دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

EOI or Expression of Interest

همان طور که در نمودار پست قبل هم اشاره شد، ارسال فرم 1100 یا به صورت آنلاین آن فرم Expression of Interest اولین مرحله از مراحل اقدام برای مهاجرت به نیوزیلند است، اما بیایید از زاوبه دیگری به این قضیه نگاه کنیم.


اولین مرحله در هر مهاجرتی ارزیابی اولیه خود شخص مهاجر از شرایط خود است و اینکه آیا شرایط شما با شرایط درخواستی منطبق است یا نه. تمامی مهاجرت ها طوری طراحی شده اند که یکسری افراد با مشخصاتی که آنها را برای شرایط متمایزتر از افراد دیگر می کند قابلیت اقدام برای مهاجرت را داشته باشند. امروزه تا جایی که من اطلاع دارم، برای مهاجرت به کانادا و نیوزیلند تا وقتی که شرایط خاصی را احراز نکرده باشید، اجازه ارسال مدارک داده نمی شود. برای مهاجرت به نیوزیلند را نمی دانم، اما برای مهاجرت به کانادا از تیرماه امسال، قوانین تغییر پیدا کرد. به عبارت دیگر شما برای اقدام برای مهاجرت به کانادا تا مدرک زبان نداشته باشید نمی توانید اقدام کنید، در صورتی که قبل از آن شما کافی بود در فرمها اشاره می کردید که نمره لازم را بدست می اورید و حتی بعد Accept اولیه اگر نمره ادعایی شما با نمره ای که کسب کرده بودید همخوانی نداشت، در صورتی که امتیاز شما پایینتر از حدنصاب نمی رسید مشکلی پیش نمی آمد. اما همانطور که گفتم الان اینچنین نیست. 


اینها مقدمه ای بود برای اینکه بگویم متاسفانه چنین چیزی برای نیوزیلند هم صدق می کند. یعنی تا قبل از ارسال فرم 1100 یا همان اینترنتی آن Expression of Interest شما نیاز است که شرایط لازم را احراز کرده باشید. این شرایط عبارتند از: مدرک زبان و ثبت شغلی در صورت نیاز (این پست را ببینید برای اینکه ببینید شغل شما جزو کارهایی است که نیاز به ثبت دارند یا نه؟)


به هر حال همانطور که خانوم سپیده در پستهایشان اشاره کردند برای اقدام برای پر کردن این فرم به این لینک بروید. پس از ثبت مشخصات اولیه و انتخاب username و password و وارد کردن ایمیل و ارسال فرم اولیه، برای شما لحظاتی بعد لینکی فرستاده می شود که با کلیک کردن روی آن صفحه شما فعال می شود و از این به بعد شما می توانید مرحله به مرحله پیش بروید و مشخصات خود و همسر و فرزندان را مرحله به مرحله پر کنید. 


مساله ای که مهم است این است که این سیستم طوری طراحی شده است که دوباره امتیازات را چک می کند و اگر امتیازات شما حدنصاب 100 را نیاورد به شما اجازه ارسال را نمی دهد. یعنی امتیاز شما در هر مرحله در نواری بالای صفحه نشان داده می شود.


مثلا در قسمت آیلتس از شما خواسته می شود که تاریخ امتحان، شماره داوطلبی و نمره اتخاذ شده را در کادری که با * مشخص شده و نشان دهنده اجباری پر کردن آن است وارد کنید و اگر بر فرض شما نمره خود را 6 وارد کنید، سیستم به صورت خودکار به شما نشان می دهد که شما واجد شرایط ارسال فرم نیستید. در این پست هدفم با جزئیات توضیح دادن این فرم نیست، در پست دیگری بیشتر با جزئیات این فرم را در صورت نیاز توضیح خواهم داد.


موارد دیگری که در طی پر کردن فرم از شما خواسته می شود عبارتند از نتیجه برآورد مدرک تحصیلی و ثبت شغل شما در سازمان مربوطه . این موارد با جزئیات از شما  درخواست می شود مثل شماره نامه و ...


یک نکته دیگر اینکه شاید در پستهایی که تا به حال گذاشته ایم فراموش شده است این است که اگر متاهل هستید، برای اقدام به مهاجرت، همسرتان باید حدنصاب نمره 5 را کسب کند و اگر می خواهید که از مدرک تحصیلی همسرتان استفاده کنید، مدرک ایشان هم باید ارزیابی شود (البته اگر نیاز دارد، این پست را ببینید برای اطلاعات بیشتر) و اگر همسرتان پیشنهاد کاری از نیوزیلند دارد در صورت نیاز به ثبت شغل ایشان در سازمان مربوطه بایستی این کار را انجام دهید.


موفق باشید




نظرات 10 + ارسال نظر
کامل 1389/11/15 ساعت 11:24

عالی بود این ‌‌‌پست خیلی از ابهامات رو رفع کرد ولی برای من که هنوز ielts نگرفتم بد شد. به هرحال مرسی.

رامین 1389/11/15 ساعت 13:06 http://WWW.AU.BLOGFA.COM

سلام دوست گرامی . از اطلاع رسانی خوبتون ممنونم . مطمئنم که اطلاعات شما برای متقاضیان بسیار ارزشمند است و همه قدر زحمات شما را میدانند . من هم خوشحال میشوم که وبلاگ شما را بعنوان یک رفرنس معرفی کنم . امیدوارم همکاری خوبی با هم داشته باشیم . شما الان کجا هستید . من هندوستان هستم

اوستا.م 1389/11/16 ساعت 22:10

سلام
نمیدونم چطور از شما تشکر کنم به خاطر توضیحات خوبتان در مورد نیوزلند. فقط میتونم بگم خسته نباشد و خیلی خیلی ممنونم.
این سایتی که در زیر معرفی میکنم یک مستند زیبا در مورد نیوزلند داره که خیلی قشنگه. سعی کنید لینکش را در وبلاگ بگذارید تا دیگران نیز استفاده کنند.

http://irsoftware.mihanblog.com/post/4891

سلام. شما لطف داری اوستا جان. حتما این کار رو خواهم کرد. ممنون از لینک زیبات.

رضا 1389/11/19 ساعت 07:48

سلام
ممنون از زحمات شما.میشه در مورد چگونگی پر کردن فرک EOL و چگونگی گرفتن تائید NZQA بیشتر توضیح بدیداگه کسانی که این کار را انجام دادند مرحله به مرحله بنویسند خیلی خوب است.

رضا جان، پر کردن EOI کار سختی اصلا نیست. شروعشو من تو همین پست نوشتم که چطوری رجیستر کنی. مهم اینه که شما مدارکت آماده باشه و بتونی مشخصات خواسته شده رو که عبارتند از جزئیات تحصیلی، جزئیات کاری، جزئیات ثبت مدرک تحصیلی (در صورت نیاز)، جزئیات ثبت شغلی (در صورت نیاز)، جزئیات مدرک آیلتس و غیره رو وارد هر قسمت کنی. برای این کار هم باید مدارکت آماده و دم دستت باشه تا از روی اونها بخونی و واردش کنی. EOI مثل پروفایل شما میمونه. یعنی تا موقعی که سابمیت یا ارسال نهاییش نکردی می تونی به دفعات نامحدود برگردی و تغییرش بدی. حتی با توجه به جزئیاتی که در پست نوشتم خودت می تونی بری همین الان درست کنی این پروفایل رو و چون حجم اطلاعات کم نیست از حالا وارد کنی مشخصات خواسته شد رو و به مرور زمان تکمیلش کنی. موفق باشی.

رضا 1389/11/19 ساعت 08:11

سلم
برای اخذ اسسمنت باید مبلغ زیر پرداخت بشه؟
International Qualification Assessment – standard application fee
NZ$746
در برخی سایت ها به 450دلار اشاره کرده است؟!!

سلام رضا جان
من تو این پست که آدرسشو زیر گذاشتم اسسمنت رو توضیح دادم. اگه جوابتو پیدا نکردی من رو در جریان بذار.

http://2migrators.blogsky.com/1389/09/11/post-20

سلام
واقعا بابت این اطلاعات ممنونم.
می خواستم بدونم برای ارزیابی مدرک تحصیلی چه فرقی می کنه کدوم مسیرو انتخاب کنیم اخه دو راه داریم همونطور که شما گفتین:
1 Pre-assessment
2 International Qualification Assessment

سلام و ممنون از حسن نظرتون
دومین روش زمان بیشتری می بره و بر اساس مدارک ارسالی شما انجام میشه و به درد اون موقعی می خوره که اسم شما واجد شرایط مهاجرین نیوزیلند در مرحله اول یا همون EOI تشخیص داده شده باشه و بعد اون ارزیابی رو به همراه مدارک خواسته شده دیگه به چین میفرستید.
اولین روش برای شروع اقدامات مهاجرتی و پر کردن فرم EOI به کار برده میشه و هزینه خیلی کمتری داره و بر اساس ادعای شما انجام میشه و کاملا اینترنتیه، خیلی زودتر انجام میشه و نیاز به ارسال مدرکی نیست.
یک توضیح اینکه روش دوم روش اول رو پوشش میده، یعنی اگه روش دوم رو انتخاب کنید، لازم نیست که برای پر کردن فرمهای EOI، روش اول رو انجام بدید.

فرزین 1390/08/03 ساعت 11:44

با سلام و تشکر بسیار فراوان از زحمات شما در ایجاد این وبلاگ بسیار مفید. جدا خسته نباشید و دستتان درد نکند.
واما سوالهای من در خصوص EOI:
1. منظور از پاسپورت 1 و 2 و ... برای یک نفر فقط مربوط به کسانی که چند ملیت دارند یا پاسپورتهای تاریخ گذشته همان شخصه؟
2. آیا پرداخت هزینه برای بررسی اولیه EOI انجام میشه یا بعد از درآمدن از pool ؟
3. روش مطمئن پرداخت از داخل ایران چیه؟
ارادتمند شما، فرزین

فکر کنم منظور از پاسپورت ۱ و۲ و غیره در صورت چند پاسپورتی بودن هست و قطعا کاری به پاسپورت های تاریخ گذشته نداره ..
هزینه رو باید قسمتی رو قبل از وارد شدن به پول بدید .. یعنی وقتی می خواهید ثبت نام کنید و وارد پول بشید باید هزینه اش رو هم پرداخت کنید .. خیلی از بچه ها از طریق کارت های اعتباری هدیه از ایران پرداخت رو انجام دادند ..
معمولا اگر کامنت رو روی پست اخر بذارید بقیه هم می بینیند و اگر اطلاعات بیشتری داشته باشند کمک می کنند :)
موفق باشید

سپیده

آیدین 1391/04/03 ساعت 05:58

با سلام و درود به شما
می خواستم سوال کنم آیا من به فرض اینکه مطمئن هستم که تا 1 ماه دیگه می تونم مدرک IELTS رو بگیرم می تونم حالا EOI رو پر کنم ویا خیر؟ حتما باید منتظر بشم تا مدرک IELTS بیاد؟
با تشکر - آیدین

تا اونجایی که من می‌دونم نمیشه. چون فیلد مربوط به آیلتس تو فرم EOI ستاره‌داره، پر کردنش الزامیه و نمی‌شه اطلاعات غلط هم داد. بهتره این یک ماه رو صبر کنی.
/بابک

بهاره 1391/04/04 ساعت 20:35

سلام
من خوشبختانه خودم نمره 6.5 آیلتس رو دارم اما همسرم هنوز برای گرفتن آیلتس اقدام نکرده. باید صبر کنم تا نمره 5 رو حتما بگیره یا میشه در مراحل بعدی آنرا ارائه کرد؟ اگر میشه آخرین مهلتش کی هست؟

فرشاد 1391/06/21 ساعت 13:35

با سلام، من در زمان پرکردن EOI و گرفتن ITA آیلتسم اعتبار داشت ولی الان و قبل از لاج کردن 2 سال از تاریخ امتحانم میگذره. در این مدت 4 ماه هم نمیتونم امتحان بدم. به نظر شما باید چه کنم و آیا کیس مشابهی بوده یا نه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.