دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

سال نو مبارک :)

بالاخره من هم اومدم یه پست در مورد سال نو بذارم.  سوم شدن هم در نوع خودش خوبه؛می‌شه امیدوار بود. 

خب، یک سال دیگه هم با همه خبرهای خوب و بد، با همه موفقیتها و شکست‌ها، با همه آرامش‌ها و دلواپسی‌ها گذشت. مزه زندگی به همینه. همینهاست که به همه ما انگیزه میده، امید میده. 

امیدوارم سال جدید برای همه دوستای خوبم پر از خبرهای خوب و هیجان انگیز باشه. مطمئنا این نوروز، برای بعضی از شما آخرین نوروزی خواهد بود که در سرزمین خودتون هستید. پس ازش تا می‌تونید لذت ببرید.  


ایامتان بکام، نوروزتان پیروز. 

نظرات 167 + ارسال نظر
نوشکا 1391/12/30 ساعت 11:07

درود به همه دوستان .
برای همگی سالی پر از سلامتی و سرخوشی و بهروزی و پیروزی دارم
شاد و موفق باشین
سال پر از وییییزا ایشالاااا واسه همههههه

برای شما هم همینطور...... :)
اینجا دیروقته، چشای من آلبالو و گیلاس می چینه. :)
«ویزا» رو خوندم «پیتزا» .......
به هر حال، هر چی که دوست دارین، خدا بهتون بده. از نظر من اشکالی نداره.

خب من هم سال نو رو به همه بچه های دو مهاجر تبریک میگم.
سالی پر از موفقیت و سلامتی و ویزاهای رنگارنگ آرزو میکنم.

علی 123 1391/12/30 ساعت 19:16

دوستان::: حدود یک ساعت و نیم پیش مصاحبه 45 دقیقه ای من انجام شد. سوالات مصاحبه تقریبا همونهایی هستش که توی فایل آقا بابک هستش اما طوری میپرسه که مجبور شی ترکیبی از همه تحقیقاتت رو بگی. خانم دایانا خیلی هم تند و آروم صحبت نمی کنه اما صداش مثل یک دختربچه 8 ساله س. راجع به نوروز و مهارتهایی که توی این مدت کسب کردم براش توضیح دادم. ضمنا راجع به اخبار جاری نیوزیلند و مسائلی مثل زلزله و خشکسالی جزیره شمالی براش توضیح دادم و نهایتا گفتش که با یکی دیگه از همکارهاش جوابها رو چک کنه و بهم پاسخ بده. در کل از مصاحبه تا 85% راضی هستم اما 45 دقیقه برای گفتن همه مطالبی که جمع کرده بودم کم بود. دایانا هم یکی دو بار گفتش که به نظر میرسه خوب آماده شده باشی و من بهش گفتم که دو ساله دارم روی موضوع مهاجرت کار می کنم و راجع به سیستمهای حمل و نقل و بانک و... هم تحقیق کردم و امیدوارم که ویزا خوشگله رو بگیرم. یکی دو بار هم ازش خواستم که سوال رو تکرار کنه یا راجع بهش توضیح بده.
قرار شد بعد از بررسی تا 5 روز دیگه جواب رو با ایمیل بهم اطلاع بده و من هم راضیم به رضای خدا. تا یار سر کدام دارد.

مبارک باشه علی جان.

احتمالا تا اواخر هفته دیگه یا اوایل هفته بعد از اون (حدود 11-12 روز دیگه) ایمیل می‌زنه بهت.
انشاله نتیجه‌اش هم همونیه که می‌خوای. دوربین هم یادت نره!

رامین 1391/12/30 ساعت 22:32

به علی123::
انشالله موفق باشید .
لطف میکنید سوالات و جوابهاتون را مثل بقیه بچه ها Share کنید؟

مرسی

حبیب 1391/12/30 ساعت 23:00 http://www.virus-sh.blogfa.com

سلام

سال نو مبارک

سالی سراسر شادی وسلامتی داشته باشید

نوشکا 1392/01/01 ساعت 08:26

ببینم علی منظورت اینه که منتظر سوالهای اون نشدی و هر چی خودت خواسته بودی گفتی ؟ آخه سوالها مشخصه و من توش چیزی راجع به خشکسالی و زلزله ندیدم مگر اینکه راجع به شهر مورد انتخابت از نظر موقعیت جغرافیایی توضیح داده باشی .
راستی راجع به قیمت بنزین یا چیز دیگه ای سوال نپرسید ؟
آخه ادم که نمیتونه همه رو حفظ کنه

Houshyar 1392/01/01 ساعت 08:56

Ali agha tabrik migam beheton

Link file agha babak ro mikard ke soalam ro dashte bashim
Mamnoon

داریوش 1392/01/01 ساعت 16:06

منم سال نو رو به همه دوستان و به خصوص به سپیده ، ناصر و بابک عزیز شاد باش میگم و بهترین آرزوها رو برای همه دارم. یه تبریک ویژه هم به علی عزیز یه خاطر مصاحبه و آرزوی موفقیت نهایی . و برای بابک جان که نوروز ایرانی رو با آغاز پاییز رو تجربه کرده.


پاییز بودنش زیاد مهم نیست. اما در کنار خانواده نبودن ...

پویا 1392/01/01 ساعت 22:48

بابک جان باز شما خوبه سومی من که همیشه آخرم
ولی به جاش میتونم دو تا تبریک با هم بگم
اول تبریک سال نو، سال حماسه مهاجرت
دوم به علی عزیز با استارت ویزاهای مدل 92
دوستای خوبم شاد و پیروز باشید. روزها به کامتون
از این شکلکه خیلی خوشم میاد. خیلی حس خوبی داره

آره. دیگه ما قدیمی شدیم. نو که میاد به بازار، کهنه میشه دل آزار!
این هم چند تا از این شکلک‌ها که دوست داری:
باهاشون برو تو حس.

علی 123 1392/01/02 ساعت 08:30

بابک جان::: نمی دونم من زود جورگیر میشم یا واقعا ناراحتی من از تنهایی که حرفشو زدی, مخصوصا در لحظه سال تحویلت طبیعی بود.
آقا رامین::: یک کم صبر کنیم ببینم نتیجه چی میشه. چشم.
نوشکا خانم::: روی FB نوشتم براتون.
پویا جان::: ممنون

امید 1392/01/02 ساعت 08:47

سلام به همه مخصوصا بابک که وقتی کامنت کوتاهشو خوندم راجع به دوری از خانواده نتونستم کامنت نذارمو بابکو به صبر و بیخیالی دعوت نکنم...سالها تجربه مشابه داشتم و حالا با وجود داشتن اجازه اقامت در یک کشور اروپایی(تنها برا خودم)ویزای نه ماه مبهم نیوزلندو انتخاب کردم صرفا بخاطر اینکه میتونیم باهم بریم....

رومینا 1392/01/02 ساعت 12:39

علی ۱۲۳
تبریک عرض میکنم و ارزو میکنم که با موفقیت بقیه مراحل رو هم طی کنید

مهتاب 1392/01/02 ساعت 17:47

سلام دوستان
سال نو همگی مبارک، از خدا میخوام برای هممون همونی که خیر و مصلحته رو پیش بیاره (اینم شکلک هم تقدیم به پویا)
علی 123 پیشاپیش پی آر گرفتنتون رو تبریک میگم

روز و روزگار خوبی داشته باشید...

حسین 2 1392/01/02 ساعت 17:54

سلام عرض تبریک سال نوبه تمامی دوستان اینطرف کره زمین و اونطرف کره زمین
به امید دیدار همه دوستان اونطرف زمین در سال 92
پیروز باشید

علی 123 1392/01/03 ساعت 07:09

داریوش جان::: ممنون از الطاف همیشگی تون.
رومینا خانم::: ممنون من هم امیدوارم زود تر کارهای شما هم انجام بشه.
مهتاب خانم::: ممنون از لطفتون, خدا از دهنتون بشنوه PR گرفتن رو من حتی اگه Decline بشم راضیم به رضای خدا, تلاش خودم رو کردم هر چه پیش آید خوش آید.

دوستان یه سوال:
کسی که دانشجو باشه، میتونه شخص دیگه ای رو هم همراه خودش ببره به عنوان همراه؟

همسر به همراه دانشجو میتونه بیاد امیدخان. /ناصر

پریسا 1392/01/03 ساعت 10:19

سلام دوستان سال نو به همه شما تبریک مگم .برای من پر از استرس و کار شروع شد . نبودن بابک عزیزم خیلی سخت ولی از قدیم می گن پشت هر مرد نیوزلند رفته ای 1 زن همه فن حریف قرار داره
بد میگم؟
به علی اقا هم تبریک می گم و برای همه دوستان ارزوی موفقیت دارم.

شرمنده نفرمایید!

پیرو سوال قبلی در رابطه با همراه دانشجو:
توی هر سطحی؟ لیسانس و فوق لیسانس هم؟

تفاوتی نمیکنه امید جان. ویزای دانشجویی انواع مختلف نداره.

مجید 1392/01/04 ساعت 05:55

با سلام
سال نو بر شما مبارک ، سالی سرشار از شادی و سلامتی و بهروزی و خوشبختی و سعادت را برای شما عزیزان آرزومندم.
توی این شکلکها جای گل و بلبل خالیه که واستون بگذارم ولی بخاطر آقا پویا اینو میگذارم
فکر کنم دیگه کم کم وقت اون رسیده که اطلاعات ما را هم با نام " مجید و بانو" توی جدول وارد کنید:
نوع ویزا : PR
Point claimed: 130
EOI Submitted: Aug 2012
EOI selected: Aug 2012
ITA Issued: Sep 2012
lodgment date: Jan 2013
باسپاس
مجید و بانو

سال نو شما هم مبارک به همراه ویزا. لطف کنید رشته تحصیلی به همراه اسم آفیسرتون رو هم بگید تا وارد جدول بشید. فکر می کنین چرا PR گرفتید؟
/ناصر

الهام 1392/01/04 ساعت 08:58

سلام- آفیسر من دو سه روز پیش یادش اومده که باید فرم 1200 رو بده پر کنم...بعد از 9 ماه! یه سئوال از دوستانی که این فرم رو پر کردن: منظور از government employment چی هست؟ من برداشتم اینه که مقام دولتی داشتن نه کارمند دولت بودن مثلا شهردار و فرماندار و ...از این قبیل درست فهمیدم؟

الهام خانم، معمولا منظور از government employment اینه که شما شغل دولتی داشتین یا نه؟ فرقی هم نمی کنه که کارمند بودین یا رئیس. /ناصر

مجید 1392/01/04 ساعت 16:25

آقا ناصر::: رشته تحصیلی الکترونیک ، هنوز آفیسر مشخص نشده !!توی جدول ستونی هست که نوع ویزا رامشخص کرده منظور از اون اینه که برای چه نوع ویزایی اقدام خواهید کرد که در مورد ما PR هست! چشم به راه ویزای PR به حول قوه اللهی ,

OK!

مهاجر نیوزلند 1392/01/05 ساعت 06:02

سلام به همه و سال نو مبارک:
آیا بعد از اینکه کیس آفیسر مدارک را بررسی میکنه و احتمالا ناقصی ها را از اپلیکنت درخواست میکنه و طرف هم میفرسته دیگه تا اومدن سکوریتی چک خبری ازش نمیشه؟
میخوام بدونم اینکه کیس آفیسر من خبری ازش نیست آیا نشونه خوبیه ؟ یا بد؟

سلام. :)
سال نو شما هم مبارک.
معمولا خبری ازش نمیشه. مگر اینکه در خصوص نواقص، مدارک جدیدی هم که براش می فرستین، مشکلی داشته باشه یا نظرش تامین نشه.

آره نشونه خوبیه: No news, good news.
/بابک

آزاده 1392/01/05 ساعت 07:51

@علی آفا

ایشاله که PR میگیرید.

من یه سوال داشتم از دوستانی که اصل مدارک رو فرستادن به درخواست کیس آفیسر, چند وقت طول کشیذ تا بهتون پس بذن؟

بعضیاشون میگن باید تا آخر بررسی پرونده، مدارک پیشمون بمونه و اگر هم لازمشون داشته باشین، موقتا بهتون برمی گردونیم. (باید بعد از اینکه کارتون انجام شد، دوباره مدارک رو براشون پست کنید)
اما بعضیاشون بیشتر همکاری میکنن و بعد از 3-4 ماه مدارک رو برمی گردونن؛ البته اگه شما ازشون بخواهید و پیگیر باشید.

علی2170 1392/01/05 ساعت 10:48

آزاده

مثلا خود من الان بیش از 1 سال هست که مدارکم پیش آفیسر محترم هست. دیپلم...پیش دانشگاهی ...لیسانس...مدارک مایکروسافت و کلی اصل مدارک دیگه.... اما شناسنامه ها رو تازگی ازش گرفتم. نگفته پس بده فعلاً!

صبا 1392/01/05 ساعت 12:17

سلام : سال نو مبارک....متاسفانه EOI ما مورد قبول واقع نشد با اینکه با محاسبه خودمان امتیاز بالای 140 بود.برایمان هنوز علت را ایمیل نکرده اند و ما منتظریم تا علت را بیان کنند.خوب اینهم یکی از بدشانسیهای ماست.تو این سال نو حسابی حالمان گرفت.بعد از یک ماه انتظار و دلگرمی.......امیدوارم تمامی دوستان موفق باشند. اگر شما عزیزان راهنمایی خاصی بنظرتان می رسد خوشحال می شوم برایم بنویسید. در ضمن هنوز ایمیلی دریافت نکرده ایم.

طاها (فاطمه) 1392/01/05 ساعت 12:23

سلام به همگی و سال نو مبارک
من واقعت گیج شدم.وقتی داشتم امتیازاتم رو از طریق فرمی که در فایل 110130 هست بررسی میکردم 135 امتیاز رو می اوردم.الان که دارم EOI رو پر میکنم. فقط 120 امتیاز اوردم (واسه Identity 25, Recognised Qualification 60 , Recognised work experience 35)با سابقه کار 6 سال. حالا باید چیکار کنم ؟ صبر کنم تا همسرم IELTS 6.5 بگیره ؟ اگه نتونست چی؟

مهاجر نیوزلند 1392/01/05 ساعت 13:25

ممنونم از پاسختون .
تا بحال حدودا 4 ماه از کیس آفیسر دار شدن من گذشته . به نظرتون نوبت مصاحبه را کی میزنند ؟

آزاده 1392/01/05 ساعت 14:19

مرسی از شما. خیلی سخت میشه اینحوری که. بخصوص پاسپورت. باید امیدوار باشم که کبس افیسر ما خیلی تگه نداره البته هنوز که کیس افیسر نداریم البته

الهام 1392/01/05 ساعت 15:27

به علی 123:
ابتدای مصاحبه از شما سئوال پرسید که مطمئن شه خودتون هستید یا خیر؟ مثلا تاریخ تولد بستگان و یا تاریخ ازدواج و ...؟

علی 123 1392/01/05 ساعت 22:09

پریسا خانم و آزاده خانم::: ممنون امیدوارم هرچه سریعتر و هرچه بهتر برنامه ها تون ردیف بشه.

بابک جان::: یکی از Fast sheet های LisNZ یادمه که نوشته بود درصد قابل توجهی از کسانی که شش ماه از ورودشون می گذره (Wave 1) تونستن به خارج از نیوزیلند پول حواله کنند (Remit) این رو به فال نیک میگیرم و بی صبرانه منتظر شنیدن خبرهای خوبت هستم.

نوشکا 1392/01/06 ساعت 04:23

آزاده جان منم اصل کلیه اوراق هویتیم حدود 15 ماهه که پیش افسر مونده و هر بار که بهش میگم کی پس میفرستی میگه به زودی وقتی برای مصاحبه دعوت شدی !
حدودا 6 ماهه که این جواب رو میده و من واقعا از این بلاتکلیفی خسته شدم

سالار 1392/01/06 ساعت 08:38

سلام به همه دوستان
چند روز پیش یه ایمیل واسم اومده (از دفتر لندن) که ازم جواسته فرم 1200 رو پر کنم و بفرستم .فرستنده ایمیل هم شخصیه به نام مگان دربیه . حالا میخواستم بدونم این مگان کیس افیسر من محسوب میشه؟ من ژانویه لاج کردم و عجیبه که از الهام خانم بعد 9 ماه خواستن و ار من به این زودی

علی 123 1392/01/06 ساعت 09:49

آقا بابک:::
1- اگر احیانا با ویزای Resident ما موافقت بشه، آیا فرصت یکی دوماهه ای داریم که خانمم امتحان آیلتس بده؟ مثلا تا خردادماه.
2- هزینه ESOL و Migrant levy چطور پرداخت میشه؟ نکنه باز هم کارت بانکی بخوان؟!

فکر نکنم فرصتی باشه دیگه. چون باید مدارکتون رو برای صدور ویزا بفرستین.
بله. باز هم همون داستان کارت یا حواله بانکی و ....

علی 123 1392/01/06 ساعت 13:27

الهام خانم::: بله, تاریخ تولد خودم و خانمم, تاریخ ازدواج و شروع به کارم در اداره, عنوان مدرک تحصیلی دانشگاه!!!

مهاجر نیوزیلند::: من "جدول ما" رو که نگاه می کردم, کسی زود تر از 8 ماه به مصاحبه دعوت نشده. خودم روی 9 ماه حساب می کردم که اینجوری شد

مجتبی 1392/01/06 ساعت 14:30

به سالار: نه مگان رئیس بزرگ هست که افیسر ها زیر دستش هستن.
من که تمام کارهام تموم شده بود . بازهم به من گفت فرم رو 3 روزه براش پرکنم بفرستم. فرم 1200 رو می گم . من هم فرستادم . گفت تاثیری در زمان پروندت نداره اما از اول ژانویه اجباری هست و همه باید پرکنند. فعلا منتظر پاسپورت هستم تا چند روز آینده باید منتظر رسیدنش باشم.

آزاده 1392/01/06 ساعت 15:18

@توشکا

امیدوارم هرچه زودتر کارهاتون ردیف بشه

@سالار

از اونجایی که روال کیس آفیسردار شدن داره حیلی طول می کشه و سکیوریتی چک هم فرایند زمانبری شده برای ماها که جدبد تر هسنیم دارن سکیوریتی چک رو زودتر شروغ می کنن. ایشون به احتمال قوی گیس آفیسر شما نیست.

داریوش 1392/01/06 ساعت 19:47

الهام خانم

چند روز پیش هم یکی از منیجر ها از ما خواست این فرم رو پر کنیم و براش بفرستیم. ما یه استعلام هم از خانم آفیسر عزیز گرفتیم دقیقا بهمون گفت جای نگرانی نیست و گفت پرونده روال عادیش رو داره طی میکنه و به خاطر تغییرات ایجاد شده اونا ازمون خواستن. ما هم بی خیالیم و به فال نیک گرفتیم. (یعنی چاره دیگه نداریم

کیان 1392/01/06 ساعت 23:41

سلام به همه دوستان..
من برای ویزا پارتنرشیپ با اجازه کار اپلای کردم .
برای آمار جدول ویزاها (البته اگه کیس من مرتبط هستش ) :
نوع ویزا : پارتنر دانشجو تحصیلات تکمیلی (پست گرجواِیت) با ورک پرمیت
تاریخ ارسال مدارک : 26 مارچ 2013
محل ارسال : به سفارت نیوزلند در سنگا پور
هزینه پست DHL : MYR180 مالزی به سنگاپور
هزینه ویزا :(هزینه پست پاسپورت درآینده از سفارت به من) SGD 281 + SGD 20 (ویزا)
هزینه مدیکال + عکس رادیولوژی = MYR 290
note:
1- من اصل پاسپورت فعلی و همچنین پاسپورت قدیمی و فرستادم.
2- پارتنرم ویزای تحصیلی نیوزلند و دو هفته پیش گرفت و امروز پرواز کرد به ولینگتن
3- الان بدون پاسپورت دارم تو مملت غریب زندگی می کنم :D و ویزا دانشجویی مالزی هم تا جولای تموم میشه .. امیدوارم تا ماه جون تکلیفم معلوم شه ..
4- از دوستان کسی ولینگتن هست ؟ یه مشاوره اجمالی یگیرم :P
a.kianpisheh@gmail.com

سلام کیان عزیز،
خوشحالیم که اپلای کردی و کارت رو به جریان انداختی.
قربون دستت، بگرد یه مخففی چیزی برای نوع ویزات پیدا کن که ما بتونیم تو جدول جاش بدیم!

مهتاب 1392/01/07 ساعت 05:02

سلام دوستان
صبای عزیز، نگران نباش... منم وقتی eoi فرستادم پذیرفته نشد و بعدش برام ایمیل زدند که چون full assess نداشتی امتیاز سابقه کار و رشته های مورد نیاز و ... رو نمیگیری! منم چون pre assess داشتم براشون توضیح دادم که دوستهای دیگه هم رشته من (مهندسی کامپیوتر) به عنوان information science و موارد مشابه اسس شده اند و مورد قبول بوده و ...
خلاصه برام ITA فرستادن به صورت مشروط و ده دفعه نوشته بودن که باید full assess بفرستی... خلاصه به خیر گذشت

حسین 2 1392/01/07 ساعت 06:34

@ داریوش

مکسین و یا نفری دیگه ای از من هنوز فرم 1200 نخواسته ده روز دیگه میشه 9 ماه که افیسر دارم نمیدونم باهاش تماس بگیرم یا نه
بعد شما که پر کردی براش ایمیل کردی و یا پست کردی ؟
ethnic script و ethnicity یعنی به فارسی بنویسیم اسم و ملیت ؟
دوستایی که این فرم پر کردن اگه نکته خاصی داره لطفا بگن

ناهید 1392/01/07 ساعت 06:49

سپیده خانوم , اقا ناصر و بابک جان و همه دوستان عزیز ی که اینجا فعالیت می کنند , من هم سال نو رو تبریک می گم , امیدورارم سال خوبی برای همه دوستان باشه.

به علی 123:: خیلی تبریک علی جان , ما منتظر خبر پی ار شما هستیم ..

دوستان:: اخرین فرمی که سه هفته پیش خانوم لیتل از من خواست فرم 1209 (national security check ) بود.

علی 123 1392/01/07 ساعت 08:07

حسین 2::: حسین جان جالبه که من حدود 13 ماه پیش لاج کردم و نتیجه National Security Check م هم اومد اما فرم 1200 رو ازم نخواستند که هیچ حتی به محل کارم هم ایمیل نزدند مصاحبه رو انجام دادم رفت نگران نباشید اونها تعارف ندارند اگه بخوان می گن حتما.

ناهید خانم::: مرسی, خیلی ممنون. امیدوارم کارهای شما هم زودتر روی روال بیفته.

صبا خانم::: دقیقا ببینید چرا رد شدین بعد تا فرصت هست بهشون ایمیل بزنید و بگین مشکل رو برطرف می کنید.

در مورد من هم فقط از آخرین محل کارم با ایمیل تاییدیه گرفتن.
/بابک

کیان 1392/01/07 ساعت 09:14

نوع ویزا من : Work visa: Partner of worker or student
میشه : Work Visa - Partnership
ممنون

دستت درد نکنه. حالا یه کاری‌اش می کنیم.
/بابک

الهام 1392/01/07 ساعت 15:12

من از آفیسرم پرسیدم گفت ممیزی داریم این فرم واسه اونه...

به حسین 2:
نگران نباشید چیز مهمی نیست..در مورد ethnic script هم بله باید اسمتون رو به فارسی بنویسید..

تی تی 1392/01/07 ساعت 18:40

سلام دوستان.
امیدوارم سال خوبی واسه هممون شروع شده باشه.
دوستان گلی که امسال اینجا نبودن امیدوارم که به زودی کارهاتون روبراه بشه.
این فرم ۱۲۰۰ رو از ما هم خواستن که پر کنیم تا ۵ فروردین وقت داشت و ما کلی تو مسافرت اذیت شدیم تا تونستیم بفرستیمش.چه میشه کرد دیگه.

داریوش 1392/01/07 ساعت 19:54

حسین 2 :

ما برای خانم مگان ایمیل کردیم و قرار پرینتش رو براش پست کنیم. من فکر می کنم بایستی اسم و فامیل رو به فارسی نوشت.
همانطور که مجتبی گفت برای تکمیل پرونده مطابق تغییرات جدید است. اگه لازم باشه ازت می خوان. اصلا جای نگرانی نیست. در ضمن تو می تونی یه سراغی از پروندت بگیری اگه جدیدا این کار رو نکردی.
به نظر من بایستی بگذاریم روند طبیعیش طی بشه و هر وقت که زمانش برسه ما هم پیش میریم انشالا.

صادق 1392/01/07 ساعت 20:18

با درود و تبریک سال نو خدمت دوستان
چند تا سوال داشتم ممنون میشم دوستان کمک کنند :
۱- من چون برای کبک اقدام کردم و احتمالا مصاحبه ام تو مرداد باشد و از طرفی میخوام برای نیوزیلند هم اقدام کنم ایا امکانش هست از مدارکم المثنی تهیه کنم برای نیوزیلند بفرستم؟ آیا ممکنه مشکلی پیش بیاد؟
۲- ۸ ماه از اعتبار آیلتسم گذشته ممکنه در طول پروسه نیوزیلند نیاز بشه دوباره امتحان بدم ؟ درچه صورت این اتفاق ممکنه بیفته؟
با سپاس از دوستان

نمی‌دونم المثنی مشکلی پیش میاره یا نه. اما هر چی هست، باید اصل باشه.

در زمان ارسال EOI باید آیلتستون معتبر باشه. یادم نیست در زمان لاجمنت هم باید اینطور باشه یا نه.

حسین 2 1392/01/08 ساعت 06:47

ممنون دوستان.... مکسین 4 ماه پیش که ازش پیگیری کردم گفت 6 تا 9 ماه یا بیشتر طول میکشه و منتظر سکیوریتی چک هست . چند روز دیگه یک پیگیری میکنم ببینم چی میگه
بابک جان ظاهرا من توجدول نیستم .. اگه ردیف داریوش رو کپی پیست کنی میشه حسین 2 فقط م کامپیوتر رو بنویس م الکترونبک

دستت درد نکنه. :) حتما اسم شما رو هم اضافه می‌کنم.

رامین 1392/01/08 ساعت 10:32

اینکه حداقل حدود سکوریتی چک را مشخص نمیکنند اعصاب همه را خورد میکنند
6 تا 9 ماه یا بیشتر یعنی چی؟؟

علی 123 1392/01/08 ساعت 15:46

دوستان در هیچ مرحله ای از فرایند ویزا در این دوسال برای من "انتظار" مشکل نبوده. آدم دقیقا نمی دونه که چه نوع مشکلانی براش رقم می خوره و بالاخره چی میشه. علی رغم قول 5 روزه ای که خانم Loughnan دادند, الآن 8 روز از مصاحبه می گذره اما هنوز خبری از نتیجه نهایی Application ما نیست. از طرفی اگه JSV بهمون بدن معلوم نیست که پیدا کردن یک شغل مرتبط با رشته تحصیلی و فیلد کاری و پذیرفته شدنش توسط اداره مهاجرت چقدر آسون باشه و از طرفی هم اگه ویزای Resident بهمون بدن مجبوریم هزینه 20 میلیونی (یعنی معادل هزینه حدود 3 ماه زندگی مجردی!) پیش خرید پکیج ESOL رو برای همسرم متحمل بشیم که, طبق فرمایش آقابابک, پرداخت این هزینه با کارت انجام میشه و انتقال این مبلغ برای دوستانم که در خارج از ایران زندگی می کنن برام خیلی مشکله. به همین دلیل گاهی با خودم می گم اگه JSV بگیریم, همسرم کمی بیشتر فرصت پیدا می کنه که احیانا IELTS بگیره, کاری که حدود یک سال زمان داشت که انجامش بده اما تلاش قابل ملاحظه ای در این زمینه نکرده. به این دلیله که هرنوع ویزایی بگیریم مشکلات خاص خودش رو داره. اینها رو برای این نوشتم که بگم وقتی وارد مرحله Fright میشیم چه نمونه افکاری به ذهن خطور می کنه.

بابا هنوز بلیط قطار وحشت رو نخریده، fright شدی؟!

/بابک

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.