دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

اندر حکایت کیس های عجیب مهاجرتی...

از اونجایی که شخصا علاقه زیادی به کیس های مختلف مهاجرتی دارم و از اونجایی که تا دلتون بخواد کیس های مختلف توسط مهاجرین ارائه میشه، این پست رو اختصاص دادم به یکی از کیس های اخیر سازمان مهاجرتی نیوزلند که از جنس ازدواجه. ازدواج بین یه آقای هندی و یه خانم نیوزلندی. آقای 22 ساله و خانم 59 ساله. 



بالویندر یا آقای هندی قبل از اومدنش به نیوزلند یه متخصص بازاریابی تو شرکت ودافن بوده و از طریق ویزای دانشجویی به نیوزلند اومده. گلین یا خانم نیوزلندی قبل از بازنشستگیش یه مدیر منابع انسانی بوده و یه پسر 37 ساله از ازدواج قبلیش داره. 


ماجرای عشق یا ازدواج این دو تا از یه سالن مو تو منطقه گلندفیلد اوکلند شروع شده، مثل خیلی از رابطه ها با میسج شروع شده، بعد 3 هفته با هم صمیمی شدن و 2 ماه بعد هم با هم ازدواج کردن. کل پروسه در واقع حدود 3 ماه طول کشیده. 


متاسفانه یا خوشبختانه کیس این خانم و آقا با تفاوت سنی حدود 40 سال توسط اداره مهاجرت رد شده. 


آقای هندی که میگه به شدت عاشق همسرشه و همه چی از اول درست اتفاق افتاده که اینقدر سریع همه چی پیش رفته. اما آفیسرهای نیوزلند که شما بهتر میشناسین باور ندارن که این رابطه واقعی و پایدار باشه. مهم ترین دلیلی که آفیسرها ذکر کردن، فاصله سنی زیاد بین دو نفره که به نظر منطقی میرسه. اما دلیل جالب دیگه ای که ذکر کردن تفاوت های زیاد فرهنگی و مذهبی دو طرفه که آفیسرها رو متقاعد نکرده که این دوتا واقعا بتونن یه زندگی واقعی رو با هم تحمل کنن. 


شاید قسمت جالب ماجرا صحبت های این دو نفر در دفاع از خودشون باشه که خوندنیه: 


آقای هندی یا بالویندر میگه که من اگه می خواستم با دخترهای جوون تر نیوزلندی هم می تونستم ازدواج کنم. اما چون عاشق این خانم بودم، اون رو انتخاب کردم. سن فقط یه عدده. کلا تفاوت های فرهتگی رو هم انکار کرده و میگه که اگه می خواستم که یه هندی بمونم، تو همون هند می موندم!! :)


خانم نیوزلندی میگه که سن برای من مهم نیست و من اهمیتی بهش نمیدم. مهم هم نیست که طرفت چند سالشه، مهم اینه که دوسش داری و اضافه می کنه که من تو ذهنم احساس یه دختر 21 ساله رو دارم. :)


شاید یه قسمت جالب دیگه این باشه که آفیسرها حتی از محل زندگی این دو تا بازدید حضوری هم انجام دادن تا متقاعد بشن که این دو نفر به شکل یه زن و شوهر زندگی می کنن. چیزی هم که متوجه شدن اینه که زندگی این دو نفر، شبیه زن و شوهر ها نیست و بیشتر شبیه زندگی دو نفر تو یه پانیسونه. 


مشکل اصلی آفیسرها زمان غیر طبیعی 3 ماه تا ازدواج این دو نفر بوده. بعلاوه انتظارات این دو نفر از آینده، با هم جور در نمیاد. به هر حال این دو تا حتی وکیل هم گرفتن و به این رای اعتراض کردن. اما در صورتی که اعتراضشون رد بشه (که خیلی هم بعید نیست)، آقای هندی از نیوزلند دیپورت میشه.


توضیح: راستش چیزی که بیشتر از همه چیز برای من جالبه، پیگیر بودن و یه جورایی سمج بودن آفیسرهای نیوزلندی تا متقاعد شدن صد درصده. چیزی که من تو کمتر کشوری دیدم. از نظر من این کیس ازدواج به این شکل اگه تو یه کشور دیگه اتفاق میافتاد، احتمال زیاد نتیجش این نبود. 


منبع: NZ Herald

نظرات 66 + ارسال نظر
رضا 1392/04/20 ساعت 12:43

یعنی به نظر شخصی شما این دو تا واقعا عاشق همند یا هندیه برای ویزا گرفتن تن به این ازدواج داده؟ من به عنوان یک ایرانی بلافاصله حالت دوم به ذهنم اومد. اگه حالت اول باشه الان خانمه باید برای ویزای هند اقدام کنه!

من راستش قضاوتی راجع به حالت اول و دوم نمی کنم. معمولا کیس های مهاجرتی ازدواج (حالا از هر مدلش) کمترین ریسک رو داره که این کیس عکس این قضیه رو نشون میده. /ناصر

مهدی بی 1392/04/20 ساعت 13:07

@مهتاب: پیشنهاد می کنم google hangouts رو هم چک بکنید. در صورت امکان قبلش با دوستی که ترجیحا خارج ایران باشه تست کنید. من چند تا از دوستانم مصاحبه داشته اند و ظاهرا google hangouts بهتر از اسکایپ جواب می ده.

سالار 1392/04/20 ساعت 13:12

حالا ما میدونیم که یارو هندیه از این ازدواج صوری دنبال چیه .اما نفهمیدم این خانم نیوزیلندی چه سودی میبره؟ چون اونطور که نوشته بودی خوب رابطشون هم همچین حسنه نبوده تو منزل

رضا 1392/04/20 ساعت 13:34

کتی خانم@ نمی دونم چرا یهو زنگ زد. تا حالا فقط نحوه واریز حقوقها رو خواسته بود و منتظر بود فیش مالیات حقوقها رو براش بفرستم. حتی ایمیل به محل کارم نزده بود

مجید 1392/04/20 ساعت 17:20

عجب زبلیه این جوجه هندی حتماً پیش خودش فکر کرده که این شیوه خیلی کم دردوسرتره تا اینکه بخواد خودشو اسیر NZQA و IPENZ و EOI و آفیسر و مصاحبه و ....کنه

کتایون 1392/04/20 ساعت 17:53

به به آقای ناصر... چه عجب پست از شما دیدیم... اونم چه پست جنجالی ای!

آقایون شما چرا اینطوری ماجرا رو میبینید؟ پس اگر اینطوره باید تاریخ صدر اسلام رو هم بله دیگه...
بابا همدیگه رو دوست داشتن خوب چرا اینقدر حسودیتون میشه؟! خخخخخ

هستیم همین ورا ...:)

داریوش 1392/04/20 ساعت 20:28 http:///

خیلی خیلی تابلو که عاشق و معشوقن

ناصر جان من باهات موافقم کشورهای دیگه شاید آسونتر بگیرن. دوستم سه سال که با یه خانم سرخ پوست (که 20 سال از دوستم بزرگتره ) ازدواج کرده و تو امریکا می زی ین.

مرسی داریوش جان.

مجید 1392/04/21 ساعت 09:31

دوستان یک برنامه بنام Australian Resume Writer هست لطفا نصب کنید و نظرتون را راجع به اون بنویسید:(بنظرم جالب اومد )

http://www.4shared.com/get/ShqkpzLp/Australian_Resume_Writer_v452.html

مسعود.ک 1392/04/21 ساعت 14:32

@آزاده:
پس از ایمیل به آقای بارینگتون بالاخره پاسخ داد و از اینکه خودش تماس نگرفته عذر خواهی کرد .بنظرم شما هم پیگر شو و اسم آفیسر و ایمیل را بگیر و با یه بهونه ایی بهش ایمیل بزن که کارتون عقب نیافته .
از من درباره IELTS همسر ، اصل مدرکم و مدارک بیشتر زندگی مشترک پرسیده.

ازاده 1392/04/21 ساعت 15:19

❊ مسعود.ک

واقعاَ که! خسته نباشن! یعنی اگه ایمیل نمی زدید کلا یادش نبوده اینا رو بپرسه من هم یه ایمیل می زنم حتماَ مرسی که خبر دادید.

الهام 1392/04/21 ساعت 15:30

کلا svar اینجوریه...تمام ایمیلهایی که به من زده reply هستش...یعنی موند به دلم خودش ایمیل بزنه حتی فکر کنم نتیجه مصاحبه هم واسه من Re باشه...
svar رو باید هرزگاهی از خواب بیدار کرد...

دوستان:

من یه Page دارم تو فیسبوک، خوشحال میشم یه سر بزنید:
https://www.facebook.com/My.NewZealand?ref=stream

جای بچه های وبلاگ خالیه اونجا

حبیب 1392/04/21 ساعت 19:05

سلام
بچه ها من امروز مصاحبه داشتم.

داستانش طولانیه سه بار آفیسرم عوض شد آخر به دایانا رسید. اینقدر طولانی شده بود که دیگه خیلی دنبال نمی کردم.

نکته ای که فکر کردم برای بقبه خصوصا کسانی که مصاحبه در پیش دارند مفید باشه اینه که من اصلا متوجه نمیشدم چی میگه. تقریبا هر سوالی رو ازش میخواستم یکبار دیگه تکرار کنه. بعضیا رو هم دو بار بیشتر و میگفتم منظورت چیه میشه توضیح بدی. یا برداشت خودم رومیگفتم و ازش تایدیه میگرفتم بعد جواب می دادم. یک سوال هم پرسید که اصلا نفهمیدم چی گفت فکر کنم در مورد تفاوت فصل ها بود اینجا زمستونه اونجا تابستون من فکر کردم تخفیف فصلی رو میگه گفتم منظورت اینه فکر کنم سوالشو عوض کرد پرسید قیمت خونه چنده.

به نظر من باید به این مسئله خیلی توجه کنید. کیفیت صدا هم خیلی خوب نبود و صداش ضعیف بود و من به زحمت صداشو میشنیدم. لهجه داشت.
یک نکته رو بهتون بگم که ما همه زبانمون خوبه که ایلتس گرفتیم اما باید این مسئله رو هم جدی گرفت. من هم با آمریکایی ها صحبت کرده بودم هم بریتیش ها اما مشکلی نداشتم. اینبار اما اینجوری شد. یکبار هم ازش خواستم بلندتر صحبت کنه گفت باشه میدونه که کیفیت تماس خوب نیست.

مصحابه 25 دقیقه طول کشید. من جوابها رو کامل و مستند دادم بهش. نمی دونم چرا فقط 15 سوال ازم پرسید. انتظار داشتم طولانی تر باشه، بعد پرسیدم این تمام سوالاتی بود که مخواستی بپرسی گفت نه اما من نظرم رو تا دوهفته دیگه اعلام می کنم و بعد یه نفر دیگه تایید میکنه.

نمی دونم چرا سوالای بیشتری نپرسید.
یا بخاطر اینکه من می گفتم تکرار کن دیگه بی خیال شد.
یا خوب و کامل جواب دادم دید اطلاعاتم خوبه دیگه چیزی نپرسید D:

به هر حال نتیجه نهایی که اومد بهتون اطلاع می دم.

آقا حبیب تبریک میگم
ظاهرن این مشکلی که شما با دایانا داشتی اپیدمی شده. وقتی همه مشکل دارن معنی اش اینه که خود دایانا مشکل داره و این نقطه مثبتیه. اینکه مصاحبه 25 دقیقه طول کشیده لزوما علامت مثبت یا منفی نیست و صرفا نشون میده آفیسر با این تعداد سئوال به نتیجه مورد نظر رسیده. برات آرزوی موفقیت می کنم
/حسین

مهتاب 1392/04/21 ساعت 19:29

حبیب جان مصاحبه منم همینطوری بود و بعد از مصاحبه آفیسرم یه ایمیل بهم زد که با اینکه آیلتس 6ونیم داری ولی فکر می کنم تو پیدا کردن کار مشکل داشته باشی و نتونی ارتباط برقرار کنی... به نظرم پیگیر شو و یه جوری بهش حالی کن که واقعا کیفیت ارتباطی خط لندن افتضاحه و بگو تو ارتباط با بقیه خارجی ها مشکلی نداشتی....
نمی دونم شاید دایانا مثل چنتل (آفیسر من) نباشه... داداش حسین و علی 123 عزیز می تونین راهنمایی بدین

ظاهرن خود دایانا هم به عمق فاجعه پی برده از بس که مجدد ازش سئوال کردن :)
/حسین

مهتاب 1392/04/21 ساعت 19:30

حبیب جان اینو هم بگم که مصاحبه من حدود یکساعت و نیم طول کشید :(

علی 123 1392/04/21 ساعت 20:22

آقا حبیب و مهتاب خانم::: کیفیت صدا برای من درحد یه تلفن راه دور و آروم و سریع صحبت کردن دایانا به نظر من خیلی اذیت کننده نبود به خصوص اینکه از قبل همه اون مسائل رو بارها مطالعه کردیم و برای همه مون عادیه. پیشنهاد من اینه که تاجاییکه برای دوستان میسره لهجه بریتیش رو گوش بدن. لهجه نیوزیلندی خیلی هم سخت نیست فقط همه e ها رو ee تلفظ می کنن که باعث میشه کمی آدم بیشتر برای فهمیدنش سعی کنه و گاهی تا حدود دو ثانیه دیر متوجه کلمات بشه. اوائل صحبتهاش رو من کلا متوجه نمی شدم چی می گه اما خوشبختانه وقتی سوالهای شخصی رو شروع کرد کم کم خودم رو وفق دادم. در هر صورت اگه باهاش تماس گرفتید خیلی بهش فشار نیارید که کیفیت صدا مناسب نبوده چون مطمئنا با همه دنیا داره با همون خط تماس می گیره, شاید حتی با خونه شون . همونطور که می دونید مصاحبه قانونا می تونه بین 20 تا 60 دقیقه طول بکشه و 15 تا سوال هم نرماله.

رامین 1392/04/21 ساعت 21:33

در مورد چک کردن مدارک دانشگاهی کسی از دوستان تجربه ای داشته؟ کیس آفیسر ها اصولا ایمیل میزنند؟ مدرک من مربوط به دانشگاه آزاد و دولتی بوده .
اینطور که معلومه یکی از مواردی که آفیسر من معطل اون مونده همین موضوع است .

حدس میزنی یا از خودش شنیدی؟
/حسین

سالار 1392/04/21 ساعت 23:03

سلام
بابک جان تو پست قبلی یه سوال ازت پرسیده بودم شاید ندیدی؟

به ضرس قاطع ندیده :)
/حسین

کتایون 1392/04/22 ساعت 07:04

@ آقا رامین::: من فکر نمیکنم مدارک دانشگاهی رو استعلام کنن... تازه اگر استعلام هم بکنن کیه که جواب بده... من هم مدرک دانشگاهیم از آزاد هست
verification ای که بیشتر مد نظرشون هست همون ایمیل ها و احیانا تماسهای تلفنی هست که به محل کار میزنند... معمولا هم دوستان در این قسمت معطل میشن چون فکر میکنند کارفرما ها (بخصوص جاهای قبلی که کار کردند) پاسخ ایمیل رو دادند، در صورتی که اینطور نشده و ایمیل ها در spam رفته
NSC هم بستگی داره به تعداد سفرهایی که در پاسپورت مدرکش وجود داره... من چون فقط 1 سفر داشتم فکر کنم برای این زیاد طول نکشیده

پردیس 1392/04/22 ساعت 10:05

سلام
از این که این قدر به فکر هم وطنان خودتون هستید تشکر می کنم.
من فکرهامو کردم و تصمیم به مهاجرت به نیوزیلند گرفتم و امتیازم 140 شد. ولی برای pre-assessment سوالی دارم.
من لیسانسم را 12 سال پیش گرفتم و مشغول کار شدم ( یعنی 10 سال سابقه کارم از اون موقع شروع می شه) و چهار سال پیش فوق لیسانس گرفتم.
آیا باید هر دوی لیسانس و فوق لیسانسم را pre-assess کنم؟
ممنون

رامین 1392/04/22 ساعت 10:14

به آقای حسین و خانم کتایون ::
نه خوش گفته که من از محل کارت و دانشگاهت Verify میخوام . در مورد دانشگاه هم گفته که این لازمه
من روش وریفای را ازش پرسیدم و در ادامه پرسیدم که اگه بخوایی ایمیل بزنی احتمال اینکه جواب بگیری خیلی کمه ، چون اصلا دانشگاههای ایران اینجور اطلاعات را با ایمیل نمیدهند . ولی اون جواب داده که اگه در حین وریفای به مشکلی خوردم بهت خبر میدم

رامین 1392/04/22 ساعت 10:16

ضمنا توی ایمیلش گفته که جواب NSC من هنوز نیومده و توی این فاصله (خودش هم گفته هیچ Time Frame ای نمیتونه بگه ولی حدث میزنه چند ماه دیگه بشه ) از محل کارت و دانشگاهت وریفای میگیرم .

مهتاب 1392/04/22 ساعت 11:35

پردیس عزیز
خوش اومدی :) به نظر من بهتره یکبار هزینه بدی و فول اسس کنی (من هم هزینه پری اسس دادم و هم بعد از دریافت ITA جونم در اومد تا نتیجه فول اسس اومد!)
اینجوری خیالت راحت تره و کارهات سریعتر هم پیش میره.
در ضمن لیسانس و فوق لیسانس مرتبط رو با هم با یک هزینه میشه فول اسس کرد و نیاز به هزینه جدا برای فوق لیسانس نیست

ناهید 1392/04/22 ساعت 12:48

دوستان اگر دنبال لینکی برای podcast لهجه شیرین کیوی ها هستید اینجا هم فایل های خوبی را دانلو هست::
http://kiwifortpodcast.podbean.com

saeed ocean 1392/04/22 ساعت 13:06

سلام به همه دوستان

آفیسر ما هم مشخص شد و دیروز ایمیل زد. اسوار بارینگتون

تاریخ لاج من 18 سپتامبر 2012. یه 10 ماهی طول کشید.

مدارک اضافی برای آدرس مشترک با همسر خواسته و به محل کارم ایمیل زده و گفته تا 2 ماه دیگه سکیوریتی چک طول میکشه.

مبارک باشه :)
/حسین

علی 123 1392/04/22 ساعت 13:45

ناهید خانم::: عجب سایتیه این

آقای saeed ocean::: چه عجب از این ورا

آزاده 1392/04/22 ساعت 13:57

@ سعید Ocean

به سلامتی!! باز هم خوبه بالاخره ایمیل زد این سوار خان. داشتیم پشت سرش غیبت می کردیم فقط reply می کنه ها! این هم مثال نقض بعضی وقتها خودش هم ایمیل می زنه!

saeed ocean 1392/04/22 ساعت 13:58

به علی 123

چاکریم علی جان والا ما دیگه کم کم داشتیم بی خیال کل قضیه می شدیم و فقط از خبرهای خوب که بقیه دوستان می دادند لذت می بردیم .

علی جان قضیه این utility bill چیه واسه آدرس مشترک. اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.

saeed ocean 1392/04/22 ساعت 14:01

@ آزاده

مرسی آزاده خانم. فکر کنم یک سری پرونده رو به صورت فله ای دادن بهش داره ایمیل می زنه

لاله 1392/04/22 ساعت 14:15

فکر کنم تو تین چند ماه هر کی قرار افیسر دار بشه افیسرش برادر سوار باشه
دیروز به من ایمیل زد که فعلا نمیخواد برای IPNZ کاری انجام بدی من خودم دارم با NZQA صحبت می کنم که مشکل رو حل کنیم (البته من نمی دونم واقعا مشکل الان چیه ) بهش هم وقتی گفتم که مشکل چیه می گه جز لیست مورد نیاز نیستی در صورتی که خودم وقتی چک می کنم هستم
حالا به هر حال گفته اگه خودش با اونها به نتیجه نرسه به من خبر میده که از IPNZ نامه بگیرم ولی تا اونجایی که من این وبلاگ رو خوندم و شواهد نشون می ده کسایی براشون بهتره از ایران اقدام کنند که کامپیوتر و مشتقاتش و یا الکترونیک رو خونده باشند چون برای بقیه گرفتن 15 امتیاز Bouns خیلی سخته

علی 123 1392/04/22 ساعت 14:34

saeed ocean::: قبض آب و برق و اینجور چیزا. برای اثبات پارتنرشیپ میخواد. همونطور که می دونی باید مدارکی بفرستی که نشون بده با همسرت در آدرس مشترک زندگی می کنی. مثلا قبضهایی که به آدرس مشترک ارسال شده باشه, پاکتهای پستی پاسپورت و گواهینامه رانندگی که اسمتون روش باشه, قبض تلفن و موبایل, سند ماشینی که آدرس همین محل سکونت فعلی تون روش نوشته شده باشه. برگه پذیرش (المثنی میدن) بیمارستان که آدرس هردوتاییون توش باشه و عکس و فیلم و حساب بانکی مشترک و اینجور چیزها.

لاله خانم::: نفس راحتی کشیدید پس. لازم نیست کاری بکنین خودش با NZQA صحبت می کنه اونها به احتمال زیاد مجابش می کنن. این مشکل موقع ارسال ITA برای من هم پیش اومد و خانم آنیوا میکی از مدارک من هم در مورد معاف نبودن ایراد گرفت اما بعد که با رابطش در NZQA صحبت کرد همه چی ختم به خیر شد.

بابک2 1392/04/22 ساعت 17:40

مجید جان اون برنامه Australian Resume Writer خیلی بدردم خورد
دوستان استفاده کنن مخصوصا قسمت cover letter sample آش
من الان بشدت مشغول رزومه فرستادن تو سایت seek و glasdor هستم از هر 30 تا یکی ایمیل میزنه اطلاعات اضافه میخواد بیشتر هم پیش نمیره تا میفهمن اونجا نیستم
بهر حال ما ادامه میدیم دست شما درد نکنه
ایشالا همیشه موفق باشی

بابک2 1392/04/22 ساعت 17:47

حسین جان ای مدیر
این جدول ما همش زوجی شده لطف میکنی رکورد مارم بکنی "بابک2-گلی" همسر مکرمه خوشحال شن

الان میگی این همه درخواسته جور واجور رو کجای دلم بزارم
البته من برا اطلاعات بقیه میگم که بدونن 145 تا رو با امتیاز همسر گفتم

ای بابک. ای نفس :)
تبریک به شما بخاطر داشتن چنین همسر گلی :)
بابک-گلی بهتر نیست؟
/حسین

دوستان کسی تو مشهد، کلاس خوبی برای آمادگی آیلتس سراغ داره؟
اصلا اینجا مشهدی داریم؟

پردیس 1392/04/23 ساعت 13:39

ممنونم مهتاب

hessam 1392/04/23 ساعت 14:26

@امید راد: من مشهدی نیستم ولی مشهد هستم. بهترین کلاس، کلاس خصوصی آقای ایران نژاد هست. تلفنش: 7688032

@حسام::
ممنون
مشهدی نیستی، ولی مشهدی ها رو دوس داری

Hessam 1392/04/23 ساعت 15:55

@ امید راد: آره واقعاً.

کتایون 1392/04/23 ساعت 16:00

@ صاحب نظران امور مصاحبه::: یکی از سوالات کم نظیر در مصاحبه، سوال زیر بوده:
what do you think about the impact of migrants on the socio-economic balance of NZ and the wider south west pacific basin?

شما چه پاسخی براش دارید(به فارسی هم بگید ممنونم )؟ در ضمن منظورش از wider south west pacific basin چی هست؟
ممنون

طیبه 1392/04/23 ساعت 16:52

کتایون:
بنظرم -نظر گوگل و ویکی پدیا:

حوضه جنوب غربی اقیانوس آرام یعنی همون دور و بر نیوزیلند

باز بزرگان وبلاگ نظر بدن!

سینا 1392/04/23 ساعت 17:10

کتایون خانم :: من همین سوال رو قبل از مصاحبه ام پرسیدم و حتی یک نفر هم بهم جواب نداد. آخر بی خیال شدم و گفتم اگر این سوال رو از من بپرسه باید مثل اون جوکه بهش بگم "اگه می خوای decline کنی بکن، دیگه اینا چیه می پرسی؟!"

ولی گذشته از شوخی حالا که بیشتر به سوال دقت می کنم، منظور از wider south west pacific basin کل قاره اقیانوسیه است که نیوزلند هم بخشی از اونه. کشورهایی مثل استرالیا، نیوزلند، فیجی، تونگا، و غیره

به نظر من منظور سوال اینه که به نظر شما نقش مهاجرین در جامعه و اقتصاد این کشورها چیه؟ خوب مسلماً ما باید در پاسخمون نقش مثبتی رو برای مهاجرین مطرح کنیم در غیر اینصورت به ضرر خودمون صحبت کردیم

رامین 1392/04/23 ساعت 18:18

به خانم کتایون ::
به نظر من باید به درصد مهاجرین کشورهای نیوزلند و استرالیا ریفر کرد و گفت که چونکه این کشورها پیشرفت داشتند ، پس مهاجرین خوب تونستند با جامعه جدیدشون کنار بیان و باعث پیشرفت خودشون و کشورشون بشوند .

علی 123 1392/04/23 ساعت 19:27

http://www.dol.govt.nz/research/migration/pdfs/ScopingpaperontheEconomicImpactsofImmigration.pdf

http://aut.researchgateway.ac.nz/bitstream/handle/10292/1394/ZhangYJ.pdf;jsessionid=E8E4A619CD21AA0ABB5312F02A3F8CC5?sequence=3

این سوال دست کم از زمان مصاحبه آقا بابک به این طرف از کسی پرسیده نشده.

داریوش 1392/04/23 ساعت 20:16

کنایون خانم : منم با رامین و سینا عزیز هم نظرم . میتونید به این نکته اشاره کنید که اکثریت جمعیت این کشورها بخصوص نیوزیلند مهاجر هستند و جذب نیروی متخصص و ادامه روند اون نشوندهنده میزان تاثیر مثبت مهاجرین متخصص بر پیشرفت اقتصادی این کشورهاست (البته اگر بتونید آماری هم در این زمینه ارائه کنید بهترین حالته ممکنه )
درضمن با توجه به تجربه ای که ما از مصاحبه خودمون داشتیم میتونم بگم درسته که اکثر سوالات آفیسرها مشترکه ولی میتونید از دوستانی که مصاحبه شدندکمک بگیرید تا حداقل با جملاتی که دایانا میپرسه بیشتر آشنا بشید .مثلا جمله ی "انتظارات شما از چلنج های در پیش رو چیه " توسط آفیسرهایه صورت های مختلف پرسیده میشه اگر بدونید دایانا کدوم رو بیشتر به کار میبره موقع شنیدن سوال سریع تر متوجه منظورش میشین حتی اگه بعضی از کلمات رو نشنیده باشین.

کتایون 1392/04/23 ساعت 21:44

خیلی ممنون از تمامی دوستان... واقعا لطف دارید... این ماجرای مصاحبه من هم شده همه یاری کنید تا من ...
از داداش حسین و زن داداش عزیزم هم تشکر ویژه ی ویژه دارم... نمیدونم چطوری جبران کنم

خواهش می کنم آبجی کتی
این کمترین کاری بود که از دستمون بر میومد :)
/حسین

مجید 1392/04/23 ساعت 22:57

@ بابک2 :: مرسی متشکرم , بابک جان مواظب باش رزومه فرستادن به هرجا عواقب و خطر هایی هم ممکنه داشته باشه , سعی کن با کاورلترهای مناسب حساب شده رزومه بفرستی

رامین 1392/04/23 ساعت 23:11

به آقای داریوش::
خب همین که بیش از 70% جمعیت نیوزلند را مهاجرین تشکیل میده و این کشور رشد اقتصادی خوبی داشته خودش گویای اینه که مهاجرین این کارها را انجام دادند دیگه

کتایون 1392/04/23 ساعت 23:27

@ آقا مجید::: چه خطری؟

Hessam 1392/04/23 ساعت 23:29

با سلام،
متوجه شدم جدول به صورت خیلی مناسبی مرتب شده که باید تشکر کنم. فقط جهت تکمیل اطلاعات جدول:
رشته: م. عمران
EOI selected: Oct 2011
ITA issued: Nov 2011
تاریخ انتخاب کیس آفیسرم را نمیدونم ولی حدود Feb 2012 هست.
همه با هم برای موفقیت مصاحبه شده ها دعا کنیم و برای کتایون خانم هم همچنین.

خواهش می کنم
اصلاح شد
آرزوی بهترین نتیجه برای همه عزیزان :)
/حسین

Hessam 1392/04/24 ساعت 00:18

خیلی انتظار سختیه. نمیدانم چه خواهد شد؟

گام بلند، انتظار سخت، نتیجه عالی
انشالله :)
/حسین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.