دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

نیوزلند هفدهمین کشور دنیا برای مادر شدن

***************************************************************

دوستان، سیستم کامنت دهی عوض شده و کامنتها از این به بعد بدون تایید نشون داده میشن. صرفا به این دلیل که کارا سریعتر پیش بره. 


***************************************************************


سازمان "save the children" سازمانی خیریه غیر دولتی است و هدفش کمک و حمایت از کودکان کشورهای در حال توسعه است. در سال 1919 تاسیس شده و مقرش در انگلیس است. هر ساله این سازمان آماری میدهد از کشورهایی که برای کودکان و مادران بهترین کشور هستند و رتبه بندی هم در این زمینه دارد. 


امسال نیوزلند بین 176 کشور دنیا، در رده 17 این جدول است. جدول زیر، جایگاه نیوزلند رو بین 25 تا کشور اول نشون میده و میتونید جایگاه اون رو بین بقیه کشورهای مهاجرپذیر ببینید:



آمریکا در رده 30 این جدوله و ایران هم در رده 85 که تو جدول زیر میبینید:



این آمار رو هم بد نیست بدونید که هر ساله سه میلیون کودک در اولین ماه به دنیا اومدنشون میمیرن . یک سوم این بچه ها در روز اول میمیرند که هند سرآمد همه کشورهاست. جدول زیر هم آمار مربوط به این قضیه رو برای 10 کشور اولی که بیشترین آمار مرگ بچه ها رو در روز اول زندگیشون داره نشون میده:



اگه دوست دارید که بیشتر راجع به این زمینه بدونید، اینجا رو بخونید. سازمان Save the Children رو هم می تونید اینجا پیدا کنید. 

نظرات 68 + ارسال نظر
کتایون 1392/02/17 ساعت 22:15

خیلی مطلب جالبی رو گذاشتین... امروز داشتم وبلاگ یکی از دوستان رو که به تازه گی به اتریش رفتند رو میخوندم و دلم برای کودکان مملکتم و تمام کشورهای جهان سوم سوخت... بویژه کودکان سوری، افریقایی و ... با این نوع کیفیت پایین آموزش و آسیب ای اجتماعی که به کودکان وارد میشه دیگه چه انتظاری میشه از آینده داشت... آینده ای که قراره این بچه های معصوم با این تعالیمی که گرفتند بسازند!
http://photomehr.blogfa.com/

ای کاش اینقدر کفه های ترازو برای بچه های اینطرف دنیا و اونطرف دنیا متفاوت نبود...

Sara 1392/02/18 ساعت 00:24

jaleb bood. mamnoon

قبلا نیوزییلند فکر کنم سوم بود
خیلی افت کرده

بی خیال امید خان.تفاوت اونقدر زیاد نیست که جای تاسف داشته باشه. سال قبل نیوزلند رتبه چهارم رو داشت . 2011 ششم.

الهام 1392/02/18 ساعت 14:36

حتماً تقلب شده...نیوزیلند جاش بالاتره...

مسعود.ک 1392/02/18 ساعت 21:09

@علی 123:
مگه پس از دعوت شدن و انجام مصاحبه هنوز وضعیت کاری چک میشه که این خانم میکی از شما همچین سئوالی کرده ؟! من فکر میکردم اگه مصاحبت انجام بشه دیگه تمومه.

علی 123 1392/02/19 ساعت 07:15

می خوام یه چیزی بگم اما از حسین آقا می ترسم

مسعود.ک::: آقا مسعود، چه عرض کنم... دوساله همش داریم فرم پر می کنیم و اسم و مشخصات می نویسیم و عکس و سجل نشون می دیم، این هم روش.

من فکر می کنم اگه بعضیها تصمیم گرفتند که توی ایران بچه دار بشن، به جز دلایل اقتصادی دلیلی وجود نداره که دیگران در نیوزیلند این کار رو نکنند.

مجتبی 1392/02/19 ساعت 08:15

خوب ، ویزای ترانزیت استرالیا هم 2 روزه صادر شد.
مدارک :
1- فرم 876 و فرم additional هست که باید پر کنید .
2- تمام صفحه های پاسپورت که ویزا خورده رو باید کپی بفرستید .
(این موردی که گفتم مربوط به همه پاسپورت های قبلی و الان هست . کپی صفحه مشخصات همه پاسپورت هاتون رو هم باید بفرستید. )
3-کپی ویزای نیوزلند. یک قطعه عکس هم روی فرم 876 بچسبونید.
4- اصل بلیط و کپی آن با ذکر محل توقف در استرالیا

حضوری رفتم سفارت ، قبول نکرد و با DHL فرستادم و 27 هزارتومان شد.
فرداش از سفارت زنگ زدند که پاسپورت رو نباید بفرستی و همان روز دادن DHL و 27000 هزار تومن دیگه گرفت از من تا پاسپورت را بدهد.
بنابراین نمی دونم در زمانی که مدارک را بدون پاسپورت می خواهید بفرستیدباید cetify copy بدید یا نه.

امروز یک ایمیل از سفارت استرالیا اومد که ویزا Grant شده و برام ایمیل کرده. یک نامه 4 صفحه ای که فقط 1 صفحه مشخصات ویزا هست و بقیش هیچی.

خوب حالا آقا بابک : ویزای ترانزیت همون برگه هست که ایمیل کردن؟ لازم نیست لیبل بزنیم؟ توی کدوم فرودگاه باید نشان بدیم ؟

ps: مهدی دوست منصور:: کجایی؟ خبری ازت نیست. بابک که خیلی سخت درگیر هست . اگه می تونی در مورد خونه ، محله ، و کلا کارهای اولیه ، چی ببریم چی نبریم ، یه مطلب بنویس

ممنون.

خب اشتباه کردی که مدارکت رو با DHL فرستادی. من با پست سفارشی خودمون فرستادم. کپی مدارک رو طبق راهنمای سایت سفارت استرالیا فرستادم.
لازم نیست ویزا رو پرینت بگیرید. اونجا شماره پاسپورتتون توی کامپیوتر چک میشه. :)

/بابک

نوشکا 1392/02/19 ساعت 10:21

به علی 123
پس هنوز سوپروایزر داره روی پرونده شما کار میکنه . نمیفهمم چرا از اول نمیدن سوپروایزر چک کنه

حسین 1392/02/19 ساعت 13:51

@علی123

علی جان نترس بگو، فوقش تکذیب می کنی
علی جان جمله آخر رو 120 بار خوندم ولی نفهمیدم چی شد
"من فکر می کنم اگه بعضیها تصمیم گرفتند که توی ایران بچه دار بشن، به جز دلایل اقتصادی دلیلی وجود نداره که دیگران در نیوزیلند این کار رو نکنند"

کیان 1392/02/19 ساعت 17:19

@کتایون
افیسر من هم ایمیلش عوض شدش حدود 1-2 هفته پیش به همین دمین که شما گفتید . افبسرم genie بود - سنگاپور
..by the way .. ویزای ویزیتور 9 ماهه منم رسید @ حسین .. ممنون ...ولی دیگه کار از کار گذشت ..خیلی هم نمیشه با این افبسر ها چونه زد ..
ولینگتون کسی نمیره ؟ من دارم بار و بندیل و می بندم تا 1 ماه دیگه برم .. به امید جاب افر
a.kianpisheh@gmail.com
دوستانی که تجربه رندگی در NZ دارن ممنون میشم بصورت عمومی یا خصوصی پیغام بدن و چی ببرم یا نبرم

علی 123 1392/02/20 ساعت 03:59

آقا رضا::: ممنون بابت نظرتون. همینطوره درست می فرمایید. دلیل عمده ش رو هم که پرسیدم نداشتن تجربه کار در سیستم دولتی اونجا بود.
آقا مجتبی::: خیلی ممنون برای تجربیاتی که نوشتید.
آقا کیان::: تبریک می گم, بالاخره درست میشه. درکل به جز مسائل اقتصادیش بقیه ش مثبته.
حسین آقا::: منظورم این بود که بچه دار شدن در ایران دل شیر می خواد و از طرفی اگه مشکلات اقتصادی ایرانیهای مهاجر در نیوزیلند برطرف بشه مطمئنا به دنیا اومدن بچه ها به زندگی زیبایی بیشتری می ده.
اون چیزی که می خواستم بگم اما ترسیدم این روضه بود: آخه مگه من چند سال دیگه می تونم توی این پروسه عمر بذارم, اگه درسم رو ادامه می دادم الآن ترم آخر فوق بودم یه کت شلوار مقوایی خاکستری می پوشیدم و پشت میز به این و اون اخم می کردم

نوشکا خانم::: چطور مگه روند کاریشون اینه که پرونده رو به سوپروایزر بدن؟ آخه اون قدیم ندیما آخر مصاحبه خانم دایانا بهم گفت با یکی دیگه از همکارانم چک میکنیم... یعنی دست مگان دربیه؟

[ بدون نام ] 1392/02/20 ساعت 13:08

در رابطه به این قضیه که کس دیگه هم پرونده رو چک می کنه::
دوستان , من از دست این افیسرم اینقد عصبانی بودم که نمی خاستم بنویسم ولی حالا اینکه میگید کس دیگه هم پرونده رو چک می کنه این رو بنویسم ::
من سابقه کارم و حساب حقوقی و بیجک های که چندین بار فرستادم همه منطبق با حساب بانکی حقوقیم بوده و تقریبا از این دقیق تر نمیشه باشه , باز برای من میل زده که توی بعضی ماهها دوتا رکورد حقووق داری در بانک استیتمنت !!من هم توضیح دادم که بعضی وقتها شرکت ما اضافه کار رو چند روز بعد از اصل حقوق به حساب می ریزه چون بعضی وقتا مشگل اقتصادی پیدا می که و نمی تونه همه حقوق رو یک جا بده!!

نوشته Technical Officer ما قانع نشده برای من مدرکی بفرست که این قضیه رو ثابت کنه که چرا توی بانک استیتمنت دو تا رکورد salary داری بعض ماهها!!!

کم کم دارم شک می کنم که اینها دارند راجع به سیستم حقوق گیری ایران تحقیق می کنند یا واقعا داره وقت کشی می کنه , من چه مدرکی باید ارائه کنم که اضافه کارم 10 روز بعد اصل حقوق به حسابم می ره!!!

فک کنم مدار ک ادم کمتر دقیق باشه , راحت تره !!

الهام 1392/02/20 ساعت 17:50

به نوشکا:

ظاهرا نوشکا جان جریان اینه که رئیسشون باید چک کنه اینو من از سوار برینگتون متوجه شدم که گفت وقتی پرونده ت رو از رئیسم پس گرفتم بات مصاحبه می کنم.

طاها (فاطمه) 1392/02/21 ساعت 05:41

سلام به دوستان،
کسی در مورد ویزای توریستی چیزی میدونه ؟
من مدارک برای visit visa رو فرستادم دبی و 30 اپریل دستشون رسیده (طبق گزارش trace آرامکس) .تا الان هیچ ایمیلی نزدند که اصلا مدارک شما دست ما رسیده یا نه !!! با سفارت اینجا هم که تماس میگیرم میگن حتما سرشون شلوغه.هر وقت پروندتون رو باز کردند و آفیسر دار شدید ایمیل میزنن. هم ایمیل زدم و هم تماس گرفتم (پیغام گیر بود) .اصلا انگار نه خانی رفته نه خانی اومده
کسی میدونه که باید چیکار کرد ؟

بابک2 1392/02/21 ساعت 07:34

سلام
مدیران عزیز سایت من سه چهار بار زدم که تو جدول رکورد منو درست کنید
تنها کسی که علامت سواله منم درست کنید تو رو خدا آبرومون رفت

بابک 2
PR
145
Occupation :م کامپیوتر
EOI submitted:Dec 2012
selected: Jan 2013
ITA :Jan 2013
Lodgment :April 2013

علی 123 1392/02/21 ساعت 13:47

ناهید خانم::: در مورد فیش حقوقی و پرینت حساب که نوشتین, این موضوع برای من هم که کارم دولتی هست خیلی اتفاق می افته و توی اسلیپ حقوقی و پرینت حسابم همچین مواردی به وفور وجود داره و شاید از طریق پرینت گرفتن جداگانه از اون اسلیپها و تایید حسابداری قابل اثبات باشه. اگه روی این موضوع بخوان گیر بدن راستش به احتمال 70% ممکنه بگم اصلا شما درست می گید و اون همه مهر و امضا و تاییدیه تامین اجتماعی و غیره همه ش جعلیه ما هم تا حالا جایی کار نکردیم با این سیستم نمی خوام ادامه بدم همین الآن پرونده و مدارکم رو پس بفرستید. راستش دیگه حوصله این سیستم رو ندارم به اندازه کافی عمرم تلف شده. واقعا آیا از انگلیسیها و امریکاییها هم توی همه مسائل, از مهاجرت گرفته تا کاریابی, اینقدر سختگیری میشه؟

رامین 1392/02/21 ساعت 13:51

این دوستمون که درباره چک کردن دوباره پرونده نوشته بوده و یادش رفته اسمش را بنویسه :

میشه لطفا بفرمائید الان چند وقته که لاج کرده اید؟

[ بدون نام ] 1392/02/21 ساعت 19:52

طاها(فاطمه)
اصلا انتظار جواب اینکه مدارکتون رسیده را از طرف اونها را نداشته باشید.خودشون وقتی وقتش برسه بهتون میل میزنند.البته فکر کنم برای ویزیتوری هم پرونده ها به همون مرکز ipg میره.
نگران نباشید فقط باید کمی صبر کنید

اشکان 1392/02/21 ساعت 20:19

با سلام به همه
طاها (فاطمه) ،
معمولاً ۲ تا ۳ هفته طول میکشه که کیس افیسر تعیین بشه برای درخواست ویزیت ویزا ، بعد از اون بهتون ایمیل میزنن و میتونین یه اکانت باز کنید توی سایت اداره مهاجرت و مراحل صدور ویزا رو دنبال کنید، پروسه ای که توی وبسایت خودشون هست برای صدور وبزا ۲۵ تا ۳۰ روز کاری از تاریخ افیسر دار شدن است. ولی اگه مدارکتون کامل باشه ( و دعوتنامه هم اگه داشته باشین که چه بهتر) خیلی زودتر از این بهتون جواب میدن.
موفق باشین

مهتاب 1392/02/22 ساعت 10:12

سلام دوستان
بالاخره آفیسر منم بعد از 4ماه ایمیل زده که مدارک بیشتری برای partnership بفرست...
در مورد محل کار هم میگه هرچی پیگیری کردم کسی جوابی نداده. من کارم دولتیه، معلومه توی جای دولتی کسی جواب ایمیل نمیده اونم انگلیسی!! میگه اطلاعات تماس یک نفر توی HR رو برام بفرست... به نظرتون چه کنم؟ کسی تجربه ای داشته؟ میشه متقاعدش کرد که اینجا ایرانه و از این ایمیل ها نمیشه نتیجه ای گرفت؟؟ راهنمایی لطفا!

آزاده 1392/02/22 ساعت 16:13

یه سوال کلی،

تا حالا دقت کردید که زمانی که کیس آقیسرتون پروندتون رو تحویل می گیره ناریخ MEDICAL تون توی سایت بروز میشه با نه؟ میشه لطفا چک کنید. تاریخ مال من به هفته بغد از تاریح لاچم بود ولی الان تغییر کرده.


@ اقا فرشاد،

شما ظاهراً این ماه co دار شدین. خودش باهاتون تماس گرفت؟ من هم تاریخ هام مثل شماست می تونم ازتون اطلاعات بیشنر بگیرم.

ناهید 1392/02/22 ساعت 19:20

به علی 123::
درست می گی علی جان ..اینقدر از این خانوم لیتل میل گرفتم که بیجک حقوقی بفرست که ایمیلم رو باز می کنم به صورت دیفالت یک میل بیجک حقوقی بیشتر ازش دارم
شاید برم از امور مالی شرکتمون بخوام یک نامه انگلیسشی رو امضا کنه وبگه که ما اضافه کار رو توی چند ماه جدا ریختیم ..از پرونده شما هم خبری نشد !!!معلوم نیست چه کار می کنند .امیدورام اوضاع سیاسی بهتر شه بلکه گیر هاشون کم شه

طاها (فاطمه) 1392/02/23 ساعت 06:29

من با اینکه خیلی وقت نیست که این پروسه رو شروع کردم ولی دیگه از دست کارای اینا خسته شدم.خانوم Neda Fayed امروز ایمیل زده که 2 May مدارکتون به دست ما رسیده و قانع نشدن که من فقط برای توریستی میخوام برم اونجا.
-میگه چرا چند تا سفری که داشتی بدون شوهرت بوده. منم جواب دادم که برای اینکه تازه کارت پایان خدمتشو گرفته و چند ماهه که پاسگورت داره.
-میگه با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشورتون ما مطمئن نیستیم که بخواهید برگردید. براش نوشتم درسته که شرایط سیاسی و اقتصادی کشورمون الان خوب نیست ولی هیچ پدر و مادری بچه 4 ساله شون رو تنها نمیزارن و واسه همیشه برن یه کشور دیگه بمونن .
آخه من نمیفهمم اگه نمیخوان ویزا بدن، رک و پوست کنده بگن ویزا به ایرانی ها نمیدیم دیگه
یغعنی الان کلا decline شد ؟ دیگه review نمیکنن ؟

حسین 1392/02/23 ساعت 06:54

@علی 123 عزیز

علی جان من درک می کنم که دوره طولانی صبر و انتظار شما رو به این عدد 70 درصدر رسونده ولی خوبه عنایتی به موارد زیر داشته باشی:
1-کشورهای پیشرفته اصولا جنگ اول را بر صلح آخر ترجیح میدن. لذا سخت گیری های پروسه مهاجرت را به حساب جنگ اول بگذار
2-اگر از ابتدا بدترین حالت را در نظر بگیری، هر اتفاقی میتونه راحت تر پذیرفته بشه. مثلا اگر از اول فرض را بر این بگذاری که پروسه 2 سال طول خواهد کشید، برای هر روز زودتر تمام شدنش خوشحال خواهی بود
3-اگر بخواهیم تا آخر پروسه مهاجرت رو با موفقیت طی کنیم لازمه در هر مرحله سطح انرژی خودمون رو حفظ کنیم. از هر کاری که انرژی ما رو تحلیل ببره باید پرهیز کرد مثل اینکه در ارسال مدارک وسواس بیش از حد به خرج بدیم، به موضوع مهاجرت بیش از حد فکر کنیم، روال عادی زندگی را تعطیل کنیم و از این قبیل

مجید 1392/02/23 ساعت 07:06

https://www.elance.com/j/web-designer-needed-telecommunications-website-design-css-html-php/41352334/?utm_medium=partner&utm_source=jobrapido&utm_campaign=jobrapido&rid=1YX1Q

شیما نظامی 1392/02/23 ساعت 08:00

سلام بر دوستان
مهتاب عزیز
ممکن بفرمایید که برای اثبات partnership بودن چه مدارکی رو ارسال کردید و چه چیزهای دیگری میخواهند از شما؟

علی 123 1392/02/23 ساعت 08:50

سرکار طاها(فاطمه) خانم::: به نظر من یک انسان کارشناس و تحصیل کرده با یک غیرکارشناس تفاوتهای زیادی دارن. کارشناس با جزئیات صحبت می کنه و غیرکارشناس کلی و احساسی. اگه دارن می گن "شرایط سیاسی و اقتصادی" این عبارت خیلی کلی هستش و معلوم نیست که دقیقا کدوم شرایط مد نظرشونه و به دلیل ارتباط قطعی و متقابل کدوم یکی از اون شرایط بر شما این تصمیم رو گرفتن؟ (مگه در علم حقوق اصل بر برائت نیست؟) آیا همه مردم ایران مشکل اقتصادی دارن که ایشون همچین عبارت کلی رو بکار بردن یا اینکه مشکلات سیاسی ایران از کشورهای غربی که در همین دهه گذشته نیروی نظامی در افغانستان، لیبی و... داشتن بیشتره؟ من فکر می کنم این یک جور سنگ انداختنه و نقش و شرایط شما (احتمالا) به عنوان یک شهروند معمولی در اون دیده نشده. ضمنا سفر خارجی داشتن بدون همسر می تونه هزار و یک دلیل داشته باشه و خیلی از مردم مجردی مسافرت می کنن این که دلیل نمی شه. به هرحال اگه من باشم جزئیات بیشتری ازشون می پرسم تا هر ابهامی رو برطرف کنم. نهایتا اونها باید خیلی هم از شما ممنون باشن که میخواید برید اونجا پول خرج کنید.

ناهید خانم::: بهتر شدن اوضاع سیاسی به نظر من یک بهانه س. این موضوع یک پروسه زمان بره و مسلمه که فرآیندهای "ساختن" و "خراب کردن" زمان یکسانی ندارن.

حسین آقا::: ممنون. بله من دقیقا خودم رو برای دوسال آماده کردم. امیدوارم حداکثر تا اواسط تابستان اقامت رو بگیرم.

دوستان به هرحال عقیده من اینه که مهاجرانی که سالها در کشور مبدا از امکانات و سرمایه های مادی و معنوی اونجا استفاده کردند، آزمون و خطاهاشون رو انجام دادن و نیروهای جوان، تحصیلکرده و کارآزموده ای محسوب میشن که برای کشورهای توسعه یافته مقصد فرصتهای زیادی ایجاد می کنن و باید از وجود اونها متشکر هم باشن. متاسفانه کشورهای جهان سوم نیروی کار لایق تولید می کنن و کشورهای توسعه یافته مدیر لایق.

طاها (فاطمه) 1392/02/23 ساعت 09:47

آقای علی 123:::
معلومه دیگه. اینا فکر میکنن چون شرایط مملکت ما تحت تحریم هست، الان همه میخوان یه جوری برن اونجا و پناهنده بشن درسته که مملکت گل و بلبلی نداریم ولی دیگه ببخشید، بیمار که نیستیم بی گدار بریم اونجا و بدون بچمون پناهنده بشیم!!
چیزی که نوشتن دقیقا اینه :
• We have to take into consideration the current political and economic unrest in Iran. We have concerns about your intentions on arrival, incentive to return and any circumstances that may discourage you from returning to your home country when the visitor visa expires.

علی 123 1392/02/23 ساعت 10:02

طاها خانم::: این مسائل اقتصادی و سیاسی که به شما نوشتن مطالبی نیست که تازه باشه الآن حدود 2 تا 4 ساله متاسفانه این شرایط برای همه ایرانیها هست. در کل همه می دونن سالهاست که این تحریمها وجود داره. چطور همین چندروز پیش به آقا کیان ویزای 9 ماهه دادن؟! تضمینی وجودداره که ایشون برگرده یا برنگرده؟ ضمنا اینکه نوشتن ما با قصد شما برای اینجا اومدن مشکل داریم بگید که من یه شهروند عادی هستم و سوء پیشینه هم ندارم.
من یه آقای سوئدی رو دیدم که می گفت به دوست پاکستانیش گیر دادن که چرا داری وارد سوئد میشی؟ اون هم مدام در پاسخ گفته بود Just for FUN

طاها (فاطمه) 1392/02/23 ساعت 13:11

علی آقا 123:::
من اشتباهی که کردم این بود که Letetr of Intent ننوشتم. الان هم با کمال پر رویی دارم دوباره اپلای میکنم (140 دلار دوباره باید بدم ) و گفتم که چون EOI سابمیت کردم،میخوام قبل از تصمیم نهایی برای اینکه اصلا میخوام برم اونجا یا نه، یه چند روزی برم اونجا و شرایط رو از نزدیک ببینم (شاید اصلا خوشم نیومد که بمونم )
یعنی راستش همه چیز رو طبق اون چیزی که در visit visa application check list خواسته بودن فرستادم. مثلا گیر داده که چرا در مورد شوهرت چیزی نفرستادی که نشون بده ایشون هم قصد برگشتن داره. واقعا تو چک لیست چیزی نخواسته بود از همسر!!!
حالا یه سوال:
اگه کسی بخواد EOI اش را withdraw بکنه امکانش هست ؟ و بگه که پولم رو پس بدید ؟ من که هنوز انتخاب نشدم از pool .

مهتاب 1392/02/23 ساعت 18:36

سلام دوستان

شیما جان برای اثبات پارتنرشیپ علاوه بر سند ازدواج و کلی عکس از مراسم عروسی و سالگرد و تولد و ...، مدارک مربوط به وام ازدواج و حساب مشترک و قبض های موبایل که به آدرس مشترک بود رو هم فرستادم... حالا آفیسرم میگه بازم مدرک بده که 6 ماه گذشته پیش هم زندگی می کردین :) منم ایمیل زدم پرسیدم قبض موبایل دارم بفرستم کافیه یا چیز دیگه هم می خواین و هنوز جواب نداده ... دیگه چی بفرستم آخه؟؟

Hessam 1392/02/23 ساعت 18:44

دوستان، کمی ملایمتر. عصبی نشوید. این پروسه ایست که همه باید صبر کنیم و جز تأمین مدارکی که اونها میخوان ما نمیتونیم کاری بکنیم. یک چیز مهم هست که من بهش اعتقاد دارم و اون اینکه اگه قسمت باشه میرم و اگه نباشه نه. من تلاشم رو کردم بقیش دست من نیست. مطمئن باشید به هر دلیلی اگر رفتن ممکن نشد چیزی از دست نمیره و فقط برنامه رو باید عوض کرد.
بگذریم. یک مسئله ای من دارم و اون اینکه دایانا اوایل مارچ از من مدرک اسس شده فوقم رو - که از دانشگاه علم و صنعته- خواست. من هم واسه NZQA فرستادمش - از طریق وکیلم. واسه این که سریعتر انجام بشه fast track هم کردم که قرار بود 20 روزه بیاد. الان حدود دو ماهه که اونها جواب ندادن و میگن مشغول مذاکره با third party هستیم. کسی اسس مدارکش اینقدر طولانی شده؟ عجیب نیست به نظرتون؟

کتایون 1392/02/23 ساعت 19:45

@ آقای حسام::: من هم بصورت Fast track پرداخت کردم ولی برای لیسانسم که از دانشگاه آزاد-تهران مرکز هست... الان دقیقا یادم نیست ولی بیشتر از 20 روز طول کشید و 1 هفته هم تو راه بود که نتیجه اش رو از طریق پست بگیرم... حدود 35 روزی طول کشید... فکر کنم چند تا تعطیلی هم این مدت بوده و 20 روز منظور 20 روز کاری هست...
به اسسور ام گفتم که من اینو برای این میخوام که تحت فلان عنوان بوناس رو بگیرم و بهش گفتم که من نمیدونم فرم ها رو که پر کردم رو آیا عناوینش رو درست زدم یا نه... کلا منظورم این بود که بهش بفهمونم که بابا جان من هدفم چیه و برای چی میخوام و اگر اشتباه عنوان رشته و اینها رو در فرمهام اشتباه و کج و کوله پر کردم خودت درستش کن... ایشون هم گفت ما به فرمهای تو کاری نداریم و با توجه به مدرکت و ریز نمره هات اسس میکنیم...
یکی از دوستان هم به نام آنی اینجا بودن که رشته شون صنایع غذایی بود و در مدارکی که اسسور ازشون خواسته بود سیلابس ها هم بوده که خودش میگفت من نفرستادم و لیسانسشو لول 6 ارزیابی کردن متاسفانه... البته از من سیلابس رو نخواستند... کلا از شما که نباید اصلا اسس میخواست چون دانشگاهتون معاف ار اسس هست... برای دیانا توضیح ندادید که دانشگاهتون معافه و ...؟

رامین 1392/02/23 ساعت 21:15

آقای علی : خبری نشد آقا ؟ ما که بجای شما اعصابمون داغون شد

Hessam 1392/02/23 ساعت 21:20

آره یکسره شده، جالبه. مردم از خوشی
کتایون خانوم، به دایانا نگفتم. به وکیل گفتم. اون هم گفت باید اسس بشه. اینور که یادم میاد میگفت حتی اون دانشگاههایی که اسس نباید بخوان رو باز هم میخوان.
حالا یک چیزی، از آنجایی که پرسیدن عیب نیست و ندانستن عیب است، منظورتون چی بود که متأسفانه ٦ شده؟ در مورد امتیازها یک یادآوری کوچیک میکنید؟ ممنون
ببینم هنوزم یکسرست؟

علی 123 1392/02/23 ساعت 23:02

آقا رامین::: نه خبری نیست. نزدیک دو ماه شده. ممنون.

حسین 1392/02/24 ساعت 05:08

@علی123 عزیز

اینکه فرمودید اصل بر برائت است، متاسفانه در مورد مسائل امنیتی اینطور نیست و اصل بر عدم برائت است مگر اینکه خلافش ثابت شود. تجربیات 11 سپتامبر به بعد هم غربی ها رو بیشتر سخت گیر کرده

@طاها(فاطمه) عزیز
در مورد ویزای توریستی هر احتمالی که منجر به عدم بازگشت بشه از طرف اونها جدی گرفته میشه. مثلا اینکه زن و شوهر با هم ویزا بگیرن احتمال پناهنده شدن خیلی بیشتره تا اینکه تنهایی سفر کنن. اگر کل خانواده بخوان با هم برن که بازهم احتمال پناهنده شدن بیشتر میشه. البته همه اینهایی که گفتم از دید آفیسر گفتم، خدای نکرده حمل بر جسارت نباشه
از طرف دیگه ارائه بعضی مدارک نشون میده که شما به احتمال زیاد برخواهید گشت از جمله سند خونه یا ملک، نامه از کارگزینی محل کار مبنی بر دادن مرخصی محدود به شما و از این قبیل. همه این سخت گیری ها هم معمولا فقط برای بار اوله و دفعات بعد خیلی راحتتر به شما ویزا خواهند داد

شیما نظامی 1392/02/24 ساعت 05:29

سلام دوستان
مهتاب جان ممنونم از اطلاعاتی که دادی.
جای تعجب با این همه مدارک باز از شما مدارک خواستن فکر میکنم که اگر با همسرتون از طریق فیسبوک و یا ایمیل ارتباط داشتید هم میتونه به عنوان سند مناسب باشه در هر بازه زمانی که بخواهند.
ممنون میشم اگر مدارک ارسالی اضافی رو که قصد دارید ارسال کنید را هم به اشتراک بگذارید.

طاها (فاطمه) 1392/02/24 ساعت 05:43

حسین آقا::
من اتفاقا فکر میکردم حالا که پسرم با ما نمیاد به من و همسرم راحت تر ویزا میدن. در ضمن نامه ار محل کارم هم دارم.
شانسه دیگه!!! به نظر شما اگر دوباره apply کنم فایده ایی داره؟ اخه وقتی بهش گفتم که من EOI سابمیت کردم گفت این اطلاعات رو نداده بودی.الان در فایلت درج شد.

حسین 1392/02/24 ساعت 05:59

@طاها(فاطمه) عزیز

به نظرم اگر عجله ای ندارید صبر کنید تا ایام انتخابات هم بگذره. توی این فاصله هم با آفیسر در تماس باشید و سعی با ارائه مدارک بیشتر راضیش کنید.
در مورد EOI هم اگر کنسل کنید هیچ پولی به شما برگردونده نمیشه. بطور کلی اداره مهاجرت تنها در حالتی پول رو بر می گردونده که ثابت بشه اشتباهی از طرف اونها صورت گرفته

هادی 1392/02/24 ساعت 06:08

به حسام::‌ من لیسانس و فوق لیسانسم رو با هم اسس کردم کلا از روز ارسال تا روز دریافت جواب برای من 2 هفته طول کشید.

به کتایون ::‌ برای گرفتن بونوس پوینت حتی اگر دانشگاتون تو لیست معاف از اسسمنت باشه لازمه اسس بشه . نتیجه به صورتی که در ستون 4 جدول long term skill shortage بیاد.

کتایون 1392/02/24 ساعت 06:27

@ آقای حسام::: آنی لیسانس بود ولی ازش سیلابس درسهاش رو خواسته بودند و به جای 7 اون رو یک لول پایین تر یعنی 6 ارزشیابی کردند...
درضمن آقای هادی پاسخ شما رو دادند... اگر درست خاطرم باشه بعضی از دوستان با آفیسرشون صحبت کردن و قانعش کردند که دانشگاهشون نیاز به اسس نداره و افیسر بی خیال شده... باز هم اگر دوستان تجربه ای دارند بفرمایند...
مبصرمون دوباره تیک رو برگردوند سر جاش... کلی ذوق زده شدم

حسین 1392/02/24 ساعت 06:42

@حسام و کتایون عزیز

دانشگاه محل تحصیل من معاف از اسس بود و بدون NZQA بونوس پوینت هم گرفتم و به گفته آفیسر مرحله Verification هم بدون تماس با محل های کار گذشته ام تکمیل شد

آزاده 1392/02/24 ساعت 06:50

سلام،

در مورد مدارک مهندسی در صورتی که بخواید از بنوس پوینت استفاده کنید حتما باید مدرکتون مهندسی اسس بشه برای تمام دانشگاهها. توی چک لیست ITA اینواز همه می خوان. حداقل از پارسال که اینطور بوده.

در ضمن آقا بابک من هم ظاهراً از 2 می کیس افیسر دارم لطفاً در جدول بروز کنید. جهت اطلاع کسانی که تازه لاج کردن برای من دقیقاً 6 ماه و 20 روز طول کشید. طبق گفته خانم می چاو ولی اسمشو نگفت و فقط بهم اعلام کرد که هر وقت Initial assess اش تمام بشه خودش باهات تماس می گیره و لی این نکته درسته که زمانی که CO پرونده رو تحویل می گیره تاریخ مدیکال هم روی سایت بروز میشه. یعنی تاریخ Recieved مدرک تغییر می کنه.

کتایون 1392/02/24 ساعت 07:10

@ آزاده جان::: برای من که تاریخ مدیکالم تغییر نکرده... مثلا 17 آگوست که مدارکم رو گرفتند، در 21 آگوست تاریخ مدیکال برام زدند... اصلا اینها مهم نیست... به نظرم زیاد نباید در کارهاشون ریز شد...

@ دکتر ناصر::: اطلاعات من رو هم 1 بار زحمت کشیدید و در جدول وارد کردید ولی نمیدونم چرا دوباره پرید... من هم در 21 فوریه 2013 آفیسر دار شده بیدم... Diana Loughnan

طاها (فاطمه) 1392/02/24 ساعت 07:41

حسین آقا::
ممنون از راهنمایی تون. اتفاقا یه نفر دیگر هم به من پیشنهاد داد که بگذار انتخابات تموم بشه بعد دوباره اقدام کنید.افیسرش که کلا اعصاب نداره !

فرشاد 1392/02/24 ساعت 10:04

@ آزاده خانم،
اگر منظورتون من هستم، هیچ چیزی برای من تا حالا نیومده که بگه CO دار شدم. هیچ ایمیلی هم از فرم 1200 نیومده. منو پاک فراموش کردن

آزاده 1392/02/24 ساعت 10:28

@فرشاد،

پس اون آقا فرشادی که اکتبر 2012 لاج کرده و می آفیسر دار شده کیه تو جدول؟

الهام 1392/02/24 ساعت 16:25

یعنی دیگه مبصر نمی خوایم؟ رفتیم دوره راهنمایی؟

کتایون 1392/02/24 ساعت 17:00

@ الهام جان::: نه بابا حواسشون هست... پست هامونو میاد پاک میکنه الان تا آخر شب دیگه اینو نمیبینی... از گشت ارشاد شده گشت نامحسوس...

مبصر جدید وارد می شود
بچه های ته کلاس شلوغ نکنن

حسین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.