دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

ادامه تحصیل در سوئد-قسمت دوم

از فردا ثبت نام برای پذیرش در دانشگاه‌های سوئد در ترم بهار شروع می‌شه (پست قبلی‌ رو ببینید). برای ثبت نام کار‌های زیر رو به طور خلاصه باید انجام بدید: 

۱- یک user account درست کنید و اطلاعات شخصیتون رو مثل آدرس و غیره وارد کنید‌ تا یک username و password داشته باشید. تمام کار‌های شما از این به بعد از طریق همین پروفایل شما انجام می‌شه (برای ساختن اون به این لینک برید).

۲- به قسمت course search برید و رشته‌های مورد علاقتون رو انتخاب کنید.

۳- به رشته‌هاتون rank بدید یعنی‌ اونا رو بر حسب علاقتون مرتب کنید.

۴- روی send application کلیک  کنید و cover sheet رو که بر اساس مشخصات شما و رشته‌های مورد علاقتون درست شده باز کنید. اونو پرینت بگیرید و بعد امضاش کنید (حتما امضا کنید!).

۵- مدارکتون رو به همراه کاور شیت به آدرس زیر بفرستید.   

University Studies in Sweden
FE 1
SE-833 83  Stroemsund
SWEDEN

 

مدارکی که لازم دارید این هاست:

۱- مدرک دیپلم برای رشته‌های کارشناسی و دیپلم و لیسانس برای مقطع کارشناسی ارشد (این مدارک حتما باید ترجمه بشن و به تایید دادگستری و امور خارجه برسند).

۲- کپی‌ برابر اصل صفحهٔ اول پاسپورت.

۳- مدرک زبان آیلتس (۵ برای رشته‌های کارشناسی و ۶ برای کارشناسی ارشد) یا تافل. این مدرک باید توسط مرکز آزمون فرستاده بشه.

۴- مدارک دیگه: مدارک بالا مدارک عمومی‌ هست که حتما باید به همراه کاور شیت فرستاده شوند. ممکنه که دانشگاه مدارک دیگه هم ازتون بخواد مثل CV و یا نامه ای که هدف از تحصیل خودتون رو بگین. برای این کار حتما سایت دانشگاه مربوطه رو چک کنید. مثلا دانشگاه چالمرز CV رو می خواد. 

 

تاریخ‌ها رو یک بار دیگه مینویسم:  

۱۱ خرداد: شروع ثبت نام on line.

۲۵ مرداد: انتخاب نهایی رشته‌ ها (در واقع شما تا این تاریخ میتونید بارها و بارها الویت رشته‌ هاتون رو عوض کنید).

۱۰ شهریور: زمان نهایی ارسال مدارک با پست.

نیمه اول آبان: اعلام نتایج

  

موفق باشین.

نظرات 5 + ارسال نظر
ali 1389/03/11 ساعت 00:10

سلام.

دوست عزیز این فایل نامبر شما برا کانادا برای skill worker اومده؟

من خودم اینطوری اقدام کردم.ولی هر دو بار یک فایل نامبر بهم دادن؟

برا شما فرق می کنه؟

ممنون میشم جوابمو بدی.
دلم افتاد به شور!

سلام علی‌ جان
بله ما برای federal skilled workers اقدام کردیم. فایل نامبر اول از کانادا و فایل نامبر دوم از سوریه برامون با ایمیل فرستاده شد. برای ما ۲ تا فایل نامبر متفاوته و قاعدتاً هم باید همین طور باشه. چون شما ۲ تا پرونده تو ۲ جای متفاوت دارید. شما وکیل گرفتید؟

مهاجر 1389/03/17 ساعت 15:33 http://migrant.blogfa.com

ببخشید ها .اما من هرچی وبسایتشون رو بالا و پایین کردم دیدم نوشته:

Academic modules
For course B: an overall mark of 6.0 and no section below 5.0
For course A: an overall mark of 5.0 and no section below 4.5
اما نتونستم پیدا کنم که کجا شرح داده که کورس الف یعنی لیسانس و کورس ؛ب؛ یعنی فوق لیسانس.
میشه بهم بگید از کجا میدونید؟؟
ممنون.

دوست عزیز، صفحه ای که شما خوندید فقط راجع به دور‌ه های کارشناسی است (یا همون first cycle). دور‌ه های کارشناسی در سوئد بر اساس دانشگاه و رشته به ۲ نوع آ و ب تقسیم میشن و دو امتیاز مختلف زبان می‌خوان (https://www.studera.nu/studera/1499.html).

راجع به کارشناسی ارشد یا Second Cycle این لینک رو ببینین (https://www.studera.nu/studera/1499.html).
موفق باشین.

من این لینکه رو که شما زحمت کشیدید و برام گذاشتید رفتم و دیدم.

اما توی این صفحه که هیچی راجع به نمره ی آیلتس مورد نظرشون ننوشته بود :(
میدونید مساله ی من چیه؟
من میخوام برای فوق لیسانس اقدام کنم منتهی آیلتس ام نمره ی اوورالش ۵.۵ هستش. :)
درنتیجه دارم میچرخم ببینم هیچ تبصره ای-ماده واحده ای-چیزی داره یا نه.
بعدش هم دلم میخواد برای رشته ی حسابداری اقدام کنم.منتهی وقتی زدم چیزی دستم رو نگرفت.
یه کمکی میشه بهم بکنید و لینکی که شامل رشته های حسابداریه بهم بدید؟!
خیلی خیلی خیلی ممنون.

ترمهای بهار در دانشگاههای سوئد رشته های معدودی داره و اونجوری که من متوجه شدم؛ حسابداری جزو رشته های ترم پاییزه که متاسفانه گذشته. ولی شاید بتونید رشته های مشابه رو پیدا کنید. نمره آیلتس رو تو این لینک (https://www.studera.nu/studera/1715.html) ببینید؛ مثل اینکه برای ترم بهار تغییر پیدا کرده (البته توصیه من اینه که توی هفته آینده هم چک کنید؛ چون این سایت بعضی وقتا قاطی هم میکنه!) و به ۴.۵ و ۵ رسیده (برای ترم پاییز ۶.۰ بود). تبصره و ماده هم برای زبان به شرطی وجود داره که مدرک تحصیلی قبلی شما به انگلیسی باشه و یه سری شرایط دیگه (همون لینک بالا رو ببینید).

شمه 1389/03/25 ساعت 02:52

Hi
I have a question , I dont have farsi font so I think english is more readable than finglish.
I wondering what is the process of getting Medical Doctor license in Iran.let say a person finish 4 year university here, but he/she is not enable to get residency . so if he./she want to go to iran and practice there. do they need to do the residency in iran or pass some test like usmle

Thank you in advance for your time and attention

salam

My education and my experience is not in the field of medical sciense. So you can ask (http://immigrantdoctor.wordpress.com/) who is a doctor and may answer your questions or call Medical Council of Iran (tel: 84130) or see the website: http://www.irimc.org/view.aspx?id=110

I hope you can find your answers.

رضا 1391/09/09 ساعت 08:17

با سلام و خسته نباشید
تشکر از اطلاعات بسیار خوب و مفیدتان

در مورد ارسال مدارک سوال داشتم، آیا باید اصل مدارک را ارسال کنم؟ خطر گم شدن و غیره وجود ندارد؟
و اگر نیاز به ارسال است از طریق پست یا از طریق دی اچ ال ؟

ممنون می شوم اگر جوابم را ایمیل کنید، چون من ایمیل را بطور منظم چک می کنم واگر آدرس ایمیل خودتان را لطف کنید بیشتر سپاسگذار خواهم بود.

موفق باشید

اصل مدارک رو باید ارسال کنید. اگر هم به جاش، ترجمه و کپی برابر اصل بفرستید، احتمالا در مورد برخی از مدارک مثل شناسنامه‌ها و سند ازدواج، ازتون اصلشون رو درخواست خواهند کرد.

بهتره با پست یا شرکتهای خصوصی مانند دی اچ ال نفرستید. از طریق پست دیپلماتیک (سفارت نیوزیلند در تهران) مطمئنتره. چون اگه با پست عادی بسته‌تون گم بشه، دستتون به جایی بند نیست و هیچ بیمه و گارانتی یا خسارتی برای این کار بهتون تعلق نمی گیره.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.