دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

ویزای مجتبی هم مشخص شد ... :)

ویزای مجتبی هم مشخص شد و خیالش راحت شد.   ایشون هم ویزای JSV گرفت.   مبارک باشه آقا مجتبی. 


البته چه بهتر می‌شد اگه ویزای Resident نصیبش می‌شد. اما خب، همین هم خیلی خوبه. این ویزا نسبت به ویزای اقامت 2 تا نکته داره: یکی مقدار پولیه که باید در حساب بذارید و به آفیسرتون نشون بدید. این یعنی این که الآن و قبل از دریافت ویزا باید بخشی از نقدینگی‌تون رو آماده کنید و در بانک قرار بدین. نکته دوم اینه که جدا شدن از خانواده برای یک بازه چند ماهه و این که تقریبا اجبار روی این وضعیت وجود داره (البته همسر و فرزندان می‌تونن با ویزای توریستی 6 ماه به نیوزیلند برن) یه مقدار از لحاظ روانی رو اعصابه. وگرنه، مشکل خاص دیگه‌ای نداره. 

به نظر من کار پیدا کردن در 9 ماه هم کار سختی نیست. اگه شرایط رو درست بسنجیم، یه مقدار خودمون رو بروز کنیم، رزومه مناسبی داشته باشیم و از راهنمایی‌هایی که رو سایتهای مختلف (از سایت اداره مهاجرت و SSNZ گرفته تا سایتهای کاریابی و وبلاگها و فرومها) استفاده کنیم، زمان منطقی برای کار پیدا کردن باید یه چیزی بین 2-4 ماه باشه؛ مگر اینکه قالب رزومه‌مون مشکل داشته باشه، مشکل زبان داشته باشیم و از این دست مشکلات. منظورم از رزومه مناسب، داشتن تجربیات خیلی خاص و سوابق کاری پربار نیست (البته اگه این هم باشه که چه بهتر). منظور اصلی‌ام اینه که رزومه‌مون از قالب مناسب برخوردار باشه و به اصطلاح یه رزومه Kiwi-style داشته باشیم. 

به هر حال، برای همه بچه‌ها آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که زنجیره مصاحبه‌ها و desicion‌ها پاره نشه. 


*********************

مجتبی هم فایل سوالها و پاسخهایی رو که آماده کرده بود برام فرستاد که لینکش رو اینجا می‌ذارم. 

نظرات 181 + ارسال نظر
امیر 1391/10/16 ساعت 10:47

با عرض تبریک به آقا مجتبی بابت این موضوع
سوال : آیا کار پیدا کردن در این ویزا باید مرتبط با رشته باشه؟
مقدار پولی که باید توی حساب باشه چقدره و در چه حسابی باید باشه؟
آقا مجتبی میتونند یک مقداری از وضعیت مصاحبه و رشته شون و همچنین اینکه آیا متاهل هستند یا نه و اگر متاهل هستند شغل همسرشون را بفرمایند که چی بوده؟

شغلی که پیدا می‌کنید باید مرتبط با رشته‌تون باشه. مقدارش فکر کنم عدد 9 ضربدر حداقل هزینه زندگی ماهیانه هست. یه حساب ریالی توی هر بانکی (ترجیحا بانکهای خصوصی که بوروکراسی کمتری دارند) باز کنید و گواهی موجودی حساب و معادل ارزی‌اش رو بگیرید و بفرستید برای آفیسرتون. اتفاقا خوبی‌اش اینه که نرخ ارز، دولتی محاسبه میشه.

مجتبی 1391/10/16 ساعت 11:02

به نظرم دلیلی نداشت که PR ندند. فقط و فقط فکر کنم تعداد مهاجرها زیاد شده و یک خورده سخت شاید بگیرند.
تنها قسمتی که مصاحبه من و بابک فرق داشت فکر کنم این نکته بود.
بابک اشاره کرده بود که در چند ماه اول تنها می رود و بعد خانوادشو می برد . اما من گفتم که همسرم فرصت شغلی و ایلتس 7.5 دارد بنابراین شانس ما 2 برابر هست و اضافه بر این چون بچه نداریم هزینه زندگی 1 نفر با دو نفر خیلی فرق نمی کند بنابراین اگر PR بگیرم بهتره.

من واقعا دلیل خاصی پیدا نکردم. فکر کنم قسمت این بوده.

آریا 1391/10/16 ساعت 11:19

آقا مجتبی تبریک تبریک.آرزو می کنم خیلی زود هم کار پیدا کنید و همه ما رو خوشحالکنید

مجتبی 1391/10/16 ساعت 11:46

کار باید مرتبط به رشته باشه
4000$ باید پرینت حساب بدهید بعلاوه هزینه بلیط رفت و برگشت به نیوزلند

مصاحبه دقیقا هرچی تو ENZ هست را بخونید کافیه . حتی فایلی را که بابک فرستاده به همان ترتیب سوالات را می پرسند. بقیه جواب ها رو در پست قبلی گذاشتم که آقا بابک تایید کنند شما ببینید.

کوش؟

سالار 1391/10/16 ساعت 12:14

سلام اول اینکه مبارکه
دوم اینکه من معتقدم پات برسه اونور کفایت میکنه بالاخره تو 9 ماه میتونی راه و چاه و یاد بگیری
ضمنا" کار volunteer چی ؟محسوب میشه؟

پویا 1391/10/16 ساعت 12:15

مجتبی جان تبریک میگم
به نظرم ما تو پروسه مهاجرت با مسائل مختلفی روبرو هستیم.
فرض محاله که انتظار داشته باشیم همه چیز خیلی راحت بدست بیاد به نظر من JSV با وجود اینکه یک چالش به نظر میاد میتونه یه فرصت هم باشه که تلاش بیشتر ،بهتر و سریعتری برای پیدا کردن کار خوب داشته باشیم و شاید هم تو بلند مدت این به نفع یه مهاجر باشه.
تازه از این آلودگی هم راحت میشی

فکر کنم بریم اونطرف، ریه‌هامون تعجب کنن!

امیر 1391/10/16 ساعت 12:30

آیا کارهایی که به روش خود اشتغالی هم قبوله ؟
اگر کسی بچه داشته باشه که نزدیک به مدرسه رفتن باشه به نظرتون آدم باید بگه تنهایی میرم یا با خانواده؟!
در ضمن فکر میکنم همین چند هفته پیش بود که ویزای بابک اومد یعنی اینقدر تعداد درخواست ها زیاد شده که طی چند هفته اینطوری توی روند ویزا دادن تغییر داده اند؟

صرفا تصمیم واقعی‌تون رو بگید. این مسئله بیشتر بستگی به موقعیت مالی، شغلی و تحصیلی همسر و فرزندانتون داره.
هنوز برای قضاوت در مورد اینکه چرا ویزای بعضیا اقامت بوده و بعضیا JSV، زوده. نمی‌شه الگویی براش پیدا کرد.

امیر 1391/10/16 ساعت 13:03

مدت مشخص شدن مصاحبه بعد از اعلام کیس آفیسر چه مدت است حدودا ؟
در مورد مشاغل خود اشتغالی چی آیا قبوله؟

مجتبی 1391/10/16 ساعت 14:51

از رومینا چه خبر؟
چه مدارکی را فرستاده؟ ویزاش اومده یا نه؟
پاسپورت را باید بدم سفارت یا اینکه خودم بفرستم؟
خیلی سوال دارم . اگر تجربیات JSV کسی داره ممنون می شم.

بهت ایمیل می‌زنن میگن. نگران نباش. باید بدی به سفارت مدارکت رو. با پست که نمیشه پاسپورت فرستاد.

نوشکا 1391/10/16 ساعت 15:56

اقا مجتبی مبارک باشه
اقلا از این انتظار طاقت فرسا در اومدین .براتون ارزوی موفقیت میکنم .
ببینم پرینت حساب به دلار میخوان یا معادل ریالیشو میخوان ؟
سوال منم هست کار volunteer هم حساب میشه برای تبدیل ویزا یا نه؟
فکر میکنم نوع ویزایی که میدن به وضعیت کاری نیوزلند هم ربط داره . منظورم اینه که بنظر میرسه اوضاع کار نیوزلند هم خیلی جالب نیست .
به هر حال بین خفه شدن در اثر آلودگی و سرطان در اثر امواج ماکروویو نویزهای ماهواره ای و سرطال بدلیل لایه اوزون یکی رو باید انتخاب کنیم دیگه .

:)
فکر نکنم کار داوطلبانه قبول باشه. آخه باید برگه قرارداد، کد مالیاتی، یا Job offer رو به اداره مهاجرت ارائه کنید.

مجتبی 1391/10/16 ساعت 20:26

یک سوال برای کسانی که JSV یا همان WTR می گیرند وجود داره که آیا کی توانند همسر و فرزندان را همراه خود ببرند یا خیر؟
در این لینک جواب این سوال داده شده است .
من که همه موارد را خوندم فهمیدم که فقط باید ویزای Visitor بگیرند. راه دیگری ندارد.
http://www.dol.govt.nz/immigration/knowledgebase/item/1252

درست می‌گید. مدت ویزای visitor هم شش ماه هست.

مجید 1391/10/16 ساعت 20:40

تبریک به آقا مجتبی و آرزوی موفقیت برای ایشان در مراحل بعدی .
اگر از ۲۰ امتیاز همسر استفاده نکرده باشیم و ویزای JSV بگیریم و بر فرض مثال موقعیت کاری همسر بهتر بود و او تونست با ویزای توریستی بیاد و زودتر کار پیدا کنه ولی main applicant نتونست کار مرتبط را پیدا کند آیا از لحاظ شرعی مشکلی برای گرفتن PR پیش نمی آد؟

هم مشکل شرعی داره و هم مشکل قانونی. در این صورت، ایشون می‌تونن بعد از 12 ماه اپلیکیشن جداگانه‌ای ایجاد کنند.

مجید 1391/10/17 ساعت 08:29

@ آقا هادی و آقا داوود
IPENZ از اول از شما خواست فرم K02 رو پر کنید یا مثل نگین خانم گفتند اول فرم K01 رو پر کنید بعدا" شاید نیاز باشه فرم K02 هم پر کنید ؟

امیر 1391/10/17 ساعت 08:39

درسته که این ویزا بهتر از رد شدن ویزا است و همینطور که دوستان گفته اند این ویزا موضوعی است که کیس آفیسر دقیقا تصمیم میگیره . ولی اگه بشه که مواردی که امکان داره کیس آفیسر به اونها استناد کنه و ویزای پرمننت بده یا این ویزای موقت را بده را بررسی کنیم خیلی خوب میشه . کسی از دوستان نظری داره؟
بطور مثال آقا مجتبی گفته اند تفاوت مصاحبه شون با آقا بابک نظرشون درباره اقامت اولیه بوده .

کلا به نظر میاد که به قول خودشون employment prospects مهم هست. اینکه چطور طرف رو قانع کنید:‌

1. می‌خواهید که اصولا شغلی در حیطه تخصص خودتون داشته باشید و نیاز بازار کار نیوزیلند رو برطرف کنید. (از کجا معلوم که با ویزای اقامت نرید اونجا و مثلا رستوران نزنید؟)

2. قادر هستید در مدت قابل قبولی (مثلا 6-9 ماه) کار مرتبط پیدا کنید. در این باب، آفیسر باید قانع بشه که شما:
> اطلاعات کلی درباره بازار اونجا و وضعیت اشتغال و ... دارید.
> برنامه‌ریزی مناسبی برای این کار دارید.
> این آمادگی رو دارید که در هر شهر یا دستکم چند شهر settle بشید.
> سطح زبان انگلیسی‌تون طوری نباشه که در عمل برنامه‌های بالا قابل اجرا نباشه یا به مشکل بربخوره. مثلا اگه آفیسر به این نتیجه برسه که زبانتون طوریه که فرضا 1 سال زمان برای تقویتش لازم دارید، نمی‌تونه قبول کنه که 3 ماهه کار پیدا می‌کنین.

دوستان اگه موارد دیگه‌ای به نظرشون می‌رسه، اضافه کنن.

تی تی 1391/10/17 ساعت 09:55

سلام.آقا مجتبی تبریک میگم.
اگه میشه لطفا جریان مصاحبه تون رو به شکل کامل واسمون بذارید.راستش ما هنوز نفهمیدیم الگوی تصمیم گیری آفیسر ها چیه؟
فک کنم تو جدول هم همه ی اطلاعاتتون نیست.اگه ممکنه کاملش کنید تا زمان بندی ها رو بهتر بدونیم.
راستی از کیفیت زبان خودتون هم بگید اگه اشکال نداره.ممنونم.
آرزو میکنم خیلی زود کار مناسبتون رو پیدا کنید و موفق باشید.

امیر 1391/10/17 ساعت 10:42

این بحث که سطح زبان طرف پایین باشه که امکان داره به رد شدن ویزای طرف بیانجامه !! درسته؟
توی سایت مهاجرت داکیومنتی برای این مطلب که آفیسر به چه چیزهایی استناد میکنه نیست؟

اینا تقریبا حدسیات ماست. اما بالاخره این موارد باید با هم یه ارتباط منطقی داشته باشند دیگه. به نظر من چندان دور از ذهن هم نیست که سطح زبان متقاضی در تصمیم آفیسر موثر باشه.
توی Operation Manual نوشته که هدف آفیسر به دست آوردن اطلاعات در خصوص دورنمای اشتغال شماست؛ همون چیزی که توی ایمیلی که قبل از مصاحبه هم می‌زنن، میگن.

سامان فرنوش 1391/10/17 ساعت 11:05

من فکر میکنم خود آقا مجتبی بیشتر از هر کسی میتونه کمک کنه ، مخصوصا در مورد زبان و اینکه سوالات و جوابها برای خودشون و آفیسرمفهوم بوده یا نه

من اصلا نمی‌خوام بگم سطح زبان مجتبی با من فرق داره. نظراتی که تو کامنتهای قبلی گذاشتم، برداشت شخصی من و کاملا کلی بود.

در مورد زبان، در مصاحبه‌ای که داشتم، 2-3 تا سوال رو بعد از یک بار تکرار هم متوجه نشدم و آفیسر بی‌خیال شد و رفت سراغ سوال بعدی. 2-3 تا سوال هم بود که با حدس و گمان بهشون جواب دادم و مطمئن نبودم که درست متوجه شدم.

سوای همه اینها، لحن صحبت و نحوه القای منظور و ... هم تاثیرگذاره. هر مصاحبه‌ای یه سری حقه و ترفند هم داره دیگه. شاید باید به اینها هم بیشتر توجه کنیم.

رومینا 1391/10/17 ساعت 12:11

سلام به دوستان عزیز
اول از همه به اقا مجتبی تبریک میگم اصلا نگران نباشید فقط به این فکر کنید که خیلی سریع بتونید یه جاب افر توپ بگیرید تا هم از نظر مالی هم از نظر ثبات زندگی سریع تر به وضعیت استیبلی برسید
سه ماه وقت دارید که مدارک رو کامل کنید و بفرستید بدید به سفارت نیوزیلند تا بره برای ویزا
من ۱۰ روز دیگه مدارکم رو میدم سفارت که بره برای ویزا
از زمانی که ویزا رو صادر میکنن سه ماه فرصت دارید تا به نیوزیلند برید و بعدش هم ۹ ماه زمان دارید که کار پیدا کنید
من یه استیتمنت بانکی گرفتم با یه رزرو بلیط رفت که به عنوان مدارک خواسته بودن فرمی رو هم که براتون فرستادن رو باید پرکنید بهتره که استیتمنت بانکی رو بیشتر از ۴۰۰۰ دلار بگیرید که بتونید نشون بدید که قادر به خرید بلیط برگشت هم هستید.
موفق باشید

کاوه 1391/10/17 ساعت 12:57

مبارک ها باشه
یه سوال: مرحله national security check چقدر طول میکشه؟ پرونده من الان حدود ١٠ ماهه که تو این مرحله مونده و افیسرم میگه تا جوابش نیاد کاری نمیشه کرد و از immigration بیرونه این کار

مجتبی جان بهت تبریک میگم.

بقول نوشکا حداقل از انتظار راحت شدی.

می دونم نگرانی های جدید داری ولی مطمئن باش با فکر مثبت و موفقیتی که تا این مرحله بدست آودری، اونجا هم زود کار پیدا می کنی و ... :)

مجتبی 1391/10/17 ساعت 14:12

مشخصات من :
EOI: Aug 2011
ITA Lodg: Oct 2011
InterView: Nov 2012
JSV : Jan 2013
IELTS overall : 6.5
Speaking 7
Listening 6.5
reading 6.5 یا 6 شدم یادم نیست
writing 5.5
بابک درست میگه ،من هم یک سوال در مصاحبه را نفهمیدم و پرت تو پلا گفتم که افیسر گفت منظورش چیز دیگه ای بود که بعد من تصحیح کردم.
من تو سایت مهاجرت واقعا چیزی پیدا نکردم که ملاک PRوWTR باشه.
فقط در دنیا خیلی اعتراض شده بود که عادلانه نیست که این همه مستندات برای ازدواج بخواهید که ثابت کنیم با هم زندگی می کنیم بعدش بگن به یکی بیشتر ویزا نمی دیم !!!! خیلی مسخره هست نه ؟؟؟؟

آره. سوای مسائل مالی‌اش که برای ماها که ارزش پول کشورمون خیلی پایینتره اهمیت ویژه‌ای داره، جدایی از خانواده هم کمی سخت و غیرمنصفانه باشه. یه خرده مثل دوئل می‌مونه.

داوود 1391/10/17 ساعت 15:00

آقا مجید ::::::
IPENZ از من نخواسته کدوم فرم رو پر کنم . تا 14 ژانویه کسی نیست که باش تماس بگیرم ولی طبق تجربه دوستانی که فرم ka01 رو پر کردن و فوری جواب منفی گرفتن من تصمیم گرفتم از همون اول برم سراغ ka02


آقا مجتبی :::: برایتان آرزوی موفقیت می کنم .

عارف 1391/10/17 ساعت 16:26

با سلام

قبلان شنیده بودم که برای گرفتن امتیاز نیوزلند، تاریخ سابقه کار حتما باید بعد از آخرین مدرک تحصیلی‌ باشه تا در امتیاز بندی محاسبه بشه. ولی‌ جدیداً از یکی‌ از دوستان شنیدم که این قانون برداشته شده و سابقه کار قبل از آخرین مدرک تحصیلی‌ هم برای امتیاز بندی محاسبه می‌شه. این خبر درسته؟

تنها مشکلش اینه که اگه همزمان با تحصیلتون باشه، احتمالا پارت تایم حساب میشه. قبلا هم نشنیده بودم که مشکلی باشه.

سالار 1391/10/17 ساعت 18:01

سلام
راستی مجتبی جان اگه 9 ماه کار گیرت نیومد اصلا" بیخیال اونجا شو .
خدایی مگه همه ما که میکوبیم بریم اونجا در ذهنمون چند ماه بیکاری گذاشتیم
با قدرت برو مطمئن باش که روزهایی پر از موفقیت در انتظار تو هستند

مجید 1391/10/17 ساعت 18:52

آقا مجتبی::خیلی ممنون از ارسال سوالها و جوابها.

آقا بابک:: شما هم اگر سوالها و پاسخهای خودتون را می گذاشتی خیلی مفید بود .ممنون.

آقا داوود:: ما به خانم Michele Boniface ایمیل زدیم جواب داد که باید فرو KA01 را پر کنید و گفته که چه مدارکی را باید ارسال کنیم.

اینکار رو کردم مجید جان. پست‌های مربوط به مصاحبه خودم رو بخون لطفا. لینکش هست برای دانلود.

مهدی دوست منصور 1391/10/17 ساعت 20:32

تبریک به مجتبی. انشااله از اینجا به بعدش هم خوب پیش بره.

علی 123 1391/10/18 ساعت 05:55

دوستان دو تا موضوع:
اول اینکه: نتیجه مصاحبه دوحالتی (Resident visa/JSV) نیست و سه حالتیه و حالت سومش اینه که Decline بشیم این یادمون نره.

دوم اینکه: در کامنتهای پست قبلی راجع به Networking بحث شد که در (New Kiwis - NZ JOB STRATEGY- صفحات 26 و 27) در مورد کار در اون زمینه بحث شده.

همون جزوه‌ای که چیز خاصی توش نبود رو می‌گی؟

مهتاب 1391/10/18 ساعت 06:27

سلام دوستان

مجتبی جان تبریک میگم ... میدونم که از عهده اش بر میای و به موقع کار پیدا می کنی موفق باشی

امیر 1391/10/18 ساعت 07:49

سوال:
حدودا بعد از چند ماه آفیسر درخواست مصاحبه میکنه؟
چند روز قبلش اطلاع میده و آیا توی ایمیل میگه که چه چیزهایی میپرسه یا حداقل در چه زمینه هایی سوال میکنه؟
و آخرین سوال:
آیا برای هر کیس حتما درخواست مصاحبه میکنه؟

علی 123 1391/10/18 ساعت 07:50

بابک جان یادم نمی آد راجع به New Kiwis - NZ JOB STRATEGY چنین چیزی نوشته باشم. من هنوز می خونمش. اون مال آوکلند چمبر آو کامرسه.

یادم نیست کی این رو گفته بود، اما گفته بود. خودش می‌دونه.

داوود 1391/10/18 ساعت 08:05

آقا مجید::::
اونا به همه میگن اول فرمkA01 رو پر کنید بعد بلافاصله بعد از دریافت مدارک و فرم ایمیل میزنن که ما نمیتونیم بررسی کنیم و فرم KA02 رو بفرستید چند نفر این بلا سرشون اومده همش پول هدر دادنه مثل pree-assessment که الکی پول دادیم بعد گفتن خوب حالا برید فول اسس بگیرید .بهر حال بنظر من به همین خانم دوباره ایمیل بزنید و بگید از الان میخوام ka02 بفرستم ببینید چی میگه . اگه جواب داد به من هم خبر بدین.متشکرم

Pilix 1391/10/18 ساعت 09:28

مجتبی جان بهت تبریک میگم و امیداوارم وقتی رفتی خیلی زود شرایط خوبی برات مهیا بشه. مثبت باش و از لطف خدای مهربون بخصوص در حق آدمای پرتلاش و امیدوار غافل نشو

پگاه 1391/10/18 ساعت 10:18

با تشکر از آقایان بابک و مجتبی که سوالات مصاحبه را شیر کردند در آدرس
http://www.enz.org/forum/showthread.php?t=27398هم نمونه سوالات مصاحبه گذاشته شده ولی متاسفانه من علیرغم عضویت قادر به دانلود نبودم لطفا اگه شما توانستید دانلود کنید این را هم شیر کنید
امضا :
the main applicant who has waited about 17 months up till now

حسین 1391/10/18 ساعت 10:23

دوستان لینک حاوی آمار و درصدهای جامعی از درصدهای پذیرش یا رد ویزای مهاجرت بطور کلی می باشد:
http://www.enz.org/forum/showthread.php?t=36712&p=435954#post435954

حسین 1391/10/18 ساعت 11:08

@امیر

1-توی اولین نامه ای که آفیسر میده و خودش رو معرفی می کنه میگه پروسه حدود 9 ماه طول میکشه که برای بابک، رومینا و مجتبی همین حدود بوده ولی مورد نقض هم وجود داره. برای مهدی دوست منصور و علی 2170 تا بحال بیش از 12 ماه شده
2-ایمیل میده و ازت میخواد تاریخ مصاحبه را خودت تعیین کنی. فکر کنم توصیه اش حدود 10 روز یا 2 هفته بعد باشه. سئوالها رو هم قبلا بابک توی وبلاگ گذاشته
3-بله هر کیس باید مصاحبه بشه مگر اینکه قبل از مصاحبه Decline شده باشه

افرادی که سابقه کار در نیوزیلند داشته باشند، یا Job offer داشته باشند هم مصاحبه نمی‌شن.

پویا 1391/10/18 ساعت 11:16

مجتبی جان من متن مصاحبتو کامل خوندم به نظر من که عالی بود و همه چیزو روبه بهترین نحو توضیح داده بودی نمیدونم چه چیز بیشتری انتظار دارند تا اقامت بدن.
تو این مرحله اصلا میشه اعتراض کرد و ممکنه چیزی تغییر کنه؟

علی 1391/10/18 ساعت 15:35

سلام مجتبی جان
تبریک بابت دریافت ویزای کار
نگران نباش من راه تو رو قبلا رفتم ویزای 9 ماهه داشتم و 2 ماهی هم اونجا بودم البته الان در استرالیا هستم! داستانش مفصله خلاصه که خیلی ماجراها و تجربیات رو از سر گذروندم
چند تا نکته رو پیشنهاد می کنم:
1- به محض ورود به آکلند سعی کن طی هفته اول یک جای مناسب برای 6 ماهه اولت اجاره کنی نزدیک سی بی دی اوکلند بهتره
2- حتما در کلاسهایی که ویژه نوشتن رزومه و آشنایی با بازار کاره ثبت نام و شرکت کن
3- پروسه گرفتن گواهینامه رانندگیت رو شروع کن
4- از روزهای تعطیلت برای آشنایی با شهر استفاده کن(شهر گردی پیاده یا با دوچرخه)
5- ارتباطاتت رو با همه گسترش بده
6- حداقل در 3 ماهه اول انتظار پبدا کردن کار رو نداشته باش
7- پشت کار امید رزومه خوب و شانس در پیدا کردن کار موثره
8 - از طبیعت بکر و آب و هوای بی نظیر و مواد غذایی تازه اونجا غافل نشو
9- از نفهمیدن حرفهای اطرافیانت که انگلیسی هم حرف می زنند شکه نشو!
موفق و شاد باشی
به امید دیدار در اوکلند!

مجید 1391/10/18 ساعت 16:06

آقا داوود ::: من ایمیل زدم , همونی که میگی , گفت ما با اسس NZQA نمی تونیم نامه بدیم بایستی فرم KA02 را بفرستید با پرداخت هزینه NZ$1175.00 + GST .واقعاً نمی فهمم !!!

ندا 1391/10/18 ساعت 16:55

مبارکه انشالله همه کامروا بشن. آقا مجتبی هم راهی شد به سلامتی.

امیر 1391/10/18 ساعت 19:40

آقا حسین:
مرسی از پاسخت ولی اگه کیس آفیسر تاریخ را اعلام نکنه چی؟
این یعنی یادش رفته یا اینکه زودتر از اونی که فکر میکنیم پرونده decline میشه و جونمون راحت میشه؟
آیا میشه زمان تقریبی را از آفیسر پرسید یا بهش برمیخوره؟؟

چون security check رو NZIS انجام نمی‌ده، اونهم همونقدری می‌دونه کی این کار انجام میشه که شما. بعضی افیسرها هم از ایمیل‌های بی‌مورد خسته بشن، ممکنه جایی که واقعا بهش احتیاج دارید، بهتون سریع و کامل جواب ندن، به خصوص که سرشون خیلی شلوغه.

مائده 1391/10/19 ساعت 09:11

سلام
من بالاخره تصمیم گرفتم که واسه دکتری apply کنم..کسی اطلاعاتی راجع به دانشگاه ها و .. نیوزیلند داره یا کسی رو میشناسه که دراه دکتری مکانیک اونجا بخونه؟
مرسی بابت همه چیز

ناهید 1391/10/19 ساعت 10:17

تبریک می گم بهت مجتبی جان ..من مطمئن هستم که شما باید پی ار می گرفتی و این قضیه مربوط به سیاست اونها میشه..

دوستان::
من خودم شخصا نمی دونستم که احتمال ویزای 9 ماه اینقد بالاست .با این همه دوندگی و هزینه که کردیم.
درسته که همه خوشحال میشیم از اینکه کار کسی به سرانجام برسه ولی من شخصا از این قضیه ناراحتم ..هرچند میشه تو 9 ماه کار پیدا کرد ولی استرس این قضیه قابل انکار نیست.علاوه براینکه شاید شما بخای یک سری دوره ها بگذرونی بعد بعلاوه تجربه کاری که داری خیلی بهتر وارد بازار کار بشی..
خلاصه من اگه می دونستم این جوریه می رفتم سراغ استرالیا ..حالاشاید تجربه ای باشه برای بقیه ..نمیدونم ولی من امید داشتم کار اینجا سریع تر پیش بره و اقامت دائم بدند...
شرمنده به خاطر غرغر کردن .
امیدوارم از این به بعد شاهده ویزای پی ار باشیم

سینا 1391/10/19 ساعت 13:26

تبریک به مجتبی عزیز. برات آرزوی موفقیت دارم

مجید 1391/10/19 ساعت 17:14

به ناهید خانم ::: من توصیه می کنم اگه IELTS نمره هر باند حداقل 7 دارید حتماً واسه استرالیا هم اقدام کنید چون از July سال گذشته همه ایالتها IELTS 7 به بالا میخوان هر دو را با هم پیش ببرید .اونجا مطمئن خواهید بود که ویزای PR بگیرید.

آقا بابک::::سلام قرار بود زحمت بکشی یک سری فایل و لینک زبان معرفی کنی ممنون میشم اگه بگذاری.

چشم. حتما. شرمنده واقعا.

رامین 1391/10/19 ساعت 17:32

تبریک به مجتبی و آرزوی موفقیت . چرا صفحه اول سایت با حروف عجیب نشون داده میشه؟؟

من که مشکلی نمی‌بینم. فونتاتون به هم نریخته؟

Hessam 1391/10/19 ساعت 18:32

سلام
اولاً تبریک به آق مجتبی
دوماً واسه علی 123، من هم وکیل دارم، تنهام و هزینش به شرح ذیل هست:
5100 $ شامل:
1700$ پیش پرداخت
1700$ پس از خروج از pool
1700$ پس از اتمام مراحل
اینها بدون هزینه assess مدارک هست. واسه مدارک هم 111$ واسه pre assess و 610$ واسه Full assess گرفتن. هزینه مدیکال هم که طبعاً با خودتونه.
به نظر من وکیل کار خاصی نمیکنه و همه کارها رو خودتون بهتر میتونید انجام بدید. شاید داشتن وکیل نتیجه عکس هم داشته باشه. من 70% از وکیلم راضی هستم. چون گزارشی به من ارائه نمیکنه و همه چیز رو باید خودم پیگیری کنم. اگه واقعاً وقت ندارید و گرفتار هستید - مثل من یا هما- اونوقت وکیل بگیرید.
سوماً من نفهمیدم آیا مجتبی واسه skilled worker اقدام کرده، اونوقت بهش JSV دادن؟ یعنی به جای PR؟ اینطور امکانی هم وجود داره؟
چهارم، توی سایت مهاجرت کجاش میشه روند پیشرفت فایلمون رو track کنیم؟ لینکش رو میدین؟
پنجم، وکیلم به من گفته چون من وکیل دارم، مصاحبه ندارم. آیا درسته؟
ششم و آخر، دایانا - افسر من - یک سری مدارک شغلی از من گرفت و ذیگه با من تماس نگرفت. نمیدونم درسته بهش ایمیل بزنم یا نه. نظرتون چیه؟

اقدام از طریق SMC می تونه به یکی از ویزاهای Resident، Job Search یا اصولا decline ختم بشه.

شما باید اکانتی داشته باشید که بتونید لاگین کنید و وضعیت پروسه‌تون رو ببینید. تا اونجایی که متوجه شدم، بعضی وکلا اکانت رو به مشتری نمی دن. روش کار ایشون اینجوریه. فکر نکنم حق یا مسئولیت قانونی در این باره داشته باشن. اگه می‌خواهید، باید با خودشون صحبت کنید تا اکانت رو بهتون بدن.

ضمنا مگه شما با دیانا مستقیما ارتباط دارین؟ اگه وکیل دارید، مکاتبات رسما باید با ایشون و از طریق ایشون انجام بشه. (؟) می‌تونین باهاش تماس بگیرین، اما اصولا هر وقت خبری بشه، خودش باهاتون تماس می گیره. نگران نباشید.

ضمنا دوم، اگه پیشنهاد کار در نیوزیلند نداشته باشید، یا هم اکنون در اونجا مشغول نباشید، باهاتون مصاحبه میشه.

سالار 1391/10/19 ساعت 19:30

سلام بابک جان
من لاج کردم january 2013
لطفا" تو جدول بزن

به به، مبارک باشه. حتما.

فهیمه 1391/10/20 ساعت 05:34

تبریک بابت ویزا
دعا کنید واسه من و دیگر چشم انتظاران هم زودی مشخص بشه
البته مال من تحصیلیه

علی2170 1391/10/20 ساعت 08:15

سلام

بچه ها ظاهرا لندن اسباب کشی بوده. آدرس که عوض شده هیج ساعت کاری هم زیاد شده اسم دفتر هم به Visa Application Center تغییر کرده و یه سایت جدید هم ذکر شده تو صفحه Location!

http://www.immigration.govt.nz/branch/londonbranchhome/Location/

[ بدون نام ] 1391/10/20 ساعت 08:53

ظاهرا کل داستان ویزا بازی به شرکت TTSERVICE که کارش این هست واگذار شده. این شرکت آفیس های ویزا واسه کشورهای مختلف ایجاد می کنه و سیستم پیاده میکنه و از این حرفا..... اینم خبرش روی سایت خود شرکت TT Services که نشون میده INZ با اینا شروع کرده از سپتامبر. ظاهرا درفتر لندن هم از 10 دسامبر آدرسش عوض شده و رفته زیر شاخه این شرکت و در نتیجه ساعت کاری آفیسر ها هم شده 9 تا 4 دوشنبه تا جمعه. بلکه کار کنند یکم!

http://www.ttsvisas.com/news/

آره، قبلا خیلی خوش بحالشون بود.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.