دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

دو مهاجر

در این وبلاگ در مورد مهاجرت آن می خوانید. هدف باز شدن راهی برای آشنا شدن بیشتر با مهاجرت و چالشهای آن است.

سابقه کار در مهاجرت به نیوزیلند

شاید این پست از نظر بعضی ها تکراری برسد، اما بد نیست که دوباره نگاهی به طریقه محاسبه امتیاز سابقه کار در مهاجرت کاری به نیوزیلند بیندازیم:


جدول سابقه کاری و امتیازات وابسته به آن به صورت زیر است:


2 سال : 10 امتیاز

4 سال: 15 امتیاز

6 سال: 20 امتیاز

8 سال: 25 امتیاز

10 سال: 30 امتیاز


* 3 سال سابقه کاری هم 10 امتیاز تعلق می گیرد.



سابقه کاری در صورتی مورد محاسبه قرار می گیرد که مرتبط با مدرک تحصیلی باشد و کار برای حداقل 30 ساعت در هفته باشد. کارهای پارت تایم به نسبت مورد محاسبه قرار می گیرند. مثلا یک کار 15 ساعت در هفته برای مدت 2 سال، به عنوان یک سال سابقه مورد محاسبه قرار می گیرد.


سابقه کاری در مهاجرت به نیوزیلند برای شغل هایی که در لیست مورد نیاز (Long Term) نیستند، در صورتی مورد قبول است و امتیاز می گیرد که سابقه کار در یکی از کشورهای زیر باشد:


استرالیا، اتریش، مالزی، نیوزیلند، هلند، بلژیک، نروژ، کانادا، قبرس، فیلیپین، دانمارک، پرتغال، فنلاند، جمهوری کره، فرانسه، سنگاپور، آلمان، آفریقای جنوبی، یونان، اسپانیا، ایرلند، سوئد، سویس، اسرائیل، انگلیس، ایتالیا، آمریکا و ژاپن.


در غیر این صورت، سابقه کاری می تواند مورد قبول باشد که در شرکتهای چند ملیتی انجام شده باشد و شرکت اصلی به یکی از کشورهای بالا مربوط باشد.


به عبارت دیگر سابقه کار در ایران در صورتی که واجد شرایط بالا نباشد مورد قبول نیست.

 

 

یه جمله کوتاه با اجازه اقا ناصر من به این پست اضافه می کنم . تا زمانیکه سابقه کار در رابطه با مدرک باشه مورد قبول هستش و تا اونجاییکه یادمه اگر سابقه کار با شرایط بالا داشته باشید امتیاز خاص بهش تعلق می گیره ... سپیده ..  


همانطور که در پست های قبل هم گفته شده است، اولین گام در هر مهاجرتی ارزیابی شخص اقدام کننده از امتیازات خود است که آیا شرایط اقدام برای مهاجرت را دارد یا نه؟


سوال های خیلی زیادی چه به صورت خصوصی و چه غیرخصوصی درباره این که شرایط مهاجرت را داریم یا نه پرسیده می شود. همانطور که قبلا نیز در پست های مختلف (1، 2) و نیز در جواب به سوالات مختلف تکرار شده است، سیستم Point Indicator که توسط اداره مهاجرت نیوزیلند طراحی شده است، بهترین ارزیابی از شرایط مهاجرین آینده نیوزیلند را می دهد. شاید این جمله ها تکراری باشند، اما تکرار دوباره اش خالی از لطف نیست:


قبل از هر اقدامی سراغ این سیستم بروید و امتیازات خود را براورد کنید. گام بعدی خواندن دقیق ارزیابی است که سایت مهاجرت نیوزیلند از اطلاعات شما می دهد است. امتیاز ارائه شده را می توانید با جداول و آمارهایی مشابه این پست مقایسه کنید و ارزیابی خوبی از شرایط خودتان به دست آورید. پس از آن و در صورت حائز شرایط بودن برای مهاجرت اقدام کنید. 



شب و روزتان خوش / ناصر


پی نوشت: همانطور که می دانید، صفحه فیس بوک دو مهاجر هم چند وقتی است که راه اندازی شده است و هر پستی که در وبلاگ گذاشته می شود، در فیس بوک هم لینک آن داده می شود. با لایک زدن در قسمت بالای صفحه، می توانید با این وبلاگ به روز باشید.... 


نظرات 20 + ارسال نظر
اورایاد 1390/02/10 ساعت 06:28 http://orayad.blogfa.com

سلام امیدوارم که خوب باشی
این پست شما منو یکم شوکه کرد درمورد اینکه سابقه کار باید حتمان مربوط به یکی از کشورهای موجود در پست شما باشه می تونی رفرنس بدی من منتظرم تا مهر ماه سابقم ۶ سال بشه تا بتونم مهاجرت کنم به نیوزلند ولی هیچ جایی از سایت ندیدم که باید سابقه تو کشورهای بالا باشه فقط
البته واسه بعضی از مشاغل که تو لیست مشاغل نوشته که نیاز داره که مثلا ۲ سال سابقه در یکی از کشورهای مذکور ولی این شرطو من برای مهندسی تکنسین برق ندیدم
لطفا ادرس اصل منبع رو واسم بذارین تا اگر درست من یه فکر دیگه بکنم

سلام آقا اوریاد
متاسفانه یه جمله اون وسط جا افتاده بود که احتمالا باعث سو تفاهم شما شده. البته امیدوارم در ادامه، سو تفاهم برطرف شه:). این لینک رو ببین:

http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/skilledmigrant/caniapply/claimingpoints/workexperience.htm

سابقه کاری در مهاجرت به نیوزیلند برای شغل هایی که در لیست مورد نیاز (Long Term) نیستند، در صورتی مورد قبوله و امتیاز می گیره که سابقه کار در یکی از اون کشورها باشه. در غیر اینصورت باید شرایط عنوان شده در متن رو داشته باشه. البته در صورت داشتن پیشنهاد کاری هم وضع به همون ترتیبه. یعنی نیاز به اون شرایط نداره.

موفق باشی. / ناصر

الهام 1390/02/10 ساعت 09:31

سلام. خسته نباشید. خیلی سایت مفیدی است. به من خیلی کمک کرد. من و همسرم متوجه شدیم شرایط مهاجرت به نیوزیلند رو داریم و از این بابت خیلی خوشحالیم. می شه خواهش کنم به ما راهنمایی بدین؟ من نمی دونم دقیقاْ چه مدارکی برای اسسمنت لازم داریم؟ چطور باید مدارک رو بفرستیم؟ چطور باید هزینه رو پرداخت کنیم؟ راستش ما بدون وکیل می خوایم اقدام کنیم چون در حال حاضر شرایط مناسب مالی برای داشتن وکیل رو نداریم. ممنون می شم اگه راهنمایی بدین.

سلام. ممنون از لطفتون. راستش من دقیقا متوجه نشدم که منظورتون از اسسسمنت چیه؟ اگه منظورتون اسسسمنت مدرک تحصیلیه به پست های زیر برید:
http://2migrators.blogsky.com/1389/04/15/post-16
http://2migrators.blogsky.com/1389/09/11/post-20

اگه منظورتون اسسسمنت حرفه ایه به پست زیر برید:
http://2migrators.blogsky.com/1389/11/07/post-27

در هر دو مورد به نظر میاد توضیحات داده شده. اگه سوال دیگه ای در رابطه با این پست ها و یا مورد دیگه ای داشتید خوشحال میشیم کمکی از دست ما بر بیاد.

موفق باشید. / ناصر

اورایاد 1390/02/10 ساعت 09:31 http://orayad.blogfa.com

خدا خیرتون بده!!
باور کن از صبح که این مطلب خوندم حسابی دمق شدم
تا به الان چند بار چک کردم ببینم که کی جواب میدین
ممنوم از زحمت و تلاشتون که برای بروز کردن این وبلاگ میکشید
واسم دعا کنید زودتر این ۶.۵ ایلتسو بگیرم که واقعا طلسم شده

ایشالله که زود تر آیلتستو بگیری و این پروسه رو شروع کنی. اگر هم یه خورده نگرانت کردیم، به بزرگواری خودت ببخش. به هر حال این چیزها بعضی وقت ها پیش میاد. از لطفت ممنون. موفق باشی. / ناصر

الهام 1390/02/11 ساعت 04:24

سلام. تشکر که جواب دادین. مراحل مهاجرتی نیوزیلند برای ما هنوز مبهمه. توی سایتها به طور کلی گفته شده ولی جزئیات کار خیلی گنگه. تا اونجایی که متوجه شدم باید اول مدرک تحصیلی هر دومون ارزیابی بشه. اینکار ظاهراْ اینترنتی انجام می شه. یه جایی خوندم که یه ارزیابی غیر رسمی وجود دارد و یه رسمی (؟!) برای ارزیابی مدارک تحصیلی باید هزینه واریز بشه. بعدش باید به صورت اینترنتی درخواست بدیم و بعد از اون مدارک رو پست کنیم. امیدوارم درست مراحل رو فهمیده باشم (؟)
تشکر

سلام. شما احتمالا تازه به جمع ما اومدید و به همین خاطر براتون یه خورده مبهمه. به مرور با پروسه بیشتر آشنا میشین. اولین مرحله معمولا ارزیابی تحصیلیه. البته اگه دانشگاههاتون جزو دانشگاههایی باشه که نیاز به ارزیابی ندارن، به این مرحله نیازی نیست. پست زیر رو ببینید:
http://2migrators.blogsky.com/1389/04/15/post-16

ارزیابی 2 نوعه: اگه میخواین هزینتون زیاد نشه می تونین از ارزیابی اولیه استفاده کنین. منتهی اگه EOI شما پذبرفته شد، باید iinternatioanl qualification assessment رو انجام بدین (در واقع 2 تا هزینه کردین!). این پست رو ببینین تا بیشتر منظور منو متوجه بشین.
http://2migrators.blogsky.com/1389/09/11/post-20

موفق باشین. / ناصر

عارف 1390/02/11 ساعت 14:32

سلام
ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار همه قرار می دید.
میشه در مورد گرفتن ویزای تحصیلی (مقطع دکترا) و مدارک لازم توضیح دهید .(مراحل بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه)
با تشکر

سلام
این آدرس رو ببینید:
http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/8D76710A-1F4A-452F-8C5D-8663738F560A/0/INZ1013.pdf

در کل مراحل بعد این پذیرش مثل ویزای مهاجرتی می مونه. یعنی یه سری فرم هست که باید پر بشه و فرستاده بشه (توی همون آدرس بالا ببینید). کارهای مدیکال رو باید انجام بدین و اون رو به همراه مدارک و فرم های لازم بفرستید. اگه به جزئیات بیشتری نیاز داشتید خوشحال میشیم راهنماییتون کنیم...موفق باشید / ناصر

علی 1390/02/11 ساعت 17:48

سلام- باز هم ممنون

علی 1390/02/11 ساعت 18:56

سلام دوباره؛ میشه لطف کنید درمورد شرایط ویزای کار هم توضیح بدید؟ مثل سابقۀ کار، سن، نمرۀ آیلتس و هرچی که فکر میکنید مهم هست

باز هم ممنون

سلام علی جان
این پست رو ببین:
http://2migrators.blogsky.com/1390/01/06/post-59

اگه از من بپرسی شرایط خاصی نداره. مثل ایران خودمون (البته نه فکر کنم از نوع دولتیش!) باید به درد کارفرما بخوری تا دعوتت کنن به مصاحبه. توی مصاحبه های اینجا یه سوال همیشه پرسیده میشه: چرا فکر می کنی برای شرکت ما مفیدی؟ به این فکر کن که چه قابلیتی داری که یه کارفرمای خارجی تو رو باید استخدام کنه؟ این جواب قسمت سن و سابقه کارت. برای آیلتس هم معمولا یه نمره معمولی کفایت می کنه. راجع به نیوزیلند رو درست نمی دونم، ولی فکر می کنم 5 باشه، اما مطمئن نیستم. موفق باشی. / ناصر

علی 1390/02/11 ساعت 20:52 http://skyofsweden.blogsky.com

درود
یک نکته را هم من یادآور شوم:
درصورتی که هم مدرک تحصیلی و هم سابقه کار(چه در ایران و چه غیر) در لیست مشاغل موردنیاز یعنی area of absolute shortage باشد 20 امتیاز به شما تعلق می گیرد ولی اگر مدرک تحصیلی در لیست باشد ولی سابقه کار نباشد هیچ امتیازی به شما تعلق نمی گیرد یعنی 10 امتیاز مدرک تحصیلی هم می پرد.اما درصورتی که مدرک تحصیلی شما در لیست نباشد ولی سابقه کار شما در لیست فوق باشد حداقل 10 امتیاز را خواهید گرفت.
صحت این مطالب را هم می توانید خودتان با تست point indicator در سایت مهاجرت نیوزیلند چک کنید.
از مطالب مفید وبلاگ تان سپاسگزارم

ممنون که اطلاعاتتون رو با بقیه به اشتراک می گذارید.
ممنون
سپیده

الهام 1390/02/13 ساعت 06:09

سلام. تشکر از لطفتون. بله حق با شماست. من کم کم با مراحل آشنا می شم. ولی خیلی سئوال برام پیش میاد که مزاحمتون خواهم شد. ببخشید که زیاد زحمت می دم. کاش بتونم جبران کنم. تشکر

ما خوشحال می شیم کمک کنیم. حتما پست های قبلی مارو بخونید . حتما خیلی از سوالاتتون جواب داده می شه...
سپیده ...

ME 1390/02/18 ساعت 07:47

سلام من مدتی هست که وبلاگ شما رو دنبال می کنم. واقعا اطلاعات مفیدی توش هست. ازتون ممنون.
یه سوال: سابقه کار در ایران حتما باید همراه با بیمه باشه تا جزو سابقه محسوب شه؟ مثلا من 3 سال پارت تایم کار کردم که می توانم نامه کار بگیرم ولی فقط یک سالش برام بیمه رد شده.

سلام. ممنون از لطفت.
سابقه کار ربطی به بیمه نداره و ازتون سابقه بیمه نمی خواد. چون پارت تایم کار کردی سابقه کارت نصف میشه. توصیه می کنم این لینک رو هم ببینی:

http://2migrators.blogsky.com/1390/01/10/post-62

موفق باشی / ناصر

مرجان 1390/03/03 ساعت 19:43

با سلام
من از مباحث مطرح شده از سایت خیلی استفاده کردم. امیدورام پاسخ این نیک را از جای دیگر دریافت کنید.
لطفا در صورت امکان به سوالات بنده پاسخ بدید. من به هر دری زدم ولی جواب نگرفتم.( هر دری: وب سایت سازمان مهاجرتی ان زی، انجمن معلمان ان زی، وزارت آموزش و پرورش ان زی، .... چه به صورت بررسی اسناد و چه به صورت ارسال ایمیل)
سوال اول من اینه که:
بنده تو لیست لانگ ترم دیدم که تو شاخه education اونم در مقطع secondary به معلم نیاز دارند. سازمان مهاجرتی استرالیا خیلی واضح در شتون توضیحاتش ذکر می کنه چه شاخه هایی و چه رشته هایی، ولی این پدر بیامرزها فقط نوشتن teaching subject in NZ، آخه این سابجکت ها چین من پیدا نکردم. من خودم لیسانس دبیری زبا ن انگلیسیم(teaching English) که کاملا به education مربو ط میشه و 8 سال سابقه کاری تمام وقت رسمی دارم. مدرک فوق لیسانس educational administration رو هم دارم اما سابقه کارم اجرایی نیست و آموزشیه واسه همین می خوام ابتدا از مدرک لیسانس و مدرک فوقو به عنوان پشتیبان استفاده کنم. اما اینم بگم که دومی هم مربوط به آموزشه.
حالا من موندم این English teacher تو لیست لانگ ترم تو بخش secondary teacher می گنجه یا نه؟
تو رو خدا راهنماییم کنید. اگه باشه امتیازم 130 میشه
یه چیز دیگه:
چرا من خودم وقتی با توجه به موارد ذکر شده در بوکلت راهنمای ارزیابی که جلوی هر بند موجود درسیستم امتیازشو ذکر کرده حساب می کنم 115 امتیاز می گیرم (بدون در نظر گرفتن بودن در لیست ها)
اما وقتی تو خود سیستم آنلاین تیک می زنم سیستم حساب کنه می زنه 80!!!!!!!!!
باور کنید هر دو جا موارد یکسانو لحاظ می کنم.
نکنه چون شغلمو ذکر می کنم که تو لیست نیست امتیاز سابقه کارو نمی ده؟
اگه اینجوریه، آخه چرا من که سابقه کاریم کاملا با مدرکم مرتبطه!!!!!!!!!!!!!!1
خواهش می کنم در صورت امکان به منم زود جواب بدین. خصوصا در مورد اینه شغلم تو لیست هست یا نه؟

شرمنده این قدر طولانی شد
بازم ممنون

سلام . من رفتم دیدم pdf اشو و دقیقا همینطوری هست که می گی و توضیح بیشتری نداده و فقط لیست کرده که به معلم احتیاج دارن .. حالا بازهم می گردم ببینم چیزی پیدا می کنم . یه پست اخر هم گذاشتم در مورد امتیاز و اینها که شاید کمکت کنه. چند تا مثال هم توشه . حتما یه نگاهی بنداز .باز سعی می کنم اطلاعات به دست بیارم اگر جزئیات بیشتری موجود باشه .
موفق باشی
سپیده

lمرجان 1390/03/04 ساعت 09:56

بابا خیلی با حالید.
من دیشب نوشتم. امروز جواب دادید.
امروز یکی از وزارت آموزش و پرورش ان زی جواب ایمیلمو داده. سوالام همینایی بود که واسه شما هم این بالا نوشته بودم.

مستقیم نگفته که تو لیست هست یا نه...یه لینک داده گفته نگاه کنم. لینک و واستون می زارم. شما هم ببینید یا هر دوست معلم دیگه ای که نیاز داره هم بتونه نگاه کنه.
http://www.teachnz.govt.nz/how-to-teach-in-nz/overseas-trained/
فکر کنم با حساب این لینک دبیر زبان تو لیست شغل های لانگ ترم هست. ضمنا از کنسول معلمان ان زی هم ایمیل دادن که باید از مقامات آمو زش و پرورش ان زی مشورت بگیری. چون اونا کار استخدامو و ارزیابی رو انجام می دن.
پس حتما اونی که از وزارت آموزش و پرورش جواب داده، و لینک گذاشته منظورش این که هست. حالا خودتونم ببینید.
خیلی خیلی ازتون ممنونم.

یه سوال دیگه: همون جور که شما هم نوشتید تو ان زی سابقه کاری 30 ساعت در هفته است که حساب میشه. معلم های دبیرستان ها در ایران اولا 24 ساعت در هفته کار می کنند و ثانیا اونم 9 ماه و سه ما تابستون چی میشه؟ اینا حساب نیست یا تعطیلات الی ماشالله هی که داریم چی؟


بازم ممنون سپیده خانوم

راستش من هم امروز بعد از ایمیل شما بهشون ایمیل زدم که البته الان دارم جواب می دم هنوز جواب ایمیلم نیومده اما خوب خدارو شکر خودتون زودتر جواب گرفتید ..
اینجا هم معلم ها school holiday دارند و همین طور تعطیلات دیگه پس قاعدتا نباید جای نگرانی باشه .. همه می دونند معلم ها فرق داره ساعت کاریشون توی همه جای دنیا .. به هرحال کاریش هم نمی شه کرد .. ایشالا همه چی جور می شه
موفق باشید
سپیده
بابت لینک هم ممنون .. حتما می بینم ...

نسیم 1390/05/25 ساعت 05:50

سلام
اگه کسی سابقه کار داشته باشه ولی بعد از یه مدتی رفته باشه مدرک اون کارو گرفته باشه چی؟
اونا سابقه کارو از بعد از داشتن مدرک حساب می کنن یا نه می شه در حین اینکه کار می کرده رفته باشه مدرکو گرفته باشه؟

مهرداد 1390/07/24 ساعت 16:25

با درود و تشکر از وبلاگ پر محتوای شما، برای من سوالی از یکی از کامنت های بالا پیش اومد که گفته بودین سابقه کار ربطی به بیمه نداره. اینجوری میشه سابقه کار صوری هم از یه شرکت جور کرد. آیا همینطوره که من استنباط کردم؟

نه نمی شه .. چون اگر سابقه کار داری پس حتما مالیات هم دادی و در ضمن شماره IRD هم که مربوط به همینه داری .. البته اگر مثلا بخوای کار بگیری و یه شرکتی بگه مثلا این اقاهه اینجا کار کرده و بخوبه اینها کسی نمی ره چک کنه ببینه تو مالیات هم دادی یا اگر فقط به عنوان معرفی و اینها می خوای ازش استفاده کنی .
امیدوارم جواب رو مرتبط با سوال داده باشم ..
سپیده

مهرداد 1390/07/25 ساعت 13:37

ممنون از سرعت عمل در پاسخ دادنتون...سوالم رو اینجور باز بکنم که من فوق لیسانس مهندسی مواد دارم و هر دو مدرکم (لیسانس و فوق لیسانس) رو از دانشگاه شریف و شیراز گزفتم. اما 11 سال سابقه کارم که در خصوص بازرگانی (5 سال) و مدیریت شبکه های کامپیوتریه (هر دو بابیمه). حالا اگه من برای اخذ اقامت دائم نیوزلند بتونم گواهی کاری ارائه کنم که نشون بده من 6 سال نیمه وقت (بدون رد شدن بیمه) توی یه شرکت مرتبط با رشته تحصیلیم کار کردم، آیا این مورد قبوله؟ آیا از من سابقه بیمه برای اثبات ادعام نمی خوان؟ ببخشید اگه طولانی شد

اهان .. از اون طرف .. نه نمی خوان .. D: حالا یه ایشالا هم بگم تهش ..
سپیده

پیمان 1390/08/25 ساعت 22:53

ممنون از وبلاگ خوبتون. هرچند این پست واسه چندین ماه قبله ولی من یه سوال مشابه دوستان دیگه دارم. سوالم درباره سابقه کاره. بذارید دقیقا اینطوری بپرسم: اداره مهاجرت نیوزیلند برای اینکه تعیین کنه شما چند سال سابقه کار دارید چه مدارکی از شما میخواد(نامه از شرکت مربوطه، سابقه بیمه، نامه از اداره دارایی، ...)؟ به هر حال اداره مهاجرت میخاد با توجه به سابقه کاری به افراد امتیاز بده، پس باید یه جورایی مطمین شه شما واقعا سابقه کار دارین. اگه جسارت نیست لطفا بگید از شما چه مدارکی رو برای اثبات سابقه کارتون خواستن.

و یک سوال دیگه: اگه شخصی بدون سابقه کار هم امتیاز 140 رو داشته باشه بهش ویزا داده میشه؟

بازم ممنون از اطلاعات خوبی که توی وبلاگتون گذاشتید

برای سابقه کار شما باید براشون مدارکی مثل قرارداد .. شرح وظایف و یا نامه از محل کار و یا از مدیر بالاسری و غیره بهشون ارائه بدید و در ضمن برای اینکه امتیازش رو بگیرید خیلی مهم هست که سابقه کار در زمینه مدرک تحصیلی باشه و در ضمن باید مدرک تحصیلی اتون اگر در لیست مراکز قابل تائید نیست باید توسط nzqa حتما تائید بشه و سطح بندی بشه مثلا بهتون سطح ۶ و یا ۷ و غیره می دهند. شما اگر امتیاز بالای ۱۰۰ بیارید برای مهاجرت صلاحیت دارید فارق از اینکه چه جوری امتیاز رو کسب کردید اما چیزی که مهمه اینه که حتما زمینه کاریتون و مدارک تحصیلی اتون در لیست مشاغل مورد نیاز باشه ..
سپیده

kamyar 1390/09/22 ساعت 07:34

با سلام
از اینکه اینقدر با حوصله دوستان رو راهنمایی میکنی شگفت زده شدم. واقعا که خسته نباشی.
چند تا سوال هم من دارم اگر جواب بدی ممنون میشم:
۱- من سابقه کارم خیلی پراکندس. اگر بخوام طبق بیمه رد شده سوابقم رو جمع آوری کنم کار خیلی سختی میشه.میخواستم بدونم برای سابقه کار چه مدارکی میخوان.شاید بتونم یکپارچه از یکی بگیرم.
۲-یک بار برای مسافرت به بلژیک اقدام کردم با همسرم ویزا ندادن بهمون. در ضمن پاسپورتمو عوض کردم. آیا لازمه تو EOI ذکر کنم؟
۳-سابقه کار و مدرک همسر امتیاز داره؟
۴-زبان همسرم در چه سطحی باید باشه. آیا IELTS میخواد؟
میدونم خیلی طولانی شد ببخشید.

راستش سابقه کار و مدرک همسر اگر در لیست های مشاغل مورد نیاز باشه سابقه داره و برای گرفتن امتیازش همسر هم باید ایلتز ۶.۵ بگیره. اگر براش امتیاز نمی خواهید بگیرید باید ایلتز ۵ بگیره .. من ندیدم سابقه بیمه رو چک کنن هنوز جایی چون معنی بیمه برای اینها با بیمه برای ما کاملا متفاوت هستش و ربطی به سابقه کار کسی نداره .. مسافرت بلژیک رو نمی دونم چی باید بگم .. اگر دلیل منفی برای ندادن ویزا بهتون وجود نداشته می تونید بگید اما اگر چیزی هم توی پاسپورت نخورده می تونید نگید . نمی دونم چه تاثیری داره.
سپیده

kamyar 1390/09/28 ساعت 12:46

سلام سپیده جان
مرسی از توجهت و پاسخت.
در موردIELTS همسرم که گفتی ۵ میخواد ،میخواستم بدونم چون همسرم هنوز امتحان نداده. میشه apply کرد یا اول صبر کنم تا اون امتحان بده. یا به عبارت دیگه توی EOI در قسمت همسرچی باید بزنم.

بازم ممنونم از لطف شما وسایر دوستان

راستش روایات متفاوتی در این مورد هست. می تونی بنویسی که مثلا امتحان داره در فلان تاریخ و بفرستی و بعد وقتی از پول در اومدی و در قسمت های بعدی ازت مدرک رو می خوان و هم اینکه برای همسر در صورتی که ۵ بخواد می تونه به ازاش پول بدی بعدا و با این شرط که اومد اینجا بره کلاس زبان ..کلا در صورتی که برای همسر برای مدرک و غیره نخوای امتیاز بگیری اونقدر سخت گیری نیست .. اما اگر امتحانش به زودی هست می تونی صبر کنی امتحان بده و بعد ..
سپیده

kamyar 1390/09/29 ساعت 04:59

سپیده جان
مرسی از لطفت .
شاد باشی. امیدوارم هموطن بتوان ۲ بشیم.

mehran 1391/04/12 ساعت 11:31

با سلام فراوان
چندسوال داشتم خدمتتون من کارشناس ارشد بیوتکنولوژی هستم به تازگی ارشد رو در ارمنستان و به زبان انگلیسی تموم کردم
1)برای سابقه کار می تونم گواهی کار پاره وقت حین تحصیل بیارم؟ (چون سابقه کار قبل از ارشدم مرتبط نیست)
واونجا نه بیمه دادم نه مالیات.

2) من با یه اشنا صحبت کردم می تونه برای من از نیوزیلند برام پیشنهاد کاری بفرسته فقط می ترسه براش تعهد استخدام ایجاد بشه ایا درسته و راه گریزی براش وجود داره؟

2) فکر نکنم تعهد استخدامی ایجاد بشه، اما اگه بفهمن که کلا قضیه fake هست، حساب خودتون و خودشون با کرام الکاتبینه. اصلا توصیه نمی‌کنم. چون اینجور کارا با ایجاد ذهنیت منفی صرفا باعث مشکل شدن روند پذیرش متقاضیان بعدی و سختگیری‌های بی‌جهت برای همه میشه.

1) در مورد سابقه کار، مشکلی نیست.

ضمنا، خواهش می‌کنم تو پست آخر کامنت بگذارید.
/بابک

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.