پرسم. می خوام بدونم که اگه EOI رو Submit کنیم، می شه باز ویرایشش کرد یا مدرکی بهش اضافه کرد، مثلاً اگه بخوام نمره ی زبان بالاتری بذارم، امکانش هست؟
در مورد پرداخت هزینه ی EOI باید اول Submit کنیم یا هم زمان پرداخت کنیم، چون من هنوز روی Submit کلیک نکردم.
پبشاپیش از جوابتون ممنون.

تا زمانی که پولش رو پرداخت نکردی، می‌تونی ویرایشش کنی. البته بهتره که دلیل خوبی برای اینکار داشته باشی.
بعد از سابمیت، میره تو حالت payment pending. اگه پولش رو بدی، ارسال انجام میشه و میری توی Pool.

حسین 1391/09/27 ساعت 11:06

@Pilix

در رابطه با 3 موردی که مطرح کردی به ترتیب:
1-همان موردی که ذکر کردم و مربوط به یکی از آشنایان در یکی از مراکز امنیتی می شد: چند نفر از آن مجموعه اقامت آمریکا، کانادا، سوئد، استرالیا و غیره گرفتند (همه در رزومه نام مجموعه را ذکر کرده بودند) و هیچ کدام بخاطر کار در آن مجموعه مشکل امنیتی پیدا نکردند. به نظر می رسد به عنوان یه فرد متخصص و با مهارت صرف کار در یک مجموعه خاص مشکل ساز نباشد
2-پیشنهاد می کنم نامه سابقه کار را خودتان به زبان انگلیسی تهیه کنید و بدهید آنها مهر و امضاء کنند. احتمالا چون شما اولین نفری هستید که این کار رو در آن مجموعه می کنید، خیلی سخت گیری نکنند
3-موار مشابه در فروم enz.org زیاد است. یک نمونه:
http://www.enz.org/forum/showthread.php?t=39903

فرحناز 1391/09/27 ساعت 12:12

سلام دوستان عزیزم

دیدم به فکر گذاشتن برنامه زبان هستین، معمولا در اینجور برنامه ها که تعداد افراد گروه زیاده، تا همه هماهنگ بشن زمان زیادی صرف می شه. می دونم که همه شما دوستان خوبم از بهترین متریال های آموزشی اطلاع دارین، اما من بر اساس تجربه سالها اموزش زبان انگلیسی و تجربه شخصی، یه پیشنهادی دارم. پیشنهاد من اینه که در مدتی که منتظر هماهنگ شدن این برنامه هستین، هر کدوم جداگانه روی یک متریال مشخص و یکسان کار کنین. به نظر من برای کسانی که می خوان روی لهجه بریتیش و آیلتس بیشتر کار کنن، بد نیست که روی دو تا متد زیر که بسیار هم مفید و کارآ هستن و امتحانشونو پس دادن، تمرکز کنن (البته می دونم که همتون اینها رو می شناسین ولی من از روی تجربه، موکدا اینها رو پیشنهاد می کنم):
1. STEP UP TO IELTS که برای self study بسیار مناسبه و در سایت cambridge.org/elt/stepup هم متریال اضافی و بسیار مفیدی براش وجود داره و یک کتاب تمرین جالب به نام personal study book داره.
2. Grammar for IELTS که به منظور مرور نکات گرامری مورد نیاز آیلتس تهیه شده، اما اگر وقتتون کمه، می تونین فقط بر روی سی دی صوتی این کتاب تمرکز کنین، و اصلا به کتاب هم کاری نداشته باشین. خیلی به درد می خوره ولی اگه به همراه گوش دادن، تمرینات کتاب رو هم انجام بدین که دیگه عالیه. به نظر من این کتاب یکی از بهترین ها در زمینه گرامر آیلتسه که بر روی همه مهارتها به ویژه مهارت شنیداری تاکید داره.
براتون آرزوی بهترین ها رو دارم.

مهتاب 1391/09/27 ساعت 13:13

باز هم سلام
من برای آیلتس به صورت خصوصی با آقای پویا رضوی کار می کردم که اگر کسی خواست ایمیل بزنه شمارشو براش بفرستم. اینو هم بگم که معلم فقط برنامه ریزی و رفع اشکال می کنه و راه رو نشون میده و واقعا تا خودتون وقت نذارید و زحمت نکشید معجزه نمیشه.
در مورد لهجه هم شاید بابک راست میگه... فعلا ببینیم می تونیم یه زمان هماهنگ کنیم

باور کنین راس میگم.

laleh 1391/09/27 ساعت 15:53

salam man ham class zaban ro payeh hastam faghat agar emkan dareh roozhayeh zoj basheh hamon 6 be baed ok hast lotfan manzoreton az gharbe tehran ro begyd kojast daghyghan?mamnonam

مجید 1391/09/27 ساعت 17:17

بابک جان برای کپی برابر اصل کردن مدارک آیا مهر مترجم کافیه یا جای دیگه بایستی تأیید کنه ؟چون توی Application for
Residence Guide گفته :

‘Certified copies’ are photocopies that have
been stamped or endorsed by a person who
confirms the copy is a true copy of the original.
The person who certifies the copy must be
authorised to do so by law, in your home country
or in New Zealand (eg a Justice of the Peace,
notary public, lawyer or Court official).

راستش من یه سری چیزا مثل قباله ازدواج و شناسنامه‌ها رو به تایید وزارت خارجه و دادگستری هم رسوندم (صرفا به این دلیل که فکر می‌کردم الزامیه و مترجم بهم پیشنهاد داد). اما مواردی مثل گواهی‌های اشتغال به کار و فیش‌های حقوقم رو نه. مشکلی هم پیش نیومد. توی راهنما هم گفته که مترجم رسمی باید تایید کنه. فکر نکنم لازم باشه. چرا که:

1. درخواست مهر دادگستری و وزارت خارجه در پروسه‌های کانادا و استرالیا صرفا به دلیل حجم بالای تقلب باب شد. (جدیدا که دیگه کانادا هیچ ترجمه‌ای رو از ایران قبول نمی‌کنه. وقتی برید اونجا، هر چیز جدیدی که نیاز به ترجمه داشته باشه، باید همونجا ترجمه بشه).

2. احتمالا در هر صورت ازتون اصل همین مدارک رو خواهند خواست. بنابراین، هم وقتتون را با گرفتن مهرهای فوق هدر می‌دید و هم پولتون رو.

در مورد ویژگی‌های مترجم هم گفته که باید توسط نهاد دادگستری کشورتون مورد تایید باشه. خب، مترجم رسمی تو ایران مجوز از قوه قضاییه داره دیگه. :)

مجید 1391/09/27 ساعت 17:35

با سپاس از پیشنهاد خوب تشکیل دوره free discussion لطفا روی ما هم از ساعت 6 بعد اظهر و یا روزهای تعطیل حساب کنید.البته اگه بتونیم استادی با لهجه نیتیو پیدا کنیم خیلی خیلی بهتره اگه کسی سراغ داره معرفی کنه .

ناهید 1391/09/27 ساعت 18:14

به بابک::
بابک جان , تو این شرایطی که خیلی سرت خلوته و وقت اضافی داری !!! یک پیشنهاد داشتم..
میشه یک صفحه به سایت اضافه کنین که لینک های مفیدی که بچه ها می ذارند رو سرجمع کرد..از ادرس سایت های زبان تا مجلات نیوزیلند و سایت خونه و لوازم و هر چی ..البته هرکس می تونه برا خودش ذخیره کنه ولی سرجمع بودنش برای همه بخصوص تازه واردها خیلی خوبه..ممنون

بد فکری هم نیست ناهید خانم. اما واقعا نمی‌دونم وقتش رو داشته باشم یا نه.

علی 123 1391/09/28 ساعت 06:31

Pilix::: جواب سه تا سوال شما (از نظر شخصی بنده):
1- موسسه ای که پیششون رفتید اشتباه می کنه. شما اگه مدارکی رو که ارائه می کنید واقعی نباشن خیلی به مشکل بر می خورین و اونها اصلا کارشون اینه که به صحت و سقم همچین مدارکی پی ببرن. به نظرم فقط و فقط حقیقت رو می شه گفت، اکثر ما این راه رو که شما دارید شروع می کنید رفتیم و همه این افکار به ذهنمون خطور کرده پس بهتره انرژی تون رو هدر ندین.
2- شما وقتی که براتون ITA یا همون دعوتنامه صادر بشه که مدارک مورد ادعاتون رو ارسال کنین می تونین یه کاورلتر هم روش بذارین. البته من شرح وظایف نفرستادم و ازم هم نخواستن، هرچند حاضره. جهت اطلاع شما من به جای یک کیس آفیسر دو کیس آفیسر پرونده م رو مطالعه کردن و از شرح وظایف صحبتی نکردن. پس بهتره صحبتی ازش به میان نیارید تا ببینید خدا چی می خواد. به هرحال توی کتاب "طرح طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل مستخدمین دستگاههای اجرایی مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت در ایران با آخرین اصلاحات" گردآوری و تنظیم: "یوسف رونق" انتشارات: "فرمنش" می تونین شرح وظایفتون رو پیدا کنین و حتی شرایط احرازش رو هم نوشته و کارگزینی طبق اون عمل می کنه. هرچند شما باید از فهرست ANZSCO هم شرح وظایف رشته تون رو استخراج کنید و یه جمع بندی از کتاب و ANZSCO به دست بیارید و برای روز مبادا کنار بذارین شاید فرجی شد و امضا کردند. می تونین از وزارتخانه هم شرح وظایف خودتون رو استعلام کنید شابد بهتون بدن ها... ضمنا شما حتما ازتون خواسته می شه که ترجمه قرارداد کاری، اولین و آخرین فیش حقوق، احیانا جاب آفری که محل کار فعلیتون قبلا بهتون داده، و حتما حتما یه نامه که ضمن ذکر مشخصات فردیتون، فول/پارت تایم بودن قرارداد، پست سازمانی، تاریخ شروع و پایان یا ادامه همکاری با وزارت یا اداره متبوعه تون توش ذکر شده باشه. وجود این نامه ضروری هست. ضمنا قبلا بابک جان یک بار گفتن که میشه برای کیس آفیسر توضیح داد که نامه نگاری و نوشتن ایمیل به محل کار باعث به خطر افتادن موقعیت شغلی شما میشه و اونها از دیدن اینجور مکاتبات خوشحال نمیشن.
اما در مورد اون نامه سابقه کار که عرض کردم باید حتما داشته باشید باید عرض کنم که می تونه عنوان گیرنده ش برای هرجا باشه و چیزی که مهمه محتوای اونه.
3- بالاخره قراردادهای کاریتون و پرینت حسابتون موجود هست. اما برای بقیه کارهاش نمی دونم چیکار میشه کرد.
چیز دیگه ای که باید خیلی خیلی مواظبش باشید آدرسی هستش که روی پرینت حساب بانکی تون نوشته میشه. اون آدرس و همه آدرسهایی که در مورد خودتون، هسمرتون و بچه هاتون ارائه می دید همه باید با هم یکسان باشن. خلاصه این رشته سر دراز دارد.

البته این رو هم من اضافه کنم که هدف مچگیری نیست که مثلا اگه دو تا آدرس با هم فرق داشته باشه، دیگه همه چیز خراب بشه. اما ممکنه اینجور ناهماهنگی‌ها باعث حساسیت بیشتر آفیسر یا حتی سوپروایزر بشه که می‌تونه دستکم روند بررسی پرونده شما رو طولانی‌تر کنه.

با سلام،

4 نفر الان هستیم که با همین 4 نفر هم کلاس تشکیل میشه.اگه کسی از دوستان تمایل داره زودتر به من ایمیل بزنه.
Jamshidi.Shahab@GMail.com
که من مشخصات دقیق آدرس و شرابطشو بگم.


Pilix 1391/09/28 ساعت 09:19

دوستان خوبم خیلی ممنون که وقت گذاشتید و به سوالای طولانی من، باحوصله و کامل جواب دادید.

در مورد جمع آوری آدرسها به نظرم خیلی خوبه. من یه فایل اکسل درست کردم از آدرسها که البته هنوز خیلی پربار نیست چون من تازه کارم. تا یه هفته دیگه سعی میکنم جمع و جورش کنم و بفرستم تا اگه مناسب بود بذارید تو سایت.

اگه بقیه هم همچین فایلی دارند واسه من بفرستند تا همه رو یکی کنم
pilix81@gmail.com

سحرناز 1391/09/28 ساعت 11:24

سلام و با تشکر زیاد بابت وقتی که میگذارید فکر کنم ۱۰۰ ها نفر به جمعیت ایرانی های نیوزلند اضافه کردید با این وبلاگ خوبتون
من ۴ تا سوال دارم از خدمتتون

سوال اول:
شما فکر میکنید همسر من با این شرایط بتونه ۱۵ امتیاز بونوس را بگیره ؟؟؟
لیسانس کامپیوتر دانشگاه آزاد لاهیجان با معدل۱۴ و ۱۰ سال سابقه کاری برنامه نویسی با بیمه (رزومه خیلی قوی ای داره) و ۳۵ سال هم سن دو روز پیش هم نمره آیلتسش اومد اورال ۶.۵
آیا از بونوس خبری هست ؟؟ چون بدون بونوس ۱۰۵ امتیاز میگیریم که گمون نکنم امیدوار کننده باشه

و سوال دوم اینکه فکر میکنید من با داشتن
لیسانس مرمت بناهای تاریخی(از زیر مجموعه های معماری) از دانشگاه سراسری با معدل ۱۸ ولی بدون سابقه کاری چون تازه فارغ التحصیل شدم آیا میتونم امتیازی به پروسه اضافه کنم ؟؟ یا باید رشته من هم تو اون لیست باشه ؟؟؟


سوال سوم اینکه
آیا نیوزلند هم مثل استرالیا برای هر رشته یک سازمان اسسور مخصوص داره ؟؟؟چون مشکل ما با استرالیا (به جز آیلتس ۷) همین بود که من نتونستم بفهمم این رشته کذایی من را کدوم سازمانی باید اسس کنه

وسوال آخراینکه با شرایط گفته شده در پست قبلی پیری اسس کفایت میکنه یا جهت محکم کاری فول اسس کنیم؟؟
آخه تو تاپیک یکی از دوستان گفته بودند ( اگر رشته تون مهندسی کامپیوتر هست بهتره قبل از ورود به pool فول اسس بشین چون اینطور که من شنیدم بدون فول اسس بهتون امتیاز بونوس رو نمیدن)
و بعضی دیگه از اساتید گفتند که ( اگه امتبازتون در حد 130 هست به نظر من اسس کلی انجام بدین ولی اگه حدود 100-120 هست فکر کنم پری اسسمنت منطقی باشه)

ما قبلا یکبار از این وکیل ها آنچنان زخمی خوردیم که از یاد نرفتنی است اگه شما راهنمایی بفرمایید دیگه ما خودمون اقدام میکنیم و دوباره اسیر این وکیل ها و مشاورها نمیشیم
باز هم از شما سپاسگذارم

همسرتون رشته و سابقه کاری خوبی دارند. البته باید مدارکشون رو اول بفرستند NZQA برای اسسمنت (full-assessment). اگه level 7 ارزیابی شدند، می‌تونن اقدام کنن. در غیراینصورت نمره بونوس رو نمی‌گیرید. به دنبال اون، نمره سابقه کار رو هم نمی‌گیرید. یعنی میرسید به 70-80.

اگه رشته همسر فرد متقاضی level 7 اسس بشه و آیلتس 6.5 یا بالاتر داشته باشه، می‌تونه به امتیاز ایشون اضافه کنه. دقیق یادم نیست، ولی فکر کنم بودنش در لیست LTSSL نیاز نباشه. دوستان راهنمایی کنید.

حتما فول اسس کنید. :)

سحرناز 1391/09/28 ساعت 16:15

متشکرم متشکرم متشکرم متشکرم متشکرم باز هم متشکرم که زود جواب دادید
همین الان شروع میکنم به اسس کردن
وای به حال همسری اگه level 7 اسس نشه خونش پای خودشه

آخه سر استرالیا هم همین شد اسس کردیم تو جواب نوشته بود دیپلما
ایمیل زدیم پرسیدیم گفت معدلش کمه و دانشگاهش نا معتبر

و اینگونه شد که ما هم دست به دامن نیوزلند شدیم امیدوارم اینجا دیگه ضایع نشیم

راستی شما کسی را نمیشناسید که درباره اسس مدرک من با اون رشته کذایی که خوندم (مرمت بناهای تاریخی) من را راهنمایی کنه ؟؟؟ اسسمنت همسرم فکر کنم راحت باشه چون قبل برای استرالیا هم خودمون اسس کردیم خیلی راحت بود

باز هم مرسی برای وبلاگ محشرتون

انشاله درست میشه. :)

هما 1391/09/28 ساعت 16:29

سلام
آقا بابک خسته نباشید.حتما دارید دیگه خودتون را آماده رفتن میکنید.شما برید جای ما را هم خالی کنید و دعا کنید که کار همه انشا ا... درست بشه.میبخشید من مرتب مزاحم میشم .یک سوال میخواستم بپرسم.این دانشگا هایی که زده مورد قبول nzqaاست تاریخ هایی که جلوش زده به این معنی که شما باید دقیقا بعد از اون تاریخ مدرک مورد نظر را گرفته باشید؟یا اگر قبلتر هم میشه و بیشتر اسم دانشگاه مورد قبول است؟ممنون میشم از لطفتون

به نظر میرسه که سال فارغ التحصیلی مهم باشه.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.